Nu înțeleg punctele de colectare IKEA din Brașov și Cluj

Ikea deschide două puncte de colectare a comenzilor online și telefonice la Brașov și Cluj. Clienții vor ridica de acolo coletele.

Eu nu înțeleg. Deci comand ceva, plătesc transportul, dar nu până la mine acasă, ci până undeva, și trebuie să merg eu să le ridic. Pentru că de ce să nu le iau de acolo, să le încarc în mașina mea și apoi să le duc acasă? OK, știu, unii nu sunt acasă sau nu știu cum funcționează curierii, dar ideea rămâne. Nu e mai simplu să mi le aducă ei direct acasă?

 

Nu înțeleg punctele de colectare IKEA din Brașov și Cluj

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

45 comentarii

  1. e simplu pentru astia fara job care sunt acasa mereu.
    multi prefera sa ridice singuri pentru ca o pot face la ora potrivita pentru ei (timpul uneori e mai important decat un carat).
    de asta au succes si punctele de ridicare emag de la posta romana.

    00
    • La mine are succes eMAG @ poștă pentru că mă zgârcesc la cei 15 lei pe care i-aș da pe transport.

      00
    • Si ca e mai ieftin cu posta romana.

      00
    • Pai ce, exista în România oameni fără servici? Du’te bă băiatule de aici, că așa ceva nu „se” există…

      00
    • NOU
      #5

      Cat poti sa cumperi de la ikea daca nu ai job?

      00
    • troll: nu stiu ce sa zic, „timpul important” si „posta romana” in aceeasi propozitie nu prea merg :)

      00
    • @maxmp: challenge accepted

      Pentru Poșta Română timpul nu este important.

      Din categoria „CFR-ul face România să pară atât de mare…”

      00
    • @maxp: ai sa razi, dar punctele de ridicare emag (cel putin cele despre care am informatii directe) functioneaza foarte bine.
      evident, nu perfect, dar foarte bine (iar prin comparatie cu serviciile private de curierat.. deja vorbim de alta liga).

      @mircea: da, e putin mia ieftin, dar pentru majoritatea comenzilor livrarea e oricum gratuita, deci n-as spune ca e un element esential pentru succesul punctelor de la posta.

      @c.daniel: exact asta am spus si eu.. „nu se exista” :)
      doar ca unii nu au un job standard (in unele cazuri pentru beneficiul lor = freelanceri, in alte cazuri pentru deserviciul lor = lenesi).

      @sitting duck: depinde de potenta sponsorului.

      00
    • @john: acum 2 sapt era sa sara o coada intreaga pe mine ca, asa cum scria mare pe un afis acolo in posta, livrarea coletelor emag are prioritate, a iesit un mega scandal, pentru ca era o singura functionara, care a lasat coada la facturi si ce mai aveau oamenii aia acolo, si a venit sa imi dea mie coletul… plus ca eu ziceam asa la modul general :)

      00
  2. Lasă, că la București ai alta surpriza. Te duci in magazin, vezi ceva, te hotărăști să cumperi și când ajungi sa ridici, te trimit la un depoy in Mogoșoaia, pe centură. Nu mai au loc în magazin.

    00
    • Sunt extrem de penibili la faza asta, mai ales ca ar putea pe site sa scrie usor in ce locatie se afla produsele (au afisat magazinul de ceva timp). Prefera sa scrie la toate ca sunt disponibile la Ikea Bucuresti, chiar daca le au in Mogosoaia.

      In afara de asta, Ikea are cel mai prost sistem informatic din cate am vazut. Sunt anumite produse de pe site care nu pot fi comandate, nici macar de consultantii lor din magazinul fizic. A trebuit sa ne uitam la coduri si sa comandam fiecare bucata separat.

      00
  3. Cred ca Ikea s-a saturat de retururi cauzate de manevrarea neglijenta a marfii de catre curieri. pana Ikea nu deschide in 2019 in toamna la Cluj urmatorul magazin au ales sa faca asta pentru ca altceva n-a fost.

    00
  4. Pentru colete mai mici, pentru mine este mult mai simplu sa le ridic de la un centru, decat sa stau sa pierd timpul asteptand curierul.

    00
  5. eu dau adresa de la firma…e priceless cand vin aia cu patul conjugal la birou.

    00
    • Si de ce faci asta? Ai o duba cu care poti lua apoi de la birou acasa, sau cum? In plus, astia de la ikea ti le aduc efectiv in casa, in apartament, poate fi si la etajul 20. Nu vad avantajul in a aduce comanda la birou.

      00
    • Poate omul are firma acasă, în sufragerie.

      00
  6. Pentru ca costuri. Mai bine aduci un tir cu marfa la 2 zile direct la depo si nu te mai chinui/cheltuiesti apoi si cu operatiunea de livrare locala.

    00
  7. si mie mi se pare cam aiurea, mai ales ca la ikea ajungi in 2 ore nu cred ca o sa aiba prea mare succes, poate doar la lucruri mici, ca daca iti iei un pat sau o biblioteca e putin mai greu, la cluj si timisoara o sa mearga

    00
  8. E doar logistica. E mai simplu – si mai ieftin! – sa transporte o masina de comenzi de la A la B, decât aceeasi masina de la A la C, D, E, F, G samd. Grupeaza mai multe comenzi si le trimit acolo. Mai mult, având un punct de colectare, oamenii pot aduce singuri produsele care nu sunt conforme, nu mai e nevoie ca IKEA sa plateasca alt transportator sa vina sa ridice marfa de la C, D, E, F, G etc.

    Având un punct de colectare fizic, oamenii au un reper, un „cineva” cu care pot vorbi mai aici, mai aproape de casa lor, ceea ce ii va face sa comande mai mult si mai des.

    Alt avantaj sa aiba un spatiu este ca pot aduce niste marfa in stoc, pentru eventuale inlocuiri. S-au comandat 30 de paturi XDRSRFNAT in zona? OK, duceti 33 de paturi si 3 raman in depozit. Idem pentru produsele mici, lampi, veioze etc. Nu ocupa mult spatiu, le poti adauga in camionul care pleaca cu comenzi pentru un cost minim.

    00
  9. Mie imi place ideia.decat sa stau sa astept curierul macar am posibilitatea sa imi iau pachetul cand am eu chef.daca sunt pachete grele/voluminoase livrarea acasa este de preferat

    00
  10. fun fact cu IKEA. la 2-3 zile dupa moartea lui Ingvar Kamprad au trimis partenerilor (in cazul stiut de mine unui furnizor din RO) o scrisoare in care anuntau decesul si apoi spuneau ca pentru sustinerea materiala a familiei se pot face donatii in contul ….
    asa ca nu e de mirare ca-ti ofera ocazia sa-ti cari singur comanda pt. care ai platit transport :)

    00
  11. E plin netul de probleme cu colete de la IKEA livrate de curier. Am preferat să bat un drum de 500km să ridic din magazin personal decât să mă risc cu livrarea lor. Către punctele de livrare mă aștept să se ocupe chiar ei de transport și atunci scapă de problema asta.

    Eu unul aș prefera să ridic eu decât să primesc coletele terfelite și să mă chinui apoi o lună să fac retur și să le primesc la fel.

    00
  12. Si eu prefer punctele de colectare. Cand comand de pe Emag mai bine ma duc eu sa ridic produsele pentru ca e nasol sa-ti iei „concediu” si sa astepti curierul care vine fix cand esti la lucru. Asa ma duc in showroom cand vreau eu si problema-i rezolvata. Daca ai avea si tu un job care nu presupune lucrul de acasa ai intelege.

    00
  13. Ikea are o mare problemă cu Cargusul. Ăștia nu sunt în stare (nu au infrastructura necesară) sa livreze volumul comenzilor de la Ikea. Ajungi sa primești comanda după o lună şi apoi pe cine înjuri? Normal ca pe Ikea…
    True story: stau după o comanda o luna pentru ca un dumb ass de la cargus a pus doua awb- uri pe una din cutii. Aștept să găsească al doisprezecelea colet care de fapt e coletul 11 cu 2 awb-uri pe el. Au fost necesare 3 telefoane la ikea, care săracii nici nu stiau ce sa îmi răspundă. Coletul 12 era blocat într-un depozit de tranzit în altă localitate, așteptăm să ajungă şi curierul sa va livreze comanda completă. Le-am spus sa livreze incomplet ca ma descurc cu Ikea şi la încărcare a „apărut” şi coletul 12. Slava MMS!

    00
  14. pai, ai toate conditiile acestor puncte? adica, va costa la fel transportul, ca pana la tine la usa?
    -poate comand cacaturi care incap in doua sacose, merita sa fac un drum pana la buc cu masina? NU. merita sa-mi iau liber sa astept livrarea acasa? NU. atunci de ce sa nu le pot ridica eu de undeva la ce ora imi convine?
    -am o casa pe valea prahovei, am comandat mobila de la ikea, casa nemobilata, au livrat ei dar doar Joia, ca asa faceau livrari pe VP si atunci a trebuit sa-mi iau o zi libera de la munca din Buc sa ma duc joia aia sa stau acolo, au ajuns seara la 17 fara telefon inainte. Nu mai bine mi le livreaza ei undeva acolo si ma duc eu cu un nene cu duba, care ma costa 50 lei, in weekend si le iau fara sa ma mai invoiesc de la munca?
    -cred ca se mai pot gasi use case-uri :)

    00
  15. Simplu ptr. cine, tu sau Ikea? E mai simplu si mai ieftin ptr. tine, e mai scump si mai complicat ptr. Ikea. Una e sa duci toata marfa intr-un depozit cu un singur camion mare si sa astepti sa vina lumea acolo, alta e sa folosesti curieri individuali si N dubite sa le duci la clienti.

    00
    • Nu e simplu deloc. Cel puţin pentru obiecte mari. De ex. Biblioteca Billy de peste 2m. Du-te întâi la centrul Ikea, caută un „dubar” (cum zicea cineva). Poate este, poate nu. Aştepţi… În fine apare. Discuţii, tocmeală, nervi. Nu încarcă el. Cari, încarci. în sfârşit ajungi acasă după vreo 2-3 ore. Plăteşti 25 lei, dacă e cumsecade. Ai făcut o „serioasă” economie de bani de 5 lei dar ai plătit cu vârf şi îndesat cu timp şi nervi. Soluţie concepută numai în interesul Ikea. Eu doresc un serviciu complet cu livrare la uşa mea.

      00
  16. E know-how suedez ;) Face glezna frumoasa sa-ti misti curul de pe canapea si economic e mai reliable.

    Majoritatea magazinelor online din .se fac delivery la un pickup point. In functie de adresa (shipping zip este cel care conteaza) iti listeaza o serie de puncte de unde-ti poti ridica coletul iar tu-l alegi pe cel care-ti convine. Altele nu te lasa sa alegi dar iti livreaza la cel mai apropiat punct fata de adresa ta.

    https://imgur.com/a/PxKshif

    In fiecare cartier exista astfel de pickup points unde poti duce un colet sau ridica unul. Sunt ca niste ABC-uri de la noi dar si cu „functie” de oficiu postal :)

    00
  17. Eu prefer sa le ridic personal atata vreme cat punctul ala are orar pana mai spre seara (minim ora 20). Asa vin de la birou, imi las fata si sotia acasa, ma schimb si ma duc la ikea sa bag marfa in masina. Varianta cu curierul era sa duc marfa la birou, stai ca n-am loc in masina, stai ca nu incape ca mai am si scaunul fetei, stai ca daca azi sunt plecat din oras… bla bla bla

    00
  18. „Costul transportului este mai mic decat cel de livrare la domiciliu: numai 29 lei pentru pachete mici (sub 30 kg pe comanda) si 49 lei pentru coletele Cargo (peste 30 kg pe comanda), indiferent de dimensiunea si valoarea comenzii. Clientii care doresc sa beneficieze de livrarea la domiciliu pot face in continuare acest lucru, preturile aferente serviciului de livrare ramanand neschimbate.”

    00
  19. Este o miscare buna dpdv al comertului. Asa cum te duci la supermarket poti sa mergi si la un punct de ridicare. Este vorba de timpul tau, elimini intermediarul (curierul) din ecuatie.

    00
  20. Pai da, dar solutiile astea ar trebui sa fie in interesul clientului ca sa stimuleze vanzarea, nu in interesul companiei. Ca n-am vazut nicaieri o campanie publicitara cu ” Cumparati de la noi, ne faceti o imensa favoare” . Si pentru ca IKEA a imbracat aceste optiuni de livrare drept avantaje pentru client, si de fapt nu sunt avantaje pentru client ci pentru companie, inteleg perfect nelamurirea lui Vali.

    00
  21. Nu. Nu e mai simplu.

    Punctele alea de colectare agrega marfa pe care cumparatorii de pe o raza de 10 km o comanda – adica depozitare si logistica de livrare.

    In scenariul fara punct de colectare, transportul se asigura pentru fiecare comanda individual, cu masini de marfa de capacitate mica (dube).

    In scenariul al doilea, comenzile agregate se transporta cu un TIR de capacitate mare direct catre punctul de colectare. De unde se distribuie mai departe.

    Ce te nemultumeste pe tine e transportul local. Acum, fie IKEA va rezolva problema cu un serviciu propriu (prin subcontractare, banuiesc), fie te descurci singur. Dar vor fi destui ‘dubari’ care vor roi in jurul acestui punct de colectare, asa cum roiesc in jurul oricarui magazin de mobila.

    Tu vrei sa vina IKEA si sa-ti lase la usa, si vrei sa precizezi asta inca din stadiul de comanda. Vom vedea cum va rezolva problema.

    Oricum ar fi, e un pas mare inainte.

    00
  22. Deci cate comenzi a pierdut emag pentru ca unele produse nu pot fi ridicate din showroom.si nu inteleg de ce unele produse sunt aduse in showroom iar altele nu. Da sa fie sanatosi .eu nu sunt acasa

    00
  23. Eu. Eu am job de acasa, ca plm pot. Pana la emga-u din cluj fac 10 minute pe jos, mai slabesc.

    Desi la emag are logica, ca e usor sa iei si un tv si poti sa ii faci proba, decat sa ti-l aduca spart sa te certi cu ei, insa la ikea nu prea are sens ca desi am timp, nu o ma duc eu cu duba pe care nu o am, dupa un sifonier sa un pat.

    Pana si la dedeman, prefer sa le platesc transportul sa mi-l aduca acasa, pentru ce imi calaresc eu masina si sa ma chinui pana la 8 cu el ?

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.