BMW i3 testdrive

Mă știți, sunt mare fan Reno, încă îmi place Megane, mă uit acum la unul nou, că vreau să vând Foresterul, dar chestia aia numită ZOE nu prea e mașină electrică. Știu, e cu 20.000€ mai ieftină decât i3, dar discuția e aceeași: cine are bani de o electrică trebuie să se gândească unde o încarcă, fie garaj, fie parcare la serviciu. Iar cei care au bani de un i3 sunt în una din situațiile astea, cei care au bani de ZOE nu.

Așadar, BMW i3, mașină electrică, 120km autonomie, 170CP, 40.000€ preț. Despre mașină:

  • Designul e o chestie de gust, nu mi se pare nici urâtă, nici prea frumoasă. E futuristă. Interiorul e frumos de tot, lux, piele, bambus, spații de stocare, schimbător de viteze pe volan și așa mai departe.
  • Bordul putea fi mai bun. Mi s-a părut aiurea să am două ecran și în continuare butoane pe bord și pe consolă.
  • Portbagajul relativ încăpător, vedeți o poză cu bagajele pentru 2 zile a 2 adulți și doi copii.
  • În spate încap doi copii sau doi adulți de 1.60. Ce e peste o să fie un pic înghesuit.
  • Viteză maximă 150km/h e minciună, am prins mai mult de atât.
  • Demaraj foarte bun, din nou, 170cp disponibili imediat.
  • Autonomie: bună! Consider că 120km e o autonomie bună pentru acest gen de mașină. Pleci de acasă, te duci prin oraș, îți faci treburile, te întorci. Nu avem orașe atât de mari încât să faci 120km pe zi. Plus, dacă înveți mașina un pic, poți să recuperezi energia la oprire.
  • Cu încărcarea: la priza normală, de acasă, abia am încărcat 10km în două ore.
  • La mers forjat și prin oraș (20km) și prin afară (80km) (am vrut să văd cât prinde, am urcat niște dealuri moderate, am vrut să văd cum stă în curbe, am dat la o parte niște cocleți care dormeau pe banda a doua), bateria a ținut 100km, pentru că, din nou, recuperat energie la frânare.

Mișto de avut ca mașină de oraș pentru cineva care are garaj.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

119 comentarii

  1. Suicide doors. Comode?

    00
    • foarte. deschiderea e bună pentru pasagerul din față, așa și așa pentru cel din spate.

    • Cel din spate poate deschide usa independent fata de cel din fata sau trebuie sa fie usa fata deschisa in prealabil?

      00
    • NOU
      #4

      @antinevralgic carligul in care se inchide usa din fata, e pe usa din spate (la masinile normale e pe stalp), deci trebuie sa deschizi usa din fata ca sa deschizi usa din spate

      00
  2. Fan Reno? Take a look at this:
    https://www.continental.com/en/press/press-releases

    Practic e gindit sa fie instalat cu usurinta pe orice masina, in locul generatorului.
    Not bad….

    00
  3. Este diferenta intre incarcare la 220V normal si trifazic?

    00
    • Masinile electrice se pot incarca la priza normala si in functie de marimea bateriei dureaza mai mult sau mai putin de 8-12 ore.Trifazic la cele mai multe masini se incarca full in aproximativ 4 ore. Apoi sunt super charge din cate am inteles le intalnesti pe la unele magazine in parcare care iti incarca bateria de la 0-80% in 30 de minute.

      00
    • Înseamnă că e ok și la priză normală. La fel cum lași telefonul peste noapte la încărcat, poți lăsa și mașina :D

      00
    • NOU
      #9

      Salut,

      Ce trebuie să ştii despre încărcare:
      0. Puterea staţiei se măsoară în kW. Capacitatea bateriei în kWh.
      Asta înseamnă ca dacă ai o staţie de 5 kW, încarci într-o oră 5 kWh, în două ore 10 kWh şamd.

      1. Încărcarea rapidă (peste 3,7 kW) se face la putere maximă doar 80% din baterie, pentru ultimii 20% puterea scade exponenţial, pentru a proteja bateria.

      2. Sunt trei tipuri de încărcare (se folosesc şi cabluri diferite) – priză normală (foloseşte curent alternativ), curent alternativ cu priză specială (AC) şi curent continuu (DC).

      3. Puterea de încărcare a staţiei este produsul amerpajului cu tensiunea. Ex. o priză normală are 12A x 220V = 2,6 kW. În teorie de la 220V poţi să ai şi până la 16A, dar pentru o putere mai mare îţi trebuie staţie şi cablu special. Cablu de priză nu susţine decât încare de până la 2,6 kW.

      4. Puterea de încărcare maximă pentru BMW i3 cu bateria mare – 11kW la AC şi 50 kW la DC, totul pentru o baterie cu capacitatea utilă de 28 kWh. E simplu să înţelegi timpii de încărcare – regula de 3 simplă.

      00
  4. Mașinile electrice au schimbător de viteze?

    00
    • Nu, mașinile electrice merg doar în față. Dacă vrei să dai în spate trebuie să te dai jos și să o împingi tu.

      00
    • Si baga curent inapoi in baterie cand o impingi in spate.

      00
    • Deci e schimbator de directie, nu de viteze :P

      00
    • @Gany: masinile electrice merg si cu spatele pentru ca motorul electric (AC sau DC)e reversibil, deci se poate roti si in sens invers. Asta se realizeaza cu un switch care inverseaza niste polaritati. Switchul respectiv e mult mai simplu decat o cutie de viteze. De aia, la masinile convertite sa mearga pe baterii, ambreiajul e desfiintat (fiindca nu se poate atasa la motorul electric) si cutia de viteze e blocata (in viteza a doua pare-mi-se).

      00
    • de sens ca directia o schimbi din volan

      00
    • NOU
      #16

      Maşinile electrice au cutie de viteză. În prezent, pentru că sunt gândite pentru oraş, au o treaptă pentru înainte şi una pentru înapoi. Dar sunt limitate la maxim 150 – 160 km/h, cu excepţia Tesla. Când vorbim de maşini mari, care merg în afara oraşului, am nevoie de mai multe trepte, pentru reducerea consumului.

      Un mare avantaj pentru că am o singură treaptă de viteză este faptul că nu trebuie să retrogradez pe depăşire, am răspuns imediat la acceleraţie.

      00
  5. E cam scumpa pentru un breloc de chei. Sper sa o considere un esec si sa nu mai faca una la fel.

    00
    • NOU
      #18

      Pentru că am costuri reduse de combustibil (undeva pe la 5-15 lei per 100 km, în funcţie de mai mulţi factori), impozite mici, costuri de întreţinere foarte mici (cu uzură minimă pentru frâne şi fără nevoie de schimb ulei sau filtre), BMW i3 este unul din cele mai accesibile BMW-uri noi dacă ne gândim la costul complet de utilizare (preţ + cost de utilizare). Se apropie ca preţ de un BMW 118d.

      00
  6. Ăsta este i3-ul vechi nu? Varianta nouă parcă promite >300 km autonomie. Teoretic ai putea face București Brașov dus întors :)

    Sper să apuci să testezi și un Opel Ampera 2017, care se laudă cu 500km autonomie. Cu asta sigur poți face București Brașov dus întors fără probleme.

    00
    • Deocamdata singura masina electrica serioasa este Tesla. Cu un pret f. mare.Dar masina este o minune a tehnologiei. Celelate sunt pentru amatori. Si alea oricum f scumpe. Cu 40.000 iti iei o masina traznet !

      00
    • Adi, cu 35.000$ (dolari) te înscrii pentru o Tesla model 3, ce-i drept cu condiția să fii cetățean europan, România nefiind inclusă deocamdată.

      00
    • Sunt aproximativ 2000 de comenzi înregistrate din România pentru Tesla Model 3. La 35.000 euro ai autonomie triplă față de BMW i3 și arată infinit mai bine.
      M-am pus și eu la coadă, sper sa nu trec de 40 ani până îmi vine rândul, că barbă albă oricum am.

      00
    • f1, unde te-ai înscris? Pentru că pe site-ul oficial drapelul (linkul) României nu figurează.
      Nu sunt interesat de achiziție, ci de fenomen în sine. 2000 de comenzi mi se pare un număr mare. Chiar îmbucurător, aș zice.

      00
    • I3 testat vad ca e model 2016 care are baterie de 22kw, 2017 are baterie de 33kw si autonomie de 180km, apoi mai e varianta REX care are un motor pe benzina sa incarce bateriile si autonomie de 288 km.
      Tesla model 3 poate va fi pe piata in 2-3 ani, dar pana atunci poate multi producatori de electrice vor ajunge la autonomie mai mare.
      Tesla promite baterie pentru acasa power wall la 3500$ si cu instalarea ajunge la 8000$, in trecut au facut mai multe promisiuni dar a durat mai mult decat au estimat ei.

      00
    • Dan, daca nu stii despre ce este vorba, macar nu te baga. Inscrierea de care spui tu este de fapt rezervare. Si este 2000 de dolari. Pretul total este 35.000.Cu tot cu cei 2000.Esti,,pe aproape,,

      00
    • Pentru Europa, Tesla Model 3 începe de la 35.000 euro fără opționale (4×4, pilot automat, posibil și panoramicul să fie opțional, etc) și avansul pentru rezervare este 1000 euro (rambursabili oricând dacă te răzgândești). Pe pagina oficială la Model 3 când dai rezervare din listă poți să alegi România.
      https://www.tesla.com/en_EU/model3
      Hai cu mine la coadă, dacă ne vede mai multi poate se hotărăște Elon Musk (Director General la Tesla Motors) să ne monteze și nouă niste super-chargere.

      00
  7. dă și tu un link către scăunelul ăla pliabil pentru picioare.
    de asta am cea mai mare nevoie acum.

    00
  8. Pentru cei care stau la bloc s-ar putea produce un fel de baterie externa pe care sa o incarci in casa si pe care sa o duci jos impreuna cu un vecin sau doi.

    00
  9. am vazut deja vreo 4 prin oras. intr-una din ele era la volan un politai:) da poate era masina sefului…

    00
  10. Doar pentru curiozitatea mea, de unde si pana unde mergi cu tigaia asta? Si care este comfortul ??? Vand subaru in defavoarea asteia … hai ma lesi … !!! E publicitate pe fata .. La un drum intins iti plangi de mila …. nu intru in polemica ca romanilor le place polemica si batistele … O fi bmw dar poate nu este chiar asa de fantastica …

    00
  11. NOU
    #45

    Încălzirea electrica pe timp de iarnă cat reduce din autonomie?

    00
    • vreo 10km față de cifrele declarate.

    • *autonomia se reduce pana la 90% daca faci o ciorba de burta pe scaunul din dreapta soferului

      00
    • Daca mai bagi si iPhone-ul la incarcat, se ia curentul.

      00
    • NOU
      #49

      BMW i3 are două sisteme de aer condiţionat – unul pentru baterie şi unul, separat, pentru habitaclu. 0-100.ro are un test foarte interesant în sensul ăsta.

      Temperatura scăzută (probabil de la -5 grade C, -20 deja efectul e mai pronuntat) infulenţează maşina în trei feluri:
      – La temperaturi reduse scade puterea de absorţie de energie a bateriei, deci timpi mai mari de încărcare.
      – La temperaturi reduse se schimbă chimia bateriei şi scade capacitatea.
      – Consumi energie electrică pentru încălzire, deci creşte consumul.

      Per total infleunţa poate fi semnificativă – până la 40% în condiţii extreme, când rulezi la viteze mici (pentru că la încălzire ai consum pe oră, nu pe km, şi deci cu cât rulezi la viteze mai mici, cu atât îţi creşte consumul per km). Asta înseamnă o autonomie în condiţii cotidiene redusă de la 200 la 120 km.

      Ai două soluţii să combaţi asta:
      – Precondiţionare – o funcţie care îţi permite ţie să setezi ora de plecare şi să găseşti, atunci când ai maşina la încărcat, încălzită şi cu plin-ul făcut, îmbunătăţeşte semnificativ consumul, mai ales pe primii 10 km. Şi e şi foarte plăcut dimineaţa să găseşti maşina dezgheţată şi caldă înaitne să pleci. :)
      – Încălzire nu prin rezistenţă, ci prin pompă de căldură. Scade consumul pentru încălzire cu aproximativ 50%.

      00
  12. ‘chestia aia numită ZOE nu prea e mașină electrică’

    Primisem un răspuns oficial de la Renault pe tema asta, ZOE s-ar încadra undeva la cvadriciclu electric. Deci nu, chiar nu e mașină electrică.

    Întrebare (valabilă pentru tot ce e mașină electrică): ținând cont de cât de silențios cred că este motorul, cam ce % din baterie se consumă apăsând claxonul pentru a-i face atenți pe pietoni (obișnuiți să audă motorul), să se ferească, să nu mai meargă pe drum?

    00
  13. Deocamdata masinile electrice sunt mai mult de „prezentare”, adica uitati si noi facem.Cand vor fi la preturi accesibile ,incarcarea sa fie rapida,acumulatorii de dimensiune si greutate mica, capacitate mare si autonomia comparabila cu cele termice si bineinteles o sursa de energie ieftina si practic inepuzabila (reactoare cu fuziune care sunt in faza de cercetare) abia atunci va fi o schimbare.

    00
    • Tesla are autonomie, incarcare rapida, este o limuzina de lux la pret accesibil iar reactor de fuziune o sa puna in centrale electrice si pe portavioane nu pe Loganu tau.
      Cel putin nu in viata ta.

      00
    • In 1905 toate taxiurile din NY erau masini electrice. Masinile electrice sunt masini de oras, majoritatea oamenilor conduc sub 100 de km pe zi in oras unde poluarea e foarte mare de la numarul de masini.
      Prin alte parti firmele ofera locuri speciale de parcare si incarcare gratuit sa promoveze folosirea masinilor electrice.
      In California statul ofera 10000$ daca cumperi masina electrica.

      00
    • Marinica draga te vad baiet istet.Reactorul de fuziune nu se pune mamicule pe… masina.Cu el produci energie electrica pe care o trimiti in retea.Reactoarele astea vor inlocui centralele nucleare dar matale nu ai auzit de tehnologia asta, asa ca stai jos ai nota 3( trei) pe azi.

      00
    • NOU
      #59

      BMW i3 este maşină de oraş şi nu îşi propune să înlocuiască un SUV sau un combi. Cu o autonomie reală undeva între 150 şi 250 km, în funcţie de stil de condus, vreme şamd., maşina acoperă nevoile zilnice prin oraş apoi o încarc peste noapte.

      Baterie mai mare vine cu multe provocări. Pentru moment încărcarea „rapidă” este un mit. În sensul că staţiile ultra rapide de la Tesla asigură o încărcare 80% undeva la 45 de minute. Este enorm comparat cu experienţa de încărcare la pompă de benzină.

      De aceea ceilalţi producători au propus baterii mai mici şi maşini de oraş care vin şi cu un alt model de utilizare. Noi credem că cei care stau la casă sau au o parcare proprie cu acces la priză, şi au o a doua maşină, pot să se bucure cu adevărat de o electrică de oraş. Costuri, per ansamblu, reduse, altă experienţă de utilizare, mai zen. E greu de explicat până nu se încearcă.

      Legat de încărcarea rapidă – se lucrează acum la un proiect european de staţii de 340 kW (faţă de 120 kW cât are maxim acum Tesla, din câte ştiu) şi la baterii de capacitate mare care să suţină aceste puteri. Acestea sunt anunţate pentru undeva după 2018.

      O altă soluţie, mai simplă decât fuziunea la rece (sau alte viziuni asemnătoare, mai mult sau mai puţin SF) este pila de combustie (fuel cell), folosind hidrogen, anuţată la producţii de serie mai extinsă (acum sunt oferte de la câţiva producători, dar volume foarte mici) după 2020.

      00
  14. Draga, ne ajunge oare painea?

    00
  15. Pe frigul asta nu scade autonomia? Sau compartimentul bateriilor e bine izolat termic?

    00
    • autonomia a fost 100km pe vremea asta.

    • sau cum scade autonomia daca stai in frig in trafic? apuci sa traversezi Bucurestiul la ora 6-7? asta ca tot e masina de oras.

      00
    • se putea să nu apari tu, teniescu? adică, cum ar fi fost să fie un articol la care tu să nu spui o imbecilitate?

    • am fost curios cat consuma si stand pe loc, dar putea fi relevant pentru un trafic in care mai mult stai pe loc (scenariu pt Bucuresti, Cluj-Napoca etc), ca ma indoiesc (sau poate am inteles eu gresit cum functioneaza astea) ca ai 120 km autonomie si daca ii faci in 5 ore si nu in conditii de 60-70 km/h, care in timp ar fi 2-3 ore. :)

      00
    • @Teinescu ii faci cand te misti, cand stai pe loc nu consumi

      00
    • @SirNeo:
      Consumi si cand stai pe loc: caldura in masina, faruri, radio, computer de bord.
      Nesemnificativ in comparatie cu acceleratia, dar totusi

      00
    • NOU
      #68

      Am răspuns eu în detaliu mai sus. Comportamentul bateriilor are un circuit propriu de management termic. Asta îl ajută la frig, dar şi la încărcare sau utilizări sportive să nu se supraîncălzeazscă.

      00
  16. Cat ar fi asigurarea la masina asta? Se ia in calcul KW ?

    00
    • NOU
      #70

      Pentru RCA se ia în considerare puterea.
      Pentru CACO la BMW i3 am negociat rate mai mici faţă de o maşină obişnuită. Argumentul este că e o maşină de oraş, o foloseşti la viteze mai mici şi pe distanţe mai mici, deci riscurile sunt scăzute.

      00
  17. Ar fi interesant de aflat cat costa 1km ( sau cat curent papa la o incarcare )

    00
    • Depinde cat platesti pt 1kw furnizirului de electricitate sau cat te costa pe tine sa o generezi :)
      Un articol pe tema asta aici :

      00
    • 15 lei km in oras.
      10 lei km afara.

      00
    • per kilometru? nu cred.

    • modelul asta are baterie de 22KW si Vali zice a condus 100 km cu bateria plina, teroretic ar fi putut conduce 120km daca ne luam dupa specificatii, dar conditiile meteo si setea lui de a merge cu viteza.
      22kw( plus pierderi la incacare mai bine folosim 24) x 0.5 lei ( pret /kwh)= 12 lei /100 km
      O masina pe motorina cu consum mediu de 6 l/100km :
      6 litri motorina x 5 lei litrul =30 de lei /100 km

      00
    • NOU
      #76

      În primul rând Vali a avut modelul de 90Ah, cu bateria cu capacitate utilă de 28 kW. Eu aş băga mâna în foc că merge mai mult de 100 km. Dar şi la 100 km, aşa cum a calculat DW, înseamnă 14 lei la 100 km.

      Acum, cu liberarizarea pieţei de energie, există furnizori care îşi oferă un preţ de 0,2 lei per kW. Asta înseamnă şi la consumul maxim de iarnă undeva la 6 lei per 100 km.

      00
  18. Cat dureaza o reincarcare de la 0 la 100%? Si in ce conditii (mono sau trifazic)?

    00
    • Nu inteleg de ce de fiecare data se intreaba in cat timp se incarca bateria (fie ca se specifica FULL sau nu) raspunsul este X minute 80%
      Sunt blocate bateriile la 80% sau ce? :)) marketingul asta…

      00
    • ai smartphone? în cât timp incarcă până la 80% și în cât de la 80 la 100%? vezi că nu e greu să nu fii idiot?

    • în condiții de supercharger, 40 mins 80%.

    • Am smartphone, dar chiar n-am luat seama niciodata diferenta de timp 0-80 si 80-100.
      E ok, posibil sa fiu idiot. :))

      00
    • Da dar omul gândește că are autonomia aia de rahat la 100% încărcare de aia când întreabă in cat timp se încarcă il intereseaza cat timp pana la 100%. In mintea omului normal 80% nu inseamna încărcat, ci cu 20% mai puțin de încărcat. Adică 95km nu 120 range. Adică un căcat.
      Testul de la grand tour cu i3 e relevator. E doar pentru oras si nici macar acolo nu scapi de range anxiety. Pentru drumuri afară ai nevoie de altă mașină. Cam greu

      00
    • adrian, dacă ai 40K să dai pe ea, ai bani și de o a doua mașină :D

    • NOU
      #84

      Am explicat mai sus cum e cu timpii de încărcare.

      Toţi producătorii comunică 80% din baterie, pentru că de la 80% în sus puterea de încărcare scade exponenţial. Asta înseamnă că la i3 avem 40 de minute (de la 0-80%) şi probabil 30-40 min pentru ultimii 20%.

      00
  19. NOU
    #85

    E un pas inainte in viitor. Tesla are autonomie 300-400 Km . A aparut in 2016 drona elicopter electrica EHANG 184 si Volocopter VC200 https://www.youtube.com/watch?v=jvYaEAYaAJQ . Parca totusi mariile companii petroliere, cele din industria producatoare de masini cele care se ocupa cu transporturile aviatice, cu benzina/disel nu vor sa se dezvolte! Oare avem suficient litiu pe pamant? Avem telefoane /trackers superperformante dar masini cu autonimie mica. Fiecare sa aiba drona lui capabila sa se deplaseze pe distante mari 5000Km :)

    00
    • „Oare avem suficient litiu pe pamant?”… Păi, litiul e al treilea element ca răspândire în univers (și în tabelul lui Mendeleev), iar din ciclul: concentrația atomilor de hidrogen din apă e dublă față de oxigen, pământul (țărâna, lutul) e alcătuit cu preponderență din siliciu, carbon, calciu și litiu.
      Multe din marile companii petroliere deja și-au adăugat în siglele lor câte o eoliană, o rază de soare, o floare etc. Eu cred că sunt foarte pregătite să facă pasul către energii regenerabile, dar de ce să renunțe la un sistem care încă funcționează.

      00
  20. Noul model Zoe are 400km automie declarată, iar reîncărcarea completă se face într-o oră de la o stație rapidă. La Renault se plătește rată lunară pentru închirierea bateriilor chiar dacă mașina pare ieftină. BMW i3 are range extenderul (un motoraș de jucărie în 2 cilindri – dacă ai optat pt el) și să zicem că autonomia nu ar mai fi o problemă atât de mare.

    00
  21. e asa greu sa se faca masini electrice care arata a masini normale (gen cum incearca Tesla)? nu inteleg de ce fiecare producator de clasice incearca designuri fistichii, doar ca sa se vada de la o posta ca aia nu e masina normala, e electrica.

    00
    • Arata ca un Lastun din era digitala.

      00
    • Nu e greu, dar tocmai aia e chestia: designul oficial al unei mărci să nu fie confundat cu aceste încercări timide. Uite mai sus cum se întreabă oamenii cum se comportă la drum lung o mașină cu 120 km range oficial. Un prost din ăsta merge și o cumpărăr apoi se plânge că nu poate face valea Prahovei dus-întors iarna cu o încărcare. Nu e mai bine să arate ca un BMW de jucărie decât unu’ serios?

      00
  22. 10 Km in doua ore ? slabut
    Ai idee in cat timp se incarca masina la un e charge, cum ii la kaufland sau alte magazine…

    00
  23. Foarte buna pentru oras, in special pentru tarile in care se gasesc mai multe statii de incarcat. Iar pretul de 40.000 euro la fel, e ok pentru cei ce castiga 2000-3000 euro pe luna.
    Pentru Romania ar fi fost bun un motor de backup pe benzina, ceva mic gen 1000 cmc, dar asta crestea complexitatea masinii si evident si pretul.

    00
    • NOU
      #95

      Salut. Avem o versiune (cu Range Extender) cu motor de 700 cmc. Motorul antrenează un generator şi, dacă nu sunt utilizări extreme, menţine consntat nivelul de încărcare al bateriei. E gândit ca o soluţie pentru drumuri lungi.

      Din punctul de vedere al costurilor, aşa cum spuneam, pe 3 ani, la 15000 km pe an, ajungem la nivelul unui BMW 118d, ceea ce cred că nu e rău pentru o maşină premium.

      În plus avem şi un program de finanţare foarte bun, cu valoare reziduală garantată la 51,6%. Asta înseamnă că poţi să ai şi o rată decentă.

      00
  24. Exista si varianta cu motor ce e folosit la generarea curentului, nu misca rotile direct…am testat si eu, daca rupi acceleratia cei 100km autonomie se duc dupa 15 km.

    00
  25. Problema cu masinile electrice este ca daca ai de schimbat basteria ai dat de dracul.
    Masini electrice din 2012 care au costat $50000 dupa 5 ani se cumpara cu $8000. Citeam undeva ca pentru americani la asa preturi doar dupa 10 ani incepi sa vorbesti de economie fata de una pe benzina insa atunci e cam tirziu.
    Tehnologia e interesanta insa autonomie mai mare si preturi mai scazute sint necesare pentru a creste popularitatea lor.

    00
    • Americanii nu cumpara masini electrice, ei le au pe lease i3 2016 era la 240$/luna , fiat 500e la 100$/luna.
      Apoi federal au un rebate de 7500$, California mai are inca 2500$ si mai sunt alte state care au rebate-uri.

      00
    • Acuma pentru a ajunge la asa lease cit trebuie sa pui jos? $7000?

      00
    • @mihai007 au fost oferte in trecut cu 0$ jos.
      leasehackr.com daca te interesaza lease in state.

      00
    • NOU
      #101

      Salut, apropo de valoarea de revânzare – la BMW avem o soluţie foarte bună.
      Un program de finanţare, BMW Select, cu valoare reziduală garantată de 51,6%. Asta înseamnă că după 3 ani, leasing-ul poate prealua maşina şi tu nu achiţi decât 49,4%. E ca şi cum îţi promitem că ţi-o cumpărăm înapoi cu 51,6% din preţul de nou. Dacă tu crezi că obţii o valoare mai bună, plăteşti valoarea reziduală şi păstrezi maşina.

      00
  26. de ce nu poate o masina electrica sa arate normal? de ce trebuie sa arate ca o masina (facuta) de handicapati? (no offense)

    00
  27. Nici o masina electrica asa cum sunt la momentul asta nu merita din cauza bateriei. Sunt doar o fita. Autonomiile sunt penibile chiar si la tesla model s. Si nu autonomia neaparat, ci orele petrecute pentru a face plinul. Pur si simplu este o solutie nefiabila.

    00
  28. Daca ai castiga la loto ei 40.000 eur si nu ar trebui sa vinzi subaru, ti ai cumpara maine i3? Un raspuns cu DA sau NU, fara explicatii…

    00
  29. Pt cine intreba mai sus de rezervare tesla 3(35.000usd) cu livrare din 2018:

    Link aici:
    https://www.tesla.com/en_EU/model3/reserve

    Prima plata de 1000 euro aici:
    Wire Amount: € 1.000
    Bank Name: AMSTERDAM – CITIBANK INTERNATIONAL LTD – 100
    Bank Swift Code: CITINL2X
    Name: Tesla Motors NL BV
    IBAN: NL76CITI0266074340
    Bank Address: Schiphol Boulevard 257, WTC Building-Tower D, Floor 8, 1118 BH Luchthaven Schiphol, Amsterdam, Netherlands

    00
  30. Intr-un viitor destul de apropiat masinile electrice o sa fie din ce in ce mai numeroase pana ce cele cu ardere o sa dispara. De la avantajul ca nu emit gaze mai este avantajul acceleratiei care are performante de top.

    00
  31. NOU
    #112

    Cam scumpa ca masina de oras…. daca nu esti fiul lu’ dragnea

    00
  32. Parerea mea e ca masinile electrice inca nu au ajuns la maturitate.Cred ca Tesla face pe piata auto ce a facut iphone 1 cand a aparut. Stabileste niste standarde. Viitorul pietei auto o sa fie interesant. Sau poate sunt eu prea visator?

    00
    • Nu ești visător, nici începutul mașinilor cu combustie internă nu a fost mai promițător. Ford T conuma 11-18l/100 km și avea un rezervor de vreo 30 de litri, deci nu cu mult peste autonomia BMW-ului de mai sus. Sunt sigur că scepticii vremurilor explicau că e mai bună trăsura, că merge infinit cu iarbă de pe marginea drumului. Mașinile electrice acum se nasc.

      00
  33. Tu esti adeptul touchscreenului si lipsei de butoane pe bord?
    Mie la peugeot-ul pe care il am acum (308) asta mi se pare cel mai naspa lucru: nu mai are niciun buton. Iar pe touchscreen nu poti apasa fara sa iti iei privirea, cum ai face cu un buton dupa ce te obisnuiesti

    00
  34. Bordul ala arata deplorabil dpdv al designului (nu ma refer la materiale, calitate etc), ma mir ca nu vine separat cu 2 tablete pe care sa le montezi si eventual sa le platesti separat.

    Per total nu imi place designul masinii si mi se pare ingrijorator ca in 2 ore la 220v ai autonomie de 10km.

    00
  35. Daca vrei neaparat electrica, mai exista Hyundai Ioniq electric. Abia s-a lansat la sfarsitul anului 2016. Are autonomie aprox 300km, iar ca pret gassesti pe mobile.de începand cu 27000eur. Pret de lista parca e 33000eur.

    00
  36. O idee de articol – de ce vrei sa vinzi Foresterul? Cred ca ar fi de ajutor modul tau de abordare vis-a-vis de masini mai ales ca ai trecut de la masina noua la SH si (pari sa) ai grija de ele.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.