ghindele Brandient

Un cititor imi semnaleaza o asemanare cel putin ciudata.

Rebranduirea CEC in CEC Bank e un proces care va costa 150 milioane €. O mica parte din acesti bani vor merge la echipa care a creat noua imagine a CEC Bank, Brandient.

Bun. Avem asa:

– noua sigla CEC Bank

 

– vechea si unica sigla Brandient

Observati aceeasi frunza, da? Bun. Daca nu e de ajuns, mai avem:

– websiteul CEC Bank

 

– websiteul Brandient

Ghindele omniprezente.

Spicuind din explicatiile de pe siteul CEC:

Identitate

Avem verde pentru energie, prospetime si speranta.
Verde pentru innoirea CEC Bank pe care o asteptam cu totii. Pentru renastere.
Avem frunza de stejar pentru ca suntem romani.
Pentru ca frunza de stejar inseamna onestitate, perenitate si stabilitate.
Frunza de stejar, pentru Romania.

Cam asta e.

(thx A.M.)

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

26 comentarii

  1. ghinda aia la Cec Bank seamana cu un pepene. Si ce explicatie idioata e asta: stejarul pentru ca suntem romani. Cam lipsiti de inspiratie oamenii, macar sa schimbe copacul, sa treaca la conifere daca au epuizata foioasele

    00
  2. si pt asta 150 mil de coco ?

    00
  3. mie nu imi par sa semene cele doua frunze.
    mai degraba seamana frunza CEC-ului cu frunza echipei nationale de rugby.

    00
  4. nu sh cine a facut-o dar este ok..

    00
  5. mie nu imi place, parca e un verde comunist :P

    00
  6. Un rebranding inutil si hidos. Chiar cu tente de inainte de ’89. Culori urate, sigla pentru eugenii si fontul cu care e scris „CEC BANK” are acelasi aspect urat.

    00
  7. nu seamana chiar asa tare..

    00
  8. Sigla noua e extrem de urata. Bine, acum depinde si ce fel de verde o sa iasa prin print-uri, machete, design-ul agentiilor etc.

    In rest, nu vad nicio problema la ghinde. Adica ce, daca-s amandoua romanesti, de ce sa n-aiba amandoua stejar? :P

    00
  9. no s-o luat ghinda. pe cand o banca cu toba? si la alealalte doua cum le zicea?

    00
  10. ideea e ca brandient a realizat brandingul la CEC. adica au luat logo-ul lor si l-au bagat la CEC. mai mult ca sigur ca este o coincidenta, dar ramane totusi penibil…

    00
  11. morbo: rosu, verde, bîtă şi ghindă
    (cel mai fain era doieru’ de ghindă, cu Tell Wilmos)

    00
  12. Incercati sa pronuntati rapid CEC-BENK, CEC-BENK, dupa 3-4 incercari veti ajune usor la cecbeng, adica un fel de zdrang-klank :)

    00
  13. ghinda si frunza de stejar sunt temele brandient, sa vezi coincidenta ca FIX acestea sunt si temele rebrandingului CEC. De unde si pana unde tocmai ghinda, nu puteau sa aleaga altceva? oricum totul arata hidos

    00
  14. verde urat. exista si verde frumos totusi. si chiar daca nu sunt identice frunzele, ghindele, verdele, al naibii daca pare normal ca o firma de design/branding sa faca lucrari in „imaginea lor”. cine sunt ei? Dumnezeu?

    00
  15. textierul a incalcat una dintre regulile de baza in comunicarea interumana, prin folosirea exagerata a negatiilor. “Nu se termina acum”, “Nu ne e frica sa ne schimbam”

    00
  16. Totuşi, era o vreme când se încerca frunza de stejar ca brand de ţară – într’o perioadă când oricum singurul „brand” admis era Odioasa Dictatură şi Sinistra sa Soţie.

    Cei care au trăit anii de aur ai rugbyului românesc (eh, a existat şi aşa ceva!) mai ţin mintre…

    Am trecut, ieri, cu un străin cunoscător de România prin faţa sediului mare al CEC. Primul lucru pe care l’a remarcat a fost „the romanian brand on the new logo”.

    00
  17. NOU
    #17

    Hm, oare cine sa fi avut idee cu ghinda? Brandiend-ul sau CEC-ul? Verdele mie imi place, e natural, e un verde matur nu unul crud, cred ca asta conteaza intr-o comunicare vizuala. Site-ul e utilizabil si daca il compar cu site-ul bancii mele as zice ca e mult superior. Eu chiar as pune mai multe ghinzi si prin alte locuri (LOL). Singura mea observatie ar fi la fonturi, e o combinatie excelenta pe printuri: Georgia cu Arial sau Verdana in cazul asta, dar online mie nu mi se pare o combinatie prea faina.

    00
  18. A ramas banca taranilor….

    00
  19. Dincolo de asemanarea mai mult sau mai putin izbitoare, ceea ce mi s-a parut si mai penibil a fost ca poate grafica asta se potrivea mai bine pentru rebranding-ul Directiei Silvice. Dar, vorba lui Bogdan, e banca taranilor si gata. Bine ca nu i-au facut sigla un ceaun cu mamaliga.

    00
  20. Sigla Brandient este si ea o prelucrare (minimala) a unui caracter dintr-un font dingbat. Vedeti aici:

    Un lucru e sigur, Brandient iubeste stejarul.

    00
  21. Este o banca cu traditie, asta inseamna ca trebuie sa cunosti traditia si inclusiv istoria Romaniei pentru a vb. despre CEC. Daca vor avea servicii bune cu siguranta cu sau fara frunza, cu sau fara ceaun te vei duce la ei…

    00
  22. Un comentariu educat pe site-ul Identityworks.

    00
  23. Citim pe standard.ro:

    „In general, spune Cristian Paul, costurile necesare pentru a comisiona un program de identitate catre Brandient variaza de la zeci la sute de mii de euro, la care se adauga costurile de implementare, care pot varia de la cateva mii la – in cazul CEC Bank – peste o suta milioane de euro. Aceleasi sume sunt confirmate si de Ștefan Liute, strategy director al agentiei Grapefruit: cateva zeci de euro cer numerosii freelanceri care lucreaza prin internet in intreaga lume, in timp ce marile agentii de branding sau design cer cateva zeci de mii de euro.”

    Revenind la situatia in cauza, Kit este unul dintre cei mai buni designeri de identitate/ brand de la noi, sincer sunt convins ca ei au prezentat clientului si versiuni mult mai bune ale identitatii CEC. Decizia a fost a clientului. Daca clientul e tampit – si spun asta pentru ca si eu am italnit astfel de idioti – nu ai ce-i face. Iti iei banii si faci ca el. Sa fii sanatos matale, clientule, daca vrei un rahat, un rahat primesti, dar mie da-mi banii pe diamantele pe care le meritai. Cam asta e.

    Sanatate si inspiaratie.

    00
  24. Firma unde lucrez (una de kkt) si-a modificat site-ul, a pus poze faine, cu sigla firmei in colt. Intr-o zi am cautat pe net pozele cu Tineye. Nu am fost surprins cand am vazut ca acele poze se gasesc pe alte 20 de site-uri dar nu au sigla firmei unde lucrez (care e de kkt, apropo).
    Acum cine e fraierul ? Pustiul care se crede designer si fura poze de pe net, firma care a dat o caruta de bani pentru site sau eu ca lucrez la firma aia de kkt ?

    00
  25. s-o f*tă hector de culoare verde! toţi vor verde, verde, verde! copiază unii de la alţii.

    00
  26. Poate nu seamana perfect. Dar ce conteaza? Nu ii asa greu sa manipulezi o poza. Ideea este ca, de ce sa faci ceva unic, care este costisitor si mai si dureaza ceva timp cand poti sa faci ceva ieftin, foarte repede si pe care lumea nu o sa observe ca seamana putin cu alta sigla sau brand.

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.