Facebook: de ce “promoted posts” e o mizerie

Ştiţi povestea cu promoted posts: un brand a investit nişte bani şi nişte timp şi a adunat nişte fani şi acum Facebook spune că un post pe pagina de brand la care fanul a dat like nu atinge toţi abonaţii şi că brandul trebuie să plătească pentru onoarea asta.

Mark Cuban are dreptate. E o mizerie să nu spui asta de la început. E ilogic să spui “ai 10.000 oameni care au dat like, dar ca să le vorbeşti tuturor trebuie să mai plăteşti o dată”.

E stupid să spui că e spam. AM DAT LIKE! De aia m-am abonat, să primesc acele mesaje, nu doar unele. Dacă nu îmi plac, dau unlike! E atât de simplu şi de logic.

Conexiunea e simplă: coae, ne-ai vândut nişte acţiuni de căcat, e cazul să faci ceva să ne recuperăm banii şi cea mai bună strategie e să iei bani de la oamenii care deja au investit nişte bani să facă ceva acolo. Urmează alte şi alte măgării, fiţi pe pace. Mizeria aia de Beacon nu e moartă, o rafinează acum…

facebook

ps: ştiţi când a început să crească Facebook în România? Când Samsung a adus telefoane ieftine şi când Vodafone a început să ruleze reclamele cu CRBL.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

23 comentarii

  1. Toate site-urile astea de socializare au un varf si pe urma mor (vezi hi5). Pe mine ma enerveaza ca multe firme s-au axat (adica au bagat o gramda de bani) doar in site-urile de socializare (akka FB) si acum si-o iau la bot (cat ma bucur) in loc sa se axeze pe propriul website.
    Ce, nu puteau organiza concursuri si pe site-urile proprii?

    00
  2. “E stupid să spui că e spam. AM DAT LIKE! De aia m-am abonat, să primesc acele mesaje, nu doar unele. Dacă nu îmi plac, dau unlike! E atât de simplu şi de logic.”

    Wordingul e tampit. Daca-mi place un brand nu inseamna ca vreau si spam de la ei. Imi place, I “Like”.

    Ideal ar fi ca brandurile respective sa nu abuzeze de abonatii lor cu 5 mesaje/zi. Nimeni nu e un fan atat de inrait.

    00
  3. Tot cam atunci aveai si trafic gratuit pe 0.facebook.com de la vdf.

    00
  4. inca te mai chinui cu fb?
    tipul de la this is colossal la fel se plingea acum vreo luna si chiar gasise o solutie sa dai nu stiu cum subscribe si atunci nu se mai aplica chestia cu platitul. in fine, la IPO supra doi, fakebook e ca si dus pe copca. neeext!, cum s-ar zice.

    00
  5. E doar o chestiune de timp pana cand fb va disparea… la fel ca myspace si hi5

    00
  6. Pentru treaba asta am scos FB de pe ce situri am. Il foloseam doar ca metoda alternativa de comunicare cu vizitatorii, gen daca pica situl sa le dau o explicatie pe FB de ce, dar cand am aflat ca reach-ul ala jenibil (sub 5%) e de fapt o bariera pusa de FB, ca sa sar cu banul. Trebuie sa platesc 400 Euro ca sa-mi vada toti fanii postul? WTF? FB is dead, disperare crasa a unui mastodont pe moarte.

    Ce-i mai rau e ca incep sa devina agresivi si cu “civilii” prin mizerii gen “Pages you may like” & shit. Daca nu se duc dracului in maxim 1-2 ani, e mare miracol (si lipsa de concurenta reala).

    00
  7. Cu alte cuvinte unii ar vrea ca Facebook sa faca munca de caritate si ceilalti sa scoata bani de pe urma lor.

    Trebuie sa fii un mare strateg sa nu te gandesti ca poate aia ce-ti ofera o platforma gratuit o sa vrea si ei ceva ulterior de la tine.

    Se uita lumea la prea putine filme cu Mafia :)

    00
  8. Cam asta e strategia multor site-uri pentru ca pana la urma oamenii vor sa monetizeze munca lor. E putin trasa de par comparatia dar si zoso.ro are acum articole cu plata lucru de care noi (cititorii) nu am fost anuntati de prima oara cand am intrat aici.

    00
  9. Interesant mi se pare si alta chestie: Cuban spune myspace dar nu google+….de ce oare????

    00
  10. Asa a fost intotdeauna, din mai multe motive. Degeaba dai like daca nu interactionezi niciodata cu pagina. Daca vezi x posturi de la ei si nu comentezi sau nu dai like niciodata, nu iti vor mai aparea asa des.

    In plus, vezi posturile poplare, deci daca nu au like-uri multe, nu apar prea sus.

    Pe langa asta, conteaza ora la care publica ei postul. Daca tu nu intri intr-un interval de x ore pe Facebook, vei vedea alte posturi mai recente si/sau mai poplare in perioada respectiva.

    Posturile sponsorizate ajuta pagina sa ramana in top mai mult timp.

    00
  11. nu ajuta sa dai click pe Get notifications?

    00
  12. Si din prea mult exces de zel se ajunge la… faliment ?

    00
  13. @irina +1, mare scofala, daca esti asa interesat de un brand bifezi si get notifications si iti vor aparea toate postarile

    00
  14. Radem, glumim insa eu stiu de o gramada de fraieri care dau cu banul pentru promoted posts. Pentru ca e o tactica de business desteapta si pentru ca FB inseamna media a sute de milioane de oameni, care voteaza cu Cryn, gen :-)

    00
  15. Salut. Imi pare rau, dar nu cred ca ai inteles ce fac Promoted Posts. Toata treaba asta are ca punct de plecare implementarea listelor de pe Facebook.

    Lansarea listelor a facilitat intr-un fel organizarea news feed-ului si update-urilor. Paginile la care am dat Like sunt impartite intre lista predefinita “Activities” pentru cele mai des urmarite, si o lista creata de mine “Altele” pentru pagini mai putin importante – seriale, filme, etc. In acest mod primesc absolut toate update-urile facute de toate paginile la care am dat like. 100% updates.

    Bineinteles ca, pentru a vedea mai repede postarile care au interactiune mai mare – semnificand ceva stire mai importanta – am bifat si “Show in news feed” pentru a le vedea in feed-ul principal si nu doar in feed-ul de lista. Dar in feed-ul principal vad DOAR ce e important, nu toate update-urile.

    Totusi pentru ca oamenii nu vor sa acorde 2 minute sa citeasca cum se folosesc listele alea si cum schimba fluxul informatiei, brandurile au acelasi reach nasol. Astfel, ca timpul investit in acele pagini sa nu fie degeaba, a fost introdus Promoted Posts. Daca utilizatorii sunt batuti in cap facuti gramada, asta e, mai scoatem un tool pentru branduri. Sa le ajutam sa aiba expunere cat mai mare. Macar pentru cateva update-uri.

    Este imposibil sa nu fi vazut in news feed acelasi post de 2 ori consecutiv cand se testau promoted posts.

    Si nu poti sa spui ca utilizatorii nu sunt batuti in cap. Sigur ai intalnit o gramade de firme care si-au facut profile in loc de pagini pentru ca au auzit ei ca e ceva cu Facebook-ul asta. Sau n-au fost in stare sa urmeze cateva reguli ce tin de Cover Photo si le vezi pline cu preturi, adrese, reduceri, numere de telefon etc. Astea nu sunt facute de fantome ci tot de oameni care utilizeaza platforma prin profile personale.

    Cei drept, existau si alternative free. Dar na, baietii au vazut o oportunitate si au profitat de ea.

    00
  16. Cei mai amuzanţi sunt comentatorii cu “facebook o să moară sigur în două luni”. Numai specialişti

    00
  17. Nu ca nu sunt de acord cu faptul ca facebook va disparea, dar a spune ‘facebook va disparea’ fara sa dai un termen in care va disparea, termen cel mult mediu daca nu scurt nu e mare smecherie – in 10 ani pot garanta ca nu vom mai folosi nici unul dintre softurile pe care le folosim acum… si daca n-am dreptate nimeni nu va tine minte ca am garantat asta. @Toma e singura exceptie, el zice ca va disparea foarte curand, restul o ard cu prognoze de ordinul anilor.

    In alta ordine de idei, ma bucura ideea ca, odata cu facebook-ul, va disparea si expresia initial funny apoi ajunsa cretina prin suprafolosire ‘fakebook’.

    In ultimul rand, prezenta companiilor pe facebook e o cretinitate – facebook-ul ar trebui sa fie o legatura intre persoane fizice, cel putin asa a fost gandit, si extinderea serviciilor oferite in asa fel incat sa intre si companii etc a fost facuta cu hei-rupism tipic, cand s-au prins cei de la facebook ca e rost de ceva bani. Personal n-am dat like nici unei companii – why thr fuck would anyone care ca mie imi place Nike? – si ma irita toti cei care folosesc facebook-ul exclusiv pentru a-si promova blogul sau activitatea profesionala. Intru pe facebook sa vad ce mai faci tu, ca persoana fizica (sau fiinta umana, cum vreti voi) nu sa vad ce-ai mai scris pe blog sau unde deschizi un nou magazin, chestii pentru care intru pe blog sau pe site-ul companiei tale.

    / rant over.

    00
  18. @Jordan. asta e marele paradox al facebookului: este o retea de prieteni, motiv pentru care a ajuns la 1 miliard de useri, dar daca incepe sa isi bage coada publicitatea, omu’ se enerveaza si miliardul ala e decimat in 6 luni. suckerberg ala e intr-o mare dilema: sa le bage publicitate fortata userilor, enervandu-i si alungandu-i de pe site, sau sa ii lase sa vorbeasca in liniste despre pistoale si femei, fara sa faca si el un banut cinstit? grea dilema. pur si simplu feisbuceala nu e un biznis chiar asa mare cum crede lumea cand aude de miliardul de utilizatori.

    00
  19. pai omu’ deja e enervat la culme. din moment ce iti baga pe git sute de oameni pe motiv ca “ai un prieten comun”… iti bagi ceva in el de site.
    atit timp cit fb nu ofera niste servicii reale, nu o sa supravietuiasca. FB cam stie cine esti, ce iti place si ce nu sau ce probleme ai putea avea.
    Exemplu 1 de serviciu oferit: Poate sa iti ofere un stream de stiri personalizat. sa zica: ba, lu asta ii place sa citeasca. ia sa ii bagam noi sub nas frumusel niste stiri despre carti. si poate si cumpara, prostu’. sau: lu’ asta ii plac filmele. ia sa-i bagam noi sub nas niste stiri despre filme. si tot asa.
    Exemplu 2 de serviciu oferit: poate sa vina cu o solutie sa zica: ba, astia 20 sint in clasa a 12 a, miine dau bacu. ia sa ii intreb io: vreti ba niste meditatii? avem noi un om, voi sariti cu banu, v-am rezolvat macar de un 5 acolo, cit sa nu fiti bita.
    dar stii ce? pe ei de fapt ii doare in cur, banu’ sa iasa. prefera sa ramina un site de gargara, in loc sa devine un site de prestare de servicii.

    00
  20. Promoted posts ca promoted posts. Dar sa nu va puna dracu sa activati photo sync pe mobil. O sa va apara tuturor bannere in curand.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link sau de la PCGarage prin acest link.