Să ne facem că muncim: tramvaiul în Brașov

Sunt un tip tolerant, știți asta despre mine. Ignor o căruță de prostii, las de la mine, încerc să nu mă mai enervez.

Și apoi vezi mizerii de genul ăsta: Baiazid și colegii lui s-au gândit din gură că tramvaiul în Brașov ar rezolva mare parte din problema traficului.

Ovidiu le dă foarte bine peste nas. În zonele cu case vechi tramvaiul ar distruge casele vechi, eliminarea unei benzi de circulație doar va îngreuna traficul, ar dura minim 4 ani să facă trasee și tot așa.

Și totul rezolvabil cum spune Ovidiu, cu încă două autobuze în plus la orele de vârf.

Hai să sperăm că Baiazid nu o să sugereze că introducerea tramvaiului pe Valea Prahovei e soluția traficului de weekend.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

70 comentarii

  1. NOU
    #1

    doar ca o completare .. tramvaiul va sa fie unde e linia rosie .. liniile verzi sunt troleibuze

    70
  2. Stai chill bo$$ mai degraba se inventeaza teleportarea decat tramvai la Brasov.Este de munca si din pacate nu il poti face doar pe hartie.

    80
  3. In Brasov e trafic de pensionari. :D Lasand gluma la o parte pana nu ai un studiu serios de fezabilitate e doar o poveste. La trafic mare cel mai bun e tramvaiul. Nu distrugi asfaltul, nu poluezi, au fiabilitate mare tramvaiele. La trafic mic si/sau periodic cel mai bun e … tada… firobuzull/autobuzul electric pt ca nu polueaza si e relativ ok la intretinere. La coada vacii sunt autobuzele si microbuzele. Nu vreti si voi metrou in Brasov ? :D O sa asteptati dupa Cluj si Timisoara ?


    Comentariu apreciat.380
    • Firobuzul? Eu stiam ca se numeste troleu. Si nu trollez….


      Comentariu apreciat.210
    • NOU
      #5

      Firobuzul vine de la firea


      Comentariu apreciat.220
    • @Remington: ah… imi cer scuze.

      30
    • Troleu’ e cel mai ineficient mijloc de transport. Cablurile alea sar in prostie, in cea mai mare parte nu se pot deplasa decat pe o banda (si aia de obicei blocata de masini parcate “5 minute sa-mi iau un pachet de tigari”), sunt inestetice pentru ca readuc alte mate intinse pe stalpi etc.

      140
    • “Nu distrugi asfaltul […]”. Din contra, asfaltul de langa liniile de tramvai se strica foarte repede. Inainte sa se desfinteze in Brasov era plin de gropi pe langa linie.

      150
  4. Tramvaiul e un mijloc de transport depășit de vremuri. În orașele medii din România, așa cum este și Brașovul, sunt suficiente autobuzele și troleibuzele, mai ales că unele pot fi articulate și pot ajunge la 18m lungime.
    Constanța arată mult mai bine după ce au scos tramvaiele.

    120
    • Daca e depasit de vremuri atunci iti recomand sa iei te rog de pe prelungirea ghencea masina pana la herastrau sa vedem care ajunge primul la 8 dimineata. In Brasov nu se merita din multe puncte vedere, mai exact trebuie bagati stalpi pentru a sustine firele de inalta tensiune si vibratiile aduse caselor neconsolidate. Tramvaiul e bun doar daca e facut ca 41 si-n orase mai popendulate, vezi ca ratb`u sta la coada la fel ca o masina dimineata.

      130
    • Stii tu sigur ca in Constanta se circula foarte bine fara tramvaie?Stii tu sigur ca tramvaiul e un mijloc de transport depasit?Ce imi plac mie romanii care le stiu pe toate!

      11
    • Pai bos, du-te in Antwerp, Belgia, sa vezi cum fac prostii astia tramvai in totul orasul. Se duce si in subteran, are pasaje, acopera si suburbiile chiar! Sa fie astia prosti oare? Voi ce ziceti?

      40
  5. Nu reușesc deloc să înțeleg această fixație a unora pentru transportul în comun și eficiența acestui mijloc de transport în fluidizarea traficului. Românul vrea mașină, vrea să circule cu mașina, la interviul de angajare întreabă de mașină de firmă, când face 18 ani își ia permis și visează la mașină, mașina e “magnet” pentru agățat, mașina e “fiță” și toți sunt fițoși, mașina e subiect de discuții, carburantul se scumpește dar românul nu renunță la mașină, tot felul de taxe se introduc și se scot dar mașinile se cumpără.
    Cu niște excepții nesemnificative, marea majoritate preferă mașina. Această mentalitate nu o schimbi prea repede, indiferent cât de eficient ar deveni transportul în comun. Iar dintre mijloacele de transport în comun, tramvaiul este, de departe, cea mai idioată soluție.


    Comentariu apreciat.220
    • off ,ce gandire de copil. nu conteaza ce vrei, ce preferi si ce mentalitate ai, ca nu esti tu buricul pamantului, conteaza ce ti se da voie sa faci si ce poti sa faci fara sa-l deranjezi pe cel de langa tine. viitorul e fara masini, fara transport in comun ci cu propriile forte: picioare, bici. succes

      40
    • Romanii sa se ia si eu dupa americani, sa nu fie aia singurii prosti pe planeta. Numai ca aia au distante mari si orase facute pentru masini de le trece autostrada prin centrul orasului. Noi avem orase europene, mai adunate, unde poti sa mergi pe jos sa bei o bere.
      Cand te mai plangi cat de kkt e traficul in oras, pe valea Prahovei sau spre mare, acum stii care e cauza – toti copiii ca tine vor masina, ca ei s-au nascut cu curu’ in masina.

      30
  6. Dar tunelul pe sub Tâmpa când se face?

    150
  7. Transportul in comun pe sine la nivelul solului e o solutie de secol XIX, cand, daca treceai strada ca sa ajungi la tramvai, nu te lovea niciun gipan.

    Tramvaiul circula in mod normal pe langa axul drumului, deci calatorii trebuie sa ajunga de pe trotuar in statie trebuie sa traverseze un sens de mers al soselei. In plus trebuie amenajate statii tot in strada.

    In sec. XXI transportul pe sine se face fie sub pamant fie deasupra solului. Si asta necesita investitii care sunt justificate doar de la o densitate a traficului in sus, densitate care nu prea cred ca exista in Brasov.


    Comentariu apreciat.210
  8. Tramvaiul e foarte bun atunci când poţi face căi dedicate şi să se meargă cu viteză, altfel nu văd rostul, cum zicea tipul în comentariu, vibraţii, infrastructura de deasupra, o grămadă de complicaţii care nu merită dacă nu poate merge cu minim 50-60 km/h.

    Ca exemplu mi-a plăcut mult Vienna, unde în afară de zonele pietonale, unde evident că merge mai încet, în rest are foarte multe căi dedicate unde merge mult mai rapid ca orice autobuz sau troleu.

    Altfel e frecţie la picior de lemn dacă are liniile pe şosea împreună cu maşinile…

    190
  9. Tramvai în Schei. Tare. Dar legatură cu aeroportul de ce nu are? Nu gandim deloc pe termen lung. Of, of, mai, mai.

    60
  10. tramvaiul e cel mai modern si eficient mijloc de transport urban, cu exceptia metroului
    in toate orasele care se respecta din franta, belgia, olanda exista tramvai pe schema respectiva, 2 linii hai maxim 3. dau ca exemplu Orleans, Le Mans, Brugges, Gent, Oslo, etc.

    tramvaiul nu e o ragalie zgomotoasa, e un ditamai carnatul low-floor cu aer conditionat, rapid si silentios
    tramvaiul are cale separata si semafor comandat, nu sta niciodata la rosu, nu sta niciodata in trafic
    tramvaiul are acces in zona centrala pietonala, unde e interzis masinilor


    Comentariu apreciat.360
    • NOU
      #31

      Aștept cu interes să meargă puțin prin orașe mici din afară și cei de pe aici ca să vadă cum arată și cum se comportă un tramvai din secolul XXI: zero vibrații, călătorie infinit mai lină ca la orice metrou cu care am mers vreodată, viteză medie comparabilă cu metroul (având cale liberă în intersecții și la semafoare, nu ca tramvaiul 41 care se oprește la trecerea de pietoni) și investiție pe sfert cât o rețea de metrou. Căutați pe net Zagreb, Nisa, Montpellier, Lyon, Toulouse, orașe în care au reconfigurat bulevarde de trei benzi pe sens într-unele cu o bandă pe sens sau două cu sens unic, tramvai, trotuare lărgite și piste de biciclete, sau străzi cu o bandă pe sens au fost desființate de tot. În toate orașele astea traficul a fost infinit îmbunătățit, pentru că un tramvai ocupă spațiul a 5 mașini și încap în el 150 de oameni, nu 10 (că noțiunea de carpooling în România e SF). Pentru că orice locuitor întreg la cap preferă să ajungă la muncă în jumătate din timp, la o fracțiune de costuri și fără să-și facă probleme cu parcatul, băutul, ba mai poate să și citească o carte pe drum (ceea ce încă nu văd în România aproape deloc).
      Însă știu că ne batem gura de pomană aici, unde Zoso vrea loc de parcare în fața magazinului de piese auto, că nu poate să se ducă să-și ia un bec de far decât cu mașina și nu poate să trăiască dacă nu parchează în vitrina magazinului.

      140
    • Comentariul zilei! Corect, in alte orase se poate ca tramvaiul sa nu fie o chestie zgomotoasa.

      20
  11. Zoso, nu e vorba de eficientizarea traficului aici, stai linistit. E vorba de sifonat bani. Pariu ca pretul pe km de sina construita o sa fie mai mare decat in orice tara civilizata?

    160
  12. Tin minte vremea cand mai era tramvai in Brasov. Faceam meditatii la o profesoara pe Garii si tremura tot blocul cand trecea tramvaiul. Pe vremea lui Ceasca, cand trebuiau mutati zilnic mii de oameni dinspre Tractoru spre Steagu si invers, da, era o solutie.
    Daca tot s-au facut terminale la capete de linie cea mai buna solutie ar fi autobuzele electrice, cat stau 5-10 minute la capat s-ar putea reincarca si astfel cred ca ar putea circula macar 8 ore pe zi.
    Nici nu vreau sa-mi imaginez ce haos ar fii dimineata si seara cu tramvaie in trafic. Oare postalioane nu se gandeste nimeni sa reintroduca?

    51
  13. In link prima oara am crezut ca “Arh.” e Arhanghel :) plmea, de cand cu Arsenie Boca pretty much everywhere. BTW, a fost sfintita ideea de mitropolie/patriarhie? Ca sa nu fim (si) in pacat, in kkt santem deja oricum :)

    50
  14. Păi și nu e păcat de miriada de giratorii de la voi din oraș? Că vor trebui transformate în intersecții semaforizate în cazul în care tramvaiu’ se hotărăște să treacă prin mijloc.

    80
  15. Venind vorba de tramvai uite m-a apucat nostalgia si mi-am adus aminte cum era cind pe bd. Saturn circula inca tramvaiul. Ingaugurat pe la mijlocul anilor´ ’80, primele garnituri in nici 10 ani aratau ca dupa razboi: interiorul distrus, zgomot imens, vagoanele parca plingeau cind intorcea la Steagu, vis a vis de Mc Donalds. Prin anii ’90 au primit din Germania niste garnituri vechi-noi (nemtii le casasera), poate unii isi aduc aminte, trebuia sa apesi butonul de deasupra usilor ca acestia sa se deschida. Nu stiu daca aceste garnituri au rezistat mai mult de 5 ani inainte sa ajunga in stare de decor pentru filme apocaliptice gen Mad Max. Acum 5 ani am parasit Romania, ajuns in Germania am constatat ca in oraselul unde am aterizat circula aceeasi garnituri ca si cele care au avut o soarta atit de trista la Brasov . Sunt intretinute, nu scirtie, au caldura, sunt un paradis pentru nostalgici.
    Din pacate romanii sunt ca lacustele, pe unde trec si ce ating se duce naibii. Asta se vede peste tot unde mergi in Romania, in curte si in casa majoritatea au curatenie si ordine, insa strazile, trenurile, mijloacele de transport in comun, sculele cu care lucreaza, in general tot ce ii inconjoara se prezinta intr-o stare jalnica. Nimeni n-are grija de ele, ca nah.. sunt ale nimanui, insa 99% se pricep la politica si la critici aduse celor din vest.


    Comentariu apreciat.370
  16. Eftimie habar n-are despre ce vorbeste. Toate tarile din vest au reintrodus tramvaiul ca mijloc de transport, inclusiv in orase cu sub 200k locuitori (vezi Tours in Franta). Clujul sau Oradea n-au renuntat si au putut sa atraga finantare europeana pt tramvai. Fara cabluri multe si fara sa se rupa casele pe langa care trec ca nu sunt tramvaie de Bucuresti.

    Da, e costisitor sa bage din nou in Brasov dar prost a fost primarul ca a decis sa renunte de tot la tramvai.


    Comentariu apreciat.320
    • https://de.wikipedia.org/wiki/Liste_von_Städten_mit_Straßenbahnen

      ca tot m-am saturat sa aud informatia asta de rahat ca toate tarile din vest bla bla bla. 90% din tarile tarile din vest au introdus tramvaiul in 1800 toamna, la propriu. Si le-au intretinut . In lista aia sunt 3 orase din toata lumea care ADAUGA ceva km la tramvai. In rest , majoritatea sunt deschise intre 1850 si 1950. Eu am fost prin toata germania si anglia in ultimii 8 ani, si de 5 locuiesc in Germania, si pot sa numar pe degete de cate ori am vazut un tramvai .Dar explica-ne tu cum stii mai bine si cum Eftimie habar n-are…

    • Amiens, Lens, Portland, Edinburgh si toate extinderile din Franta. Ma refeream din start la modernizarea liniilor + constructia de altele noi. Puteau si ei sa le lase in paragina ca la Brasov. Cautati list of cities with trams in Franta.

      In Germania aveti S-bahn in loc de tramvai din cauza conditiilor de urbanizare: zone foarte dense unde tramvaiul nu ar face fata (Frankfurt, Ruhr.etc).

      Si ma raportez la vest ca de acolo s-au inspirat si la CJ sau Oradea. Stiu… exemple proaste de administratie locala.

      140
    • In Spania sunt multe orase cu tramvaie introduse relativ recent. Anglia nu-i exemplu bun pt transportul in comun.

      130
    • Plus ca tramvaiul nu are doar rol functional ci si estetic. Uitati-va la statiile precum cea din Alicante. Si de aici a pornit schema de finantare din bani europeni pentru ca si-au dat si ei seama de potential.

      150
    • In Luxemburg (oras) tocmai se introduce tramvaiul de la zero. Va fi operațional de la anul. Niste prosti, puteau sa o intrebe pe Iulia daca e bine sau nu si nu mai investeau atâtea milioane degeaba cand oricum e stabilit deja.


      Comentariu apreciat.220
    • Eu nu înțeleg de ce dați exemple cu orașe din occident sau din America, vorbim acum punctual, practic, în Brașov, pe tronsonul pe care îl propun ei.
      Mie personal mi se pare o idioțenie cumplita, cu toate argumentele lor și ale voastre.

      Vorbim despre un oraș care are deja o experiență nefasta cu tramvaiul și care nu este pregătit cultural, ca trafic, clădiri, șosele pentru a face loc și tramvaiului. Bașca costul enorm și banii care vor fi sifonați.

      Evaluările generale și comparațiile cu alte orașe nu prea își au rostul aici pentru ca fiecare oraș are caracteristicile lui și ce merge în alta parte nu poate fi copiat mereu cu succes.

      30
    • Isus, bine ca esti tu destept. Daca citeai cu atentie ce am scris vedeai ca intra la aia 5% . Acum compara bugetul Luxembourg-ului cu al Brasovului si o sa intelegi de ce aia isi permit tramvaie noi si infrastructura decenta, iar Brasovul o sa cumpere tramvaie casate de la nemti . Pentru ca prostul daca nu e si fudul, nu e prost destul.

    • NOU
      #46

      Iulia, ești foarte pe dinafară. În Franța sunt zeci de orașe care au introdus sau reintrodus tramvaiul după 2000: Lyon (2000), Dijon (2012), Brest (2012), Orléans (2000), Tours (2013), Nancy (2000), Reims (2011), Bordeaux (2003), Montpellier (2000), Toulouse (2010), Angers (2011), Le Mans (2007), Marseille (2007 – oraș cu popendulație și suprafață similare cu Bucureștiul), Nice (2007) și urmează Avignon (2019).

      În Germania sunt 61 de orașe cu rețele de tramvai, printre care Berlin, Munchen, Koln, Frankfurt, Sttutgart, Dusseldorf, Dortmund, Essen, Leipzig, Bremen… de fapt în afară de Hamburg, Wuppertal și Munster, cele mai mari 20 de orașe din Germania au rețele de tramvai. Nu știu ce ai făcut în 5 ani de locuit acolo, dar eu zic că e cazul să mai ieși din casă.

      140
    • Ce bugetul brasovului? E plin de fonduri ue care stau degeaba. Exact pt asta exista fondurile ue, ca sa echilibreze putin situatia intre un oras ca luxemburg si un oras din romania.
      Dar oricum, mi se pare prea extins si prea băgat si prin zone centrale. Am observat ca tramvaiele se fac sau se păstrează mai ales in zone mai putin înghesuite ca arhitectura.

      30
    • FratelePrastie, altul care nu stie sa citeasca. Orasele alea pe care le enumeri tu au tramvai din 1872 incolo, tramvai care fost reparat dupa al doilea razboi mondial, si cam atat . Asa cum reiese din lista , exista fix 4 orase care mai au planuri de dezvoltare a metroului din 2019 pana in 2021, in rest toti isi schimba strategia de transport. Eu zic ca inainte sa ma trimiti pe mine sa ies din casa, sa inveti sa citesti si sa intelegi textul scris , ca sa nu mai sari in sus de cur si sa imi regurgitezi informatii pe care eu ti le-am furnizat deja in tabelul de mai sus.
      Si ce dragut ca mentionezi Hamburg-ul : aia au luat vechea retea de tramvai si au transformat-o in S-bahn. pentru ca secolul 21. Practic, Brasovul vrea sa faca ce au facut nemtii acum 100 de ani, mai scump, mai prost si mai cu potential de furat fonduri europene.
      Hai, lasa-ne

    • NOU
      #49

      @Iulia: Te încăpățânezi în non-argumentele tale. Ți-am dat mai mulți de pe aici exemple de orașe din occident cu rețele de tramvai care se construiesc acum. Eu ți-am făcut chiar o listă cu cele de după 2000 din Franța. În Germania au reușit să păstreze rețelele vechi, dar faptul că le-au păstrat spune foarte multe: e un mijloc de transport util și eficient.

      Gândirea asta anti-transport în comun își are rădăcinile în Statele Unite, dar acolo sunt foarte mulți factori diferiți față de Europa, principalul fiind legile de zoning. În State nu vei găsi zone rezidențiale cu Auchan / Cora / Lidl la distanță de mers pe jos așa cum găsești în toate orașele din Europa, ci întinderi vaste unde sunt doar case, nu e nici un spital, nici o școală, nici un butic, iar densitatea de popendulație e atât de mică încât nu ai ce linii de autobuz / tramvai să construiești ca să acoperi cât mai mult și să rămână rentabil la ridership. Acolo toată lumea își pune curul în mașină și o ia spre zonele de birouri pe un freeway de 4 benzi pe sens minim. În Europa omul din oraș nu se folosește așa mult de mașină, pentru că poate să-și facă cumpărăturile la distanță de mers pe jos de casă, ia metrou/tramvai/autobuz până la muncă și totul merge smooth. Mai puțin pentru highliferii care se încăpățânează să folosească mașina și urlă ca din gură de șarpe când vrea cineva să implementeze benzi unice pentru transportul în comun. Că are logică statul în mașină de unul singur decât un autobuz cu 40-50 de oameni care să meargă fără piedici până la capăt.

      100
    • Iulia… fondurile structurale sunt facute ca sa reduca decalajele dintre Luxemburg si Brasov. N-are sens sa compari bugetele celor 2 orase. Ele au fost folosite inclusiv sa cumpere tramvaie noi din Polonia in Cluj. De ce presupui ca e asa de usor de furat din fonduri europene si ca toti primarii din Romania sunt cu totii niste ticalosi?

      Iar in UE sunt finantate cu prioritate proiecte de infrastructura feroviara in orase si la periferie. Pentru ca au mai multe avantaje fata de autobuze.

      60
    • FratelePrastie, eu nu sunt impotriva transportului in comun. Asa cum ai spus si tu, exista solutia autobuzelor. Sa implementezi un sistem scump, invechit si stupid de la zero intr-un oras precum Brasovul e contraproductiv . O gramada de lume pe aici sugereaza autobuzele electrice, care sunt mult mai uspr de intretinut si mult mai flexibile daca se schimba ceva in oras . Cum muti liniile de tramvai atunci cand o cere extinderea/reconfigurarea unor zone?
      E clar ca cineva si-a frecat manutele in asteptarea unor bani pentru proiectul asta, pentru ca indiferent ce solutii alternative s-au propus, adaptate la tara in care traim, cei resposabili cu proiectul vor tramvai, dom’le, ca si nemtii au!

    • NOU
      #52

      Dacă e o soluție atât de ineficientă cum spui tu, cum de este în continuare adoptată în afară sau chiar păstrată? Îți spun eu: costurile de mentenanță sunt minime. Un tramvai consumă foarte puțin pentru că e pe șine și pentru că are cale de rulare separată. Iar în legătură cu relocarea șinelor, ești de-a dreptul caraghioasă. Cum de nu s-au gândit oamenii să nu mai facă metrouri că nu poate Iulia să le mute tunelurile?

      80
  17. Tramvai pe VP există deja. Se cheamă tren. Doar să circule des și să nu aibe întârzieri.

    80
  18. In brasov cand au scos tramvaiul,am avut impresia ca am facut un salt inainte in timp cu minim 30 de ani. Arata jalnic,tragea tot traficul inapoi.
    Apropo?unde sa il bage?inapoi pe saturn unde circula autobuzele goale?sau pe calea bucuresti unde nu e loc de o musca la ora de varf?

    90
  19. nu inteleg cum tramvaiul poate distruge casele? daca sina e construita asa cum trebuie…. nu ca in anii 20

    110
    • in romania la ‘ daca’ trebuie sa te opresti. in romania adaugi ‘normal’ , ‘ civilizat’ si ‘ asa cum trebuie’ si castigi nobelul pt literatura sf

      50
  20. Nu știu cine sunt puleții ăștia, așa că am încercat să găsesc o adresă-ceva pe site-ul lor. Eu le-aș sugera să-și construiască dracului site-ul mai întâi și mai vorbim după. Auzi la ei să bage tramvaiul în centrul vechi, lol. Niște retardați.

    00
  21. NOU
    #58

    De fapt tramvaiul este cel mai ok mijloc de transport in comun, pe langa metrou. Daca sinele de tramvai le desparti de trafic prin borduri (aici saliveaza Videanu), adica gen metrou usor, ai sanse de reusita sa ai un mijloc de transport rapid si ecologic. Bineinteles, ai nevoie de tramvaie noi si moderne – sunt mai confortabile, consuma mai putin, au AC si incalzire, etc. Nu stiu cum este cu casele vechi in Brasov, dar avand in vedere precedentele, cel mai bine este sa le demolezi si sa stabilesti un PUD/PUZ clar, ca sa nu apara magaoaie ca prin Bucuresti.

    Nu mai sariti de cur atat, astept cu nerabdare in Bucuresti dezvoltarea unor linii noi de tramvai si desfiintarea autobuzelor.

    100
  22. NOU
    #59

    Baiazid asta, e vreun turc ?

    10
  23. Se intampla sa stiu ca UE da fonduri cu usurinta in ultima vreme pentru infrastructura de transport urban, cu predilectie spre tramvaie. Plus, e cam 2 milioan de euro bucata, tramvaiul nou. Practic, iti dai seama cat banet poate fi sifonat de aici?

    40
  24. Sigur, cehii sunt niste tampiti cum vor ei sa respire aer curat. Noroc cu expertii in transport in comun care sa ne explice cum un autobuz e mai modern ca tramvaiul.

    Sigur, un tramvai nou pleaca de la 1.5 mil euro, dar are capacitate mai mare, cost/km/pasager muuuult mai mic si durata de viata de chiar si 50 ani. In Romania circula in Iasi, Cluj, Oradea, Arad, Timisoara, Craiova (cred, nu mai stiu sigur), Bucuresti, inclusiv prin Ungaria din ce stiu eu sunt si inafara Budapestei (Szeged are sigur). Dar bine ca Eftimie e si expert in transport in comun, cam ca tot desteptii care cred ca tramvaiul are nevoie de intersectii semaforizate (desi la mine in oras circula si prin sensul giratoriu ft bine). Austria are linii de tramvai montane prin satele de pe langa Insbruck, nu cumva sa folosim si noi electric, mai bine un diesel afumant cu filtrul de particule masluit…. Apoi ne miram de ce suntem pe primele locuri la cancer pulmonar si alte boli respiratorii.


    Comentariu apreciat.200
    • ai fost prin timisoara in ultimul an? nu era nevoie de semafoare, dar s- au bagat. si ca sa fie treaba treaba romaneasca au fluidizat unele artere dand voie auto pe linia de tramvai . asa, sa vada si saracii o ora in trafic nu doar bogatii cu cazane. in rest ai dreptate, functioneaza la unguri si austrieci, ce motiv se egsista sa nu mearga si in romania. hint: ultimul cuvant din propozitia anterioara

      23
    • Confirm ca si luxemburghezii sunt la fel de tampiti ca si cehii in materie de tramvaie.

      30
  25. Să bage tramvaiul din nou, direct prin trandafirii din sensurile giratorii. Abia așteaptă toate fițoasele să-și ducă copii la școală și grădiniță cu tramvaiul 300 metri.

    40
  26. Aceasta varianta ar fi o solutie.
    Avantajul ar fi ca nu mai spargi drumul ca sa pui sinele.

    10
  27. Tramvai la Brasov??? Un fleac…
    Locuiesc undeva la aproximativ 20km langa Bucuresti si in una dintre ultimele campanii electorale (parlamentare) s-a promis metrou pana la noi…probabil ca erau la ora de spus povesti nepotilor… asa ca tramvaiul la Brasov e ca si rezolvat, iesi repede in statie sa nu-l pierzi pe primul 😂

    12
  28. Pot sa jur ca aveam si eu un comentariu aici. Asa tampit era de nu l-ai publicat?

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link sau de la PCGarage prin acest link.