Honda sunt un pic idioți cu CRV-ul

CRV e o mașină onestă: design banal, fiabilă, rezistentă, testată și confirmată ca alegere bună pentru cei care doresc un SUV decent.

Pentru că mai mulți prieteni au dat like pe FB paginii Honda, tot văd reclame de la ei. Am dat click, am râs un pic că au păstrat luminile de pe spate înclinate, să nu fie văzute când bate soarele în ele, am mers mai departe.

Dar reclamele sunt insistente.

Și am mai dat o dată click. Și am râs că au dat share la reviewul periator făcut de Giurgea și Bratu. Impresionat de un SUV cu motor de 1.6 și cutie manuală? Ce pot să mai zic? Că arată ca fiind desenată de un șomer? Că nu pot vedea copiii pe geam, pentru că are zona aia de la ușa din spate ridicată (nu știu cum se numește, nu sunt jurnalist auto)? Că au prețurile mai mari decât restul?

honda-crv

Dar am o nelămurire decentă: una din trei reclame cu e cu sistemul 4×4 de la CRV. Care ba e cadou, ba e performant. Și cred că Honda face asta pentru că publicul lor e fie tâmpit, fie idiot. Pentru că oricine se poate duce pe YouTube și găsi acolo cât de bună e tracțiunea lor integrală. Nu, serios, oricine. La fel la Hyundai sau Kia. Nu mă prind de ce se pun în poziția asta. Abodarea “o dăm gratis, atât de inutilă e” e mai sănătoasă, pentru că nu poți comenta la ceva ce e gratis. Dar când o anunți ca pe o mare realizare și nu e, creezi niște așteptări și îți iei niște înjurături.

honda-crv-grila

Și apropo de prețuri, dacă tot pui ziariștii să te perieze, spune-le să spună și ce oferi în plus față de concurență de prețul ăla mai mare. Știi tu, ceva care să compenseze designul urât și grila aia absolut oribilă. Încărcată și oribilă. Pentru că prețurile sunt mai mari decât competiția.

crv-rav4-cx5

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

40 comentarii

  1. Dar ce preturi bengoase sunt in Romanistan. Pe site de prezentare pretul pleaca de la 23k, in Ro de la 32k.
    https://automobiles.honda.com/cr-v

  2. M-a interesat Honda, mai mult pentru fiabilitate “honda-i honda”.
    Insa cand am vazut ca nu aveau si optiune pentru automata le-am zis pas – asta a fost acum vreo 3 luni.

    Nu stiu stiu daca e nou sau nu insa imi place botul lor din poza de mai sus.

  3. Muiiicaaa! 40 de miiiiii de iepurooo pentru o masina? Fie ea si SUV, Honda, urata, cu 4×4 gratis, chiar daca veniturile (fara cheltuieli) imi permit s-o iau intr-un an, de ce as face asta ?

    Oamenii de la Honda beau prea mult !

  4. Designerii Sandero called, isi vor botul inapoi.

  5. Mie nu mi se pare urata. de cativa ani incoace honda face masini destul de frumoase dar mi se par foarte scumpe

  6. Testu’ ala cu Pilot era facut cu pneurile de vara. Daca era un X/Q (puneti voi ce cifra vreti…), nu urca. Deci, da, sistemul de tractiune integrala pare chiar foarte bun.
    Rautacioasa treaba, de data asta!

  7. Vali, nu-ti bate capul cu Honda in Europa. Pur si simplu nu ii intereseaza. E ca si cum Dacia ar exporta in Australia ca sa creasca numarul de continente unde exporta. Preturile nu au nicio legatura cu realitatea din piata. In SUA si Asia Honda e alta fata de cea de aici. Plus ca se stie de multa vreme in cercul restrans al hondarilor :D cat de idioti sunt cei de la Honda Trading Romania. Poti sa mai scrii inca 100 de articole pe tema asta ca nu o sa primesti campanie de la HTR :))

  8. legat de 4×4 bengos mai era si asta :) https://www.youtube.com/watch?v=jkiv-bWbLIo

    Cica au uitat inginerii sa activeze sistemul :))

  9. O fi schitata de un somer dar tot arata mai bine decat orice Forester :))

    • doar ca la 43k de la forester iti iei XT :)

    • era vorba de suv-uri triste, nu de rachete :D

    • Daca mai si mergi des cu XT-ul ala si 4×4 permanent e bine sa-ti pui pe navigatie benzinariile sa nu se intample vreun accident ;)

      CR-V-ul ala, asa obosit cum e cu 1.6 (desi varianta de 160CP se misca acceptabil) macar iti face economie cand mergi cu ea.

    • mi-am pus POI-uri în sygic cu benzinăriile, sunt bine. :)

    • 2015 are 11.2 la 100 media. Nu e asa grav.

    • La 11.2 e chiar economic :) Am o masina de 9 media in carte si realitatea e usor diferita (si nu spre partea economica ci invers :p). Cumva cred ca si la un subaru xt e la fel de diferita.

      Dar ma rog, e besides the point. Ideea e ca cine isi ia un CR-V nu si-l ia pentru performantele dinamice, la fel cum nici un forester xt de productie recenta nu mai e nici la fel de usor ca variantele xt mai vechi ca sa zici ca faci vreo treaba (iar cu ce varianta non-xt am mers as spune ca e o barca pe valuri dpdv stabilitate, sper ca xt-urile sunt cu suspensii semnificativ intarite).

      PS: poti spune de asemenea ca la 40k iti iei un Golf R daca tot cautam 2.0 turbo :)

  10. NOU
    #24

    ce bmw imi iau de 40k

    • Daca nu esti pretentios iti cumperi vreo 10 bmw-uri “aproape noi” rulate doar in Germania :)

    • Nu iti iei ceva similar, stai linistit. Un x5 sare de 80k lejer.

    • Aline, pentru posesorii de BMW pe care-i cunosc, tu ai intra la categoria pretenţioşi. Ei şi-ar lua undeva în jur de 30 de BMW-uri “aproape noi” de banii aceia.

    • Unu aproape nou, a fost tinut in garaj si are aproape 0 km in tara, practic mi-am luat masina pe post de dulap caci imi era lene sa fac ordine in garaj, ce nu-si gasea locul in garaj isi gasea locul in masina, deci nu a fost folosita la adevarata ei putere.

  11. Pai asa e cu diferentialele astea electronice noi gandite sa scoata un consum bun! Cand vine treaba sa fie si eficiente….aici apar bubele. In mod normal tractiunea 4×4 permanenta ar trebui sa fie in raport de 60:40 fixa (spate 60), sau ca la unele marci cu posibilitatea de mutare de pana la 100% pe una din axe pe perioade scurte in functie de pierderea de tractiune.
    Asta cu 4×4 cadou nu exista. Nimic din dotarile unei masini nu este gratuit si se afla cumva…cumva in factura finala :)

    • Pai din ce vad in filmuletul ala cu “vai ce proasta e honda” e un diagonal test pe care nu-l trece oricum nici foresterul. Si nici cam 95% din suv-uri, alea care n-au blocant sau lsd pe una din punti. Iar cu lsd treaba e cu dus si intors, la mers normal pe strada e posibil sa fie contraintuitiv fata de un diff deschis, de asta nu se pun. N-are treaba cu consumul.

      Tractiunea 60:40 permanenta nu ajuta cu nimic in filmuletul ala pentru ca se vede ca deja transfera fata-spate. Trebuia sa transfere si stanga dreapta, ori acolo deja e alta mancare de peste pe care un suv de 40k n-o miroase (nici multe mai scumpe, de altfel).

  12. @ciocanul: X5 nu e nici pe departe similar cu CR-V. La nimic. X3, ar fi pe aproape. As pune CRV undeva intre X1 si X3 ca spatiu si utilizare, dar sa-i zicem din aceeasi clasa cu X3, ca e mai mare decat X1.

    @piranda , vali , etc – legat de tractiune integrala proasta si de :

    filmuletul ala cu “vai ce proasta e honda” e un diagonal test pe care nu-l trece oricum nici foresterul.

    Probabil ca CR-V nu are o tractiune integrala satisfacatoare . Din moment ce lipseste posibilitatea blocarii diferentialelor ( AWD Lock) si din moment ce masina nu e echipata cu AWD permanent , Subary Style , ci tractiune pe fata , ajutata de spate .

    Dar lasand asta la o parte, e absolut irelevant daca o masina trece testul de transmisie in diagonala a tractiunii , ci daca poti iesi cumva dintr-o situatie “diagonala”. Dupa cum se vede , pana si testerul din acel videoclip a depasit situatia. Asta desigur daca nu esti un impatimit off-road, cat sa fi pus in situatii de suspendare pe diagonala pe care nu le poti depasi decat cu tractiunea repartizata corespunzator.

    Cauciucurile au un aport mai mare la rezolvarea problemelor in teren , decat tractiunea 4×4, AWD, pentru utilizatorul de coclauri / vacanta / pescuit , care merge in general pe carari batute nu prin zone salbatice.

    In cazul masinii astia cred ca tractiunea AWD e mai utila la stabilitatea pe sosea la viteza moderata in conditii de vreme rea, decat la rotatie redusa, plecare de pe loc , etc (offroad shit).

    Ca idee, am mai testat genul asta de transmisie , inclusiv la mine – si daca nu blochez diferentialul dintre punti ( AWD lock) , la viteza redusa spatele nu cupleaza , mai ales daca ii scot si ESP-ul. Daca pun ESPul, insa nu blochez si diferentialul, se transmite ceva tractiune catre rotile din spate , dar nu suficient sa iesi dintr-o situatie unde rotile de pe fata nu au tractiune deloc , mai ales cu rotile “drepte”.Sau nu la plecare. Cred ca e treaba de electronica si limited slip. Inca nu m-am lamurit si mai testez la asta.

    Ce vreau sa spun e ca tractiunea aia AWD , nepermanent si cu performante reduse , e totusi buna la ceva . Ajuta ESPul.
    Marketingul nu e treaba mea, sa ma pronunt legat de gratis si alte vrajeli.

    • Sincer nu stiu cat de mult ajuta ESP-ul pentru ca ESP-ul lucreaza de obicei doar cu frana, nu si cu acceleratia ca sa fie de folos AWD. Pe de alta parte, un AWD cat de slab este intr-adevar bun pe vreme rea in curbe unde nu lasa doar pe rotile fata si bracarea si acceleratia, ci muta din acceleratie pe spate a.i. sa se ocupe rotile mai mult cu bracatul.

      Pe serpentine/curbe in conditii de umezeala si mers hotarat (gen accelerat in viraj dupa ce treci de jumatate) in 2wd masina era in mod evident subviratoare, mutata in 4wd devenea semi-neutra. Pe de alta parte, la mine 4wd nu e pe stilul clasic “intra spatele cand patineaza fata” ci e un 4×4 permanent cu bias pe fata. Pe sx4 de exemplu 4wd e in genul asta cu “spatele la nevoie” si dureaza un pic sa faca transferul (gen trece o secunda or so de patinat fata pana sa intre spatele). Dar de intrat intra si chiar puternic.

    • Sincer nu stiu cat de mult ajuta ESP-ul pentru ca ESP-ul lucreaza de obicei doar cu frana, nu si cu acceleratia ca sa fie de folos AWD

      Poate nu m-am exprimat eu clar : tractiunea aia AWD, ajuta ESPul.
      ESP lucreaza de obicei cu frana dar cum crezi ca se transfera cuplul la rotile din spate pe o masina la care trage standard fata ?
      Hint: Cauta Throttle Based Stability Control si Braking Based Stability Control.

      Legat de AWD permanent, da, cand trag toate rotile controlul tractiunii e mai agil, desi si in cazul asta se altereaza rapoartele de cuplu, daca vrei si prin simplul fapt ca se blocheaza o roata care patineaza:
      -fapt care duce ca pinionul care transmite cuplul in diferentialul ala sa mute cuplul pe roata care nu patineaza, iar ca o consecinta roata aia ( daca nu patineaza si ea) opune rezistenta mecanica mai mare la transferul rotatiei, crestere de rezistenta care in mod normal se transmite in diferentialul central, unde pinionul care transmite cuplul se va deplasa putin mai inspre axul care transmite miscarea inspre spate si va “incerca” sa transmita mai multa miscare acolo.

      Aditional , daca ESP blocheaza o roata intr-un LSD roata cealalta va beneficia de transmisia cuplului dar pentru ca alunecarea e limitata de “discurile de frecare”, iar rezistenta crescuta va impinge si mai mult cuplul catre cealalta punte. Ma rog , din cate stiu eu nu am LSD.

      Explicatia este destul de simplista , fara a pune la socoteala electronica.

    • ESP nu va transfera cuplu pe spate cu frana pentru ca pune si mai mult efort pe puntea fata care deja e subviratoare (asta fiind singurul scenariu in care ai vrea mai mult cuplu pe spate). O va face sistemul AWD daca poate controla diff-ul central electronic sau are un LSD mecanic. Dar nu ESP-ul. Majoritatea (daca nu toate) masinilor AWD transfera puterea pe puntea spate cu multiplate clutch sau un viscocuplaj (ori similare), nu cu frana pe fata si nici cu interventia ESP.

      Stiu cum functioneaza “in teorie” brake based traction control, dar in practica este aproape nefunctional. Traction controlul nu are nevoie de frana in cazul unui LSD, LSD-ul insusi fiind cel care se asigura ca nu se ajunge in situatia in care o roata sta si una se invarte in gol (e de discutat si aici ca sunt mai multe tipuri de LSD).

      Problema cu LSD-ul este ca lucreaza si pe strada in conditii “normale”, gen zapada si iei un viraj. Si iesi de pe drum pentru ca LSD-ul s-a activat si masina trage in alta parte decat te asteptai sau, daca ai tractiune pe spate, iti pleaca spatele din senin.

  13. O parere avizata despre Mitsubishi Outlander 2016 are cineva?

  14. O parere despre cel de anul trecut? :)

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link sau de la PCGarage prin acest link.