TopBlogZosoblack

Legile din altă țară…

La faza cu istețul amendat de poliția austriacă pentru mașină modificată, e un comentariu care iese în evidență de departe. Ăsta.

istet-legi

Știu că ne pretindem deștepți, că avem telefoane deștepte și azi a fost o zi plină de succes, pentru că nu ne-a omorât mamutul sau ghepardul, dar uneori trebuie să mai scriu și articole din astea.

Istețul ăla crede că niște norme și reglementări de pe teritoriul unui stat se aplică și pe teritoriul altui stat. Legile din statul România se aplică și pe teritoriul statului Austria sau Botswana sau UAE (hai că aici e ușor amuzant cum idioții o mușcă acolo pe motive stupide; preferatul meu e ăla care face acum un an și jumătate de pârnaie pentru că a atins un bărbat în zona coapsei) sau Asia (pedeapsa cu moartea pentru trafic de droguri).

De asta zic, tare mi-ar place să văd o înregistrare cu o discuție dintre un prost din ăsta și un polițist. Cred că ar decurge așa:

Polițist: asta e ilegală, asta e ilegală, asta e gravă!
Prost: nu nu, stați un pic, la mine în țară e legală!!!
Polițist: pardon?!?!
Prost: da, la mine în țară, fifty lei la RAR, legală!
Polițist: ok. dar…știți că nu sunteți la dvs. în țară, da?!
Prost: cum adică?!
Polițist: adică aici nu sunteți în țara dvs. Știți asta? Că poate nu știți…
Prost: dar la mine…
Polițist: păi, poate trebuia să rămâneți în țara dvs….

N-ar fi amuzant?

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

33 comentarii

  1. Viața e greu nu toți poate!
    E plina lumea de oligofreni!


    Comentariu apreciat.855
  2. “Nu ai intereseaza limba romana!”


    Comentariu apreciat.1882
  3. Dar la mine in tara, prostia e legala…


    Comentariu apreciat.887
  4. Eu astept totusi ca in tara noastra Europa legislatia sa fie la fel peste tot.
    Ca principiu. Si aceasta legislatie unitara sa duca la disparitia specimenelor de tipul celui din articol.


    Comentariu apreciat.5412
  5. Pai daca e legal nu numai sa circuli ci sa si inmatriculezi o masina cu volan pe dreapta pt. ca in unele tari din UE se circula pe dreapta rationamentul lui Ionut e corect!


    Comentariu indecis. Tu ce zici?1129
  6. Nu e vorba c-ar fi legal, ci să pretindă, pt că poliția austriaca nu poate verifica și îl crede pe cuvânt

    514
  7. Stiu un caz cu ridicare de masina din parcare aiurea in Bulgaria, in care dialogul a fost asa:
    – Sunt politist, priateli, bla bla, tătă…
    – Esti politist la tine in Romania.


    Comentariu apreciat.1134
  8. din cate stiam, cand te duci la o competitie, show, prezentare, bla bla, cu o masina super mega modificata, te duci cu ea acolo pe platforma. faci cerculeta, dai liniute si ce se mai intampla pe acolo, apoi o urci pe platforma si te intorci acasa…


    Comentariu apreciat.624
  9. NOU
    #16

    Mi-e dor de Vlad Țepeș… :(

    149
  10. Pe de alta parte suntem toti in UE deci avem aceleași legi. Adica vreti sa spuneti ca in Germania nu avem voie cu caruta pe autostrada? Pe banda de urgenta, normal, ca doar nu suntem animale!


    Comentariu apreciat.352
  11. Vali, hai ca se poate si cu articole de calitate. Sa demonstram ca internetul e si pentru cei care stiu legile cat de cat.

    104
  12. Si cand ne gandim cati idioti ne orbesc noaptea cu xenoanele lor fara lupa si fara ajustare de nivel..

    182
  13. și chiar și-n România nu merge s-o bagi p-aia cu ”dar eu nu știam legea”.

    151
  14. E plin de d-astia la mine in cartier, am facut reclamatii direct la rutiera. Le-am spus, daca nu aveti instrumente omologate pentru verificari, macar luati-i pentru viteza, e simplu sa-i prinzi. Nici macar spaga nu-i mai intereseaza pe politistii romani.

    112
  15. Teoreeeetic… daca ai luat ITP-ul in Romania, poti fi sigur ca masina trece inspectia si in oricare alt stat UE. Daca l-ai luat pe bune…

    191
  16. Mai in gluma mai in serios, eu am vazut masini cu numere de USA, deci care, ma gandesc eu, aveau luminile ca acolo. Nu e nicio lege care sa specifice niste exceptii pentru autovehicule in tranzit?

    63
    • Nu, te supui legislatiei din tara respectiva. Stii ca in unele state din amurica poti circula nu stiu cat timp fara numere de inmatriculare sau fara inmatriculare? Mnoah, tu crezi ca ar fi legal in romania(sau fara caroserie ci doar 4 roti un volan si un scaun de plaja)? Ce se intampla in acest caz? Se invoca geneva si alte rahaturi dar in teorie politia romana poate dispune imobilizare autovehicului(ca poate fi si tractor) pana la aducerea in normele in vigoare ale tarii prin care tranziteaza

      110
    • In State poti circula cu masina “EU style” atata timp cat e inmatriculata pe numele tau in tara EU unde ai cetatenia. Nu poti vinde unui american. Cand pleci o casezi sau o iei inapoi.

      60
    • Alea cu numar de “state” nu prea sint in regula nici la verificari, nici la taxe si mai ales, nici la asigurare. Greu de asigurat o masina din USA in Europa daca nu faci parte din fortele armate.

      00
    • Nu exista exceptii, de exemplu masinile “de pa anglea” au si farurile “ca pa anglea”, deci trebuie obligatoriu niste stickere speciale (contin lentile Fresnel) care sa corecteze fascicolul. Oriunde in EU, nu doar in Ro.

      00
  17. Acel moment cand filmul bate viata

    50
  18. E o emisiune cu “securitatea aeroportului Peru”, si acolo era un tip care cumparase bomboane cu coca din aeroportul asta (perfect legal, chiar din aeroport, suveniruri pt aia de se rup in figuri). Si cand a aterizat la arabi l-au arestat aia pe loc si i-au dat 4 ani de inchisoare pt ele.

    180
  19. Săracii naivi…asta cu ‘la mine în țară’ funcționează de obicei fix invers, că îi cam enervează pe polițiști și zic de obicei ‘fă asta acolo, nu aici, aici asta e legea’ și îți dau de te julesc. E am altă nedumerire cu legislația asta: am luat o mașină care avea folii omologate TUV Austria. La RAR au zis că trebuie să le dau jos că nu se pot omologa în Ro, că trebuie folii omologate RAR. Am pus folii omologate RAR și (zic ei) și TUV. Carevasăzică, foliile omologate RAR pot fi recunoscute de TUV, dar cele omologate de TUV nu pot fi recunoscute de RAR. Eu înțeleg ideea că folii neomologate, pericol, siguranța circulației, vizibilitate etc, dar dacă foliile mele TUV nu au fost sigure, foliile cetățenilor care vin cu mașini înmatriculate în vest sunt sigure doar pentru că au plăcuțe de înmatriculare într-o țară străină? Sau polițiștii pot suspenda talonul unei mașini înmatriculată în altă țară pentru că are folii omologate TUV pe care RAR nu le poate recunoaște legal? Cum o fi legea?

    20
    • E o chichita legislativa proasta, banuiesc.. Cere omologarea in tara in care se face inmatricularea masinii .. Deci foliile TUV ar fi fost recunoscute la un control RAR in caz de aveai masina inmatriculata in Austria si, invers, Austria recunoaste foliile omologate RAR la masiniile inmatriculate in RO.. Idea din spate ar fi ca TUV poate controla firmele ce produc produse omologate acolo si RAR cele ce produc produse omologate aici…

      In teorie nu ne-ar impiedica nimeni sa schimbam legea la nivel national (fiindca ai si tu dreptate, nu pot alea fi considerate nesigure peste noapte atata timp au fost perfect valabile pana atunci) dar, mnah, asta-i alta discute…

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link sau de la PCGarage prin acest link.