Florești va avea sens alternativ de circulație

Florești e o comună de lângă Cluj, un fel de Pipera pentru oameni civilizați. Șoseaua care leagă comuna de oraș are două benzi și e plină la orele de vârf. Autoritățile au găsit soluția: sens alternativ dimineața și seara, o idee foarte foarte mișto, mai ales dacă e făcută așa:

Așa va putea și Groparu veni la oraș mai repede.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

27 comentarii

  1. 100% s-ar fura acele chestii, fara nici un motiv sau rost concret, doar pentru sentimentul ca ai luat ceva gratis.

    00
    • „acele chestii” sunt din beton şi au cel puţin câteva sute de kilograme bucata. Mă îndoiesc că ar fi prea căutate… Mai ales că bariere asemănătoare există şi acum pe ici-colo, doar că dalele de beton nu sunt modelate pentru a putea fi prinse de asemenea maşini.

      00
    • Pe principiul: „Lasa ca gasim noi ce sa facem cu ele”

      00
  2. Si in Eforie Nord este sens alternativ de niste ani si pare sa functioneze (ma rog, in sezon oricum este omor, dar se misca). sunt curios insa daca exista vreo statistica a accidentelor provocate de alde tataie posesor de pălărie fara oglinzi laterale la Dacie care nu vad semnele si se infig pe contrasens… mai ales ca judetul Alba e nitel lipit de Cluuj :-)

    00
    • ești negativ, sunt convins că se va rezolva elegant, specific ardelean :D

    • Ardelenii nu se ‘infig’, infigerea presupune o actiune rapida, decisiva :). Ardelenii o iau incet, tacticos, agale si au timp sa vada totul :D

      00
    • Nah, nu prea functioneaza în Eforie.

      Adică, a „funcționat” atât de bine încât ieri am auzit la radio că vor să facă un drum ocolitor de la Agigea la Tuzla, care să ocoloească Eforie.

    • @znuff tine de altceva ruta respectiva – coridor european care va lega granita de autostrada prin podul nou de la Agigea.

      00
  3. Suntem in plin Ev Mediu. Cand va ajunge la noi masinaria aia cei din „”afara” se vor deplasa prin teleportare..In alta ordine de idei salutari pt. Groparu si asteptam Usturoiul si in Estul RO.

    00
  4. Sigur se va folosi acea masina :)). Din pacate este o masyra sortita esecului. primarul a anuntat cum se va implementa: vor fi 3 semne de circulatie (unul la inceputul zonei, unu la mijloc si unul la sfarsit).

    00
  5. esti naiv daca crezi ca la rezolvarea asta s-au gandit ei… vor redesena dungile de pe asfalt si atat!
    https://ziuadecj.realitatea.net/administratie/se-creeaza-premise-pentru-accidente-frontale-banda-reversibila-din-floresti-e-criminala–132013.html
    ceva asemanator, insa fara indicatoarele electronice, care ar costa prea mult

    p.s. nu stiu exact cum e pipera, insa florestiul seamana mai mult cu o favela

    00
  6. Bre, Floresti nu e Pipera Clujului si nici nu e a omenilor civilizati – vorbesti lemne. Stii macar cum arata Clujul?

    Borhanci e Pipera Clujului. Florestiul e un cacat de comuna , unul dintre cele mai ieftine locuri unde sa constuiesti, locul unde este o mare ferma de pui care improasca aerul zilnic cu cacat , locul unde in criza se dadeau apartamente nefinisate cu 2 camere la 8000 euro. In Floresti stau doar taranii ieftinake si suedejii. E plin de d-astia acolo. Mai invata inainte sa faci asemenea declaratii gresite.

    00
    • oare de ce ai simtit nevoia sa te bagi in seama cu comentariul asta? se referea doar la trafic, nu interesaza pe nimeni pretul apartamentelor intr-un articol in care se vorbeste de decongestionarea traficului

      00
  7. Am mers în Franța pe așa ceva. Erau 3 benzi, iar cea din mijloc era 3 km pentru un sens, apoi 3 km pentru alt sens, fără separatoare înalte, doar bine semnalizată cu vopsea.

    Mergea de minune, în acei 3 km aveai loc să depășești eventualele vehicule lente. Nu risca nimeni depășiri aiurea, toți știau că în câteva minute urmează o astfel de zonă.

    00
  8. Ca si fost locuitor al florestiului ma amuza descrierea satului. Floresti e un fel de sacele,nicidecum un fel de Pipera. E PLIN OCHI de suedeji

    00
  9. Nu e neapărat necesară mașinăria aia, doar niște indicatoare electronice sau chiar obișnuite, ca la Eforie. Cînd se circula alternativ la intrarea în București, prin Băneasa (înainte de supralărgire și construirea pasajelor), se instalau niște jaloane din loc în loc, operațiune făcută rapid, cu o Dacia papuc, vineri sau sîmbătă noaptea (nu mai știu cum se circula și în ce zile).
    Totuși, în Florești treaba nu pare ușoară, e vorba de modificări de 4 ori pe zi pentru numai cîte 2 ore, în plin trafic. Iar șoferii din zonă nu sînt toți obișnuiți cu șoselele secolului 21, s-a mai întîmplat pe autostrada din zonă să auzim de șoferi intrați aiurea, rătăciți în giratoriu sau circulînd pe contrasens. Oricum, e de urmărit, sînt curios cum va ieși. Acolo circulația pe o singură bandă generează haos, îmi aduc aminte concertul Maiden din 2010, cînd s-a îngustat fix DN-ul în cauză, ca să poată merge pietonii pînă la mall-ul unde era concertul. Cozile erau pînă în Gilău.

    00
  10. Daca s-ar intelege 2 vecini sa mearga impreuna la job ar fi doar jumate din masini pe drum. Sa nu mai vorbim daca s-ar intelege 3. Dar atunci la ce bun ne-am bagat in banca sa ne luam masina?

    00
  11. „astia” nu au fost in stare sa puna separatoarele de sens pe DN1, alea de beton, nu alea de plastic, numai dupa zeci de accidente si visam la masinarii de alea…in ce secol?
    Curba S de la Saftica cate vieti a luat??

    00
  12. Acum sunt 2 benzi pe sens. Chiar surprinzator, prima banda nu e plina de masini parcate, e libera. Problema nu e e de benzi, problema e la intrarea in oras, la distribuirea traficului care intra. Acum nu o sa fie coada de 1 km pe doua benzi, o sa fie de 750 m pe 3 benzi. Much win.

    00
  13. NOU
    #21

    Sunt sub 5% romi in Floresti, in jur de 1000. Sigur ca nu e Pipera, dar nu e nici Ferentari. https://ro.m.wikipedia.org/wiki/Comuna_Flore%C8%99ti,_Cluj

    00
  14. Misto ideea. Sunt curios cum o sa functioneze, stim cu totii ca pe acolo e la moda sa circuli pe contrasens pe autostrada. :))

    00
  15. Nu va fi facut asa. Au anuntat ca incearca pana in 10 noiembrie sa o faca, punand panouri indicatoare pe margine (banuiesc ca vor fi panouri electrice) si nu pun parapeti care sa marcheze benzile.

    Doar ca asta nu va rezolva blocajul la iesirile de pe strazile laterale pe strada principala si acolo vor ramane in continuare ambuteiaje care vor incetini traficul. Suplimentar autobuzele nu au refugiu si cand opresc in statie (pe sensul care va avea temporar o singura banda) o vor face pe banda de mers si vor bloca masinile in spatele lor. Ideea e luata din afara, e buna, dar implementarea nu e prea gandita. Sa vedem ce va iesi, eu unul sunt curios.

    00
  16. Am vrut să scriu și eu despre asta pe blogul meu care-ți bagă versiunea de mobil când îl accesezi cu Chrome, dar permite-mi să-mi afișez aici circumspecția, mai ales că știu ce lepră este primarul nostru și îl suspectez de curvism pentru că propulsează asemenea petarde fix în campanie: toată ideea asta genială cu sensuri alternative va ține fix până când prima ambulanță va rămâne blocată în trafic, pe sensul ăla cu trei mașini care vor sta, ca și până acum, bară la bară cu orele.

    00
  17. Poate rezolva problema si-i baga mai repede in oras , da in oras ce faci cu ei ??? Solutia e sa le urbanizeze satu , sa le faca scoli , gradinite si cafenele de fitze sa stea pitzipoancele pana ies pruncii de la studii .

    00
  18. Nu s a rezolvat nimic si nici n o sa vezi degraba chestii SF ca n filmuletul ala:)
    S a pus in discutie proiectul portilor cu indicatoare electronice, gen cum vezi pe autostrada da` sa fim seriosi, prin 2020 o sa vezi de alea. Pana atunci, nu.
    olibaciu: „satul” are trij` de mii de locuitori, singurul din tara cu hotel de 4 stele, mall si inca vreo cateva smecherii. Nu ca ne laudam cu asta da` ca sa pricepi de ce e mai bine pentru unii sa fie sat si nu cartier al Clujului. Fiindca impozitele si restu` smecheriilor care ies din afacerile intreprinzatorilor in zona, se duc la primaria Floresti si nu la cea din Cluj.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube