Audienţa unui blog de media sau site de nişă, explicată pentru Adrian Halpert

Adrian Halpert e un fost manager de presă care probabil se pricepe la presă, dar nu a fost lăsat de criză să dovedească tot ce poate, şi care mai nou este proprietar/colaboarator/editor pe blogul media ReporterVirtual.ro. Aici pare că este un pic confuz asupra materialelor pe care trebuie sa le producă, din moment ce aruncă mizerii de genul ăsta. Şi aici apar eu în schemă, pentru că, aparent, cineva trebuie să îi explice cum funcţionează lumea online.

Aşadar, domnule Halpert, dvs. scrieţi pe un blog de media. Blogul ăsta e citit, în marea lui majoritate, de oameni cu un IQ peste medie. Şi îmi bazez această afirmaţie nu neapărat pe ideea că media este interesantă doar pentru oamenii deştepţi, ci şi pe exemplele din trecut, în care siteuri cu nume lungi au trebuit să treacă pe denumiri scurte, pentru că cititorii nu puteau scrie “gazeta sporturilor punct ro”, de exemplu.

macbook3Eh, oamenii ăştia nu se uită la conţinut tabloid decât întâmplător. Majoritatea nu ştiu cine e Mioara Zăvoranu sau Vica lui Piţi şi nici nu îi interesează. Dacă i-ar interesa, atenţie mare aici, nu ar citi reportervirtual.ro, ci cancan.ro sau alte labe asemănătoare (ar trebui să ştiţi asta, doar aţi prestat la Libertatea).

Destul de simplu până aici, nu?

Eh, să presupunem că totuşi oamenii care citesc blogul de media pe care scrieţi ar fi interesaţi de conţinut tabloid. Vă subestimaţi atât de mult audienţa încât credeţi că ei nu se prind de capul lor că oamenii ăia din platou fac circ pe bani?

Destul de logică argumentaţia mea, cred. Şi mai e o parte la care managerul de presă nu s-a gândit aproape deloc, deşi s-a mai lovit de problemă: scriind pentru tâmpiţi atrageţi tâmpiţi care, surprinzător că nu ştiţi asta, nu au bani, deci va trebui să băgaţi reclamă la seminţe, bere la pet, vrăjitoare şi creme de hemoroizi, la fel ca în Libertatea.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

23 comentarii

  1. Multumesc, domnule, pentru atentia acordata. Ma tem insa ca nu ati inteles continutul articolului care v-a provocat suparerea. Scrierea cu pricina nu are un „continut tabloid”, asa cum spuneti, ci este despre modul in care televizunile aranjeaza scandaluri si platesc diverse personaje publice sa induca opinia publica in eroare. Modalitatea in care o fac, prezenta lor in piata media cu tot ceea ce inseamna ea reprezinta un subiect de media, nu puteti nega acest lucru… In rest, felicitari si ma bucur ca v-am starnit mania creatoare. Voi continua sa scriu despre tot ceea ce cred ca are relevanta in media si pentru media. Multumesc

    00
    • @Adrian Halpert: nu era vorba de scrierea in sine când am spue că e vorba de conţinut tabloid, ci subiectul in sine. care, pentru cititorii cu iq mai mare nu are nici o relevanţă.

  2. M-am oprit la linkul cu articolul, l-am citit si exact impresia asta am avut-o, ca e pentru cititorii cancan. Cine pricepe ca alea-s mizerii (pe bani) nu are nevoie de explicatii.
    Cine nu, oricum nu pricepe explicatiile. Si nici nu citeste reportervirtual.

    00
  3. Stirea aia chiar mi s-a parut interesanta.Stiam ca iau bani insa nu credeam ca atat de multi(1500 euro Oana Zavoranu la 2 emisiuni wtf) si nu credeam ca se umilesc in halul ala intentionat gen moculescuvs vadim vs Marioara Zavoranu.Sa fii injurat in halul ala la protv in fata la milioane de oameni…….. cred ca ai scoate mai multi bani din procese d e calomnie.
    TOnciu mi se pare ca ia extrem de putin mai ales ca e la protv cam des in ultima vreme.

    00
  4. Genial articolul! Bine punctat.

    00
  5. domnule halpert, pentru cei care citim RV de mai multă vreme articolul în discuție are tema și structura unuia tipic tabloid. nu neg că unele dintre cele scrise de spartakus sau americanul nu erau de același tip, dar doza de ironie și umor din ele mai dilua acest aspect tabloid.

    putem presupune că aș fi un nostalgic al vechiului RV, însă reacții ca aceasta a lui zoso sau a comentatorului de la articolul dvs care vă atrăgea atenția asupra titlului (iar răspunsul dvs. reprezintă o culme a derizoriului) mă fac să cred că am dreptate.

    desigur, pentru cititorii de la vrancea, pe care îi interesează cât de mulți bani se iau pentru bălăcăreli în direct precum și care mai e salariul escăi, articolul poate fi un adevărat subiect de media. acea media pe care o blamăm cu toții că s’a prostituat.

    00
  6. Vali, articolul de care zici are acum 1,521 de vizualizări, iar cel de pe locul doi 350. Undeva logica ta e contrazisă de realitate

    00
  7. @Vali Petcu – ei, hai, sa nu ne alintam! Nu scriem doar pentru „cititorii cu un iq mai mare”, ci pentru multe categorii de cititori. Dar, pana la urma, cititorii singuri isi aleg ce vor sa citeasca. Asta-i si frumusetea online-ului free. Stai unde-ti place, pleci de unde nu iti place… Dar asta nu inseamna ca nu va respect opinia. O duminica frumoasa!

    00
  8. @al_core
    Inca un prost care nu-si da seama cat e de prost.
    interesant ca vorbesti despre prostitutia presei in legatura cu reportervirtual care e un site pdl-ist.Da ba boule jurnalistii politici sunt cele mai mari prostituate:pupa in fund niste partide politice pe bani publici.Indiferent ca vorbim de Antena3,b1tv,reportervirtual,pagina de media etc.
    Cat despre continutul tabloid ca sa vezi articolele tabloide au cel mai mare numar de viewuri->mai multi bani din publicitate.In cazul in care inteligneta ta peste medie nu te-a lasat sa-ti dai seama:E CRIZA IN PRESA DIN ROMANIA iar continutul tabloid mai mult sau mai putin mascat e omniprezent in toate ziarele mai mult sau mai putin serioase.Ziarele alea pe care tu le consideri inteligente se bazeaza in mar eparte pe stiri gen Sanziana si-a dat jos chilotii sau Basescu a lovit in plex copilul.Daca nu ma crezi uita-te la numarul de viewuri.

    00
  9. „scriind pentru tâmpiţi atrageţi tâmpiţi care, surprinzător că nu ştiţi asta, nu au bani”

    De asta ziarele click,cancan si libertatea sunt cele mai vandute ziare din Romania si cam singuerle care se tin pe timp de criza.De asta oamenii promovati de click,cancan si libertatea fac cea mai mare audienta la televiziuni si cam in ei sta marea majoritate a ratingului.
    Poti sa urasti cat vrei tabloidul dar momentan e singura chestie care produce bani in mass media din RO.Si asta spune multe

    00
  10. O stire/un reportaj care incepe cu „Exploziv” nu este can-can. Repet: Nu este can-can!

    00
  11. domnul Halpert e cel ce a transformat Libertatea, din ziarul revolutiei romane, in gunoiul de azi?

    00
  12. Vali, poate ca abordarea ta este gresita.
    Tu pleci de la ideea ca este vorba de un articol publicat pe un blog si de aici iti construiesti teoria.
    Mai este si o alta posibila abordare respectiv : „orice am face, tot mitraliera iese” adica daca cineva s-a format in zona tabloida, nu vad cum ar trece in alt registru, indiferent unde ar publica.

    PS. Printr-un absurd total, daca tu ai scrie la cancan :) ai baga articole despre it sau mai stiu eu ce despre online.

    00
  13. @Arhi: hahahaha. Este intrebare capcana?

    ps. care revolutie? Halpert sigur nu a auzit de ea. El este mult prea ocupat cu Vaca lui Pitzi sau cum dracu i-o zice.

    00
  14. @Arhi: nu, au fost alţii înaintea lui care s-au ocupat de asta.
    Altfel, subiectul e generos şi fiecare are partea lui de dreptate. Poate că ar fi sunat mai quality dacă ar fi fost tratat ca o analiză din perspectiva „cîţi bani cheltuiesc televiziunile pe vedete ca să producă audienţă,” eventual cu un calcul estimativ legat de cît cîştigă din reclame, pe unde s-ar situa profitul etc. Zic şi eu…

  15. EXPLOZIV!

    00
  16. @Zoso, tu cati bani ai luat de la RV pt reclama? A facut si el 3000+ trafic azi . :)
    just trolling

    00
  17. Băi da’ e interesant şi superdocumentat articolu’. Dacă mă screm puţin cred că-mi iese şi mie ‘EXCLUSIV: Un apropiat al Guvernului recunoaşte că politicienii fură’ sau ‘EXPLOZIV: Un producător anonim declară că unii cântăreţi n-au voce’.

    00
  18. Nu mi se pare extrem de logica ideea cu cititorii inteligenti ce nu inghit astfel de articole „tabloide”. Daca ma uit pe blogul de fata, zoso.ro, vad articole despre prezenta in piata a windows phone, modul in care lucreaza firmele de curierat, articole detaliate despre aparate foto si in acelasi timp in ultimele 10 articole e unul cu poze sexy si unul despre cat de mult castiga cantaretii. Acum, cati din cei inteligenti care sunt interesati de specificatiile ultimul aparat foto sunt interesati de cat castiga Britney Spears si Justin Bieber?

    00
  19. NOU
    #20

    EXPLOZIV… să moară mama! Cum inventează el, jurnalistul, un interviu senzațional, cică despre retarzi, dar pentru oameni destupați! Și vai… se mai găsește căte unul, cu nume de intelectual, care să ii dea dreptate, cum că că ca tul pute… Nu, zău?

    00
  20. Am dubii serioase despre IQ peste medie al cititorilor siturilor de media, in rest de acord cu observatia dar i-as acorda omului o circumstanta atenuanta : e coleg cu un ospatar…

    00
  21. @Traian >> chiar si cititorii cu iq peste medie au nevoie sa vegeteze

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.