Infiniti și Acura

E o decizie de business, pe o piață prea puțin importantă și prea puțin aplecată spre lux non-german: Infiniti, divizia de lux a Nissan, pleacă din România, după ce anul ăsta au vândut doar 3 bucăți. Și pe alocuri e de înțeles de ce, într-o piață unde BMW vinde 90% mașini pe motorină, ei au mașini cu motoare de 3,6 pe benzină și cu 10.000€ mai scumpe.

Pe de altă parte, am văzut cel puțin 3 Acura noi prin Brașov, pe lângă cea existentă. Gen, acum că sunt patru, pot să facă mișto de ăia doi cu Infiniti.

acura

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

29 comentarii

  1. Daca n-au pus GPL pe ele…de aia.

    00
  2. In Romania:

    – se vand foarte putine masini noi
    – reprezentantele supravietuiesc din service (de aici si preturile gogonate)
    – se vand doar motorizari diesel, de aici probleme pentru firmele care nu s-au adaptat Europei (Subaru, Infiniti, Lexus)
    – se vand masini de 2, maxim 3l, dar preponderent sub 2l!
    – nici pe piata SH lucrurile nu stau mai bine. Se vand doar chilipirurile, doar daca consuma in jurul a 5l/100 km!
    Am destule cunostiinte cu masini puternice sau foarte puternice, iar in Romania sunt de nevandut la SH, deci le revand in Germania.

    00
  3. Who cares ca pleaca? Drum bun!
    E adevarat ca Infiniti nu vinde in Romania, dar nici in Europa in general nu se poate spune ca misca prea mult.

    Nu vii in Europa urland ca esti elegant si luxos si te astepti ca lumea sa te creada. Cel putin nu cand ai niste masini urate ca dracu’, mai scumpe decat cele europene similare, dar in schimb mai inghesuite si cu motorizari venite din anii ’80, cand era benzina ieftina si inca exista marca germana. In State poate iti merge, in Asia la fel, dar aici e mai greu.

    00
  4. Interesant faptul că apar Acura noi. Honda mi se pare că vinde Acura doar în State, în toate pozele cu bordul am văzut vitezometrul marcat în mph (şi cu km/h, e drept, dar mai mic).
    Eu când mă uit la o maşină, în primul rând mă uit cum arată pe dinafară. Din punctul ăsta de vedere, Infiniti nu mi-a spus niciodată nimic, aşa că nu pot spune că-mi pare rău că pleacă.
    Nu am nici o atracţie pentru SUV-uri, dar cele de la Acura mi se par într-adevăr deosebite. Ăla din poză ceva mai puţin – de ce l-au făcut să semene cu X6, despre care eu cred că e o contradicţie pe roţi?

    00
  5. problema majora la acest gen de masini este cilindreea foarte mare – si implicit impozitul doborator, iar cea secundara este lipsa unor motorizari diesel. capacul este pus de lipsa unei embleme premium (pentru ca altfel se mai vinde cate un audi sau merc de 4+ litri).
    impozitul la 1.2 l este vreo 50 de lei; la peste 3.5 l este 5,260 de lei! adica aproape 1,000 de litri de benzina! si daca tre’ sa platesti impozitul asta si baiatul de la spalatorie vine sa te intrebe: „sefu’, facem si interiorul la hyundai?”… tocmai am definit problema.
    pentru ca altfel o accura rl (sau varianta europeana identica, honda legend) este o masina practic fara rival ca si putere, confort, eleganta, viteza… ce vreti voi, cel putin fara rival intr-o plaja de preturi similara. fara motorizari diesel, fara turbine, fara o marca recunoscuta de public ca premium nu au nicio sansa.

    00
  6. Se potriveste vorba aia Nu stie taranu’ ce este sofranu’.
    Ma mir cum de au rezistat ma gandesc ca este si o greseala de marketing.
    Toyota vinde Lexus prin orice reprezentanta . Deci sustine marca prin orice mijloace.
    Nissan si Honda nu prea au retea nationala si abia se sustin pe ele.
    E evident ca masinile nu sunt gandite pentru piata romaneasca , de fapt nici pentru Europa. Au ideea fixa cu masinile hibrid care sunt foarte scumpe si nici nu sunt eficiente. Erau condamnate sa dispara din Romania.

    00
  7. Cred ca Adrian are dreptate, parca e un X6 modificat in Photoshop.

    00
  8. eu am vazut Infiniti in orase nu tocmai rasarite. si nu 1. probabil se vand mai mult sh.

    00
  9. @Capsuna Infiniti sunt masini de lux sportive pentru cunoscatori . Uite media de consum pt Infiniti M 10.2l pt 320 de cai benzina !!! , 6.9 pentru hibrid , 7.5 pt diesel 3.0. Infiniti q 50 de 2.2 diesel e mai ieftin cu 1350 de euro decat o serie 3 comparabila consum mediu 4.4

    00
  10. @Andrei Bogatu: ” se vand doar motorizari diesel, de aici probleme pentru firmele care nu s-au adaptat Europei (Subaru, Infiniti, Lexus)” – ai dreptate, Subaru are „decat” 2.0-LITRE DOHC TURBO SUBARU BOXER DIESEL (Euro 5, 350Nm/1.600-2.400rpm, 150PS/3.600rpm, 5.9l/100km)

    00
  11. In .ro – si de fapt in majoritatea tarilor asa zis emergente sau periferice – s-au cumparat in masa masini noi in perioada 2004-2008. Aceste masini sunt acum pe la sfarsitul perioadei tipice de utilizare (8 ani) si din pacate majoritatea vor fi duse in final la „remat” de catre primul singurul proprietar.

    00
  12. @Capsuna – hai sa vorbim despre lucrurile la care ne pricepem, ce spui? In SUA un Infiniti FX45 cum am avut eu si care, in 2003, avea in dotarea de serie chestii gen DVD player pentru pasagerii din spate cu casti wireless, radio prin satelit, cruise control cu radar, scaune incalzite, tractiune integrale, jante de 20 si motor V8 de 315 CP, costa undeva la 50.000 USD. Ca astea din Europa erau scumpe e alta problema, dar sa fim seriosi, in State erau ieftine ca braga. Mai mult, aratau si sunau bestial, absolut bestial, nu mi-as fi dat masina pe un X5 sau X6 nici mort. Chiar si in 2010, cand design-ul era oarecum imbatranit si disparuse senzatia de noutate, parcata langa un X6 arata incomparabil mai bine.

    00
  13. Nu stiu altii cum sunt, dar masinile germane au o eleganta anume pe care altii nu o au.

    Pur si simplu toate japonezele/koreenele arata cam la fel si par asa spartane, fara nici o nota de personalitate.

    00
  14. „Plecat si jucat alte parte ” vorba unei vecine magyare

    00
  15. Acum ce sa zic, poate n-or fi toate la fel – eu am mers doar cu un FX.
    Hai sa zicem ca exteriorul e o chestie de gust (desi mie mi se pare incoerent, dizgratios si complet disproportionat).
    Dar interiorul e nenorocire in toata regula, zici ca-i proiectat de un schizofrenic: lemn cu piele cu plastic si cu crom, ovaluri cu cercuri si cu dreptunghiuri, touchscreen si ceas anlogic, modernism cu un fel de mock-art-noveau, si toate puse cu furca. Pare ca cineva s-a uitat pe o lista si a fost disperat sa bifeze totul, neavand habar ce face acolo „e de lux, hai sa aiba lemn, si piele, baga si un pic de crom, si touchscreen, aaaaa, si neaparat si ceas de-ala ca la mercedes si maseratti. Ce zici sefu’, e bine asa?” „pai nu ar trebui sa si arate bine, ca alea europene?” „pai nu stim cum, dar e macar e originala” „e, atunci e perfect!”.

    00
  16. @sin: Aha, corect! Masinile germane!
    Jaguar, Land Rover, Aston, Citroen, Maserati, Volvo, Saab – toate astea sunt niste masini pentru taranoi, desenate fara pic de gust.
    Bemveu much ?

    00
  17. Acura aia din poza e mai hidoasa decat X6 – nu credeam ca se poate, dar vad ca m-am inselat.

    00
  18. Păcat de Infiniti, erau o alternativă bună pentru cei ce nu doreau ceva din trio-ul Audi-BMW-Mercedes.

    Lexus likes this.

    00
  19. @trecator, la Subaru, cu o floare nu se face primavara, dovada e ca Subaru Motors e pe faliment (prietenii stiu).

    Cei 150 CP nu sunt indeajuns pentru pozitia „peste Toyota” pe care si-o doresc ei, nu au cutie automata pe diesel si per total sunt prea scumpi pentru ceea ce ofera.

    Cel mai chel Forester diesel e 36 000 EUR!

    Infiniti e divizia „premium” a lui Nissan.
    A fost creata ca si acura, special pentru piata din State.
    Motorul ala de 3l diesel e bunice, pacat ca suspensiile sunt mai mi ca la S Klass si per total simti ca conduci fly by wire.

    Asadar, nu sunt:
    – deosebite
    – frumoase
    – ieftine
    – puternice
    – service „putin” si prost (stiu din experienta)

    Deci de ce sa iau Infiniti ?
    Si sa nu uitam ca acel 3.0D e recent aparut!

    Acura aduse in tara sunt chilipiruri luate din US.

    00
  20. Cei care nu aveti masini de nici un fel, nu mai vorbiti de consum 10l/100 km la un infinti de 360 cp benzina, sau alte motoare benzinare mari, pentru ca asa ceva nu exista, incetati cu aceasta manie a consumului mici! Eu am un diesel normal, satisfacator pentru nevoile mele, consumul mixt e 7,5, ritm alert! Subaru e o masina degeaba, poate doar un pasionat sa ma contrazica, interiorul lui Forester, rivalizeaza cu cel de pe Duster, iar cel din urma e 18000 cel mai scump nu 40 000! Infinti se tinea binisor, scosesera un 3.0d, dar sa fim seriosi poate peste 50 de ani vine vremea lor, oricat ne mintim, daca ne-am permite sa dam peste 50 000 euro pe o masina, am lua altceva, nu se compara!

    00
  21. @zoso si @andrei: mda, nu are cutie automata pe diesel ci „lineartronic”: si si https://youtube.com/watch?v=QOGfKG3qIDQ sau https://youtube.com/watch?v=X5p1GVGiPYY

    @andrei: un mic indiciu – corelatia intre modelul masinii (sasiu), cp/rpm si Nm/rpm

    00
  22. Ce-mi plac românașii noștri care doar 3 mărci auto știu și toate de Germania. Nu zic ca nu ar fi bune, da parca toți și-au luat seria 3 chel. Altceva e când vezi un pasionat cu 330 sau 335 ce se bucura de fiecare curba luata.

    Anyway, my next is a Lexus.

    00
  23. tot @andrei: Subaru e pe faliment – mda, ai din nou dreptate:
    PS: La japonezi anul fiscal nu este la fel cu cel calendaristic. Este decalat cu 3 luni tocmai pentru a evita suprapunerea sfarsitului de an calendaristic, cu tot ce implica el, cu cel fiscal.

    00
  24. @zoso: pai „Subaru Outback 2.0D (Horizontally-opposed, 4-cylinder, 4-stroke, turbocharged, diesel engine) lineartronic ce este?

    00
    • @trecator: ai văzut tu pe undeva prin europa așa ceva de vânzare?

      hmm. acum văd că e de vânzare un 2.0 diesele in germania. ciudat.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube