de ce e bine că nu avem autostrăzi, de ce şoferii de tir ar trebui împuşcaţi şi de ce nu există animal mai prost pe şosea ca femeia vestică (low rider #3)

Fusei la Hanovra în conced. Şi m-am rupt 3 zile să merg la IFA, dacă tot eram acolo. Deci fusei în Germania cu masina. Proastă idee.

Germania are o probleme cu şoselele. Nu mai încape mulţimea de maşini pe el. De fapt, nu maşinile sunt problema, ci TIRurile. Să detaliez. Eu, Gigel, şofer de tir, nu vreau să stau în spatele tirului din faţă, pentru că eu merg cu 4,081km/h mai repede decât el. Deci trec pe banda a doua şi îmi ia cel putin 2 minute să îl depăşesc. Iar autocarul aflat pe banda a doua trece şi el pe banda a treia, pentru că el merge cu 5,16km/h mai repede decât tirurile şi vrea să depăşească. Şi aşa ajung oamenii să pună frână de la 200km/h la 90. Ca în reclama aia cu Nissan Tiida. Şi te târâi în spatele tirurilor până îţi ies minţile din cap.

 

Ideea iniţială e bună. Îl depăşesc pe ăsta care merge mai încet şi câştig 50km pe zi. La 10 zile asta înseamnă 500km în plus. Ar funcţiona daca ar exista pe lume doar două tiruri! Numai că gogul dă peste alt tir şi 2 paşi mai incolo. Şi dupa ce stă 10 minute în spatele lui vrea să îl depăşească şi pe ăla. Şi pe următorul. Şi uite aşa se opreşte traficul. Plus că ăla depăşit nu se lasă şi accelerează pentru a-l depăşi pe ăla din faţa lui. La un moment dat n-am mai rezistat şi am început să îi claxonez. Mai dă-vă-n p*la mea, bă, ca m-am săturat să merg câte 5km cu 200 şi după aia alţi 5 cu 90.

Problema cu tiristii e că sunt idioţi. Se angajează în depăşiri în zone interzise (semnul ăla cu “fără masini mari pe banda asta” nu e pentru ei) sau în urcare. Sau pur şi simplu pentru că nu îi vede nimeni.

Femeia vestică. Ruda îndepărtata a piţipoancei printesă de la noi, i s-a spus toată viaţa că e independentă şi nu e nimic ce nu poate face. De aceea se propteşte pe banda a 3a cu 100km/h şi rămâne acolo. Nimic nu o mişcă. Nici semne discrete, nici flashuri, NIMIC. Ea a învăţat că nu trebuie să suporte oprimarea masculină şi se uită la tine mirat când treci pe lângă ea şi îi zici de mă-sa.

Subspecia femeii vestice e speriatul. Care merge cu 90 pe banda a doua şi când ajungi în spatele lui se sperie. Iniţial trage de volan, după care îşi aduce aminte că trebuie să se asigure întâi, după care se asigură, după care mai sta 20 secunde să fie absolut convins că tu ai încetinit de la 160 la 90 pentru el şi abia după aia trece pe altă bandă. Şi asta e valabil la ambele sexe. Chiar şi pe trei benzi vezi din ăştia, uitaţi de Dumnezeul lor pe banda a treia cu gioarsele lor cu motor mic şi fără nici un fel de oglindă retrovizoare.

În cei 5.000km făcuţi zilele astea, nu a fost o dată cazul să îmi apară unul în spate şi eu să nu îi fac loc din timp. Pentru că mă aflu des în postura lui, să fiu ăla care aşteaptă ca gigel şoferistu’ să mă vadă în oglinzi, să se asigure, să dea semnal, să se uite la mine şi abia după aia să treaca la locul lui. Ştiu cum e, tocmai de aia nu le fac altora figura asta.

Revenind în România, la 6 dimineaţa cel puţin 10 maşini pe A1 fără nici un fel de semnale luminoase aprinse. De nici un fel. E ceaţă? Ce contează? E soarele orbitor? Nu mă interesează. Filosofia e simplă: el mă loveşte pe mine. El plăteşte, nu eu, dobitocul care nu aprinde luminile. Poliţişti ceva care să îi amendeze? Neah…

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

36 comentarii

  1. BMW, Logan, Mercedes. Faină metamorfoză. Eu sunt la faza de Logan. Aştept, deci, să mă transform în Mercedes. :P

    00
  2. Adica ai facut filmul asta cu trei masini? Moama!

    00
  3. … si de tiristii astia de la noi ce sa mai zici? 2 benzi, tirul, tu si masina care vine din fata. ce face tiristul? iti face semn ca e liber, doar ca sa se amuze cum dansezi in spatele lui cand pui frana ca sa nu mori ca o vita pe strada.

    00
  4. Am condus ei eu vara asta aproximativ 8000 km prin strainatate . Cel mai mult timp l-am petrecut pe autostrada . Dpdv al rapiditatii si al civilizatiei soferilor pot face un mic top .
    1. Austria
    2. Italia – Nord
    3. Germania
    4. Franta
    5. Italia – Sud

    In schimb cele mai multe cozi le-am prins pe autostrazile nemtesti . Foarte multe sunt foarte vechi si in reparatie . Oricum nici nu se compara cu labareala de la noi …

    00
  5. Bai nene! 180km/h cu loganul, 230 cu bmw-ul… pai esti vitezoman nu gluma!

    00
  6. Lasa ca la noi soferii de tir sunt ocupati sa faca ca maimutele .

    00
  7. nu era vb de mine ca sofer, da’ cati dintre aia cu lamaia in geam sau cate femei ar putea sa puna botul? nu e chiar cea mai potrivita gluma pentru drumurile noastre. :)

    ia zi ca tu n-ai luat gogoasa asta niciodata …

    00
  8. ai mai intrecut un porshan tot cu golanu’

    00
  9. Zoso, nu te mai enerva. Ai patit si tu ca tot romanul. Ai dat flashuri. Te-ai uitat ca ailalti nu dadeau in situatii similare? Si daca ai vazut ca altii nu dadeau, nu te-ai gandit ca tu esti cel in eroare?

    00
  10. dar macar ei au autostrazi.
    La noi sunt 2 benzi si alea pline de gropi … prefer sa incetinesc pt ca am un tir in fata … nu pt ca mi-a aparut un mare crater. Oricum interesant pct-ul de vedere ;))

    00
  11. A venit romanasu nostru sa faca ordine pe Autobahn sa ii invete pe fraieri cum se merge. Futu-le muma in cur de nemti civilizati, sa nu se dea ei la o parte din fata Loganului!

    00
  12. asa este ma si in romania este la fel…

    00
  13. imi poti spune ce motor are bmw-ul si cum se numeste melodia din video ?

    00
  14. NOU
    #15

    Mergi cam repede pentru masinile pe care le-ai mentionat.Vezi sa belesti bine ochi ca nu cumva sa belesti altceva. :))

    00
  15. Una la mana: Oi fi avut tu ghinion, da asculta la mine, ca m-am plimbat si eu ceva p-afara, asa soferi educati ca in Germania, nu mai gasesti in toata Europa. Numai acolo puteam merge in coloana la 170+, fara sa-mi fie frica ca imi face vreunu vreo surpriza neplacuta.

    Si doua la mana: daca dai peste unu fara luminile aprinse, noaptea sau pe ceata, fie pe autostrada sau pe ulita, el te plateste pe tine, nu tu pe el. Chit ca tu l-ai lovit. Vezi prin Cod ;)

    00
  16. mai e treaba cu tiristii pe serpentine la noi cand.. printr-un miracol se fac doua benzi, te gandesti ca asta-i sansa ta sa depasesti, si se trezeste vitezomanul nea tirila cu + „4,081km/h” mai mult fata de tirila din fata lui, sa-l „faca”…si uite asa ai doua solutii: ori te risti, ori speri ca la urmatoarea ocazie nea tirila sa nu aiba un alt coleg in fata. Dar sa nu generalizam…sunt si tiristi de treaba in trafic ca si suedejii de treaba de altfel…prea putini la numar pentru a face diferenta :)

    00
  17. Cred ca totusi erai in eroare. Sa depasesti (avand si giaorsa aia de Logan) prin dreapta e un pic interzis prin Jermanica. Chestia cu flash-urile … idem. Pune un pic mana pe codul lor rutier …

    00
  18. Mi se pare mie sau ai cam luat ceva apucaturi de ghertzoi la volan? Flashuri, agresivitate la volan. Se pare ca X6 este contagios. Oricum, n-o sa uit niciodata dialogul dintra un tata si copilul lui de maxim 5 ani: „tati, ce masina este aia (X6)? este masina aia care nu foloseste la nimic.”

    00
  19. ai reactionat ca si cum e prima data cind iesi din tara. fazele astea se intimpla de cind lumea. in italia parca e mai lejera treaba cu 100 km/h pe a treia banda.

    00
  20. Treaba asta cu elephant race e cea mai enerbanta pe autobahn. Doua TIR-uri, care au aceeasi putere (aproape) si aceeasi incarcatura.
    E penal ca incearca sa se depaseasca. Pana la urma, cedeaza unul dintre ei, dupa vreun kilometru si ceva.
    N-am vazut neamt care sa dea flash-uri. Romanii.. well, claxoneaza din orice suparare. C-asa-s ei, nerabdatori. Vor sa castige 1 m in plus. II ajuta, pentru ca ajung mai repede la destinatie!

    00
    • akbar, eu sunt un om relativ calm. dar dupa ce pui de 20 de ori frana de la 160 la 90, ca sa depaseasca tirache in panta parca ti se ia.

  21. Poate nu ti-ar strica sa te mai civilizezi si tu: sa mergi mai incet ca nu esti la curse, sa dai mai putin cu flash-ul ca asta e un obicei de badaran roman, sa te calmezi cu un pic de muzica buna etc.

    00
  22. Cred ca te-ai obisnuit cu ce se intampla acasa. Si ai uitat disciplina autobahn-ului.. Uite de ce cred asta.

    La inceput am traversat Germania cu viteza recomandata. Au fost putini dar hotarati cei cativa care mergeau peste 130. Majoritatea nu vor merge cu viteze mari probabil din ratiuni economice. Locuiesti in suburbie si mergi la munca. Poti sa consumi 10l sau 5l. Cei care au de parcurs un drum lung sunt cei care merg repede.

    La intoarcere am mers peste 160km/h si am intalnit soferi mai putin grabiti care depaseau pe banda a doua sub 140. Dupa cum spune practicul obicei acolo, reduci frumos in fundul lor si astepti sa depaseasca toata lumea. Fara manevre bruste.
    Orice schimbare de banda se planuieste din timp. Aproape nimeni nu face exceptie.

    Putini mi-au sarit in fata asa cum se face pe A1/2. Nu avut vreun grabit in spate la un metru care sa ma flash-uiasca. Probabil teama de oribile accidente in lant i-a invatat minte sa pastreze distanta. Atunci cand depasesti o coloana, in coloana, e evident ca n-ai unde merge. Si ca daca ai putea ai face-o si tu.

    In Austria, aceasta Germanie second-hand, lucrurile stau altfel.
    5 accidente grave in 150km, in aceleasi conditii de ploaie ca cei 800km din Germania lipsta de limite de viteza, unde n-am vazut nici unul.
    Probabil 2000km in Germania fara sa vad un accident.

    In plus, am o emotie deosebita cand vad cum toti de pe banda intai trec in grup, fara manevre bruste, pe cea de-a doua ca sa faca loc unora ce intra in autostrada.

    Iar faptul ca exista un soi de constanta de viteza si distante in grupul majoritar de masini face ca totul sa fie usor de prevazut, fara surprize.

    Prin comparatie, diferentele de viteza pe A1/2 sunt atat de mari intre participanti incat scenele pe muchie de cutit sunt comune.

    00
  23. Tiristi impuscati :)) atunci cine va mai aduce voua de la chiloti ambalati la palet, la masini pe transportoare? din video se vede de ce e bun romanu! de viteza!! muriti ma cu totii, astia vitezomani, inclusiv tu!!!! sa-ti moara la intrare tot neamu!!! voi cu bmw si mercedes….. altu nu are ce manca si voi faceti filmari cu masina cea mai buna!! deaia ne ia toti de prosti! bravo lor!! muritar mata!!!!

    00
  24. eu nu mi-am dat seama de vreo diferenta intre autostrazile din italia si cele din germania. a, ok, mai multe curbe, dealuri si alte asemenea in italia. bine, am vazut, problema pe care o pui tu nu e de calitate a autostrazii, ci de mentalitate.

    off-topic: sper c-ai fost si tu pe steinthor strasse daca tot ai fost in hanovra. ieftin si bun;).

    00
  25. poi ce nu ti convine ma, ai iesit din cacatul asta de tara si faci figuri…bai nene, romanii astia nu sunt multumiti nicaieri…a draeq natie ma…si te am mai filmat si singur… haide uai, bataie de jos, stiu ca se cauta ceea ce faci, dar onoare si demnitatea sunt de mult lasate in urma de genul tau de oameni…

    00
  26. Mai fratica, orisicat ai spune ca viteza insemna libertate si in Germania e libertate, 200km/h pe sol e o viteza nesanatoasa. Pe o pista de curse e altceva, acolo asta fac oamenii, merg repede si sunt concentrati pe asta, iar ceilalti de pe pista fac acelasi lucru si au antrenament. Nivelul de concentrare necesar vitezei de 200km/h nu poate fi mentinut 6-10 ore. Unghiul de vedere (perceptie a detaliilor) la 200km/h se ingusteaza la 4-6 grade, care inseamna ca nu poti vedea decat betelia de 3.5m de asfalt , iar ce e in afara ei doar daca este mai departe de 50m, iar viteza este de 55m/secunda. Cand vom avea motoare antigravitice ca in StarWars si culuare de zbor undeva la 100-500m in atmosfera atunci 300-500km/h va fi ok pentru o calatorie de placere, ca nu se intampla nimic. Pe o sosea cu curbe, chiar si cu raze bine calculate sa mergi cu 250km/h fara sa te rastorni, e mult prea riscant. Pilotii de curse sunt cativa, si sunt supraoameni in ceea ce fac, restul abia pot trece examenul teoretic de permis, ca nimeni nu este testat in privinta reflexelor. Majoritatea oamenilor abia pot mesteca guma si respira in acelasi timp, si fac asta conducand cu 200km/h.

    00
  27. Zoso nu esti cu nimic mai prejos decat orice mitocan de rand de pe soselele romanesti. Oamenii aia merg la munca/scoala/copii pe strazile alea si fac asta zilnic (pentru ca n-au DN1 sau DJ-uri ca noi), mersul pe autostrada nefiind, ca in cazul tau, o mega experienta sau o goana continua. N-ai sa intelegi niciodata ce cautam noi pe sosele, de fapt. Poate ai succes si iti veti face autostrada ta, fara tiristi, fara vestice batrane si fara speriosi. Doar cu Zososi meseriasi!

    00
  28. Eu ma refeream strict la video. Ala din video merge cu 200km/h. Am citit post-ul si nu te contrazic in privinta tiristilor, am luat si eu o amenda in Austria dupa ce am scapat de niste tiristi care s-au depasit 5km cu fix 90km/h si am urcat la 160 sa scap de ei. Dar nu-mi spune ca e normal sa mergi cu 160-200 si te enerveaza sa franezi la 90.

    00
  29. Bravo!

    Tu şi cu „Tarzan” ce vă mai filmaţi la volan.. a.. nu.. mă scuzi, pe ăla l-a filmat cineva nu s-a filmat singur.

    00
  30. Da’ CE „semnale luminoase” ar trebui sa aprinda masinile pe A1? (Ora este nesemnificativa daca nu se comunica si data si/sau nivelul de lumina naturala de pe sosea).
    @Dreko: Fara suparare, da’ NU-i chiar asa! Lasand deoparte faptul ca – din cate stiu eu – toate autostrazile germane au ca alternativa sosele „normale”, unde viteza de deplasare e mai redusa, da’ chiar si mergand pe autostrada cu o masina mai putin performanta nu cred ca exista vreo lege care sa-ti impuna ca in aceste conditii sa circuli pe banda de depasire (cea de viteza maxima).
    Sa nu uitam ca „acolo” trecerea cu viteza mai mare pe o banda pe langa o masina de pe alta banda care circula cu viteza mai mica este – spre deosebire de Romania – considerata DEPASIRE, si ca depasirea prin dreapta este interzisa (e ilegal sa treci inaintea masinii de pe banda de langa axa drumului mergand pe o alta banda). In mod normal masinile mai lente se deplaseaza pe prima banda de circulatie, cea de langa banda de oprire de urgenta de langa acostament, masinile mai rapide pe banda a doua iar banda a treia (cea de langa axul drumului) e rezervata pt depasiri.
    Eu doar ma intreb daca persoanele care conduceau acele masini lente pe banda de depasire erau chiar nemti.

    00
  31. Zoso, am si eu o intrebare pentru tine, poate tu ai idee. Am traversat vara trecuta Germania si inevitabil am dat de autostrazi. M-au speriat pur si simplu stilul de condus al germanilor. Poate asa e legislatia la ei si nu stiu. NU SE ASIGURA DELOC cand schimba banda! Dau semnal, e drept, dar in secunda 2 au si tasnit in fata ta chiar daca n-au loc incat te forteaza sa franezi. Asa e legislatia? Cel care da semnal are prioritate fata de cel din spate, cel din spate fiind obligat sa-i cedeze trecerea?

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube