Lupte în televiziune pe final de an

Romtelecom şi Pro TV S.A. au întrerupt negocierile, ceea ce înseamnă că posturile Pro nu vor mai fi văzute de către abonaţii Romtelecom, excepţie făcând ProTV, care este obligatoriu. Suma cerută de Pro TV S.A. a fost 12 milioane euro pe an, până acum primind 4 milioane pe an pentru toate posturile (MTV, Acasă TV, Acasă Gold, VH1, Sport.ro, Pro Cinema).

Câteva explicaţii şi idei pe tema asta:

RCS şi-a dat seama că banii nu sunt în transportul de conţinut, ci în conţinutul în sine. De aceea şi-a făcut televiziuni peste televiziuni, că banii sunt mai mulţi acolo. Mult mai mulţi acolo. Piaţa de publicitate TV este de 200 milioane euro pe an, cel puţin. Plus proiecte speciale, plus sponsorizări, plus politică. A fost un an greu pentru RCS-RDS, au încercat câteva mişcări mari şi nu prea le-a ieşit (listarea la bursă, vânzarea către Deutsche Telecom, mărirea numărului de abonaţi TV şi internet).

Pro TV S.A. nu sunt idioţi când cer mai mulţi bani, ştiu ei destul de bine pe ce se bazează. Când ai cea mai urmărită emisiune de ştiri, cel mai urmărit serial, cea mai urmărită emisiune şi alte asemenea parcă îţi permiţi să ai coaie mari. Corolarul e ăsta: noi avem un public atât de ataşat de noi, public pe care îl cunoaştem atât de bine, încât putem redifuza un film a şaisprezecea oară şi tot va avea audienţă mai mare decât o emisiune a unui post concurent

Îmi aduc aminte cu blândeţe despre cum se plângea Tolontan acum nişte ani că scăderea GRP-ului de către Pro TV la 100€ e un semn rău pentru piaţă, ignorând faptul că Antena1 scăzuse acelaşi GRP la 50. Când două companii concurente şi oarecum apropiate ca model de business se preţuiesc diferit înseamnă că ştiu ele ceva.

Televiziunea e un business cu 20 milioane de telespectatori. Cei mai amărâţi dintre români au televizor în casă. Online-ul nici nu se compară. Cu câteva mii de euro bagi o reclamă pe TV şi simţi efectul. Pe online, cu câteva mii cumperi nişte bannere care duc la un site, care bla bla bla. Complicat.

 

 

transporter-3

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

14 comentarii

  1. Acest comentariu nu este contra-cost, dar nici nu e unul gratuit! :)
    Oricum, deşi nu sînt chiar în target, îmi pace că reamintiţi oamenilor că toate lucrurile costă! Informaţia, mai ales! :)

    00
  2. M-as simti mai prost daca m-as uita la TV.

    00
  3. Intre timp pe PRO TV si celelalte posturi media pro sunt reclame Romtelecom.

    00
  4. Eu unu cred, ca intr-un final.. Romtelecom va avea de pierdut.. si vor disparea multi clienti in favoarea RDS, si altor „distribuitori” ce vor avea acele programe.

    00
  5. @George – contractul este contract, ce piz.da lor.

    00
  6. @catu – de-aia sufera acum RDS … a scos din grila Antenele si Discovery si nimeni nu se mai aboneaza la ei. :-)

    00
  7. ”ceea ce înseamnă că posturile Pro nu se vor mai vedea de către abonaţii Romtelecom”

    duuuuude!

    00
  8. @miticosul – eu am dat ca si exemplu RDS, ca mai sunt si alti provideri.. AKTA si altii..

    00
  9. Momentan este vorba de DTH, nu de terestru, adica vor fi afectati cei de la tara care au lighean, daca RDS nu avea atat de multi abonati, Romtelecom au mult mai multi in rural…

    00
  10. ProTV se va vedea obligatoriu deoarece parca este post ce se incadreaza la categoria posturilor ce tb sa fie libere. Chestiunea asta cu pachetele e o smekerie a furnizorilor de canale. Oricum 12 milioane pare mult. 66 centi / luna / client

    00
  11. cu cateva mii de euro faci un baner spre firma ta si-ai terminat. cu cateva mii de euro bagi o reclama la tv si mai scoti alte cateva mii de euro pentru spotul publicitar. sau daca n-ai bani de oameni cu cap, bagi un spot din asta :)

    00
  12. NOU
    #12

    Poate ca acum furnizorul de satelit/cablu imi permite sa-mi fac singur grila de programe pentru care platesc. Dolce poate include orice pachet TV la un tarif separat care sa acopere suma ceruta. Si atunci se va vedea si cati abonati isi doresc cu disperare acel continut obligand ProTV sa scoata calitate.
    Negocierile au esuat deoarece Dolce stie ca nu poate percepe tarif suplimentar pe mizerie.

    UPC a inceput deja sa faca pachete separate: vrei in ungureste ai pachet, vrei cu indieni ai pachet, vrei cu documentare, etc.

    00
  13. Dintre canalele ce au disparut in ultima vreme ba de la unii, ba de la altii, astea 10 de la PRO sunt cea mai mica pierdere. Acasa va fi substituit cu brio de KanalD, Euforia etc. Sport.ro, ProCinema nu mai au de mult timp sens. Iar lipsa MTV si VH1 nici o sa fie observata.

    Daca as fi sef la Romtelecom as profita de „aroganta” asta si le-as plati mai putin decat cele 4 milioane ce le primeau.

    00
  14. NOU
    #14

    Isi permit sa faca jocurile cum vor deoarece distribuitorii si-au dat seama ca telespectatorii nu reactioneaza foarte brutal la scoaterea unor posturi TV din grila.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.