Jurnaliști auto: Alexandru Gugoașă

Știu că nu e frumos din partea mea să dau în niște oameni deja căzuți la pământ după ce au fost loviți de un tren pe care nu l-au văzut și pe care încă refuză să îl vadă, dar și-o tot cer și e păcat să nu și-o primească.

Să vorbim azi de Alexandru Gugoașă. Jurnalistul lucrează la Auto, Moto și Sport, o revistă muribundă (6.000 exemplare circulație), și din motive destul de simple: textele sunt jenante și toate mașinile sunt foarte bune. Ale lui Gugoașă ies în evidență fiind acea combinație tristă de necunoaștere și imbecilitate. De pildă, test-drive-ul cu Skoda Rapid, publicat recent. Încercați să treceți măcar prin primul paragraf, merită, chiar dacă e scris cu fraze scurte, cât să nu-l ia de cap pe autorul Gugoașă.

Marea întrebare: Škoda Rapid li se adresează familiștilor care vor o berlină ieftină și versatilă, dar nu își permit să plătească diferența până la Octavia?

Așa a apărut Rapid, o mașină mai mică decât Octavia II, generația care tocmai a fost înlocuită, dar ceva mai ieftină.Spunem „ceva mai ieftină“ pentru că diferența de preț nu este hotărâtoare – vorbim de doar 582 de euro avantaj pentru Rapid

Deci un producător auto a scos o mașină cu 582€ mai ieftină decât alta pe care o avea în producție? Oare s-a gândit jurnalistul nostru auto cât costă în termeni de logistică, producție și marketing să scoți o mașină nouă?

Škoda și-a propus un plan ambițios: să crească în ochii publicului, scopul final fiind ca marca să lase definitiv în urmă orice asociere cu modelele low-cost. De altfel, la nivelul concernului VW a existat în ultimii ani o dezbatere în centrul căreia s-a aflat viitorul mărcii cehe. Au existat voci care au dorit ca Škoda, copilul silitor și plin de succes din marea familie VW, să devină un competitor direct pentru Dacia. O altă viziune a avut în final câștig de cauză, Škoda urmând să se îndrepte în direcția opusă și să atingă o cifră de vânzări de 1,5 milioane de vehicule, până în 2018. Superb și, mai nou, Octavia, prezentată recent pentru prima oară publicului, sunt mașini care prevestesc noul val,

Da, zvonul că vor scoate un model foarte ieftin, asemănător Loganului, era clar un zvon că Skoda s-ar putea bate cu Dacia. Ce naiba, scoți Octavia, o berlină decentă, după care scoți Superb, o berlină poziționată mai sus decât Octavia, și care costă cu 5.000€ mai mult, e clar că vrei să te bați pe segmentul mașinilor ieftine cu Dacia, ce naiba?!

însă Škoda nu putea să abandoneze complet segmentul berlinelor ieftine, unde s-a bucurat de un mare succes cu modelele Tour

Da, modelele din anii trecuți, cu tehnologie veche de 2-4- ani, vândute cu sufixul Tour, că mai erau pe stoc. Mare succes.


Da, piața auto nu o duce bine, era un pic de așteptat ca și presa auto să ajungă pe butuci, dar moartea revistelor vomitive a fost grăbită de jurnaliști de doi lei precum Alexandru Gugoașă, Tudor Bratu, Adrian Mitrea sau Răzvan Măgureanu. Din nefericire, toți acești jurnaliști de conjunctură nu vor să accepte că joburile lor din presa auto le amână niște cariere de succes în domenii mai potrivite pentru nivelul lor intelectual, gen industria serviciilor sau tâmplăria.

update: amuzant cum jurnaliștii ăștia se adună și discută despre cum eu fac trafic pe spatele lor, ei neavând nici un fel de trafic, nici pe revistele pe care le scriu, nici pe siteurile pe care le păstoresc. dar nah, minte puțină, atâta știu, atâta repetă ca papagalii.

 

alexandru-gugoasa

sursă foto: google+

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

22 comentarii

  1. 6.000 de exemplare? Ești optimist, vere

    00
  2. Da, interesant! Articol facult la plesneala, sa fie, citez: ” Frânele suferă de pe urma faptului că pe spate nu există decât varianta cu tamburi, discurile urmând să intre în dotarea de serie a modelului (cu excepția notabilă a versiunii 1.2 75 CP) abia din ianuarie 2013”!! Problema e ca articolul este scris in 24.09.2013, hilar! Mai bine spunea e ca un model de nisa, asemanator cu Jetta, adica o idee mai mic decat Octavia, respectiv Passat! Asa sunt mai toate testele astea romanesti, ma uitam pe blogul unui tip buhnici, unde impreuna cu alt baietas, sustineau ca 1,2 tsi este in 3 cilindrii, si nu in 4, deci va dati seama ce test faceau ei! Sau ca propulosorul 1,2 tsi e zgomotos, se aude, dupa care il laudau ca e extrem de rafinat. Numai bine.

    00
  3. Te hazardezi din nou in niste afirmatii fara sa ai o baza pentru ele.

    Pe siteul skoda uk scrie pentru Rapid „few rivals will offer so much space FOR SO LITTLE CASH” sau „leading interior space and is outstanding value for money, with prices starting from just £12,900”.

    Si acum sa ne uitam la preturi: rapid from 12,900, octavia from 15,990 si superb from 18,555.
    Tot nu ti se pare ca Rapid a fost pus pe piata ca o alternativa mai ieftina?

    Aia cu diferenta de 500euro probabil ca e intre Rapid full si Octavia de baza. Dar comparatiile nu se fac asa, in caz ca nu sti.

    00
  4. Bre, vezi ca articolul este din ianuarie 2013. Cred ca este ceva mai vechi din revista pus acum pe site. Multe publicatii de print fac asta. Eu mi-am luat Octavia, aia veche, chiar in ianuarie ca avea preturi bune. E corect ce scrie acolo, in articol, atunci chiar era o diferenta de cateva sute intre Rapid si Octavia. Apoi au adus noua Octavia, pe care au scumpit-o, ca sa se vanda si Rapid.

    00
    • @C-lin: uan e strategia de preț, alta e să crezi că un producător auto consumă 2kw energie ca să producă un model cu 600€ mai ieftin. eu asta ziceam.

  5. Nu mosule, ei au consumat energia aia ca sa scoata o masina cu o marja de profit mai mare. De aia este Rapid aproape la acelasi pret ca Octavia aia veche si Octavia noua cu cateva mii mai scumpa. Nu te face ca nu intelegi.

    00
    • @C-lin: eu înțeleg. mai greu, dar o fac. explică-i și lui gugoașă asta, eventual cu propoziții scurte, să nu il pierzi pe drum.

  6. Pai se pare ca ala de a scris articolul a inteles, ca doar de aia spune ca acum Skoda vrea sa scape de imaginea low-cost si sa nu concureze cu Dacia. Acum ai inteles si tu.

    00
    • @C-lin: păi, eu am spus asta in articolul inițial. nu scoți ceva ma scump ca octavia pentru că vrei să concurezi cu dacia.

  7. Cred ca m-am pierdut printre citate si textul propriu zis al postarii :) N-am avut rabdare chiar sa citesc review-ul incriminat ca mai am si alta treaba, dar ca idee oameni sunt pe o nisa. Nu te poti astepta la nu stiu cata audienta/unici/etc. Ai vazut si tu cum e cu nisele. Greu sa rezisti cand te adresezi doar unui segment – oricat de mare ai crede ca e.

    00
    • @jiji: corect, nișele sunt mai mici și mai mofturoase. dar ai avut timp destul să iti creezi public și redactori competenți.

  8. NOU
    #13

    Vali, am fost cu Alex la acea lansare internațională și am stat la masă cu șeful proiectului Rapid. El a fost cel care a declarat, ca oficial Skoda, că da, a fost luată în calcul coborârea către low-cost (cu Rapid), dar că s-a decis altfel.
    Ce spune Alex în text e 100% corect. Mașina Rapid e cu 600 de euro mai ieftină decât Octavia II, pentru că la rândul ei Octavia nouă e dusă în sus ca preț, iar Superbul nou și mai și. Repoziționarea mărcii Skoda are loc, așadar, în sus, nu în jos. La rândul lui, VW e pus și mai sus.

    Zonele de „conviețuire” (alții ar spune canibalizare) dintre modelele unei marci din grupul VAG vor fi mai mari decât până acum, dar oficialii Skoda au spus că nu se tem de canibalizare, căci clienții câștigați de la alte mărci sunt mai mulți decât cei „pierduți” de VW către Skoda, sau de către SEAT către VW, de exemplu. Și ăia nu-s pierduți, sunt păstrați în grup, cu costuri foarte mici (tehnologia, platformele, dotările sunt aceleași în mare parte, diferă ambalajul și marketingul).

    Așadar low-costul, cu care Skoda cochetase intern, nu va avea niciun reprezentant Skoda, întreaga gamă mergând în sus. E o decizie despre care am discutat îndelung la ceas de seară cu oficialii Skoda și asta pentru că ne-am mirat cu toții că ei abandonează complet un teritoriu pe care puteau veni cu argumente (modelele Tour au destui clienți care preferă mașină nouă cu tehnologie veche, dar cu brand VAG).

    Trebuie să știi totuși că noi nu scoatem astea din burtă, ci chiar avem acces la oficialii mărcilor de care vorbim – de multe ori exact cei care au creat mașina respectivă, stăm cu ei la masă și îi tragem de limbă cât putem.

    Apropo, faptul că presa auto se duce în cap are legătură mai puțin cu calitatea redacțională și mult mai mult cu distribuția și cu faptul că românii preferă lucrurile moka de pe net. Treabă care afectează tot printul, nu doar cel auto. Pe o piață pe care nu se mai cumpără mașini noi, cine să mai cumpere reviste despre mașini noi? :)

    00
    • @Adrian Mihălţianu: citește articolul ăla și spune-mi dacă îți folosește la ceva in afara de a înlocui românia mare la laxative. omul n-are nici o treabă cu presa auto sau cu jurnalismul. scrie corect, dar nu la nivel de presă scrisă.

      cât despre „e corect in text”, sorry, nu m-am gândit că el compară în continuare o mașină noua cu una din 2007, ci că are informații care să fie folositoare in context. cum ar fi că urmează să se lanseze octavia III.

      dar e ok, ia-i apărarea. :)

  9. Vezi ca diferenta de 600 de euro era valabila intre Rapid si vechea Octavia. Asta pentru ca asa a vrut Porsche Ro, intai sa lanseze Rapid, care inlocuia practic Octavia Tour si dupa aceea noua Octavia. Dar e ok, nu-ti cere nimeni sa fii expert in industria auto. pacat e ca ai ajuns sa critici niste oameni care stiu sa faca diferenta intre masini.
    si nu uita – bad publicity is still publicity. faptul ca tu scrii despre ei inseamna ca ei conteaza si poate chiar te incurca!

    00
    • @Cezar: nu mă incurcă, mă jenează că lătră foarte mult la adresa altora in loc să își vadă de mizeria din cotețul propriu. gen, e aiurea să tot insiști să nu mai primeasca bloggerii mașini la test pentru că nu se pricep, când aceștia fac niște teste sumare, de amatori, timp in care ei, jurnaliștii auto, nu știu pe ce lume sunt.

  10. Eu unul tot nu am înţeles de ce Dacia are in gama transport-persoane-scule-saci-mobilă-biciclete-porc-varză 3 mașini – MCV, Dokker şi supozitorul ăla în formă de Lodgy (pardon, invers). Vali, crezi că dacă citesc ceva articole scrise de unul din autostopiștii ăștia mă lămuresc?

    00
    • @Ionuţ: pentru că e bună de mașină de flotă. companiile isi iau câte 10 vagoane din astea ieftine, le călăresc doi ani și le vând. și asta pentru ca sunt mai ieftine decât peugeot sau similare. dar nu, nu te lămurești, majoritatea bagă degetul în gură și se intreabă de ce are gust de muci.

  11. Din punctul meu de vedere cel putin, cine primeste masini la test si cine nu decide importatorul, marketingul sau PR-ul. Dar deciziile acestora se vor vedea mai tarziu in rezultatele marcilor, asadar cineva trebuie sa isi asume acest lucru. Nu e treaba jurnalistului ce face PR-ul sau marketingul. Desigur, poate comenta, poate sa ii convinga sau nu.

    00
  12. NOU
    #20

    In ziua de azi orice acneic se viseaza Clarckson. Si se simte la multi dintre ei ca nu vorbesc prin prisma experientei lor ci mai degraba din ce au vazut in alte review-uri pe care le studiaza cu migala si preiau niste expresii mai rasarite pe care le batatoresc apoi pana la stereotipie. Ma uit si la Buhnici ce si-a prabusit calitatea review-urilor de cand le-a transformat intr-o hlizeala si un tras de sireturi cu un pustan. Singurul din ro care mi se pare deosebit de profesionist e tipul de la turatii care pur si simplu nu imita pe nimeni, nu preia expresii sau gesturi aiurea, e origina si ofera informatii complete. As pune la orice ora mare pret pe sfaturile lui legate de masini

    00
    • @antinevralgic: se vede pe ei, săracii, că abia stăpânesc limba română. greșeli de ortografie, exprimare limitată, review-uri de doi lei, ca să mai fie invitați și data viitoare la lansările din afară.

  13. Am stat si eu la masa cu Nea Danila din spate si el era de parere ca Dacia vor sa se bage pe acelasi segment cu Skoda, avand in vedere ca Dacia a insistat sa scoata un model cu navigatie. De asemenea CEO-ul Dacia a tinut neaparat sa se vina si cu o inovatie, aceea de a pune conexiune usb in loc de cea SD a cehilor.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.