mai multe autobuze?

De astăzi, în traficul bucureştean vor mai fi în plus încă 100 de autobuze, 30 de tramvaie şi 32 de troleibuze. sursa

Intrebarea mea e simpla: la ce folosesc inca 200 de mijloace de transport blocate in trafic? Autobuzele vin greu pentru ca sunt blocate in trafic, nu pentru ca sunt putine! Ca sunt putine, asta e o problema cu care merita sa isi bata capul dupa ce vor rezolva problema traficului. Dar asa, ne doare piciorul si ne legam la cap.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

30 comentarii

  1. Pai asa nu o sa mai fie putine autobuze blocate in trafic cu multi oameni in ele, ci multe autobuze blocate in trafic cu putini oameni in ele :))

    00
  2. Daca sunt mai multe autobuze vor fi mai putini oameni inautru si va fi mai comod sa circuli cu mijloacele de trasport in comun. Cel putin teoretic :)
    Oricum, rau n-are cum sa fie.

    Cel mai bine ar fi sa avem o retea de metrou bine pusa la punct, dar mi-e teama ca asta o sa o vad abia intr-o viata viitoare.

    00
  3. @Adrians: macar de ar fi asta problema. peste tot exista spagi, dar asta nu ar conta daca treaba ar merge.

  4. am avut treaba la universitate de citeva ori saptamina trecuta. facind apel la logica de bun simt, am hotarit sa-mi las masina in parcare si sa iau metroul, pe care nu-l mai folosisem de ceva timp, pt ca am biroul destul de aproape de casa. bre oameni, primul lucru pe care il intilnesc coborind in statie e un cocalar care asculta manele la mobil. trec peste momentul de furie si ma gindesc ca e o exceptie. in metrou: aglomeratie, nesimtire, manelisti si lume proasta. ce-i drept, imi rezolv treaba intr-o ora: mult mai repede si mai ieftin decit cu masina. a doua zi la fel: iar cu metroul: iar manele, etc, etc. a treia zi cind sa intru in statie iar tarani cu mobilele lor muzicale – asa ca mi-am bagat picioarele si am luat masina. evident ca am facut 3 ore si m-a costat vro 20ron motorina, parcare, etc, etc – dar macar am stat confortabil cu mine insumi si cu muzica mea, fara sa impart spatiul cu retardati.

    00
  5. bai cititori a lu zoso, mai multe autobuze, mai putina aglomeratie in ele, mai multi soferi o sa aleaga mijloacele in comun. strazile vor fi mai libere.

    pt RHC, ia-ti mp3 player. motorina cat pt 10 zile cu masina, iti iei unul ieftinel.

    00
  6. Asta’mi merge la casa sufletului.
    Am asteptat azi 40 de minute un amarat (rată din aia, frate) de 85.

    00
  7. Sunt curios daca vor majora pretul biletelelor… In Pitesti au adus 90 de autobuze si a sarit biletul cu o calatorie de la 1,2 ron la 1,7. Bilete gasesti doar cu doua calatorii, iar daca vrei sa cumperi de la automat cu 1 calatorie, trebuie sa ai curaj si multi bani, pentru ca e posibil sa nu primesti rest.

    00
  8. calinutz
    nu asta e problema. nu cu mp3 se rezolva ci cu arme de distrugere in masa. sunt mai scumpe decit un mp3player…

    00
  9. va fi mai liber atunci cand nu vr mai fi atatea masini in orasul asta. cand nu se vor mai stabili aici atatia din provincie. orasul e supraaglomerat, strazile si cartierele sunt sufocate. jumatate din strazi sunt blocate cu masini parcate, pentru ca nu sunt locuri de parcare. unele intersectii sunt targuri ambulante de masini (vezi lujerului). cum da putina ploaie, cum se arunca bucuresteanul in masina, ca doar n-o sa se ude el 3 minute pana la metrou. plus ca metroul e pentru lumea proasta, lumea buna se da cu masina si sta la stop ore intregi.

    00
  10. @zoso. putem bloca strazile care au o banda, pe care circula un tramvai si un autobuz. ce zici?

    00
  11. @twotimesbaby: bre, da o fuga pana in sofia, sa vezi ce frumos e rezolvata problema asta la aia mai amarati ca noi.

  12. @Zoso: spune-ne si noua cum au rezolvat, ca pana ajung acolo mai dureaza :)

    00
  13. macar daca esti blocat in trafic, in autobuz, nu esti si inghesuit in ultimul hal.
    sau esti un pic mai putin inghesuit decat acum.

    00
  14. @Andrei: la ei centrul este alcatuit din case vechi si strazi relativ stramte. masinile parcate si pe stanga si pe dreapta pe o strada, dar strazile au sens unic. pe una intri, pe alta iesi. foarte foarte ordonat.

  15. Si, probabil, nu-ti tai cauciucurile in fiarele iesite din linia de tramvai. Pentru asta – cred – avem exclusivitate.

    00
  16. Lasa ma ca si astia de la Metrorex au pus cate 16 plasme in fiecare statie si metrourile deja au inceput sa vin mai la mai mult de 10 minute interval. Aia e, fac chestiile de unde ies comisioanele nu ceea ce i-ar ajuta pe calatori.

    00
  17. NOU
    #17

    @PCH
    Iti propun eu o solutie mult mai ieftina. O funie si niste sapun.
    Dar trebuie sa-ti gasesti un cui zdravan de care sa-ti legi funia, caci vad ca esti ferus cu greutate.
    Succesuri!

    00
  18. Degeaba! Am stat azi O ORA dupa 137 la Plazza!

    00
  19. foarte bine zis zoso! dupa parerea mea ar trebui sa mai scoata din ele, nu sa adauge. sunt prea multe tramvaie, autobuze, troleibuze si au un merit insemnat la catastrrofa care e in trafic. in schimb ar trebui dezvoltat metroul.

    00
  20. contează autobuzele în plus. trebuia şi la noi ca la unguri: bandă numai pentru autobuze, camere video în fiecare intersecţie. încalci legea, plăteşti. intri pe banda de autobuz, plăteşti. în felul ăsta autobuzele vor ajunge mai repede, iar oamenii vor alege transportul în comun şi nu maşinile personale, care sunt un moft. aşa se reduce aglomeraţia. şi da, am şi eu maşină, dar dacă e aşa de aglomerat mă las păgubaş. la orice semafor există posibilitatea să mă ciocnesc cu vreun bizon, sau să-mi iau vreo sabie sau vreun glonţ în cap pentru ca m-am mişcat prea încet! mentalitate de ţărani!
    dacă am avea mentalitatea nemţilor sau a ungurilor!

    00
  21. m-am intors ieri din spania si am petrecut cateva zile in barcelona. am fost uimit sa vad cum se circula acolo. evident ca solutiile pot fi aplicate si la noi, dar pe cine intereseaza? la ordinarii astia din primarie daca maine vine cineva si le da un dosar cu solutii, in mod clar prima intrebare o sa fie: pai si noi ce scoatem din treaba asta? nici o spaga nimic? atunci, la revedere.
    revenind la ce am vazut in barcelona, acolo lumea foloseste transportul in comun sau scuterul (nu cred ca mai mult de 10% folosesc masina pentru deplasarea in barcelona). exista zeci de mii de locuri de parcare pentru scutere, motoare sau biciclete. exista banda speciala pentru autobuz in multe zone. daca ai parcat intr-un loc in care parcarea e interzisa in maxim 5 minute ti-ai luat amenda si asta am observat peste tot in spania de la orase mai mici si statiuni pana in barcelona. evident ca la noi asta cu folosirea scuterelor e un fel de ruleta ruseasca din mai multe motive, dar e si destul de dificil din cauza vremii mult mai ploaioasa din bucuresti.
    dar benzi speciale pentru autobuzesi troleibuze, benzi pe care daca ai intrat cu masina sa ramai fara carnet, metrouri care sa vina la 2 minute, linii de tramvai ingradite astfel incat sa nu mai poate intra toti boii cu jeep-uri pe linia de tramvai, ei bine toate astea sunt usor de realizat. putina vopsea, niscaiva garduri si ceea ce conteaza cel mai mult o politie care sa isi faca treaba. cand s-o intampla asta in bucuresti? cand om avea arhitectura din barcelona probabil…

    00
  22. cand stai aproape de capat sa vina 69 / 71 parca nu ti se mai par atat de multe.

    00
  23. Zoso poate iti faci timp sa scrii odata despre tramvaie si troleibuze. Cel putin mie tramvaiele mi se pare ca dau cel mai mult traficul peste cap. Fara ele am mai castiga in multe locuri 2 benzi de circulatie. Evident sper sa fii de aceiasi parere cu mine ca sa scrii :)

    00
  24. Avem „septel” nou in Timisoara, autobuze noi pentru care vom plati pana ne iese pe urechi. Sunt frumoase, alb-violet .. avem mereu in innoire domeniul asta, dar le conduc aceiasi „shumaheri” care cred ca duc cartofi, pe anumite rute (norocul meu .. spre casa mea) e plin de cersetori si suedeji in ele, de nu stii ce sa faci prima data: sa dai in hepatita de scarba sau sa te faci ghemotoc sa nu te usureze de telefon, porcofel si ce vei mai avea.

    Ele (mijloacele de transport in comun) vin cand da domnul. E ca la Loto. Daca trebuie sa mergi undeva, e bine sa pleci sa prinzi si pe ala de dinainte .. nu se stie niciodata.

    Sigur ca da .. intr-o lume civilizata e curat in ele (se pune in functiune aerul conditionat vara si caldura iarna), vin la secunda, te bazezi pe ele.

    Pana atunci, cu riscul de a primi urari de streang din partea unora de aici va spun sincer ca prefer sa consum benzina si sa stau la semafor. Pentru ca stau in masina mea, la temperatura pe care o doresc, ascult muzica preferata si ma despart de cersetorii din intersectii portierele inchise.

    00
  25. „Autobuzele vin greu pentru ca sunt blocate in trafic, nu pentru ca sunt putine! ” ce-ai bă, ejnebun?! sfinte cartof, lor nu le-a trecut niciodată prin gând chestia asta. hmm.
    ggbrain.

    00
  26. Traficul este dificil deoarece oamenii prefera sa mearga cu masina decat inghesuiti in autobuz (unde, cateodata, sa mearga=sa stea). Cu cat mai multi oameni vor prefera masina, cu atat traficul va fi mai dificil. Este un cerc vicios, si trebuie spart. Un inceput este marirea parcului RATB, si incet incet putem spera ca poplatia sa lase masina acasa si sa foloseasca transportul in comun. Initiativa prezentata in articol este deci buna, dupa parerea mea. Ceva trebuie facut, de undeva trebuie inceput. Si bineinteles, inainte de a fi mai bine, probabil ca va fi mai rau.

    00
  27. elevii cu ce o sa mearga la scoala? nu trebuiesc mai multe autobuze? e o chestie noua sau in fiecare an in perioada asta „baga” mai multe autobuze iar in vacanta snt scoase?

    00
  28. Chiar dacă nu „curge” autobuzul pe străzi, aglomeraţie, ambuteiaje etc, tot „pică” comisionul. Aşa că degeaba agitaţia.

    00
  29. Pe ruta lu 104, chiar e nevoie de surplus de autobuze. Se circula bine pe bulevardul Unirii…dar cand vine 104 in statie la unirii sunt peste 250 de oameni. Unde naiba sa-i bagi?

    00
  30. Cred ca alea 30 de tramvaie sunt o gluma, poate sunt din cele oprite in depouri datorita lucrarilor la calea de rulare:).
    Am mers ieri cu o masina care trebuia sa inlocuiasca un tramvai(6xx) si m-am trezit ca merge pe cu totul alt traseu. Nesimtire cat cuprinde!

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.