Ce învățăm din reclama Pepsi, ca bloggeri și ca oameni

Reclama aia stupidă a Pepsi va rămâne un caz de studiu mult timp de acum încolo despre cum să te lași atras într-o groapă fără fund în încercarea de a bifa cât mai multe elemente actuale.

Ca bloggeri, ar trebui să învățăm ceva simplu de aici: nu te lăsa atras în campanii mișto dacă nu te potrivești cu ele și nu pari credibil când vorbești despre asta. Pentru că bloggingul (și vloggingul) este despre cât de natural și credibil poți vorbi despre un produs sau un serviciu.

Pentru că publicul simte și se distanțează. Aduceți-vă aminte de pițipoancele alea de la proteste, de râdea lumea cu gura până la urechi de ele, că erau revoltate, dar nu știau de ce. Sau când fac/facem reclame la prostii pe care nu le folosim sau nu părem credibili când vorbim de ele. Apropo de asta, cumpărați de aici ceaiul minune care m-a ajuta să slăbesc și să îmi crească părul.

Ca oameni, învățăm să nu ne punem în situații în care nu ne potrivim, pentru că uneori banii sau factorul cool nu e de ajuns pe termen mediu sau lung. OK, poți minți o femeie îndeajuns de mult încât să o bulănești, dar doar atât, la un moment dat se va prinde că nu ești ce pretinzi. Sau poți minți un tip că ești o femeie cool, dar la un moment dat se va prinde că ești dusă pe câmpii.

Și tot așa.

 

 

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

41 comentarii

  1. Daca nimeni nu baga in seama reclama asta la apa, zahar si cerneala in 2 sapt nu si-ar mai fi amintit nimeni nimic. Asa au vazut-o mult mai multi si s-a vorbit mult despre Pepsi. In alta ordine de idei vad ca dublul standard atinge noi culmi. Daca ”Black Lives Matter” are dreptul sa demonstreze ca nu e ok sa impusti negri inarmati in strada reprezentand pericol social ce ataca sau ameninta forte de ordine, cred ca are si Pepsi sau oricine dreptul sa le ia la misto actiunea. Libertatea de exprimare trebuie sa existe in toate directiile.

    00
  2. Alta intrebare: Era cineva cu adevarat potrivit pentru reclama asta stupida?
    (si) de aia a iesit Trump, oamenii s-au saturat sa le fie bagat pe gat coolness multicultural imbecil, care te deranjeaza imediat ce treci de varsta de 12 ani si dai un pic cu nasul de realitate.

    00
  3. Ai dreptate mai bine rămâi pe nișa ta cu bricolajul

    00
    • Numai specialisti te citesc, Vali. La fiecare articol se gaseste macar unul care stie mai bine despre ce ar trebui sa scrii.

      00
  4. Singura problema la articolul asta e ca eu il citesc in timp ce…beau Pepsi :)

    00
  5. Mie mi se pare ok reclama. Muzica, imagine. Mesaj cam diluat.
    Insa decât Coca Cola cu Santa Claus…

    00
    • Coca Cola si-a asumat rolul de bautura familiei, care e acolo de sarbatori si la mai toate evenimentele si adunarile in familie, pe tot parcursul anului – de la gratare vara, la paste, la craciun, zile de nastere, masa de duminica, bla bla bla. Pepsi si-a asumat identitatea de ”coolness” al pustanilor care ar vrea sa aiba bere in mana in loc de suc, dar le e frica ca ii vede vreun cunoscut pe strada si ii pareste la mamica. Ca cei din categoria a doua vor bea alcool la orice chef in care e implicat tineretul, EVENTUAL vor face prostia sa amestece whiskey cu cola, caz in care deja Jack are reclama masiva cu…. coca-cola.
      Ia ghici care din cele doua targete are bugete mai mari pentru achizitia sucurilor si ce va bea pustanul cand e acasa cu parintii si bunicii.

      00
  6. NOU
    #15

    Reclama asta e buna doar daca vrei sa ii explici cuiva ce inseamna „ca nuca-n perete”.

    00
  7. Reclama e chiar profesionist realizata, mai ales pe partea de sunet. Desigur, propaganda multi kulti cu polonicul.

    00
  8. Io as avea doar o intrebare: care e totusi muzica, c-am gasit: https://www.youtube.com/watch?v=dA5Yq1DLSmQ si mi se parea ca versiunea asta cu muzica asta bizaroida deja facea reclama proasta. Cat despre Black Lives Matter nu-s ce sa zic, ca n-am vazut Moonlight in strada.

    00
  9. N-am vazut femeie sa dea jos rochia mai repede ca asta. Mno nici Superman nu reusea din 2 pasi sa treaca de la rochita la blugi, ala se invartea ca fraieru’. Ce sa mai zic de Deadpool ….
    Si imi place cum se beau dozele alea..tinute cu 2 degetele sa se vada mah ce beu io. Mai urmau sa ridice degetelul mic asa …delicat….

    00
  10. Despre ce reclama e vorba :/ ?
    PS: Pepsi Max is so much better than Cola 0 :)

    00
  11. Concluzia și învățămintele fac toți banii în articolul ăsta. Ca să zic ceva și despre reclamă – măcar beat-ul e ales calumea.

    00
  12. Vreun motiv anume pt care ai pus in articol o varianta fake, cu alta coloana sonora ?

    00
  13. 1. Link-ul de la Pepsi, din prima frază, te duce la emag pe pagina cu Coca-Cola. Bună, bună asta.
    2. Mie mi-a plăcut filmulețul. Parcă era din Piața Victoriei. Unii băteau tobe, alții făceau poze artistice…
    3. Cine dreaq’ e Kendall Jenner? Adică o văd pe net, dar cine… e? Și Pepsi ăsta, a ajuns de la Michael Jackson la piți asta…

    De-aia zic: nici Cola, nici Pepsi – e mai bună berea.
    Salud!

    00
  14. Unii s-au fript SI MAI RAU: https://www.nytimes.com/2017/04/04/business/media/nivea-ad-online-uproar-racism.html .

    All-in-all, good week for science :)

    00
  15. reclama asta a fost facuta de niste hipsteri care traiesc in bula lor, ce cool si hip e ca toti de la proteste sa fie tineri si sa arate bine (inclusiv fortele de ordine) si ce cool si hip e sa fie cat mai mult persoane care arata de etnii diferite si cum o doza de pepsi ii uneste pe toti

    00
  16. Nici nu știu de ce sa fiu mai supărat. Pentru ca am crezut ca link-ul de la Pepsi ma duce către reclama cu pricina sau ca m-a dus de fapt către o sticla de cola de la EMAG.

    00
  17. dupa ce leftistii au distrus sua, faptul ca acum distrug pepsi mi se pare o plimbare in parc.

    00
  18. reclama originala o gaseai chiar pe pagina de youtube a pitipoancei, poate si pe altundeva.
    https://www.youtube.com/watch?v=dA5Yq1DLSmQ

    00
  19. NOU
    #34

    n-ai pus niste poze deocheate… sa ramana si plebea cu ceva

    00
  20. Faceau si astia reclame bune intr-o vreme …

    https://www.youtube.com/watch?v=_aY2-vBAQBU Political corectness-ul asta e ceva de speriat

    00
  21. hai sa ma bag si eu: daca ne aducem aminte ca scopul principal in publicitate este ca produsul sa fie vazut si ca o imagine cu produsul sa ramana in subconstient si sa fie asociat cu diferite evenimente ulterioare, atunci, ce credeti, reclama asta este senzationala. dupa cum observ si din comentarii, a ajuns la tipuri foarte diferite de oameni si acesti oameni la un moment dat o sa isi aminteasca de pepsi la un protest, la un shooting, la un eveniment cu muzica. eu imi amintesc de pepsi ca si-a batut joc de reclama copilariei mele si a multora dintre noi, cu camioanele coca cola; imi amintesc de pepsi ca a facut un mare afis pe magheru si a trebuit sa il schimbe dupa 1 zi, imi amintesc de pepsi ca bate la fund cu premiile oferite in campanii….pepsi are oameni de publicitate care ineleg publicitatea. comentati si beti pepsi.

    00
  22. Aaaand, cam atata a fost cu reclama asta:
    http://imgur.com/a/9f5j9

    00
  23. Reclamele controversate sunt un mod bun de a te promova.
    Doar nu credeti c-a iesit ce-a iesit din greseala…

    00
  24. Reclama e geniala fix pt motivele pt care e critica. Prezinta protestatarul din marile orase, acel hipster ce o arde artistic pe banii parintilor fara sa produca ceva valoros si care face poze reportaj cu acelasi aparat cu care face si fashion. Iar faptul ca a pus-o pe aia acolo intre ei e un fel de m**e mah!!! cu imaginea voastra cu tot.

    00
  25. Prea mulți fătălăi care devin ofensați la cel mai mic eveniment de langa ei

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.