Gânduri despre marketing afiliat #2

Venituri pasive din Affiliate Marketing

Luna asta am făcut câteva sute de lei de pe urma clienţilor pe care i-am dus la eMag în lunile trecute. Odată scris articolul cu link, el rămâne pe blog, iar dacă google l-a indexat bine, vizitatorii vor ajunge la el şi peste 3 luni.

Marketingul Afiliat e o junglă

Toată lumea încearcă să păcălească pe toată lumea. Unii fac un pic de seo spam, alții ascund linkurile, alţii resping comisioane pe bandă rulantă. Şi asta e nasol, pentru că sistemul e senzaţional. Românii îl strică.

De aici a apărut ideea că Marketingul Afiliat e un mod de a face reclamă gratuită magazinelor.

Atitudinea tristă

E deranjant că, dacă tot e o junglă şi tot suntem români, hai să ne purtăm ca nişte stăpâni de moşie, nu ca nişte parteneri de afaceri. Publisherii sunt trataţi ca nişte gunoaie care ar trebui să pupe mâna magazinelor că le dau comisioane.

Gen, a fost nevoie să se implice un blogger ca să dăm două mailuri şi să rezolvăm o problemă presantă. Până atunci ne-a cam durut în fund, deşi businessul nostru e măcinat de neîncredere şi de dubioşenii.

Comisioanele respinse

Toate problemele de mai sus sunt minore. Cea mai gravă este rata mare de comisioane respinse. Iar când rata acestora trece de 40%, înseamnă că e o problemă de la magazin, nu de la altcineva.

 2parale-2

Mai multe pe tema asta aici, unde oamenii se plâng de comisioane mari respinse  constant, de comisioane sigure anulate şi aşa mai departe.

Din experienţa mea, rata de respingere a comisioanelor în zona IT e mică, pentru că oamenii cumpără electronice de pe net şi ştiu ce cumpără. Sigur, în cazul meu, când vezi că un lache a comandat 5 iPaduri, e clar că va anula comanda.

Mişcarea 2Parale de a pune procentele comenzilor anulate din total în dreptul magazinelor este un pas uriaş înainte. Se vor elimina sigure din sistem.

Epilog

handsDiscuţia de pe SeoPedia e relevantă pentru direcţia în care merge industria. Marketingul Afiliat e încă la început. Buruienile trebuie identificate şi eliminate, practicile de păcălire a vizitatorului la fel. Dar e nevoie de fermitate, mai ales din partea celor care decid: sisteme, publisheri, magazine.

ps: pentru liniştea lui dorin boerescu, acest articol este sponsorizat de emag. şi când ne gândim că de la mine a aflat de 2parale…

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

22 comentarii

  1. De-ar veni amazonu si in RO ce bine ar fi…

    00
  2. Până nu de mult, aveam pe site un banner al unui cunoscut serviciu de webhosting care îmi plătea 100 de dolari pentru orice abonament de un an făcut prin mine. Partea frumoasă e că total abonament pe un an de webhosting costă 48 de dolari.
    Într-un an am strâns vreo douăzeci de abonaţi plus vreo 5 prieteni.
    Ştiu, 2500 de dolari nu-i mult într-un an, dar mă gândesc ce-ar însemna bannerul ăla la tine pe blog + o mică promovare din partea ta.
    Apropos, de ce nu faci din astea?

    00
  3. pentru ca chestia aia de hostgator ce o vinzi tu nu este deloc ok si, cand utilizatorul isi ia muie la final, vine la tine si iti bate obrazul. cam asta ar fi motivul. cred

    00
  4. Se merita oare stresul cu marketingul afiliat in Romania dpdv economic?

    00
  5. Bazaconii cum sa ofera $100 pe un abonament care costa $48? Nu comentez mai mult.

    Nu stiu cum gandesc unii

    00
  6. Îmi rezerv dreptul de a nu crede că e-mag sunt mult mai curați.

    00
  7. Dar care-s motivele pentru care se resping comisioane? Adica… nu se dau comisioane doar cand cineva cumpara ceva?

    00
  8. @nobody nu stiu daca e un stres, cunosc persoane care fac zeci de milioane lunar in 2p. Inclusiv eu :p Sunt cativa care fac mai mult si nu ii vad sa fi albit de stress.

    @zoso aff. este intr-o faza incipienta in ro, atata timp cat avem de ales intre 2p si emag, optiunile nu sunt prea mare. Problema sta in magazine, de la respingerea comisioanelor pana la bagarea pe gat a vizitatorilor a telefonului pentru comenzi. Si nu ar fi greu ca magazinul sa nu afiseze vizitelor din 2p numerele pentru comenzi.

    2p a facut un pas urias cu publicarea procentelor. Magazine gen fashionup care au 40% rata de respingere vor disparea in cateva luni din sistem, ca nu mai are cine sa ii promoveze. Dar mai sunt multe de facut, de exemplu prin contract sa oblige magazinele sa aiba scriptul care sa nu afiseze telefoane ptr comanda vizitelor provenite din 2p, sa oblige magazinele sa aiba persoana desemnata pentru comunicare cu afiliatii, pentru ca am x mesaje trimise la care nu mi a raspuns nimeni. Sa oblige magazinele sa puna la dispozitie feeduri de produse, sa nu listeze produse ce nu sunt in stoc, etc. Cine nu vrea, nu intra in sistem, e simplu. In plus, in acest moment 2p se limiteaza sa verifice periodic prin comenzi false daca functioneaza sistemul si se inregistreaza comisionul. Ar putea sa controleze prin sondaj comisioane anulate la sediul magazinului. Sunt pasi care odata facuti vor atrage multi altii in marketingul afiliat.

    Noi acum ne zbatem sa avem o conversie undeva la 0.5%, si pe amazon facem lejer 5%. Diferenta sta in seriozitatea clientului si a magazinului. Dar 2p poate sa faca niste pasi ca sa echilibreze balanta.

    00
  9. idem robintel

    00
  10. @Arhi: multumesc pentru raspuns. Nu, nu e hostgator, e fatcow. Si iti dau cuvantul de onoare ca nu mi-a scris nimeni un mesaj vreodata in care sa-mi spuna: Bai, ce vinzi tu acolo e de rahat.
    Mai mult, imi tin si eu tot la ei vreo 3 alte site-uri si in afara de doua-trei mici incidente intr-un an jumate n-am avut.
    @bogdan: chiar asa este. Ma gandesc ca se bazeaza pe faptul ca dupa ce un client ajunge la ei, vor reusi sa-l fidelizeze sa ramana, iar pe termen lung e o afacere. Plus ca 48 de dolari e minimul pe care-l poti plati pe un an. Daca vrei si security si privacy si nu mai stiu ce, platesti in plus.

    00
  11. Ar trebui sa fie si o implicare mai mare din partea celor ce ofera afiliere. Ok, faci magarii gen apasa pe poza sa vezi galeria, dar stai de fapt ca ai halit cookie-ul. Hai sa vina la tine eMag sau 2p si sa-ti spuna: ba, uite in regulament, nu se face asa. Ia si schimba tactica.

    O mai multa transparenta ar fi binevenita.

    00
  12. marketingul afiliat e bun doar pentru cei cu trafic mare. restul încearcă să fure…

    00
  13. Legat de ascunsul link-urilor – Vis Urat are acest obicei urat plus alte smecherii „inteligente” de a te face sa intri pe Emag profitshare.

    00
  14. Bogdan: exact cei ca tine nu vor castiga niciodata ceva din afiliere :)
    Ai ramane blocat sa stii ce venituri au generat mini siteuri de nisa cu 20 de vizite pe zi. Vremea bannerului pus in prima jumatate superioara a trecut de mult.

    00
  15. @bee are fi produse cu 15 % mai ieftine şi emag s-ar cam duce, deci ar fi o idee

    00
  16. venit pasiv o sa fie in adevaratul sens al cuvantului atunci cand o actiune (post, banner etc) iti va aduce venituri si peste cativa ani, chiar daca tu nu mai faci (scrii pe blog) absolut nimic ;) :)

    00
  17. Am si eu o intrebare, ce inseamna „daca google l-a indexat bine”?

    00
  18. Si oare cat de seriosi sunt cei de la emag cand vezi pe o perioada de 2 luni urmatoarele:

    Comisioane platibile: 403,30 RON
    Comisioane anulate: 1134,97 RON

    00
  19. Eu nu stiu ce cacat faceti aff marketing pe .ro…Ceva statistici ptr 15 august – 1 sept pe un site cu max 200 UV/zi, logic, .com:

    Sales: 40 – $4,698.78
    Commissions: €998.84

    Fara rahaturi cu ascuns link, fara cookies, fara amazoane.

    00
  20. Rata macane, romanul se lauda :-))

    00
  21. De ce nu incercati Widgetul SigmaNET? Este propriul nostru sistem de afiliere si este foarte simplu de utilizat.
    Nu costa nimic :) chiar invit pe toti cei care doresc, sa il testeze si apoi sa ne spuna parerea lor.
    Cei care l-au folosit pana acum ne-au transmis un feedback foarte bun.

    00
  22. Urmărind de pe la începutul anului o cameră video pe piaţa românească, sigmanet m-a convins destul de rapid că este un spam site. Afişează produse proaspăt lansate, pe care nu le-au avut niciodată pe stoc şi probabil nici nu le vor avea prea curând. Iar dacă căutăm puţin pe net, vedem că nici de la spamul prin email nu se dau deoparte. Dacă acesta-i nivelul respectului pentru clienţi, ce încredere mai poate avea cineva în sistemul lor de „afiliere”?

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube