Cum își fură Eventim clienții

Un cititor îmi semnalează că a cumpărat mai multe bilete de pe Eventim cu plata cu card și de fiecare data, în mail, i-a apărut o taxă de 2% din valoarea comenzii, cu titlul “taxă administrare comandă”.

In data de 13.02.2016 am plasat o comanda pe site-ul eventim.ro, comanda pentru care ar fi trebuit sa platesc suma de 274,18 lei. Am primit chiar si mail de confirmare pe suma sus mentionata.

In realitate, am platit suma de 283,33 lei. Mentionez ca la momentul respectiv nu am observat diferenta.

2. In data de 20.03.2016 am plasat o comanda pe site-ul eventim.ro, comanda pentru care ar fi trebuit sa platesc suma de 791,93 lei. Am primit chiar si mail de confirmare pe suma sus mentionata.

In realitate, am platit suma de 821,33 lei.

Răspunsul Eventim la reclamația lui:

În data de 23 martie 2016, 18:12, Contact Eventim <contact@eventim.ro> a scris:
Buna ziua,

In legatura cu faptul ca vi s­au extras mai multi bani de pe card, dorim sa va mentionam ca ne pare extrem de rau pentru astefel de situatii.  In momentul de fata, lucram la implementarea unui procesator de plati roman, ce va fi disponibil in curand, pentru a evita astfel de situatii in viitor.

Explicatia se poate regasi si in termini si conditii. http://www.eventim.ro/ro/termeni_de_utilizare/

„Pentru platile cu cardul beneficiarul tranzactiei este S.C. Eventim.RO SRL, Str POLONA, NR 15, SECTOR 1, 010502 Bucharest, Romania pentru bilete cu preturi in lei si de CTS Eventim AG, Contrescarpe 75a, 28195 Bremen / Germany pentru bilete cu preturi in euro.

Operatul de plati care realizeaza operatiunile bancare este compania Elavon Financial Services Limited.  In cazuri rare pot aparea diferente la debitarea cardului folosit pentru cumparare(aceste diferente sunt generate de o dubla conversie Euro­ Ron si sunt cauzate de modul in care datele se trasmit intre operatul de plati international si institutiile bancare locale.) Va rugam daca se intampla acest gen de situatie sa ne contactati la adresa contact@eventim.ro pentru a rezolva acesta situatie.”

Vă invit pe voi să găsiți pe undeva vreo mențiune că e vorba de conversii de monedă. Nu există. E doar o mizerie sinistră pe care Eventim o face și speră fie să nu se observe, fie să nu se plângă prea mulți.

 

eventim

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

62 comentarii

  1. aceeasi chestie o face si edomenii, pretul pe site la domenii e unul, la plata e cu 4% mai mult. pentru ca comisioane

    00
  2. Am patit de nenumarate ori sa cumpar bilete in LEI, sa le platesc cu un card in LEI iar ei sa deconteze valuta, si in final un pret mai mare.
    Exemplu: BIlet 100 lei + 2 lei taxele lor = 102. Dar ei deconteaza 102/curs BNR = sa zicem 24 EUR, iar apoi 24 de EUR se convertesc pe card la curs de vanzare deci sa zicem ca imi iau din card 104 lei.

    Cum spune Zoso se bazeaza pe faptul ca spera sa nu se observe.

    DAR, atentie. Este caz de Charge Back pe card (suma aprobata este diferita de suma decontata. Pentru ca eu am aprobat o suma in lei si ei au cerut una in EUR). Am profitat odata de asta si mi-am luat banii inapoi DUPA ce Eventim livrase biletele. Deci le-am dat eu teapa… pentru ca nu stiau seriile pe care le livrasera sa le anuleze deci m-am dus linistit la concert…

    Ulterior cand am mai patit asta le-am dat mail cu diferenta si contul si mi-au virat inapoi diferenta urgent…

    Dar din pacate lumea nu e atenta si ei profita. Macar daca banii aia s-ar duce la organizatorii de concerte, dar nu e cazu.

    00
  3. El probabil a platit cu Visa(ei lucreaza cu USD) o suma in RON printr-un procesator care lucreaza cu EUR. Bun venit in lumea bancara unde o suma iti este convertita de mai multe ori. Ca sa fie bine. Un coleg mi-a zis ca mai patit-o si pe alte site-uri. Tipa de la banca mi-a zis ca la supermarket nu apare aceasta situate si sa nu-mi fac griji. :)

    00
    • Iti spun eu ca am platit o suma in lei cu un card in lei, iar labele astea nu au nici un drept sa faca conversii valutare pe banii mei.

      00
    • Alex, nu ai înțeles. Tu ai card în lei, dar ce monedă de referință are cardul tău? Eu când mi-am făcut card VISA în lei la ING am fost asigurat că moneda de referință este EUR, nu USD.

      Uite pe scurt ce înseamnă moneda de referință: ai card în lei, dar să zicem să într-o excursie trebuie să achiți ceva în forinți. Conversia nu se face din lei în forinți. Conversia se face din lei în moneda de referință, apoi din moneda de referință în forinți.

      Exemplul dar de un_oarecare este bun, el a complicat lucrurile presupunând că ai un card în lei cu referința în USD și un procesator de plăți care lucru în EUR. Nu cred că există în Europa astfel de carduri, dar nici nu bag mâna în foc că n-ar fi.

      00
    • Și încă ceva, Alex. După ce am citit și restul de comentarii, remarc ce ușor sari să-i faci pe toți proști, justificat sau nu. Culmea este că și tu ai merita calificat la fel, deoarece folosești un instrument de plată despre care nu știi cum funcționează. Mă abțin, presupun că ești un om inteligent, dar neinformat privind unele aspecte. Oarecum normal cât timp nu te-ai lovit de ele. Nu contrazic sesizarea, acolo ai dreptate, ai achitat bun evaluat în lei cu un card în lei, restul este problema lor cum derulează plata, n-au dreptul să te taxeze nici un ban în plus față de prețul acceptat.

      00
    • Sakura, tu nu esti prost, ci extrem de prost. Imi povestesti despre monede de referinta, dar omiti faptul ca am achitat un produs in lei cu un card in lei. Ce o fi asa greu de inteles ca nu trebuia sa existe nici un fel de conversie? Stiu la ce te referi, dar nu se aplica in cazul de fata.

      00
    • Vai de capul meu, tu ești nu doar neinformant, ci și analfabet funcțional. Știi să citești, dar nu înțelegi o iotă din ceea ce citești. Sau poate sunt eu de vină, pentru că fiind, după cum spui, ”extrem de prost” nu reuşesc să înțeleg cum acolo unde eu am scris ”ai achitat bun evaluat în lei cu un card în lei” tu ai priceput ”omiti faptul ca am achitat un produs in lei cu un card in lei”. Incredibil!

      00
    • Pana mea, al doilea comentariu l-am citit mai tarziu. Chiar ca vai de capul tau. :))

      00
    • Primul lucru pe care l-ai spus in primul comentariu este ca eu nu inteleg. Dupa care mi-ai explicat o multime de lucruri inutile pe care le stiam (am facut plati pe amazon, ebay, etc.) si care nu se aplica aici. Asta este motivul care ma face sa te cred extrem de prost.

      00
  4. Ar fi fost frumos ca cititorul tau sa incheie cu: „Am facut reclamatie la ANPC. Astept raspunsul”.

    Sau nu mai stim sa facem o plangere oficiala si ne descurcam doar pe net?

    00
    • Nu ai tu de unde sa stii cum am formulat mail-ul. Uite aici: „Reclamatia dvs. a fost trimisa cu succes! Numarul de inregistrare al reclamatiei este 11724 din 06.04.2016. Directie – BUCURESTI”
      I-am scris lui zoso doar pentru a avertiza si alti cumparatori, prostule!

      00
    • @Alex, nu fi marlan prost.

      00
  5. Scrie la intrebari frecvente. „Ce se intampla cand platesc prin card”. Am patit-o si eu si mi-au dat banii in doua zile. Deci nu e panica.

    00
    • Doar daca te prinzi. Tu nu intelegi ca primesti mail de confirmare pe o anumita suma si ei incaseaza mai mult? Ce cacat e asa greu de inteles? De fiecare data cand platesc online trebuie sa imi verific extrasul?

      00
  6. Nu este un comision, sunt diferente de curs valutar, paritatea in momentul platii tale este diferita fata de dubla conversie care o face institutia financiara. Se intampla la orice plata in valuta de pe card in lei. Cumva este problema bancii emitente (a cardului) ptr ca iti confirma o suma apoi iti ia diferenta.

    01
  7. sau si mai simplu/eficient – reclamatie la ANAF/Garda Financiara. Se pare ca pe banii aia nu sunt eliberate chitante … deci se duc direct in fondul clasei!

    00
  8. acelasi lucru se intampla la platile facute cu cardul pt wizzair

    00
    • La wizzair, in loc de 630 de lei suma aratata in pagina de plata, pe extrasul de cont a aparut 663 de lei. Cica au o mentiune undeva in termeni si conditii ca de fapt tranzactia se face in euro, dar pretul aratat in lei oricum nu coincide cu cursul valutar, fiind ceva mai mic.

      00
  9. Aceeași mizerie o fac Wizzair, pe site afișează un preț în lei, dar când trag banii de pe card o face o entitate maghiară, in EUR, și evident că sunt diferențe, chiar mari uneori.

    00
  10. Eu ce ziceam la mine acum un an?

  11. O reclamatie la protectia consumatorului n-ar strica. Probabil au preluat modelul folosit de banci. Bagam un comision fictiv ca poate nu o sa se sesizeze prea multi.

    00
    • Cat tupeu pe ei!!!

      00
    • asta ar fi caz de class action dar cand protectia consumatorului permite existenta unor companii precum
      cel.ro, quickmobile, toti furnizorii de energie electrica si nu in ultimul rand bancile care fac cu bolta pe orice lege care ii deranjeaza,
      faptul ca jegosii astia fura pe la 1 euro pe tranzactie o sa deranjeze ANPC-ul fix deloc.

      Foarte simplu ar fi ca noi sa nu le mai dam bani. Intr-o luna si-ar inchide taraba.

      00
    • @Setila, spui ca pe ANPC nu o sa-i deranjeze deloc acel 1 euro. Cand vezi relatia din calitate de agent economic, nu mai e deloc așa. Sunt reclamații justificate și faptul că nu este trecut furnizorul pe un produs de 2 lei(nealimentar), nuanța unui produs diferă de la mostra de pe raft cu ce au cumpărat ei. Chiar și cu toate semnalizările și eratele prin magazin, clientul are întotdeauna dreptate dacă ia legătura cu ANPC.

      Nu mai subestimați toate instituțiile statului, unele chiar vă pot ajuta mai mult decât credeți..

      00
  12. Fix așa face și UBER.

    00
    • Pentru UBER tocmai am completat o reclamatie la ECC – European Customer Centre, care tine loc de ANPC pentru entitatile din alte tari EU. Va tin la curent cu raspunsul lor. M-am saturat sa platesc sume aleatoare la fiecare cursa.

      00
  13. Este doar una din probleme :)

    Am facut o comanda in ianuarie, bilete la teatru, am cerut sa le primesc in format PDF. In afara de faptul ca platesti booking fee de 2% din valoare, am mai platit 3 lei costul livrarii (??!?!?!) pentru generarea unui PDF. In fine, pandeam de multa vreme spectacolul asa ca am acceptat si am platit. Problema este ca nu am primit decat o chitanta pe care era inclus doar costul biletelor, nu si cei 5 lei extra. Le-am scris timp de o luna si jumatate ca vreau factura fiscala pe toata suma, abia dupa al 10-lea mail mi-au trimis factura pe toata suma. (Bineinteles ca am platit si eu tot la conversie leu-euro si am descoperit doar pentru ca am cautat raportul de tranzactie ca sa le fac plangere la ANAF si ANPC pentru lipsa facturii cu suma totala. Mi-au returnat banii aia dupa o luna).

    00
  14. Iar mailul ala de la eventim e plin, dar plin de greseli. Cam JALNIC

    00
  15. Faptul ca-s agramati vine ca un bonus? „In legatura cu faptul ca vi s­au extras”

    00
  16. în contrapartidă, eventim.de îmi trage contravaloarea în euro a biletelor de pe cardul în lei la un curs cam cu 1% mai mic decât cursul oficial al bnr.

    00
  17. Nu doar asa ii fura.

    print@home: 3,00 RON

    pentru ca de ce nu la urma urmei….

    00
  18. Trecand peste faptul ca ai impresia ca a tastat o maimutica mesajul lor si eu am avut de furca cu eventimumu. Am vrut sa rambursez un bilet cumparat de la ei (platind taxa initiala, evident) si s-au coit de am zis ca nu mai vad nimic de la ei. Chiar daca biletul il aveam doar in varianta printata, urmand sa il pun pe hartie la eveniment, pentru ramburs ei aveau nevoie de biletul tiparit de mine (pentru care tot tu platesti 5 lei, haha) sa il trimit prin posta/curier. Si daca am avut sa ma enervez la telefon cu ei, te enervezi tot pe banii tai ca serviciul este contracost. Mi-au dat banii intr-un final.

    00
  19. Când o sa trecem la euro o sa dispară toate problemele astea.

    00
  20. Dar asta se intampla de mult la Eventim, nu stiu de ce se mira lumea tocmai acum. Din cauza asta platesc mereu cash, pentru ca imi ia 2% ca sa platesc cu cardul.

    00
  21. Acel comision de “taxă administrare comandă” reprezinta de fapt costul (sau o parte din el) de procesare a platii online, care este transferat la cumparatorul final.
    Orice comerciant care accepta plata online cu cardul suporta un comision de x% la fiecare plata, de la procesatorul de plati.
    Unii comercianti au acel cost de procesare inclus in pret altii il transfera sub forma unei taxe la cumparator.

    00
    • Din cate stiu este ilegal sa percepi comision de plata cu cardul de la clientul final.
      Atat Visa cat si Mastercard au stipendulat expres ca nu ai voie sa percepi comisioane de la clientul final.
      Sunt curios ce ar spune ANAF, ANPC si alte acronime ale statului.

      00
    • Tocmai de aceea se numeste “taxă administrare comandă” sau “taxă administrare cont” sau etc.

      00
  22. NOU
    #43

    Din titlul care contine cuvantul „fura” sa aflam din comentarii ca de fapt sunt din diferente de schimburi valutare, zic ca poate autorul articolului ar trebui sa verifice informatiile inainte de a-l scrie ?

    00
  23. Cu alte cuvinte, nu exista nici un procesator roman de plati pentru Eventim? Oare nu cumva pentru ca unii bani din bilete se duc intr-un offshore ca sa nu mai fie nevoiti sa dea spaga la Anaf cand vine un control?

    Pe de alta parte, ideea nu e rea, o s-o tin minte cand o sa am vanzari de peste un milion de euro?

    00
  24. Am pățit la fel pe HM, în combinație cu ING. Acceptul de plata s-a făcut pe lei, dar decontarea s-a făcut în euro, deoarece banii sau dus în alta tara. Diferența a fost de 3-4%. Pe BCR n-am avut aceasta problema, decontarea s-a făcut după suma în lei.

    00
    • ING are problema asta de mai mult timp. Pe langa BCR stiu si de BT ca nu are (sau, ma rog, nu avea acum ceva timp).

      00
  25. sa fiu sincer problema mi se pare mai degraba la nivel de banca pt ca permite debitarea cu o suma mai mare decat cea convenita. banca isi baga piciorusele si la revedere.
    ex: sa zicem prin absurd ca pretul unui podus achizionat prin metoda asta este 3 lei. Mi se spune ca am de platit 3 lei si mai apoi cardul imi este debitat cu 103 lei pt ca s-au facut n conversii valutare (RON>EUR>USD>EUR>RON etc). Practic totul se face fara stiinta clientului care daca nu face reclamatie ramane cu buza umflata.

    00
    • Problema oricum este la nivel bancar. Iar comisionul de 2% este specificat la achitarea pe site. In plus firma este din Austria.

      00
  26. Confirm. Am cumparat 2 bilete la Lara Fabian, din 22 aprilie (2×380 lei), cu posibilitatea de retragere cu cel putin 14 zile inainte de concert, pentru cazul in care nu as fi putut sa ajung (40 lei). In total ar fi trebuit sa fie 800 lei. In realitate mi-au luat de pe card aproximativ 840 lei. Niste hoti nesimtiti!

    00
  27. Se folosesc de faptul ca au monopul pe anumite evenimente si ori iei de la ei ori nu te duci. O alta faza tare e ca exista comision de 3 lei daca printezi tu biletele sau 3 lei daca le ridici de la ei dintr-un sediu din Bucuresti. Adica aia 3 lei ii dai oricum ai alege. Si cu 2% taxa la plata cu cardul e destul de clara pe site si ti-o asumi ca la orice comerciant, a aparut inclusiv in detalierea la cofirmare. Diferente intre ce a trebuit sa platesc si ce mi-au tras de pe card nu am avut pana acum, poate am nimerit doar concerte cu bilete in lei sau fara conversie. (Chiar am verificat ca circula de mult pe net chestia cu eventim cu 2% si diferente de conversie).
    Si mai e o chestie urata de tot la ei pe site cand cumperi cu cardul: introduci datele direct la ei pe site nu cum e normal la procesator in pagina. Adica eventim iti poate salva datele cardului inclusiv ccv inainte sa le trimita mai departe. Daca e un tip destept pe acolo deja are tone de date de carduri. MARE ATENTIE la cei ce fac asa (bine o sa ziceti ca si emag are tot asa dar diferenta e mare).

    00
  28. Am patit la fel cu Eventim. Am facut reclamatie pe mail de trei ori. Dupa o luna m-am enervat si am scris catre toate emailurile Eventim din Europa. A doua zi m-a sunat un director din Romania, si-a cerut scuze si mi-au returnat banii. Cica a fost o greseala…
    Acum vad ca e o practica obisnuita. Tare m-as bucura sa le traga OPC o amenda sa le iasa comisionul pe nas. Un milion de euro sau ceva…

    00
  29. Buna seara, d-l Zoso sau altcineva, imi puteti spune, va rog, daca am achiztionat un bilet din mall cu sectorul F, rand 16, loc 13, mai poate fi returnat? deoarece am vazut ulterior pe alt site ca sunt locuri si mai in fata, dar cei de la EventIM nu le au disponibile (la Sala Palatului). raspunsul celui care mi-a vandut biletul a fost ca ei au locurile acestea doar. E ok asa? Adica daca eu doresc loc mai in fata, de ce sa nu-mi dea banii inapoi? Pretul biletului e acelasi: 190 la ei, 190 pe rezervari.vreaubilet.ro Se poate face ceva? Multumesc anticipat.

    00
    • Unele firme permit returnarea biletelor contra unei taxe, dacă până la eveniment sunt mai mult de 14 zile. Conform http://www.eventim.ro/ro/faq/ se pare că Eventim nu permite returul. Verifică pe pagina evenimentului tău dacă o fi condiții diferite.

      Pățania ta este doar una din motivele pentru care este bine să verifici pe mai multe site-uri înainte de a alege de unde cumperi bilete.

      00
  30. Eu aplic o metoda sigura cand patesc treburi necurate cu un furnizor/magazin/etc si anume, nu mai cumpar de la ei. Mai simplu de atat nu cred ca se poate. In plus, poti sa recomanzi si prietenilor sa nu mai cumpere de acolo povestind ce ai patit.

    00
    • Si daca trupa ta favorita are concert si eventim are exclusivitate ce faci? Cumperi de la altii? Mai si gandeste inainte sa scrii ineptii.

      00
  31. Asta nu-i nimic, am incercat vineri sa cumpar doua bilete la Muse, de fiecare data cand ajungeam la finalizarea platii primeam mesajul „Plata nu a putut fi procesata, va rugam sa incercati din nou”. Am mai incercat de doua ori, acelasi mesaj, ca sa constat ulterior ca ei imi debitasera contul de fiecare data. Le-am scris imediat, mi-au anulat vineri una din plati. Le-am scris din nou ieri cu rugamintea sa anuleze si o a doua plata. Nu am primit raspuns la niciunul din mail-uri, i-am sunat aseara, prima oara mi-au inchis dupa ce le-am spus cine sunt si ce vreau de la ei, a doua oara mi-a spus doamna foarte iritata ca „e prima zi de munca dupa vacanta, aveti rabdare”. Asa ca azi le-am facut reclamatie la ANPC si am trimis si un mail la Global.

    00
  32. O panarama de site. Nu pot cumpara bilete la WTA BRD Bucuresti. Nu sunt in tara si voi veni doar luni. Exista o alta posibilitate de a cumpara bilete online pentru turneul de tenis? Eventim nu functioneaza si nu inteleg de ce nu apare o alternativa la rahatul asta de site.

    00
  33. le-am facut o frumusete de reclamatie la ANPC celor de la Eventim. Sper sa se potoleasca odata cu furtul pe fata din buzunarul cumparatorilor.
    Acele taxe aditionale + 3 lei taxa de home@print????
    wtf…. pe hartia, cerneala si curentul meu ma taxeaza cu 3 lei care nu sunt oricum fiscalizati?!!!!

    00
    • La ANAF trebuie sa le faci daca te referi doar la taxele in plus. Cere-le factura -presupun ca nu ti-o dau – si daca nu regasesti costurile suplimentare in ea, reclamatie la ANAF cu factura lor si un extras de cont sa vada diferenta intre cat au facturat ei si cu cat ti-au debitat contul. Se misca repede si ANPC-ul si ANAF-ul, eu m-am chinuit vreo saptamana trimitandu-le mail-uri non-stop si nu mi-au raspuns, la 2 zile dupa ce am depus plangere la ANPC ta-dam! banii in cont si mail ca isi cer scuze.

      00
  34. abia astept sa le public mailul „cu scuzele”

    00
  35. Eventim este o companie de TEPARI . Astept sa-mi primesc banii inapoi de la concertul anulat a lui Lara Fabian inca din Noiembrie ( acum fiind Februarie 2020 ) si nimic . E o mare vrajeala ca o alta firma nu plateste inapoi . E normal ca au intrat in insolventa . Da tu Eventim esti orb , nu vezi ca astia au probleme si le faci plati in continuare . De fapt nu e problema mea ce vace Eventim cu cei de la care trebuie sa-si ia banii inapoi . Eu am platit la Eventim si ei trebuie sa-mi dea banii inapoi . Am facut reclamatie la ANPC si voi face si la Politie . Daca e nevoie ii aduc si in instanta .

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.