Tableta cu prețul greșit de la DOMO…

Da, Domo a pus pe site o tabletă cu preț greșit. Da, câteva sute de oameni s-au înghesuit să ia câte una. Da, acum plâng că nu le-a livrat Domo tableta și că nu vor mai cumpăra niciodată de acolo, deși n-au cumpărat niciodată de acolo. Da, ce face Domo, că refuză să onoreze comenzile, e ilegal și mizerabil. Da, fac petiții pe net și pagini pe feisbuc (unu, doi) în loc să facă plângeri la OPC. Da, plâng pe net.

Degeaba.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

47 comentarii

  1. nu e ilegal. legea spune clar ca, in cazul unui pret derizoriu, contractul la distanta e nul si neavenit. iar diferenta era de 1200 de lei

  2. https://www.observatorulph.ro/shopping/36017-protectia-consumatorilor-despre-gafa-domo-comenzile-trebuie-onorate

    „Clientul nu are nicio vină dacă un comerciant a postat pe site-ul său de vânzări online un produs cu un preţ eronat. Cei care au plătit în avans comanda, de obicei prin intermediul cardului, trebuie să primească produsul respectiv. Pentru cei care au optat pentru plata la livrare, compania va fi sancţionată pentru inducerea în eroare a consumatorilor” a declarat, în exclusivitate pentru observatorulph.ro, Corneliu Buzu, directorul OPC Prahova.

    00
  3. Corecție: „s-au înghesuit să cumpere câte 10, 20, 100 de fiecare”

    00
  4. Aceasta tableta era mana cereasca pentru samsari. Cumparau zeci si le vindeau la pretul normal de pe ‘net. Asa au facut unii mici averi de Black Friday. 30 de conturi pe emag,: 30 de produse la reducere… Profit: imens.

    00
  5. Ce e aia pret derizoriu in lege?

    00
  6. @arhi poti sa dai un link te rog la legea respectiva? sunt curios dpdv legal.

    00
  7. Sunt mai multe aspecte aici:
    1. Din ce am citit pe facebook la anumite persoane (n-am verificat eu din pacate) e trecut in termenii si conditiile lor ca daca au un pret aiurea pot anula comanda. N-am verificat. Daca e adevarat lucrul asta si daca ai bifat ca accepti termenii si conditiile, pa si pusi.
    2. Legal poate e ok ceea ce fac, ca si imagine clar nu va fi ok pe termen lung.
    3. De ce noi romanii ne bucuram la cacaturi? Asteptam un noroc, o greseala sa taxam (si taxam lucruri cu valoare foarte mica), ne dorim sa vina Basescu sa ne aduca ajutoare, ne dorim sa castigam la loto, sau sa tragem o mica tzeapa? Nu zic sa nu fii oportunist, departe de mine gandul asta, daca apare oportunitate serioasa ma bag imediat, dar nu la cacaturi. De asemenea nu vreau sa fiu ipocrit sa zic ca eu nu incerc sa caut reduceri cand cumpar anumite produse, insa nu ma sinucid ca mi-au anulta astia comanda si nici n-o astept pe masa in scara blocului sa-i iau gatul. Esti oportunist la cacaturi, la cacaturi o sa ramai toata viata. Poate pe viitor ne-am putea permite si 100 de tablete la un pret normal daca am avea o atitudine mai ok. A, si facem pariu ca aia care si-au luat tableta de la DOMO mai aveau cel putin inca una acasa?

    00
  8. @ics OPC Prahova, muhahahah, tare asta
    ca tot dai copy/paste cred ca stii ca nu-i mai zice OPC de cativa ani buni…

    00
  9. Ultimul TV l-am cumparat de la DOMO cu peste 3.000 de lei. Aseara mi-am comandat si-o tableta. Nu trageam sperante c-o s-o si primesc. Asteptarile mi s-au confirmat. Dar asta nu inseamna ca de azi n-am o problema cu DOMO, de unde in mod evident n-am sa mai cumpar ceva.

    00
  10. Suntem o nație de hiene si țepari

    00
  11. @will ceartă-te cu cei care au scris articolul. Nu ştiu dacă ai sesizat, dar eu n-am făcut decât să citez. :)

    P.S. Eu n-am comandat. :)

    00
  12. @phunkster: Ia de aici cu americani
    https://www.ranker.com/upgradebrowser.html

    Eu am sunat la ANPC Iasi, am povestit exact ce s-a intamplat (pret gresit, comand, platesc cu cardul, primesc mesaj ca a fost eroare) si mi-a spus ca atata timp cat pe site scrie ca totul se face in limita stocului disponibil, ei nu au ce face.

    Si mai e si asta:

    „(2) Comerciantul, in cazul in care nu poate executa contractul din cauza ca produsul sau serviciul nu este disponibil, trebuie sa informeze consumatorul despre aceasta indisponibilitate, iar sumele pe care acesta le-a varsat ca plata trebuie rambursate de comerciant in termen de maximum 30 de zile.”

    http://www.legi-internet.ro/legislatie-itc/comert-electronic/ordonanta-privind-protectia-consumatorilor-la-incheierea-si-executarea-contractelor-la-distanta.html

    Nu am cunostinte legale, dar din cate inteleg eu, sunt acoperiti.

    00
  13. Nu cumva nu au voie sa vanda sub pretul de achizitie decat in anumite conditii ce presupun anuntarea autoritatilor?

    00
  14. Si acum sa citim din Termenii si conditiile la care toti au dat accept atunci cand au trimis comanda:

    „In cazul in care preturile sau alte detalii referitoare la produse au fost afisate gresit, inclusiv din cauza faptului ca au fost introduse gresit in baza de date, ne alocam dreptul de a anula livrarea respectivului produs si de a anunta clientul in cel mai scurt timp despre eroarea aparuta, daca livrarea nu s-a efectuat inca.”

    …….

    00
  15. Sunt ferm convins ca de pe toata planeta singurii care ar da buzna la un produs ce in loc 3-400 € e vandut cu 8-90€ sunt romanii. Bag mana in foc ca nu exista un singur neamt sau american sau suedez ce ar incerca sa speculeze o oferta de genul. Mai mult ca sigur, noi romanii suntem singurii ce ar face ceva de genul.

    Hai sa facem pariul ala. Eu mi-am comandat o singura tableta si nu am decat un smartphone.

    00
  16. Ok, care prevedere legală se aplică în acest caz? Comerciantul este obligat să vândă la preţul afişat sau comerciantului îi este interzis să vândă sub preţul de achiziţie (excepţie câteva situaţii speciale specificate în lege)?

    00
  17. oate n-ar fi atat de grav daca inainte de toate ar trona bunul simt, vezi greseala trimiti un mail celor cu site-ul… poate comanzi o tableta, doua… dar cand se comanda cate 20-50 de tablete… atunci clar avem o problema legata de bunul simt.

    00
  18. @sakura lol, „îi este interzis să vândă sub preţul de achiziţie” e cea mai buna gluma pe care am citit-o de ceva vreme. evident, nu stii despre ce vorbesti. vezi legea 21/1996 si oug 99/2000.

    @zoso scade calitatea comentatorilor in timp, sau a pus careva link la articolul asta pe un site „super tare”?

    00
  19. vorba aia.. there is no such thing as bad publicity

    00
  20. @sakura, am scris si la arhi.
    din cate stiu eu avem asa :
    contractul este finalizat cand vanzatorul emite factura. nu cand dai tu comanda, si primesti o comfirmare, sau proforma.
    in cazul comenzilor pe card, suma este retinuta, dar este in contul tau. pana cand vanzatorul nu emite factura, nu cere banii. (90% din comercianti. tocmai pentru a evita probleme).

    doar daca vanzatorul ia banii banii din contul tau cand faci comanda si ii returneaza fara sa accepti, atunci poti sa faci scandal ca vrei produsul la pretul de vanzare, si o sa il primesti.

    proforma generata la comanda nu este si nici nu tine loc de factura.

    00
  21. Eu cand cumpar ceva online, primesc telefon sau mail cu confirmarea comenzii, de regula sunt mai multi pasi inainte de a expedia coletul, si atunci de ce ne agitam atata? mai ales daca nu avem dreptate

    00
  22. @Mihai Stefano, pe bune?! :D

    00
  23. Au stipendulat in termeni si conditii (pe care trebuie sa la accepti cand faci o comanda) ca toate comenzile efectuate in baza unui pret eronat (din vina lor sau nu) vor fi anulate iar banii vor fi returnati.

    Asadar nu e ilegal iar OPC-ul nu ar putea sa faca nimic in acest caz.

    00
  24. @acsel

    Comentariul meu era ca raspuns la cel de mai sus cu romanii si ce de cacat de cacat sunt ei. Ma deranjeaza serios cand citesc peste tot ca ce cacat sunt romanii ca fac nu stiu ce sau ce cacat sunt ca au incercat sa profite de o reducere de genul. De parca romanii ar fi singura natie care ar incerca sa profite de pretul asta.

    00
  25. @kmlx oug 99/2000 zice :Art. 17. Este interzis oricărui comerciant să ofere sau să vândă produse în pierdere, cu excepţia situaţiilor :
    -vânzări de lichidare
    -vânzări efectuate în structuri de vânzare denumite magazin de fabrică sau depozit de fabrică
    -vânzări ale produselor destinate satisfacerii unor nevoi ocazionale ale consumatorului, după ce evenimentul a trecut şi este evident că produsele respective nu mai pot fi vândute în condiţii comerciale normale;
    -vânzări produselor cu caracteristici identice, ale căror preţuri de reaprovizionare s-au diminuat

    00
  26. Problema cred ca implica cel putin un comisar cativa procurori si niste fraieri. Acum ca v-am facut curiosi sa va spun cum vad io treaba. Un comisar a comis-o. Punct. Niste baieti printre care si cativa procurori au vazut duda si au considerat ca e rost de sparla. Acuma cineva trebuie sa cada de fraier: Domo sau baieti care voiau tableta. Si cum puterea de decizie e la Domo ei nu or sa aleaga niciodata sa cada de fraieri.

    00
  27. phunkster – esti cam idiotel ca sa nu spun idiot. Sa-i vezi pe americani ce se inghesuie si dupa aia sa vb

    00
  28. Noul cod civil art.1665 alin.2 prevede că ,, vânzarea este anulabilă când prețul este într-atât de disproporționat față de valoarea bunului încât este evident că părțile nu au dorit să consimte la o vânzare

    00
  29. man, cat de greu e sa dai un mesaj out-of-stock si nimeni nu mai are motive sa se planga? :-)

    00
  30. Multi oameni au facut plangeri la OPC deja … sa vedem ce se intampla.

    00
  31. La munca, milogilor, nu la intins mana!

    00
  32. Greu cu tabletele astea sunt scumpe,tot mai fiabil in PC. Am o tablets can defecta so Mimi pare rau de banii dati pe es-

    00
  33. acum cativa ani si emag a facu ceva de genul…nu stiu daca a fost lovitura de publicitate sau greseala, dar in orice caz au onorat toate comenzile la pretul afisat pe site la momentul respectiv…jos palaria!

    00
  34. @kmlx: Eu am văzut legile respective, mai mult, cu ceva ani în urmă scriam şi procese verbale de constatare a contravenţiei pe una din ele. Nu ştiu la ce crezi că ai răspuns, am impresia că nu mi-ai văzut întrebarea.

    @user: Mersi pentru răspuns. La Arhi sunt uneori prea multe comentarii şi prea mulţi bat câmpii ca să merite timpul pierdut pentru găsirea celor câteva care chiar merită citite, aşa că rar arunc un ochi.

    În altă ordine de idei, mişcarea eMag (genială, se pare) de când au onorat comenzile la preţ derizoriu are dublu efect:
    – a fost un gest care a intrat în memoria colectivă pentru mulţi ani, nu numai în cea a beneficiarilor, lucru greu de obţinut prin publicitate convenţională
    – creează zile fripte concurenţei, de la care publicul are aceleaşi aşteptări şi la mulţi ani distanţă faţă de evenimentul iniţial

    00
  35. Desi vechi, inca de actualitate (si zic vechi pentru „ca co”dul civil s-a modificat intre timp):

    https://legi-internet.ro/blogs/index.php/pret_gresit_in_comert_electronic_magazin

    @user, pe ce te bazezi cand spui ca un contract se considera incheiat cand se emite o factura? Cand se emite factura deja contractul e aproape consumat (mai trebuie sa-ti ia bani si gata).

    Daca nu s-a schimbat intre timp, in lege era prevazut asa: „Daca partile nu au convenit altfel, momentul incheierii contractului la distanta il constituie momentul primirii mesajului de confirmare de catre consumator, referitor la comanda sa.” Daca dau mail automat fara sa precizeze ca acel mail nu e o confirmare a comenzii ci doar o confirmare a faptului ca au preluat cererea ta, inseamna ca s-a incheiat contractul.

    00
  36. @carco: Pagina respectiva reprezinta doar inca o parere. Codul civil spune doar ca „Pretul vânzãrii trebuie sã fie serios si determinat de pãrti.” ceea ce e interpretat de unii ca fiind echivalent cu „pretul derizoriu” din alte legislatii.

    Ce zici de contract e adevarat, doar ca cel putin Domo, Emag, PcGarage si Mediadot precizeaza clar in mesajele de confirmare ca incheierea contractului se face la emiterea facturii. Iar emiterea facturii trebuie facuta cel tarziu la incasarea banilor, motiv pentru care o data banii luati de catre comerciant, contractul trebuie onorat.
    Dreptul de denuntare unilaterala pentru contractele de vanzare-cumparare la distanta este acordat doar cumparatorului, in diversele termene prevazute de lege tot in mult-citata OG 130/2000 iar vanzatorul poate sa puna verzi si uscate in TCG, care insa nu tine loc de contract si nici nu poate suprascrie drepturile legale.
    Daca vanzarea s-a facut la pret de dumping sau nu, si daca asta face ca contractul sa fie nul de drept, asta ramane a fi stabilit de o instanta competenta. Dar nu e nici decizia magazinului si nici a cumparatorilor.

    Dincolo de asta, prostia se plateste. Ai semnat un contract agreat direct cu banca in fata consultantului de credit? Asuma-ti-l. Ai luat banii de la om? Onoreaza contractul. Chestia cu asumarea responsabilitatii nu se aplica doar clientilor/cumparatorilor/prostimii ci se aplica si comerciantilor. Cand nu-ti convine, da in judecata, mergi la tribunal, etc. Sau plange-te pe net, e dreptul tau :P

    00
  37. mie imi place ca toti ce care urla „domo+tzapa” sunt unii care au incercat sa dea si ei o tzapa cinstita.

    00
  38. In cazul Domo s-a stiut ca e pret introdus gresit si hienele au sarit repede sa comande zicand ca Domo e obligat sa vanda. Ca oriunde in lume, se fac greseli iar o greseala de tastare nu obliga Domo sa dea nici un produs.

    Isi cere scuze si atat. Nu vad ca fiind corecta decizia romanilor nostrii iubiti sa profite de greseala Domo. Decat sa stai la praduiala si intins mana mai bine anunta site-ul ca au un pret discutabil.

    Legal, Domo e indreptatil sa NU dea produsele pentru ca avem de-a face cu un pret derizoriu (datorat unei greseli), so suck on it :
    https://legi-internet.ro/blogs/index.php/pret_gresit_in_comert_electronic_magazin

    Mai bine la munca si nu la intins mana sau clicul dupa oferte vadit gresite.

    00
  39. @carco, ti-ai cam raspuns singur.

    eu am vazut ca asa apare dupa ce dai comanda :

    https://imgur.com/8fUHr4c

    mesajul implica ca partile au convenit ca mai este un pas.
    fapt acceptat de tine atunci cand ai dat comanda.

    00
  40. Cel mai interesant e faptul ca oferta a fost scoasa de pe site-ul Domo pentru vreo 4 ore apoi reintrodusa. Se pare ca stiau exact ce va urma, adica publicitate gratuita.

    00
  41. @Robert P., of course there is: dacă un fost şef de-al tău e sunat să dea referinţe despre tine şi omul te descrie drept un indolent cu serioase probleme de relaţionare la locul de muncă, este very bad publicity. Bad, bad! :D

    Disclaimer: ideea comparaţiei nu-mi aparţine, eu nu fac dect să „pay it forward” ;))

    00
  42. Ce-mi place mie in toata treaba asta este ca o parte din cei care se plang de domo si lauda emagul c-a onorat comenzile intr-o situatie asemantoare erau revoltati cand emagul nu le-a livrat coletele rapid de black friday.

    00
  43. Ce ma, voiati tablete moka? LA MUNCA!!! :)

    00
  44. Eu am facut plangere la opc cand mi-au tinut astia de la domo tableta in service vreo 3 saptamani. A 2-a zi am avut banii inapoi.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.