Falimentul pieței camerelor foto DSLR

Citeam acum câteva luni un articol despre cum piața DSLR scade pentru că sunt mulți oameni care și-au cumpărat DSLR-uri pentru că fie voiau poze mai bune, fie sperau să treacă la profesioniști. Avea dreptate.

Și nu e numai asta.

S-a creat un cerc vicios, la care participau producătorii și siteurile de tehnologie. Siteurile aveau nevoie de material, așa că lăudau orice produs apărut, și asta se traducea în venituri din afiliere (și măricele, dacă ne gândim cât costă un DSLR), iar producătorii, încurajați de feedback-ul pozitiv și de oamenii care cumpărau pentru că citeau că sunt foarte bune, au scos și mai multe modele. Și au scos. Și au scos. Până când n-a mai avut cine să le cumpere și cercul s-a rupt. Dacă ne uităm înapoi la cât de lăudate au fost unele dintre cele mai penale camere foto ne dăm seama că producătorii trăiau într-o bulă unde nu vedeau ce vor consumatorii și se bucurau că Gizmodo sau Engadget le spuneau că sunt cei mai tari.

Și siteurile astea sunt perverse, îi laudă când scot ceva, îndeamnă lumea să cumpere și apoi, când au pierderi, scriu editoriale lungi despre cum nu își ascultă consumatorii și cum au strategii greșite, câștigând din nou.

Cât despre declinul pieței foto, e destul de simplu: oamenii nu simt nevoia unui DSLR nou.

 

foto-32

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link sau de la PCGarage prin acest link.