Hârburile afectează tot traficul auto

Coboram unul din pasajele care trec peste calea ferată, în spatele unui Golf pe care nici rugina nu-l voia, cu viteza melcului grăbit. Golful fie nu se grăbea, fie avea o problemă. Ajungând în paralel cu el, la un semafor, l-am întrebat ce-a pățit. Șoferul, între două vârste, mi-a spus că nu îl țin frânele și, dacă o ia prea tare la vale, s-ar putea să nu se mai oprească. Am îngăimat un “nasol” și mi-am văzut de drum.

Nu e primul sau singurul care își ia o mașină și nu o poate întreține, chiar și un hârb. Bine, aici putem discuta despre cum un hârb de la o firmă mai spălată e mai scump la piese decât un Logan sau Megane, dar e altă discuție.

M-a distrat însă acum câteva luni că mi-am pus anvelopele de vară după ce am văzut accidentul ăsta și pe ăsta și tare aș vrea ca poliția să facă filtre prin care să verifice anvelopele tocite. Nu cred că un șubler din ăla de plastic de măsurat toceala e atât de scump. Sau o anvelopă.

O anvelopă nouă cu indice de viteză V (240km/h) sau indice W (270km/h) pentru Megane costă, azi, 370 lei. Cele pe care le am acum, tot Good Year, au rezistat 3 ani la stilul meu de mers. 1.500 lei pe cauciucuri la 3 ani nu e mult. Și nu știu voi, dar mie îmi place să am siguranța că, atunci când pun frână, mă opresc.

 

goodyear

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

37 comentarii

  1. Sunt singuru care a dat click ca prostul pe butonul “Comanda acest model” ?

    00
  2. sa dea la toata lumea cate un S ce sa mai …

    00
  3. Lasa mah, tu ai planuri de viitor. Ei nu au…

    00
  4. pentru ca stau la Brasov si cu actualele cauciucuri (Marshal MX11) ma simt ciudat la demaraje pe umed, m-am hotarat sa le schimb cu unele de la Uniroyal RainSport3 sunt curiossa vad cum se vor comporta.
    Exemplele tale sunt din cele fericite, dar ce te faci cand unul din asta cu frane moi intra in masina ta si iti mai si schilodeste familia?

    00
  5. La clipul cu Kia soferul a fost fentat rau de tot de ESP. De aia e bine sa nu corectezi tu cand stii ca ai ESP. Macar sa nu corectezi asa de mult ca soferul din clip. ESP a incercat sa redreseze masina in functie de directia oferita de la volan. Cum volanul era virat cam spre bordura(spre final), ESP-ul a corectat in consecinta.

    00
  6. Salut. Daca tot ai un post despre masini si stiu ca te pricepi in domeniu, voiam sa te intreb ce parere ai despre un Renault Clio benzina, 1.6 , 90 de cai, nou, la 11.200 euro, aproape full. Vrea sa-si ia tata si m-a intrebat pe mine iar eu habar n-am ce sa-i zic dar stiam ca tu ai Renault si am vazut ca ai habar despre ce vorbesti in ceea ce priveste marca asta. Mersi.

    00
  7. E bine cand pui frana sa n-o pui in fata unuia cu un golf, pe care nici rugina nu-l voia :D

    00
  8. E ușor de cumpărat o mașină la mâna a doua dar e mult mai greu de întreținut. Aveam o cunoștință care nu mergea în oraș cu BMW-ul 525 pe care îl avea pentru că era prea scumpă benzina. Prefera să ia taxiul pentru că ieșea mai ieftin. Când i-am spus să-și ia Logan mi-a dat un răspuns de am rămas perplex: Cum să-l vadă lumea cu Logan. Păi el își ia Logan ca toți țăranii!

    00
  9. Ma speriasem, credeam ca ai stat in spatele meu :D

    00
  10. NOU
    #28

    Se pune intrebarea:cine i-a dat aluia cu Golful,Inspectia Tehnica Periodica???????
    Eu ITP-ul il fac la o cunostinta,care inchide ochii la un bec ars,la zgarieturi,la un bec de far mai puternic,o vopsea sarita,un punct de pe parbriz,dar care mi-a spus clar:totul pana la frane si directie,ca dupa aia eu intru in belele!!!
    De ce nu poate militia sa verifice ITP-ul masinilor obosite si sa le scoata permanent din circulatie daca nu corespund???

    00
    • Pentru ca la ITP scapi cu o spaga.
      Pentru can la militian dai ceva impaturit intre acts atunci cand te trage pe dreapta.
      Pentru ca Romania. De aia.

      00
  11. Ai fi uimit sa vezi cat de ieftine sunt piesele de golf si totusi uni nu si le permit nici p-astea…

    00
  12. @tutan camon: sa va iau in ceva pe astia cu un bec ars (eventual pe stop frana) sau un far mai puternic (eventual pe dreapta si pus pe faza lunga), adevarul e ca nu se compara cu frana sau directie, dar tot incurcati si sunteti un pericol in trafic!

    00
  13. Daca erai american, sunai in secunda doi la 911 sa il reclami pe inconstientul care ii pune pe ceilalti in pericol cu franele slabe – si ai fi fost luat in serios. In Romania, nu stiu ce as fi facut in locul tau…

    00
  14. De cele mai multe ori in trafic, soferul face diferenta oricat de “harb” ar fi masina.

    00
  15. ihi. le vad si eu, cocotate in x5-uri si range-uri, 30 la ora, maxim 40 daca e liber. soferii care fac diferenta. pentru ca la 30 la ora nu faci accidente, te fereste toata lumea.

    00
  16. Pentru stiinta voastra: Ridurile de pe anvelope nu au de-a face cu aderenta decat pe ploaie/zapada/noroi/etc. Cu cat mai mult cauciuc pe asfalt, cu atat mai multa aderenta (daca sunt la presiunea corecta, temperatura corecta, nu au stat in soare 5 ani, etc etc).

    Spor.

    00
    • Pentru stiinta ta: Corect, daca componentza cauciucului este aceeasi. Ceea ce nu e cazul, la marci diferite (sau modele diferite).

      Spor.

      00
  17. La ITP dai spaga 200 de lei (cat costa o anvelopa ieftina gen Nankang, Riken sau Debica) si iti risti si viata ta si a pasagerilor. Mentalitate de roman. Pe principiul ”merge si asa” si ”daca guvernul tot ne fura, atunci sa ne furam singuri caciula”. Iar un Dunlop, Toyo, Firestone sau Kumho la dimensiunile alea il gasesti la 260-270-280 lei.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link sau de la PCGarage prin acest link.