Un gând apropo de mersul pe contrasens pe autostradă

Întâi, mă gândesc că o să fie nasol când vom avea încă 2.000km de autostradă, cu idioți din ăștia.

Dar apoi am o explicație și de ce o fac: românii conduc pe afară de mulți ani. Mulți mulți ani. Din 2007 de când s-a dat drumul, și mai mulți români s-au aventurat pe afară cu mașina. Și totuși, pe afară nu prea fac din astea. Ați văzut/auzit de un singur caz, rahatul ăla care a ratat ieșirea, a oprit și a dat înapoi, care a și luat bulău pentru că a provocat un accident. Dar în rest, nimic. Nici măcar prin SUA, unde e complicat rău cu șoselele.

Și răspunsul îl știți: fac asta pentru că au mai făcut-o alții înaintea lor și nu au pățit nimic. Nici măcar un permis suspendat. Nici măcar o amendă.

 

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

145 comentarii

  1. chestia asta, cu făcutul unei prostii – mari – și a nu suporta consecințele, e endemică pentru românia, de la arunca gunoaie pe jos la proasta guvernare

    00
    • Ieri in statie la Ratb la aparatori in dreptul facultatii. Plin de sticle de plastic si tagari, bai da plin. Zic mortii masii oricum ma plictisesc nici un sufler in zare ma apuc si strang toate sticlele de plastic la care ajungeam. Cand ma duc la cosul de gunoi cosul luna, virgin nici praf nu avea in el. Romania 2019

      00
    • Ai un bou sau vaca care a dat minus, probabil vor veni si altii…

      00
    • Si chistoacele cui le-ai lasat?

      00
    • Romania 2019, inca se pune botul la trolaj grosier!

      00
  2. Eu nu inteleg de ce idiotii astia merg pe banda a doua … Are cineva raspuns la aceasta intrebare?

    10
    • pentru ca.in.mintea lor aia e banda1

    • E banda a 2-a pentru tine si pentru cei care merg normal, dar pentru ei e prima banda. Iti dai seama ca, daca au fost atat de idioti incat au intrat pe contrasens, nu prea gandesc ca e mai bine sa mearga pe banda de urgenta.

      00
    • Chiar vineri am mers la mare pe autostradă, cu un tip ce avea un mertan nou.
      Dadea tare, numai pe banda a doua.
      L-am întrebat de ce merge numai pe banda a doua, și a spus că i s-a întâmplat să vadă mistreți care vor să traverseze autostrada (porci mistreți) și nu i-ar putea evita, dacă ar merge pe prima bandă.
      Nu știu cât de valabil e motivul ăsta, dar gagiul nu scădea sub 150km/h.

      00
    • mie aia cu „am văzut eu ceva” mi-a servit-o un taximetrist care de la casa presei la otopeni a mers numai pe banda a treia. bacșiș 0.

    • de ce ar fi prima banda? axul drumului mereu indica ca esti aproape de banda 2, iar marginea banda 1.

      00
    • @monciu, pentru ei marginea drumului o reprezinta parapetul despartitor, iar axul drumului este linia discontinua de demarcatie dintre cele 2 benzi.

      In Romania se circula pe partea dreapta a drumului. Pentru inconstientii care merg pe contrasens, banda a 2-a este banda din dreapta.

      00
    • oamenii merg regulamentar pe contrasens. probabil ca se gandesc ce tare e ca cineva a facut doua sosele paralele care ajung in acelasi loc.

      00
    • Been there, dar a fost un cal. A sărit pe prima bandă pe autostrada soarelui. Cu toate astea, tot pe banda 1 merg atunci când nu sunt în depășire.

      00
    • @Cristi, am citit în week-end pe fb, le săriseră unora niște miștreți în față pe autostrada soarelui. ei au scăpat doar cu o spaimă soră cu moartea, mașina au cărat-o cu platforma.
      acu’ vreo 4 ani lu’ frate-meu i-a sărit un iepure în față pe un DN.

      00
  3. NOU
    #16

    Fără supărare, românii habar nu au să conducă pe autostrada. Si nici pe celelalte categorii de drumuri. Să depășești la limită e prostie, nu meserie

    00
  4. Camera aia video pare cam degeaba dacă nu se vede numărul mașinii care este doar la o bandă distanță… :)

    CJ12LEU e numărul?

    00
  5. Niciodata n-am inteles logica astora. Ok, din diverse motive greu de priceput intri pe sensul opus. De ce nu mergi pe banda de urgenta, cu avarii puse? A merge pe banda a doua unde cei care circula regulamentar oricum au viteza mare este sinonim cu a te sinucide….

    00
  6. Mie mi s-a intamplat in Ungaria acum 2 ani noaptea sa ma intalmesc cu un tir pe contrasens… Am cautat a doua zi sa vad daca a aparut ceva in presa, dar n-am gasit nimic. In Anglia au fost cateva cazuri si cu victime. La o scurta cautare am gasit vreo 3 numai in ultimul an. Ai zice ca au circumstante atenuante, dar sunt si englezi care o fac.

    00
  7. eu nu înțeleg cât de cretin trebuie să fii să mergi pe contrasens pe autostrada.
    trebuie să nu te ducă deloc capul.
    și în plus poliția ar trebuie să le ia carnetul celor care merg așa, dar pe ei nu-i interesează decât dacă a depășit sau nu viteza legală

    00
    • gresesti. nu sa le ia permisul… sa l-il anuleze definitiv si irevocabil, fara posibilitatea de a-l mai lua vreodata. si bulau daca te mai prind vreodata la volan altundeva decat in cureta proprie intr-un automobil cu motorul desfacut in curtea service-ulu din partea celaalta a orasului.

      00
  8. Explicația e două: femeie la volan sau moș

    00
  9. cum se procedeaza corect cand il vezi pe unul din asta? iti faci cruce sau suni la 112?

    00
    • ambele

      00
    • pornești toate luminile de pe mașină,
      te oprești în fața lui, asta dacă este dispus și el să facă la fel,
      suni la 112,
      dai foc la mașina prostului ca să fie cât mai vizibilă de la depărtare
      mergi mai departe.

      00
    • Cum sa te opresti? Poate daca ai vreun deathwish, mergi normal si atent si unii dau sa intre peste tine, chiar crezi ca vita ar opri? 🤣

      00
    • Intorci si te iei dupa el sa.i spui ca a gresit

      00
    • Daca ti faci cruce nu mai apuci sa suni la 112 . Daca suni la 112 dureaza prea mult pana ti preiau apelul . Alta intrebare !

      00
  10. Sunt si prin alte parti cazuri de genu asta, majoritatea cu ceva probleme psihice, altfel nu-mi explic, daca era normal si nu-l interesa legea macar mergea pe banda de urgenta. Iar la noi ce difera fata de alte tari civilizate e aplicarea legii. Exemplu il avem in articolul cu vw golful tunat care si-a luat 3000 de euro amenda in Germania dar in Romania se plimba linistit.

    00
  11. Sunat la 112, dat zona în care este idiotul și numărul său măcar ceva date despre mașină, Poliția trimite un echipaj, permis luat pe cel puțin 1 an.
    Cam așa se procedează.

    00
    • Am facut eu asta, nu functioneaza. ”Linistiti-va, o sa anuntam un echipaj din zona sa-l opreasca”. Asta a fost tot. Cat timp nu sunt accidente, politia nu intervine. Confirmat direct de ei.

      Alte idei?

      00
    • pai de unde stii ce au facut? ce ai fi vrut sa-ti spuna la telefon?

      00
    • Sunat la Politie si anuntat un accident grav produs de un nebun care mergea pe contrasens.
      Si apoi speri ca echipajul care vine spre locul accidentului sa se intalneasca pe drum cu prostul vietii.

      00
    • Cum sa-ti spun eu tie, ca sa se ia masuri asupra soferului de Ialomita care pe podul de la Darste la 6 dimineata a intrat pe contrasens si cu care era sa fac accident frontal (ambele masini in jur de 40-50 km/h), aveau nevoie de o declaratie de la mine.

      La orice institutie publica ti se comunica in termen de .. cum s-a rezolvat (favorabil sau nu) cererea ta.

      Dar au preferat sa nu faca nimic pentru ca e mai comod asa. Comoditatea asta trebuie sa dispara.

      00
  12. Vita sigur a realizat ca merge pe contrasens dar a continuat sa mearga ceea ce inseamna rea intentie.
    Asta trebuia incadrat la tentativa de omor si suspendat permisul pe viata fara drept de redobandire.
    Imaginati-va ca „iesi” in depasire din spatele unei dube/camion si iti face unul ca asta…BAU! Cam aia a fost…

    00
    • exact asa au murit sambata noaptea 2 adulti si un copil langa timisoara din cauza unui sofer beat care a fugit pe urma

      00
  13. Ar trebuie introdus inchisoare pentru asa ceva, doua saptamani, o luna, ca sa ai timp sa te gandesti sa nu mai mergi pe contrasens pe autostrada.

    00
  14. O solutie are fi tepii care se activeaza doar la directie inversa, dar daca apuca fraierul sa prinda viteza e mult mai periculos sa-i spargi cauciucurile. Dar macar sa fie prins cumva.

    00
  15. Sper ca s-a întâlnit cu un trailer de la armată care depășea un camion..

    00
  16. eu refuz sa cred ca cineva face asta voluntar si constient. eu cred ca pur si simplu sunt idioti care merg cu masina din joi in paste si habar n au ce e aia autostrada sau semne de circulatie. pur si simplu riscul e atat de mare incat nu cred ca ai face asa ceva constient ! eu merg pe a1 intre bucuresti si pitesti de 11 ani de minim 4 ori pe luna si nu am vazut niciodata pe cineva pe contrasens, maxim am vazut masini seara fara pic de lumina pe fata sau stopuri pe spate. daca o sa fiti atenti la stiri cazurile astea se intampla numai pe autostrazi( cioturi ) date in folosinta recent… deci eu cred ca pur si simplu oamenii nu stiu ce e aia o autostrada si cum se merge pe ea

    00
  17. Eu am mai spus-o in trecut, ori o sa fie si mai rau traficul din Ro, ori o sa fie o performanta ca te-ai dus pana la piata si nu ai primit o amenda, cam spre asta ne indreptam.
    Pe de alta parte stie cineva, care sunt pasii concreti de urmat cand dai peste asemenea specimene? Suni la 112, cautat numar de politia autostrazilor si alte nebunii? Desigur in cazul de fata fiind o filmare video se poate face ceva?
    Cam astea sunt intrebarile pe care mi le pun. Desigur daca nu exista o solutie hai s-o recunosteam si sa facem ceva.

    00
    • Sunat la 112 pe moment si anuntat pericolul. Ulterior, facut plangere penala si cerut incadrarea la tentativa de omor calificat, pentru punerea in pericol a mai multor persoane printr-o actiune premeditata (continuarea rularii pe contrasens, dupa ce a ajuns acolo).

      00
  18. Mersul pe contrasens pe autostrada ar trebui sa devina fapta penala.

    00
    • Poate fi incadrat la tentativa de omor calificat deoarece pune cu premeditare in pericol viata mai multor persoane.

      00
  19. voi nu vedeti partea plina a paharului, 2 stiri cu de-astia care vin pe contrasens si banda 2 e folosita exclusiv la depasiri, fug toti de frica ca vine bau bau pe contrasens

    ar trebui variatii ale stirii „camion incarcat a speriat 30 de minute traficul de pe Ax intrand pe contrasens, cineva cu un SUV a declarat

    00
  20. Cu toate că îți trebuie o logică absolut deosebită să ajungi să intri pe autostradă pe sens opus, cred că și semnalizarea rutieră are un cuvînt de spus. Dar e proastă și nu-l spune.
    Pe bretelele care au benzile de intrare și ieșire pe și de pe autostradă neseparate, ar trebui puse semne de acces interzis pe contrasens.

    00
  21. Nu cred ca e specific romanesc, altfel ma intreb cum au aparut mainile alea imense verde reflectorizant cu FALSCH la toate intrarile pe autostrada din Austria. Ma gandesc ca daca au investit in ele, au existat la un moment dat suficienti idioti care intrau pe contrasens pe autostrada.

    00
    • Evident că nu e specific românesc, dar nu strică să mai aruncăm cu rahat încă o dată, conform obiceiului care chiar e specific național…

      00
    • Miau sarit in ochii, dar daca nu scrie in romineste pe cine ai intereseaza?

      00
    • Specific romanesc e mitocania: cum ca adevarul e de partea celui cu gura mai mare. La alte natii nu prea am vazut, la noi da. E ridicata acum la rangul de politica de stat.

      00
    • Nici aruncatul cu rahat nu e specific romanesc, fac cam toate natiile astea. De fapt, cam nimic nu e specific romanesc, nu au inventat romanii nimic nici bun nici rau, numai ca au preluat multe chestii rele de la altii si le-au facut si mai rau.

      00
  22. La ce scurte sunt cioturile de autostrazi degeaba sunati la 112. Pana isi misca boierii hoitul masina deja este iesita de pe autostrada

    00
    • Nu prea ține de lungimea segmentelor de autostradă, din moment de nu mai avem vreo bucată unde să nu poți circula minim 50-55 km. 30 de minute e timp arhisuficient.

      00
  23. Sunt multi care merg intenționat pe contrasens, de ex a ratat ieșirea si următoarea e la 40 km, se întoarce 10 km pe contrasens……

    00
  24. Autostrazile din Romania, ca mai orice tine de infrastructura pe la noi, au fost prost gandite, prost executate si sunt prost folosite.

    Cand ai 2-3 ametiti pe an care se urca pe autostrada pe contrasens, e ceva. Cand saptamanal se intampla, deja e o problema de sistem.

    Motivul pentru care in vest nu fac magarii de genul este ca in vest autostrazile sunt proiectate (mai) cu simt de responsabilitate. Cea mai mare problema la noi e ca breteaua de urcare/coborare de pe autostrada nu are separare fizica pe sensurile de mers si nu e semnalizata corect.

    La accidentul de saptamana trecuta de langa Timisoara asta a vazut betivul: https://www.google.com/maps/@45.7984705,21.8498937,3a,75y,222.18h,77.77t/data=!3m6!1e1!3m4!1sIJ5NyEV9kdWeszsdpcMrOQ!2e0!7i13312!8i6656

    Asta nu e semnalizare adecvata cand iei in considerare consecintele. Aproape toate intrarile de la A1 sunt la fel. Nodul rutier de la Turda e de un haos de neconceput.

    Problema poate fi rezolvata relativ rapid si ieftin cu montarea unor separatoare de sens de cauciuc (da, ca alea pe care le fut de amiaza bucurestenii pentru ca interfereaza cu spatiul lor vital de parcare) cu mult inainte de zonele bucuclase si montarea de semne aditionale. In Austria imi aduc aminte ca sunt o gramada de semne pe care orice idiot la intelege, cu „STOP! FALSCH!” si o mana care iti arata ca esti prost. Am putea sa invatam una alta de la ei.

    00
  25. Eu cred ca e totusi prostie si nestiinta. Sigur ca sunt romani care stiu sa conduca pe autostrazi, dar si multi prea prosti/needucati/smecheri.

    Am vazut masini romanesti oprite pe banda de urgenta pe autostrazi din Austria si Ungaria ca sa faca pipi (I kid you not, vazut masina de MH oprita cu 500m inainte de benzinarie, pe banda de urgenta, sa isi faca un COPIL nevoile), masini romanesti oprite pe prima banda (pe langa TM) si oameni iesiti in jurul ei casual, intinzandu-se.

    Poate are legatura cu faptul ca in timpul scolii de soferi, instructorul nu are voie sa scoata elevul pe autostrada, care devine complet abstracta. Sau cu faptul ca examenul teoretic e o gluma.

    Eu am facut scoala si in Belgia, ca nu am apucat sa dau examen in Romania inainte sa plec la facultate. La cursul teoretic, printre primele chestii care se discuta, este „cat dureaza pana este lovita o masina oprita pe banda de urgenta?”. In medie, 7 minute. La cursul practic, poate cea mai multa atentie este data felului in care intri si iesi de pe autostrada, cum conduci, ce viteza, ce distanta, ce gesturi, etc.

    Ca foarte des cand e vorba de Romania, e vorba de educatia populatiei profunde, a omului mediu, nu a exceptiilor.

    00
    • Da, asta m-a frapat și pe mine când am început scoala. Se interzice pătrunderea pe autostrada a mașinilor de scoală. Un cod rutier complet anacronic…

      00
    • “cat dureaza pana este lovita o masina oprita pe banda de urgenta?”. In medie, 7 minute

      Asta sincer nu o inteleg, sau poate la nivelul traficului din RO mi se pare exagerata. Ce sa inteleg, ca nu ai vizibilitate sau ca efectiv nu te asiguri inainte de a trage pe banda de urgenta? Sau au si ei smecherii lor care merg in mod obisnuit pe banda de urgenta cand este traficul congestionat?

      00
    • Nu cred ca vrei sa experimentezi „balbele” unui sofer pe o masina de scoala, la viteze de autostrada. Iese urgent un carambol. Au gandit altii mai destepti ca noi lucrurile astea, nu reinventam noi acuma roata.

      00
    • Daca ai sistem de autostrăzi trebuie neapărat ca cursantul să exerseze și o intrare pe autostradă, o schimbare de bandă la 130, un șantier. Altfel trebuie să le facă prima oară singur fără nici un ajutor.

      00
    • Mie mi se pare normal sa nu pierzi timpul pe autostrada in timpul scolii. Pe de o parte folosesti rar o autotrada in Romania si pe de alta parte e mult mai simplu sa conduci pe autostrada – intri, stai cuminte pe banda 1 si conduci cu viteza constanta. In oras insa ai mereu de schimbat viteze, verificat semne de circulatie, schimbat benzi, facut parcari, depasiri, incadrari.

      00
    • Eu am facut scoala de soferi in Germania. Intratul pe autostrada se exerseaza in timpul scolii pana devine un automatism, si la examen poti sa fii sigur ca o sa te bage si pe autostrada.

      Sincer, nu pot sa imi inchipui cum ar fi sa intri pentru prima data pe autostrada cu carnetul proaspat luat. Si cu instructorul langa mine eram nervoasa. Si multa vreme dupa ce mi-am luat carnetul. NORMAL ca trebuie sa inveti si sa exersezi chestiile astea in timpul scolii, cu un instructor calificat!

      00
    • Bun, în caz că nu pricepeați de ce suntem și vom rămâne pielea pulii. Auzi, pierzi timpul pe autostradă.

      Da, bă, nu vrem să experimentăm bâlbele lor în timpul scolii. Mai bine îi plimbăm prin oraș, le dăm permisul, le cumpără părinții o mașină și după să-și dea și singur seama, mai dă-i și-n morții lor. Prin alte părți ești obligat să faci ore pe autostradă, pe DN, pe noapte, pe ploaie…

      Normal că nu-i duci în prima oră, cum nu-i duci nici în aglomerație de prima dată. Dar e de bun simț să știe cum folosești banda de accelerație, cum te asiguri înainte de schimbarea benzii la viteze de 100+, cum apreciezi distanța la viteze de 100+, cum să nu dormi pe a 2-a bandă. Pe scurt, cum să circule cumsecade pe autostradă*. Evident că n-are sens să faci asta când ai dublă comandă și mai pui frână, mai dai gaz, mai tragi de volan. Dă-i în paștele lor, să se descurce singuri.

      Nu spune nimeni să fie obligatorii orele pe autostradă până nu ai o rețea suficient de dezvoltată astfel încât 90% din orașe să aibă acces la autostradă pe o rază de 40-50 km. Dar cum să ti se pară ok interdicția pentru mașinile de scoală?! Să-mi fut una…

      *Eram la un moment dat în mașină cu cineva care luase permisul de vreo 10-12 luni. Și omul nu înțelegea de ce trec pe a 2-a bandă (în măsura în care nu încurc) în dreptul intrărilor/ieșirilor atunci când erau mașini pe banda de accelerație.

      00
    • @bigbear & hash: si uite asa apar soferii care intra pe autostrada cu 60 la ora, fortandu-i pe altii sa franeze, sau care accelereaza in ultima secunda fara sa se gandeasca si la aia din spatele lor, sau care raman blocati pe banda de accelerare fiindca nu au reusit sa intre pe autostrada, si tot asa. Ma intrebam eu de unde apar ei. Probabil scoliti in Romania?

      00
    • uite asa apar soferii care intra pe autostrada cu 60 la ora

      nu, tati. dumnezeul lor e ăla dela tuborg care a intrat pe autostradă cu 60km/h direct pe banda a doua. ăla meseriaș.

    • Celor cu parerea ca scolile de soferi ar trebui sa ia invataceii pe autostrada: cum se face scoala la ei (SUA, Germania, etc.) si cum se face la noi? Cate ore obligatorii la volan trebuie sa aiba aspirantul? si in ce conditii? De curiozitate, sunt tot 30 de ore?

      Si daca nu avem autostrada, ca na, nu suntem toti din Bucuresti, ce faci? Pui obligatoriu in programa scolii de soferi de la Vascauti, sa faca ala 300km dus / 300 km intors pana la autostrada, numa’ ca sa bifeze orele alea?

      Abtineti-va de la generalizari de genul ‘asa apar soferii care …’. This attitude sucks.

      00
    • de aia avem nevoie de autostradă în moldova, ca să învețe moldovenii cum se merge pe autostradă

      00
    • @Stefan&Kay – astazi nu se face scoala de soferi pe autostrazi in Romania, procentual cate accidente sunt pe autostrazi si cate pe restul drumurilor? Asta in conditiile in care soferii nu sunt pregatiti sa circule pe autostrada, da?
      Da, condusul pe autostrada e plictisitor – intri pe rampa, ajungi la viteza plutonului, te pui pe prima banda si mergi constant cu 100 sau cat e viteza pe portiunea respectiva, pastrezi distanta constanta fata de cel din fata si schimbi banda la intrari ca apoi sa revii pe prima ori aplici regula fermoarului.
      Nu e musai sa schimbi mereu banda, sa accelerezi, sa depasesti, sa te agiti. Uitati-va la soferii de camion cum conduc si ceva imi spune ca au mai multa experienta si km decat soferii de autoturisme.

      00
  26. Acum cateva zile la Ploiesti a fost un accident. Un taranete de 19 ani, de prin nu stiu ce comuna de langa Ploiesti, cu una de 16 ani in masina (un Audi), au lovit in parcare un alt Audi, impingandu-l in alt Audi de langa el. Lord of the Rings, ce mai! Explicatia: nu si-a dat seama ca chestia aia unde intrase cu masina era de fapt un sens giratoriu!

    Pentru cine nu stie, giratoriul in cauza este cam de aceleasi dimensiuni ca cel de la Piata Alba Iulia din Bucuresti.

    https://www.observatorulph.ro/eveniment/113146-accident-in-miez-de-noapte-la-caraiman-o-minora-a-ajuns-la-spital-dupa-ce-soferul-de-19-ani-a-lovit-doua-masini?fbclid=IwAR0_NTJ5kA7-9PjiqWxXXguJPoGyaBucxdeM8_rxBcS5_I-If4FcdV2DoXU

    00
  27. La cum arata intrarile pe autostrazi la noi nici nu ma mir ca avem asa multi „rataciti”.
    De ce dracu nu se pun separatoare de sens? de alea din beton sau tabla. Nu e asa scump, dar presupun ca ii doare in dos pe cei responsabili, ca de obicei…

    00
  28. Pe langa soferii idioti si CNAIR-ul are o parte de vina in toata treaba asta pentru ca nu cer in caietele de sarcini bretele cu separatie de sensuri si nici nu monteaza semne aditionale care sa le avertizeze pe „fantome” ca sunt pe punctul de a intra pe contra-sens. Observatiile celor de la ProInfrastructura sunt de maxim bun simt: https://www.facebook.com/proinfrastructura/posts/1279853112188693

    00
    • Ba, ma omorati cu separatoarele de sensuri pe bretele. Ai linie continua in stanga? Ai. Atunci stai in gatu’ ma-tii pe banda ta. Ai sageata de inainte pe banda? Da-i bice. Ai sageata invers? Nu ti-e clar ca nu esti unde trebuie? Daca nu esti in stare sa gandesti situatii simple, stai dreacu’ acasa. Da, stiu, nu-l opreste nimic pe idiot sa intre pe contrasens si aici vina se imparte intre psihologul care pune ok-ul fara sa vada aplicantul la fata, scoala de soferi care il plimba la oha pe trasee problem-free si la final il duce de 4-5 ori pe traseul obisnuit de examen, militianul de traseu care nu iese din traseul obisnuit si, cu voia dumneavoastra, a legii care stipuleaza un nr. de ore de practica in scoala si nici o pedeapsa pentru scoala care te trimite nepregatit in examen.

      00
  29. Multi nu au vazut autostrazi desi au condus si 30 de ani, sunt mosi care merg cateva sate incoace si incolo, la drum lung se pierd efectiv. In Timisoara am vazut pe unul in SENS GIRATORIU cum a luat-o in stanga pe contrasens si apoi s-a pus ca baietii pe avarii, a facut manevre pe acolo si a plecat, atat l-a dus capul, avea intre 50 si 60 de ani. Se intampla si dincolo cacaturi dintr-astea. La noi se intampla mai des. Dincolo pot sa banui ca au un sistem de camere care sa-i avertizeze cand intra unul asa si se pune politia in miscare. Este extrem de periculos mai ales noaptea, mai ales ca la noi ca se si bea, etc.

    00
  30. Astia-s din categoria idiotiolor care se baga in depasire si dau flash-uri celor din sens opus sa se fereasca… pana dau de un autocamion.

    00
  31. Mi s-a întâmplat în drum spre Istanbul. Am ratat o ieșire de pe autostradă, următoarea era la 35 km. Am intrat pe banda de urgentță și cu avariile puse am început să merg în marșarier. Aveam cam 500 m. După nici 3 minute a apărut poliția, care m-a înțeles (adică m-a escortat tot cu spatele până la ieșirea ratată), dar n-am scăpat de amenda, vreo 65 euro.

    00
    • Iată și specimenul că vă întrebați cum poate cineva! Înțelegerea asta balcanică e fenomenală. Da dom’le, asta e, a greșit și el doar nu trebuie să meargă omul 35 de km pentru un fleac de 500m.

      ?!

      Era greșeala ta, dar de ce să nu riscăm viața proprie și a altora pentru 35 de km. Aveai copii în mașină? :)

      00
    • cum Plm să ratezi ieșirea? Și la turci e la fel de puțin și târziu semnalizat ca la noi?

      00
    • Si eu am ratat iesirea de pe autostrada in Grecia, dar am mers inainte vreo 20 de km si am intors plus ca am platit si taxa la intoarcere.
      Nici nu mi-a trecut prin cap sa merg pe contrasens.

      00
    • Poate ceilalti sunt finuti, asa ca iti voi spune eu: esti un jegos. Un jegos pe care il doare la basca de siguranta celorlati, inclusiv a ta.
      Da, se mai intampla sa ratezi, mi s-a intamplat si mie im Grecia, si am realizat la 1 secunda dupa ce am trecut de bretea, deci sa zicem ca as fi fost la 100 metri dincolo, cu tot cu timpul de franare. Nici macar nu am atins frana. Am facut frumusel in total vreo 80 de km ocol, circa 1 ora in plus, am facut haz de necaz, nu mi-au cazut tresele si nici nu a fost dureros. Se mai intampla.

      00
    • Nu stiu altii cum sunt da’ eu daca ratez iesirea de pe autostrada, ma duc dracu inainte si ies la urmatoarea si daca trebuie sa fac o ora in plus. Viata mea nu o risc pentru un bidon de benzina. Daca gresesc, imi asum, da’ cu spatele pe autostrada(banda de urgenta, banda de neurgenta) nu fac decat daca vreunu’ e pe moarte si viata lui depinde de manevra mea.

      00
    • baaaaaaaa, 35 de km pe autostrada… dus intors 70, cam 25 de minute si 5,6 litri de benzina. dura vreo 2 tigari mai mult si costa de 10 ori mai putin. da’ d-aia au pus aia marsalier, ca sa dai cu dandaratelea.

      00
    • @ltaa La turci, cel puțin pe unde am mers eu, sunt foarte bine semnalizate și marcate. Din păcate tot așa procedează și mulți dintre ei dacă greșesc ieșirea, dau cu spatele pe banda de urgență. Plus mersul pe b2 care e sport național în Turcia. Din fericire au destule zone cu 3 sau chiar 4 benzi pe sens.

      00
    • Esti un om cu probleme la mansarda. Coaie, fii barbat, accepta ca ai gresit (nu conteaza ca din prostiesau neatentie) si asuma-ti faptele. Ai ratat iesirea? Aia e, nu esti primul caruia i s-a intamplat asta. Dai prost in fata unora din cauza asta? De ce ai vrea sa dai si mai prost in fata mai multora? De amenda platita iti permiteai benzina pentru inca doua iesiri ratate si iti ramanea si de o bere.

      00
  32. Eu am o intrebare, dar noi avem camere la intrarile si iesirile de pe autostrada? De ce nu avem camere radar ca in afara? Chiar asa incompetentii astia care au trecut pe la guvernare nu isi dau seama ca camerele alea sunt o sursa de venit pentru bugetul statului .

    Daca e cineva de la guvern sau CNAIR aici si citeste comentariul asta : Boss puteti sifona bani atunci cand montati camerele, cand puneti partea de IT puteti sa-i mai dati lui Ghita un contract, intelegeti voi. Sunteti asa incompetenti ca nici sa furati nu stiti? sau va multumiti cu furtisagul ala jenant de la marcaje?

    00
    • ionut, hai că poți folosi si un email normal/valabil.

    • Asigur un vot pentru aia care vin cu initiativa de a scoate majoritatea militienilor „boschetari” de pe teren, montatul de camere si amendarea pe baza filmarilor facute de participantii la trafic.

      00
  33. de aia e buna o Toyota Sequoia

    00
  34. uite cum se procedeaza in Belgia https://www.belgium.be/nl/mobiliteit/verkeersveiligheid/veiligheid/spookrijders

    Saptamanal imi apar pe navigatia masinii avertismente in legatura cu masini care merg pe contra sens pe autostrada. apare mesaj instant cu autostrada, pozitia si sensul de deplasare a masinii in cauza. apar informatiile astea chiar daca esti pe o alta autostrada in alt sens. Altfel, se anunta la radio foarte rapid, pe majoritatea posturilor importante. Chiar daca ai Trafic Control dezactivat sau nu, asta din cate am observat eu.

    Anual 350-400 masini pe contrasens pe autostrada. Majoritatea persoane in varsta. Exista informatii clare in legatura cu ce trebuie sa faci daca vezi asa ceva, sau daca tu esti in cauza.

    Amenda intre 30 si 500€. De la biciclist care merge pe sens interzis in oras (prietenii mei cunosc :D ), pana la 500€ pe autostrada, in functie de distanta, gravitate, posibil accident.

    00
    • Imi place ideea, dar vreau sa vad cum se poate aplica in tara in care majoritatea aplicatiilor de navigare sunt luate „de pe net”, „de la baeti”, crack-uite si fara acces la internet.

      00
  35. Bre, în afară am auzit de: român care a întors tirul pe autostradă (serios, l-a pus de-a latul), de Tarzan ăla care dansa și ținea volanul cu un picior și multe altele… Dap, români în afară…

    00
  36. 1. prost care ajunge efectiv din greșeala pe autostradă pentru prima dată în viața lui
    2. prost care face transit între doua sate și merge așa, pentru că ar ocoli n kilometri ca să ajungă pe sensul corect, așa folosește banii economisiți ca să își cumpere Audi. Practic pentru el e ca și cum ar tăia-o pe contrasens în parcarea de la lidl și economisește 30 de secunde pe care le pierde apoi privind o reclamă la exinailner
    3. influencer care afișează live pe fb audienței sale de 3 persoane ce viață tumultoasă are el, și prin ce încurcături a ajuns el să conducă pe contrasens de zici că joacă în Taken.

    Bonus tip: prostul de la 1 evidenr că nu va merge pe banda de urgență, pentru că e delimitată de bandă continuă și el crede că ăla e contrasensul :)

    00
  37. NOU
    #119

    Iar mi-e dor de Vlad Țepes… :(
    P.S. Musai să-mi dea Thanos mânușa lui…musai. Așa mândru ar fi în România cu oameni faini, deștepți și ordonați. Și Elveția ar fi invidioasă. :D

    00
  38. Zic din auzite, ca am multi colegi nemti: Cica si in Germania is multi care intra dinadins (!) pe contrasens pe autobahn, cu gandul sa incheie socotelile cu viata.
    Faza e, conform colegilor mei, ca aceste stiri sunt extrem de cenzurate in mass-media la ei (ca sa nu dea idei si altora)…
    Eu sunt sigur ca la noi e prostie si/sau smechereala

    00
    • Daca vrei dauna totala, nu trebuie neaparat sa o iei pe contrasens in Germania. Mergi frumos cu 200 pe banda 2 sau 3. In maxim 10min o sa schimbe unul banda exact in fata ta, fara sa tina seama de diferenta de viteza. Garantat.

      00
    • Germania are informații din trafic prin radio din 30 în 30 de minute. Se anuntă falschfahrerii și se emite recomandarea de a merge cu max. 80 Km/h, pe prima bandă și se interzice depășirea. Nu e din auzite.

      00
  39. Un impact frontal pe autostrada e un lucru pe care nici sa ti-l imaginezi nu vrei. Nu inteleg de ce nu exista campanii, ceva, sa-i descurajeze pe nebunii si iresponsabilii astia :(

    00
  40. Am văzut de mai multe ori, pe A1 și A2, mașini de politie pe contrasens, parcate pe banda de urgență, cu radaru. Ce kkt te aștepți de la populație cînd politia e exemplu negativ?!?

    00
  41. Am un pretenar care a fost lovit bine dupa o acrobatie de asta.

    Mergea seara de la Budapesta spre Oradea, nu a vazut ca soseaua se bifurcheaza intr-o portiune unde sensurile se despart si se formeaza doua sensuri pe directia de mers. Asa ca intrat pe contrasens.

    A luat un camion in bot (era cu un RX-8 nou). Praf, coma, spital, carucior, asteapta sudura fracturilor, terapie sa reinvete sa mearga, etc.

    Eu il cred ca nu a vazut, cand mai mergeam cu el si era seara, nu vedea nici macar separatoarele de sens la virajul la standa, daca erau doar borduri si sub 30-40cm de inalte. Nu o data i-am tras de volan sa nu se urce pe ele. Nu am facut asta la nimeni altcineva si nici nu recomand, dar imi era mila de masina si stiam ca nu vede prea bine seara, in semi-intuneric.

    00
    • Daca nici macar in ungaria la un rahat de bifurcare de sosea nu a fost in stare sa se incadreze(desi in ungaria ai marcaj+catadioptrii+indicatoare)…probabil ca nu ar mai trebui asteptata sudura oaselor ci scos aparatul din priza si facut un favor acestei planete… serios, cat l-a costat permisul?

      00
  42. Apropo de cursuri autostrăzi și treburi. Colegei ucrainience i-au refuzat nush ce (permis, prelungire, ceva nonue în tara ue) pentru ca nu a întrat cum trebuie pe autostrada. Gen a frânat.

    00
    • Este incredibil cat de putin inteleg unii cum ar merge procesul de a intra si a iesi de pe o autostrada.

      Adormiti care sint pe intrare si continua cu 60 km/h desi mai au doar 50 m pina sa intre obligatoriu, disperati care forteaza intrarea cu 80 km/h desi mai au inca vreo 200m de banda de acceleratie numai a lor. La iesire aceeasi poveste, iar daca se face coada si stai pe prima banda sau pe iesire, mereu se gaseste vreun istet care merge si sare coada pina forteaza o intrare in ea. Alte frane, coada se mareste, etc. Grabiti care ies direct de pe banda 3.

      Sa nu uitam politicosii care cum vad o intrare schimba automat banda, sa le ofere celor care vor sa intre o banda libera. De multe ori nu se uita in spate. In unele tari au ales sa ii scolarizeze fortat si au trasat linie continua intre banda 1 si 2 in acele zone.

      00
    • Daca vrei sa vezi soferi care opresc la intrarea pe autostrada ca la STOP, vino in Belgia sa conduci cateva zile.
      Astia si cei care anuleaza utilitatea sensului giratoriu pt ca nu semnalizeaza imi iau ani din viata…

      00
    • @Antohie: Apropos de politicosii care schimba banda. Ultima data cand am verificat, pe autostrada, era obligatoriu sa dai prioritate celor care vin de pe banda de acceleratie. Asa ca, ultima ta fraza nu o inteleg…

      00
    • @Bit: Lol, esti sigur? Unde ai verificat? Eu cu 130 trebuie să cedez trecerea celui care intră cu 50? Sună foarte sigur.

      00
    • @A daca eu merg in fata ta cu 130 km/h pe banda 1, pe autostrada si tu esti pe banda 2, cu ce te deranjeaza ca schimb banda la b2 pt unul care vrea sa intre pe autostrada? Aaa.. tu mergi pe b2 cu 170 km/h? Pai asuma-ti ca la viteza aia trebuie sa mai franezi din cand in cand, ca mai vrea cate unul sa depaseasca cu 139/h vreo masina care circula cu 100/h sau ca vrea altul sa lase liber pt intrare la b1 si nu vrea sa depaseasca viteza legala. Si la final… tu de ce „erai” pe b2 ?

      00
    • Daca tu schimbi banda si ma obligi sa franez ca sa nu intru in tine, se cheama neasigurare la schimbarea benzii. Indiferent de limita de viteza, indiferent daca tu ai 130 si eu 180 sau tu 80 si eu 120. Daca tu esti deja pe banda a 2-a, presupunand ca nu ai adormit acolo, da, am obligatia sa reduc viteza sa pastrez distanta fata de tine.

      00
  43. Astia de merg pe contrasens sunt pur si simplu proști, nu o fac de bună știință, ar trebui la toate intrarile pe autostradă ceva marcaje care sa iti zica ca esti prost daca ai ajuns pe sens opus si poti sa le citesti

    00
    • Asa isi mai da lumea cu parerea, fara un pic de research.. Vina e in totalitate a celor care proiecteaza drumurile, si faptul ca sunt mai multe accidente de acest gen in Romania fata de alte tari ar trebui sa fie un indiciu suficient. (pentru ca stim cum se fac lucrurile in Romania)

      Pentru lectura, start here:

      Cred ca am mai postat asta pe blogul lui Vali, ori la nwradu, unde la fel lumea sarea in capul celor care o patesc.

      00
    • „Nu ești, mamă, prost, sunt oamenii răi.” Cum plm să spui că vina aparține ÎN TOTALITATE celor care proiectează drumurile!? Ia-te de mână cu aia care a vrut să-și usuce pisica în cuptorul cu microunde…

      În primul rând, studiul are la bază rețeaua americană. Relevanță mică spre inexistentă pentru EU. Mai mult, acolo se menționează ca principală cauză drumurile cu minim 2 benzi/sens fără separator. Irelevant pentru cazul autostrăzilor din EU.

      În al doilea rând, înainte să mănânci rahat despre România, află că standardul românesc pentru construcția unei autostrăzi e printre cele mai exigente din EU. Că se mai surpă o autostradă, nu se inlocuiesc parapeții distruși sau avem bucăți pline de cratere ține de mizeria la nivel guvernamental, nu de măsurile de siguranță din proiectare.

      În al treilea rând, există un document care să confirme incidența mai mare a condusului pe contrasens și a accidentelor produse din această cauză în Romania?

      00
    • Stefan, iti recomand sa cauti mai multe articole pe tema asta, inclusiv din EU.

      00
  44. Intr-adevar, nu li se intampla nimic. L-ai intrebat pe autorul filmului daca a sunat la politie sa ii anunte? Daca nu a sunat, atunci merita sa i se mai intample o data. Si inca o data. Si daca nu l-ai intrebat, si tie la fel. :-(

    Lucrurile astea nu se vor mai intampla aunci cand le va fi frica si de ceilalti.

    00
  45. alt sport extrem practicat de romani e oprirea pe banda de urgenta si saritul din masina, evident pe banda 1. e vreun fel de balena albastra sau selfieul pe tren?

    00
  46. Directia regionala de drumuri, in caz ca ai intrat pe contrasens, ar trebui asta viralizat:
    Trageti imediat pe banda de urgenta care în aceasta situatie se afla in stanga dvs
    Aprindeti pozitiile si avariile !
    Sunati la 112, anuntati pe ce autostrada sunteti si la ce km si cereti sa fiti ajutat de politie si de cei de la drumuri sa reveniti pe sensul normal de mers !
    Nu continuati deplasarea pe contrasens !
    Nu încercati sa întoarceti !
    Sfaturi pentru soferii care observa autovehicule care se deplaseaza pe contrasens:

    Sunati imediat la 112 !
    Simpla filmare a evenimentului si postarea lui pe Facebook nu remediaza problema !

    00
  47. aviz motociclistilor de merg cu 250 pana la mare…

    00
  48. Hahaha.Bine ca nu a venit pe partea ta

    00
  49. romania si autostrazi, nu prea se pupa. in sensul ca nu prea le avem, si cele pe care le avem sunt de fapt niste drumuri nationale cu nitica tabla pe post de separator de sensuri. in rest, nu are nici o caracteristica a unei autostrazi(asfalt de mai buna calitate, curbe mai putine, semnalizarea MULT MAI BUNA, viteza superioara, iluminare mai buna, garduri de protectie pentru animale, tunele/poduri etc, la noi nu prea ai sa vezi asa ceva, te uiti la autostrazile romanesti ca la copiii malnutriti din africa.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.