Social media: jumătate din Instagram e fals

A mai apărut un studiu care spune același lucru pe care îl spuneau și celelalte: oamenii își cumpără urmăritori și interacțiuni și minim jumătate din urmăritorii tuturor sunt boți. Minim jumătate.

Problema e asta doar pe jumătate. Da, faci o campanie și rezultatele, și așa subțiri, sunt subțiate și mai mult de faptul că, atunci când trebuie, se cumpără like-uri și clientului îi sunt vândute vanity metrics și nu rezultate de vreun fel. Pentru că like-urile nu sunt rezultate. Rezultatele sunt afișări, clickuri, cumpărări.

Și știu că toată lumea face ceva pe Instagram, pentru că și concurența face ceva pe Instagram și nu se poate lăsa mai prejos. Dar, la final, după ce campaniile astea se termină, clientul e cel păcălit. El rămâne cu un gust amar că, din 10.000 like-uri și 300.000 afișări, a primit 1.000 clickuri, care l-au costat 5€ per click în bani reali și alte costuri de muncă cu oamenii lui, care s-au ocupat de asta.

N-o să vedeți nici anul ăsta studii de caz cu rezultate. N-o să vină nimeni să spună că a dat 1.000€ pe o poză la un influencer de top și, dincolo de cele 20.000 like-uri pe care le-a luat poza, a vândut un parfum sau un pachet de biscuiți.

 

fun-instagram-2

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

21 comentarii

  1. Nu ai mai publicat articolul asta de 2-3 ori?

    00
    • Influencerii cred ca noi avem Instagram ca sa cumpărăm produse sau la ce fac ei reclama cand noi avem IG pentru a urmări vagaboante in bikini.

      2019 este un an bun, o Fabuloasa a anunțat ca este însărcinată, vreo 2 se mărită anul asta, in 2-3 ani influencerele de azi vor face reclama la pampersi si cărți de parenting.

      00
    • Reteta este aceeasi pentru toti „inlfuencerii”: boti fara numar, viata fabuloasa (masini scumpe, vacante exotice, produse de lux), chiloti. Din cand in cand mai merge si un citat motivational. Poate si o poza cu o carte la moda din greseala.

      00
  2. Nooooo. Pai tocmai acum că am deschis și eu?

    00
  3. aceeasi discutie este si legata de Facebook. greu de zis ce se intampla. Pe de alta parte cand nu ai actiuni specifice (cumparari, inscrieri, etc) e greu sa evaluezi performantele canalelor.

    00
  4. 99% din departamentele de marketing sunt fufulițe care stau non-stop pe Instagram. Deci, unde-i uimirea?

    00
  5. Cu toata simpatia, toata industria asta a „influencerilor” este un mare fake. Nu stiu daca 5% din cei care pretind ca sunt influenceri pot efectiv sa „influenteze” pe cineva. Acuma este pe Instagram, inainte a fost pe Twitter sau Facebook.

    Cred ca mai bine ar fi daca firmele ar investi in a face produse cu adevarat bune/fiabile – ca in ultimii 4-5 am avut experiente neplacute cu destule firme mari (Sony, JVC, Maxtor) – produse neconforme, produse defecte, produse care s-au stricat in garantie. Ce-i drept au fost reparate/inlocuite dar gustul amar a ramas. Nu stiu cum naiba, dar in urma cu 10 ani toate marcile de mai sus imi impuneau respect cand vine vorba de calitate.

    00
  6. Boții sunt prea ocupați ca să comenteze articolul ăsta

    00
  7. Dar ce parere ai de canalele de youtube, sunt capabile sa livreze rezultate, de exemplu Buhnici, etc.. ?

    00
    • Wow, asta chiar a fost dezamagitor…1450 de click-uri la 145k views. Dar gandindu-te din perspectiva lor, ce ai putea face sa cresti numarul oamenilor care dau click? Din ce inteleg eu, tu zici ca ar trebui sa nu-si mai faca view-uri cu boti, sa aiba numarul real de vizionari (sa zicem ca ramane cu 50k); DAR numarul de clickuri n-o sa creasca, tot ala va fi. Si-atunci, ce-i de facut? Doar intreb de curiozitate, nu ma intereseaza daca vlogul lui Buhnici traieste in continuare sau si-l inchide.

      00
    • sunt câțiva pași, pe atât de simpli, pe atât de grei:

      1. să nu mai minți publicul. știu că e greu, dar poate fi făcut. primii care se prind de minciuni sunt ăia deștepți, care cumpără.
      2. să obișnuiești publicul cu sistemul. să îi înveți să dea click să vadă produsul pe site-ul producătorului și eventual să cumpere. nu e greu. se poate. eu am reușit. asta presupune să nu îi minți și să nu le curgă scuipat din gură.

      cam atât.

  8. Noroc ca sponsorul cel mare … „Zuckerberg” are bani sa tina suedejia asta de Instagram in picioare.

    00
  9. Poate am îmbătrânit eu dar în afară de a fi un mall virtual pentru troznit, Instagram mai are și alte scopuri? Mi-am făcut cont, am încercat .. MKBHD, ceva vedete de la noi și din afară … numai reclame și căcat. Dacă nu e reclamă, e căcat pur, zero informație utilă.

    La următorul nivel aceste companii puse pe făcut bani le vor cere gâștelor bani ca să vadă reclame și căcat.

    00
  10. In final, pe instagram vezi exact ce anume te intereseaza. Adica oameni si chestii carora le-ai dat follow.

    Eu vad doar posturi despre calatorii, outdoor, natura, catarare, alpinism, stiinta populara. Nu stiu despre ce influenceri e vorba si ce sunt alea like-uri cumparate.

    00
  11. clientul da 5euro pe click… ala care da clickul ia 0.1 centi pe click. instagram chiar aduce bani pentru cineva…

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.