O idee bună de tot: închiderea liceelor cu promovabilitate zero la bac

La examenul de Bacalaureat 2015, 55 de licee au avut promovabilitate de 0%. "Până acum, Ministerul Educaţiei a decis diminuarea numărului de clase la liceele care au avut rezultate slabe. Luăm în considerarea desfiinţarea lor", a spus Sorin Cîmpeanu. Dintre aceste licee unde niciun elev nu a promovat examenul de Bacalaureat, 8 sunt licee private. (sursa)

Excelent. Sper să fie închise toate și ministerul să nu dea înapoi în ultima secundă, cum face de obicei. Și sper ca profesorii elevilor de 10 să fie și ei premiați. Pentru că educația românească are nevoie de exemple pozitive. Ai elevi buni, e și meritul tău. Ai elevi proști? E și vina ta.

 

ursi-manele

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

41 comentarii

  1. Esenţială ar fi concedierea profesorilor cu promovabilitate nulă la material lor, cu interdicţia pe viaţă de a mai lucra în învăţământ. Degeaba închizi o clădire, dacă cei care lucrau acolo se redistribuie în alte unităţi.

    00
    • corect, sunt unele zone unde nu exista alta varianta pentru a continua studiile, profesorii trebuie sanctionati

      00
    • Bune solutiile astea radicale pentru unii. E usor sa consideri ca la un sistem complex ca Invatamantul tai o ata undeva si se rezolva prin minune totul. Sa-mi arati si mie in sistemul privat ce firme fac lunar evaluarea angajatilor si ii da afara pe cei mai slabi 20%.
      Sunt grupuri scolare unde aceesi profesori predau matematica la clase de mate-info, la clase de stiinte ale naturii si la clase de tehnologic. Si, ghici ce, la clasele de mate-info si stiinta peste 50% iau bac-ul, iar la tehnologic maxim 5%. Asta in conditiile in care bac-ul la matematica are 3 complexitati diferite. Bac.mate-info > bac. la stiinte > bac la tehnologic.
      Problema este ca ajung la licee teoretice elevi cu media la EN de 3,4 si 5 in conditiile in care ar fi de scoli profesionale care au fost desfiintate demult de alti inteligenti care au taiat ate.
      Daca ar intra la licee doar cei cu medii de peste 6 la EN s-ar restructura fortat sistemul. Ar disparea clase de liceu, ar fi mai multe de profesionala, vom avea promovabilitate mai mare la bac dar vor fi mult mai putini cei care vor da bacul.
      Si inca ceva. Daca iei pe unul cu 3 la EN si il aduci la 5, probabil nu va lua bacul dar, totusi, ceva „plus-valoare” ai adus ca profesor.

      00
  2. Lucrurile sunt putin mai complicate decat par.Esti profesor la Vascautii Din Deal.Ai venit pe un post in care predecesorul tau era rar vazut si atunci mai mult baut.Elevii lui sigur ca veneau din an in paste.In plus,cand sunt muncile agricole in toi,parintii nu-i lasa la scoala ca orice brate de munca in plus sunt folositoare.La un astfel de profesor performanta este daca ii vin elevii la scoala si daca trec clasa-pe merit.Nu se compara cu un liceu-cum era pe vremuri „Mihai Viteazul” din Ploiesti – unde performanta insemna cate premii iau la olimpiadele internationale.
    Nu stiu cum mai sunt acum lucrurile pe la LMV Ploiesti.

    00
  3. Pai si profesorii aia idioti si elevii aia si mai idioti nu se vor duce atunci in alte licee unde urmeaza sa nu promoveze nici acolo?

    00
    • Nu. Pentru ca nu au loc de cei care sunt deja acolo. Propun conversia lor din licee in scoli profesionale. Daca nu te duce mintea sa iei macar nota de trecere la bac, nu ai ce cauta in examen. Daca nici un elev din 200 la cati predai nu iau bacul la materia ta, e cazul sa te gandesti la o reconversie profesionala.

      00
  4. rata de promovare*

    promovabilitatea (însuşirea de a fi promovabil) poate fi folosită doar într-un context pre-eveniment.

    00
  5. Nu poti sa dai vina numai pe licee ca au promovabilitate 0 la bac. Mai ales la matematica. Mai ales ca-ti vin in clasa a 9a fara sa stie tabla inmultirii. Sa dai o clasa in plus la liceele foarte bune iar nu e o solutie. Un elev cu media de admitere<8 sigur nu face fata la Sf. Sava. Dar ce te faci ca sunt multi cu media<5. Astia vor fi "convinsi" sa se transfere ca sa nu ramana repetenti sa le strice statistica. De ce nu s-ar desfiinta si cate o clasa sau chiar toata scoala la scolile generale care au zeci de elevi cu media de la evaluare < 5? Mai ales ca EN nu se compara cu bac-ul. La EN supravegheaza profesorii scolii nu din alte scoli ca la bac.

    00
    • Un singur cuvant: profesionala! Nu toti trebuie sa faca liceul…

      00
    • Daca-ti vin in clasa a 9-a si nu stiu tabla inmultirii, inseamna ca n-au ce cauta in clasa a 10-a pana n-o invata. A, tu i-ai trecut pana in clasa a 12-a si acuma te miri ca tot n-au invatat tabla inmultirii? Pai acolo e un pic si vina ta.
      Dar in invatamantul romanesc asta e sistemul: hai sa-l trecem, sa scapam de el si sa iasa la numar, chiar daca nu e in stare sa-si scrie numele si sa numere pana la 100. Si apoi, te prinzi ca e analfabet abia la primul examen. Dar chiar si acolo mai sunt care trec, cu spaga, cu copiat, poate cu noroc. Si apoi te lovesti de ei peste tot: unul e functionar, altul e prim-ministru, altul e „specialist” in cine stie ce… E ca in bancul ala: cum se numeste cel mai slab absolvent al facultatii de medicina, care si-a luat toate examenele cu nota 5 dupa ce a dat spaga? Domnu’ doctor.

      00
  6. Ministerul face anchete si sanctioneaza cu diminuarea salariului cu 10 la suta 3 luni cazurile de profesori filmati ca traumatizeaza elevii. In loc sa dea afara profesorul, directorul si toti din inspectoratul ala cand se intampla cazuri grave si clare.
    Eduatia in Romania nu e orientata spre elevi, ci spre profesori, sa aiba ei catedra. Asa e si programa – bagam ore la care avem profesori de materia aia, nu pentru a materia aia le e buna elevilor.
    Nu promovabilitate zero, ci orice nota la bac sub 5 la o proba numai ar trebui sa elimine din sistem profesorii si directorii care au dus elevul ala pana in a 12-a. Dar nu se lasa repetenti ca sa aibe profesorii elevi sa ia salariu ei si directorii.
    Nu se schimba nimic.
    Acum 12 ani cand am dat eu bac, daca aveai media sub 8 erai retardat. Acum vad ca baremul e mult mai jos. Si ca e ok sa ai nota 2 la mate sau romana. Cu asa nota ar trebui sa raspunda si penal si patrimonial profesorul de la materia aia care te-a trecut pana in a 12-a.

    00
  7. Examenul de bacalaureat ar trebui desfintat, in locul lui ar trebui examene in fiecare an la 3-4 materii la alegere, examen pe toata tara . Iar apoi poti face media celor 4 ani.
    Atunci am stii din timp ce scoli sau profesori sunt cu probleme.

    00
    • NOU
      #14

      Prietene, esti analfabet. Invata sa scrii corect romaneste inainte sa dai sfaturi cum ca ar trebui ‘desfintat’ examenul de bacalaureat’

      desfiintat NU ‘desfintat’
      am sti NU ‘am stii’

      Agramatule!

      00
  8. Degeaba esti tu bun daca elevul nu vrea sa invete. :)

    00
    • Pai iti faci materia mai atractiva. Si nu mai folosesti epitete zoologice cand elevul pune o intrebare. Sau cand te roaga sa repeti ceva.

      00
  9. Ideea imi place insa am niste indoieli despre cum ar fi in practica. Am fost implicat, indirect, in organizarea unui bacalaureat si m-am speriat ce misculatii se faceau, ce telefoane, sa se afle care profesor unde a fost repartizat, sa ii treaca pe aia ca sa fie trecuti si ai lui, grija „sa se simta bine” profii ca sa nu fie prea exigenti. Asta a fost acum cativa ani buni, nu cred sa se fi schimbat prea mult.
    Plus, o mare presiune pe profesori din partea conducerii liceelor sa nu lase corijenti/repetenti in timpul anului scolar.

    00
    • Bine ca nu ai fost implicat direct ca altfel ai fi stiut ca se zice corigent. S-au schimbat multe. Ce zici tu se intampla cand se dadea oralul cu profi din afara scolii. Acum oralul a fost inlocuit cu competente care se dau cu profii de la clasa.

      00
  10. Sa se transforme in scoli tehnice…. adica profesionale ca sa nu ne ascundem dupa deget. Faci 2 ani, esti electrician sau strungar si esti mult mai castigat si financiar si mental decat cel cu 2 mastere in sociologie ce face shawarma cu de toate. Suntem o natie de snobi, asta suntem.

    00
    • NOU
      #20

      Strungar???Pai si unde mama lui proces verbal sa lucreze ala strungarie?In fabricile facute una cu pamantul?De la Razoare pana la Viilor erau jdemii de joburi de strungar,lacatus,sudor,etc.,acum sunt terenuri virane sau moluri!!!Deci?Am cautat acu’ un an un strugar de mi-a venit rau,abia am gasit intr-o fundatura din capatul Militariului printre case.
      Mai e si faza cu ghiolbanul care e plin de fitze,nu vrea el strungar,el vrea pilot da beamve cu sigla M,sau macar un GTI/GTO tunat,sa moare dujmanii cand pune el manele,sau sa aiba 7 mastere luate pe spaga si sa lucreze dupa aia ca sluga in Pipera 24/7 pentru 20 de meleoane!

      00
  11. Băi, tu mă sperii cu atâta cultură…

    00
  12. ok. desființăm. și punem ceva în loc sau doar bifăm o rubricuță care va conta în indicele abandonului școlar? abandon școlar despre care, se știe, e un indicator la care stăm foarte bine, așa că ne permitem să-l mai stricăm nițel. ne punem o secundă întrebarea „de ce avem asemenea licee?”. sau alta: „câți profesori din asemenea licee sunt necalificați, debutanți care pleacă după câteva luni și sunt înlocuiți de alți debutanți navetiști care dau 70% din salariu pe navetă?” sau alta: „ce-au făcut inspectoratele ca să remedieze situația (căci e așa nu de azi, sau de ieri, ci de ani mulți)? sau alta „nu cumva ar fi mai bine să desființăm, dacă e ceva de desființat, inspectoratele județene, mândre localuri pline de mizerii politruce, cupiditate, autosuficiență și incompetență și să le înlocuim cu asociații profesionale absolut independente de banul public și de abuzul politic”?

    00
    • soluția ar fi mai multe școli profesionale. unii pur și simplu nu sunt făcuți să frece duda prin liceu, pierd timpul aiurea in loc să invețe o meserie.

    • NOU
      #24

      Scoala Profesionala de Bloggeri #scoalavietii

      00
    • @zoso Ai prins perioada cu şcoli profesionale ? Mie îmi pare o tîmpenie bacu’ de tipul ăsta. Eu am terminat în ’91. Pe atunci dirga de povestea cu încîntare de bacalaureatul de tip francez din care urma să se inspire învăţămîntul românesc. După 25 de ani lucrurile se învîrt tot pe acolo . Noi am avut parte doar de 3 examene majore. Examenul de treapta I, examen la mate şi română, dacă nu luai unde te-ai înscris te puteai trezi, în cel mai fericit caz, la un liceu cu acelaşi profil, în alt oraş din acelaşi judet, prin redistribuire, sau şi mai rău, la un liceu cu profil agricol. Evadarea la treapta a II-a era extrem de dificilă, pe lîngă probele normale la mate şi fizică trebuia să susţi si examene de diferenţă. Treapta a II-a , examen la mate şi fizică, la fel de urîtă. Din cîteva clase cu acelaşi profil rămînea una , poate două. Cei care nu reuşeau să promoveze aici erau preluaţi la fel ca la prima treaptă, pe locurile neocupate de la alte licee, sau de învăţămîntul profesional. Aici semnai un contract cu o întreprindere, la finalul scolii fie te încadrai, fie puteai refuza şi plăteai tot contactul. Pe durata scolii primeai o bursă lunară, din ce ştiam de la prieteni în jur de 600 de lei. La final de liceu, pentru cei ce rămîneau la liceu, urma bacu’ cu examene la mate, romînă şi fizică. După bac’, la mijloc de iulie, examenele de admitere la facultate, mult mai grele decît bacu’. Şi se dădeau la orice facultate. În timp ce scriam comentariul ăsta am dat peste această
      ştire. După 25 de ani din nou la momentul ’89.

      00
  13. Ideea nu e deloc bună. In acest fel liceele vor fi închise, iar profesorii cei proşti vor fi mutati la alte licee, unde promovabilitatea la BAC va scădea.

    De fapt cu acei profesori, şi nu cu liceele, ar trebui făcut ceva, să fie trimişi la reciclare, să fie destituiţi, să fie obligaţi să citească Apostol a lui Cezar Petrescu, să încerce să-şi predea materia după cărţi de genul ăsta http://infokam.eu/blog/2015/06/27/ati-auzit-de-iakov-perelman-1882-1942/ şi să să fie obligaţi urmărească videoclipuri de genul acestuia: https://www.youtube.com/watch?v=49_TJymgXgM

    Şi nu în ultimul rând, să se ia la mână programa din şcoli şi să se corecteze ce e de corectat, în fond, ca să dau un exemplu, de câte ori în viaţă ţi-a folosit să ştii să rezolvi o ecuaţie de gradul 3 ?

    00
  14. Inchiderea liceelelor nu e o solutie.
    Liceele alea exista pentru ca sunt copii care au nevoie de ele.

    Problema e managementul acelor licee.
    Cand angajezi profesori pe pile, cand cei care trebuie sa controleze liceele sunt pusi politic – apare dezastrul asta.

    Solutia sta in reorganizarea acelor institutii.
    Concediati toti si reangajati cei care trec anumite criterii si concursuri de performanta.

    00
    • De licee au nevoie copiii foarte buni, buni si cei de un nivel mediu de pregatire. Semianalfabetii, analfabetii si alte categorii fara apetit pentru carte pot merge la scoli profesionale cum era pe vremuri. Mai bine inveti o meserie si iesi un mecanic auto bun sau bucatar decat sa faci liceul ca sa mergi apoi la o facultate particulara si sa rezulte astfel armate intregi de semidocti ce vor fi insurubati apoi in posturi de sefi sau sefuleti . Dupa revolutie au explodat doua afaceri mari : chioscurile de la marginea strazii si facultatile particulare unde era nevoie ca pulimea sa aiba liceul si astfel sa avem materie prima pentru profesorii platiti gras din aceste „facultati”(valabila teoria si pentru facultatile de stat!).

      00
  15. Cine nu poate lua BAC-ul nici nu are ce cauta in clasa a12a, pur si simplu nu trebuia sa treaca anii. nu te duce ? repeti anul si refaci materile din anul respectiv

    00
  16. NOU
    #30

    Existența liceului este, totuși, un lucru bun… Nu e ca și cum ar crește din pământ ca bisericile
    Ar trebui dați afară toți profesorii cu tot cu director, secretară, femeie de servici și retras dreptul de profesare pe viață

    00
  17. Ar trebui cate-un examen la fiecare sfarsit de an de liceu.

    00
  18. Prpfund greșit raționamentul tău. Elevii cu rezultate bune le au mai degrabă datorită altor factori (mediu, bani de meditații, resurse pentru activități extrașcolare și materiale etc.) decât datorită profesorilor. Și spun asta atât din poziția elevului din liceu de top, cât și din cea a meditatorului de elevi din licee de top.
    Practic premiezi un profesor pentru bulanul pe care l-a avut că a picat în liceu bun și îl penalizezi pe cel care n-a avut bani de șpagă și a picat în liceu industrial.

    00
  19. NOU
    #33

    Pe langa desfiintare, profesorii ar trebui trasi in țeapă, ca pe vremea lui Tepes, elevii trasi de urechi, iar elevele trase … … …

    00
  20. si cu profesorii buni care nu sunt repartizati sau nu au loc in licee de renume din capitala sau din resedinte de judet ce faci pruncule? cam cat de naiv esti dumneata la varsta ta…ia cugeta putin te rog !

    00
  21. O prietena de a mea a dat examenul de titularizare anul trecut si castigase un post la tara la cuca macaii… pentru ca spaga si pentru ca posturi foarte putine. S-a dus? Nu! Numai drumul pana acolo in fiecare zi ii lua tot salariul. Ii decontau motorina numai daca avea masina personala inscrisa pe numele ei, ceea ce nu avea. Nu se merita. Imi pare enorm de rau pentru cei de la sat, ca nu au ocazia sa invete si sa fie invatati de profesori buni. Dar aici e vina statului. Nu poti sa ceri tu unei persoane care a castigat concursul de titularizare sa se duca pana la dracu-n praznic pe un salar de 600-700 de lei si sa nu te gandesti nici macar putin cum ajunge acolo, daca ii ajunge banii de pe o luna pe alta si tot asa…Sa dai niste solutii la astfel de situatii jenante. E bataie de joc

    si apoi intre timp copiii aceia au astfel de profesori:
    https://stirileprotv.ro/campanii/fara-carte-fara-viitor/hello-kitty-engleza-predata-de-o-profesoara-elevilor-dintr-un-sat-din-vaslui-nu-contine-mai-mult-decat-cele-2-cuvinte.html

    si da, cum zicea si zoso. nu toti sunt facuti sa faca facultati. nu inteleg de ce s-au desfiintat scolile profesionale. sa faca mai multe. chiar este nevoie de strungari, de electricieni etc… Mai ales dincolo, se cer meseriile astea. Ar castiga si bani si timp si o meserie pe viata. Pentru ce sa ingroase randurile somerilor cu mastere si licente fara numar?

    00
  22. Nu trebuie sa reinventam roata oamenilor. Trebuie un program de tipul Ged ului din state + program de scoli charter pentru elevI din ghetou sau doar prosti + programe de tip workplacement . Cine poate bac + Facultate . Cine nu 10 clase + plasament in munca si Nu somaj (aka free money).

    00
  23. Zoso, comentariile mele de ce nu mi se vad?

    00
  24. NOU
    #40

    AI dreptate dar nu absoluta. Exemplul care confirma regula este un colegiu de la mine din oras, Focsani, Elena Doamna sau ceva de genul asta, frecventat de oameni cu handicap, gen sindrom Down samd, care are promovabilitate 0.
    Daca ii trimiti pe acestia in alte licee/colegii vei obtine – sigur vor fi discrimiati mai mult, batjocoriti mai mult, profesorii se vor uita mai urat la ei, directorii vor face tot ce pot sa nu-i accepte (pentru ca, asa cum zici tu, doar performanta conteaza).
    Ce vei obtine – nimeni nu-si va asuma inmatricularea lor – la liceele bune va scadea promovabilitatea, la cele amarate le va da un om care in viziunea lor sigur nu va promova versus unul care poate va promova (ceilalti elevi ‘normali’).
    Deci, reevaluezi, pui exceptii?

    00
  25. Dacă e promovabilitate mare sau totală – „S-a copiat, s-a șutit, toți proștii au trecut.”

    Dacă e promovabilitate mică sau nulă – „Sa punem lacatul”

    Dacă e promovabilitate mediocră – „Vom încerca să îmbunătățim, să, să, să …”

    Nimic, niciodată…

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.