De ce ideea Tarom cu cursele de noapte e stupidă…

Pentru că nu ia în calcul și restul costurilor pentru pasageri. OK, biletul de avion va costa mai puțin, dar aterizez la 3 noaptea undeva. Am nevoie de transport. Chem un prieten care își strică noaptea pentru mine? Chem un taxi? Parchez eu pe aeroport?

Toate astea se traduc prin bani pierduți și zile pierdute. A ateriza undeva în cursul nopții înseamnă că și ziua următoare e pierdută, pentru că trebuie să dorm. Și ziua anterioară e pierdută, pentru că trebuie să dorm ca să nu pierd avionul.

Așa că, deși sună bine în teorie, în practică e extrem de neplăcut.

 

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

54 comentarii

  1. Bullshit, sunt mai multe avantaje

    Orasele civilizate au transport public de noapte. Chiar si in Bucuresti autobuzul 783 circula noaptea. Daca inchiriezi masina, aeroporturile civilizate au pick-up & drop automat

    Cat despre zile pierdute, ele sunt castigate. Te intorci devreme si dormi la serviciu. Maximizezi timpul vacantei
    + nu mai e aglomeratie in aeroport, scapi de viermuiala

    00
    • Washington DC e oras civilizat? de la aeroport ai doar taxi noaptea; metroul circula pana la miezul noptii; incepe de la 5, sambata si duminica incepe la ora 7 :)
      in rest ..doar taxi
      si dai pe un drum de taxi cat pe o noapte la hotel
      e discutail cu zborile de noapte, in afara de cei care fac asta tot timpul, restul oamenilor sunt zombie dupa un zbor de noapte

      00
    • Vezi daca poti sincroniza 783 cu zborurile care aterizeaza pe OTP dupa ora 1 AM.
      Am trimis o adresa catre RATB imediat ce s-a trecut la orarul de iarna; efect – zero.

      Si sa vezi taximeTRISTII ce privire suava au cand le zici sa te duca pana la Baneasa ca acolo ti-ai lasat masina.

      Iar in privinta somnului e bine daca apuci sa dormi macar 3-4 ore in noaptea respectiva. Altfel nu merita efortul.

      00
  2. De acord partial. Am stat o perioada in Turcia, iar cand ma intoarceam acolo din Ro, aterizam la 1-2 noaptea, asa erau zborurile mai ieftine. Plateam echivalentul a 15-20 euro taxiul, dar tot ieseam mai ieftin cu vreo 50 euro.
    Cu somnul, depinde de fiecare.

    00
  3. Tarom trebuie sa moara!
    Bilet cumpărat azi pentru mâine Bologna-Iași 1400€
    Cumpărat in aceiași zi cu 40 de minute înainte de închiderea check-in la Blueair plătit 245€ Bologna-Bacău

    00
    • Tu inca n-ai inteles cum sta treaba cu rezervarea biletelor?

      00
    • sholdoveneeeeee

      00
    • Deh bo$$, daca v-ati trezit in ultima clipa.
      Mai ales acum cand toti capsunarii vin acasa la o sarma …

      00
    • Tu compari zborul de linie cu zborul low cost?

      00
    • @zap
      Zbor de linie si zbor low cost?
      Blueair si tarom de la Bologna pleaca cu acelasi model de avion si amandoua sunt in aceiasi stare, ma refer la vechime.

      @Paul
      M-am trezit in ultima clipa si am economisit 1150 de euro decat daca m-as fi trezit a doua zi. plm de rationament…

      Si alt exemplu pentru fanii tarom, tarom care trebuie sa moara.
      Bilet pentru maine Bologna – Dubai, 6 ore de zbor cu Emirates 428 de euro la economy.
      Mai are rost sa comparam economy de la emirates cu zborurile de linie cum zicea mai sus zap?

      00
    • N-am zis ca Tarom n-ar fi prosti cu spume.
      Da’ pretul ala „exprbitant” e platit de toti gusterii care lasa achizitia pe ultima clipa.

      00
  4. Hai mane, ăsta e un caz de first world problems. Am mers eu cu CFR-u toată noaptea și nu a trebuit sa dorm o luna înainte și șapte după. Cred că e mai greu pentru echipaj.

    00
  5. Am vrut sa merg la Beirut de revelion, ca era oferta la Tarom, 120 de Euro, dar m-am lasat pagubas cand am vazut la ce ore ajunge si pleaca – 2 si 4 noaptea. Pai dau acolo pe taxiu de-mi vine rau, plus ca e si dubios sa mergi pe acolo noaptea cu taxiul.

    00
  6. Chestia asta se poate introduce numai unele curese (iterne poate) din cate stiu pe unele aeroporturi de ex : Heathrow din Londra intre 1 si 4:30 dimineata nu aterizeaza si nu decoleaza nimic ….

    00
  7. NOU
    #21

    depinde foarte mult ce inseamna „mai ieftin noaptea”
    daca diferenta in minus la bilet o bagi in transport atunci n-am facut nimic

    insa pe aeroporturile mari ce opereaza noaptea exista transport local relativ ieftin ( ex cel mai bun este chiar Munich unde am ajuns cu low cost apoi folosind transport de noapte am economisit in jur de 52 de E din pretul intreg al unei curse normale )

    deci exista o logica ! :)

    00
    • situația cu aeroporturile din afară e mai frumoasă decât la noi.
      dar ideea e alta: aterizezi la 7 sau 9 seara, faci 2-3 ore până unde stai (poate ploiești, poate giurgiu, poate brașov) și bagi domn. aterizezi la 4 am, faci 3 ore până acasă, tre să bagi somn.

    • @vali
      La Brasov nu era vorba ca va face aeroport? Parca s-a facut o pista dar nu s-a dat in folosinta sau n-a fost finalizata. Asta de la HI-Q, Sturzu, militeaza pt asta, mai ales ca e si pilot.

      00
  8. Ce nu înțeleg eu la Tarom e faptul că un bilet până la Cluj costă tot atât de mult cât unul până la Roma.

    00
  9. imbatranesti, bre.
    cursele de noapte sunt misto pentru zborurile lungi.
    Mult mai putini cocalari zgomotosi, mult mai putine familii cu boraci urlatori, cozi mai scurte si mai rapide, liniste.
    Si cam peste tot aeroporturile au legaturi carre civilizatie la orice ora.
    SI daca la 35 de ani te fute asa de tare sa pierzi o noapte…poate ar trebui sa vezi un doctor.

    00
  10. Din contra, este o idee foarte buna, cel putin spre Bucuresti va fi rentabil. De multe ori trebuie sa ajungi la prima ora la o firma in Bucuresti si daca esti din Cluj asta ar fi varianta optima.

    00
    • Ce faci nene de la 4 dimineata in Bucuresti pana la 8 cand ai sedinta? Asta imaginandu-ne ca face cineva sedinte la 8 dimineata in Bucuresti… Ce are zborul ala care exista deja, care pleaca la 6 si un sfert din Cluj?

      00
    • Mie mi-ar conveni sa pot prinde conexiunile de la ora 06:00 din Bucuresti daca vin din Cluj, decat sa trebuiasca sa pierd cateva ore prin OTP. De asemenea se mai intampla sa intarzie avionul si sa pierd ultima conexiune a zilei spre Cluj. Este destul de frustrant ca in loc sa ajung vineri seara acasa pe la 23, trebuie sa merg la hotel si sa astept cursa de sambata care ajunge in cluj dupa ora 14.

      00
    • La momentul de fata zborurile interne deverseaza provincialii pana in 8 dimineata pe OTP.
      Si cum hipsterimea corporatista nu presteaza pan’ la 9 singurii cu probleme raman cei care au trebi pe la organele statului, cele cu program de gravide.

      00
    • in aeroporturile ciudate gen „transport aiurea” sau „dureaza 5 ani sa iesi din security checks” e de preferat sa ajungi la 4 dimineata decat la 5-6 seara.Ben Gurion e un exemplu asa, ca te freaca aia la creieri pana te lasa sa intri cate 2-3 ore mai ales de cand cu intifada a treia. Si daca ai pasaport israelian si locuiesti in afara Israelului te freaca mai rau decat pe goyim.
      Un mesaj subtil asa „cum indraznesti sa ai pasaport israelian si sa nu stai in Israel”.
      Dar e misto daca aterizezi la 4, ca pana iesi se face 6-7, cald si soare :)

      00
    • io mi-am pierdut pasaportu israelian

      00
  11. Ideea de baza e ca taxele de aeroport si de spatiu aerian si alte colaterale sunt prea mari. Orice primarie/rahat local vrea sa mulga la maxim din aeropoarte.

    00
  12. Nu cred ca este o strategie buna, eu nu as zbura noaptea, este prea mult deranj.

    00
  13. eu de vreo 8 ani incoace merg in Asia doar cu zboruri de noapte si e perfect. nu mai pierzi o zi pe drum nici la dus, nici la intors, zbori noaptea si dormi, dupa care te trezesti la destinatie. ah, ok, mai faci inca 3 ore pana la Brasov, ghinion, ce sa zic, are si aerul ala mai curat niste dezavantaje, cum ar fi ca esti la mama dracu’ de cel mai apropiat aeroport. :)

    00
  14. Ok, am inteles ca sunt orase in care transportul in comun functioneaza noaptea. In orasele pe care le cunosc eu nu e cazul, dar foarte bine ca exista si late exemple. Dar ce se intampla dupa aia, cand ajuni la destinatie? Daca mergi la prieteni, ii trezesti la 5 dimineata? Iar daca mergi la hotel, cum iei camera la ora aia?

    Astea sunt oferte pentru romanasi de-ai nostri care pleaca in week-end intr-un city trip cu sandwichuri de acasa…

    00
  15. Cursele de noapte sunt ok, daca ajungi intr-un aeroport mare(gen Istanbul) de unde poti pleca dimineata la prima ora spre tari mult mai indepartate, cu zboruri lungi.
    La 2-3 ore cat zbori in general prin Europa nu e mare problema, daca ajungi sa stai 8-10 ore intre avioane atunci nu mai e asa de ok.

    00
  16. Eu stau în craiova. În general spre paris avionul decoleaza la 6 dimineata. (Wizz-ul) până la bucurești fac 3 ore, + o ora minim înainte de decolare. Ultima dată am plecat la 1 dimineata din craiova. Deci o noapte oricum am pierdut-o.

    00
  17. Cum zicea cineva mai sus, poate pentru unele curse. Pe unele aeroporturi cu apa calda nu se zboara intre 23:00-06:00, ca na, exista ceva numit respect pentru ceilalti oameni. Si cu „ceilalti oameni” nu ma refeream doar la cei care si-au facut case langa pista, ci la toate casele de pe culoarul de zbor (cand trece un avion se aude in Otopeni, Bucurestii Noi etc.)

    00
  18. In India se aterizeaza la 3-4 dimineata, si noi, si „vesticii”.

    00
  19. E discutabil, poate fi stupida ideea poate fi avantajoasa in anumite situatii. Depinde foarte mult de variabilele tale de decizie si de nisa in care te afli in acel moment. Pentru cazul meu acum, cu copil mic, mi se pare stupida daca as calatori cu el. Acum 3-4 ani era o idee buna. Daca as calatori cu o gasca de amici, poate fi ok. Exista o nisa si pentru cursele de noapte. Teoretic trebuie analizata din mai multe puncte de vedere si am sa enumar mai multe puncte de vededere care pot fi luate in calcul, un fel de teorie a chibritului :)
    1. Cu cine calatoresti? Mergi singur sau cu gasca, da e o idee buna ca-ti petrecul cu ei, daca mergi singur poti sa stai cateva ore boschetar. Mergi cu sotia si copilul, nu ai vrea sa-i tii rupti de somn si foame prin aeroport, nu e nimic deschis sa mananci pana la 6 AM
    2. Tipul de deplasare? Mergi in vacanta sau in desplasare de business la un client si aterizezi la 2 AM? N-ai vrea sa-ti futi prima zi de vacanta sau discutia de afaceri, plus ca trebuie sa arati cat de cat ok. Te intorci din vacanta singur sau cu gasca (in general la aterizare se sparge gasca, fiecare pleaca in treaba lui)? Atunci poti sa mergi direct la munca, oricum prima zi de munca e un pic fututa, tot ce poti face e sa termini de citit mailurile adunate si sa iti dai seama cam care e situatia
    3. Ora la care aterizeaza. Aterizezi la 1 AM? E cam terminata noaptea aia ca pana vine autobuzul (daca nu exista pe timp de noapte), trebuie sa stai treaz 5-6 ore. Aterizezi la 4 AM? Pana treci de vama, iei bagajele, se face 5 AM, mai pierzi putin timpul si la 6-7 poti pleca spre oras
    4. Diferenta de pret. Asta cred ca era prima. Vorbim de 50 de euro diferenta la un pret de cat? renteaza diferenta de pret cu salariul tau pe zi, oboseala si ziua de concediu pierduta?
    5. Tipul zborului scurt/lung. Vorbim de un zbor transatlantic (conexiune rapida cu alt avion in alt aeroport)sau de unul de 1-2 ore? Pentru un zbor lung chiar merita. Pleci sa zicem la 1 AM, oricum trebuie sa fii cu 2 ore inainte in aeroport, te odihnesti (daca poti) in avion la un zbor de 8-10 ore
    6. Durata intregului traseu (zborurile, escalele si timpul de asteptare). Exemplu, ai un zbor ieftin spre Indonezia cu 100 de euro mai ieftin dar face 36 de ore cu tot cu escale si asteptari, comparativ cu unul cu 100 de euro mai scump care in mod normal face 12
    7. Salariul tau si nr de zile de concediu disponibile. Calatoresti des si tii la zilele tale de concediu? 2 zile de concediu futute pot insemna ceva. Ai salariu maricel si diferenta de bilet e doar de 30 de euro? Zilele muncite pe care le pierzi sunt mult mai valoroase. Ai salariu mic si oricum pierzi zile de concediu in fiecare an ca raman neluate? Atunci e ok alegerea
    8. Daca cunosc sau nu locul. Taxiul sau autobuzul e un pic riscant intr-un loc in care mergi prima data

    Cum aleg eu acum:
    ******************
    Aranjez crescator in functie de pret si verific cu alte motoare de cautare. Verific ca e cel mai bun pret. Dupa aia, ma uit la diferenta de pret, daca vorbim de 30 de euro difrenta la un bilet de 800 de euro nici nu iau in considerare. Incep sa ma uit la ce ora aterizeaza si cat e durata zborului si aleg zborul cu conexiunea cea mai buna, cea mai scurta si cel mai rapid, daca am o preferinta sa vizitez un oras si escala e in oras acolo 12 ore, ma avantajeaza folosesc orele alea sa dau o tura in oras. Totusi, daca nu am chef sa vizitez orasul pentru ca sa zicem am nevoie de viza, si daca zborul mai ieftin e de 36 de ore si in mod normal ar fi de 12 sau daca-s 2 escale si ar trebui sa fie doar una in mod normal sau zbor direct, trec mai departe la urmatorul pret. Daca aterizeaza la 2 PM, trec mai departe ca mi-e ziua aia pierduta, merg mai departe pana ajung la o diferenta de pret prea mare care sa ma faca sa revizuiesc decizia. Situatia mea actuala: 80% din deplasari merg cu copilul, nu ma intereseza mersul de noapte decat daca un drum e minim 8-10 ore si daca el s-a odihnit in ziua de dinaintea zborului. Am nevoie ca la aterizare sa fie zi, si sa pot accesa hotelul/casa rapid. Daca totusi merg singur si am de ales intre a ateriza dimineata devreme si a ateriza in mijlocul zilei sau seara, ca sa evit plata hotelului degeaba, aleg cel de dimineata, DACA merg singur si spre vacanta , DACA merg pentru o intalnire cu un client, aleg sa aterizez normal sa pot sa arat omeneste.

    00
  20. Daca costul taxiului e mai mic decat diferenta de pret se merita. Toate hotelurile au late check in daca e anuntat, deci nu ar fi asa mare paguba

    00
  21. NOU
    #52

    cu low-cost nu va mai place ?

    00
  22. Toate-s bune si frumoase, dar vor veni cei care stau in zona si se vor plinge pentru zgomot, asa ca ideea va muri in fasa.

    00
  23. Pentru compania aeriana este ESENTIAL ca o aeronava sa fie cat mai mult timp in aer. Daca in loc sa zboare o aeronava sta, in loc sa produca profit produce pierderi. Simplu!
    Daca un avion aterizeaza in Romania la ora 23.00 si decoleaza la ora 06.00 catre mijlocul Europei, timpul asta este exact timpul necesar pentru o cursa dus-inotrs Bucuresti Iasi sau Cluj-Bucuresti. In mod sigur cei care aleg sa aterizeze sau sa decoloze la 3 dimineata nu aleg asta pentru ca „le place” ci dintr-o nevoie. Nevoia poate sa insemne si „ca e ieftin”.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube