La service Reno

Unul din motivele pentru care nu am masina personala este ca nu ma pricep. Pentru mine, masina e o chestie in care te sui, mergi din punctul A in punctul B, bagi benzina pe drum si o aduci inapoi incercand sa o parchezi in acelasi loc. Reparatii, chestii, asta nu stiu cum se intampla.

Zilele trecute am dat cu ea intr-o groapa in minunatul oras Gropile Felix. Asa ca am zis sa o duc la service. O duc la service Renault, de la firma Renault, de pe siteul Renault. Va fac un scurt sumar al primei mele experiente la serviceul auto:

  • nu stim ce are, stati sa chemam un specialist.
  • nu avem piesa pe stoc, trebuie sa o comandam.
  • nu stim cand vine, e posibil sa o comandam din tara.
  • va costa 15 milioane alternatorul si 2 milioane manopera.
  • dar se poate repara rulmentii si va costa doar 2 milioane si 2 milioane manopera.
  • da, dar nu se poate face acum.
  • cand vine mesterul din concediu. nu stiu cand vine.
  • in august.
  • da, in august. nu stiu cand pica 5, luni sau marti.
  • deci da, dupa 5 august.
  • nu stiu cate o sa dureze, probabil 2 zile.

Serviceul pulii seamana cu un ardelean verde. Care nu stie nimic şi caruia trebuie sa ii scoti vorbele, preturile si termenele limita cu clestele din gura. Desi mecanica e o arta relativ fixa, credeam eu. Piesa se scoate, se repara sau se inlocuieste, se baga la loc. Simplu. Ce face, bate lanţu? E de la bujii. Le scoatem, le inlocuim, aia e. Nu e nevoie de zeci de ore de parlamentari si de variante si de “dati-mi talonul sa va introduc…stai jeane ca nu am aflat cat costa si cat dureaza”.

Pana mea. Ma intreb, la Lada Niva la fel sunt mecanicii? Sau acolo totul se repara cu ciocanul si cu toporul.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

47 comentarii

  1. Asa sunt si astia de la Opel Victoria din Brasov. Si aia de la Opel Radacini din Brasov. Am stat 3 zile cu masina in service – ei ziceau ca e un fir, si pana la urma erau furtunasele de retur – pe care le-am zis eu sa le verifice! Cred ca asa e pe la toate reprezentantele mari. Am fost in Tg. Mures de exemplu si am ramas uimit de cata atentie a depus mecanicul, ca s-a uitat si la alte chestii care nu tineau de problema pentru care ma dusesem. Si n-au vrut sa ia bani in plus la final.

    Off: „Pe aceeasi tema : Windows XP3” – ce plugin folosesti ? cam incurca borcanele.

    00
  2. Ah, ai deschis trusa de scule a Pandorei, acu’ să te ţii cu poveşti de groază prin comentarii. Dar te lămuresc eu simplu: ştii cum e în spitale? Ştii. La fel e şi în service. 1:1.

    00
  3. (continuare a mesajului meu anterior) Şi mă întreb, atunci când se îmbolnăveşte un mecanic sau i se strică maşina unui medic şi-i înjură pe incompetenţii ăia, oare îşi dau seama că şi la ei la prăvălie e la fel?

    00
  4. La Renault unele piese difera de la model la model, unele sunt universale, etc.
    De pe talon aveau nevoie de seria caroseriei sa vada cat costa piesa de care ai tu nevoie :)

    00
  5. E vrajeala ca nu stiu ei ce are. Daca lucreaza pe anumite masini ei deja stiu si problemele pe care le au si ce li se pot intampla. Si uite asa mai fura ei cateva ore de manopera, mai schimba si niste piese care totusi n-aveau nimic si iese banu.

    Iti vine sa crezi ca o revizie la Logan costa mai mult decat la un Q7? :) Stie ‘reno’ sa ia banii.

    00
  6. Daca vrei iti dau numarul unui mecanic de langa favorit, cimitirul ghencea. Are service afara , preturi bune, lucreaza de peste 10 ani, lumea multumita, face inclusiv motoare, cutii de viteza.

    00
  7. Pai daca un angajat de service are cel mult liceul(marea majoritate profesionala), pentru ca aia cu facultati sunt in spate in birouri cu AC…la ce ai vrea sa te astepti.

    Vrei calitate… da 50000 E pe masina si du-te la reprezentanta sa vezi ca iti pun aia si covor rosu. Crezi ca aia de la mertz sau ferrari iti fac asa?

    00
  8. @Law, nu ştiu la Ferrari, însă la Mercedes îţi garantez că e la fel.

    00
  9. Cele mai putin stresante experiente cu service-urile auto le-am avut la Mitsubishi Motors/Kia din Baneasa. Am avut masina (cee’d) de 3 ori la ei, cu chestii mecanice, electrice, tinichigerie si vopsitorie si s-au miscat frumos si repede. Radacini mi-a scos fire albe, la fel si autonet…. Niste impertinenti scumpi, lenti, habarnisti….

    00
  10. Pe cand o campanie de bannere de genul „Muie nesimtitilor din service”? Sustinuta de povesti si exemple concrete, nume, etc.
    Pana nu ii dai muie romanului si nu simte gustul pulii in gura nu intelege ca trebuie sa schimbe felul in care face lucrurile.

    00
  11. NOU
    #12

    Cei din Bucuresti care au Volkswagen se duc la Brasov sa faca revizia, cei cu Skoda la Targoviste. Eu am un amarat de Matiz, oare trebuie sa ma duc la Suceava sa ii fac revizia si reparatiile curente? Nu de alta dar zilele astea tre’ sa scot 17 bulioane sa le dau pe revizie si reparatii curente…Inchipuie-ti! Toate astea ca sa-mi repar „bicicleta”.

    00
  12. stai linistit ca stiu ce are, nu sunt idioti.
    asa se lucreaza la noi, se scot bani pe manopera si ore de lucru.

    00
  13. Eu nu pricep cum de ai dat cu masina in groapa si trebuie schimbat alternatorul.

    00
  14. @zoso: Ti-o confirm si eu asta cu Porsche/VW/Audi.
    Eu am masina de la ei si sincer cand ma duc la revizii sau la cate o reparatie stai ca prostu in soare si te pun sa faci zeci de drumuri si telefoane

    00
  15. Mai, nici eu nu-s expert in mecanica, dar daca zici ca ai dat cu ea in groapa si ei vor sa-ti schimbe alternatorul, s-ar putea doar ca de fapt un gog de la service sau un var de-al lui sa aiba nevoie de un alternator nou, nu masina ta. :-S
    Daca nu mai e in garantie, poate ar fi mai recomandat sa te duci la un service normal (non-mono-brand), pt ca, de regula, preturile de la reprezentante sunt cam cu 20-30% mai mari.

    @Law: La Casa Auto Iasi (reprezentanta Mecedes printer alte marci) e plin de nesimtiti si neseriosi. Un cunoscut cu Santa Fe a asteptat un an (1 AN) sa ii aduca un spoiler spate.

    [sper ca nu fac double-posting]

    00
  16. o cam dai in gropi, recomand sa nu mai scrii despre ce nu cunosti! Nu stiu cum iti permiti sa jignesti atatea categorii de oameni, nu neaparat in postul asta (ardelenii ) cand tu nu-mi pare cu nimic mai breaz de oamenii care ii faci in toate feluril…Da, am inteles toti, e blogul tau etc…nu intra daca nu vrei, dar daca faci afirmatii asa gratuite, macar sa fie fondate, nu izvorate din incultura ta cea vasta ;)

    00
  17. Treaba e simpla, traim in Romania. Mai exact, mecanicii nu sunt tocmai specialisti, dar au tarife de extra specialisti. Ei stiu ce stiu si eu si oricine, sa puna masina pe laptop si sa citeasca ce zice un calculator. Pai daca e asa, de ce mai avem nevoie de ei? Angajam direct calculatoarele sa ne zica ce are masina :)
    Deci, aia sunt mecanici cum sunt eu acrobat, daca nici macar nu se pricep sa diagnosticheze o problema. In general ti se spune ca masina are ceva, schimbi piesa, dupa care piesa schimbata era buna, dar de fapt alta piesa era cu problema. Pe care trebuie sa o schimbi. Tot pe banii tai.

    00
  18. @Gutza: in spitale e mai uman totusi, ca aia mai pun mana pe tine, se mai uita la tine si cateodata chiar nimeresc diagnosticul, fara computere. Mecanicii si cu computere si fara, tot nu nimeresc din prima, nici din a doua, etc.

    00
  19. Am fost cu un prieten la Hyundai. Trebuiau sa-i schimbe electromotorul de la aerul conditionat si sa-i bage freon. A plecat doar cu freon. A, da, si fara scut. Un drum Tulcea – Constanta facut ampulea doar ca sa te intorci a doua zi sa-ti puna idiotii scutul la loc. Romania, te iubim !

    00
  20. Incearca sa numai ajungi la service :)). Sfatul meu:))

    00
  21. NOU
    #22

    Eu cele mai multe poveşti de groază le-am auzit despre service-ul Ford din Deva:
    1. că nu au piesa, dar o primesc vineri, te sună vineri să vii după ea şi când ajungi la ei îţi spun că de fapt n-au primit-o
    2. dacă e stricată o piesă îţi înlocuiesc tot mecanismul, că nu se poate altfel, dar mecanismul poate să vină şi pe bucăţi deşi e comandat ca un tot, aşa că trebuie să aştepţi până vin toate piesele ce compun mecanismul
    3. trebuie să repare ceva, dar demontează în cu totul altă parte şi nici nu mai pun piesele exact de unde le-au luat (au fost cazuri când oamenii au pierdut piese importante pe şosea pentru că cei de la service umblaseră la …instalaţia de climatizare)

    00
  22. Nu vreau sa fac reclama gratuita insa ma lovesc in mod constant de reprezentanta VW Brasov (Tess). Am mai multe masini Vw,de la autoutilitare la masini mici si desi preturile de reprezentanta sunt mari, calitatea si rapiditatea lucrarilor justifica perfect.
    Timpii de asteptare pentru piese atipice este cam de 1 saptamana de la comanda ferma. Piesele uzuale si consumabilele se afla permanent pe stoc. Lucrarile de tinichigerie se fac repede, desi nu accepta nici un fel de compromis la viteza de uscare a vopselei. Masinile sunt si mai vechi (productie 1998) si mai noi. La un T4 la care a trebuit schimbat tot motorul intrucat avea multi kilometri (vreo 760 000 km) am facut o afacere avantajoasa in sensul ca am luat piesa nou nouta expediata de fabrioca VW si am livrat-o pe cea veche. Factura a fost cu 35% mai mica.

    Asadar, reprezentanta asta isi face perfect datoria.
    Exista insa si polul opus aici in Brasov….ASV Auto Ghimbav, Casa Auto Brasov _ partea de tinichigerie autoturisme Ford., Fiat AutoBrescia.

    O zi faina tuturor

    00
  23. Vedeti ca am ajuns la vorba lui Base. Sa facem ce avem nevoie. In cazul asta mecanici auto.

    00
  24. Mesaj PERFECT !

    00
  25. Mie nici macar nu imi mai merg airbagurile. Pacat de stelele alea euro NCAP.

    00
  26. Masinile noastre, ale romanilor se strica „aproape intotdeauna „din cauza drumurilor. Drumuri, care sunt mai mult decat groaznice! Cel putin in vestul tarii. Dar se pare ca Bucurestiul nu intelege treaba asta. In schimb in Moldova sunt drumuri bune, cel putin asa era in urma cu cativa ani. Guvernantii uita ca la fel de multe transporturi se fac si prin vestul tarii ca si prin estul tarii poate chiar mai multe. Vezi concentratia de firme IT/electro/fabrici/etc din Timisoara si Cluj, nu zic de Oradea… ca nu prea sunt. Dar ca sa ajungi in Cluj treci prin Oradea. Ce sa spun ca Oradea a ratat cateva sanse mari din cauza idiotilor care nu pot sa faca o infrastructura buna. Sosele si cai ferate, frate. Ti-o spune si profesorul de geografie in clasa a 8-a: FARA transporturi esti „naspa”.

    In ceea ce priveste comparatia ta, zoso, dintre un service si un ardelean verde… exagerezi. Nu-ti plac ardelenii sau nu inteleg eu… daca ardelenii se misca mai incet, trebuie sa ii jignim de fiecare data? Service-urile din Romania sunt facute „sa produca bani”. Foarte simplu, manopera si piese la cele mai mari preturi. Eu sincer merg in Ungaria cu masinile personale. Si culmea ca merg la un om nascut in Ardeal, care a trait in Ardeal, dar care s-a mutat acum cativa ani in Ungaria!!! De ce aceeasi oameni pot face lucru de calitate la 20 km de granita?

    Si nu, nu e asa de simplu sa faci o diagnoza buna la masina daca:1 nu te pricepi (multi mecani romani nu au nici o treaba cu mecanica); 2 vrei sa furi de pe „soferul” amator care a dat in gropi! Vezi in care situatie esti…

    Vad ca nu zici nimic de moldoveni sau olteni care sunt „ageri” si si-au facut drumuri bune… oarecum pe banii din impozitele si taxele de prin Ardeal.

    Si daca vrei gropi dute pe ruta Oradea – Salard – Marghita sau Oradea – Tileagd – Derna si ai sa vezi gropi si cratere. Ce ai vazut in Baile Felix sunt nimic si stiu asta pentru bat aceste rute destul de des. Starea drumurilor din Bihor e groaznica din cauza Bechtel-ului care a transportat piatra si mai stiu eu ce pentru „autostrada cea minunata” pe ruta de mai sus si autobasculantele de mare tonaj au distrus pur si simplu drumurile. Dar, Bechtel nu a dat in folosinta nici macar 1 km de autostrada in vestul tarii dar lucreaza de ani buni. Hai sa lasam degetul jos zoso si sa nu dam vina pe o groapa din Baile Felix… pentru ca ardelenii nu sunt de vina, nu ei au semnat contractul cu Bechtel.

    Daca am parasit „ruta” stabilita de post imi cer scuze… dar nu e frumos sa arati cu degetul! Hi hi hi

    PS: am impresia, cateodata, ca scrii doar ca sa poti spune ca ai scris!

    00
  27. Si eu am avut problema cu fulia de la alternator de la Renault Megane. A fost 450 RON cu totul, pus + piese, la Renault Deva.

    Mers azi, facut programare pe maine, pus maine. Gata, fara batai de cap.

    00
  28. Nu am citit toate comentariile, dar si eu am facut primul service in Tg Mures. Impecabil, fara stres, fara programare si cu un multumesc la sfarsit. Si ii mai injuram pe unguri …

    00
  29. Oricum, pt remarcile tale pt ardeleni, eu nu mai intru pe site-ul tau, nu ca ai scrie vreo chestie inetresanta vreodata! Uita-te si tu la ceilalti bloggeri care chiar au continut, nu povestile tale rasuflate si videori seci…Problema e ca tu, si altii, precum Arhi, sunteti niste indivizi complexati, si sub protectia blogului aruncati noroi…dar tocmai asta este frumusetea, cu cat iti sunt mai cunoscute opiniile, cu atat vei fi tratat in functie de ele!

    00
  30. Bag de seama ca ai ceva cu ardelenii. Ceva traume din copilarie ?

    00
  31. sper sa nu nimeresti si tu printrun service unde iti fura astia din piese si iti baga porcarii in locul lor

    00
  32. Ardelean verde :))))))))))))))))))) tare !

    00
  33. Sa fim seriosi, la orice marca de masini o sa apara unul-doi care sa povesteasca cate o experienta oribila cu service-ul de reprezentanta. La fel cum altul o sa laude aceeasi marca, pentru profesionalism.
    Eu spre exemplu, va pot spune ca la Toyota daca-ti faci programare, te pofteste inauntru la o cafea, iar in timp ce stai jos si-ti savurezi cafeaua, vezi prin peretele de sticla cum se lucreaza la masina ta. Si Toyota nu e marca premium. Altul in schimb poate sa zica ca e mare pretul manoperei. Este, cu aprox 10 la suta mai mare, dar prefer sa dau banii astia si sa stiu ca mecanicul chiar stie ce face.
    Era mai sus cineva care lauda serviceul VW. Eu pot sa va spun ce am patit de curand cu un VW Touran, la care s-a stricat cutia automata DSG.Masina era in garantie, si vroiau sa ma puna sa platesc 2000 de ron doar pt piesa… Inutil sa va spun ca pentru rezolvare am fost nevoit sa sun la uzina din Germania…Apoi s-a montat cutia noua gratuit. Si ca o ironie, e vorba de acelasi service VW mentionat mai sus. Dar problema nu era la ei, ci la VW Romania, care refuzau sa deconteze piesa, pe motivul absolut hilar”masina se vede ca a fost condusa de un tanar, deoarece a forjat motorul” Logica elementara ne spune ca de-aia am ales motorul de 170 de cai, ca sa-l forjez. Altfel dadeam cu 4000 de euro mai putin pt motorul de 115 cai, nu?

    00
  34. n-ai tu inca putere sa definesti un ardelean. zi si tu ca seamana cu tine, bun la toate, dar concret la nimic.

    00
  35. Asta cu plata e practica peste tot. Daca tine bine daca nu asta e?

    De exemplu mie mi s-a busit tamponul de la cutie(la VW Passat) si fiind in garantie m-am dus la ei. Ce raspuns credeti ca mi s-a dat. Tamponul este piesa consumabila edci nu e acoperit de garantie. pret 600 ron cu manopera.
    Asa ca toti te ard cum te prind ca doar e Romania.

    00
  36. Chiar azi citeam de soluţia acestor probleme pe Agenda. Dacă eşti aproape de graniţă e o variantă.

    00
  37. De asta mi-am ales Toyota , se strica , o repara imediat , daca nu-i imediat , imi dau masina la schimb pana-i gata a mea:D

    00
  38. @ella, catalin, dorel_popa si cine se va mai simti tentat – nu-i mai dati apa la moara, ignorati chestia aia de care ati scris. e cea mai buna solutie.

    00
  39. @ anouk

    Asta cu email/sunat la sefii mari in Germanica mereu merge ;).

    00
  40. SEAT Leon 1,9 TDI din 2007. Patru probleme in garantie, dintre care, cea mai serioasa, cu rulmentul fata dreapta. La toate patru a trebuit sa merg de mai multe ori pentru „diagnostic” – cred ca doua rezervoare de motorina au fost consumate ca sa depistam ce problema este – si la niciuna nu au fost in stare sa faca dignosticul fara sa merg eu si sa le spun cam cum ar trebui sa verifice, si ce ar trebui sa faca pentru a descoperi mai usor problema. La rulment, de ex., mi-au spus ca e de la anvelope, ca s-au uzat pe drumuri cu textura grunjoasa, si acum fac zgomot. Nu are rost sa continui povestea rulmentului, a durat aproape un an pana l-au schimbat, dar pomenesc de faptul ca nu au vrut sa il schimbe in garantie, pe motiv ca am avut eu in istoricul masinii avarii pe partea dreapta dedesubt (pe un drum de tara, luasem un bolovan printre roti, bolovan caruia nu ii apreciasem bine inaltimea – avariile erau un scut de plastic, doua capace de cauciuc pierdute, capace care astupau orificii din acelasi scut crapat, si racitorul de motorina usor indoit). Cred ca argumentele care mi-au dat mie castig de cauza, dupa zeci de mail-uri si telefoane, au fost, pe rand, faptul ca avaria la rulment era semnalata mult dupa avaria cu pricina (clar nu sunt nebun sa imi risc viata, pentru 1000 de lei cat ar costa rulment + manopera), respectiv faptul ca le-am explicat ca in niciun caz de soc nu vad cum s-ar putea avaria rulmentul, iar eu sa circul inca incaltat cu jantele si anvelopele originale, cu care a fost livrata masina.

    Inca una: un bazait (parea a veni din bord, de undeva) continuu si suficient de strident, si care s-a manifestat cand viteza trecea de 70 km/h, inca de la primele zeci de kilometri, s-a dovedit cu greu – dupa cea de-a cincea cursa de diagnosticare – a veni de la fratele scutului mentionat la problema anterioara. Cauza era un surubel de fixare al respectivului scut, care era prea lung, si ajungea in podeaua masinii. Problema simpla, diagnostic complicat. Au vrut chiar sa imi distanteze stergatoarele de montantii fata (pentru cine nu stie, la Leon stergatoarele se „parcheaza” in pozitie verticala, nu orizontala, paralel cu si lipit de montantii (stalpii) fata, cei care constituie rama parbrizului. Au vrut sa imi desfaca tot circuitul de aerisire/climatizare, s-ar fi putut intampla sa fie ceva pe traseu/conducte. S-a rezolvat dupa ce, satul de incompetente, am cautat pe net pana am dat in Londra de unul cu o Cupra, si care a avut aceeasi problema. Omul postase pe un forum solutia, cu tot cu poze… si pana nu m-am dus la service cu pozele in dinti, nu s-a rezolvat; nici nu cred ca s-ar fi rezolvat prea curand.

    Sa nu uit: Todorut International – Timisoara (poate la urmatoarea indexare google, se va stoca numele, alaturi de seat, leon etc., ca sa stie si altii ce competenti sunt cei de la dealer – ul SEAT din Timisoara.

    Ah, chiar: tot la ei, daca ti se arde rezistenta ce incalzeste scaunele, face obiectul garantiei, dar daca ti se arde rezistenta ce iti dezabureste oglinda, ei bine, aceasta (tot) rezistenta nu mai face obiectul garantiei, pe motiv ca rezistentele sunt considerate consumabile.

    Deci, eu sunt de parere ca nu despre masini e vorba… ci despre oamenii care lucreaza cu/pentru ele.

    Cu respect, Ciprian HUTIU

    00
  41. @pixie …. care impozite si taxe din Ardeal…mai uita-te si tu pe o statistica a finantelor si vezi si tu cam care e situatie pe tara.
    @ella…ella…ella …esti cam NF

    00
  42. Zicea Teniescu mai sus ca o revizie costa la Logan la fel ca una la Q7. Nu stiu cat costa la Q7, dar la Logan revizia de 40.000 km a costat 480 RON in care au intrat schimbarea uleiului, filtrului de ulei, filtru de aer, bujii si placute frana.

    Ma indoiesc ca aceleasi piese + manopera costa la fel pentru Q7.

    00
  43. Cand mi-am luat masina, unul dintre criteriile de cumparare a fost si „reputatia” marcii cu privire la tratamentul post vanzare. Asa a am ajuns sa imi iau Honda de la Asko. Rezultat? Exact cum povestea cineva mai sus de Toyota. La revizie suni, te programezi, eventual le spui daca in afara de revizie mai ai nevoie de ceva si apoi te duci la ei. Masina ie preluata la ora la care ai fost programat, bei o cafea sau un suc si te uiti prin geam cum lucreaza mecanicii la masina. Toti poarta manusi, curatenie luna, extrem de politicosi si culmea, iti recomanda consumabile (placute, ulei, etc.) care sa nu te rupa in doua ca pret. NU este reclama, pur si simplu am fost impresionat de faptul ca atitudinea asta nu s-a diluat in timp ci din contra. Cat despre ardeleni… legenda spune ca sunt mai lenti, aparenta la fel.. dar din experienta pot sa iti spun ca atunci cand este nevoie sunt cei mai eficienti si mai rapizi.

    00
  44. NOU
    #45

    Vreti solutie: mergeti la service-urile din Ungaria ! Asta, desigur, pentru cei care locuiesc la frantiera ( Bihor, Arad…). Cica se poarta moda asta mai nou.

    00
  45. @ Mishu – ai vazut tu ca ti-au schimbat tot ce-ai scris ? La Auto Becoro Baia Mare stiu sigur ca uleiul „nou” este uleiul tau de 40 k + putin ulei proaspat din butoi.

    00
  46. @Zoso,
    aici este vina celui care cumpara masina, in momentul in care vrei o masina trebuie sa te documentezi si privind service-ul. La renault stie o lume intreaga ca masinile sunt ieftine iar intretinerea este scumpa. Cand ai o problema la masina cel mai bine consulti forumurile auto dupa care te duci la service. Daca dupa vizita la service observi ca ar coincide problemele tot prin intermediul forumurilor auto (chiar si cele din Romania) poti comanda piesele cu reducere si beneficiezi si de montaj tot cu reducere prin intermediul forumurilor. Astfel economisesti bani care precum observam cu totii in ziua de astazi se fac mai greu.
    Multi oameni din online promoveaza marketingul, asa e si la masini aspectul si optiunile sunt ambalajul, iar partea ce se intampla in service este produsul. :)
    Succes in alegerea unei masini bune !

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube

Alte articole

Alte linkuri (mostly NSFW)