Greșeli în pitch-uri către bloggeri în 2015

Mă bucură că primesc din ce în ce mai multe mailuri de oameni care vor să pună în practică idei prin diverse forme de antreprenoriat. Unii sunt la nivel de idee, alții sunt validați pe la concursuri, alții au deja un produs în varianta beta.

Mă întristează însă modul de abordare. Nu, nu e un alt articol despre cum bloggerii ar trebui cocoloșiți și abordați cu pâine, sare și țîțe, ci despre realitate, seriozitate și oameni maturi. Afaceri, gen.


În capul listei e eroarea clasică: ai dat subiectul unei publicații și, la câteva ore de la publicare, trimiți comunicatul de presă. După care te miri că nu te preiau decât oamenii care publică toate comunicatele și aproape deloc oamenii care contează. Ți-ai făcut-o cu mâna ta.

Ce să fac eu cu subiectul acum, dacă altcineva îl are, a făcut documentare, are interviu, informații în plus și altele? Practic, ai ales să desconsideri pe oricine altcineva dând subiectul lui Seceleanu de la ZF sau Goangă de la WS, băieți buni, dar care, fie vorba între noi, nu înțeleg prea multe din orice. Dar ți-ai făcut treaba cu ei.


Produsul nu funcționează. OK, înțeleg, sunt erori, ca la orice alt produs aflat la început. Dar nu da vina pe mine că nu merge. și nu insista că merge, dar sunt eu bleg și nu mă prind cum să îl folosesc.

Eu sunt publicul. Nu îmi merge.


Îți ia mai mult de 3 rânduri să explici produsul. Serios, dacă nu poți face asta, și am răbdarea să citesc și tot nu înțeleg ce face produsul tău, ai o problemă mai mare decât refuzul meu de a scrie pe tema asta.


Ai împachetat frumos o idee veche cu care au dat și alții greș.

Ai împachetat frumos o idee veche cu care au dat alții greș acum cinci ani.

Ai împachetat naționalist o idee internațională de succes.


Ce e de notat: am văzut o aplecare spre PR a tuturor celor care lansează câte ceva, ceea ce e bine de tot. Până acum, oamenii cu idei erau convinși că e destul să apară și ideea se va vinde singură.

 

fun-vinyl

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

4 comentarii

  1. Daca sunt asa multe de ce nu exista un blog dedicat acestui fenomen, sau un forum orice ceva care sa le faca publice.
    Mi-ar place sa vad ce solutii se gandesc pe plaiurile noastre.

    Shark Tank mi se pare una din cele mai bune emisiuni de afaceri si o recomand cu insistenta celor care sunt la inceput de drum.

    00
    • vezi pe cg.ro ca e un thread. o sa te caci pe tine de ras ce idei stralucite au unii despre ce chestii pot sa faca bani in ca in romania. ce-mi place e ca toti sunt plin de sfaturi legate de facerea de galeti de dolari, dar nici unu din ei nu se apuca. la sfaturi sunt ff buni insa :)

      00
    • Shark Tank e de pe alta planeta pentru noi. A fost candva Arena Leilor pe TVR dar nu a prins conceptul. Si daca ar reveni oricum ar fi plina de idei gen paulownia, ferme de melci etc.

      00
    • cg.ro nu merge, dar daca e vorba de computer games
      ar fi culmea ca unu care stat toata ziua pe jocuri sa realizeze ceva :D

      ca si surse de inspiratie,
      chiar acum e pe radio romania cultural o emisiune cu Gheorghe Florescu (Confesiunile unui cafegiu)
      unii sunt nascuti sa faca bani si din piatra seaca, pe cand altii sunt buni doar sa-i risipeasca

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link sau de la PCGarage prin acest link.