Limita de viteză de pe Autobahn e doar un mit

Tot românul cu două clase mai mult decât trenul ştie că pe Autobahn nu există limită de viteză şi îi poţi da cât te ţine șoseaua.

Lucru oarecum neadevărat. Ca posesor de amendă pentru 240km/h, iată nişte clarificări utile despre autostrada nemţească, uneori valabile şi pentru alte autostrăzi europene (austriece, ungureşte, italiene):

  • limita de viteză este de 130km/h. faptul că nu ţine nimeni cont de ea nu înseamnă că nu există. germanii au mai multe motive să nu ţină cont de ea, printre ele fiind că se fac de râs, tocmai ei, fabricanţii maşinilor, cu limite. majoritatea vesticilor preferă să nu taie amenzi decât şoferilor care depăşesc cu mult limita sau fac şi alte infracţiuni. cam cum e la noi cu faza scurtă: e obligatorie, dar nimeni nu te opreşte dacă eşti prost şi la 5 dimineaţa tu circuli fără lumini.
  • limita de viteză se respectă şi se amendează mai des în preajma localităţilor, unde şi semnele sunt mai dese, pentru că zgomotul motoarelor deranjează cetăţenii care locuiesc în zonă.

Atât. Altfel, nu fiţi proşti, cumpăraţi vignetă, nu faceţi pressing la maşinile din faţă cum faceţi în România, luaţi bani la voi sau pe card pentru amenzi şi aia e.

 

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

55 comentarii

  1. Chiar vrei sa spun ca in zonele unde nu exista restrictie de viteza (dupa semnul de sfarsitul tuturor restrictiilor) de fapt este 130?

    Binenteles ca sunt zone limitate 100-130, dar sunt si zone nelimitate. Pentru zonele limitate au bagat la BMW “Speed Limit Info”, sa previna amenzile in zonele limitate.

    10
  2. Sunt zone de Autobah fara limita, unde poti merge linistit cat te tine masina. Cat despre amenda doar pentru viteze cu mult peste cele legale, ai mare dreptate, nu te va opri nimeni pentru un 160 intr-o zona normala de 130 km/h, dar daca esti in zona cu reparatii cu limita de 80 si tu mergi ca nebunul cu 130…poti sa treci amenda la cheltuieli de concediu.

    01
  3. Legal NU este prevazuta o limita dar procentual cam 33% din autostrazi au limitari de viteza (AFISATE) din cauze diverse.

    Acolo unde nu este nici un indicator, sky is the limit.

    11
  4. Doar pe unele autostrazi viteza recomandata e 130, pe altele maximul e de 130.
    Eu stiam ca in Germania nu se plateste vigneta. https://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g187275-i116-k3614861-German_Vignette_needed-Germany.html

    11
  5. Pe anumite portiuni de autostrada chiar nu exista limita de viteza, dar sunt si foarte multe portiuni cu restrictii (in special in jurul localitatilor si in zonele cu diferenta de nivel).
    Referitor la vigneta, aceasta nu e necesara pentru autoturisme.

    10
  6. doar ~25% din Autobahn nu are absolut nicio limita de viteza, bucata asta e prin nordul tarii. Restul de 75% are limita obisnuita pentru o autostrada…adica 130km/h

    00
  7. Foarte bine punctat. Dar nu-ti fa griji, nu doar romanii au aceasta impresie, cehii si francezii la fel. Cat despre impinsu-l din spate, germanii si cehii sunt mari specialisti.

    Ah si ar mai fi ceva. Eu strabat aproape lunar Germania pe A6. Alti colegi (nu romani), pe acelasi drum, imi povestesc mereu ca ei au o medie de 190km/h. Bine, eu am si o masina mai mica dar orisicum, cand sunt portiuni de zeci de km in reparatii, cu limitare la 80 (ok, 90-100 merg in general), cand e plin de ambuteiaje, mai ales in jurul marilor orase de pilda la Nuremberg… Nu prea vad cum fac altii nelimitat pe tot drumul. Si sa nu uitam ca limitarea preferata a nemtilor nu e 130 ci 120.

    10
  8. Erata: impinsul am vrut sa zic (sau pressing cum ii zici tu, eu ii mai zic bagat faza lunga in ochi)

    10
  9. Zoso, toti astia care se dau breji in Romania iti garantez ca in germania sunt “mielusei”. Ai tu tupeu sa comentezi la vreun politist neamt? Iti spun eu ca nu prea ai. Iti iei amenda si inghiti, nu ca in Romania sa-l iei pe al’ de te opreste la misto.

    20
  10. zoso…. poti sa ne spui si noua cat valoreaza amenda primita de tine?

    10
  11. Eu nu stiu pe unde ai fost tu in Germania, dar in zonele fara limita de viteza nu exista limita de viteza. Ca recomandarea este de 130 km/h, este doar o recomandare, nu vad cum te-ar putea amenda cineva pentru asa ceva. Eu am batut mai toata Germania cu viteze intre 180-220 si n-am primit nicio amenda. Dar unde aparea limita de viteza, o respectam cu sfiintenie, indiferent ca era 120 sau 80.

    12
  12. Sunt zone in germania unde poti merge linistit cu ce viteza vrei pe autobahn , dar sunt si mule te zone unde sunt limite de viteza , eu am locuit o perioada in Kassel langa Frankfurt si intr-un zial local aveau o rubrica numita vitezomanul saptamanii . Am multi prieteni la brussel care de multe ori pleaca sa alerge cu masina in germania disperati de amenzile mari din belgia si de numarul incredibil de radare .

    10
  13. “Altfel, nu fiţi proşti, cumpăraţi vignetă…”

    Ultima data am fost acum 3 ani in Germania. Atunci nu trebuia vigneta. S-a schimbat ceva?

    01
  14. Daca nu e nici un semn care sa reduca viteza, viteza e nelimitata in Germania, dar (exista tot timpul un dar) daca v-ati uitat vreodata la intrarea in Germania unde sunt prezentate vitezele legale, pentru viteza pe autostrada este prezentat semnul asta:

    Diferenta intre semnul asta si cel care e prezent in Austria (si in majoritatea tarilor europene): este faptul ca semnul albastru arata viteza recomandata. Eu la scoala de soferi, facuta in Germania, am invatat ca “recomandat” inseamna: daca produci un accident in care tu ai 150 si celalalt 120 si e vina celuilalt, din cauza vitezei tale, vina se va imparti sau va fi in totalitate a ta.

    30
  15. @animaloo +10

    10
  16. Ideea de viteza nelimitata e o tampenie.

    Pe autobahn este recomandat 130 nu nelimitat.

    Recomandat inseamna ca mergi cu viteza adaptata la conditiile de trafic, preferabil cu 130.

    In conditii ideale, vreme buna, autobahnul relativ gol daca mergi cu 160-180 nu se supara nimeni. Numai teribilistii sar de 200.

    Daca ai primit amenda intr-o zona Recoamandat 130 mi se pare normal sa-ti dea amenda pentru 240.

    Cat ar fi el autobahnul de gol si vreme frumoasa 240 nu este o viteza adaptata la conditiile de trafic si e muuuult peste viteza recomandata.

    La 240 nu numai ca pui in pericol viata ta ci si a celorlalti.

    Sunt insa din ce in ce mai multe zone cu limitare de 130, 120, 80 si 60.

    In cazul asta numai dupa aparitia semnului de terminarea tuturor restrictiilor se revine la recomandat 130.

    De cativa ani se discuta despre limitarea la 130 insa pana acum nimic decat discutii.

    Dupa cum vedeti germania e singura tara care numai recomanda 130.

    https://de.wikipedia.org/w/index.php?title=Datei:Freeway_speed_limits_europe.png&filetimestamp=20110122085624

    10
  17. Acum fara suparare tin sa te contrazic. In Germania nu exista vigneta, decat pentru Tir-uri. Si 70-75% din reteaua de autostrazi nu are limita generala de viteza. Exista decat un 130 recomandat. Pe restul de 30-25% exista limita de 130,dar si sub. Sunt portiuni din apropierea oraselor mari, noduri mari de autostrazi, sau zone cu curbe mai periculoase, tunele,cu restrictii temporare.etc.
    Amenda cred ca ai luat-o intr-o portiune cu restrictie.
    Referitor la viteza generala, da nemtii chiar merg tare,dar nu exagereaza. Un 150, 200 in depasire de exemplu, da nu mai mult. Rareori am vazut masini care sa mearga extrem de repede. Chiar de cateva ori depaseam, mergeam destul de tare, si am vazut masini de Romania,Bulgaria,Austria,Polonia care se buluceau in spatele meu si dadeau flash-uri, rar nemti. Mai ales strainii, si nu in special romanii circula urat pe Autobahn, merg mult mult prea tare, nu tin banda, nu pastreaza distanta, etc.

    20
  18. Noa, io nush cum e, ultima data am mers ca bolunzii pe autobahn shi n-o avut nime nici o treaba cu noi, pana a vazut un blitz cand am trecut pe sub o poarta din aia cu afishaj electronic pe care scria ceva limitare de viteza, da’ n-am apucat sa citim.

    Ne-am shi trezit in fatza noastra cu o mashina alba, fara insemne oficiale, numa’ pe geamu din spate scria cu laser sau ce “Polizei, folgen”! Ne-o dus intr-o parcare, unde mai stateau shi altzii la coada la o duba a Politziei, sa-shi plateasca amenzile. De fapt, nemtzii primeau doar nishte hartii (procese verbale, banuiesc) urmand sa plateasca amenda de acasa, prin internet sau asha ceva.

    Cand au vazut ca noi venim din Balcani, politzaii n-o vrut sa stea la discutzii cu noi, ne-o zis clar: ori platim cash ori facem o vizita pana la arest. Nu i-a interesat nici cardu bancar, bine ca am avut la noi ceva oiro.

    01
  19. acum 2 ani am facut peste 5k km prin nemtia cu un tom tom imprumutat de la un localnic, nici macar o singura data nu mi-a disparut limita de viteza de pe ecranul navigatiei!

    20
  20. Hai sa facem o flotare logica?
    Cum ajungeti cu masina in Germania?

    20
  21. vigneta de germania de unde ai cumparat-o? de la casa de limitari viteza?

    10
  22. @decoder , hai sa faci tu 2 , Bucuresti -Munchen cu avionul ,inchiriat masina , mers unde am treaba …

    00
  23. Acuma io n-am fost (inca) pe autobahn, da` wikipedia zice ca “On average, more than half of the total length of the German autobahn network has no speed limit at all, about one third has a permanent limit, and the remaining parts have a temporary limit for different reasons.”

    00
  24. N-am auzit de recomandare a limitei de viteză… Ori e permis, ori nu e !!!

    00
  25. Vigneta nu este, ne ajunge lintru de 1,55 – 1,80. Limite de viteze sunt tot timpul in apropiere de inele sau cand sunt numai 2 benzi si sunt intrari pe ABahn.
    De obicei unde nu este limitata viteza sunt cam 3 benzi, una pt vehicule lente una pt tot omul normal si una pt audi-uri.
    Aici audi are statul bmw-ului negru tunuit din Ro.

    00
  26. Acum 10-15 ani, aproape 79% din autostrazile nemtesti nu aveau o limita a vitezei. In urma numarului mare de accidente produse din cauza vitezei pe autostrazi, anual au fost limitate cat mai multe autostrazi.

    INSA !!! Germania este in continuare singura tara din lume, care are portiuni de autostrada unde nu exista o limita de viteza.

    De exemplu portiunea München – Stuttgart nu este limitata, este o portiune cu 4 benzi pe sens si se mai si ingusta la 3 sau 2. Acolo se merge fara probleme, adica pe banda 3-4 se circula cu peste 250km/h. Daca stai sa vezi cum trec Lamborghini, Porsche, Ferarri pe langa tine.

    00
  27. vigneta nu este in Germania, dar ca sa ajungi pana acolo treci prin Ungaria, Slovacia, Cehia sau Ungaria si peste tot e vigneta si doare daca nu o cumperi. Se vorbea intr-o vreme de vigneta si in Germania.

    Da, in teorie nu sunt limitari de viteza, toti suntem de accord aici. In practica insa, sunt putine locurile unde nu e limitata viteza (lucrari, limitari in jurul marilor orase, ambuteiaje, nu prea ai cand sa-ti iei avant)

    00
  28. 900 de cai si 340 la ora :O Habar n-am daca avem prin tara masini capabile de asa ceva, dar la drumurile noastre cred ca te faci praf la viteza asta. Sau daca nu e de la drum, sigur sa gaseste unul “doritor” care sa se bage in fata “la fix”.

    10
  29. I LOLed :D

    Redevenind seriosi: din pacate sectiunile de Autobahn fara limitare de viteza sunt din ce in ce mai putine. Se lucreaza si la ei in disperare, mai precis sunt zeci de kilometri ‘in lucru’ pe care nu vezi tipenie de muncitor. Asta, plus limitarile alea enervante de langa orase.

    Referitor la viteze nebunesti – 200 km/h pe banda a III-a pe o autostrada libera pe care pe banda II se merge cu 150 km/h nu e un capat de tara – e de altfel un mod de a demonstra ca nu viteza ucide, ci neadaptarea ei la conditii. In afara de unele talpi de 250km/h date de baietii cu masini pe distante scurte, oricum nu merge nimeni cu mult peste aceasta viteza. Ce apreciez la nemti este ca stiu sa mearga tare, TOTI. Extrem de rar am vazut cate vreun hapciupalitic care o ardea neglijent pe banda II.

    Apropo, si pe drumurile lor nationale se merge tare, mai tare ca la noi. In localitati insa nebunia inceteaza.

    00
  30. Faza scurtă mi se pare foarte importantă şi amendabilă.

    10
  31. Sa-mi bag poola! Ce frumos ii da asta la Porshan! Si ce bine suna….de vis!!! Eu de cate ori am fost pe la Deutschland, am ars-o tare, dar nu cu f mare nesimtire si nu am avut nicodata probleme!! Am mers si cu 200+, dar unde nu erau restrictii si undeerau mai ult de 2 benzi pe sens, cred ca pe unde zice Robert, nu mai stiu exact. In schimb, in Belgia si Olanda, am impuscat in cativa ani vreo 4 amenzi!

    00
  32. Nu stiu daca asta cu limita si mitul ai zis-o la misto.
    Daca nu sunt scrise limite pe indicatoare, se recomanda sa mergi cu 130. Dar asta ti-au zis deja destui in comentariile anterioare.

    Acolo unde sunt limite trebuie respectate. Daca esti in zona fara limita, dar mergi cu viteza exagerata fata de cum se misca traficul e posibil sa iei amenda. Daca faci accident si ai avut viteza peste 130, e posibil sa nu primesti banii de la Casco.

    00
  33. stai linistit ca se da si pentru faza scurta (in Romania zic)

    00
  34. gresit: sunt portiuni de autostrada in care sunt limitari de viteza. ca sunt destul de dese (localitati, drum in reparatii, etc), asta e alta treaba. dar starea default, e fara limita de viteza. ca se recomanda 130, asta e iar alta treaba. si medicul recomanda folosirea prezervativului. ca unii nu-l folosesc, e treaba lor.

    si … vigneta? in germania? oaw!

    00
  35. Mha, nu vă mai aiuriți legea spune ca viteza recomandată este 130Km/h, dar nu e obligatorie.
    Sunt segmente unde există limitări de viteză, dar nu există limită generală obligatorie.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Richtgeschwindigkeit

    00
  36. Hăhăhă… aia-i autostradă?

    00
  37. eu cand am intrat in germania am vazut indicatorul de mai jos (dar cu 130)

    adica viteza recomandata, cu exceptie pentru portiunile de drum unde sunt restrictii.

    http://www.scoaladesoferigalati.ro/images/ii66.gif

    00
  38. comentariul 2 Andrei “Pentru zonele limitate au bagat la BMW “Speed Limit Info”, sa previna amenzile in zonele limitate.”

    Oare cum de tocmai BMW s-a gasit sa faca o functie dedicata pentru asta si sa ii acorde atata importanta incat sa merite si un nume? Ca doar stim cu totii ca BMW-ul prin definitie este o masina care se adreseaza soferilor responsabili, mainerati in trafic si plini de modestie. Just sayin’…

    00
  39. 1. In Germania exista vignieta, se numeste “grune plaquette” se lipeste pe parbriz si este de culoare verde, iti da dreptul sa intri in centrul orasului ( daca esti prins fara costa 40euro amenda + puncte ), in Berlin este de exemplu delimitat de Ring ( metroul S41/S42 ) cat esti in fara ringului nu ai nevoie de “grune paquette “, exista semne inainte de a intra in aceasta zona, scrie mare cu rosu ” Umwelt zone “. Daca doriti va fac niste poze si la vignieta si la semnele de delimitare. Pretul unei vigniete este de 5 euro si se ia o singura data, cat ai numarul ai si stick-ul si se cumpara doar de la centrele DEKRA ( unde se face si Tuv-ul la masini, adica RAR, te duci cu talonul si dureaza 10min pana verifica datele si iti da stick-ul si o hartie – act ). Eu umblu aici cu numerele de Romania, am tot intrebat Romani si nu am auzit sa fie vreunul amendat ca nu are, nimeni nu stie de existenta lui ca turist, insa daca mergi prin Berlin pe jos toata lumea are stick-ul verde in parbriz, inclusiv numere de Polonia, Bulgaria… stick-ul se ia in functie de norma de poluare a masinii, eu am euro 4, si am stick verde cu numar 4 cateva detalii aici : https://www.umwelt-plakette.de/de.html alta delimintare ca sa intelegeti mai usor pentru Berlin: iar aici harta pe unde va mai trebuie stick verde pentru umvelt zone : https://www.umwelt-plakette.de/en/store.html

    alte reguli ce stiu, unde nu ai limita de viteza poti merge cu 240km/h dar nu constant si nu pe distanta lunga, poti primi amenda, si intotdeauna daca banda din dreapta este libera te muti pe ea indiferenta ca ai 100 sau 300km/h ca altfel ti-o iei , toti respecta asta indiferent ca mergi pe autostrada cu 5 benzi.

    00
  40. @Paraulea , e adevarat ca ai vrea sa ai un BMW decent dar nu ai bani ? Just sayin’

    00
  41. @Don: ohoooo, ba da! Cum de te-ai prins? You pwned me big time!
    Acum am inteles ca in loc sa-mi iau doua masini noi-noute de la niste branduri care sunt peste BMW din orice punct de vedere ai evalua, ar fi trebuit de fapt sa imi iau un BMW decent. Am inteles, si te asigur ca pe viitor voi aplica invataturile tale…

    00
  42. @Patraulea, care-s brandurile alea?
    Si la care modele te referi, mai exact?

    00
  43. @Patraulea ,,branduri care sunt peste BMW din orice punct de vedere ai evalua ,, ???
    Casa de copii nu e acasa , my young and humble Padawan…

    00
  44. NOU
    #46

    @Patraulea:
    1. în Germania posesorii de BMW nu sunt asociați cu cocalari cu ceafă lată, dacă cumva asta vrei să insinuezi cu “șoferi manierați în trafic și plini de modestie”. Mă rog, aici rămâne loc de discuție pentru că există peste tot oameni și oameni.
    2. Dar aș fi chiar curios care sunt acele branduri de mașini “peste BMW din orice punct de vedere” de la care îți iei tu 2 mașini noi nouțe la preț de un BMW.

    Numai bine, rău la nimeni.

    00
  45. 1. Cine a zis ca “la pret de un BMW”?
    2. Range Rover Vogue (am schimbat RX-ul) & Jaguar XJ
    3. End of story

    00
  46. @Patraulea
    Cine ti-a zis ca Range Rover Vogue & Jaguar (defapt TATA Motors ) e mai bun decat BMW ? EBA ))))))))))))))))))
    Poate ai modelul de RR care are motor BMW …..))))))

    00
  47. @ Don: iar ai comis-o – tie chiar nu iti trebuie ajutor, te faci de ras din proprie initiativa. Jag e Tata si RR e un fel de tractor, nu? Admirabil specimen.

    @zoso: tata, cum dracu’ scapa de-astia p-aici (Don, m3) ? iti faci reclama pe 4tuning sau ceva?

    @veverita: sa clarificam situatia: in comentariul 44 mi-o bateam un pic de psihanalistul de Don, care are senzatia ca toti traim din credite, de-asta ziceam ca data viitoare o sa-mi iau un jaf sa-i fac lui pe plac, nu niste masini serioase.

    Chiar ca end of story ca nu mai are sens sa-mi mai pierd timpul

    00
  48. @Patraulea, te banui ca esti ciuhuleasca )))))
    Cat te-ai chinuit tu sa ne areti ca esti un baiat avut si ce tare esti tu ca ai luat cele mai tari masini de pe tera …
    Jag& RR sunt Tata…RR a fost BMW …Ford …Tata ))))
    Deci RR tau e suprem…)))) Ai condus vreodata un BMW X5,6 M ?
    sau tu ai RR sa mergi pe munti la oi….
    hai beshi ca esti un penibil care se da bogat si destept , end of story ca are treaba )))))))))))))))

    00
  49. Zoso, corecteaza-ma daca gresesc. La nemti, in cazul oricarui incident survenit la o viteza care a depasit viteza legala ( recomandata ) de 130 km/h, asigurarea nu mai este valabila?

    00
  50. Partea tare e ca autostrada aceasta este A542, si iesirea de pe final este exact iesirea spre orasul meu. Este o autostrada de legatura intre A3 si A59, cu carosabil destul de slabut, insa putin umblata.

    00
  51. Sa stii ca esti amendat in Romania daca nu umbli cu luminile de intalnire. Pe mine pe E85, m-au amendat la ora 13 ziua ca aveam pozitiile aprinse si nu circulam cu luminile de intalnire (faza scurta). Oricum nu crezi pana ce o patesti.
    Daca vrei sa vezi (se pare ca umbli tot timpul cu ele aprinse) condu pe drum european fara faza scurta. Daca nu ai primit, inseamna ca ai fost norocos, nu ca nu se aplica.

    00
  52. poti circula cu mai mult de 130 acolo unde intalnesti semnul de terminare a restrictilor, am vazut si restrictii de 180. Elzorab asigurarea este valabila chiar si peste viteze de 130. singurul caz in care asigurarea numai este valabila este daca consumi alcool (in limita legala) si faci accident… se considera ca te urci pe propria raspundere.

    10

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link sau de la PCGarage prin acest link.