General Motors închide 3 fabrici

și dă afară 14.000 muncitori și renunță la 6 modele, pentru că vânzările stau prost și vânzările la sedan-uri stau și mai prost. Cele 6 sedanuri la care renunță: Chevrolet Cruze, Chevrolet Volt, Buick LaCrosse, Chevrolet Impala, Cadillac CT6 și Cadillac XTS.

Am făcut niște screenshoturi de pe site-urile Chevrolet, Buick, Cadillac și GMC, ca să ilustrez mai bine ce vreau să spun.

Observații:

  1. GM n-a învățat nimic nici de la Ford, nici de la Chrysler. toți au mai umblat pe la modele, au mai tăiat din ele, au mai studiat piața, au mai studiat cumpărătorii, GM au fost ăia care au luat banii de la statul american și și-au văzut de treabă, mergând din prost în mai prost.
  2. Buick e o marcă îmbătrânită, cam cum era Mercury. și-a trăit traiul, cumpărătorii ei nu mai cumpără mașini, că sunt în drum spre cimitir. nici nu mai contează modelele, dacă marca nu inspiră nimic.
  3. GMC la fel. înțeleg linia de vehicule comerciale, nu înțeleg de ce ai SUV_uri și pickup care îți fac concurență la celelalte branduri. pur și simplu pierdere de resurse aiurea.
  4. numărul mare de modele cu mici diferențe. Spark și Sonic sunt cam la fel, Traverse și Tahoe la fel. da, ok, dacă stai să analizezi, bla bla bla, dar cumpărătorul se uită și nu cumpără analize și poziționare.

Overall, e o lipsă de focus. Când ai atât de multe modele și când le schimbi atât de des, nu ai timp să le întipărești în mintea cumpărătorului destul de bine pentru a alege acel model când vine vorba de cumpărat. Gândiți-vă câte mașini ați văzut prin filme. Câte Ford-uri, câte BMW-uri, câte Mercedes-uri și câte Cadillac-uri sau câte Chevrolet-uri. Am văzut un Impala în “Drive” din 2011 și un CT6 în sezonul ăsta din “Ray Donovan”.

De pildă, ATS e o mașină foarte mișto, au vândut-o 4 ani și după aia gata, au scos-o inclusiv de pe site și au lăsat dealerii să vândă ce au pe stoc. Și normal că mașina nu se vinde dacă nu bagi bani în promovarea ei. Dacă nu o vezi prin filme, dacă nu faci nimic pe net, dacă nu nimic. Nimic nimic nimic. Dar ai 6 modele de Camaro, la alea ai făcut reclamă peste tot, că din alea faci profit. S-au vândut mai multe Kia Stinger decât ATS-uri. Mașină de un an de zile, făcută de coreeni!!! Americanii cumpără Jaguar pe mid-size SUV mai multe decât Cadillac!

Un colos cu picioare de lut.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

39 comentarii

  1. Peste zece ani o sa ii cumpere o companie de internet. Compania asta inca nu exista.

    00
  2. nu e chiar asa. asa gandesti tu ( un european ), americanii gandesc cu totul altfel. pt ei nu conteaza cat de mare e motorul si cat consuma, ei nu concep cutie manuala,etc….
    recent am vazut sezonul 2 din Making A Murderer si mi am adus aminte de un banc mai vechi : Stii cum se numesc oamenii destepti in america ??!! Turisti !!

    00
    • Tot ce ai enumerat tu mai sus se cheama pe americaneste „cliche storm”. Oricarui om, fie el si american, ii pasa de cati bani plateste pe combustibil. Intr-adevar, europenilor le plac motoarele mici dar asta pentru ca li s-a bagat in cap de catre guvernele degraba taxatoare de cilindree ca motoarele mici sunt mai evoluate tehnologic. Pe americani nu prea ii intereseaza cilindreea pentru ca la ei nu se taxeaza asa rau ca la noi. Consumul de combustibil nu e proportional cu cilindreea, relatia de dependenta e nitelus mai complicata (un motor de 1.4 si 170 de cai cum are VW nu va consuma in veci cat unul de 1.4 si 75 de cai cum e cel de pe Loganul vechi, n-ai cum sa scoti puterea aia fara un consum mai mare).
      Ca sa revenim la americani: masinile alea cu motoare mari nu consuma chiar cat iti inchipui.
      Daca te uiti de exemplu la un SUV de la GM:
      https://www.fueleconomy.gov/feg/PowerSearch.do?action=noform&path=1&year1=2018&year2=2019&make=Chevrolet&baseModel=Traverse&srchtyp=ymm
      consumul e undeva pe la 13-15 l/100km in oras (datele lor sunt putintel mai exacte decat la noi, unde conteaza doar cifrele producatorului). Iar la ditamai Jeepul cu motor de 6 litri:
      https://www.fueleconomy.gov/feg/PowerSearch.do?action=noform&path=1&year1=2018&year2=2018&make=Jeep&baseModel=Grand%20Cherokee&srchtyp=ymm
      iese undeva pe la 16-17.
      Masinile europene de dimensiuni si puteri asemanatoare cu motor diesel ca sa consume putin scot pe la 11-12 l/100km in conditii asemanatoare.

      Diferenta de consum nu e enorma. In plus, iti iei SUV daca stai in „fly-over country”, cu orasele mici si trafic lejer, aia din NY probabil au masini mai mici.

      Prejudecatile legate de manuala vs automata sunt cam la fel ca si la noi:
      https://www.youtube.com/watch?v=3M65dOQPhrA

      Diferenta e ca la ei inveti sa conduci la 16 ani din necesitate si pentru majoritatea masina e un simplu obiect cu care iti faci treaba, nu se cred toti mici Schumacheri care stiu ei mai bine cand si cum se schimba. Masina nu e status symbol ca la noi.

      00
    • Bai nene poate nu vad eu bine dar unde rahat scrie in articol de motor sau cutie de viteze? Contra a ce argumentezi tu acum?

      00
    • @GM, adica Giani Mucea: de mine zici? Ii raspundeam lui bebe, ca a zis ca „ei nu concep manuala”. Ba da, concep, dar e doar pentru „pasionati” aia care vor sa controleze ei masina, bla bla, aprox aceleasi bashini.

      00
    • „Masina nu e status symbol ca la noi.”

      Buna asta. In tara in care toti sunt obsedati dupa bani, neah, nu e status simbol. Doar sa fie cat mai mare.

      00
    • @alex, vorbeam cu bebe. Nu am vazut in articol chestiile mentionate de el.

      00
  3. În Europa o să fie interesant Peugeot/Citroen/Opel, unde mai nou cam ai aceleași mașini, aceleași motoare, doar „coaja” diferită… Deocamdată, Opel încă mai are o identitate diferită, dar 208/C3, 308/C4, 508/C5 sunt fix aceleași mașini, dacă nu ești atent le confunzi.

    00
  4. Bai, numai mie mi se pare ca toata gama de Buick este doar Opel Insignia ultima generatie cu sigla schimbata si mici modificari pe la motoare?

    00
  5. Kia e o marcă foarte bine văzută în America, gândește-te că nu vând bine doar Stinger, ci și sedanul premium K800, acum au campanie cu DeNiro pentru un model electric care se numește e-Niro… nah!
    Acum un pic de istorie cu GM în Europa:
    – Imediat după criză, GM a luat banii guvernului american și a pornit mare ofensivă de modele Chevrolet. Au făcut game, publicitate, etc. Deodată, subit, au anunțat că pleacă de pe piața europeană, nici măcar n-au dat acelor modele să își facă un nume. Apoi au rămas doar cu Opel pe care l-au dat în gard. Realizând într-un final că nu sunt adaptați pieței europene, au decis să vândă către PSA.
    Acum piața auto din America devine foarte dinamică, iar GM este dinozaurul ăla care nu poate să se adapteze…
    Amărâții ăia de la Chrysler nu sunt un exemplu bun: gândește-te că au fost cumpărați de Fiat… Adică ai șansa să îți cumperi Jeep Renegade la un preț destul de bun, dar pe dedesubt este un nenorocit de Fiat 500X.
    Părerea mea e că la nivel de autoturisme, constructorii americani cu istorie se vor duce încet în istorie, în timp ce producători noi cu viziune (gen Tesla) vor domina piața

    00
    • tu știi bine că Kia s-a ridicat in SUA și pe la noi în ultimii 10 ani. nu în 20, nu in 30. în ultimii 10 ani. mașini cinstite, opțiuni bune, garanție 7 ani. cifra lor de afaceri pe 2017? 45 miliarde. cifra GM? 145 miliarde. sunt niște pârliți față de GM, și totuși îi bat de-i rup. eu mă gândesc că, atunci când iei bătaie 2-3 ani la rând, fie te lași, fie înveți de la ăla care te bate. nu e posibil, in pana mea, să iei KIA in serios în SUA!!!

      are nwradu jeep cu motor de fiat. care fiat, mai săraci, mai proști, mai luați la mișto, au făcut treabă.

      PSA nu știu. cred că la un moment dat vor închide Peugeot și vor rămâne doar cu Citroen și Opel. și după asta cumpăra renault :D

    • Rade lumea de fiat da si de 500 si etc … da cam dac treaba si in istorie au avut perioade cu masini f bune si perioade cu masini proaste. La psa, citroen si-a schimbat sigla acum cativa ani iar peugeot n-am mai vazut de mult, asa ca probabil vor disparea ambele branduri ca sa nu se supere nimeni

      00
    • Faptul ca nu ai vazut Peugeot in Romania nu inseamna ca dispare. Olanda e plina de ele spre exemplu. Eu as paria pe Citroen mai degraba.

      00
    • Nu au luat americanii în serios nici mașinile japoneze în primii ani. La calculul cifrei de afaceri ai greșit, comparând un grup cu o marcă, ia fă comparația între GM și Hyundai Group (care deține KIA). Cât despre FCA (Fiat Chrysler Automobiles), ăla e un producător care se duce vertiginos spre groapă. Gamele mărcilor lor sunt peticite. Nu se poate ca la nivel de grup tu să nu lansezi nici măcar 2 mașini noi pe an. Asta înseamnă că ai probleme grave.

      00
    • Și eu tot pe Citroen pariez că va dispărea. Posibil să rămână din Citroen doar gama DS, dar doar dacă le trece prin minte să revitalizeze modelul ăla original, nu bășinile astea moderne care n-au nici un chichirez.

      00
    • Nu dispare Citroen, bre! Nu dispare nici o marcă franceză. În primul rând că în mare parte sunt deținute de stat și intervin ăia de fiecare dată, iar statul francez cel mai mult se teme de sindicate… sindicatele la ei sunt rele, nu-s formate din Bădiți sau Angi șoarman

      00
    • Da, probabil ca nici una nu va disparea, dar daca ar fi sa aleg dintre ele ar fi mai degraba Citroen. Nu prea inteleg directia in care se duce.
      Peugeot a crescut mult calitatea masinilor in ultimii ani. 208, 308, 3008 si 5008 sunt bestiale. Am condus 308SW pana in Romania si inapoi, am avut o problema cu display-ul si atat (problema rezolvata de nevasta, cu un reset). In rest no problem, relaxant, placut etc. La 5008 ma uitam serios ca urmatoarea masina, dar daca am de ales intre motorul de 3 cilindri si cutie manuala vs Outlander PHEV, cred ca tot la Outlander o sa ma duc, cu tot cu interiorul lui de 1900 toamna.

      00
  6. 1. GM a taiat in criza din 2008 marcile Hummer, Saturn si (ghinion) Pontiac. Tot atunci a vandut SAAB, care nici el nu mai performa. A mai taiat din marci si modele si inainte (Oldsmobile parca). Probabil ca totusi nu a taiat cat trebuia.

    2. Singurul motiv pentru care Buick a rezistat taierilor e faptul ca se vindea bine in China (si poate faptul ca a fost prima lor marca, desi asta ma indoiesc). Daca era dupa mine eu tineam Pontiac pentru ca era unica lor marca cu tractiune spate (stiu, stiu, se spune propulsie). Dar asa le trebuie daca nu m-au intrebat.
    Razboiul comercial cu China le-a afectat puternic vanzarile (il si prevenisera pe Trump ca asa se va intampla dar dobi ala e senil rau) deci decizia a fost proasta.

    3. Foarte corect, nu stiu ce plm cauta SUV-uri si camionete GMC in line-up-ul lor. Americanii mai instariti isi iau Cadillac mai mic, cei mai cumpatati un Chevy mai bine dotat si gap-ul e inchis. M-am uitat la ceva clipulete pe net si finisajele la un Chevy mai scump sunt chiar mai bine decat la GMC-ul echivalent dar entry level.

    4. Nu mai stiu situatia actuala dar din cate stiam Tahoe e pe sasiu separat (in limba americana e SUV), mai bun pentru tractat, iar Traverse e monococa, adica Crossover si e minivanul americanului cu p..la mica si care se indoieste de propria sexualitate. E adevarat ca la dimensiuni si aspect general sunt foarte apropiate si probabil se canibalizeaza.

    In concluzie, eu respect GM pentru cel putin 2 chestii: prima e inima mecanica dezvoltata de GM Research Laboratories. A doua e faptul ca nu au picat in plasa downsizingului (desi au si ei motoare mici cu turbina) si au optat mai degraba pentru alte tehnologii cum ar fi dezactivarea cilindrilor sau dezvoltarea in continuare a motoarelor cu push rods.
    Ma enerveaza la ei alte 2 chestii: prima e ca au ingropat SAAB, o oaza de originalitate in Europa unde toate masinile sunt la fel. A doua e ca in loc sa se adapteze mai bine vremurilor au inceput sa se milogeasca la stat.

    00
    • @alex – vezi ca inteligenta artificiala a WordPress-ului te baga mereu in „pending”, din cauza ca stii si scrii prea multe lucruri despre masini :-)

    • cumpărătorii de pontiac mergeau spre cimitir. n-ai ce să le oferi. in cazuri din astea, fie închizi, fie refaci totul de la cap la coadă. adică 2 miliarde numai marketing, încă vreo 6 R&D pe lineup. mulți bani.
      hummer era o tâmpenie cap coadă.
      saab avea nevoie de focus. de reclamă. cumpărătorii de saab sunt la fel ca ăia de subaru, fanatici. am un vecin care are 4 bucăți. era altceva. vindea pe emoție, atât in sua, cât și in europa.

    • Aveam la munca un Saan 9-3 modificat de Hirsch…chiar devin melancolic cand ma gandesc la masina aia. O masina de familie, break, care nu iesea cu nimic in evidenta dar avea 330 de cai pe care era o placere sa ii calaresti ocazional. Daca as mai gasi una la fel, as cumpara-o fara sa clipesc (erau doar 2 in romania la acel moment)

      00
  7. Lasa ca impune Trump restrictii pentru masinile nemtesti si o sa isi revina.

    00
  8. Interesant cum oamenii care n-au treabă cu America sunt specialiști. Fix ca specialiștii americani în probleme europene: n-au mai fost la Paris din ’57… dar ei „știu” cum e cu Ioropa. Gen… cum i-aș explica eu lui Fluture de unde să cumpere piese de veceu în Defense.

    00
    • E, lasa, ca mi-ai mai explicat si tu cum vorbesc francezii despre politica in relatiile lor sociale, iar când ti-am spus ca nu e asa, mi-ai replicat ca tu stii mai bine ca ai prieteni care. Tu ai 10 prieteni care locuiesc in Franta, eu am interactionat cu sute de persoane de când sunt aici, dar tu stii mai bine ce se intâmpla in Franta, eu locuiesc intr-o bula si tu stii mai bine :-) La fel si cu „oamenii care n-au treaba cu America”. Data viitoare poate apelez la tine când mai am vreun WC de reparat…

  9. Buick Regal, este un Opel Insignia rebranduit pentru piata din State. Cascada aduce a Opel Astra.

  10. Stai sa vezi Chrysler ce chiftele de masini fac de cand i-a cumparat Fiat..

    00
  11. Degeaba zici tu, e chiar bine un Yukon d-ala. Ar cam merge in spatele blocurilor, in Militari, sa-i cauti parcare pe trotuar.

    00
    • WOW! Ala e! Nu e Yukon, dar e ‘next best thing’. 2005, are numai 145k km, 6 litri (!!) si 350 de cai adevarati. Asa da! Acum, doar imagineaza-ti cum ar merge parcat dupa blocuri, un pic pe spatiul verde, un pic pe pomisorii din gradina blocului, e practic o garsioniera confort 2/3. Plus ca eu sunt un mare fan al manerelor alora din SUV-urile americane, sunt absolut geniale, sunt fan cred ca de cand ma uitam la Criminal Minds si se agatau aia mereu de ele in Tahoe (parca asta au) cand plecau intr-o urmarire :).

      00
  12. Înțeleg, inclusiv citind acest articol, ca GM este din nou în pragul falimentului, în ciuda ajutoarelor de stat acordate de SUA.
    O decizie curajoasa ar fi sa taie odată nodul gordian, sa se renunțe la politica de îndatorare a statului prin susținerea acestor gauri negre ale economiei.

    00
  13. pe piata este o „over productie” de cativa ani, la unele modele GM ofera 20-30% reducere, credit scor facut praf si tot te aproba GM Financial la finantare. Apoi au o retea de dealeri care sunt pusi sa fure cu japca, proprietari de Bolt se plang ca dealerul vrea bani pentru schimb de ulei cand masina e full electrica.
    Piata se indreapta dupa modelul Tesla, fara retea de dealeri independenti, Lexus incepe sa cumpere din dealeri mai ales cei cu volum mare. GM o sa faca bani din Silverado si Tahoe, poate mai pun si ei ceva technologie pe ele, Onstar e o gluma proasta, vrei directii catre o anumita adresa? suni la call center si ei iti trimit pe consola coordonatele si apoi ai access la rute sa ajungi la destinatie.

    00
  14. Ar putea sa readuca Daewoo in Europa. :)

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube