Comunicarea pe social media cu ING e complet inutilă și dezastruoasă

ING e sau era una dintre cele mai mișto bănci din România, pentru că lucrurile mergeau mereu repede la ei. Și aveau homebank funcțional.

Dar, pentru că banca a intrat pe online să facă social media și client support, discuțiile cu ei au devenit sterpe și stupide.

Situația 1

Eu: nu merge homebank
Ei: am verificat și la noi merge, nu sunt probleme! 
Eu: ?!?!!

Situația 2

Eu: ING a crăpat
Ei: mai bine să nu răspundem, să nu ne facem și mai mult rău.

Situația 3

Eu: nu mi-a mers cardul la o benzinărie din Bulgaria
Ei: dă-ne niște detalii suplimentare
Eu: luați de aici
Ei: <răspuns ambiguu>
Eu: ok, cu ce mă ajută asta?
Ei: “Noi doar am vrut sa te ajutam si sa clarificam situatia si motivul pentru care plata a fost respinsa.”
Eu: cu ce mă ajută asta la o săptămână după? ce naiba ați clarificat?

Situația 4

Eu: ING închide 33 sucursale
Ei: nu le închidem!!!
Eu: OK, cum ziceți voi!
Ei: serios, nu le închidem, nu știu de unde știi asta…
Eu: păi din emailul trimis de CEOul vostru azi
Ei: nu, nu închidem, doar punem lacătul pe ușă și redistribuim oamenii.
Eu: …

Nu înțeleg deloc unde vor să ajungă cu stilul ăsta de comunicare. OK, înțeleg că, în unele cazuri, încearcă să facă damage control, dar nu am 12 ani și nici nu sunt idiot, mă prind când încearcă să mă facă din vorbe. Iar în alte cazuri, răspund ca să nu tacă din gură și să bifeze pe foaia de activități că au răspuns.

Și clientul dă din umeri. Nu doar că nu a rezolvat problema (e greu să vii cu o rezolvare după ce nu mi-a mers cardul la o benzinărie din altă țară), dar nici nu a înțeles demersul băncii. I-a răspuns că nu a fost vina lor, ci a altei bănci. OK. E asta o rezolvare a problemei clientului? E o explicație, desigur, dar e târzie și inutilă.

De asta zic, comunicarea pe social media ar trebui să aibă și scop, nu doar să existe. Oricum n-ai ce comunicare să faci pe social media pentru bănci. Ai niște produse? Fă reclamă la ele. Are cineva o problemă? Rezolv-o punctual și gata.

 

sigla-ing

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

51 comentarii

  1. au și ei bubele lor, eu însă folosind twitter am reușit sa vorbesc cu ei, sa imi închid cardul de credit expirat, și totodata sa stabilim un apel telefonic din partea lor pe numărul meu din străinătate in urma căruia mi-a fost închis contul. Totul a decurs ok. Deci se poate.

    00
  2. Noi avem probleme la comunicare in general, pe internet in Romania 2018 sa faci comunicare este un act de curaj :))

    00
  3. ING-ul era cu o clasa peste cam orice banca in materie de online banking si tool-uri noi. Dar asta cu ceva ani in urma. Apoi au stricat usor lucrurile:
    – un token de rahat, in care butoanele sunt aproape ingropate in golul respectiv, in loc sa fie mai sus. Tipa care mi l-a dat a zis ca stie de probleme, dar astea sunt. Cel vechi era perfect, si avea si cifrele puse intr-o ordine normala.
    – direct debit-ul cand merge cand nu merge. La eon s-a schimbat ceva, si m-am trezit cu omuletul sa taie gazul la usa. I-am zis ca am direct debit, dar el a zis ca are cheie franceza. Platit rapid, s-a rezolvat. 1 luna mai tarziu mi-au raspuns si cei de la suport, cum ca sa refac legatura de direct debit. Merci.
    – au inchis singurul sediu din cartier, si au lasat in schimb un rahat din ala de self serving caruia nu-i vad scopul, decat daca ai de scos bani, in rest ai online banking-ul.

    Anyway, problema e ca nici alternativele nu-s prea breze. La BCR de 2 luni le fac sugestii sa puna un rahat de filtru sa poti la extrasul de cont sa specifici „last month” si nu sa introduci tu data incepere/sfarsit luna.

    00
    • La aia cu direct debit nu e vina lor. Cei de la Eon au mutat facturarea pe o alta firma, asa ca direct debitul tau era catre o firma care nu iti mai emitea facturi. Mie Eon mi-a trimis email, eu am sperat ca ING o sa imi mute ei dorect debitul unde trebuie (asa cum ziceau cei de la Eon ca o sa se intample – probabil abureala), dar am urmarit subiectul si cand am vazut ca nu s-a platit factura am sters eu vechiul direct debit si am adaugat altul.

      00
    • @florin – si nu era normal sa trimita un email de alerta ca nu a fost rulat direct debitul? E o chestie simpla care se poate automatiza.

      00
    • Se emite asa ceva, eu primesc daca nu am bani in cont la data platirii facturii.

      00
  4. Am contul in care incasez salariul la ei de peste 10 ani. Sunt relativ decenti. Insa in ultima perioada s-au tampit de tot.
    Comisioanele sunt zero doar daca platesti cu cardul de minim 2 sau 3 ori pe luna, altfel te taxeaza la orice. Inteleg, traim in era informatiei, platitm online, cu cardul, vrem sa scapam de cash, dar daca din vina bancii o plata e refuzata si ramai ca prostul prizonier prin benzinarie sau la hotel/carciuma , merita sa le mai acorzi incredere?
    Am vrut sa fac un cont de economii in euro. Mare teapa. Dupa un an scot mai putin decat am depus. Oferta personalizata ceva? Bineinteles ca nu!
    M-au sunat ca disperatii in ultimul an de la agentia unde am contul sa imi ofere credite si asigurari de viata. Tot imi zicea tanti aia ca uite, la salariul X cat va intra va putem da Y imprumut. I-am spus sa nu se mai uite la cati bani imi intra in cont ca nu e treaba ei si s-a potolit.

    00
  5. Toate firmele/bancile au probleme de genul asta . Ma bucur ca a introdus BCR-ul si aparate self service care pot prelua/procesa si alta moneda in afara de lei (am scapat de interactiunea cu angajatii nepregatiti).
    Una recenta cu telekom:
    – programare la o clinica privata
    – primesc sms sa dau reply cu 1 pt confirmare programare (sms tarif normal 3370)
    – tastez 1 apasa send , primesc eroare ca nu se poate trimit
    – tichet dechis telekom in care intreb de ce nu pot trimite si cum pot face sa trimit totusi.
    – dupa multe intrebari din partea telekom ca nu reuseau sa ma identifice (cand am deschis tichetul le-am dat datele necesare) primesc urmatorul raspuns :”apelurile sau SMS-urile catre numerele pentru servicii cu valoare adaugata sunt disponibile in masura in care Telekom Romania Comunication are incheiate acorduri cu furnizorii de continut.
    In prezent TKR are incheiate acorduri cu CNAIR, pentru plata, prin SMS a rovinietelor si a taxei de pod Fetesti”

    Problem solved din punctul lor de vedere (insert south park cable guys pic here ) si de aia voi trece pe prepay .

    00
  6. Tind sa cred ca ai avut niste probleme mai punctuale care nu au fost rezolvate cum te asteptai insa exemplele date sunt putin puerile.
    Situatia 1: ih, cam greu sa faca troubleshooting remote pe conectivitatea ta, pe device-ul tau, etc.
    Situatia 2: daca chiar a crapat pt toata lumea, probabil stiu si ei asta si nu ajuta pe nimeni sa raspunda la fiecare mesaj individual. posibil sa lucreze la o comunicare generala, stim cu totii ca sunt cam deficitari acolo de cand cu „sambata neagra”
    Situatia 3: iarasi, nu stiu cum puteau ei sa faca troubleshooting pe sistemele celeilalte banci. Si nu stiu cu ce te-ar mai fi putut ajuta la o saptamana dupa. Tu stii cum, ce ai vrea sa se intample?
    Situatia 4: nu le prea citesc mailurile si mi-e prea lene sa caut dar daca s-a intamplat asa, iti dau dreptate la asta.

    00
    • Tind sa cred ca ai avut niste probleme mai punctuale care nu au fost rezolvate cum te asteptai insa exemplele date sunt putin puerile.

      de ce să fii idiot așa gratuit? e o întrebare teribil de simplă. gândește-te la ea.

    • pentru ca se stie, trebuie sa ai probleme general gasibile in faq, altfel nu ai de ce sa apelezi banca. plm de retarzi

  7. Inca sunt probleme cu push-urile pe Android 8. Daca aplicatia nu este in foreground, cand vine un push, crapa.

    00
  8. Erm, let me get this straight: dacă tu ai o problemă cu banca ta, îi scrii pe Facebook, nu la o adresă de e-mail special deschisă pentru probleme, nu suni la un hotline dedicat? Hm! Mă gândesc că de acum încolo ar trebui să putem depune și plângeri la poliție, de exemplu, tot așa. Nu mai are nici dracu’ nevoie de numere de înregistrare; dacă dă un băiat cu ”seen” se pune! Conversațiile s-ar derula cam așa:

    – Sal, cf
    – Bună ziua, suntem departamentul Poliției Rutiere!
    – cmf?
    – Cu ce vă putem ajuta?
    – am si eo o problema maa putet ajuta
    – Da, spuneți, vă rugăm!
    – numai porneste troaca, csf? se innneaca. se merita sa kem pltforma
    – Stimate domn, noi nu ne ocupăm cu așa ceva, noi suntem Poliția Rutieră. Aveți ceva de reclamat?
    – nu pornste frte! nu avet voi pltforma? hai k dau si eo ceva acolo ;)
    – Domnule, noi nu avem platforma, noi suntem Poliția Rutieră.
    – hai frte t rog eo! numai pot sant disperat!
    – Nu vă putem ajuta, ne pare rău!
    – fmm de politai borati, lasa k vdti voi!

    Bine, eu sper să greșesc…
    Mx

    00
  9. Îmi „place” ing că au token pt autenti-futere.BT le dă clasă.
    Zic că nu au comision la retragere de pe card dacă faci vel puțin o plată lunară.BT le dă clasă.

    00
    • La ce le da clasa?
      La BT comision de administrare nu este, dar este la incasare. Daca nu ai incasari atunci da, e comision 0, dar daca ai incasari pe cont, atunci comisionul la o tranzactie e cat comisionul lunar la restul bancilor indiferent de cate tranzactii ai, asta daca nu te incadrezi la ofertele de „fara comision administrare” ale acestor banci.

      00
    • la ce le da clasa? la 5 lei pe tranzactie? la 5 lei comision cand iti platesti rata? la 30 de bani verificarea soldului? mai imprastiati, baieti, mai imprastiati

    • Pentru aia de pe lista neagra, aka arhi, exista comision special la BT, dar pentru alti comisionul la interogare de pe bancomat este ZERO.La fel pentru plata Digi, Enel.

      00
    • Imi place ca toti de aici comenteaza de comisioane care nu mai exista la BT din august, anul trecut. Majoritatea din ele nu mai sunt legale.

      00
    • @Alex: Comision la incasare 5 lei -> de fiecare data cand imi platesc rata, platesc 5 lei extra! Si asta s-a intamplat si in Februarie 2018, te asigur ca nu a fost eliminata din August cum zici tu… e foarte reala si actuala taxa!
      Sigur, daca vrei sa iti platesti rata fara comisionul asta, trebuie sa iti faci card si sa depui cash la bancomat folosind cardul! Daca iti faci card, ai comision lunar si comision anual, deci Lose-Lose!
      Deci da, e super marfa la BT… astia comenteaza aiurea toti!

      00
    • Cardul Visa la BT e gratis, fara comision de administrare.
      Si poti face depuneri si transferuri la postasul Facturel, care din cate am inteles sunt gratuite.
      La ghiseu la rata nu stiu daca e comision, dar stiu ca la depunere in conturi proprii sau ale altor persoane e gratuit la ghiseu.
      Problema majora e la incasari din operatii altele decat depuneri la ghiseu in cont. Daca nu ai astfel de operatiuni, nu te deranjeaza… sunt destui care folosesc un cont/card bancar ocazional si mai mult de facut plati si pentru ei e un produs ok ca nu cere bani in timpul in care doarme contul.

      00
    • M-am împrăstiat auzindu-l pe unu care trăieşte peste că îşi verifică soldul de pe card la bancomat!
      Mi-a şoptit unul că dacă vrei să nu le dai 0,30 bani ălora de la BT scoți 10 lei de la bancomat, dacă crezi că îi ai, şi pe chitanța pe care o primeşti îți scrie soldul :))
      Sau primeşti un BT24 cu 1 leu/lună şi verifici soldul în fiecare zi.
      Sau ai BT pe smartph pt 5 lei.
      Dar e greu pt unii afiliați la aiengi că alții au BT.

      00
  10. Fun fact: pe cardurile lor in euro nu poti pune o limita la retrageri ATM sub 3000/zi si la plati online sub 6000/zi.

    00
  11. Eu: Mi-a fost incasat comision de administrare desi indeplinesc conditiile pentru a avea comision 0.
    ING: Da, comisionul este x lei/luna.
    Eu: Da, dar la mine trebuie sa fie 0 lei/luna ca indeplinesc conditiile pentru asta.
    ING: Nu exista asa ceva.
    Eu: Mai verificati, daca aveti dubii vizitati siteul.
    ING: Da, asa este, intradevar, dar sigur nu ati indeplinit o conditie pentru a fi eligibil.
    Eu: Verificati si rezolvati problema.
    ING: O sa va inapoiem comisionul incasat.
    Eu: Bine.
    Si desigur nu au rezolvat nimic.

    00
  12. Mi se pare dubios si nesigur sa vb pe facebook, twitter, snapchat si alte mirc-uri izvoratoare de pisici, prostie, poptamas si softporn. Nu mai bine dai un mail sau un telefon ? Sau sa-si faca un chat al lor criptat daca tot suntem in era emo in care ne e f rica si evitam sa vorbim si doar sa scriem ?

    00
  13. Anul trecut, prin octombrie, primesc mail de la Raiffeisen cum ca din decembrie 2017 se modifica unele comisioane, dar doar pentru cei care nu au pachet Zero tot, cum am eu. Consult tabelul cu modificari si vad ca la retragere de numerar in valuta, din 0,5% minim 3 Euro comisionul devine 1% minim 5 Euro. Si pentru cei cu pachet Zero tot, scria: „standard”. Deci nicio suma clara. Le trimit raspuns la relatii clienti pentru a intreba ce inseamna cuvantul standard si imi raspund ca nu ma afecteaza, avand pachet zero tot. Acum 1 saptamana ma duc sa retrag euro si pac, la casierie 1% minim 5 Euro, angajata spunand ca nu stie de alte comisioane mai mici pentru clienti cu pachete de cont curent. Am renuntat la tranzactie si apoi le-am trimis mail. In functie de raspuns, apelez (iar) mai mult ca sigur la ANPC. Pana atunci, schimb euro in lei pe internet banking, retrag lei gratuit de la ATM si mai bine dau comision unei case de schimb valutar, decat sa platesc bancii Raiffeisen.

    00
  14. Mda…După o „relație fericita” de 8 ani in 2016 mi-am închis conturile la aceasta banca! Am avut 3 conturi (dolari, euro si lei), pentru conturile in valuta aveam comision zero la administrarea lor. In anul 2015 fara sa fiu anuntat, au introdus taxa de administrare… ING Romania fac bani pe spatele nostru si vă dau și un exemplu: Am coborât în port in Fujairah sa facem cumparaturi, colegii olandezi (dețineau carduri ING Olanda) au scos bani de la primul bancomat intalnit, bineînțeles romanul din mine a întrebat de comisioane, au ras si mi-au spus ca ei pot scoate bani de oriunde fara comisione! Deci…..

    00
    • NOU
      #34

      A schimbat si ING Olanda comisioanele cam de un an, in afara zonei euro platesti 2,25/extragere +1,10% comision curs de schimb.

      Met een Betaalpas in het buitenland
      • Euro’s opnemen binnen de EER landen € 0,00
      • Euro’s opnemen buiten de EER landen € 2,25
      • Vreemde valuta opnemen € 2,25 + 1,10% koersopslag

      00
    • Am scris si eu mai demult aici ca am renuntat la ei, explicand si contra-argumentele(adica punctele lor forte) care totusi nu m-au mai putut tine la ei. Am luat minusuri si cica am ‘fractura de gandire’. :)

      Tot la fel am patit si eu, voiau sa imi schimbe modelul de cont fara sa ma intrebe si imi mareau comisioanele. Raspunsul lor era ca e zero comisionul si doar daca nu rulezi bani prin ei ai comision. De fapt e invers, comisionul exista si este anulat daca rulezi bani prin ei. Deci poate fi un avantaj, dar nu e o garantie. Mie nu imi pica bine la cum aveam finantele, asa ca am renuntat la tot la ei.

      Devenisera si foarte agasanti, mai ales directoarea de agentie unde mergeam a fost foarte agresiva ultima oara cand am mers la ei, imi spunea direct cum imi schimba ei mie contul si cardul etc. Foarte diferit de cum fusesera in ultimii 10 ani.
      Asa ca am trecut la BT desi aplicatia lor de mobil e mult mai nasoala si mai si costa 5 lei lunar, nu poti activa sau modifica direct-debit din ea etc. Din vara au mai redus si comisioanele.
      Imi pare rau de ING, dar eu nu mai amengi.

      00
  15. Sa nu uitam si de tranzactiile in valuata. Eu, cu cont in lei, cumpar de X USD un produs. ING transforma USD in EUR si fac conversia in lei la schimbul lor valutar care e de peste 4.7 ..

    00
  16. intreaba-i de ce nu mai au mastercard in portofoliu, sa vezi raspunsuri amuzante

  17. Bun … dar care ar fi alternativele ok ?
    (sunt pe cale sa deschid un cont de salariu … si pana acum primisem recomandari pentru ING)

    00
    • Tudose sugera cash-ul, cu ceva timp in urma. Dar nu mai e premier. Asa ca depinde ce functie ai…

      00
    • Eu mi-am deschis cont de salariu (ING Card Complet) la ei din noiembrie și până acum, nu am plătit niciun comision, nici la retragerea de la bancomatele altor bănci.

      00
  18. N-am avut încă nicio problema, dar aș înnebuni dacă aș primi răspunsuri de acest gen.
    Până la urmă sunt reprezentanții unei bănci, nu ai unui Fast-food, să-ți ofere răspunsuri seci.

    00
  19. Incearca Libra. Iti dau inclusiv posibilitatea de a deschide contul online, fara sa te duci la banca. Homebank-ul e urat, dar functioneaza.

    00
    • da ba ,bravo. pt un drum la banca o data, te chinui ani de zile cu aplicatia aia

      00
    • Mi se pare bună și aceasta! Plus că aici ai Fondul de Garantare al României. Are sediul în România! Păcat că nu mai au dobânzi la depozite. Au scăzut mult și-i depășește ING, acum!

      00
  20. Zoso scuza-ma dar eu toate problemele cu ING mi le rezolv pe facebook. Is mai mult decat ok…cel putin din interactiunile mele cu ei.

    00
  21. NOU
    #46

    Eu am terminat rapid treaba cu ei, la primul raspuns din call center gen „asa e, csf ncsf” m-am dus la banca

    sa inchid contul :D

    00
  22. Daca este ceva ce apreciez la ING este ca mi-au inchis un cont deschis la ei singuri, pe care nu nu mai avea activitate, dechis pe cand eram pustan acum vreo 12 ani in fuga dupa o banca care imi permita sa scot banii din paypal si fara educatie finaciara.

    Nu m-a sunat nimeni sa imi zica ca am restante fictive, ca mai mai trebuie sa aduc nu stiu ce acte, ca trebuie sa ma duc exact sucursala la care am deschis contul sau alte manele.

    Aveam zero lei in cont si l-au inchis. 3-4 ani mai tarziu merg al ei sa verific, contul este inchis si nu mai exist pentru ei decat ca un fost client, daca vreau sa vin la ei imi ofera niste oferte bune …

    Overall ING pentru mine, este inca in zona bancilor decente, spre deosebire de BRD (muie brd) la care un cont l-am inchis de 3 ori, pana la 3-a oara cand am cerut inchiderea lui totalal fara orice alte manele, pe loc, daca mai trebuie sa platesc platesc sau chemam ANPC si politie si seful sucursalei si protv si pe tota lumea sau BT care suge comisioane si ca treci prin fata bancii.

    00
  23. Eu am incercat cu cei de la fan courier sa comunic prin facebook chat si nu s-a putut, oamenii mi-au dat seen la mesaje dupa ce le-am expus problemele si dupa o saptamana ma intrebau cu ce ma pot ajuta. In rest erau activi cu postari pe pagina.

    00
  24. Sunteti voi rai, mie ING mi-a trimis azi mail de ziua indragostitilor si mi-a spus ca ma iubeste.

    00
  25. Eu sunt mulțumit de serviciile lor. Acum au crescut și dobânzile la depozite de 4 luni și le poți face până la 500 000 lei (față de 50 000 cât era înainte) la 2% p.a. Puțin, dar au crescut. La 50 000 lei depuși, după 4 luni, primești 200 lei. Îi iei de pe stradă? Probabil că da!

    Ceea ce ar trebui puțin scos în evidență este că: Fondul de Garantare este cel olandez. Această bancă nu există în România (nu are sediu aici), are doar sucursale! Aceeași situație e și la TBI Bank, Bloom Bank, Citi Bank, BNP Paribas, Alior Bank (Banca Telekom România), Bank of Cyprus .

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.