Da, limita de viteză la 70km/h e o idee bună

Mai mulți senatori PSD, printre care și liderul grupului din Senat, Mihai Fifor, au depus o propunere legislativă care prevede majorarea limitei de viteză în localități, de la 50 de km/h la 70 km/h pentru autovehiculele din categoriile A și B, și 60 de km/h pentru celelalte categorii de autovehicule, iar indicatoarele rutiere vor trebui să aibă inscripționată și perioada efectuării lucrărilor pe carosabil. (sursa)

Mi se pare o măsură bună, cel puțin până terminăm autostrăzile. Dar tare mi-e teamă că e doar o mișcare electorală, deși șansele de a aduna votanți de la așa ceva sunt extrem de mici.

La fel cum mi se pare și o măsură bună ridicarea și mai sus pe timpul nopții prin zonele rurale. După ora 22 să fie limită 80 sau 90km/h, pentru că sunt 99,99% șanse să nu mai fie nimeni pe afară, pentru că oamenii închid găinile și se bagă în case.

Și sunt multe zone unde se poate merge cu 90 fără probleme.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

66 comentarii

  1. Sry da’ … Iar trollezi?

    00
    • Stiu ca intrebi ironic, dar nu cred ca troleaza. In general omul are o gandire constructiva, mai putin, printre alte cateva, partea asta cu viteza pe care a tratat-o aici pe blog in destule randuri in acelasi sens – sa-i dam in gura, sa mergem tare, banda 1 pentru melci banda 2 pentru profesionisti, etc. Asta pana cand o sa pateasca ceva (ceea ce nu-i doresc, dar isi mareste singur sansele) si va suporta consecintele.

      00
  2. Sau iti bagi picioarele si mergi oricum cu 90, bazandu-te pe detectoare de radar, statie, flashuri sau noroc

    00
  3. si daca la 50 la ora cand izbesti betivul satului mai are o sansa sa supravietuiasca schilodit, daca i-o dai la 70 sau 90 cum propui tu, atunci sigur nu mai scapa.

    00
  4. vorbești prostii. acum, la limita de 50 se merge cu 70 și la limita de 60 se merge cu 80. asta se transformă în câțiva zeci metri în plus la frânare. dacă limitezi la 70, se va merge cu 90, iar în dreptul trecerilor de pietoni va fi carnagiu. și nu, discuția asta nu e despre autostrăzi, ci despre drumurile obișnuite, ce nu au ce căuta prin localități

    00
    • Se merge mai cu viteza in functie de trafic, nu au toti pitici pe creier ca daca e 50 ii dau cu 70 si tot asa. De obicei soferul merge cu viteza cu care se simte el confortabil, iar daca pe un bulevard se circula cu 70-80 si traficul curge fara probleme, e totul ok, exista flux, nu mai sunt ambuteiaje. Dar chiar si atunci tot vezi un mort cu 50 la ora cand toti pe langa el il depasesc cu 70-80. Conceptul de viteza traficului e ceva abstract la romani.

      00
    • Diferenţa de frânare între 50 şi 70 e de maxim cinci metri la orice maşină decentă. Dar ai dreptate, la noi şoferii cei mai decenţi (inclusiv eu) mau adaugă un 5-10 km/h. Am cunoscuţi care merg cu 45 peste limită, fix xât să nu le ia permisul, ce-ar zburda eu cu 110 prin localitate.
      @Shack ai vrut să spui că nu prea există concepţia de limită de viteză la români, 90% dintre şoferi se cred la raliu şi încearcă să ajungă în pole position indiferent de riscuri. Dacă tot faci comparaţii, să ştii că prin ţările cu apă caldă ‘viteza traficului’ e stabilită de indicatoare, nu arbitrar de şoferi ;)

      00
    • @Irositu’ – diferența dintre 50 km/h și 60 km/h (deci nu 70) este între a opri și a lovi pietonul (sau ce-o fi) cu 44 km/h. Ăia 5 metri ai tăi sunt după punctul de impact.

      Iar un impact cu pieton la 44 km/h cred că poate fi fatal. Circulând cu 70km/h sigur este mai complicat.

      Calculele nu sunt făcute de mine. Sunt bazate pe pietonul care apare la 29m înaintea mașinii, iar timpul de reacție este un pic sub timpul de reacție mediu al șoferilor (deci este luat un caz mai fericit).

      https://www.rms.nsw.gov.au/saferroadsnsw/speeding_and_crashes.pdf – vezi la punctul 3

      TL;DR Dacă mergi cu 50 km/h poți opri. Dacă mergi cu 60 km/h lovești pietonul cu 44 km/h.

      00
  5. Uite unde era PSD-istul din tine

    00
  6. Cred ca treaba asta cu limita de viteza e o gogorita.
    Eu nu am mai luat o amenda de viteza de vreo 10 ani, si circul destul de mult pe soselele patriei.
    In acelasi timp, am prieteni si colegi care si-au montat aparate de detectare radar sau echipamente de comunicatie cu alte masini si care iau amenzi de viteza incontinuu.
    Am o masina germana mare si puternica dar merg civilizat cu ea. Adica in localitati nu depasesc 70-80 la ora, 120 pe dn-uri si 140-150 pe autostrazi. Mi se pare ca astea cam sunt vitezele reale la care poti circula civilizat si in siguranta pe infrastructura din tara noastra.
    Si foarte important, in localitati – adica acolo unde sunt cele mai multe radare, merg in rand cu lumea, nu sar calul.
    Am facut odata un experiment – am plecat cu un coleg din Predeal. Eu am mers in rand cu coloana, el a mers ca nebunu- asta e stilul lui. A ajuns cu 7 minute inaintea mea la ikea. Nu mi se pare ca merita sa-ti asumi riscuri inutile – accident, amenzi – pentru 7 minute castigate la un drum de 2 ore.

    00
    • „merg civilizat cu ea. Adica in localitati nu depasesc 70-80 la ora”
      Lol?
      70-80km/h impact cu o caruta cred ca e un vis.

      00
    • Dap, 120 pe DN e civilizat. Dap.

      00
    • Apropo de 120 pe dn-uri, ca politia nu sta decat in sate.
      Mi-am luat asta vara prima amenda de viteza din viata mea: la iesirea de pe autostrada sibiu-deva, o portiune de urcare, 2 benzi pe sens, pe dreapta trafic de tonaj, eu si cu unu am depasit cu 110-120 coloana de tiruri, iar in varf ne opreste nea politist: 121 km/h in afara localitatii, unde limita era 90. 600 de lei amenda.
      L-a sfarsit i-am multumit polistitului ca ne mentine tara in siguranta

      00
  7. Pe principiul asta, propun ca dupa ora 23.00 sa fie legalizate liniutele pe toate bulevardele din Bucuresti si din restul marilor orase. Cine kkt sa mai aiba treaba atunci dintre civili, mars la cotet cu ei. Iar daca totusi sunt atat de idioti incat sa iasa dupa 23.00 pe strada sau pe trotuarele bulevardelor, atunci sa moara, da-i dreaq!

    00
  8. Ridicarea limitei de viteza la 70 in localitati ar fi una buna, dar numai daca s-ar aplica concomitent urmatoarele:
    – condamnare cu executare, fara exceptie si fara posibilitatea de eliberare conditionata, pentru accidente mortale sau vatamari corporale grave din vina soferului, pentru mers fara permis, pentru alcoolemie peste 0.8, pentru mers cu masina furata;
    – amenzi uriase si puscarie in caz ca nu se plateste amenda, daca se merge fara ITP sau cu ITP luat pe naspa – adica ai ITP dar masina e varza, fara frane, directie fututa, fara lumini, cauciucuri uzate la maxim etc.
    – amenzi mari si care sa se aplice intotdeauna, pentru mers cu luminile stinse (seara, noaptea, ceata, ninsoare, ploaie), mers fara cauciucuri de iarna pe zapada, depasiri riscante, la limita; agresivitate la volan , curse de masini pe drumul public, liniute, drifturi, dat flashuri din spate cand nu e cazul, dormit pe banda a doua;
    – fara carute pe DN-uri – confiscat caruta fara drept de apel si distrusa;
    – fara pietoni, biciclisti, scuteristi inconstienti pe drum, fara lumini sau vesta reflectorizanta noaptea.
    – anulat permisul pt accidente mortale produse din vina soferului;
    – fara permis de conducere daca nu stii sa scrii si sa citesti.
    – politie profesionista, care sa nu stea la ciupeala cu radarul, sa astepte sa pice spaga;
    – drumuri decente – marcaje rutiere sa vezi drumul, sa stii care este banda; fara gropi nesemnalizate, cu indicatoare corecte, cu marcaje corecte – nu linii continue unde ai drum drept si vizibilitate cateva sute de metri in fata, nu limite de viteza aberante de 30 km/h pe poduri sau anumite portiuni de drum, puse doar ca sa aiba politia unde sa dea amenzi.

    Cum chestiile astea n-or sa se faca in vecii vecilor, limita crescuta la 70 va insemna ca tot cocalarul cu cazan de 20 de ani, va putea merge legal cu 79 pe oriunde. Oricat as vrea eu sa merg legal cu 70 in localitate, parca n-as vrea sa merg pe acelasi drum cu alti babuini.

    00
  9. Degeaba ridica la autoturisme limita de viteza prin sate daca la camioane ramane tot 50km/h.

    00
  10. Eu aveam impresia ca prin „Satul trebuie sa moara” ziceai ca sa-l lasam sa moara, nu sa-l omoram noi la propriu.

    Si in cazul in care ai uitat legea permite cresterea pana la 70/h, unde nu s-a facut probabil ca nu e indicat.

    Cum nu stau la tara si nu cresc porci, macar trolli sa hranesc.

    00
  11. NOU
    #28

    Ba esti nebun ? Adica sa merg cu 80 prin oras, si sa nu ma sancționeze radarul?

    00
  12. Limita aia de viteza are și un alt rol, să nu le huruie mașinile oamenilor pe la casă. Ca să văd dacă mai susțineți asa ceva, încercați să dormiți câteva zile lângă un drum circulat pe care merg toți ca nesimțiți cu mult peste limita legală actuală. E chestie de bun simț… o s-o spun pe aia acum: (și) din cauza asta suntem noi printre grobienii Europei.

    00
    • E perfect. Poate-ti muti casa din drum asa.

    • Lol, snuff. Sa aplicam si in orase sugestia ta?

      Partea misto cu drumurile e ca sunt, in general, pe unde sunt oameni si au oamenii treaba. Gen orase, sate.

      `r`ar mama lor a dreacu de tarani care nu se comporta cum vrei tu sa se comporte.

      00
    • Exemplul nu era al meu (mă deranjează statul la bulevard, dar na… îmi pun perna pe cap și), ci al părinților mei, care stau în Voluntari pe o strada pe care jucam fotbal când eram mic, acum 15-20 de ani, iar acum circulă toți zvăpăiații pe acolo dupa ce au asfalta-o. Deci unde să se mute!?

      Revin, la fel de nesimțită ca aruncatul de gunoi pe jos este și gălăgia. Tot o poluare, nu? Chiar, poate vin la tine acasă, dau niște black metal sau manele (care o durea mai rau) la maxim în boxe și te îndemn să pleci daca te deranjează. Fain, nu? Bună mentalitate…

      00
    • Limita ia de viteza are orice rol numai ala de care faci vorbire NU.
      Zgomotul produs de o masina cu 50 la ora este aproape identic cu cel produs de aceeasi masina la 70 la ora. Diferenta o face exact lucrul de care te feresti tu. Masina cu 50 la ora va trece prin fata casei tale intr-un timp mai lung decat cea cu 70.

      P.S. Auzi ai dreaq au pus asfalt in Voluntari. Phii eu zic sa-l spargeti, auzi ce tupeu sa strice ei bunatate de drum de tara unde ridicai colbul batand mingea … Ce nenorociti

      00
  13. Să ridice mâna cine merge cu 50km/h acum!



    Exact, românului oricât i-ai da, tot mai ciupește puțin. Are limită de 50, merge cu 70, pune-i limită de 70, va merge cu 90. Pune-i 90, el va fi șmecher, va merge cu 110, și tot așa.

    Aș face limita de 70 doar cuplat cu interzicerea detectoarelor și înăsprirea sancțiunilor. Altfel va fi jale.

    00
  14. Zoso, esti on ieșit prin lume. Eu tocmai ce m-am întors din România la Londra. Ce m-am șocat e cât de mult se ignoră în România regulile elementare de siguranță a traficului. Si acum hai sa mergem pe ce spuneai tu mai demult, legat de mașinile periculoase, fără frâne, fără direcție, etc. Pai daca acestor inconștienți le crești limita la 70 ii transformi în criminali. De asemenea am colegi care merg cu 70-80 pe ideea si daca ma prinde tot rămân cu carnetul. Asta înseamnă practic sa le dai voie să meargă cu 100. Pentru cel care zicea de drumurile cu trotuar: de obicei pe trotuarele din România sunt parcate mașini, pietonii fiind forțați să meargă tot pe stradă. Iar la țară o grămadă de bicicliști si căruțași inconștienți care te pot transforma in criminal fără voie.

    00
  15. Daca nu pune si bonus pt luat pietonii cu frana de mana trasa dupa ora 22 nu ma bag!

    00
  16. Doar daca se elimina avertismentul la depasirea vitezei cu pana in 10km/h iar de la 20 in sus bagi amezi mai mari. Altfel iese cu sange rau.

    00
  17. probleme de Romania. De exemplu balticele nu prea au nici ele autostrazi. Dar sa vezi satana: drumurile nationale nu trec prin sat/oras.
    La noi, ai sat langa sat langa sat.

    00
  18. Si iarna? Ce facem iarna?

    00
  19. Nu este o idee bună pentru că, de fapt, ăștia încearcă să mascheze lipsa autostrăzilor și este mai simplu să propună o tâmpenie, decât să se apuce de treabă.

    Singura soluție corect este construcția de autostrăzi. Restul soluțiilor le-au încercat și alții, cu rezultate însângerate.

    00
  20. Sunt cateva localitati in zona mea tranzitate de E60 unde viteza max in localitate e de 70 kmh, dar drumul are 2 benzi pe sens, vizibilitate mare, trecerile puse cu cap, nu imediat dupa curba, si unde evident se circula cu 80. Dar sa pui limita 70 in orase mi se pare o aberatie mai ales la cat de usor se dobandesc permisele la noi.

    00
  21. Legea e din pacate una pt toti. Adica o mamica, un pensionar, un pilot de F1 trebuie sa o respecte. Pe acelasi drum merg un Mercedes, o Dacia 1310, un tractor fara numere, o caruta nesemnalizata la furat de porumb noaptea si un o masina de raliu cu motor modificat. Toti trebuie sa se adapteze altfel va fi sange. Ne trebuie autostrazi, asta ne trebuie si nu suntem in stare sa o facem.

    00
  22. Sigur vor ei sa mareasca limit de viteza?
    Din cate stiu eu in localitati primaria pune restrictiile de viteza.

    Pe DN1, spre ex. la Ciolpani stiu ca primaria la un moment dat vroia sa ridice restrictia de viteza la 80km/h.

    La fel in orase, daca primaria vrea, pune restrictie de 30 km/h, pe anumite portiuni de drum.

    00
    • Sunt o groaza de orase si sate prin vestul Europei cu limita de 30-40km/h.
      Cand dai peste un pieton la 70-80km/h poti sa-ti iei adio de la viata lui (si a ta). La 30-40 se supravietuieste in probabilitati mai mari.
      Chestia asta sa aiba sens trebuie ca viata cetatenilor sa conteze, iar in Romania…

      00
  23. nu mi se pare o idee buna din 3 motive:
    1. distanta de franare creste.
    2. soferi indisciplinati; nu o sa se mearga cu 70km/h, o sa se forteze la 80-85 km/h => distanta si mai mare de franare in caz de ceva, scad considerabil sansele sa eviti un accident.
    3. daca circuli cu 90km/h noaptea faci mai mult zgomot; majoritatea satelor in Romania au case la sosea, oamenii aia merita si ei sa doarma linistiti.

    00
    • Maddy, cand oamenii aia si-au construit casa la sosea le-a convenit, asa-i? A fost misto ca au acces la asfalt/utilitati.

      00
    • Arthur, cred ca la inceput a fost un drum, poate pietruit, abia mai tarziu s-a asfaltat si s-a redenumit DN. Nu cred ca toate DN-urile s-au facut inaintea caselor…

      00
  24. „La fel cum mi se pare și o măsură bună ridicarea și mai sus pe timpul nopții prin zonele rurale.”

    Fin.

    Si asa daca mergi doar cu pozitiile sau cu luminile arse nu conteaza 50 sau 90, tot nu vezi nimic.
    Si cu 90/100 nu mai gaseste nimeni urma din caruta/baba/bicicleta.

    00
  25. Eu cred ca solutia optima este introducerea unor categorii diferentiate. Daca ai A sau B simplu mergi cu 50 la ora. Daca ai minim 1-2 ani experienta poti da pentru A+/B+, care iti permite +10 km/h in plus. Dupa 2-3 ani pot da pentru A++/B++ si ai 20 km/h in plus. Ultima categorie ar fi A+++/B+++ care sa-ti permita 40 km/h in plus.

    Evident sunt necesare niste restrictii mai serioase. In primul rand categoriile cu + vor trebui obligatoriu re-examinate la un interval de 5/3/1 an. In al doilea rand vei fi limitat la numarul de incercari pentru categoria superioara, daca ai dat de 5 ori pentru A+/B+ si nu ai luat, la revedere, ramai cu A/B forever. In al treilea rand accidentele din vina ta vor avea si un impact asupra categoriei, in functie de gravitate vei fi retrogradat 1/2/3 trepte sau chiar iti vei pierde pentru totdeauna dreptul de a conduce. Ca sistemul sa functioneze amenzile pentru depasirea vitezei vor trebui sa fie drastice, astfel incat sa te usture cand primesti una, iar pedepsele sa tina cont de antecedente … de exemplu a 3-a amenda pentru viteza in interval de X luni/ani sa fie 10.000 EUR sau confiscarea masinii.

    Daca ar fi facut cu cap (improbabil stiu) un astfel de sistem ar fi destul de benefic pentru toata lumea : statul ar avea o sursa suplimentara de venit, soferii buni ar avea un stimulent sa fie corecti, dar sa nu sara calul, politia in mod normal nu ar mai opri la ciupeala (ca e foarte posibil sa fie cineva cu multe plusuri) ci doar in situatiile evidente, etc.

    00
  26. nu pot sa cred ca ai pus botul la mizeria asta … :(

    00
  27. NOU
    #55

    Pe intuneric vrei sa-i dai 100 (toata lumea merge cam cu 10-20 km mai mult decat limita) prin sate? Pai avand in vedere ca masina te tine doar 180 vit maxima, un bmw seria 7? X7? Audi W12? S-Klasse AMG? Gemballa 918 Spyder?
    Singurul avantaj – faci recensamant complet avand in vedere ca ficatul o sa fie la 2-3 km de locul accidentului, plamanii la tine acasa, picioarele in blocul motor, capul la el acasa!
    Erau acum 5-6 ani niste imagini din Africa de Sud unde un motocilist avusese accident pe la 380 kmph si au reconstruit antilopa si rider-ul ca sa aiba ce ingropa (erau ‘contopiti’ intr-o veritabila fantezie de organe, iar rider-ul era destul de bogat incat familia sa ceara doctorilor aceasta operatiune migaloasa).

    00
    • pai ce-ai facut boss, deabea au scos anul asta kawasaki modelul h2R,cel mai puternic motor din lume si s-au chinuit cu un motociclist profesionist sa il duca in 400 kp/h si ala se dadea in africa acum cativa ani?

      00
  28. S-a schimbat ceva in infrastructura astfel incat sa aiba sens limitele astea marite?
    Nu, e doar propaganda PSDista sa mai adune unu-doi votanti.

    00
  29. Mie mi se pare o mizerie legea asta.
    Depre faptul ca e e doar o fumigena marca PCR nu comentez.
    Depsre legea in sine:
    Nimic nu opreste autoritatile acum sa indroduca limitari de viteza de 70km/h sau oricat este sigur pe sectorul de drum aflat in localitate. Sunt o gramada de localitati – in principiu de-a lungul unor drumuri natioanle- care pot fi traversate legal la viteza de 70km/h. Ba cfred ca e legal sa fie introduse limitari de 150km/h pe unele sectoare de autostrada.
    Pe de alta parte militia romana poate sa impuna limite de viteza de 50km/h sau de 30km/h pe diverse sectoare de drum si o face in mod in mod expres fara a regurge la ideea de limita de viteza in localitate.
    Drept urmare nu legea e problema ci aplicarea ei. Si cand spun aplicarea legii nu ma refer (numai) la aplicarea de amenzi ci (mai ales la) aplicarea de marcaje si limitari corespunzatoare.

    00
  30. Azi am mai intalnit o specie de cretini in trafic, cuplurile. El mergea in fata cu masina bengoasa si ea dupa el. Ea nu era prea sigura si punea frane ca avea senzatia ca se urca pe el. El ii dadea tare, pnm moldoveanu si-a luat masina noua si nu se cade sa il depaseasca loganu. Nu aveam nimic cu el, dar viteza lor era cam de 130 si cand am dat 140 si el tzop, abia cu 160 l-am lasat in urma. Pe urma am avut noroc si m-am strecurat si nu m-a mai ajuns si am putut si eu merge linistit cu 120. A fost cea mai stresanta ora din viata mea.
    Nu pot sa inteleg ce era in capu lui, in loc sa iti vezi de viata ta ma freci pe mine la icre, daca cumva nevastasa se ducea in vreun tir avea pretentia ca eu sunt autor moral.

    00
  31. Greu de scos din capu romanului ca nu viteza e periculoasa. Jmekereala, barosaneala, permisul luat pe palinca, vorbitul la telefon si neacordatul de prioritate, nefolosirea oglinzilor, astea ucid!

    Nu ca unu s-o dat cu 80 pe drum de 50. Dar vorba aia, n-ai cu cine!

    00
  32. De parca nu e de ajuns limita de 50 km/h sa mearga lumea cu 60. Daca ridica limita la 70 km/h multi vor merge cu 80. Orice limita ar fi, destui oameni vor merge tot cum vor ei, doar in unele momente cand vad o masina de Politie vor circula cu 70 in loc de 50, deci nu castiga prea mult timp la un drum.

    Mai era acum cativa sau mai multi ani un proiect de lege ca limita de viteza in orase sa fie 30 km/h si erau intrebati oamenii ce parere au.

    Noi romanii suntem printre putinii care au limite de 100 km/h pe drumurile europene, altii au 90, chiar 80.

    Suntem campioni si la autostrazi, daca nu la cantitate, macar la viteza, 130 km/h limita, cand alte tari mai civilizate au 120 si 110.

    Lasati asa 50 km/h in toate localitatile ca e bine. Scade natalitatea, pleaca toti la munci afara, daca maresc astia limitele de viteza ne depopendulam si mai repede.

    00
  33. dar hai sa punem limita 30, ca oricum o sa o depaseasca multi si e mai bine sa mearga cu 50 in limita de 30 decat cu 90 in limita de 70, nu? cam asta am inteles de aici

    00
  34. Sunt extrem de bucuros ca va preocupa tema vitezei prin localitati..da’ voi la munca nu serviti?

    00
  35. 70km/h ar fi ok. Da, o să iasă sînge, dar numai în primul an. După asta, se vor termina căruțele, bicicliștii, babele, bețivii etc…

    00
  36. Vad ca toata lumea uita de paragraful asta:

    Art. 49. – (1) Limita maxima de viteza în localitati este de 50 km/h.
    (2) Pe anumite sectoare de drum din interiorul localitatilor, administratorul drumului poate stabili, pentru autovehiculele din categoria A si B, si limite de viteza superioare, dar nu mai mult de 80 km/h. Limitele de viteza mai mari de 50 km/h se stabilesc numai cu avizul politiei rutiere.

    Decat sa promita ridicarea limitei de viteza la 70km/h, mai bine ar promite centuri ocolitoare pentru localitatile strabatute de cate un DN si atunci n-ar mai fi nevoiti vitezomanii sa reduca la 50 km/h.

    00
  37. Offtopic, uite unde a gasit asta sa parcheze Seria 7 ca sa-i faca poze pentru autovit – fix in mijlocul intersectiei!

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube