De ce sunt falimentare site-urile de știri, cu Digi24 și Andra Vâjâială

Digi24.ro produce un articol în care ni se spune că Lufthansa dă în judecată un pasager pentru că a rezervat un bilet de avion fără intenția de a se prezenta la îmbarcare. Citiți tot articolul, că nu e lung.

Diferențele între ce a tradus jurnalistul de la DIGI24.ro și realitate sunt subtile: omul a găsit un zbor cu escală și nu s-a mai prezentat la ultima parte, pentru că un zbor cu escală din A în B (cu destinația finală C) e mai ieftin decât un zbor direct A – B.

Andra Vâjâială a lucrat patru ani la Știrile ProTV ca editor (traducător/copiator de știri) și de doi ani lucrează ca Digital Performance Manager la Digi24. Adică tot traducător/copiator. Să faci 6 ani știri și să nu poți să traduci o știre…

Deci da, de asta oamenii preferă site-urile de afară pentru știri și de asta jurnaliștii traducători/copiatori sunt dați afară, pentru că sunt incapabili ca, după ani de muncă, să fie coerenți.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

27 comentarii

  1. Referitor la companiile aeriene, se oparesc pentru smecherii de genul asta insa ei fac magarii mult mai mari, gen overbooking…


    Comentariu apreciat. Thumb up 60 Thumb down 9
  2. Si nu s-a prezentat calatorul la primul sau la al doilea zbor. Din articol tind sa cred ca la al doilea? Make sense, ca nu l-ar fi primit in al doilea avion daca nu a fost si in primul, logic. Dar invers, sa fi fost la primul zbor si sa nu fi participat si la al doilea, cum ar fi asta o ofensa? Mi s-o facut rau, ce naiba, boraxam in buda si am pierdut al doilea zbor. Caz real.

    Thumb up 11 Thumb down 9
    • Ai ramane uimit… cica la primul nu s-a prezentat.


      Comentariu apreciat. Thumb up 28 Thumb down 5
    • @Goldy, daca ai citi articolul ai ramane surprins:
      “One of the world’s biggest airlines is seeking to sue a passenger who did not take the last leg”

      last leg = ultimul segment = al doilea zbor

      Thumb up 3 Thumb down 0
  3. Mda… Nu înțeleg chestia asta. Mie mi se pare că a mai ușor să suni un expert 5 minute ca să îți explice decât să traduci prost articolul altuia. Sunt sigur că ar fi avut pe cine să sune dacă erau interesați să scrie un articol bun pe subiect – un director de companie aeriană, pe cineva de la o agenție de booking, un reprezentant Lufthansa România, etc…

    Adineauri am văzut mizeria asta la digi sport: https://i.imgur.com/J8Q3i8b.png

    În primul articol au luat de bună gogomănia lui Ilie Năstase și au publicat. Abia a doua zi l-au sunat pe ăla de la BNR ca să ceară punct de vedere. Dar mna, așa ai două articole cu clickbait, nu unul. Geez! Și apoi se plâng că lumea nu vrea să dea bani pe conținut de calitate. Idiots…

    Thumb up 12 Thumb down 1
  4. Zoso ai vreun link de afiliere pentru rca? Trebuie reinoita polita :)


    Comentariu indecis. Tu ce zici? Thumb up 10 Thumb down 21
  5. Clickbait? Se cer stiri cu impact..se livreaza stiri cu impact. Cui ii pasa ca realitatea este “usor” deformata? Tie? mie si altora, insa suntem o mana de oameni. Marea masa de pe online asta cauta: stiri “senzationale”. Au trafic cu astfel de tactici? Au. Solutia este sa fie vizitati din ce in ce mai rar, sa le moara traficul incet pana cand o sa vine cineva care o sa schimbe foaia si va impune un alt stil “editorial” fara astfel de mizerii.
    Pana atunci Clickbait FTW caci e mai usor, tine de foame si sa fim sanatosi.

    Thumb up 8 Thumb down 5
  6. Doar nu lasam adevarul sa strice o stire buna…


    Comentariu apreciat. Thumb up 29 Thumb down 0
  7. Eu nu zic ca practica de a traduce dupa ce intelegi si nu dupa ce scrie nu exista, dar in acest caz ar trebui sa prezinti scuze Andra Vâjâială si lui Digi.

    “Practic, pasagerul a cumparat bilete pentru a ajunge la o destinatie folosita pentru escala de compania aeriana”

    “Lufthansa is seeking to sue a passenger who did not take the last leg of their ticketed journey”


    Comentariu apreciat. Thumb up 25 Thumb down 3
    • Deci Vali zice clar ca pasagerul nu s-a prezentat la al doilea zbor, fufa aia scrie ca nu s-a prezentat la primul zbor. Tu dai un citat din articolul initial in care se zice de al doilea zbor. Concluzia ta: sa ii se prezinte scuze lui G/Digi. #BaBaitule

      Ca nota niciodata o companie de line nu te va lasa sa faci al doilea zbor (deci ar fi fost non-stire), daca nu te-ai prezentat la primul. Mai mult, in 99% din cazuri, daca ai bilet dus-intors nu vei fi lasat sa faci “intorsul” daca nu ai facut “dusul” (la companiile de linie, nu la cele pe care le luati sa mergeti la capsuni)

      Thumb up 3 Thumb down 1
    • @Boris, unde scrie in articolul de pe Digi 24 ca nu s-a prezentat la primul zbor?
      Chiar sunt curios.

      Deci, tu nu citesti articolul, dar decizi sa comentezi aiurea. #BaBaitule

      Thumb up 0 Thumb down 0
    • Andrei, si tu ca si primul comentac, analfabet functional. Reciteste de 3 ori ce am scris, noteaza-ti pe o foaie daca ti-e greu. Daca tot ti se pare ca eu am zis ca digi a spus de primul zbor, lasa un comment sa iti fac o diagrama. Bai, sa nu poti sa citesti un paragraf de 3 fraze si sa intelegi ce scrie in el.

      Thumb up 0 Thumb down 0
  8. Ce-mi plac titulaturile astea cu “Manager” pentru orice copiator / traducator / secretara / plimbator de hartie sau excel de colo-colo. Pe principiul, “nu avem bani sa angajam oameni competenti sau cel putin sa nu fie analfabeti functionali, dar le zicem manageri si am rezolvat problema.”

    Thumb up 12 Thumb down 1
  9. Nimeni n-a pus ce e mai important, poze cu acuzata :)
    https://www.instagram.com/p/BZo4LpZH-JH/

    Thumb up 11 Thumb down 0
  10. E o cursa tarom Munchen-Bucuresti cu escala in Sibiu. De fiecare data cand am zburat au fost persoane care si-au cumparat bilete pana in Bucuresti dar au coborat in Sibiu. Bilete mai ieftine cu 50-100 Euro/persoana.

    Problema e ca avionul nu decoleaza din Sibiu fara toate persoanele la bord.. sa vezi distractie.


    Comentariu apreciat. Thumb up 25 Thumb down 0
    • Eh nu decoloeaza, ba decoleaza, doar ca e posibil sa intarzie putin pana le cauta alora bagajele de cala (daca au) sau pana mai face cateva anunturi tanti de la poarta de imbarcare “pasagerul X sa se prezinte de urgenta la poarta 1”
      Iar chestia asta cu throwaway ticketing e veche de cand lumea. Cam de cand desteptii de la companiile aeriene au decis ca un zbor A-B e mai scump (uneori chiar si dublu) decat un zbor A-B-C.


      Comentariu apreciat. Thumb up 22 Thumb down 1
    • Companiilor aeriene nu ar trebui sa le plangem de mila, multe din ele se intind mai mult decat le e plapuma
      Digi pe cat de impartial si profesionist a pornit pe atat de repede parca se duce la vale, in special canalele de sport care au devenit gigi/fcsbsport, nu deschizi odata pagina lor sa nu fie printre primele titluri despre gigi sau fcsb, exista si alte cluburi, exista si alti oameni de fotbal si in parca in mod intentionat au uitat ca exista si alte sporturi altele decat fotbalul

      Thumb up 8 Thumb down 2
    • Auzi si la asta, cica avionul nu decoleaza fara toate persoanele la bord… Lipsesc doua persoane, si deodata comandantul spune: coborati toti, cursa se anuleaza pentru ca lipsesc 2 persoane

      Thumb up 0 Thumb down 0
  11. Nu e vina lui. Nu știe google translate

    Thumb up 2 Thumb down 1
  12. Avioane, Vâjâială, jurnalism… face sens

    Thumb up 6 Thumb down 4
  13. Si chestii de astea, dar eu cred ca cel mai mult se duc pentru ca nu permit comentarii.
    Nu au nimic pentru a fideliza cititorii.

    Thumb up 3 Thumb down 0
  14. NOU
    #24

    Digi a primit ordin pe unitate sa “tone down a notch”.

    Asta mi se pare mai interesant decat o articolista care a articolit neprofi.

    Vin vremuri grele.

    Thumb up 3 Thumb down 5
  15. Ce ma surprinde e ca unul nu a citit articolul original (nici macar Vali).
    Ala avea bilet business Oslo-Seattle (cu escala in Frankfurt) si retur, a zburat 3 din 4 (Oslo-Frankfurt-Seattle-Frankfurt) si in Frankfurt nu s-a mai urcat in ala de Oslo ci a luat alt zbor catre Berlin (tot Lufthansa).

    Adica chiar nu gasea Lufthansa un alt exemplu decat asta? Poate fi doar un caz in care a intervenit ceva si ala a trebuit sa se duca in Berlin in loc de Oslo la intoarcere (omu calatorea la business deci mergea mai repede in interes de serviciu decat personal, in special ca vorbim si de retur in alta locatie decat plecarea initiala). Plus ca probabil nu avea bagaj de cala (ca altfel anunta Lufthansa sa il scoata din zborul ala si sa il puna in alt zbor) – un alt indicator ca nu era zbor personal, nu zbori transatlantic fara bagaj de cala daca stai mult.

    Nu inteleg ce a pierdut Lufthansa aici (nici macar timp cu cautatul bagajului ca le aparea in sistem ca nu avea la cala nimic) probabil daca ala trebuia sa ia separat cum ziceau ei (fara retur si doar seattle-frankfurt la intoarcere zic ei ca era de 4x mai scump !!! – o alta aroganta nebagata in seama de nimeni) lua de la alta companie si gata.

    Iar ca o concluzie, si digi24 si mediafax si inca vreo 2 cu variatiuni pe subiectul asta au tradus pe sarite, cu greseli, fara sa inteleaga ce au citit. Iar mie mi-a luat mai mult sa scriu comentariul asta decat am citit articolul ala plus cel original si nu o sa foloseasca nimanui ca ori il considera prea lung ori nu mai intra nimeni sa faca follow-up pe o stire de ‘ieri’.

    Thumb up 7 Thumb down 0
  16. Off topic : cea mai mare porcarie la digi mi se pare faptul ca si-au dat singuri cu tesla-n c….e prin scoaterea celei mai profesioniste emisiuni din grila ,”Romania furata” !
    Deh, daca e ordin de la partid, cu placere ne prostituam si gargara facem cu prelipceanu.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  17. tocmai am făcut asta, alaltaieri. aștept cu interes datul in judecată

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link sau de la PCGarage prin acest link.