De ce se închiriază faruri pentru trecut ITP-ul?

Poate ați văzut anunțuri de genul ăsta pe grupurile auto pe care le frecventați.

Sau poate ați văzut mașini cu ceva ce par a fi faruri de ceață aprinse aiurea.

Explicația e simplă: sunt niște cocleți care umblă la faruri dintr-un singur motiv, modificându-și semnalizarea să stea aprinsă la o intensitate redusă (10-25%) constant. Pentru că pot. Li se pare amuzant asta.

E evident că e ilegal și complet stupid să stai cu semnalizarea aprinsă, e la mintea cocoșului de ce. Dar poliția rutieră se face că nu vede zecile de mașini care circulă așa prin oraș și îi amendează foarte rar pe mizerabili.

Dar, o data la doi ani, mizerabilii au nevoie să treacă ITP-ul, și aici intervine închirierea de faruri legale.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

55 comentarii

  1. Mai degrabă pentru că au faruri de „Angela”. Aia cu semnalizările e la fel de ilegală, cum zici, dar probabil se poate reversa din soft, astfel că nu e nevoie de înlocuire.

    00
    • Care e faza cu farurile Angela? Eu am farurile angela care stau aprinse tot timpul atat cat masina este pornita. Asa a plecat de la mama ei din Bavaria. Intreb serios, nu e mistocareala

      00
    • @Robert3: E vorba de reglajul farurilor si unghiul in care bat. Masinile cu volan pe dreapta venite din tari unde se conduce pe partea stanga au faruri reglate diferit. Unele se pot regla suficient fara inlocuire, altele nu.

      N-ai treaba cu faptul ca farurile in sine se aprind la pornire ca nici nu se mai pot scoate din fabrica altfel in UE.

      00
    • Probabil confuzie intre „Anglea” și Angel Eyes – denumire care nu am înțeles niciodată de unde vine dar se referă la DRL-urile aproximativ circulare.

      00
    • 15 idioti cu dislike. am pus o intrebare legitima. de ce nu pot merge cu angel eyes aprinse daca au venit asa din fabrica? ziceti-mi ca poate sunt eu prost si ma duc sa le tai cablurile acum

      10
    • că nu ai lumini și pe spate. tu crezi că ai, dar dacă e ceață sau ceva, dau peste tine. de aia.

    • Jeez am zis deja. Silviu se referă la faruri din UK (a și repetat comentariul mai jos cu Anglea nu Angela), tu te referi la angel eyes. Angel eyes (cele de fabrică) trec de orice RAR sau TÜV fiind omologate, sper că nu e nici un dubiu aici.

      Cât despre DRL, schema de lumini pentru țările nordice include DRL pe față și poziții pe spate tot timpul dar în rest nu e obligatoriu deci nu au activat. Personal aș prefera cu, mai ales la led unde consumul nu prea contează.

      00
    • masina are xenon si angel eyes pe fata si led pe spate. ledurile si angelneyes stau aprinse non stop..
      comentariul meu era in moderare impreuna cu al tau si deaia a aparut dupa.
      credeam ca angela=angel eyes

      00
    • Eu cred ca e vorba de cum bat farurile. O fi vorba si despre Angela sau USA style, dar farurile pentru masinile cu volan pe stanga sunt configurate sa bata si in sus pe partea dreapta, ca in imaginea:

      https://www.led-car-light-manufacturer.com/wp-content/uploads/2018/07/led-car-light-manufacturer.com_2018-07-31_06-33-28.jpg (poza din stanga)

      Viceversa pentru farurile pentru masinile cu volan pe dreapta, doar ca bat mai sus pe partea stanga. In Romania, pe partea stanga sunt toti aia care circula in sens opus.

      Deci: cumperi Bemveu cu volan pe partea dreapta pt ca e mai ieftin, dar nu ai bani sa schimbi farurile, ca nu`-ti permiti sa ai masina deloc de fapt. Si ca sa ii impresionezi si pe cei care nu s-au prins deja ca esti prost, aprinzi si proiectoarele de ceata cand nu e ceata. Si ca sa mergi „full-retard” aprinzi si lumina de ceata pe spate (tot cand nu e ceata). Noua piesa a lu’ Salam in boxe, geamu’ jos si esti ok.

      00
  2. Mai degrabă pentru că au faruri de „Anglea”. Aia cu semnalizările e la fel de ilegală, cum zici, dar probabil se poate reversa din soft, astfel că nu e nevoie de înlocuire.

    00
  3. Poate cineva sa explice care e motivația din spatele acestor semnalizări care merg constant (la 15-20%)? Care e sensul? Nici autorul nu explică… sau e ca in articol, adică n-are niciun sens?

    00
    • „Dă bine pă mașină”. Cam asta e explicația ce o scuipă specimenele respective, când sunt întrebate

      00
    • Venind de la drum lung, obosit si toate cele imi apare unul in spate cu semnalizarile permanent aprinse; ceva BMW antic parca.
      Privind in retrovizoare prima reactie a creierului meu a fost refuzul de a intelege de ce arata masina aia asa; m-am gandit ca e defect sau o fi ceva chestie noua de tunning la garaj gen „bloc optic cu leduri spatiale”.
      Dupa care mi-am amintit ca citisem prin bloguri de „US style my ass”.
      Dobitoci cu spume pe creier.

      00
    • Prostia e motivația. De aia nu se poate explica mai mult sensul modificărilor de genul ăsta.

      00
    • „săracii n-are din astea, mă simt special”
      asta e motivația.

    • Asa e la americani….nu stiu explicatia tehnica dar la americani si pe spate semanlizarea are culorea rosie pe stopuri la foarte multe masini….

      00
  4. Semnalizarea US Style nu are treabă cu farurile. Modificarea se face la nivel de soft, nu în faruri, așa că orice far ai pune, semnalizarea tot va sta aprinsă. Închiriatul de faruri cred că e pentru cei cu volan pe dreapta, care au obligația să schimbe farurile cu unele adaptate circulației pe partea dreaptă, dar nu o fac

    00
  5. Faruri vopsite inauntru (de exemplu partea cromata se vopeste cu negru mat), modificate si pus lupe + xenon, schimbate cu unele neomologate (de exemplu au DLR-uri desi masina nu e prevazuta cu ele), faruri de Anglia – care in loc sa arunce lumina mai sus spre dreapta ____/__/ o arunca spre stanga pe contrasens \__\____

    00
  6. sa-ti inchirieze faruri pt RAR, asta inseamna sa ai timp liber cu adevarat.
    banuiesc ca ai succes la femei cu semnalizarile alea, aftfel nu vad cum cineva pierde timpul cu schimbatul farurilor :)

    00
  7. Eu am din soft să modific dacă merg pe partea dreaptă sau stângă. Și se modifică farurile, gen pe unul îl urcă și pe unul îl coboară. Probabil la mașinile mai noi există opțiunea asta sa nu mă stea producătorul să facă faruri speciale pt Anglia și restul lumii.

    00
    • Serios? Ce mașină? E prima oară când au de așa ceva :D

      00
    • Mercedes C-klass 2012 e un exemplu. Cam toate mărcile de mașini, după 2010, vândute în UK au opțiunea asta. Producătorii sunt obligați prin lege să le producă așa, cum sunt la noi obligați să pună DRL.

      00
    • Confirm. Am si eu la a mea. La cele cu faruri ILS de la mercedes.

      00
    • Eu am avut pe o Insignia din 2011 cu optiunea AFL (Automatic Forward Lights).
      A fost masina cu cea mai buna vizibilitate pe timp de noapte in care m-am urcat.

      In primele luni, pentru ca am citit manualul ca inginerii (adica m-am uitat la coperta si apoi l-am aruncat in torpedou), am crezut ca functia asta cu luminile pt UK e AFL-ul, si le-am activat din meniu. Mi-am luat la carne cat pentru o nunta. :D

      00
    • Așa sunt eu mai amărât. Eu anul asta 2019 am aflat. Nu am mașină nouă în fiecare an.

      00
    • și Volvo are opțiunea de Right Hand/ Left Hand traffic, ceea ce schimba temporar patern-ul farurilor in functie de unde conduci.

      00
  8. Și toate astea se întâmplă din cauză că autoritățile permit proprietarilor mașinilor cu volan pe DREAPTA, să le înmatriculeze în România.

    Una e dreptul de a circula cu așa ceva în România, în conformitate cu Tratatele UE, alta e dreptul de a le înmatricula, având volanul pe partea dreaptă. Singura condiție fiind să ai faruri de europa. Bun, dar de ce nu pui condiția să aibă volanul pe stânga, bivolul acela cum face depășiri, se bagă cu jumătate de mașină pe celălalt sens?! Nu vi se pare că reprezintă un pericol??

    00
    • din ianuarie se taie, pentru ca brexit si nu mai au voie

    • Se taie pentru ca va fi mai greu sa importi o masina din afara UE. Dar vei putea importa in continuare masini cu volan pe dreapta din UE. Din pacate (sau fericire) singura optiune va fi Malta.

      00
    • …si Cipru

      00
    • Foarte multe tari permit inmatricularea masinilor cu volan pe partea cealalta, pozitia volanului nu e asa de importanta si nu e pericol in depasiri, daca ti se pare ca e inseamna ca nu stii sa depasesti in siguranta.

      00
    • @Arhi: Si cu Irlanda si Cipru ce faci?

      Hai ca tine de cultura elementara.. Sa-ti dai cu parerea despre subiecte mult mai complicate dar sa nu futi un google search de 2 minute (daca nu stiai deja asta) denota.. ceva..

      Astea fiind zise nu exista obligatia nici acum de a inregistra masini cu volanul pe dreapta, doar de a le lasa sa circule pe cele inregistrate acolo (indiferent de partea volanului) pana la 3 luni consecutive.

      00
    • @Cosmin câte mașini de Cipru și din Irlanda de Nord au fost înmatriculate anul trecut? Că tot îți place de google..

      00
  9. Eu nu pot să mă gândesc decât că am dat vreo 300 de lei pe un far nou, aftrmarket!
    De ce să dai 300 de lei ca să închiriezi niște faruri, când în 2 ani ți-ai putea cumpăra niște faruri legale?(pt că sigur gioarsa are mai mult de 10 ani)

    00
  10. un link cu inchiriat nevasta pentru REVEL ?

    00
  11. Am tot spus asta in stanga si in dreapta si nimeni nu pare sa observe “fenomenul”. Era sa cred ca am luat-o razna :)

    00
  12. cat de goale trebuie sa ai viata si capul incat sa ti se para important sa modifici niste faruri la masina sa stea aprinse?

    00
  13. „Dar, o data la doi ani, mizerabilii au nevoie să treacă RAR-ul, și aici intervine închirierea de faruri legale.”

    O data la 2 ani faci ITP-ul (sau la 1 an, daca ai masina mai veche de 10 ani)
    RAR-ul il faci o singura data, pt omologare si autentificare.

    Inchiriezi far, daca pe cazan ai orice altceva decat cum a venit masina din fabrica. Ca ti ai pus led, xenon sau raze x, nu treci RAR -ul pt ca tu tre sa ai faruri „banale” de saraci.

    O ruda si-a cumparat un Jetta din 2014 sau cva cu xenoane. Vanzatorul i -a dat si o cutie cu farurile originale :)
    Am sa ii dau ideea sa puna la „inchiriat” originalele

    00
    • Sau scoti banutul si le omologhezi. Aaa… ca-s niste mizerii din china si nu le poti omologa ca ii orbesti pe ceilalti e altceva.

      00
  14. Unde mai pui ca mai nou observ acelasi fenomen pe toate gioarsele de golf-uri si acu cateva zile am vazut chiar un Logan (din prima generatie) cu semnalizarile aprinse.

    Eu chiar nu inteleg ce face politia? nu e nevoie decat sa stai in fata sectiei si trec 3-4 d’astia pe zi pe langa tine.

    (Bine va zic eu ce face politia in sectorul 4…. in fiecare zii ii gasesc pititi in spatele gardului la Metro si seara se duc la cafea si barfa in spatele spitalului Obregia. Inainte se duceau in spatele pietei in parcare dar modernizarea pietei le-a stricat combinatia).

    00
    • La Logan-urile de prima generatie, chiar si anumita serie de Renault-uri din acea perioada, aprinderea semnalizarilor ca bradul de Craciun era un bug, nu un feature :)

      00
  15. N-ar strica ca fiecare de aici sa trimita zilnic niste mailuri la politie sa-i intrebam de faza asta si de ce nu fac nimic militienii. Da’ zilnic! Apoi, luate nr de inm. a masinilor in cauza si mers si depus o plangere in scris la politia rutiera.

    00
  16. Hilar e ca toate masinile astea, cred ca 90% sunt bmw-uri sub 2005. Forta! Eu le-as interzice dreptul de a conduce doar sa-i vad la volanul acestor cazane de bmw, pentru ca toti au ceva probleme la mansarda.

    00
  17. Zilele trecute vine la mine cineva sa faca ITP-ul (eu sunt inspector). Masina cu volan pe dreapta. Inainte de a baga vreo masina, ma uit la lucrurile evidente pentru care as putea sa o resping. Ma uit la faruri, nu-mi dau seama daca sunt de UK sau nu. Il intreb pe proprietar, zice ca nu stie. Duc masina intr-o alta incapere unde mai am un aparat de verificat farurile – si nu sunt corespunzatoare, sunt cele pentru Anglia. Proprietarul imi ofera un „ciubuc”, il refuz politicos si il rog sa isi schimbe farurile sau pentru a fi mai ieftin, sa isi cumpere bulinele acelea speciale pentru a modifica orientarea inclinatiei. Nu s-a mai intors, dar acum am verificat (i-am salvat codul VIN, de aceea am putut verifica) si fix in acea zi a facut ITP-ul altundeva. Mda, inca un an in care sa-i orbeasca pe cei de pe sensul opus..

    00
  18. Au trecut un an de cind spuneam acelasi lucru, despre semnalizarile aprinse continuu, pe post de DRL..
    Daca doriti sa va distrati, cititi comentariile de dupa #42.
    Nu stiu sa pun link ce duce direct la comentariul #42.
    https://zoso.ro/prosti-sicaneaza/#comment-1304070

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.