Genul de accident pe care îl faci cu un SUV fără tracțiune 4×4 sau cu mașini fără ESP/ESC/DSC

Mașina din clip e un Ford Focus 2003 fără DSC (la modelul respectiv exista opțiunea, dar proprietarul pare că nu o avea).

Uitați-vă cum se rotește, de la o simplă evitare a unui obstacol. Sigur, putem discuta despre experiența lui, despre cum pare că nu a frânat aproape deloc la început (a făcut-o când era prea târziu) și altele.

Genul ăsta de accidente le vom vedea mai des pe șosele pentru că mare parte din mașinile tip SUV din ziua de azi au un centru de greutate ridicat și nu au 4×4, iar șoferii se simt în siguranță că sunt mai înalți decât alte mașini și îi dau viteză.

Plus mașinile care nu au ESP/ESC/DSC și proprietarii lor nu știu asta.

Cum funcționează ESP vedeți aici:

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

30 comentarii

  1. 4×4 nu te ajuta cu nimic in situatia asta, singurul ajutor e ESP-ul, care e independent de tractiunea 4×4 (desi nu cred ca gasesti masina recenta 4×4 fara ESP).
    Iar noul trend de SUV-uri si Crossovere cu tractiune fata e format din masini noi care vin cu ESP obligatoriu.


    Comentariu apreciat. Thumb up 72 Thumb down 0
  2. NOU
    #2

    ESP e obligatoriu in UE, incepand cu 2014 sau 15, adica inclusiv Logan 2 are.
    Si orice brand decent punea ESP din fabrica inca din anii 2000.

    Btw, ala e din SUA, e alta mancare de peste cu optionalele intre continente. Si in Europa, masinile facute pentru pietele estice erau mai chelite si inca mai sunt, dar nu la nivel de sisteme de siguranta.


    Comentariu apreciat. Thumb up 29 Thumb down 0
    • am investigat un pic, la modelul ăla era opțional în 2003.

    • Și ca fost posedat de Mondeo, pot să îți spun că ESP era opțional și la ăsta și chiar rar întâlnit. Așa e cu Fordul. Și da, e genul de derapaje care se produc când nu ai ESP, pățit ceva mult mai light, bine înțeles obligatoriu cumulat cu viteză mare și atenția în altă parte.
      Altfel, dacă mergi cu bun simț, nu ai de ce să pățești asta nici cu SUV pe două roți și fără ESP.

      Thumb up 4 Thumb down 0
  3. A avut bulan mare ca nu s-a răsturnat. Și da, cum spunea și cineva mai sus nu prea conta 4×4 aici pentru ca a derapat pe frânare. ESP-ul da.


    Comentariu apreciat. Thumb up 31 Thumb down 0
  4. Wow ce bulan a avut mai ales pe contrasens….cred ca a stat cateva minute sa reflecte la micile bucurii ale.vietii gen aer/liniste/luna pe inserate….
    In alta ordine de idei, cauciucuri de kkt?


    Comentariu apreciat. Thumb up 49 Thumb down 0
  5. Exista masina recenta cu 4×4 fara ESP si anuma Dacia Duster! Am mers cateva saptamani cu unul in trecut. Era din 2012-2013, 1.5 dci 90 cp. Capcana masina sa o conduci zi de zi, dar pe drum neasfaltat isi facea treaba cu brio

    Thumb up 12 Thumb down 0
    • Am catev puncte de spus:
      – Duster nu e masina de raliu. Daca nu iti bagi pla in ea, nici ea nu isi va baga pla in tine
      – dci 1,5 la.Duster e la 110 cp la euro 5 si 109 cp la euro 6
      – actualmente conduc duster 2016 cu 4wd care are esp, deci au rezolvat problema


      Comentariu apreciat. Thumb up 22 Thumb down 0
    • NOU
      #9

      Daca iti cumperi duster… iti meriti soarta.

      Pe 99% din drumurile pe care mergi cu dusterul, mergi si cu loganul.

      Thumb up 3 Thumb down 0
    • ” nu e masina de raliu. Daca nu iti bagi pla in ea, nici ea nu isi va baga pla in tine ”
      Valabil pentru orice masina (inclusiv Tico) in functie de cum definim “a baga pla”

      Thumb up 16 Thumb down 0
    • @ ciocolatiuverde: Nu stiu de unde ai citit tu ca mi-am cumparat, dar masina e cumparata de la firma, nu de mine. In plus, afla ca natura job-ului meu ma duce des pe alea 1% din drumuri unde cu loganul ai emotii. In plus, Duster connected by O…ge e muuuult mai confortabil decat loganul, indiferent pe ce drum esti.

      Thumb up 7 Thumb down 0
  6. NOU
    #12

    ce te faci daca nu tine frana?

    PS. imagini cu puternic impact emotional cum doar in Mma Rusie vezi, pentru ca aveau concentratie mare de vodka in sange si toti muschii erau relaxati se pare ca toata lumea ar fi scapat nevatamata. Nu e gluma, alcoolul te baga in probleme si se pare ca tot el te si scapa…yep weird science

    Thumb up 12 Thumb down 0
  7. Hai să înțelegem o chestie de bază la sistemele 4×4. La sistemele cu diferențial clasic (adică FĂRĂ LSD), 4×4 te ajută doar dacă mergi blocat. Și cine e tâmpit să meargă blocat pe autostradă? Deci ce ne mai rămâne? 2HI și 4HI. La sistemele clasice, tracțiunea se transmite la roata care pierde aderență când sistemul e comutat pe 4HI. Deci cu ce mă ajută asta, mai exact, din moment ce odată ce am pierdut aderența, puterea e transmisă pe roata aia? Dacă vorbim de diferențiale dinamice (LSD), cum e ZF LSD sau Torsen (care e pe quattro), atunci lucrurile se schimbă. Puterea transmisă la roata care derapează e limitată iar roata opusă se va roti (ca fi angrenată) în continuare – cam la fel cum e pe 4LO, dar oarecum diferit deoarece dif nu e blocat ci e suficient de inteligent încât să știe câtă putere să transmită la fiecare roată. Ăla e sistemul la care probabil Vali face referire. Alte sisteme sunt fix zero când vine vb de pierderea aderenței (ne referim la 4HI, da?). Deci dacă ai 4×4 cu sistem clasic și ești pe autostradă, află că roata aia care încă are aderență și care ar trebui să te așeze înapoi pe traiectorie, nu mai este angrenată de diferențial.

    Thumb up 19 Thumb down 0
  8. De observat ca jegul care a iesit fara sa dea prioritate a plecat mai departe.

    Thumb up 14 Thumb down 0
  9. Asa cum zice si cineva mai jos, niste cauciucuri bune nu lasau sa se intample derapajul asta. Interesant ca cel vinovat de producerea accidentului merge mai departe… nu are griji.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  10. Omul și-a făcut-o cu mâna lui, la propriu…a virat ușor stânga, apoi a bruscat volanul spre dreapta…și când ar fi putut să o redreseze frumos și să-și vadă mai departe de drum, el alege să mai bruscheze încă o dată direcția spre stânga. O înlănțuire de-asta de manevre ar fi pus serios la treabă până și ESP-ul, care la ce manevre a făcut șoferul, în cazul ăsta ar fi fost doar un sistem anti-prost…

    Thumb up 14 Thumb down 0
  11. Astia de ce nu au parapeti intre sensuri?

    Thumb up 0 Thumb down 1
  12. Cam acelasi scenariu a fost si la mine, doar ca m-am izbit frontal de un parapet la 160 km/h. Touareg 2013, fara tractiune 4×4

    Thumb up 1 Thumb down 0
  13. Ce nu spune nimeni, «i»niciodată«/i», e faptul că toate căcăturile astea gen ESP/ESC/DSC șamd sunt de fapt overrated, niciun șofer serios n-ar trebui să le ia în considerare. Ce vreau să spun e că aceste sisteme își arată utilitatea în niște «i»corner case«/i». Dar, dacă ajungi în situații în care aceste sisteme încep să acționeze, deja ești un șofer prost; iar dacă «b»te bazezi «/b» pe ele ești un șofer idiot. În ”sisteme” includ, firește, și clasicul ABS.

    Thumb up 7 Thumb down 0
    • Da-mi voie sa ghicesc, tu esti de parere ca si senzorii de parcare sunt tot pentru <> <> <>

      Thumb up 11 Thumb down 0
    • singurul lucru ‘inteligent’ spus de tine e ca un sofer bun nu se baga in situatii de rahat, anticipeaza. dar si asta e discutabila, ca de multe ori nu e vina ta…

      in rest, numai aberatii :)!

      Thumb up 6 Thumb down 0
    • Era pe youtube un articol explicat pentru oamenii ca tine, care cred că toate tehnologiile sunt de la ăla cu coadă:

      https://www.youtube.com/watch?v=wR1SSxpKitE

      E făcut de cei de la fifth gear. Iar dacă faptul că pe zăpadă reuşeşte să păstreze stabilitatea unei virări bruşte nu te convinge că e util, atunci nu ştiu ce-o să te convingă…

      Thumb up 0 Thumb down 0
    • Vai, dar esti incredibil de prost.

      Thumb up 0 Thumb down 2
  14. Pfuai … cum e vorba aia a romanului: “a avut zile, maică …” !

    Thumb up 2 Thumb down 0
  15. Tot ce trebuia sa faca era sa franeze in linie dreapta, nu lovea masina din fata, ar fi decelerat suficient. Nu era nevoie sa traga de volan.

    Thumb up 6 Thumb down 0
  16. Stabilitatea mașinii e dată de mulți factori: centru de greutate, raport ampatament/ecartament, distribuția masei pe punți, suspensie, șasiu, direcție, anvelope, electronice adjuvante etc. Tracțiunea în sine contează extrem de puțin; la urma urmei cum să ajute cînd tu pui frînă sau smulgi volanul din bord? Un idiot care nu știe să conducă FWD nu va fi scos din căcat nici de mama AWD-ului în situații limită, ci de electronicele atît de hulite și – totodată – atît de neînțelese.

    Thumb up 0 Thumb down 0

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link sau de la PCGarage prin acest link.