Ce se întâmplă de fapt în zona ecommerce în ultimii ani?

În loc să îmi văd de ale mele și să omor teroriști în CS, scriu articole neplăcute.

  • GPEC face conferințe și tabere de vară, pentru că e mai simplu să aduci niște oameni să spună chestii răsuflate decât să investești în ceva pe termen lung.
  • Au apărut soluții complete pentru cei care vor să deschidă magazine, cu prețuri care să îi facă pe oameni care nu au 100.000€ să pornească un magazin să aibă totuși 2 sau 3.000€ să dea pe o soluție din asta. Sunt targetați cei cu nișele (povestesc mai jos).

Bula este aceeași de acum 8 ani, ba chiar unii dintre consultanți au supraviețuit.


Primul trend, venit din zona de hosting, pentru că am prieteni în zona asta, este să dea o sumă minimă pe un magazin online și să aștepte acei 10, 100, 1.000 vizitatori care să și cumpere. De obicei sunt gospodine care visează cai verzi pe pereți în timp ce cresc un copil sau care au lăsat un job de middle management pe undeva ca să facă altceva.

Și știu tipul ăsta de antreprenor pentru că râd de poveștile lor cu scripturi găurite sau domenii setat prost, dar care au investit 2.000€ în SEO și adwords, la un băiat care se pricepe.


Al doilea: oamenii care au pus botul la “noi vă vindem scriptul și începeți să vindeți de a doua zi” și nu au mai investit nimic în magazin, nici măcar nu au pus pe cineva care se mai pricepe să se uite. Și descrierea produselor lipsește, dimensiunile lipsesc, scriptul e prost și vechi, nu merge pe mobil, google vede malware și așa mai departe.


Al treilea trend: nișele. Aici sunt o serie de probleme:

  • nișa e relativ corectă, dar magazinul de plin de greșeli strategice. sunt în continuare oameni care își fac magazine de accesorii de telefoane, dar nu au un aparat foto și o coală A3 ca să facă niște poze care să te îndemne să cumperi. sau alte poze decât minimul oferit de producător. prima mișcare când voi deschide magazinul de bricolaj pe care îl am în plan e să pun poze la scală. să vadă clientul cum stă în mână sau cât de mare e față de o bancnotă sau altceva.
  • nișa e prea mică pentru a atrage clienți destui pentru un magazin mic. când auzi că în România se vând 10 milioane de huse de telefoane pe an, primul gând e să găsești un producător din China care să îți trimită 5 variante de huse și ești deja în business. sau de jucării. sau de freze de zăpadă. sau de filtre de mașină.
  • nișa are particularități pe care vânzătorul nu le înțelege, pentru că nu e în publicul țintă. el a auzit că asta se caută, avea o pilă undeva, a trântit un magazin și gata, așteaptă milionul de euro.

În continuare oameni vor să facă milioane de euro din magazine deschise cu aceleași mărfuri care sunt pe eMAG sau pe Altex, pentru că, dacă ăia vând 100 televizoare, poate furăm și noi 10 clienți de la ei și suntem boși.

Diferența dintre mine și alți consultanți pe ecommerce e că eu sunt dificil și nu vreau să mint clientul, de aia sunt mai ieftin și mai bun.  :)

 

gratii

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

34 comentarii

  1. Zosolino, esti cumva in bucuresti?;;)

    00
  2. Cunosc destui băieți care le promit oamenilor care și-au luat nefericire cu căpșunile, viperele etc. și mai au niște bani, afaceri de succes în online, unde e lumea bună. Le merge. Mulți cred că Universul îi vrea oameni de afaceri, cu totuși că îi fute permanent în cur.
    Apropo, internetul e cu sufletul la gură să vadă blogger-ul-meseriașul-antreprenor.

    00
    • Nu uita ca sunt aia care striga de pe margine ( contra cost ) ca esti destept, universul conspira sa futi una mai misto decat actuala, ca o sa faci bani gramada daca citesti decat 250 de pagini sau vii la congerinta lor de mindfulness.

      00
  3. pa piata de chiuvete sa te nisezi boss

    00
  4. Ca si programator web am lucrat la suficiente proiecte atat pe piata din Romania cat si extern incat pot sa emit o parere. Ma refer in primul rand la cei care incep astfel de proiecte:

    Totul tine de bani si de plan, combinate cu experienta antreprenorului sau a unui manager general / consultant bine pregatit. Foarte multi clienti nu isi permit sa investeasca si in texte si in poze si in server si in programare si in promovare. Se pleaca pe ideea „fac un site si dupa ce incep sa scot bani mai vad eu.”

    Aici apare prima problema majora pentru ca riscul de a nu vinde nimic sau suficient este foarte ridicat. Sau se tin 1-2-3 luni de treaba si apoi „obosesc” si se asteapta ca treaba sa mearga de la sine.

    Din experienta vorbind, nu toti clientii straini sunt nascuti antreprenori cu mare viziune si care poseda resurse foarte bune. Oamenii incearca peste tot, nu mi se pare de condamnat. Dar la clientul roman e jale… si nepregatit si fara bani si de foarte multe ori incapabil sa lucreze / angajeze oameni care se pricep.

    00
    • da, nu toți sunt antreprenori, dar la noi se insistă foarte tare cu placa „dai cinci lei și gata siteul” de către unii care au magazine de-a gata. ei le iau banii fraierilor și ăștia așteaptă să pice clienți din cer, că lor li s-a spus că de mâine vor fi milionari.

    • Am un magazin in online atasat firmei mele vechi din offline. De mai bine de 6 luni ma gandesc sa dezvolt magazinul online. Avand bani putini, imi doresc sa gasesc oameni seriosi sa ma ajute.

      Ei bine, sunt din cei „incapabili sa angajeze oameni care se pricep”. Unde gasesc oamenii astia? Ca am dat numai de neseriosi.

      Pentru ca neserios mi se pare cineva care nu poate cobori nivelul discutiei la nivelul clientului. Pentru ca neserios mi se pare cineva care imi tranteste o lista de preturi iar eu sa nu inteleg ce scrie acolo. Crede oare ca ma impresioneaza? Nu, ma pune pe ganduri si pana la urma renunt la colaborare.

      Pentru ca nu ma pricep la IT dar la bisnis, totusi, stiu destule, sunt in piata de 15 ani. La nivel mic, dar sunt.

      00
    • poți intreba printre prieteni să iti recomande pe cineva. sau imi poți da mie un mail și eu îți recomand ceva, și mai de buget, și mai scump.

  5. Acum cativa ani am fost la cateva conferinte despre marketing si sales si ei adunau small business owners si le povesteau ce succes au facut cu companii mari coca cola, …… bla bla.
    Vali daca te pricepi la ecommerce eu zic sa iti faci un sales funnel sa ii inveti si pe altii, contra cost.

    00
  6. clickshop are in spate romtelecom care are si datacenter, cu toate astea la mine se incarca f greu site-ul.

    00
  7. eu tot nu inteleg de ce te-ai lega la cap cu orice altceva decat shopify, cand stii ca esti praf si nici nu ai prea multi bani de investit

    00
  8. @un_oarecare, „colega de apartament cu extra optiuni” suna intr-un mare fel, am zambit. E bine totusi ca nu i-ai spus „colega de apartament cu care faci binging nelimitat” :)

    00
  9. Cât de ieftin? ?

    00
  10. Cred ca le încurci.
    O data vorbești de afacerile mici de 5 lei
    Apoi spui de cei care plătesc consultanți cu 500-2000e pe luna.

    Astia ori reprezintă un segment de 5 clienți idioți care oricum vor da faliment în anul următor. Ori vorbești de clienți care au afaceri de minim câteva milioane de euro. Pentru ca afaceri mai mici nu vad sa angajeze consultanți cu 500-2000 euro lunar să-și dea cu părerea.

    PS. În social media clar ai competențe, insa când vine vorba de afaceri, dai gherle :D

    00
    • NOU
      #22

      Afaceri mici de 5 lei pornite de mid-level corporatiste care vor altceva si care isi permit sa plateasca un consultant pentru o singura data cu 2,000 de euro. Nu-i un scenariu asa de rar pe cat ai crede.

      00
    • plătește iubi, nu e o problemă.

    • Era vorba de un scenariu lunar nu o singura data, pentru ca o singura data nici nu cred ca poti rezolva ceva oricat ai vrea.
      Iar daca esti chiar habarnist in ecommerce iti trebuie un consultant pentru minim 1 an, minim.
      asta inseamna un cost intre 6000€-24000€ + impozite si alte nebunii care trebuie platite in functie de cum se face plata (salariu sau factura)

      Sunt mii de magazine online in romania, insa cred ca doar primele 100 si-ar permite si ar dori sa tina un astfel de post. Acele afaceri care au un rulaj de minim 3 milioane euro.

      Uite ca nici milionul de euro nu mai e cum era pe timpuri

      00
  11. NOU
    #25

    ma gandesc sa lansez un magazin de nisa, special pentru toti antreprenorii care vor sa-si deschida o afacere si sa-si puna pe site poze la scara: banana4scale.ro, vand banane sau poze cu banane de orice dimensiune

    00
  12. Am o firma si am vrut sa am un site de promovare fain, ceva sa ia ochii clientului. Firma de „webdesign” la care am apelat(o firma mare din Bucuresti) mi-a luat 350 euro plus tva(avans 50%) si mi-a trantit o tema de wordpress cu panou de admin(treaba de 10 minute).
    Apoi au spus „acum personalizati-l dvs asa cum va place”.
    Webdesign 2016.

    00
    • Pai nu te supara, dar la cât costă un programator, cam ce te așteptai să se întâmple cu aia 350 de euro? Sa iti ofere si mententanta 1 an?

      00
    • Pai mi s-a parut culmea sa dau 700 de euro in total + TVA si tot eu sa fac toata munca. Pana la urma mi-am luat un template de 10 dolari de pe net, l-am editat frumos si asta a fost, doar ca am ramas cu avansul dat. Dar mi-am invatat lectia.

      00
    • Motiv să faci/citești bine contractul înainte :)

      00
    • Intr-un fel ti-au facut bine ca ti-au luat banii, pe de alta parte e trist cand vezi toti picatii la BAC care fac 2 chestii in wordpress si se pretind programatori.

      00
  13. Aia de la startupcafe sunt relativ cretini, numai articole d-astea au. Eo cred ca businessul lor e în alta zona si se intersectează cu cea a „motivational speakers”.

    Adică, tot vrăjeală pedalează!

    00
  14. Cum setezi un domeniu bine? :)

    00
  15. Zici ca dimensiunile produselor ar trebui specificate corect iar cand clientul iti cere confirmare ar fi bine sa pui mana pe ruleta? Sa nu faci expedierea daca iti spun clar ca doar daca are lungimea aia imi doresc produsul, chiar daca ti l-am platit deja?
    Sau cel putin sa schimbi dimensiunile pe site dupa ce ti-e returnat produsul?
    http://imgur.com/BGuZ33r

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.