Ford Edge e o mașină mișto

Glumesc.

A luat-o un amic în teste câteva zile și ar vrea să mă dau și eu cu ea și să îi spun ce cred, dar eu plec mâine, așa că nu o să apuc să o văd.

Dar știu mașina, am văzut-o pe șosele și m-am urcat în una la un moment dat. E un SUV mai mare decât Kuga, cu care Ford vrea să meargă în zona premium, pentru că s-au gândit ei că europenii vor vrea așa ceva.

Și aici sunt câteva probleme.

Prima e că, dotată cu un motor de 2 litri diesel și cutie automată ajunge pe la 50.000€, bani de care te duci spre un BMW X3, un Audi Q5 sau un Benz GLC, ba chiar și un Alfa Stelvio sau Volvo XC-60. sau Lexus RX Plus modele cu un design mișto, ca Mazda CX-5 sau Jaguar F-Pace.

A doua e că interiorul e absolut oribil. E la nivel de Opel Insignia, cele mai ieftine plastice oribile, ecranul ăla cu touch slab și niște butoane anemice. Feelingul premium se duce în primele momente în care te sui în ea.

Dai asta la o parte și rămâne o matahală mare și scumpă. OK, arată mai bine decât Hyundai IX35 sau VW Tiguan, dar asta e o chestie de gust până la urmă. Degeaba te uiți cu drag la ea când o lași în parcare, dacă te simți în ea ca într-un Logan.

Dacă nu e premium, se bate la preț cu Outlander, care e 25.000€, Santa Fe, care e 45.000€, Sorento, care e 32.000€, Pathfinder, care e 30.000€ și tot așa.

Sigur, se vor găsi cumpărători. Deja prin zonă au apărut două Ecosport modelul vechi, luate probabil sh de pe undeva.

 

43 comentarii

  1. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]


    Comentariu nasol. Thumb up 16 Thumb down 62
  2. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]


    Comentariu nasol. Thumb up 8 Thumb down 40
  3. Butonul de avarie ar trebui sa fie ca o maneta de Eject de la avion. Ceva la care ajungi usor si actionezi rapid in caz de necesitate, nu ceva ca un buton de reset pe un joc vechi de tetris (v. Scobitoare)


    Comentariu indecis. Tu ce zici? Thumb up 18 Thumb down 20
    • Adevarat, ce naiba e butonu ala cat varful degetului deasupra cd-playerului, trebuia unu cat palma..ca sa dai in el ca la pacanele cand opresti pe banda 1 pt o “urgenta” la magazin.


      Comentariu apreciat. Thumb up 61 Thumb down 4
  4. defapt pretul este problema,ca n-arata rau. la 35.000 era beton

    Thumb up 8 Thumb down 8
  5. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]


    Comentariu nasol. Thumb up 14 Thumb down 43
    • Pentru ca nu vad proprietari de Ford basicati si care sa sara de cur in sus, ma ofer eu: asa e, Fordul nu-i masina… Chiar sunt foarte nervos ca de 3 ani de cand am rabla asta de Focus n-a trebuit sa merg in service decat pentru filtre+ulei si pentru “traditionala” distributie care se schimba (sau ar trebui) cand iei o masina sh. Si da, chiar e o rabla, din 2007. Asa de rabla incat in iarna vreau sa trec la un Focus 3, fabricat dupa 2012, tot benzina fireste.


      Comentariu apreciat. Thumb up 36 Thumb down 4
    • …Am uitat: inca un motiv pentru care Fordul nu-i masina ar fi ca pe la 150 km/h pe autostrada parca se simtea spatele breakului un pic cam instabil.

      Si mi-am adus aminte: am bagat multi bani in masina, pentru ca atunci cand am luat-o am schimbat bateria originala (care nu mai putea) cu una Rombat (ze horror!). In plus, acum 2 ani am schimbat si amortizoarele fata. Probabil intr-o luna urmeaza si placutele de frana. Deci cah, naspa, rea, *mai bine luam un Logan de banii aia* :)


      Comentariu apreciat. Thumb up 20 Thumb down 3
    • Leo, aia sunt mecanicii de folcsvagăn. Am dat si eu de ei, cunosc specia.


      Comentariu apreciat. Thumb up 21 Thumb down 2
  6. Edge nu e model de europa. Ford Edge e pe piata non EU de ft mult timp. Versiunile mai vechiute aratau chiar premium la interior si cu motoarele de peste balta ( V6 si V8 pt Edge sport) se puteau bate in the big league. Eu nu inteleg totusi un lucru, de ce il compati cu Tiguan, CX-5 si Jag, care sunt mai mult crossover decat full fledge SUV. Edge incape intre X5, ML, Patrol, LandCruiser.


    Comentariu apreciat. Thumb up 38 Thumb down 2
    • între Patrol și LC? damn, man, dacă știam să caut specs pe net, eram mai destept :)

    • Hai ca Patrol si LC sunt acolo in clasa, chiar daca sunt un pic mai sifonier decat restul.


      Comentariu apreciat. Thumb up 17 Thumb down 0
    • mai citește.

    • Eu is mai putin cu teoria si mai mult cu practica. In afara de Patrol, am condus toate masinile enumerate de tine si de mine mai sus, si pot sa iti spun, orice ar zice presa de specialitate, diferentele de clasa dintre un LC si un Edge sunt doar marketing. Edge-ul ca si dimensiune, confort si capabilitati (vorbesc de versiunile Non EU) este apreciabil comparabil cu un LC. Si vorbesc de big LC, nu varianta EU de LC, Prado. (4.77 Edge vs 4.90 LC vs 4.80 Touareg… etc.)


      Comentariu apreciat. Thumb up 34 Thumb down 3
    • Patrol și Land Cruiser n.au ce căuta vreodată în aceeași lista cu jucăriile astea de oraș, fie ele și de 7 locuri. De la Edge la X5. Alea.s 4×4 adevărate, caroserie pe sașiu, cu reductor, capabile de off-road. Restul au tracțiune integrală asa, sa fie pe hîrtie.

      Thumb up 7 Thumb down 4
    • Unde a vazut Vali Mazda CX 5 de 50.000 de euro??? Adica ce rost are sa compari o masina ca asta( da,urata si scumpa) cu una muuult mai ieftina si muuult mai frumoasa??

      Thumb up 0 Thumb down 0
    • Da omule de acord in North America este de ani de zile ca model dar cu motorizare de 3.5l nu cu motor de risnita ….

      Thumb up 0 Thumb down 0
  7. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]


    Comentariu nasol. Thumb up 6 Thumb down 26
  8. Nu are nicio legatura edge-ul testat cu cel de pe piata americana. AL meu este EDGE, 3.6, 283 bhp si-l iubesc. Si pretul e total diferit, adica mult mai mic.


    Comentariu apreciat. Thumb up 29 Thumb down 1
  9. Sigur e in aceiasi oala cu X5. Versiunea sport are 210cp :)))

    Thumb up 2 Thumb down 0
  10. Acum le faci tu varză sau e la mișto? Edge este cu Touareg, Santa Fe, Sorento. Kuga este cu Tiguan, Sportage, CX-5, Ix35 (care nu mai se fabrică de vreo 3 ani că au revenit la Tucson), X-Trail/Koleos. Outlanderul este 25.000 poate SH (oricum, nou nu cred că mai găsești pe undeva că de când i-a luat Renault vechii dealeri s-au reorientat). 25.000 era ASX, Outlander sărea de 35.000.
    Ford vrea să le ducă pe toate în gama premium, vezi și chinuiala cu Mondeo. Găselnița cu Vignale se vrea un fel de DS de la Citroen, probabil cu fix aceleași rezultate. Măcar Citroen are 2 modele cult în gamă :)


    Comentariu apreciat. Thumb up 20 Thumb down 0
  11. Cum e cutia automata de pe Ford fata de un DSG de la VAG?

    Thumb up 1 Thumb down 3
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]


      Comentariu nasol. Thumb up 2 Thumb down 16
    • “DSG de la VAG” e din categoria “vestitele masini de cusut germane Singer”.

      DSG-ul a fost dezvoltat de Borg Warner, VAG a fost primul lor client. Ford are cutii automate cu dublu ambreiaj numite PowerShift.

      Thumb up 2 Thumb down 0
  12. Daca tot faci comparatii, mentine-te intr-o singura clasa de produse si compara-le preturile si avantajele. Le-ai amestecat pe toate, de nu se intelege nimic.

    Edge e large SUV, in aceasi categorie cu Q7, X5, Touareg, Santa Fe, Sorrento etc.

    Ce ai mai mentionat pe acolo – X3, Q5, Tiguan, CX-5 sunt in classa small SUV, aka Crossover.

    De asemenea, IX-35 nu se mai face de 2 ani. A fost inlocuit de 2 ani cu Tucson, care e identic dpdv tehnic cu Sportage.


    Comentariu apreciat. Thumb up 21 Thumb down 0
    • comparația nu e neapărat 100% pe mărime. pentru că românul se gândește așa “imi iau canistra asta mare, sau o canistră mai mică, dar cu prestigiu, ca audi sau bmw”

    • Sunt atât de multe modele și vin în atât de multe dimensiuni, încât nu le poți defini clar o clasă unde să le încadrezi. Asta o face mai mult potențialul client, în funcție de buget, nevoie de spațiu, confort samd.

      Despre ce vorbesc? Qashqai, Kadjar, Ateca, Karoq. Au toate o mărime mai mică la pantof decât Tiguan, CX-5, Kuga sau Tucson/Sportage, dar nici nu se încadrează la subcompacte (nici ca preț, nici ca dimensiuni interior-exterior). La fel, Kodiaq, Outlander, Koleos și X-Trail au o mărime mai mare la pantof. Acestea din urmă vin foarte aproape de Santa Fe, Sorento, Edge. În final, e o chestie de nuanță, nicidecum de linii clar trasate.

      PS. SUV-urile premium nu au ce căuta în discuție.

      Thumb up 5 Thumb down 0
  13. Feelingul de mașină premium durează cât? O lună? 6 luni? După care ce rămâne? taxele?service-ul? lăsatu-n drum pt că diverse? La ce se gândesc oamenii când cumpără o mașină?


    Comentariu indecis. Tu ce zici? Thumb up 16 Thumb down 7
  14. Edge incepe de la 35K (trend, manual, 2.0 diesel 180CP) si ajunge la maxim 41K (echipare sport, automat, 2.0 diesel 210CP). Fara TVA.
    Proababil ca un Titanium automat, 210CP se poate cumpara cu 37K dupa un pic de negociere.
    Cred ca Edge se bate mai degraba cu Santa Fe si derivate (~35K fara TVA dupa negocieri) decat cu Touareg sau Q7, X5, Lexus sau alte nebunii.
    Echiparea Vignale este, cred eu, o replica pentru cei care vor posh-ul lui Land Rover, da’ nu au si banii.
    Foarte enervant este ca Ford a decis sa nu mai ofere nimic peste 2.0 in Europa pentru masini normale.
    Zic si eu, nu sunt de meserie, nu ma pricep.

    Thumb up 5 Thumb down 0
  15. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]


    Comentariu nasol. Thumb up 5 Thumb down 45
  16. si eu care voiam sa te intreb daca nu esti interesat de un test drive, opel insignia 2013

    Thumb up 0 Thumb down 0
  17. Ford (Romania, cel putin), au o politica extrem de dubioasa la preturi. Ce e afisat pe site n-are nicio legatura cu realitatea, orice dealer sare cu cel putin 20% discount de la prima oferta. Si de acolo se mai negociaza destul.

    N-am idee la ce ii ajuta asta, ma gandesc ca o gramada oameni se uita la preturile de pe ford.ro, se sperie si nici macar nu iau in calcul marca respectiva. Mie mi se pare stupid.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  18. Am un prieten interesat de Opel Insignia, inca nu a facut drive test, cred ca mai mult l-a incantat reclama. E chiar atat de oribila cum se mentioneaza in post ? (vad ca aici e data ca referinta de interior prost).

    Thumb up 0 Thumb down 0

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.