Ce este iPhone 5C

Pentru că specialiștii noștri nu mai prididesc cu explicațiile a ceva ce nu înțeleg, mă ofer să luminez mințile încețoșate.

iPhone 5C, noul smartphone mid-range de la Apple, a apărut din două motive:

  • Piețele emergente. Unele dintre ele, că nu interesează pe nimeni America de Sud. Deci vorbim de Asia, în general Japonia și China. Acolo, culorile și luciul sunt esențiale de ani de zile, asiaticii fiind atrași de lucrurile lucioase (de aceea laptopurile Asus și Acer de acum câțiva ani erau toate cu suprafață lucioasă). Tot pentru ei este și iPhone-ul auriu.
  • Marketing. E de porc să îi spui omului că nu își poate permite ceva nou și trebuie să cumpere modelul de anul trecut. Așa că Apple a inventat o modalitate de a vinde tehnologie veche de un an împachetată într-un produs nou. E un smartphone mid-range, cu două componente importante: poate rula orice aplicație nouă (deci nu va exista fragmentare ca la Android) și pregătește terenul pentru o versiune cu adevărat ieftină.

Asta e pe partea de business. Restul, păreri personale, ce ne cumpărăm și ce nu, asta rămâne pe altă data.

 update: că sunteți mulți corectori, da, japonia nu e piață emergentă pentru telefoane, e piață emergentă pentru brandurile internaționale. acolo se vând un alt tip de telefoane de ani buni. oh, w8, la fel și china, și aia e piață emergentă pentru apple și motorola. 

iphone-5c

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

35 comentarii

  1. trebuia sa scrii cu bold: C ul vine de la „colour” nu de la „cheap” :)

    00
  2. Iarta-ma pentru double post. In China, „piata emergenta”, Apple e pe locul 7 cu 5% cota. Acolo sunt companii cum e Xiaomi, care vand telefoane high end la pretul de fabricatie(aproximativ). A nu se intelege de calitate indoilenica sau ceva. Xiaomi este ca Amazon. Vine produse de calitate cu marja 0 de profit si isi scoate parleala din servicii/aplicatii – exact ca Amazon in SUA. Mai ai Oppo care iar sunt o marca care se vrea a fi high end care pune accent pe design si „build quality”, tot din China. Pe primul lor este, cine altcineva decat Samsung, urmat de companiile autohtone(Huawei, Lenovo)
    Chinezii o fi ei „emergenti”, dar nu sunt prosti sa cumpere iphone-ul de anul trecut(doar invelit in plastic), practic la acelasi pret cu 5-ul.

    00
  3. 3 – pentru companiile care acum se pot standardiza pe iphon, avand atat un device smecher-level cat si unul worker-bee-level.

    00
  4. Vrei noul aifon dar nu ti-l permiti ? ia vechiul aifon intr-o noua carcasa cu 99 % mai urata !

    00
  5. i wantz the pink one !

    acuma serios… ne intoarcem la radacini, ceea ce-i bine: https://imgur.com/Jps8l.jpg
    A inceput Nokia, acuma Apple, incetul cu incetul se readuce culoarea in device-uri. Da, stiu, exista fetze… dar poate eu vreau sa folosesc un produs asa cum l’a conceput producatorul, nu cu un prezervativ peste. Va aduceti aminte de cei care tineau telecomanda de la TV in folia din fabrica ?

    00
  6. Ştii ce nu a observat încă nimeni? Că nu are NFC! Nici acesta, nici 5S.
    Oare să se prins oamenii că NFS era o inutilitate moartă din naştere?

    00
  7. NOU
    #7

    Adica Japonia e piata emergenta. Fie si pentru smartfoane. No bine, bine, lasa!

    00
  8. De fapt, singurul motiv pentru care exista este pentru a forta cumparatorul care isi dorea un iphone 5 sa dea mai mult pe un iphone 5s. Pentru ca au scos complet modelul 5, si au bagat in schimb rahatul asta colorat la acelasi pret. Astfel incat, oamenii care isi doreau feel-ul premium al iphone5, si asteptau reducerea lui (asa cum s-a intamplat si cu 4s cand a aparut 5) acum au de ales intre un telefon din plastic colorat (sa fim seriosi lumia-urile arata mult mai bine) sau sa mai puna cativa banuti si sa-si ia 5s. Se numeste marketing intr-adevar, dar cu un scop mult mai finut.

    00
  9. Parca nu e atat de enervant plasticul cat culoarea lui. Nu puteau avea un plastic ca pe S3 (chiar daca nici ala nu e prea stralucit)?

    00
  10. deja au inceput bancurile catre cei cu iPhone 5: cevfaci ma, ai iPhone de-ala de saraci? :D

    00
  11. Eu nu înțeleg cum 5C e ieftin.

    00
  12. Incepe campania „Un IPhone in fiecare casa”…..badea Ion va merge la vaci pe o ruta stabilita prin GPS, Maria va gasi retete online si piciu nu va mai folosi caiete la scoala deoarece noul device are word incorporat…Astfel „taranii” nostri vor economisi timp si bani.:)))

    00
  13. „But the new phone will retail in China for 4488 yuan ($786) for the 16GB version, according to Apple’s China online store, making it only marginally cheaper than the previous model, the iPhone 5.”

    Meserie, o sa cumpere chinezii sau aia din Indonezia telefoane cu 800 de dolari la rupere, doar pentru ca sunt lucioase si colorate.

    Dar, poate e asa cum zice Zoso, e doar un pas spre a vinde mai tarziu telefoane de 300 de dolari sau chiar mai ieftine, fara a isi distruge brandul de produse de lux.

    Acum nu stiu daca timpul mai are rabdare cu Apple sau nu.

    00
  14. Se zbate Steve Jobs in mormant cand vede culoarea aia.

    00
  15. @Perkele – eu nu inteleg cine ti-a zis tie ca va fi ieftin.

    00
  16. Eu tare as vrea sa vad un alt telefon care sa fie capabil sa atraga atat de multe critici ca aifonu :) Ba ca e scump, ieftin, colorat, pretentios, are „amprenta” sau nu, cablul e de kkt, mufele proaste si scumpe, aplicatiile pe bani, etc, etc.

    00
  17. Albastru <3. Arata bine si daca e aproape pomana, why not. xD

    00
  18. De astazi, precomenzi in Europa
    iPhone 5C 16GB – 599 Euro, 32GB – 699 Euro
    iPhone 5S 16GB – 699 Euro, 32GB – 799 Euro, 64GB – 899 Euro

    00
  19. NOU
    #19

    Perkele: vezi comentariul #1

    00
  20. Japonia, piata emergenta? WTF? Ai uitat sa pui si Coreea de Sud :))
    China inca mai poate fi numita asa insa la fel ca si Japonia exista niste jucatori bine plasati pe piata si foarte greu de mutat.
    in pietele cu adevarat emergente cu banii astia platesti chiria pe un an (mai multi).

    Cei din China au fost citati mai sus, in Japonia ai firme ca NTT Docomo si Softbank, care rebranduiesc telefoane de la diverse firme (Sharp, Samsung, etc). Primele iphoane au avut un succes mic de tot, ultimele generatii au patrunsc ceva mai bine dar tot slab. Am stat 4 saptamani in Japonia, vazut sute de tipuri de telefoane (colorate cum zici tu dar si multe negru lucios) si foarte putin ifoane. cam tot ce am vazut purta logo-ul operatorului si nu marca telefonului.

    00
  21. Pietele emergente sunt India si China. Ambele au o popendulatie uriasa, acoperirea se tot extinde si imbunatateste, deci vanzarile de telefoane inteligente vor fi pe un trend ascendent pentru cativa ani buni.

    Pretul pentru 5c este insa mult prea mare. Imediat dupa lansare 3 banci importante au redus ratingul actiunilor Apple, principalul motiv fiind faptul ca pretul pt 5c este mult mai mare decat cel asteptat si care se invartea pe undeva in jur de 400 $. Un iPhone la 400$ ar fi avut vanzari enorme, chiar daca marja de profit ar fi fost mai mica. Acest fapt e mai important decat caderea cu 5% a actiunilor pentru ca nu e clar cat de multe speculatii s-au facut.

    Pretul la care va ajunge in China dupa taxele de rigoare este insa foarte mare. Un HTC One costa in jur de 600$, ca sa existe si un termen de comparatie. Daca o sa va uitati pe magazinele lor online la produsele locale o sa vedeti ca ele se conformeaza trendului actual, modelele mai bune sunt marea majoritate cu ecrane mult mai mari de 4″. Si in China si in India segmentul de dual sim este mai mare decat prin alte locuri din considerente geografice. Aceste motive, evident corelate cu o putere de cumparare mai mica decat in Europa si SUA au contribuit la cota de piata de aproximativ 5% pe care o are in prezent Apple (tot 5% are si in India).

    In India 5c va ajunge la un pret intre 35000 si 40000 Rs. Majoritatea smartphone-urilor vandute se invart in zona 7000-12000 Rs. In aceste conditii e extrem de greu ca Apple sa-si creasca cota de piata.

    Cum piata de high end smartphones cam stagneaza, cota de piata devine din ce in ce mai importanta. Un alt motiv de ingrijorare pentru Apple vine de la Intel, care in sfarsit a scos un procesor pentru tablete cu mult peste cele bazate pe arhitectura ARM.

    00
  22. cadn spui ca 5c e mid-range, te referi doar la specificatii, nu? fiindca la preturi ce incep de pe la 2500 ron, nu prea mai e midrange…

    00
  23. La Quickmobile, la precomanda 2999 ron. hahaha

    00
  24. Sakura: vai, tu, serios? Nu e pe aifon deci e inutil mort din naştere, n’aşa? Bănuiesc că pentru iSheep şi sexul e inutil mort din naştere de asemenea, că nici ăla nu e pe aifon încă. Cele 50 de milioane de tranzacţii zilnice NFC sunt „decât” nişte zombi care au uitat să întrebe Apple dacă le dă voie să existe.
    (nfc a fost lansat de Nokia in 2007 şi e până azi singurul care oferă securitate la terminal hack-crack, spre deosebire de bluetooth-wifi dintr-un motiv ff simplu: nu bate mai departe de 2-3 cm. În plus chipul NFC costă câţiva euro şi tagurile NFC costă câţiva cenţi bucata, deci greu de crezut că vor dispărea vreodată, mai ales când le poţi folosi în milioane de point of sales din întreaga lume (ex restaurantele subway din america, lucru pe care posesorii de aifon nu l-au aflat pentru că ei nu au nfc :) ).

    00
  25. @Ghest:
    5% pentru un telefon care nu e vandut oficial de operatorul de telefonie China Mobile (abia recent au semnat contract si cu 5S si 5C o sa fie oficiali).
    Ca idee, China Mobile are 700 mil clienti.

    00
  26. Probabil au mai zis si restu: termina in plm cu emergenta si cu low cost. Incepand de acum, apple are telefoane pentru doua tipuri de oameni: tineri+hipsteri SI corporate madafacas. Nici vorba de ieftin si alte balarii.

    00
  27. e vorba defapt de doua modele in serie la fel ca macbook pro si macbook air / iMac si Mac Pro.

    00
  28. Printre alte lucruri cu care nu sunt de acord in acest articol:
    ‘Așa că Apple a INVENTAT o modalitate de a vinde tehnologie veche de un an împachetată într-un produs nou. ‘
    Apple NU a inventat nimic cu iphone, inventor≠inovator(cu indulgenta, dar sa nu intram in alte polemici)

    00
  29. @zet: conform http://www.nfcworld.com rata adopţiei NFC este mult sub aşteptări. Toate predicţiile suferă la rândul lor ajustări drastice în sens negativ. Singurul loc unde a prins cu adevărat este Japonia, dar nu-mi e clar dacă este vorba despre NFC sau sistemul echivalent pe care ei îl au de mulţi ani. Şi nici nu mă pasionează destul subiectul pentru a afla exact.

    NFC are o raza de emisie de aprox. 20 de cm, o rază de utilizare de până la 10 cm, deci de câteva ori mai mare decât cea dată de tine. Eu unul am mari dubii când cea mai puternică măsură de „securitate” are la bază raza scurtă de acţiune.

    La ora actuală este posibil ca NFC să aibe succes sau să dea chix. Cele 50 de milioane de tranzacţii (sursa?) înseamnă mult faţă de zero dar puţin faţă de aşteptări. Foarte puţin.

    00
  30. La Nexus 4 NFCul functioneaza doar daca aparatele sunt lipite spate in spate unul cu altul, daca le-ai dezlipit, s-a taiat si conexiunea…

    00
  31. NFC e mort de mult.

    00
  32. Voi de ce credeti ca toate echipele mari de fotbal (Real, Barcelona, Bayern, Man Utd) isi schimba culoarea/design-ul echipamentelor in fiecare campionat? Pentru ca suporterii sa le cumpere, chiar daca au si tricourile de anul trecut. Cam asa e si cu iPhone…

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube