Lipsa concurenței naște monștri

Știu seria ta de articole ce susțin ca satul romanesc trebuie sa dispară. Dar dacă sunt business-uri românești care trebuie sa o facă? Ne temem de posibilul monopol al unora, însă nu cumva lipsa concurentei se naște pentru ca restul nu  merita sa fie pe piața?

Comand un televizor de la Allview, care ajunge în jur de 20.12 anul trecut. Câteva zile mai târziu, în speță de Crăciun, îl pornesc. M-am calicit cumva, dar calitatea era departe de ce se preconiza potrivit site-ului și ma hotărăsc sa îl dau înapoi (dreptul meu, zic).

Asa ca îl ambalez exact cum l-am găsit (pun inclusiv bateriile de la telecomanda în folia lor, sunt enervant de tipicar) și pe 27 chem curierul pentru retur. Dau mail către ei, cu tot ce trebuie: nr. AWB primire, nr. AWB plecare, date calendaristice, referire la regulament retur, număr cont pentru restituire preț etc.

Pentru trimitere fac inclusiv asigurare, sa nu avem discuții dacă se întâmplă ceva pe drum. Asa, nu pierd nici eu și nu am discuții nici cu ei. În concluzie, 50 leuți pe care meritam sa ii plătesc, ca am fost sucit.

Pe 15.01 a.c., văzând ca în cont nu e nicio mișcare cu restituirea prețului, ma gândesc sa sun la ei. Discuția a mers asa:

– Bună ziua, va sun în legătură cu returul […], ce mai știți de stadiul procedurii?
– Verific și va sun eu.
– Nu mai bine rămân în telefon..?
– Nu nu, va contactam imediat.

10 minute mai târziu…

– Bună ziua. Am verificat și din păcate nu ați respectat termenul de retur.
– Ce face? (pauza cât număr pe degete, în gând) Doamnă, am făcut de 2 ori și mie tot șapte zile mi-ar da.
– Dați-mi nr. de AWB, sa mai vedem odată. Problema e ca la noi a ajuns pe 6 (06.01.2020)…
– (pufnesc pe nări, cred ca încerc un râs) Pai și ce are… cu prefectura? A ajuns când a ajuns, dar eu număr de când am trimis.
– Nu e asa… Ca a ajuns la noi după termen.
– Glumiți (la punctul asta mi se atingeau sprâncenele). Pai și dacă făceam retur în aceeași zi cu primirea, dar nu erați „acasă”, nu răspundeți curierului sau refuzați primirea vreo doua săptămâni, eu tot în afara termenului eram? Îmi faceți legătură cu cineva de la juridic?
– Juridicul ne-a zis.
– Meeeama. Doamna! (am citit eu o carte, sa fiu calm dar ferm). Vreți sa ne judecam pentru 800 lei? 800-fucking-lei? Nu ma voi reprezenta singur și o să-l plătiți de vreo 4-5 ori. Pentru 800 lei!?
– Mda. Va sun eu dacă mai e nevoie de ceva.

Ma aștept sa îmi dea banii, ca pare sa nu mai fie nevoie de altceva. Dar asta e customer care? E customer we-don’t-fucking-care cat timp am luat nici 200 EUR.

Înca un site de unde nu mai comand.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

114 comentarii

  1. Chilipirgeala naste monstri mai degraba. Ce e gratis/ieftin nu merita.

    00
    • Bai, ma ucideti cu cacaturile astea elitiste. Si daca ai comandat de 2 dolari, daca nu e ceva OK, ai dreptul sa trimiti marfa inapoi. Si sa ti se ia in considerare procedura corecta, nu cum vrea cacatul ala de firma sa faca treaba. Eu am returnat un telefon Samsung anul trecut, ca si eu m-am calicit (ca pe banii mei ma calicesc cum vreau) si nu l-am luat de la T-Mobile (cu dublu pret) ci de la Amazon. Am realizat apoi, tampita ce sunt, ca nu merge OK pe reteaua lor, desi l-am luat unlocked si ma-sa-n traista.

      Am pornit procedura de retur, in 10 minute aveam deja banii inapoi pe card (desi eu inca nu trimisesem coletul inapoi, ca era 8 seara). A doua zi a venit gagiul de la UPS sa ma intrebe daca nu cumva am retur (ca deja aparea la el), i-am dat pachetul aranjat cum m-am priceput mai bine si asta a fost.

      Nu e vorba de chilipirgea, e vorba de un sistem pus la punct sau nu. Retur am facut si pe alte situri, se face de obicei si la magazinele ‘normale’, daca nu se potriveste ceva sau is probleme.

      FARA DISCUTII si futaiuri.

      Nu exista plata ramburs, dar banii ii iau in minute, daca dau retur, nu se intarzie cu lunile livrarea si, daca se intampla ceva, is in stare sa iti dea banii inapoi si sa tii produsul. Nu am acceptat asa ceva, ca nu mi se pare normal sa ma folosesc de ceva neplatit, dar se poate si asa.

    • Ce elitist vorbesti, de la ce multinationala esti ?

      00
    • @Radu: nu tot ce e gratis/ieftin e de aruncat sau nu merita. Constrans de imprejurari (continent nou, mutat recent, unicul magazin deschis inainte de Craciun, trebuia pe loc, etc.) am cumparat acum ceva ani un tv si un cuptor cu microunde de la un discounter gen Lidl.
      Si acum, dupa 16 ani, ambele merg perfect. Tv fericeste pe altii, in alta tara si cuptorul inca il am in bucatarie.

      00
    • Ah, ce-mi place cum sar corporacii cu minus din fata office building-urilor, dardaind la un iqos.

      00
    • @Radu . Ce treaba are „Chilipirgeala” cu corporatistii si cu politicile de retur?
      Sau logica ta e de genul „Intr-o pestera, doua vaci crosetau benzina.”?

      00
    • Ii zice „Ursu latra, pietrele raman”.

      00
    • Pentru idei și limbaj neetilist îmi iau și eu minusuri, pentru că ce spun pute,dar e le adevăr.
      Problema e că customer-care la noi e de la praf in jos.

      00
    • Radu, nu e nevoie să insiști, ne-am prins cu toții de la primul comentrariu.

      00
    • Trebuia sa fie unul d’asta…

      Mie legea ar trebui sa mi se aplice doar la un TV de 3.500 Lei în sus. Altuia doar la un laptop de peste 6.000 iar cu mașinile, nici sa nu încep.

      E de căcat sa crezi ca o lege sau pur și simplu un nivel minim de rigoare pentru serviciu clienți trebuie sa se aplice proporțional cu un prețul plătit.

      Ce omiți tu sa observi e ca produsul ala exista și trebuie îmbrăcat în niște norme legale, chit ca pare sa merite pentru tine sau nu.

      Update: mi-au trimis banii. E atât de ciudat ca trebuie musai, dar musai sa fie cu un pic de scandal și asta din ce în ce mai des.

      00
    • Ce faci Radu, tu esti unul din aia care au dat proba practica la sediul PSD cand au fost jefuite jurnalistele alea ?

      00
    • Comerciantului roman are aceste caracteristi ce nu trebuie uitate atunci cand apesi pe butonul „plata”:
      – cind comanzi si marci banul, esti frate cu el,
      – cand returnezi, ii mor copiii.
      – plata online e cea buna pentru el, ca are banii incasati, iar produsul ti-l livreaza cand l-o avea. La retur, el mai tine banii tai o luna. De asta exista inca plata la livrare colet, ca exista neincrederea in seriozitatea comerciantului, clientul se simt in siguranta cand plateste produsul atunci cand il are fizic in fata, comert de 1900.

      Comertul si practicile de afaceri sunt fix dupa asemanarea poporului. Pana la cumpararea produsului/serviciului firmele sunt duplicitare, fix ca oamenii, cu curul in mai multe luntrii, cu mai multe optiuni deschise, politica de relatii cu clientii lapte si miere. Dupa ce a picat fazanul de client, toata politica de relatii cu clientii dispare in neant. Nu exista respectarea conditiilor contractuale. Brusc i-au murit copiii, produsul a ajuns foarte tarziu, si curierul ala se cam uita si urat cand a descarcat coletul, poate e chiar defect.
      Stiti fazele cu descarcat produsele la poarta, scara blocului, atat ai platit, sa le transporte fix la adresa aia teoretica din google maps. Altex, Emag, Flanco. Restul e treaba ta. Nu vor nici pe bani sa-ti duca electrocasnicele voluminoase in casa. Nu avem timp dom’ne, ca trebui sa livram tot camionul asta. Parca fac munca in folosul comunitatii.

      Cu curierii actuali, nici Amazon nu va face mare branza in Romania.

      00
    • Elitisti, elitisti, dar sunteti primii la give awayuri :D

      00
    • :)) problema e de fapt cu mult mai simpla. mi-ai promis ca produsul face x si y si costa 2 lei. iti dau 2 lei, iau produsul si constat ca nu face decat x. aaaaaahhh, ca de 2 lei nu se poate sa faca si x si y, si ca si pentru y trebuie de fapt 4 lei? pai cerem frate 4 lei sau spune-mi ca de 2 lei nu se poate decat x.

      aaaaah din nou, ca la 4 lei gasesc la alta marca care face si x si y si z si tu dai faliment, asa ca ma minti?

      iar daca totusi incerci cacealmaua fi barbat si ia-ti troaca inapoi cand clientul te prinde.

      00
    • Fiind la tine în oraș, poți face o sesiune de “spargi-giaming” la ei la office.

      00
    • Bre, do not feed the trolls, nu v-ati prins inca?
      Va aprindeti, retardelul – ca tot cu r incepe – comenteaza si iar comenteaza si voi ii dati apa la moara…
      Chill, il lasati pe limba lui sa moara, daca el e prost, nu trebuie sa va coborati la nivelul lui.
      Zic si eu asa…

      00
    • Citesc Dojoblog de multă vreme (atunci cănd am ceva timp la dispoziție și când scrie ceva nou) dar niciodată nu m-am putut obișnui cu limbajul „colorat”, „teribilistic”.
      Te aștepți din partea unei persoane care nu mai are 16 ani să i se pară grozav, are un copil, e o doamnă educată, a umblat prin lume etc. să treacă peste această etapă.
      De mult ezit să spun asta, chiar nu încerc să fiu mai catolic decât papa și nu vreau să o jignesc sau să o supăr în nici un mod.
      Mă gândesc la faptul că cineva care are un business „mai intelectual” (ca să spun așa), întâlnește și clienți care ar putea fi deranjați de un limbaj mai colorat.

      00
    • @radu si daca era vreun smart tv sony high end ce te face sa crezi ca la ala ar fi fost alta poveste!?
      Ce oana mea treaba are custom care-ul cu pretul produsului pe care-l cumperi????
      Si nu cred ca sunt singurul cate gandeste asa, ca deja vad ca ai cateva sute de minusuri.

      00
  2. Bine ca ne-ai spus, sa nu mai comandam nici noi de pe site-ul ala.

    00
    • Păi de ce să le facă reclamă proastă?

      Prima dată să îl rezolve cu banii, apoi…

      00
    • @DanielP: ba să îi beștelească cum trebuie. Puteau să îi trimită măcar un mail în care să îi spună că a ajuns returul mai tîrziu decît considerau ei.
      Au încercat să-l facă de bani la telefon…și pe minutele lui. Unul mai neinformat renunța de la faza cu „Așa ne-a zis juridicu'” și își rodea unghiile pentru aia sub 200 € pierduți.
      Unicul cuvînt neagreat din articol:”leuți”, echivalent „bănuți”. Îs mai mulți dacă îi faceți mărunți?

      00
    • Cam e domeniul meu de activitate, deci nu renunțam fie și dacă era doar de principiu.

      Man, nu știu unde am scris „leuți”

      00
    • @alexe: În concluzie, 50 leuți pe care meritam sa ii plătesc, ca am fost sucit.

      00
    • Fuck, asa e. Scuze

      00
    • Si care e domeniul tau de activitate de nu te-ai gandit ca pentru astfel de probleme te adresezi direct la OPC cu sanse 100% de rezolvare?
      Fara nervi, fara certuri, fara amenintari sau lamentari.
      Am avut si eu o problema asemanatoare cu defunctul magazin online al Telekomului de la care am anulat o comanda online chiar inainte de a fi livrata. Niciun stress, comanda anulata telefonic si confirmata pe mail, totusi se livreaza de curier. Refuz coletul si le cer pe mai si telefonic sa returneze banii de comanda. Nicio miscare in cele 14 zile in care trebuiau sa intre maxim banii inapoi, facut reclamatie online la OPC cu prezentarea problemei. La expirarea termenului de raspuns la interogarea comerciantului de catre OPC banii au intrat frumos in cont.
      Puteam sa ma tiganesc cu ei saptamani la rand si nu as fi vazut banii inapoi ca tot timpul alt departament e de vina. Asa ca ce rost are pierderea timpului cu lamentari inutile? Reclamatie la OPC pentru orice comerciant ce incalca drepturile cumparatorilor si o sa vezi cum li se va schimba si atitudinea pe viitor. Gandeste-te ca nu te ajuti doar pe tine ci si pe viitorii lor clienti pe care ar vrea sa ii tepuiasca.

      00
    • @dax am scris undeva mai jos și au înțeles și altii. Ei au incercat sa „ma facă” de 800 lei. Vezi latura personala din treaba asta? Amenda nu ajunge la mine.

      00
  3. Apropo de articolele cu emag unde, prin comentarii, toată lumea sare în sus pentru nu știu ce taxă nouă și se jură că nu mai cumpără de acolo.
    Prefer să plătesc puțin în plus fix pentru faze de astea. La emag returul e impecabil, fără explicații.
    La Flanco am returnat cândva o boxă portabilă că nu îmi plăcea cum se aude (total diferit față de ce zicea lumea în reviewuri). Îi zic la om la retur fix motivul ăsta, la care el foarte indignat: da ce voiați domnule de la o boxă portabilă?! (era un model Sony pe care am dat acum 3 ani vreo 700 de lei, adică nu era low end…)

    00
    • Taxa de livrare introdusa de eMag nu ar trebui sa te afecteze in nici un fel. Cand cauti un produs compari preturile de pe mai multe site-uri si alegi ce e mai ieftin. In pretul final, logic, incluzi si trasportul, care la unii e gratis, la unii 10, la unii 15 lei, etc.

      00
    • Zarax, in nici un caz iau ce e mai ieftin, iau de la emag pentru garantia fara probleme, si daca e diferenta mare de pret, il bag in favorite si astept. Tu ai lua de la qm, cel si restul de tampiti ca e mai ieftin ?

      Una din putinele marci pe care o iau de la orice magazin pe ideea cu pret mai ieftin e Arctic/beko, pentru ca aia au service si in sat, nu numai in fiecare oras, si nu depind de magazin.

      00
    • Nu stiu de ce, dar cred ca despre emag este vorba in articol… am asa o presimtire.

      00
    • NOU
      #31

      Încearcă să pui un comentariu critic pe eMag și o să mai vezi ce se întâmplă… La o comanda de trei produse, de 200 lei, doua au sosit desfăcute ,probabil de alti fraieri, trimise înapoi, rambursat doar 150 lei, fără transport, pt că desigilate. Ce mișto, plimbi niste porcarii prin țară, câștigi 50 lei. Nici o șansă să scriu la review ce s-a întâmplat, nu s-au aprobat

      00
    • Voiam sa dau like, dar ai fix 69. Si la 420 nu cred ca ajungi :D

      00
  4. Probabil e acelasi site hulit de cand lumea :) , stim noi care. TV-ul ala facut pe vapor a costat probabil 600 comandat de pe alibaba. Tu ai luat flasneta la 800. Acum ca l-ai desfacut valoreaza 400 si o ceapa degerata… :D Cum sa-l mai iei inapoi ? :D Tu nu trebuie sa te judeci, dai o scrisoare la protectia consumatorului si se rezolva. Daca in schimb l-ai luat pe firma e nasolo… ramai cu flasneta ca pt 800 de lei te vor trimite si avocatii la plimbare. :D

    00
  5. nu e greu sa vezi cand a ajuns exact si daca te-ai incadrat in termenul de retur. daca ai intarziat nu prea inteleg care e scopul articolului. ai fi vrut sa faca o exceptie pentru tine ?

    00
    • Scuze, nu aici am vrut sa scriu. Fmm :))

      00
    • Sper ca esti troll ca nu e bine in caz contrar

      00
    • decide-te :). citesc si respect conditiile de retur.

      00
    • ai citit conditile de retur ale magazinului sau cele din lege ?
      ca pot sa scrie ce vor ei pe site, legea e mai presus si el s-a incadrat in cele 14 zile

      00
    • @lupy cum ai calculat ? in articol nu scrie cand a primit produsul, nu scrie cine se ocupa de transport si nici data la care curierul a ridicat produsul.

      00
    • @rv, ai înțelege dacă, spre exemplu, înainte să emiți cretineli cu tastatura, ai citi OUG 34/2014, care, la art. 14 alin. (1) zice cam așa „Cu excepţia cazului în care profesionistul s-a oferit să recupereze el însuşi produsele, consumatorul returnează produsele sau le înmânează profesionistului sau unei persoane autorizate de profesionist să recepţioneze produsele, fără întârziere nejustificată şi în decurs de cel mult 14 zile de la data la care acesta a comunicat profesionistului decizia sa de retragere din contract în conformitate cu art. 11. Termenul este respectat dacă produsele sunt trimise înapoi de consumator înainte de expirarea perioadei de 14 zile”.

      Informarea profesionistului privind decizia de retragere se realizează prin formularul de retur sau prin orice altă declarație neechivocă. Iar legea vorbește despre un termen de trimitere a produselor – care este de 14 zile de la data informării profesionistului – și, evident, nu include prevederi referitoare la un eventual termen maxim până la care returul ar trebui să ajungă la profesionist, pentru că, ce să vezi, ar fi o cretineală să fie așa.

      00
    • @rv pe langa ce a citat Alex, OUG mai e si urmatoarea propozitie care pune punctul pe i:

      „Pentru a respecta termenul-limită de retragere este suficient să trimiteţi comunicarea privind exercitarea dreptului de retragere înainte de expirarea perioadei de retragere”

      00
    • @alex esti un tip informat, bravo. eu n-am inteles cand a primit produsul si nici cand a informat fabrica, mai citesc inca o data articolul.

      00
    • @rv, a ajuns la el pe 20 si i-a informat pe 27, 7 (SAPTE) zile mai tarziu ca il returneaza in pula mea, ca unora ori va place sa va prefaceti ca nu intelegeti ori chiar nu va ajuta de ajuns creierul.

      00
  6. Data viitoare, faci cerere de retur în scris (unele magazine au formular de retur direct pe site, dacă nu, trimiți email la adresa de contact). Așa dovedești că te-ai încadrat în termen.

    Astfel, aștepți instrucțiunile magazinului pe email sau la telefon (unele magazine vor să treci număr de retur pe colet, altele acceptă doar anumite firme de curier rapid șamd.).

    De asemenea, sunt magazine care se ocupă ele de trimiterea curierului la tine și tu nu mai faci nimic altceva decât să pregătești coletul și atât.

    00
    • Este ca nu ai citit cap-coada?

      „Dau mail către ei, cu tot ce trebuie: nr. AWB primire, nr. AWB plecare, date calendaristice, referire la regulament retur, număr cont pentru restituire preț etc.”

      00
    • Formularul de retur il completezi pe site-ul lor, (vezi eMAG), unde TU, nu ai nicio dovada apoi ca l-ai completat la data X sau Y, ii dai send si primesti inapoi un mesaj standard ca vei fi contactat in cel mai scurt timp, insa continutul mesajului ori cu privire la ce vei fi contactat nu e specificat.

      Iar eMAG nu are niciun email de contact, in caz ca vrei sa faci retur si sa ai o dovada ca i-ai contactat cu privire la acest aspect.

      Sunt smecheri oamenii.

      00
  7. intrebarea e, dc ai cumpara direct de la astia care vand chinezisme rebranduite? daca luai de la un emag sau altex erai linistit si cu banii in cont, uneori am impresia ca si astia ca autorul si-o merita

    00
    • „emag sau altex erai linistit” lasa doar emag

      00
    • @Robert, nu stiu boss afara ca s-au coimanit cu durata de retur n-am avut pana acum probleme, so.. la fel nici cu pcgaraj, de altii nu prea pot spune ca n-am returnat

      00
    • CE FACE ALTEX? Eu cred ca glumesti.
      Mi-au refuzat returul unui telefon, din cauza ca a fost scos din cutie. In conditiile in care am cumparat telefonul de la ei din magazin si EI, cu manutele lor, mi l-au scos din cutie, ca sa ii faca proba. Si am fost sa il returnez in mai putin de 12 ore, nici nu apucasem sa ii mai fac nimic (il luasem pentru munca si fix in ziua aia ne-au dat telefoane noi).
      Asta a fost acum 5 ani. De atunci am jurat ca nu mai cumpar nimic de la Altex.

      Adica, ma scuzi, pana si astia de la CEL mi-au acceptat returul imediat. Mi-au dat banii inapoi si aia a fost. Aoro (acum Notino), la fel (primisem niste produse deteriorate, le-am trimis poza si mi-au returnat banii fara alte discutii). Pana si Aliexpress mi-au dat banii inapoi pe niste chestii pe care nu le-am primit.
      Emag, la fel.

      Dar la Altex nu, daca l-ai scos din cutie nu mai poti sa il dai inapoi. Ei sunt mai speciali.

      Din partea mea, poate sa imi spuna ca imi dau si banii de 2 ori inapoi, daca gasesc in alta parte mai ieftin.
      Sau ca acum pot sa dau produsul inapoi, fara motiv, vad ca au reclama peste tot cu chestia asta. Nu mersi. Nu mai cumpar de la ei in veci.

      Si oricum am boala pe ei, ca au stricat tot ce inseamna Black Friday. Black friday de iarna, de 3 ori pe sezon, black friday de primavara, black friday de vara, black friday de toamna.
      Nu este nicio institutie, care sa se sesiseze.

      Si NU, nimeni nu „si-o merita”, atat timp cat sunt banii tai munciti si respecti conditiile de pe site. Daca, pana si de la magazinele care pareau respectabile, ti-o iei. Asta inseamna ca ti-o meriti? Sau ca sunt niste magari ordinari, care profita de lege ca sa scape cu neplata returului?!? De ce trebuie sa si-o merite clientul, ca a vrut un pret mai bun? La Emag, acelasi blender, pe care l-am cumparat la reducere cu 680 de lei de pe pcgarage, costa 1000 de lei. Ar trebui sa mi-o merit, ca am preferat sa il iau la reducere, daca blenderul avea probleme si vroiam sa il returnez?
      De ce trebuie clientul sa si-o merite mereu? Clientul incearca sa pacaleasca magazinul, sau este invers, cumva?

      Si care e faza cu chinezismele rebranduite?? Samsung, LG, Sony, Philips si restul sunt, cumva, fabricate in rezervatia de canguri din Australia si nu stiam?

      PS: Nu toata lumea isi ia de la gura ca sa aiba cel mai tare OLED din bloc. Unii sunt perfect multumiti cu un „chinezism rebranduit”, daca nu au ca pasiune uitatul la seriale, filme, sau jucatul pe consola.

      00
    • @Jupaneasa: nu te agita, ca vorbesti de lucruri diferite si te enervezi degeaba.

      Ai 14 zile sa returnezi produsul fara alte intrebari, daca faci totul online. De-aia si CEL ti-a dat banii inapoi.
      Cand cumperi din magazin, nu se aplica legea asta, asa ca ramane la latitudinea magazinului sa iti accepte sau nu. Unele nu accepta (stiu ca si flanco face asta) si ramai cu produsul.
      Insa daca vrei sa cumperi de pe site, ai 14 zile sa te razgandesti, si primesti banii inapoi. Testat la altex, pcgarage, emag si inca cativa. No questions asked.
      Sper ca realizezi diferenta.

      00
  8. https://imgur.com/a/xjXXIlH
    Am trimis sms-ul asta astazi catre o doamna de la ANPC Dolj care nu stia ca un comerciant trebuie sa restituie in cazul unui retur pretul produsului si transportului. Te-ai fi asteptat ca ANPC sa cunoasca legea…yep.

    00
    • Sigur nu e ANPC Cacaracal ?

      00
    • ANPC Dolj? Vezi ca nu il intelege.

      Da-i traducerea: Revenii cu articolul la care facui referire, ca comerciantul e obligat de a restitui produsul pe care il cumparai de la el.

      00
    • ANPC e acea instituție românească (europeană, deci) super tehnologizată, la care e-mailurile trebuie să fie trimise doar în timpul programului de lucru? Aha!
      Sigur personalul este extrem de competent și implicat, știe toate legile etc. :)

      00
  9. autorul nu a auzit de emag?

    00
  10. NOU
    #62

    Nu stiu de ce nu apelezi la ANPC, daca le dai toate datele, ii fute de te suna toata ziua cu „va rugam retrageti reclamatia”.

    00
    • Poate era mai scump la Emag cu 10 lei ?

      00
    • Ii fute pe dracu, singura lor metoda de a lua contact cu firma e sa sune la nr afisat al firmei pe site. Daca nu raspunde, trimite un om la sediul social care poate e la etajul 10 intr-o debara. Daca nu dau de el te informeaza ca nu s-a putut contacta si te indruma sa te adresezi politiei. Singura posibilitate ca firma sa fie trasa la raspundere e sa le pese atat de mult incat sa vrea sa poarte o conversatie cu cine ii contacteaza de la anpc.

      00
    • @Cosmin, nu stiu cu ce ANPC ai avut tu de-a face, dar cei din Bucuresti au fost foarte ok in cele 2 randuri cat am apelat la ei (una din dati fiind un retur la care tot asa, nu-mi primisem banii de o luna). Cateodata raspund mai greu, in functie de cat sunt de aglomerati (cazul returului de ex), dar raspund si iau si actiune.

      00
    • @Irina: cu ANPC din mai multe judete, inclusiv cel din B. Repet, experienta ta a fost ok doar pentru ca firma pe care ai reclamat-o a avut bunavointa sa iti rezolve problema. Daca o sa dai peste vreun patron care zice „LA MINE PE SAIT EU FAC LEGEA” ai sa vezi ce eficienta 0 are ANPC in rezolvarea reclamatiilor.

      00
    • Lucrez in domeniu. ANPC nu vine in vizita, te cheama la ei. Daca nu te prezinti, este pasibil de amenda oricum. Iar amenda neplatita = poprire pe cont. Sunt super eficienti. Unde lucrez suntem terorizati de ei, tocmai de accea se solutioneaza rapid retururile

      00
    • @ciocolatoulverde Asa e. La ANPC, dar nu am vrut sa fiu cacanar. Am zis ca au fost sărbătorile, ca plățile întârzie, ca alea alea. Pana la urma, povestea s-a petrecut între Crăciun și revelion.

      Pana la urma, eu am sunat sa întreb care e stadiul, nu sa ma cert la telefon. Doar ca atunci am văzut despre ce e vorba..

      @thunderman înțelegi esența articolului? Da, EMAG, dar când scrie zoso ceva de ei sunt mulți care sar de cur în sus. Uite, dovada ca am încercat eu altfel, direct pe site-ul comerciantului și asta e rezultatul. Ăștia voiau sa ciupească un fraier, alții dau garanție din părți și pana la urma ne plângem ca e monopol pe piața asta.

      00
  11. Milenialii nu se tem de nimic. În afară de greutăți la returnare și de bătaie.

    00
  12. Ai mai multe metode te a-ti recupera banii.
    1. Daca folosesti card de credit / Revolut merge sa te plangi la ei si sa refuzi plata.
    Merge – am reusit eu cu Revolut pentru un site din UK care dupa o luna mi-a zis ca mi-au pierdut coletu si apoi au trimis mai putine produse. Trebuie totusi sa ai niste dovezi ale interactiunii cu vanzatorul.

    Cred ca si la cardul de debit merge refuzul platii, dar s-ar putea sa fie mai greu.

    2. Poti sa faci direct o plangere la ANPC – s-ar ptuea sa te ajute si ei.

    P.S
    Metodele merg de la magazinele de sampanie scumpa la cele de sosete sh, conteaza doar sa ai putina incredere in tehnologie.

    00
  13. Naste „monstrii”

    00
  14. NOU
    #74

    Lasa ca asa e peste tot. Am cerut recent oferte de la mai multe firme d-astea de dispecerizare ca vreu sa fac upgrade la centrala de alarma. Fucking in jur de 800 lei adaugati doar la piese – comparand cu un magazin ok de la care am mai luat componentele respective. Basca montajul, adica sa scoata centrala veche din cutie sa o bage pe asta noua si sa reconecteze cablurile + noua tastatura.
    De aia suntem unde suntem… si dupa zic ca ei percep adaos mic.

    Am schimbat de curand un robinet la o centrala. Adica o bucata de plastic care se insurubeaza cu mana. 140 lei piesa, 90 lei montajul si inca 60 lei taxa de vizita. Timp de munca: 10 min.

    00
    • dacă era așa simplu de ce n-ai făcut-o tu?!

      era un banc: unui mare boss i se strică laptopul, il sucește și învârtâtește, laptopul tot mort. cheamă omul de la service, care învârtește nițel laptopul, apasă pe un butonaș și laptopul învie.
      – cât mă costă?
      -1000 euro, zice meșterul
      – 1000, ești nebun, ai apăsat pe un butonaș! fă-mi factura cu plata detaliată și dacă mi se pare ok, îți dau banii.
      boss-ul primește factura: reparații laptop, 1 euro apăsat pe buton, 999 euro- să știi pe ce buton să apeși.

      sau replica aia celebră din lumea IT-stică, ”dacă bombăni că mă plătești o poală de bani pt o muncă de 1 oră, află că mă plătești pt anii ăia în care am învățat să fac munca aia în 1 oră în loc de 1 săptămână”.

      00
    • La unele treburi „casnice” unde nu ma pricep, nici eu nu ma bag. Daca nu plateai taxa aia de vizita si manopera si montai tu, dar nu montai bine si pusca pe undeva apa din centrala, sa vezi paguba, nu aia 300 de lei.

      00
    • NOU
      #77

      @A: unde nu ma pricep nu ma bag. De aici pana la a cere 7 taxe ca deh, clientul e „captiv”, e o diferenta mare. Platesc expertiza aluia care vine si stie ce face dar nu ma jecmani pe principiul te-am prins te-am ars…ca data viitoare ma voi gandi de 2 ori inainte sa te chem….

      00
    • @Șmecherie_cu_ghivent, deși nu-mi place și și pe mine m-a durut buzunarul când am plătit kk de taxă de vizită, să mor dacă nu-i înțeleg pe meșteri, cel puțin în București. poate și 2 ore să ajungă la un client, plus întorsul acasă.
      eu am încercat să găsesc meșteri în zona în care locuiesc (niciunul care locuia la 2 străzi distanță nu mi-a băgat taxa asta, doar ăia care locuiau în partea ailaltă de bucurești). fie n-au mai răspuns a doua oară când am sunat cu o problemă, fie m-au amânat cu lunile pt o lucrare (e drept, nu urgentă). și mereu am plătit cât mi s-a cerut.

      sincer, nici mie nu-mi plac prețurile diverșilor meșteri. dar eu nu știu să fac chestiile alea așa că dau banu’ fără să mă tocmesc.
      de asemenea, sincer, atât timp cât sunt încă liberă să aleg ce meșter vreau/pot/conving să vină, nu mi se pare că sunt client captiv. clienți captivi or să fie americanii dacă trece legea aia de care zicea Vali acu’ 1-2-3 săptămâni.

      00
  15. L-ai luat de pe cel.ro ?

    00
  16. Cat timp nu este mentionat site-ul in cauza acest articol nu are nicio utilitate in afara satisfactiei autorului de a se defula. Autor care este, de altfel, sub protectia anonimatului.

    00
  17. In primul rand trebuie sa reclami la ANPC , daca ai luat pe pers fizica. Sunt super eficienti . Nu e nevoie de instanta decat daca ai luat pe firma, caz in care oricum nu ai drept de retur :-)

    00
  18. Da, fara concurenta/competitie apare monopolul si jaful.

    De ex in Canada: doar 2 mari companii cu retele de ISP si telefonie: Bell si Rogers. Amandoua au lins la oo pe liberali, decenii la rand. Fonduri, sponsorizari, baieti din business trecand la politica si invers. Rezultatul? Canada are cel mai scump wireless / ISP din G7.

    Alt exemplu: Martin Shkreli. Baiatu’ asta cumpara patente pt medicamente rare dupa care marea preturile 10x-100x. No pb c-a ajuns la inchisoare. Interesant insa ca firma la care era CEO a mentinut preturile ridicate si dupa plecarea lui. Pt ca-s unic detinatori la patentele respective.

    00
    • da, doar ca nu vii cu argumente in totalitate valide, de canada’s isps nu stiu prea multe dar mr.shkreli a intrat la bulau pentru alte chestii, pt. ca a suparat nijte bajeti cu multi bani nu pentru ca a marit pretul medicamentelor de 100x, e drept ca nu a facut chestii legale iar ura cu pretul doar a dat combustibil si de mancare presei. asta arata totusi ce spune titlul si ce afirmi si tu, cand aia cu bani controleaza piata apar parazitii care ii tin pe fraieri de gazda buna.

      00
  19. aventura per total pozitiva cu media galaxy. aveam nevoie de inca un soundbar+subwoofer pentru a doua camera, prima avand un denon de care sunt super multumit dar pe care nu il mai gaseam in oferte (adica nicaieri pe stoc, nu ca nu erau la preturi „reduse”). asa ca dupa documentat pe net am ales un philips din aceeasi gama de pret, destul de laudat. mers, luat, adus acasa, dezamagit maxim. subwooferul era un fel pufaitoare. la volum maxim si setarea cea mai „bass” (nu avea volum separat pentru bass) suna ca o baba care trage sa moara. impachetat, dus inapoi.

    cand m-a vazut baiatul cu cutia in brate a zambit si m-a intrebat „ce are, se aude slab?”. asta in conditiile in care erau 2 noi si vreo 3 resigilate pe site. l-au pus si el de ochii lumii sa il testeze, oha. youtube si nu stiu ce trap d-ala cu bubuiala proasta. nu vibra nici macar cutia de carton. facut chitanta, scos banul, ura si la gara. acum sunt 4 resigilate.

    probabil le vor revinde pana cand ii gasesc pe aia care nu stiu cum trebuie sa se auda un subwoofer.

    cum ziceam, ok ca l-au primit inapoi fara comentarii , dar nu ok pentru ca in mod evident ei stiau ca produsul nu e ok dar totusi incercau sa il vanda si sa puna astfel pierderea in carca unui amarat in loc sa il dea inapoi la philips.

    00
  20. Numaifitzisaraki !

    00
  21. intrucat ai dovada ca ai incercat sa rezolvi amiabil, toate cele de mai sus comunicat ANPC, si iti garantez ca returneaza banii relativ repede si isi iau si un cacat de amenda. O singura data am apelat la ANPC, cu emag care mi-a trimis un colet gresit (adica al altcuiva), la care am refuzat ridicarea de la verificare (desi fraierul de mine putea sa il ia ca era ceva mult mai scump decat comandasem, dar imi era inutil si asa am fost eu educat, sa fiu pacalici), in prezenta curierului s-a facut proces verbal ca e gresit continutul, iar eu in doua luni nu au vrut sa imi dea banii ca am returnat altceva decat am comandat (logic, dude!). Dupa completarea formularului de la ANPC, in vreo 10-12 zile m-au sunat de la emag ca imi bga banii, am in cont un voucher de 250 de lei valabil un an, si sa anunt anpc ca s-a rezolvat, ceea ce am si facut.

    00
  22. Bo$$ chestiunile astea nu se judeca la tribunal. Exista anpc fix pentru așa ceva… Și totul se face online, nu trebuie sa ieși din casă reclamatii.anpc.ro

    00
    • Bo$$, competenta aparține judecătoriei de la domiciliul meu, nu Tribunalului. Chiar și asa, când pleci la o discuție, te pregătești pentru orice și vii cu argumente.

      Argumentul meu era ca EU le incasa cvartriplu banii pe care mi-i rețin. Tu îmi iei mie un leu, eu îți iau 4. Nu un terț, nu o autoritate. Eu îți iau 4

      00
    • Am pățit cu un telefon nou defect pe care mi l-au ținut în service mai mult decât perioada legala. După ce le-am făcut sesizare anpc, ma sunau de la magazin și se milogeau de mine sa retrag plângerea și sa vin ca să îmi dea banii înapoi.

      00
    • Daca ai comandat pe pj sti ca nu ai dreptul la retur si nici anpc nu? Atunci judecata! Am patit o eu cu unii de pe emag cu 2 mibox uri. I am sunat sa imi confirme ca e varoanta globala, exact ca in descrierea de pe emag…cu siguranta zic ei. Cand primesc pachetele ce sa vezi varianta china resoftata de ei…. Netflix oha, chromecast oha…cand ii sun mi se zice ca sunt alternative la aplicatiile alea…..cand zic de retur ca nu se poate ca sunt luate pe pj. Si ca aia e situatia. I am zis ca ii dau in judecata cu dovezi, coduri produse si tot in 2 zile aveam banii in cont. Multi labagii ca sa zic asa…sa tepuiasca poate poate merge

      00
  23. pisa-mas pe allview sa ma pis ca mi-am adus aminte de intamplarile cu ei. mai exista jegurile pe piata?

    00
  24. Vad in comentarii urmatorul sfat: „daca luai de la emag era ok”.

    Citind titlul, ceva ma face sa cred ca fix de la emag a fost luat produsul, intrucat ei nu prea au concurenta in online in Romania si e fix site-ul/magazinul de unde ar cumpara un cititor zoso.ro.

    00
  25. Plângere la ANPC ai făcut?

    00
  26. Faza cu juridicul a fost doar o vorba aruncată în vânt ca sa te trimită la plimbare. Mulți necunoscători s-ar fi resemnat. Au încercat și ei. Probabil dacă mai faci câteva presiuni asupra lor, or sa se lase.

    00
  27. Titlul este total greșit.

    00
  28. Legat de „lipsa concurentei se naște pentru ca restul nu merita sa fie pe piața?” Daca nu ar fi concurență atunci mult mai multe magazine îți vor da țeapă cu returul, asta dacă ar mai exista dreptul la retur…

    00
  29. Domnul guest, pai zi si despre ce magazin e vorba. Altfel, care e rostul postului?

    00
  30. Allview 🤤

    Karma is a bitch.

    00
  31. Cine s-ar fi gândit că Iulian stanciu își comanda allview-uri

    00
  32. dude… Allview au site? :lol:

    00
  33. Tipic pentru Romania, insa lucrurile se schimba daca iti susti punctu de vedere si nu cedezi.

    O incearca si ei, ca na.

    00
  34. Suna ca la suportul de la wizz air. Antrenați pentru scandal.

    00
  35. Din pacate pe romani gandirea ii strica – auzi m-am calicit … CACAT, atat am avut bani, am crezut ca e ok … pana la urma tu ai vrut un produs conform. Daca Allview a zis ca iti vinde in banii aia OZN si ti-a dat ceaun era dreptul tau de cumparator sa testezi cumva sa vezi daca nu cumva zboara.
    Sustine-ti punctul de vedere si mergi cu ei pana in panzele albe ca de aia Patrascu, Tiberiu si altii isi bat joc de toti.

    00
  36. NOU
    #111

    Bună! Ne pare rău să citim despre situația pe care ai întâmpinat-o și dorim să te asigurăm de tot suportul nostru pentru rezolvarea situației cu care te confrunți.
    Pentru a putea verifica cele relatate de tine, dar și pentru a urmări starea returului și rambursării, avem rugămintea să ne oferi mai multe detalii despre comandă: număr de comandă, adresă de e-mail, numele complet și numărul de telefon.
    Ni le poți transmite pe adresa marketing@allview.ro
    O zi frumoasa! Echipa Allview

    00
    • O, vai, dar ce repede ati sarit acum. Pana-n momentul asta, da-l dracu’ de client, acum ca si-a spus oful undeva unde-l poate auzi (citi) mai multa lume, sariti si voi, sa pareti draguti.

      00
    • juristu’ pe fir.
      dacă într-adevăr juristu’ vostru a zis că termenul se calculează în funcție de data la care coletul/scrisoare/whatever ajunge la destinatar, dați-l afară și recomandați-i să mai studieze cum e cu termenele.
      dacă n-a zis și a fost doar pretext, nu mă bag. :)

      00
  37. pe mine nu sumele de bani pierdute ma enerveaza si nesimtirea si tupeul, anul trecut am recuperat prin OPC 5 ron de la RDS. de obicei astia cand se duc se mai agata si de la alte prostii asa ca 5 ron ai mei si ce au mai gasit pe langa, sper sa le placa

    cu orange acum vreo 5 ani inca 14 ron, tot cu opc in 3 luni, recuperati si aia. acum daca sun la serv clienti orange ma stiu aia direct, nu stiu ce naiba au bagat in baza de date, dupa intrebarile standard de identificare devin extrem de docili

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.