Lecturi despre UBER

Două bloguri, ale șoferilor supărați că s-au înscris în UBER și nu mai merge treaba:

Nu articolele în sine, cât comentariile sunt mișto, oameni vărsându-și acolo năduful. Asta explică un pic și de ce apar din ce în ce mai multe plângeri la adresa șoferilor, pentru că ăia spălați și civilizați și cu mașini bune nu pot rezista cu 1,39 lei pe kilometru. Și apar taximetriștii cu mașini jegoase.

Cumva, UBER se omoară singur.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

86 comentarii

  1. Chestia misto este ca si taximetristii se plang ca 1,39 e un tarif de cacat si ca firmele nu au curaj sa mareasca tariful (unii chiar acuza o intelegere intre firme, ceea ce nu e imposibil).

    00
    • nu are cum sa fie intelegere si toate firmele de taxi din capitala sa aiba 1.39 pe km. pur si simplu nu are cum…

    • Eu stiam ca 1.39 in Bucuresti e tariful minim stabilit pentru a proteja firmele mari sa ii scoata din piata pe cei mici practicand tarife si mai mici, asigurand ceva profit in acelasi timp. Nu stiu daca e corect sau nu, doar ca asa e. Si nimeni nu creste ca pierd clientii.
      O chestie din Germania: daca ai taxi si masina mai veche de 4 ani, cresc impozitele atat e mult incat mai bine iti iei alta noua (inclus aici ca esti fortat sa faci revizii si service doar la reprezentanta si sunt mai scumpe) – povestit de un taximetrist suparat ca emigrantii primisera vouchere pt mers gratis cu taxi si le xeroxau ca nu aveau nici un element de siguranta :) tarif 2E/km

      00
  2. Eu nu inteleg cine-i obliga sa fie sclavi. Uber a fost o oportunitate pentru unii de a scoate niste bani cu un minim efort. Trebuia sa ai masina, carnet si sa n-ai cazier. Cat de greu poate fi asta?

    Acum brusc toti si-au dat seama ca sunt gropi in Bucuresti si ca pretul e prea mic… btw, intre timp e aproape 1.7 lei/km si de obicei sunt tarife mai mari mai ales seara cand nu gasesti picior de taxi.

    00
  3. Nu ii obliga nimeni sa fie soferi Uber. De unde pana unde dreptul de a pretinde ceva unei companii private care nu te obliga sa faci nimic?
    Ce martafoi!

    00
  4. Din punctul de vedere al clientului ma bucur ca exista concurenta pe aceasta piata. Serviciile de taxi, asa cum functioneaza ele in Romania, sunt o mizerie. Am salutat aparitia Uber pe piata insa nu agreez faptul ca nu sunt aliniati cu legislatia.

    00
    • Pe mine personal, uber m-a salvat de
      Multe situații si le multumesc ca exista :) daca in bucuresti ii fut in Dinți pe aia de la taxi , prin alte tari mai sălbatice nu prea ai ce sa le faci . Asa ca deschizi aplicația , comanzi un uber si platesti de 2-3-5 ori mai putin decât iti cere taxiul.
      Cat despre sclavi , numai de bine . Cand au luat Bonus 1000 lei doar ca s-au înscris nu si-au facut blog sa se plângă despre asta.

      00
  5. umm, fie n-am fost io atenta fie Uber nu se presupunea sa fie un full time employment pentru soferi- doar un ride sharing pentru oameni care merg in aceeasi directie?

    00
    • schema aia de bonusuri in functie de nr de curse ar putea fi proba intr-un process impotriva lor ca nu e vb de ridesharing.

      00
    • aia e așa ca să fenteze legea… Ce credeai?

      00
    • pentru că ăia spălați și civilizați și cu mașini bune nu pot rezista cu 1,39 lei pe kilometru.

      Ce tot spui? O data ca era 1.39 lei / km + 0.25/km parca , iar in Bucuresti inseamna + inca 0.5 lei/km , ca rar mergi cu o medie de 60 km/h.

      Totusi recent tarifele lor au crescut , vezi pe site , la 1.69 lei/km + 0.28 lei/min deci cca 2.2 lei/km . Asta la 1x.

      Dar pot sa iti spun ca m-am uitat de curiozitate luna asta pe aplicatie in diferite locuri , la diferite ore ( ca de mers nu mai merg demult cu ei) si NICIODATA nu am vazut surge mai mic de 1.5x – deci 3 lei / km. Iar masinile sunt mai mereu Lo-fuckin’-gan. Mai mereu. Ala cu site-ul lui ( primul link) abesreaza cu masinile lor de clasa „net superioara”. Gen , Fiat Panda , sau Albea, sau Chevrolet Kalos nu e clasa net superioara. E doar un pic mai bine. De-un 10 bani/km asa.

      @cheddar: Hahahaha, unde , in Britanistan?

      00
    • daca era doar ride sharing de ce e cu comanda si pe bani?

      00
    • Who gives a fuck daca e sau nu ride sharing?
      Daca vrei sa apelezi la ei, bine, daca nu, nu.

      00
    • @cheddar hahaha, pai ce, facebook de ex.a fost facut pt.utilizatori sau pt.firmele ce urmau sa se promoveze pe el?

      00
    • Rides sharing era daca se activa functia aceasta pentru soferi:http://www.theverge.com/2015/11/16/9732284/uber-destinations-rideshare-driver-app-overhaul

      Tu cand pleci din Baneasa si te duci spre Berceni poate sa te comande cineva de la Romana si sa te duca la aeroport.

      00
    • @gollum ipocrizia e lucru mare, si ai dreptate. Capitalism.Desi in cazul asta e jumate ipocrizie jumate minciuna prin omusiune.
      dar, la modul serios, Uber n-au promis niciodata nimanui ca pot lucra full time pentru ei. Toata ideea, si motivul pentru care nu merge ca taxi, e faptul ca e ceva care in teorie se face separat de sursa principala de venit. Adica deja ai masina si o intretii, faci si tu un ban in plus acolo dca esti in zona. Din cate vad io, daca trebuie sa mergi departe sa iei un client, iesi in pierdere.
      In principiu ei asa si-au facut planul. E o chestie destul de tipica pentru capitalismul modern- se externalizeaza costurile si se trec pe angajat sau pe client. De exemplu, o firma care are birourile la dracu-n praznic pentru ca chiria e mai mica? banii pe care firma-i economiseste pe chirie vor fi de fapt cheltuiti de catre angajati care trebuie sa consume mai multa benzina etc sa ajunga la munca. (am avut odata un client amuzant- in teorie firma era in Bradford. In practica era intr-un business park care era atat de departe de Bradford ca avea cod postal de Milton keynes). Si ei conteaza pentru asta pentru ca si clientii si angajatii, ca mai toti oamenii, de cele mai multe ori nu iau in consideratie costurile astea aferente.

      In California, soferii care muncesc pentru Uber sunt angajati, nu contractori independenti. Asta inseamna chestii https://www.forbes.com/consent/?toURL=https://www.forbes.com/forbes/welcome/?toURL=http://www.forbes.com/sites/dandiamond/2015/06/17/if-uber-drivers-are-employees-company-faces-hard-decision-on-health-care/&refURL=https://www.zoso.ro&referrer=https://www.zoso.ro#2715e4857a0b7706f5b94a3c

      cat este asta de precedent pentru o alta tara cu alta legislatie… vom trai si vom vedea.

      00
    • oamenii inteligenti, adica aia care sunt atenti la ce se intampla si dincolo de zona de umbra a propriei burti (sau nas, depinde de dimensiunile fiecaruia) au observat de mult faptul ca Uber nu a avut niciodata intentia sa fie un employer. Asta le este modelul de business- Uber nu e un employer sau provider, Uber e un facilitator care pune in legatura oamenii care au nevoie de un serviciu cu oamenii care pot presta serviciul ala.
      E un model foarte interesant al post capitalismului disruptiv- profitul lor vine din faptul ca ataca, ocolesc sau distrug legile existente ale taximetriei, dar in mod evident la nici un punct al planului lor nu i-a interesat de oamenii pe care-i folosesc si de taximetristii carora le distrug slujbele.
      Ca unii destepti au crezut ca pot trece usor de la a fi taximetrist la a fi sofer Uber si nu le merge? read the small print.

      00
    • Eu am o definitie mai buna pt.ce ai zis mai sus: ipocrizie. Oare cate din marile busiess-uri lasa sa se creada ca-s altceva decat ceea ce fac?

      00
    • Asa e…uber n-a promis nimic. Dar au bubuit blogurile si forumurile de comentarii cu soferi fericiti ce si-au lasat joburile pentru full time uber. Zoso poate sa-ti explice mai bine ce si cum :) si o trasatura foarte exploatata a capitalismului distruptiv este nesiguranta. La un taxi ai siguranta ca va veni. La uber…poate vine o masina minunata, poate nimic. Ghinion!:)

      00
    • @gollum- aruncatul ca rata la muci e o chestie foarte romaneasca. That being said, eu nu le iau apararea astora de la Uber, doar incerc sa ma uit la niste chestii obiectiv.
      Uber sunt niste javre. Modelul lor de business nu numai ca a futut niste oameni urat de tot in sensul ca le-a luat painea de la gura, dar are si impact ecologic- in loc sa se sofeze mai putin si sa se reduca noxele, de fapt se pare ca se sofeaza mai mult- o gramada de oameni care altfel ar fi luat transportul public iau masini uber.
      Plus mitele si lobbyingurile de schimbat legile locale cum le convine lor.
      That being said, oricat ar fi Uber de javre chiar nu-s ei de vina ca o gramada de romani prosti au crezut ca vor face avere din chestia asta.

      00
    • @cheddar: gândește-te și la alt aspect. Eu fără Uber e foarte probabil c-aș fi achiziționat a doua mașină a familiei. Impactul de mediu ar fi fost mai mare, ca să nu mai vorbim de impactul economic (bani irosiți cu amortizarea mașinii, revizie, benzină consumată ineficient).

      Sunt sceptic că oamenii care luau tramvaiul sau metroul în București circulă acum cu Uber. Poate la Londra tube vs Uber e o schemă, aici nu.

      00
    • @Adrian
      o sa ti se para ciudat, dar in grand scheme of things, nimanui nu-i pasa de Bucuresti si de Romania. Romania e o tara bananiera- se pune sef cineva cu pile( fiica directorului de la ANAF) si se merge pe burta.

      Te inteleg ce zici referitor la a doua masina. Magaria e ca, din nou, tu te uiti la chestia asta din punctul de vedere al unei tari in curs de dezvoltare. E loc in Bucuresti pentru o familie middle class sa-si ia o a doua masina fara sa planga foarte tare din motive de parcare etc.
      dar acolo unde conteaza, la Londra, la NY, cam toti cei care-si pot permite o a doua masina in termeni logistici- costul prohibitiv al parcarii etc, deja le au, dar Uber nu li se adreseaza lor. Uber se adreseaza la ce-a mai ramas din clasa yuppies, oamenii aia care nu-si permit nici macar prima masina si care aveau pana acum de ales intre transportul public si taxi.

      00
  6. Adorabil ala cu „sunt oameni care si-au cumparat masina special pentru Uber”

    00
    • Am mers eu cu un moșulică, își luase VW up în leasing de la Porsche (că doar ăștia i-au mai dat rate la vârsta lui, conform spuselor sale) special pentru Uber. 12800 euro+ dobânda creditului. Zicea că nu rentează, dar că el nu pt bani s-a apucat, ci ca să nu stea acasă la pensie că innebuneste. Un fel de De Niro din Rahova. Atunci când nu mai poate să plătească ratele se duce să le dea mașina înapoi celor de la Porsche :)))

      BTW, poți să fii pensionar și PFA în același timp? Eu am mers cu el anul trecut când încă nu îi obliga la PFA

      00
  7. toate ca toate doar ca tariful e 1.65, deci au ascultat pana la urma

    in putinele mele plimbari cu Uber majoritatea soferilor s-au plans de distantele mari pe care le parcurg pentru a lua un client (care poate merge 2-3 strazi mai incolo)

    00
  8. Ce tare. De parca UBER ii tine cu forta acolo. Hai sa ne adunam mai multi si sa ne smiorcaim un pic, meow.

    00
  9. trebuia sa faci rost si sa pui si o poza cu domnu’ dan, ca vad ca e vedeta mare p-acolo

    00
  10. ca orice treaba care in afara merge, in RO se manelizeaza …pt ca. multi tampiti si cocalari …

    00
    • nici afara nu merge prea bine.

      00
    • In afara permisul de taximetrie costa enorm si atunci pentru cel interesat sa lucreze pentru Uber este rentabil. Montreal, un oras cu o popendulatie de 4 milioane de suflete are doar 3000 de taxiuri. Asta pentru ca primaria controleaza numarul permiselor care se tranzactioneaza la un pret similar cu al unei case!

      00
    • la new york un permis de taximetrie era un milion de dolari la un moment dat

      00
  11. Eu merg cu Uber de cel puțin 3 ori pe săptămână și-i mai trimit și pe părinți acasă când vin pe la mine (foarte convenabil să chem un Uber și să-l trimit direct din aplicație la adresa lor). Într-adevăr inițial prezența bousurilor la lansare s-a făcut simțită prin faptul că mergeam cu Passat-uri modele noi, A4 și chiar A6 la prețul oarecum ireal de 1.39 RON/km plus ocazionalele surge-uri.

    Acum mai mult văd Logan, Corsa, Fiesta și Megane. Mașini de buget, consum ok, în configurații destul de „chele” dar foarte curate și aparent bine întreținute. Șoferi aproape de vârsta pensiei (cu șanse de angajare nule prin alte părți) sau oameni care își rotunjesc veniturile (al doilea job). Toți foarte ok din punct de vedere igienă și politețe față de client, nu care cumva să nu le dai cele 5 stele regulamentare. Lucru care nu se poate spune despre taximetriști, care în plus niciodată „nu au mărunt” și n-am văzut unul să folosească GPS-ul (cam 80% din Uberiști sunt pe Waze, restul GPS-ul default din Uber).

    Deci da, voi continua să folosesc Uber și să le dau 400-600 lei pe lună.

    Dar mă amuza genul ăsta de materiale. Pe de o parte se răcnește că Uber are surge prices și ia prea mulți bani, pe de altă parte că ia prea puțini bani. Depinde de ce parte a baricadei se află haterul :)

    00
    • Eu detin un Corsa 1.7cdti, 125 CP, model 2008….A costat ceva intre 17500-18000 euro…Ma gandeam sa devin ocazional „sofer” Uber, ce zici…masina mea te-ar multumi? :))

      00
    • Dacă ești dimineața la dispoziția mea să mă duci la lucru și seara înapoi (la ora care îmi convine mie și când nu am chef să mă opresc pe undeva) și în weekend să-mi transporți rubedeniile și pe mine pe la cârciumi și noaptea acasă, batem palma. S-ar putea să nu-ți convină orarul, dar nu e problema mea :)

      00
  12. Dacă se bagă Vali în uber… io emigrez!

    00
  13. Tariful e 1.65 acum + tarif marit pt timp si distanta. Si tu vii acum cu articole de acum 1 an sau juma de an? Se pare ca pana la urma soferii au obtinut ceva…

    00
  14. lol
    alea sunt evident niste bloguri facute de taximetristi frustrati

    plus ca si la uber, ca si la taxi, cu cat sunt mai multi, cu atat scade raportul cerere/oferta, deci e normal sa nu castige toti la fel de mult. castiga doar cei care stiu in ce zone sa stea si cand sa iasa.

    00
  15. Nu-i sclavie si la taximetristi pt ca firmele de taximetrie nu-s intersate sa faca bani din curse, ci din inchiriat licente, asa ca tin preturile foarte mici?

    Uber e avantajos in tarile unde companiile de taxi chiar au standarde si fac bani din curse. In oraselul finlandez unde stau, pornirea costa 5.9 euro, iar kilometrul e 1,55 euro (daca sunt 1-2 persoane) sau 1,87 euro (pentru 3-4 persoane). La noi, unde taxi-ul e foarte foarte foarte ieftin, n-are cum sa plateasca bine pe soferi.

    00
  16. Hmm:

    „Este facut pentru cei care muncesc 9-10 ore pe zi ca sa se duca acasa cu 40-50 lei/zi dupa ce au parcurs sute de km zilnic, folosind masinile personale.”

    Mai bine te orientezi ca sofer profesionist daca tu pe modelul asta vrei sa lucrezi.

    In rest ramane cum am stabilit:
    Yahoo baga in faliment Posta.
    Tinder baga in faliment curvele.
    Uber baga in faliment taximetristii.

    00
  17. Soferi impertinenti mai nou la Uber. Anulat comanda la misto, pt ca pinul s-a pus un pic mai jos pe strada, ca cica lui nu-i arata nr.strazii unde am comandat si el vine la pin. A ales sa-si bage picioarele desi i-am zis ca sunt un pic mai in fata.
    Raman sa faca misto de mine taximetristii, de la ei ma astept…

    00
  18. Exagereaza soferii. Tariful a crescut la 1,65 lei/minut. Cursa minima este de 8 lei.
    Clientii in general sunt oameni ok. Un adevarat experiment social as putea spune.
    Sunt sofer Uber din luna August si nu e chiar asa de rau.
    Cea mai nasoala chestie este ca soferul trebuie sa faca asigurare RCA speciala pentru transport persoane ca la taxiuri dupa noile lor conditii.

    00
    • cat ai castigat in cea mai buna luna si in cea mai proasta? si la cate ore lucrate pe zi?

      00
    • Stefan, pentru a oferi credibilitate spuselor tare, detaliaza te rog experienta ta ca sofer uber: curse, ore, kilometri, bani cstigati. Taxe, costuri cu bezina, costuri cu intretinerea masinii, ce masina ai. Ti-ai facut cumva pfa? Ce taxe sunt pt pfa? Etc. Mersi mult de tot.

      00
    • Nu e nimic nasol acolo. E chiar bine, atat pentru client cat si pentru tine (sofer). Nu vrei sa ii rupi lui Giani picioarele si apoi sa te caute cu baietii ca are nevoie de bani pentru tratament.

      00
    • Ovidiu, cel mai bine cred ca a fost 800 lei intr-o saptamana.
      In rest 200-500 lei/saptamana 2-3 zile in cursul saptamanii dimineata intre 8-10 in rest in week-end de pe la 10 seara la 3-5 dimineata.
      Masina Logan diesel. Saptamana asta am facut 400 de km prin Bucuresti nu doar cu Uber si am facut 270 lei pana azi.
      Fara PFA fara firma.

      00
  19. Uber asta e ca paduchii si imigrantii, unde au intrat nu mai ies orice solutie ai incerca

    00
  20. Uber nu a fost niciodata gandit sa ofere un salariu si un job constant altora. A fost un serviciu gandit sa ofere o alternativa si flexibilitate de moment la transportul clasic. Ah , ca rumanul rupt in cur si mort de foame s-a gandit sa faca asta constant si apoi se plange ca nu pot trai cu tz lei. Eh tzeapa fraiere. Dar cine plm ti-a zis tie ca traiesti din asa ceva? Asa nu e pentru oameni rupti in cur care traiesc doar din masina si iau masa pe ziar. Asta e pentru omul care oricum se deplasa pe directia X si isi mai amortizeaza din costuri.

    00
  21. Btw si-au facut taximetristii bloguri?

    00
  22. E asa complicat sa-si faca baietii astia Uberul lor?!

    00
  23. Ma, poate gresesc, dar din calculele mele nu e atat de nerentabil: Pret/km este, cum zic ei, 1.39 lei. Desi acum e mai mult. Uber ia 20%, deci 0.278 lei. Statul ia 21%, deci 0.2911 lei. In total, 41% din tarif, deci 0.569 lei. Pana acum, eu zic ca e corect. Acum, soferului ii ramane 59%, deci 0.820 lei/km. La 100 de km, tariful e de 82 de lei. Din astia 82 de lei, costul combustibilului este de 38 lei(calculand consumul de 8% si pretul/litru de combustibil de 4.75 lei). Asa ca, soferului ii raman dupa 100 de km, suma de 44 de lei.
    La 1.000 de km, 440 de lei, la 10.000, 4.400 de lei, la 15.000(cam numarul de km ce implica schimb de consumabile si revizie) ii raman 6.600 de lei(circa 1460 de euro, la curs de 4.5 lei/euro). La 15.000 de km, sa zicem ca da pe revizie 1000-1500 de lei. Ii raman 5.100-5.600 de lei(circa 1100 de euro- 1250 euro).

    Bun. Acum concluzia: se traieste din asta? Depinde. Depinde cat de performant e soferul, in cat timp face banii astia. Dar nici nu conteaza. Uber nu e facut sa fie un serviciu permanent. Pentru unii ar putea totusi sa fie si asa si sa faca banii astia intr-o luna, realizand un venit decent, dar nu foarte mare.
    Ideea e ca nu este dracul atat de negru in privinta pretului(chiar si la 1.39).
    Faceti voi calculul pentru pretul actual si pentru pretul actual x2, x3 etc.

    Nu e dracul chiar atat de negru. Nici cum zice Vali si nici cum zic cei 2 bloggeri. Nu?
    Sunt supus criticilor.

    00
    • Ai uitat de amortizarea mașinii și de reviziile majore – o distributie, un ambreiaj, un set de cauciucuri. Apoi dacă ești PFA mai de plată CAS de 10,5%, CASS de 5,5% și impozitul pe venit de 16%. Pune-le într-un excel și vezi ce-ți rămâne.

      00
    • N-ai luat in calcul km parcursi pt a prelua cursele. Cred ca la 15 000 km condusi, cam 10 000 sunt platiti, daca nu chiar mai putin…

      00
    • Aberei cu mare grație în calculele făcute. :) Este că n-ai mașină?

      00
    • Omiti faptul ca pentru a ajunge de la o cursa la alta se mai parcurg cativa km. Acei km sunt uneori mai multi decat cursa in sine.

      00
    • Bogdan, calculul tau ar fi corect intr-o varianta idealista. Doar ca lucrurile nu stau chiar asa in lumea reala. Aglomeratia, temperatura prea scazuta / ridicata, defectiuni neprevazute (extra-revizie) si multe altele iti dau peste cap calculul tau.
      Pentru a evita polemica inutila, nu sunt (si nici nu voi fi) sofer Uber. Sunt doar sofer pe masina personala si stiu ca nu poti gandi totul in termeni de alb si negru atunci cand ai de-a face cu o serie de variabile pe care nu le poti controla.

      00
    • Se recupereaza din 1000-1500 de lei de la reviziile obisnuite, ca nu te duce atata. Si calculul e facut pe tarifele minime si cu un consum mediu marisor. In fine, calculul e aproximativ si am mentionat ca dupa mine, Uber nu e facut sa traiesti doar din el.

      00
  24. Frățică, ce se-ntâmplă, a ieșit România din Lumea a Treia? Că toată bălăngăneala asta cu Uber îmi sună a First World Problem…
    Că veni vorba, știam eu c-am făcut bine când mi-am luat Logan. Vorba aia, dacă nu poți să ai tramvaiu’ tău, măcar să nu dai bani la taxi :-)

    00
  25. Who the fuck is Uber ?

    00
  26. UBermensch – Arbeit macht frei LOL

    00
  27. Uber e la fel ca orice alta mica afacere, in Romania. La inceput e bine.. castigi, dupa care incep sa apara toti sugacii de la institutiile statului, dupa spaga. Nu termini cu unul, ca apare altul… toti cu legea in mana, dupa adunat bani. Cand tragi o linie constati ca desi ai castigat decent, ai dat bani in toate partile, la fel de decent. Am avut pe vremuri un mic business. Lunar, constatam ca vantur o carutza de bani prin firma, ca in final sa raman cu praful de pe toba… mai putin decat un salariu mediu pe economie. Am inchis pravalia in final.

    00
  28. Daca tot ti-ai facut un scop sa fii hater, ia si articolul asta.

    Comment ended.

    00
  29. Da, chiar așa! Eu sunt de acord! Muie Uber ca sclavageste. Ca eu înțeleg perfect, ca si eu sunt in aceeași situație. Eu fac construcții ! Acu un an i-am făcut hala unuia! Mi-a convenit. Acum ii fac alta da e bulangiu acum, a zis ca săi fac reducere ca-I client fidel da-i-as muie si pisa-l-as in cur. Da ce? Eu is sclavu lui?
    Ca de renuntat nu pot sa renunț!
    Nu știu de ce nu pot sa renunț la un contract sinalagmatic intre 2 entități private ( legal pot da nu vreau, ca-i mai fain să-mi plâng de mila pe blogurile altora! )

    00
  30. @bogdan – ai uitat km mersi in gol, dar si din calculele mele pe hartie le ramane ceva profit iar povestile cu ruptul masinii sa le spuna lui Mutu, oricum faceau / pateau toate traznaile de acolo si fara uber. singurele probleme o sa fie daca politia ii opreste – reformulez ii cheama la comenzi si la sosire ii legitimeaza si le cere actele – amenda se pare ca trece de 10.000 ron si daca ai ghinion la 3-5 luni lucrezi pe moca :)

    dar rotitele par sa se miste bine ca am citit de ceva rubedenii prin pole position

    00
  31. Eu nu inteleg de ce taximeTRIȘTII, nu au aplicat pentru UBER… Ohhh, wait…

    00
  32. E adevarata treaba cu PFA-ul?

    00
  33. Ca sofer nu stiu cum sta treaba, dar client fiind am avut parte numai de servicii bune, am mers cu masini misto si am intalnit oameni de calitate. Iar aspectele de ordin fiscal, de genul formei de organizare a Uber, chiar nu ma intereseaza atata timp cat sunt tratat cu profesionalism. Exista autoritati competente care trebuie sa se ocupe de asta. Nu intra in atributiunile mele.
    Si chiar si ilegal, prefer sa merg cu Uber decat cu un taxi „legal” (cu autorizatie pe Ilfov, sofer cu cazier fiscal, etc) al carui sofer se poarta de toata jena si cu tupeu maxim.

    00
  34. La inceput m-au sunat si pe mine…dar nefiind din Buc nu m-am inscris, dar cred ca e mai bine ca nu au bagat in toata tara… :D

    00
  35. Prima data când te urci intr-un autoturism uber trebuie să te gândești dacă are asigurare de persoane ….cum sa mai întâmplat în unele cazuri .. cine e direct răspunzător pt viața ta? Șoferul uber care nu deține nici atestat si nici o altă pregătire pt a conduce un autoturism taxi? De multe ori sunt niste parliti de la care nu ai ce lua.

    00
  36. Pentru cine este interesat, am creat un video in care va arat cu functioneaza aplicatia de sofer uber si cum poti profita de tarifele dinamice, marindu-ti profiturile.

    https://www.youtube.com/watch?v=oV-TYv8D-Gg&feature=youtu.be

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.