O explicație pentru graba și mizeria șoferilor

Iulian Enache scrie azi pe fb:

Primesc pe mail informări de la Infotrafic zilnic. În România e carnagiu. Nu există nicio zi fără morţi şi răniţi. În ultima vreme s-au înmulţit accidentele cu camioane, TIR-uri, platforme, chestii mari, în general. Ieri s-a răsturnat un autotren, iar altuia i-a zburat o roată în mers. Astăzi un cetăţean a adormit la volan şi a intrat pe contrasens; patru răniţi. Altul a întors, ieri, pe DN1; l-a pocnit o maşină care circula regulamentar şi l-a aruncat 20 de metri până în câmp. Alţi patru răniţi.

Nu vă înţeleg, zău. Nu înţeleg ura şi disperarea cu care conduceţi. Nu înţeleg nevoia de a fi în faţa celuilalt, lupta aia pe viaţă şi pe moarte ca şi cum ai fi pilot de Formula 1. Relaxaţi-vă, suntem deja primii, suntem pe primul loc. Suntem pe primul loc în Europa la numărul de morţi în accidente auto (şi la numărul ăstora, cred). Omorâm bărbaţi, bătrâni, femei, copii. Intrăm pe contrasens pe autostradă, întoarcem şi depăşim peste dublă linie continuă, pe serpentine, gonim cu 200 la oră pe drumuri oribile. Suntem de o inconştienţă criminală, de o prostie feroce, de o disperare stelară.

Mă uitam zilele astea la un filmuleţ dintr-un orăşel din Moldova. Un autotren care trece pe roşu cu o super viteză, un jeep care dă să intre pe banda lui prin intersecţie fără să se asigure, se fac praf, intră şi în cei care aşteptau, regulamentar, la semafor să facă stânga, un copil mic, gen câţiva anişori aflat pe scaunul din faţă (!) în jeep, fără scaun, fără centură (!) e proiectat pe geam după autotren, îl iau nişte oameni în braţe şi fug cu el, traversând fără să se asigure nicio clipă.

Ce se întâmplă? Ce naiba se întâmplă? Poliţia e slabă, asta e realitatea, şi nu reuşeşte să-şi depăşească condiţia de pândar stătut, nu impune legea unde trebuie, nu e permisivă unde trebuie. Poliţiştii sunt ţinuţi pentru coloane oficiale, şi nu sancţionează, în general, decât ce sunt scoşi în stradă, în ziua aia, să sancţioneze. Şi e percepută ca slabă, şi oamenii se comportă ca animalele.
Dar asta e tot? Suntem idioţi, nebuni, criminali, animale însetate de sânge? Dacă nu stă cineva cu bâta pe noi nu suntem în stare să nu fim criminali şi idioţi, ştim doar de frică, precum nişte troglodiţi? Ştiu că sunt întrebări retorice, dar nu pot să nu mă minunez. Ne pierdem răbdarea pe şosea ca nişte copii mici, ne îmbufnăm, smucim, ţâşnim, înjurăm, forţăm, avem pretenţia cretină să dispară tot din faţa noastră şi să ajungem instant unde avem nevoie, să mergem printr-un oraş care e pe primul loc în Europa la trafic infect cu 90 la oră şi drept, fără să ne iasă nimic în cale, ne batem, ne scuipăm, ne împuşcăm pentru un loc de parcare, să nu mergem 20 de metri pe jos?

Pe bune, chestia asta e scăpată de sub control. Şi nu de acum. Buboiul nu s-a spart decât în Piteşti, din pură întâmplare. Dar nu pot să nu mă întreb de ce poliţiştii care m-au examinat pe mine conduceau maşini de zeci de mii de euro. De ce văd zilnic pe drumul spre muncă sute, mii de oameni care ÎN MOD CLAR NU ŞTIU SAU NU VOR SĂ ŞTIE regulile de circulaţie. De ce nu ne putem stăpâni niciun pic şi cădem pradă primului impuls, asemenea porcului. De ce trebuie să ucidem oameni zilnic, să răpim familiilor taţi, mame, fraţi, surori, copii. De ce trebuie să ne rugăm zilnic când ieşim din casă să ajungem vii la destinaţie.

Şi lipsa asta de conştiinţă. Pur şi simplu, singura soluţie e reexaminarea tuturor posesorilor de permis. Pe bune, după reguli clare, cu camere video, cu psihologic făcut dur şi pe bune, nu tâmpenia aia cu butonaşe şi pedale, pe care ar trece-o orice psihopat internat la balamuc râzând, în timp ce strânge de gât o asistentă.

Şi apoi aplicarea legii ca într-o ţară civilizată, tuturor, peste tot, tot timpul. Să nu mai travesreze oamenii pe roşu prin faţa poliţistului în cele 364 de zile din an când nu are acţiune de amendat pietoni. Să nu mai treci pe galben sau roşu la toate semafoarele. Să nu mai accelerezi când vezi pietonul pe marginea trecerii că lasă, am timp să trec eu primul.

Să nu mai scapi făcând o porcărie de 99 de ori din 100. Ci poate, dacă ai un super noroc, să scapi o dată din 100 de încercări, şi în rest să iei amendă, să rămâi fără permis, să te duci la puşcărie.

Cum e normal, şi cum le datorăm familiilor rămase fără cei iubiţi.

Eu înțeleg ce spune. Sunt de acord cu tot ce e acolo. E carnagiu pe șosele, poliția rutieră e în mare parte degeaba, bătrânii și idioții fac prăpăd, suedeji fără acte, mașina radiate sau pe bulgari și tot așa.

Dar eu aș vrea să pledez cauza șoferului calm și civilizat, care vrea o lume mai bună și e conștient că trebuie să fie el primul de la care vine schimbarea. Și am compilat la repezeală o listă, doar de luna asta, un drum până la București, unul până la Sătic, jud. Argeș, unul până la Cheile Vârghișului. Menționez din capul locului că plec de acasă din timp, că nu am de obicei oră fixă de ajuns, nu plec nervos sau cu ideea că o să îi dau în gură până crapă mașina de sub mine.

Și avem așa:

  1. taximetriști și autobuze pe banda a treia pe DN1 în zona Otopeni, mergând cu 50km/h.
  2. șoferi care opresc la semafor în așa fel încât să nu-l vadă și când sunt claxonați că s-a făcut verde stau pe loc pentru că știu că ei sunt primii și trec oricum.
  3. șoferi neexperimentați puși la volan în zone foarte aglomerate. am depășit doi pe serpentinele de dinainte de Sinaia. pur și simplu mergeau cu 30km/h în zone unde se putea merge lejer cu 70km/h. coada după ei era de zeci de mașini. nu vorbim de o tanti sau un puști puși în situația de a se sui la volan și a ieși în aglomerație, ci de mașini pline de oameni și lăsată Maricica să conducă, că n-a mai condus de mult.
  4. jegoși ieșiți la plimbare pe centura Ploieștiului, pentru că ei oricum ajung acasă repede, nici nu se grăbesc, nici nu se dau la o parte. același lucru pe zona dintre Predeal și Brașov. eu am treabă până la Predeal, mă duc repede, nu am treabă cu aglomerația, merg încet și țin 30 de mașini după mine și nu e nici un polițist să îmi dea un șut în cur și să îmi spună că aglomerația e (și) din cauza mea.
  5. mașini oprite după curbă, pe banda de mers. a pus avariile și a oprit.
  6. polițiști care stau la pândă doar la șoferi din alte județe, în timp ce ai lor rup norma la infracțiuni.
  7. mașini improprii mersului pe șosea, pentru că nu le verifică nimeni. controalele alea ale RAR sunt apă de ploaie, trebuie făcute zi de zi, 2 ani, ca să elimine măcar 10% din rable de pe șosele.
  8. șoferi care pur și simplu nu vor să învețe să conducă, taie calea altora din neștiință, pune frâne aiurea, nu știu cât de mare sau cât de mică e mașina.
  9. șoferi care nu sunt atenți la drum, pentru că se ceartă cu cineva din mașină, pentru că sunt la telefon, pentru că motive.
  10. șoferi care pun frână când e verde și au liber în față. înțeleg să pui frână când nu vezi bine intersecția și te gândești că poate vine unul din dreapta sau stânga.
  11. jegoși care conduc mizerabil pentru că nu există pedepse.

Bun. Cum se traduc astea pentru mine, șoferul calm și civilizat? Am mai zis asta, pe ruta Brașov București, îmi ia în jur de 20 minute să mă enervez și să îmi bag picioarele. Plec de acasă bine dispus, mâncat, băut, futut, să mă văd cu oameni dragi. Bună dispoziție totală. Dau de primul jegos, ignor, dau de al doilea, de al cincilea, de al optule, de al 12 lea…și cam aici e declicul. Bă, dar las-o-n mă-sa, chiar toți, chiar pe mine, chiar așa? Nu e nimeni după mine, e 6 dimineața, chiar așa să îmi tai calea, deși avea vizibilitate și vedeai că nu vine nimeni după?!

Dacă ignor toți imbecilii și stau în curul tuturor moșcăiților, fac de la Brașov la București 4 ore. Am făcut și 5.

E o fază interesantă în București, pe care eu n-am avut curajul să o fac niciodată, și pentru că nu mă grăbeam niciodată prea tare: e coadă la semafor și vezi oameni care o iau pe linia de tramvai. Unul. Doi. Trei. Grăbiții și jegoșii. După care, pentru că nu există pedeapsă, restul oamenilor de bine. Care ar vrea să fie civilizați și corecți, dar dacă nu există pedeapsă? A fost un filtru la un moment dat pe faza asta, două zile la rând, anul trecut. ATÂT. Am luat 100 permise în două zile, e cazul să ne oprim, problema a fost rezolvată.

Declicul. Câți idioți suporți? În spatele câtor tâmpiți atenți la telefon poți să mergi? În spatele câtor mașini cu copii neprinși în scaun? Uită-te la rahatul ăsta de om, a frânat pe banda a treia a autostrăzii, pentru că și-a adus aminte că uitase gazul deschis. Crezi că s-a gândit vreodată după aia că putea să provoace un accident mortal? Apropo, de carambolul ăla pe ceață de la Constanța ce s-0a mai auzit? A făcut vreun jurnalist follow-up?

Oamenii se civilizează doar cu amenzi.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

133 comentarii

  1. NOU
    #1

    raspuns :
    LISPA EDUCATIE !
    *nu numai rutiera !
    PUNCT !
    – restul sunt vorbe inutile !

    00
  2. Pfffaa… de ce nu ai lasat video-ul de la final cu sunet? :D

    00
  3. Suntem niste salbatici. Avem gena de salbatici. Toti sunt antreprenori si se grabesc sa ajunga nicaieri!

    00
  4. Asta cu iesitul in fata ta desi in urma ta numai venea nimeni imi produce si mie declick-ul de fiecare data… Fie ca e pe autostrada si-ti iese de pe banda 1 la depasire desi tu vii lansat ( si dupa tine nimeni), fie ca iese de o strada laterala fie o mie si una de alte situatii … Este pur si simplu definitia stilului romanesc de viata – ma doare-n pula de restu’, sa ma astepte/sa suporte etc. Daca am avea mai mult grija si respect pentru ceilalti lucrurile ar fi mult mai bine si nu numai in trafic.

    00
    • @geretus: mai iesi si tu din satul tau coa’.
      In Germania pe autobahn fara limita de viteza cei de pe prima banda dau semnal scurt si se baga in depasire, chiar daca tu vii cu 200km/h. E obligatia ta sa franezi (si esti vinovat 50/50 cu cel pe care l-ai busit din spate daca aveai peste 120km/h).
      Dar in ciuda disconfortului creat de asta se circula extraordinar de ordonat si in siguranta, chiar daca vitezele de rulare sunt mult mai mari decat la noi (in medie).

      00
    • Deci dacă mai aud o singură dată de Germania o iau cu capul! dude, autostrăzile alea în Germania sunt foarte vechi, asfaltul este de căcat și dacă vreodată cumva reușești să mergi mai tare, să fi sigur că cel din fața ta se va băga într-o depășire la 110 km/h.
      TOȚI DORM PE BANDA 2. TOȚI! Lăsați-mă cu mitul ăsta de Germania pulii. Să nu mai vorbesc de zonele cu lucrări. Mai rău decât în Germania se conduce doar în Bulgaria și în România.

      00
    • Gany…mai citeste o data despre ce a zis omu de mai sus „germania”.
      Nu e chiar asa rau pe cat descrii tu, dar nici nu e „vai, GERMANIA!!!”. Mie imi place mai mult Ungaria, de exemplu.

      00
    • ungaria e foarte mișto. ai bani de amendă? plătește. nu ai bani? marș și fă rost de bani!!! pe jos!

    • @gany: cred ca am mers pe autostrazi diferite in germania.
      Da’ asta spuneam si eu, ca nemtii se baga brusc pe banda 2, si n-am vazut flashuri si claxoane pe tema asta.
      Dupa ceva mii de km prin Europa in Germania pe autostrada m-am simtit cel mai in siguranta, si asta mergand cu viteza mare (in general se merge pe la 150 pe banda 1 daca nu e limitare la 120).

      00
    • Lol! In Germania chiar e ok si lumea circula pe prima banda. Ungaria mi se pare ca e ceva intre Romania si tarile germanice, o zona de tranzitie. Se simt diferenta clara de educatie si bun simt cand treci din Austria in Ungaria, respectiv din Ungaria in Romania.

      00
    • @Gany

      Ai grijă Gany, i-ai supărat pe germanofili – bolnavii la cap care cred că alții sunt superiori fiindcă sunt străini.

      00
    • Ies in fata camionete, ies gagii cu Passat care se poarta de parca au Ferrari, ies pana si carute. Deja cand imi taie calea un BMW, situatia capata un aer familiar, daca are numere de BG, atunci e totul in regula

      00
    • Vali am avut noroc pana acum in ungaria si nu am luat amenda. Bine, mai greu sa iei amenda cand mergi sub limita cu vreo 20. Mai ales cand gazu la ei e scump :p

      Dar. Austria e asa si asa. Cehia are autostrada proasta pe alocuri. Franta e oribila. Olanda… Misto, dar am mers prea putin sa imi fac o parere.
      La astia ai mei e ok. Au 120 limita si sunt oameni care o si respecta

      00
    • Hai toți în Germania să le futem ălora traficul. Ia mai dă-i în morții lor de nemți, prea sunt lăudați. Laudele noastre unde e?

      00
    • Nu am mers prea mult prin Germania, dar mereu, când dau semnal, cel care vine din spate frânează ca să mă pot băga. O dată mi s-a întâmplat să nu mă lase unul. Avea număr de Bacău.

      00
  5. E doar romania, ce va mirați atât.
    Cine umblă pe aici? Cumva analfabeți si țărani?
    Intervine vreunul daca vede o mămică cu cărucior de copii ca traversează regulamentar. Sau cu copii de mana fug printre mașini oprite la semafor.

    00
    • Traversează neregulamentar.

      00
    • Zici? Ai incercat India? E prea departe? Incearca nordul Italiei, Bolzano, cu toti tractoristii caratori de mere. De rusi nu comentez, ca au toti camere de bord fara un motiv anume. Nu cred ca este doar Romania, cred ca este doar nesimtirea.

      00
    • @Boss: De ce să ne oprim la „țărani”? Hai să le anulăm permisele celor din provincie. Să scoatem regiile locale de transport din faliment.

      – Ia zi, șefu’, vrei permis?
      – Da
      – De unde ești?
      – Lugoj
      – Ce treabă ai tu în Lugoj de îți trebuie permis? Îți dau permis doar dacă de 2 ori pe zi uzi florile din fața căminului cultural.
      – Stai, șerifule, că eu vreau Beul.
      – Aaa, ești pizdos. Ia tu de aici suprataxă la bilet de autobuz și CFR, ca să nu mai faci pizda mare.

      00
  6. Total de acord,iar concluzia e BETON.
    Coerciția duce la civilizare si sa nu avem impresia ca la alte popoare a fost(este)altfel.

    00
  7. si eu plec zen la drum, bine, nici nu ma enervez prea tare pe idioti, dar nu ma pot abtine sa nu mai dau un claxon sun flash ceva cand oamenii sunt chiar retardati la volan.

    Cel mai mult ma deranjeaza cei care forteaza depasirea fie ca au cu ce, fie ca nu, si intra la limita inapoi pe banda. Oamenii astia ar trebui arestati pt tentativa de omor.

    00
    • Ieri am venit acasa dupa un drum de cateva sute de km. In general a fost linistit, am vazut putine depasiri riscante in fata mea, dar inainte sa ajung acasa am crezut ca o sa vad un accident frontal live.
      Drum drept, urcam un deal, in fata mea o Toyota de-aia mica, Yaris sau Aygo (cred ca a doua varianta) s-a gandit sa depaseasca desi din fata venea o masina (care cobora dealul). A inceput depasirea, eu am pus frana din instinct, iar cel care venea din fata deci cobora dealul cred ca a oprit de tot (avea ceva SUV nou, altfel iesea rau), nici macar nu a avut timp sa schiteze ceva catre Toyota. Mai incolo am ajuns masina din spate pe drum drept, am dat sa o depasesc si in timp ce eram in dreptul ei ea a inceput sa accelereze (m-am uitat atunci, era o femeie tanara, la vreo 30 de ani, se uita fix in fata), noroc ca de obicei ma pregatesc la viteza mare sa nu dau de unul ca astia si am trecut de ea. Viteza cam 120kmh dupa depasire.
      Nu stiu ce a fost in capul ei, dar daca dai de un sofer inconstient ca asta din exemplu, daca nu esti atent si nu ai reflexe bune poate iesi urat, din simplul fapt ca ai ghinionul sa fii pe langa el.

      00
  8. Pai nu am vrut noi să nu mai stea poliția la pândă?
    Cine să mai sancționeze contravențiile, adică faptele mărunte dar care însumate în câteva ore de condus îți provoacă silă?

    00
  9. Am fost plecat vreo 3 săptămâni în Europa (Ungaria, Slovenia, Italia și Franța) în luna iulie. Total vreo 7000 km.
    Săptămâna trecută am fost la mare. 265 km de la capitala la 2Mai (total vreo 6 ore).
    M-a obosit mai mult drumul asta ( la întoarcere am venit pe DN3) decât periplul prin Europa.

    00
    • Am evitat Constanta (eu am avut treaba la Mangalia) si am luat-o prin Dobrogea.

      Daca eviti Constanta si bucata aia de 4 benzi spre statiunile de pe litoral, unde e tzigania maxima (Constanta e oras mort, se stie) scapi de o gramada de nervi si reduci drumul cu o ora.

      Singura mizerie mai ramane centura capitalei. Pe care n-am putut-o evita din pacate.

      In rest, drumul meu spre mare a avut 2 bucati de autostrada – Ploiesti – centura Bucuresti – Medgidia.

      Vreo 3 ore am facut intre Bucuresti – centura si Mangalia.

      00
  10. A mai fost un caz acum câteva zile, au murit 2 gravide parcă… fratele proprietarului maşinii: “Au vrut să facă o întoarcere spre acasă, că au uitat nişte acte. Şi a venit cineva în ei, brusc. Vedeţi şi dumneavoastră uşa cum se prezintă.”

    Cel mai mult mă enervează cei care dau flash-uri când ești în localitate și mergi cu max viteza legală în respectiva localitate.

    00
    • Si in localitate tot pe dreapta se circula, chiar daca mergi tu cu maxim legal.

      00
    • In localitate nu se aplica circulatia pe B1, B1 poate fi obligatoriu la dreapta, poate tu in jumatate de km faci stanga, sau sunt boi parcati pe dreapta si ar trebui sa faci slalom sa respecti legea. Daca dai flash-uri in oras sa se mute aia din fata ta esti un b****giu.

      00
    • @Zarax

      De ce ți-e rușine? Bulangiu!

      00
    • Circulatia pe B1 se aplica peste tot si esti bulangiu daca nu respecti legea.

      00
  11. Solutia e simpla : sa-l arzi pe sofer la asigurare, doar ca nu se vrea.

    Sa luam exemplu de la altii daca metodele noastre nu functioneaza:
    1. Asigurare pe sofer nu pe masina ca acum, nu inmatriculezi masina pe numele lu bunicu si platesti 100 de lei pe an.
    2. Punctele sa nu mai expire dupa 1,2,3 luni, in fiecare an sa perzi un punct si la un anumit numar de puncte sa ti se anuleze carnetul si dupa un numar de x ani sa poti face iar scoala.
    3. Punctele sa conteze la asigurare. De exemplu daca ai 6 puncte ( 6 ani termenul in care se prescriu conform punctului 2) sa platesti in fiecare an asigurare: prima + 6 * prima, timp de 6 ani. La o asigurare de 1000 de lei pe an, daca trebuie sa dai in fiecare an 7000 de lei timp de 6 ani parca iti vine sa iei transportul in comun sau sa te potolesti
    4. Sa se foloseasca camerele de la rovinieta si pentru detectarea masinilor fara asigurare.
    5. Daca esti prins fara asigurare pe langa amenda sa se confiste masina. La ridicarea masinii de la politie soferul prins conducand ( nu proprietarul ) trebuie sa aiba asigurarea valabila.

    Si se mai pot implementa si alte metode.

    00
    • Solutia e simpla si tu produci o formula care ii ia 10 ore lui Dorel sa o inteleaga.

      Cred ca mai simplu e sa isi faca treaba politia (nu scriu cu P mare ca nu prea merita). Amenzi la aruncat chistoace din masina, amenzi la vorbit la telefon la volan (poate dublu daca masina are BT din fabrica), amenzi la depasiri aiurea, amenzi la treceri peste dubla continua, la depasiri pe treceri & shit. Cand e de luat carnetul, luat pe bune.

      Cu alea se rezolva 90% din probleme. In restul timpului pot sta in boscheti din partea mea.
      Am mai scris o data pe aici parca, sa aiba amenzile precompletate, sa ai PV-ul in 10 secunde cu numele tau, dat prin geamul deschis, nu ca acum ca stau 10 minute dupa niste tufisuri si iesit in fuga cand treci pe acolo (am patit recent), dat amenda la 65kmh, stat 13 minute (pe ceas) dupa PV, oprit doar 2 masini odata ca nu era loc de oprit mai multe, apoi dupa un sfert de ora nu mai erau in zona aia.

      E 2018, exista camere peste tot, se pot folosi.

      Nici strainii nu sunt civilizati ca asa s-au nascut, ci ca amenzile sunt mari si se dau. Ai in oras 10 intersectii cu probleme? Pune camere in toate directiile si trimite amenzi acasa. Pariu pe cat vrei tu ca in 2 luni nu mai sunt probleme in intersectiile alea.

      00
  12. Bun, și vina cui e că poliția e “slabă”?
    Cine scoate telefonul și face pe reporterul când e oprit, idiferent dacă a greșit sau i se pare că nu?
    Face poliția legi?
    E de vină poliția că amenzile sunt degeaba și că se sperie de amenzi doar oamenii care de obicei nu intră în conflicte penibile? (Pentru că ei au un venit care poate fi poprit)
    Am văzut atitudini de români educați la Oreste, boureanu, Năstase și mulți alții care nu au fost mediatizați.
    Iar roman, boul ăla analfabet de la pnl vrea o poliție și mai slabă.
    Cum să fim civilizați cu amenzi?

    00
  13. Fain „articolul” si din pacate foarte adevarat. Suntem niste gandaci de bucatarie si problema se poate trata ca atare.

    00
  14. fara a ignora „lipsa totala de capacitate” a unor soferi (la modul extrem de periculos)..
    as tinde sa cred ca partea cea mai mare de vina pentru multele accidente intamplate la noi o are lipsa infrastructurii rutiere in general si mai ales lipsa infrastructurii rutiere corespunzatoare.

    cam cum sa faci sa mergi perfect regulamentar traversand tara pe diagonala?
    nu poti.
    si nu poti nu pentru ca nu vrei, ci nu poti pentru ca drumurile / parcarile aiurea / lipsa de marcaje / gropile de netrecut / etc nu iti dau voie.
    si nu poti si pentru ca mergand cu viteza maxima de 50 km/h in mare parte din drum.. ajungi peste 3 zile si obosit (deci risc crescut de incident).

    in loc de concluzie:
    da, trebuie edicatie rutiera (si skilluri mai bune de sofat)..
    dar trebuie si infrastructura mai buna

    00
    • ai dreptate doar pe jumătate. da, sunt și accidente din cauza șoferilor care trag de volan ca să evite gropi sau alte minuni de gen, dar majoritatea nu au legătură cu infrastructura, ci cu șoferul în sine, care fie e prost, fie e jegos. da, ok, sunt tâmpiți care depășesc unde nu văd pe valea oltului, și în fiecare săptămână e un accident acolo.

    • Ce vrea my man john să spună este că, oricât de bine ai conduce, nu poți evita un cretin pe contrasens într-o curbă fără vizibilitate. Or, dacă am avea 3000km de autostradă*, incidentele de soiul ăsta s-ar reduce considerabil, fiindcă astfel de manevre ar mai avea loc pe segmente cu trafic redus, deci riscul să te și întâlnești cu nebunul ar fi mult mai mic.

      *pentru o mai bună vizualizare a celor 3000km

      A0 – Centură București = 100km
      A1 – Nădlac – AR – TM – Deva – Sibiu – Buc. = 600km
      A2 – București – Constanța = 200km
      A3 – Borș – Cluj – TGM – BV – Ploiești – Buc. = 600km
      A4 – Ovidiu – Vama Veche = 80km
      A6 – Lugoj – Calafat = 300km
      A7 – Ploiești – Bacău – Siret = 450km
      A8 – TGM – Iași – Ungheni = 350km
      A10 – Sebeș – Turda = 70km
      A13 – Sibiu – Brașov – Bacău = 300km

      00
  15. 12. Jegoși care niciodată nu semnalizează atunci când schimbă banda ori direcția de mers.

    Am început să sun la poliția locală și să le semnalez locuri sau situații în care ar putea da amenzi și civiliza mârlanii. Erau foarte uimiți când le-am spus că principalul motiv pentru care e plin de nesimțiți în trafic este faptul că probabilitatea ca nesimțitul să fie sancționat este minimă. A făcut-o o dată, n-a pățit nimic, o face și a doua oară și din întâmplare se transformă în obicei. Amenda în România este un eveniment izolat, nu o regulă, așa cum tot o regulă este și pentru nesimțit să-și lase mașina fix acolo unde are treabă, de exemplu. Regula de a fi jegos în trafic se anihilează doar prin regula de a amenda cu regularitate jegosul.

    00
    • Politistii sunt mai tot timpul uimiti. Parca trec dintr-o uimire in alta, ca niste fluturasi din floare-n floare (pun unintended)

      00
  16. Pb mare e infrastructura precara. De aici pleaca toate. Cum rahat sa nu te enervezi cand ai medie de 50km pe unele drumuri nationale cand e aglomerat ? Nu mai zic de hazardul depasirilor si a drumurilor serpuite unde nu vezi, de camioane ce merg la consum, masini ce nu au ce cauta pe sosele, tractoare, carute, plin de sate, betivi, biciclisti si vai de pula noastra.

    00
    • Aproape 600km dus-intors pana in Maramures, viteza medie 50km/h. Cand ma gandesc ca traseul dus era de sub 250km si timpul estimat de navigatie (si realizat) era de 4 ore, iar daca ar fi fost o autostrada era redus cam la jumatate, imi vine sa urlu. Cateva ore in care nu tineam copiii in scaun, de exemplu.

      00
  17. La faza interesanta din Bucuresti:
    Art. 103 din Regulamentul de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002
    „Pe drumul public cu cel mult doua benzi pe sens si cu o a treia banda pe care este amplasata linia tramvaiului lânga axa drumului, conducatorii de vehicule pot folosi aceasta banda, cu obligatia sa lase libera calea tramvaiului, la apropierea acestuia.”

    00
    • CAPITOLUL V
      Reguli de circulaţie

      SECŢIUNEA a 3-a
      Reguli pentru circulaţia vehiculelor
      Art. 120

      (1) Se interzice depăşirea vehiculelor:

      i) când pentru efectuarea manevrei se încalcă marcajul continuu, simplu sau dublu, care desparte sensurile de mers, iar autovehiculul circulă, chiar şi parţial, pe sensul opus, ori se încalcă marcajul care delimitează spaţiul de interzicere;

      00
    • dorel ca orice dorel… ai gasit fix articolul care te intereseaza. acum cauta-l si pe ala in care schimbarea benzii de circulatie se face fara stanjenirea celor care circula deja pe ea.

      in traducere libera asta inseamna ca ai voie sa mergi pe linia de tramvai in conditiile precizate iar acolo unde acest drept se termina te opresti si acorzi priorittate tuturor celor care circula deja pe banda normala. chestie care in bucuresti poate dura oriunde intre cateva ore si o vesnicie.

      acelasi lucru este valabil si pentru benzile speciale pentru stanga sau dreapta cu preciarea ca alea de obicei sunt separate cu linie continua.

      de asemenea mersul pe banda libera si reincadrarea si oprirea in fata coloanei, eventual dincolo de trecerea de pietoni se cheama trecere pe rosu si neacordare de prioritate pietonilor.

      toate astea se pedepsesc cu suspendarea dreptului de a conduce pe drumurile publice, amenda si puncte de penalizare.

      00
  18. Poate frana aluia din clip are vreo legatura cu semnul ala mare de circulatie cu limita de 80km/h? Ma indoiesc ca aveai 80 de km pe ora si ala avea 50 de te-a incetinit. Sau respectam doar regulile care ne convin?

    00
  19. Noroc ca #mienumisepoateintampla, ca si la colectiv, ca si cu dezinfectantii din spitale si la fel cu toate celalalte. ROmanilor nu li se poate intampla toate astea, stati linistiti.
    Votati PSD si totul va fi bine!

    00
  20. Am urmarit si eu postarea domnului si o sa mai adaug cateva precizari:
    1.Drumurile din Romania sunt o gluma sinistra. Nu ma refer la faptul ca trec prin 100 de localitati, ci pur si simplu drumurile in sine cum au fost gandite de cine au fost gandite nu au fost gandite la volumul de trafic aferent. Ca si idee, eu nu cred ca exista o institutie din Romania care sa poata masura reala precis, volumul de trafic pe valea prahovei sau e85, astazi pe la orele serii.
    2.Parcul auto, este invechit cu masini de proasta calitate. Ca si idee, in continuare romanul cumpara cele mai ieftine cauciuri sau cele mai ieftine consumabile.
    3.Oamenii care scot masina si o folosesc doar de dragul de a o scoate, fix in orele critice cand e aglomeratia maxima. Aceeasi oameni, raman iarna sinistrati cand pleaca la drum, fara echipament de iarna in blugi de vara.
    4.Soferii. care vin din orase mici si sunt obisnuiti cu traficul de acolo si nu inteleg chestii de bun simt, pe care orice om care tranzitat bucurestiul sau orice alt oras mai mare le intelege.
    5.Cocalarii, care forteaza tot ce poate fi fortat, pentru ca stiu ca in esenta nu risca ceva. Aici e o intreaga discutie, dar nu ar fi mai simplu, de montare de camere prin zonele cu accidente dese pentru a tempera din vitezomani. Si camere misto, care sa iti vada si fata cand conduci sa nu mai mearga vrajeala, ca stai conducea nevasta-mea…

    Si in final, as vrea sa existe o linie speciala unde eu, participant la trafic sa pot reclama dobitoci, care fac idiotenii in trafic, fara sa ma plimb prin nspe interioare si oamenii aia sa fie cumva amendati.

    00
    • Exista 112. Poti sa reclami ce vrei. Pana isi misca ei hoitul ala pleaca linistit.

      N-au masini de patrula (logan ruginit nu se pune), n-au salarii, n-au motivatie.

      00
  21. Bun, nu comentez preambulul cu „șoferul calm”. No offence, dar am văzut niște filmulețe, n-aș merge cu tine nici până la alimentara din colț.

    Vreau să spun alte trei chestii:

    1. un prieten, președinte de judecătorie mare (reședință de județ) mi-a spus că în jur de 60-70% din procesele verbale se contestă. Probabil mulți dintre voi știți cât durează un proces cu primă instanță plus apel. La mine, la un accident, boul care m-a bușit a stat 2 (DOI !) ani cu permis până s-a terminat procesul. Dacă vă întrebați de ce sunt aglomerate instanțele, iată o cauză.

    2. altă prietenă, avocată (vedeți, m-am aranjat, am acoperire pe ambele maluri ale justiției) s-a ofuscat foarte tare când am întrebat-o două chestii:

    a. dacă vrei contestație, de ce să nu facem conturi escrow în care să pui tu o taxă. Câștigi, îți dăm banii înapoi. Nu, la revedere, rămân ca și cheltuieli de judecată! Răspuns: vai, dar cum, dar restricționăm accesul la dreptate, etc, căcaturi.

    b. o ”instanță” intermediară, o structură la nivel de județ din N polițiști + N judecători unde în maxim 2 săptămâni să se proceseze orice mizerie de contestație. Răspuns: nu se poate pentru că pitong!

    3. Bonus, orice filmuleț cu o contravenție să poată ajunge la poliție și pe baza ei să poată fi sancționat șoferul/proprietarul. Ăsta al tău cu adormitul de pe B3, căutat în baza de date, trimis acasă amenda. Să știi că oricând poate să te filmeze unul făcând o prostie.

    00
    • Mai e o chestie cu mersul pe banda 2 sau 3, dupa caz. Poate esti din zona si cunosti drumul, urmeaza o serie de gropi pe banda 1 si vrei sa le depasesti. Te filmeaza unu’ vreo 15 secunde, te da in gat la militian dar ala nu stie daca ai mers 50 de metri pe banda 2 sau vreo 10 km. Deci e cam aiurea in acest caz. Se preteaza foarte bine, insa, la chestii de genul: depasirea pe linie continua plus trecere de pietoni. Acolo da, da-i cu amenda.

      00
    • știi cum e asta? „acum 10 ani, pe banda 1 erau numai gropi, acum s-a reparat, dar noi tot pe banda a doua circulăm”.

    • Punctul 3 il doresc aplicat si eu (chiar foarte mult). Cum am putea sa il transformam in lege?

      00
  22. De acord la treaba asta cu plecatul zen. Pe drumuri scurte reusesti sa ramai zen, daca ai plecat setat. Dar daca se nimereste sa fi avut si o zi proasta, mai dai si peste vreo 2-3 prosti d-astia din exemplele tale si te umpli de nervi instant.
    Sunt foarte multi nesimtiti, carora nu le pasa de nimeni. Eu am treaba aici, aici opresc, nu conteaza ca am loc de parcare peste 10 metri sau ca opresc aici unde e o singura banda.

    00
    • Eu plec zen, ma enervez cand dau de idioti, injuraturi-flashuri-claxoane, redevin zen dupa 2-3 minute.
      Problema e cand idiotii apar mai des de 2-3 minute. Dar asta se intampla de obicei in Bucuresti, unde prefer metroul :)
      Sfatul meu: daca esti in continuare nervos dupa 15-20 de minute sau daca observi ca iti afecteaza concentrarea, opreste in prima benzinarie, fa un pipi, bea un suc (NU cafea/cola/energizant). Ajungi cu 10 min mai tarziu la destinatie, dar ajungi.

      00
    • eu scap o injurătură și mă calmez. mă ajută că de obicei ascult standup și sunt atent la ce zic ăia, nu îmi fac nervi la proști.

  23. Oradea- Cluj: au pus in toate satele insule de „calmare a traficului” dar proiectate foarte prost si construite si mai prost. Numai calmare nu produc, chiar din contra. Plus limitari la 30km/h din pas in pas. Ajungi sa faci 150km in 3 ore jumate, daca mergi corect. Te apuca dracii si daca mergi singur pe drum. Oradea – Satu-Mare: drum relativ nou ( ca ani ) dar in stare muuuult mai buna, alt proiect, alte insule, parca as fi in alta tara.
    Un exemplu punctual: Osorhei, la iesire din Oradea spre Cluj. Un asa-zis sat cu iluminare zero spre nimic, drum din 1900 toamna ( desi asfaltat relativ recent ) plus celebrele insule care daca te apuca noaptea sau vreo ploaie acolo, nu le vezi nici daca mergi cu 30. Au pus foarte multe panouri pe ele dar care se murdaresc repede si nu-ti dai seama daca-i panou de semnalizare sau e o silueta umana. Horror. Sa fie rahatu’ cu motz complet, au tras si un sens giratoriu la iesirea spre Cluj, o hidosenie tehnica, ingust ca dracu’ si inalt sa nu cumva sa vezi dincolo de el. Iar daca n-ai fost de multa vreme prin zona si prinzi ceata, te lipesti de zid ca o musca pleostita. Acum 4-5 ani inca era ok sa conduci spre Cluj. Acum deja e de groaza si nu neaparat datorita soferilor sau aglomeratiei. Soferii o iau razna din cauza infrastructurii.

    00
    • Pai nu stii si faza cu furtul la vopseaua reflectorizanta pentru marcaje?
      „În România, se fură până şi la marcajele rutiere. În loc să fie trasate pe o lăţime de 15 cm, aşa cum prevede legislaţia internaţională, ai noştri fac liniile continue mai înguste.
      Aparatele au înregistrat maximum 60 de lucși faţă de minimum 150 de lucşi cât ar fi trebuit să fie – conform caietului de sarcini impus de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.”
      Sursa: Inspectorul Pro

      00
    • giratoriile inaltate ftw…. nu stiu cine e cretinul care le-a inventat dar merita biciuit non stop.

      00
  24. Eu tot nu inteleg de ce se bate atat darabana cu „soferii”. Nu e ca si cum se urca omul calm, educat, empatic si cu o floare in suflet la volan si alter egoul lui se baga de-ampulea peste el.
    Aceeasi atitudine o regasim cam peste tot. La vecinii care arunca peste gard punga goala de pufuleti ca e ca si cum dispare intr-o gaura neagra, la colegii care lasa canile de cafea murdare ca sa le spele femeile de serviciu, la pietonii care asteapta pe prima banda si tot asa.
    Acum noi ce sa facem; ne plangem si ne plangem si ne plangem iarasi. In loc sa acceptam in plm ca in generatia noastra nu se va schimba nimic la nivel de societate romaneasca. Vrei sa schimbi, fugi. Si nu zic sa fugi din tara. Ci sa fugi de oameni. Iti programezi in asa fel viata incat sa ai contact cat mai putin cu cine nu ti-e familie. Ba chiar si de astia uneori.

    00
  25. Ce spui tu in articol e fake-news. Uite aici cum arată de fapt adevarul:

    http://www.automarket.ro/stiri/studiu-shell-in-romania-exista-6-tipuri-de-conducatori-auto-predomina-86507.html

    (glumesc!)

    00
  26. „Declicul. Câți idioți suporți?” – toti. Niciun motiv pe care le-ai enumerat nu e valabil ca sa conduci si tu ca un jegos.

    …dar din tot articolul tau eu inteleg ca tine de om – te lasi enervat de alti prosti si incepi sa conduci si tu ca ei pentru ca… aici nu am inteles motivatia.

    00
    • nici unul dintre motive, singular, nu e de ajuns, ai dreptate. dar când ai in 20 de minute câte unul se schimbă un pic lucrurile.
      conduci ca un jegos (1) ca să scapi de ei și (2) pentru că vezi că și ei conduc așa și nu sunt pedepsiți.

  27. D,aia e bine sa ai mincare bautura si gagica in masina. Te-ai enervat iti dai reset imediat.

    00
  28. faptul ca scrie pe harta ca e drum national sau european nu poate nega realitatea ca e un drum satesc, de carute, conduse de analfabeti. Realitatea e ca sunt carute pe drum si se merge pe jos pe marginea drumului, plin localitate, exact ca pe un drum de carute. Prin Busteni, Sinaia, Bucuresti. Repet, e drum de carute, indiferent ce scrie pe indicator sau ce ai visat tu si cat de bine te simti. Problema ta e ca ai iluzia ca poti sa mergi in 4-5 ore de la Brasov la Bucuresti si ca mergi pe un drum pentru autoturisme. Trebuie sa iti pui intrebarea care e viteza maxima pentru care e proiectat, 10-20 km/ora e decent pentru un drum de carute. Cum zicea cineva, daca elimini imposibilul, ce ramane, oricat de improbabil, e adevarul.

    00
  29. „Ce se întâmplă? Ce naiba se întâmplă? Poliţia e slabă, asta e realitatea..” – E usor sa dam vina pe politisti, dar in ziua votului cu noi ce se intampla ?, ce naiba se intampla ??

    00
  30. Râd. Când citesc comentariile și râd..

    În pălăria mă’sii.. Nu voi scoateți telefonu și filmați când va opresc milițienii? Nu voi cereți ordine de serviciu și mai știu eu ce căcat când vă opresc ăștia în trafic?
    P. L. M. Nu scrie în codul rutier ce trebuie sa faci când te oprește poliția?

    Esti prost dacă îți pui întrebarea: cum au luat ăștia permisul de conducere??? Pai voi cum l’ati luat? Nu tot cu 30 de km pe ora ați mers când ați avut examen? Nu ați respectat ordinele polițistului? Este asa de greu sa conduci 30 de minute (cât timp ești cu polițistul în dreapta) regulamentar, ca să iei permisul???

    00
  31. haha faza cu pietonii pe linia de tramvai si trecutul lor pe rosu am patit-o zilele trecute… franez ca sa nu-i calc, claxoneaza aia din spate ma uit la semafor wtf au rosu… si unu imi arunca un ba prostule :)) „te schilodeam tampitule si tot tu ai gura mare?”
    da…traficul din B ma depaseste, il evit cat pot.

    00
  32. din păcate, e o situație care se înrăutățește pe zi ce trece.

    în altă ordine de idei, am vreo 4-5 drumuri pe care le fac de câteva ori pe an. de 15 ani. asta face ca să știu cum a crescut fiecare copac de pe marginea drumului, cum a evoluat fiecare crăpătură în asfalt, cum nu se face nimic ca acele drumuri să fie mai bune etc. dar, mai ales, știu cât durează să parcurg acele drumuri și, de un an-doi, durează la fel de mult ca atunci când eram începător și aveam o mașină mai slabă. și asta pentru că, pur și simplu, a lua piciorul de pe accelerație este singurul lucru prin care eu mă pot proteja de toți zărghiții de pe șosele.

    00
  33. Perioada asta fac o tura de Italia. Astia nu opresc la treceri, te ocolesc, te feresti tu…da ei nimic. Un mos s-a bagat sa treaca strada pe trece, desi era pe celalalt sens, am oprit….mi-a Multumit, nu cred ca a mai vazut asa ceva plus semnalizarea e rar folosita, nepastrarea distantei, depasiri periculoase

    00
  34. drumuri construite pentru carute, lipsa de educatie si comoditatea, coruptie, saracie. idiotii nu se streseaza atat de mult ca voi, daca sunteti destepti lasati masinile acasa si gasiti alte mijloace, lasati prostii sa se omoare in trafic.

    00
    • Plin de hipsteri cu idei. Ce alte mijloace poţi găsi în România? Uimeşte-mă.

      Ăsta e unul din motivele majore pentru care e traficul aşa cum e, pentru absolut tot s-a mutat pe rutier.

      Tot fostul traficul feroviar merge pe microbuzele politicienilor. Corect, las maşina acasă ca să-mi risc viaţa cu un nebun care depăşeşte pe linie continuă când are 22 pasageri într-un microbuz de 16?

      Cred că toţi am văzut câte un kamikaze din ăsta de microbuz. De ăia de marfă nu mai zic, mai rău.

      Feroviar nu există, aerian e doar oraşele mari, şi apoi de la aeroport e o mafie a taxiurilor de te sperii. Pe principiul de banii de 10 curse de aeroport aproape îţi iei maşină.

      Iar în interiorul oraşelor…sunt puţine oraşe în românia cu transport în comun decent, prin care să n-ajungi la birou mirosind ca ultimul om.

      Asta e problema de fapt. Că nu există alternativă la rutier, ceea ce cred că am fi acceptat toţi, dacă măcar ăla rutier era ceva de capul lui.

      00
    • nu stiu de care orase vorbesti tu cu microbuze dar majoritatea oraselor mari au autocare care pleaca chiar din 2 in 2 ore spre alte regiuni mari. trebuie sa fii idiot sa mai mergi cu trenul cel putin in tara asta in anul 2018. ca te-ai mutat tu la porumb si ai nevoie constanta de masina faci parte din problema. vacante doar in afara, chiar nu prea ai nevoie de masina sincer.

      00
    • Dacă ești tânăr și frumos, sunt de acord cu tine.

      Dar după ce ai familie și copii, sau un job mai serios, nu ai cum merge cu autocare din 2 in 2 ore când ai treabă și responsabilități.

      Mașina nu e un lux, Mercedesuri sau lexusuri poate, dar câteodată chiar ai nevoie de mașină să faci treabă nu să iei taxiuri din autogară sau să mergi pe bicicletă.

      00
    • singura diferenta intre microbuze si autocare este numarul de victime.

      00
    • te adaptezi dupa tara, tara nu se adapteaza dupa tine.

      cand stii ca traficul e infernal nu te muti la porumb, daca ai servici in bucuresti te muti in oras, preferabil in acelasi cartier cu serviciul, vinzi masina si folosesti mijloacele de transport. pt vacante ori iei avionul in afara, ori autocarul/avionul prin tara, usor si fara stres.

      tu chiar crezi ca daca iei masina personala in vacanta prin tara n-ai sa mori? probabilitatea sa faci accident si sa mori e chiar mai mare decat unul cu autocarul. exclus trenul si microbuzul unde conditiile sunt mizerabile si plin de suedeji, dar autocarele chiar sunt ok.

      cam astea sunt conditiile, fie le accepti fie pleci. nu merita stresul. ca ai fost sarac toata viata si acum ai dat de un trai mai bun si vrei neaparat masina sau vrei sa te lauzi, ca tine sunt multi. si eu vreau multe dar daca n-am conditii ma abtin.

      00
    • Lasa-ma sa rad la autocarul tau. Cum ajung de la bucuresti la casa lui cosbuc sau la alte obiective fara sa ma lase la 10 km departare si sa stau la ocazie? Haide sa fim seriosi… sa ma anunti cand va avea romania autocare ce merg la diverse obiective turistice constant si fara decalari intre deplasari… spune-mi tu mie cum vizitezi 5-6 obiective pe zi in acelasi judet daca nu exista mijloc de transport sa faca legatura intre ele? Tren nu poti, autocar nu, bus nici atat deci vrei nu vrei esti legat automobil, aici intra categoria mea ce nu se ingramadeste la mare ci prefera obiective turistice aflate pe dj-uri si dc-uri unde singurul mijloc de transport ramane doar masina dar daca locuiesti in oras si tot ce stii face este sa mergi la constanta si la sinaia iti meriti soarta pe soselele patriei…

      00
    • amice tu ai firma de autocare sau care e treaba?

      https://zoso.ro/petrecut-accidentul-persani/

      00
    • @Mahershala

      Nu înţeleg niciodată oamenii care fac caracterizări personale în baza a 2-3 comentarii pe un site.

      De ce trebuie să presupui că dacă cineva îşi ia maşină, înseamnă că vrea să se laude şi să şi-o arate? Cei care au Logan de ex, ce pot să arate? Cu ce pot să se laude? Dacă vrei caracterizare, şi eu pot presupune că strugurii sunt acrii.

      Dar ca să-ţi fac jocul, da, am fost sărac la viaţa mea, şi am tras tare iar acum nu mai sunt, dar nu înţeleg care-i legătura. Nici măcar nu e cine ştie ce maşină, nu e din clasa de lux sau ceva.

      Poate va suna ciudat, dar cred că după o anumită vârstă ca bărbat ai nevoie de o oarecare independenţă. Pentru că e penal să-ţi iei nevasta şi copiii cu 10 bagaje să-i bagi în autocar din 2 în 2 ore să-i duci în sat sau în ceva ieşire.

      Da, înţeleg oamenii care-s săraci şi asta e situaţia, tot respectul pentru ei. Dar să-mi zici hipstereşte că aia e mai bine decât să ai maşină personală…probabil nu ai trecut încă prin anumite lucruri şi nu ştii să le apreciezi.

      Ce să mai zic de respectul pentru timpul tău. Pentru că îţi garantez că un autocar sau tramvai ajunge mai târziu la destinaţie ca orice maşină mică, pentru că aceeaşi infrastructura e praf.

      Deci trebuie să-mi adaptez timpul după orarul autocarelor, şi apoi ce? Că tot atâta durează, atâta că miroase mai nasol, şi n-ai nici un control asupra riscului dacă şoferul e ceva kamikaze nervos că nu şi-a primit încă salarul.

      00
  35. Am văzut polițist vorbind cu telefonul la ureche conducând mașina poliției. Nu mai am nici un fel de așteptări.

    Cât sunt aici conduc lejer pe banda 1 , îi las pe ceilalți sa se grăbească și sa depășească pe linia continua ,sa ajungă la afacerilea alea de miliarde de dolari care nu suferă o secundă de întârziere, in final sa ajung ori in același timp cu respectivii ori la câteva minute mai târziu. Întreg

    00
    • Dar politist care umbla cu farurile de ceatza ai vazut? Ar fi de ras daca n-ar fi de plans, nici macar bani de becuri pentru far nu mai au.

      00
  36. NOU
    #94

    Acest articol ma face sa devin xenofil.

    00
  37. Irlanda, stateam la semafor, butonam telefonul. Dupa ce am trecut de intersectie , masina de politie nemarcata, era in spatele meu cred, m-a oprit. 6o de euro si 3 puncte doar pentru ca eram cu telu in mana. Nu mai pun mana pe el poa sa sune cat o vrea.

    00
  38. Problema e 100% infrastructura.

    Când am zis că ar fi mai bine camere în loc de pândari, cineva a zis că se face asta pentru că în unele zone limitele de viteză sunt la mişto de fapt, şi că e bine să lase o marjă pentru ca poliţia să decidă cine e cu adevărat periculos în trafic, şi cine merge perfect în siguranţă cu 90 unde limita e pusă la mişto să fie 50, că se poate merge cu 100 liniştit de fapt.

    Şi atunci normal că poliţia n-are nici o credibilitate, legile-s interpretabile, şi toată lumea ştie asta.

    Şi autorităţile sunt mega-perverse: decât să ridice limita aia la 90, se pune la 50, se lasă să se circule cu 90, iar dacă e accident, vedem la TV sec: neadaptarea vitezei la condiţiile de drum, iar ei merg acasă fericiţi că nimeni nu e vinovat, doar mortul.

    Iar rezultatele se văd…

    00
    • minți. uită-te pe autostradă. bucurești ploiești e goală non stop și tot sunt căcănari care merg pe b2 aiurea.

    • Plin de hipsteri cu idei

      00
    • Trăiesc în nord vestul țării, aici nu prea văd autostrăzi decât in poze sau dacă trec granita la unguri.

      Dar da, pe centură la noi e același fenomen, plin de proști care merg pe banda 2 când 1 e liberă.

      Dar cred vina e și un pic din cauză că aia văd autostrăzi doar odată la câteva luni, și evident că atunci când dau de ea circulă ca în sat, sau mai rău, mai merg pe contra sens.

      @Mahershala touche :)

      00
  39. toți vor să fie ca afară dar majoritatea sunt niște țărani și nu au pic de bun simț

    00
  40. NOU
    #101

    Din păcate traficul e oglinda societății, cea mai onestă reprezentare a modului în care noi funcționăm. Cum vrei să se comporte la volan cetățeanul care scuipă pe jos, zgomotos, nu-și curată mizeria, atotștiutor etc. E îngrijorător câți oameni la limita nervilor poți vedea in fiecare dimineață. Cum crezi că arată turbații ăia după opt ore de muncă? După o săptămână de draci probabil sunt capabili de un genocid.

    00
  41. Înainte să stau mult în Grecia, aș fi răspuns acestei postări că peste tot oamenii sunt la fel și că numai sistemul (care impune amenzi uriașe în unele țări, adică le aplică) îi ține să se comporte în trafic haotic. Într-adevăr, așa este în multe țări și asta este explicația civilizației lor. O mare problemă la noi este că nu funcționează sistemul și nu se dau amenzi, nu se ridică permise, amenzile sunt prea blânde etc.
    Dar asta nu este singura problemă.
    Nici în Grecia,oamenii nu respectă toate legile, în general, decât pe cele care le convin în principiu. Dar de condus conduc normal. Nu mereu conform regulilor, dar în așa fel încât să nu dăuneze celorlalți. Aici regula nescrisă este că atâta timp cât ai grijă de ceilalți, ai grijă să nu dai peste cineva, să nu nenorocești cumva pe cineva, este ok să mergi fără cască pe scuter sau motocicletă (de exemplu) sau altele. Se conduce încet acolo unde trebuie, nu se fac giumbușlucuri care pun viața altora în pericol. Turiștii fac cele mai multe accidente (inclusiv britanicii, care la ei acasă sunt cuminți și aici conduc beți cui de multe ori).
    Și sunt multe alte locuri în lume unde legile nu sunt dure sau aplicate dar nu este nebunia de la noi din trafic. Nu aglomerația, aceasta există, ci îndârjirea aceasta, să dea peste tine dacă întârzii o secundă pe trecerea de pieton când s-a făcut semaforul verde pentru mașini. Asta nu am văzut-o decât la noi. Să te calce în picioare, o ură surdă contra cuiva, înjurături etc. Este foarte trist. Deci la noi nici legea nu se aplică, nici oamenii ( nu toți, dar este suficient să te întâlnești în trafic cu trei nebuni pe zi) nu sunt toți conștienți de impactul acțiunilor lor asupra celorlalți și cred că nici nu le pasă.
    Am o filmare de anul trecut, cu un șofer de BMX X5 cu număr de BV care depășea periculos, mergând pe serpentine în Thassos cu viteză și cu un copil de aproximativ un an ținut sus pe trapă. Deci dacă unii dau dovadă de atâta inconștiență cu copii lor, ce le poți cere? Cum să pese de alții? Din păcate aceștia sunt mulți și sunt printre noi.
    Singura soluție la noi o văd din înăsprirea codului rutier, dar mai ales în aplicarea lui. Fără asta, în continuare nu se va schimba absolut nimic.

    00
    • Daca si in Grecia se conduce normal…! Si n-am fost acolo doar ca turist si nici nu ma refer la Atena.

      00
    • În Grecia oamenii opresc unde vor dacă au treabă, încalcă multe reguli de circulație, dar nu gonesc să dea peste alții, nu cu scârțâit de roți, nu cu înjuratul pietonilor care merg înet pe trecere și multe altele. Numai dacă ne uităm la cât de calmi sunt șoferii lor de autocare sau de autobuze și este o diferență enormă. Ei nu respectă regulile, dar nu sunt încrâncenați unii împotriva altora. Dacă nu respectă regulile nu o fac în așa fel încât să pună viața altora în pericol. Merg încet acolo unde trebuie și câte și mai câte. Mai mult turiștii fac accidente.
      Iar când avem îndoieli, nu trebuie decât să ne uităm la statistici: de exemplu această hartă, unde România etse în top și Grecia nici pe departe, este printre cele mai sigure, nu degeaba stă situația așa: https://ec.europa.eu/transport/road_safety/specialist/statistics_en

      00
  42. explicatia e alta. prin alte tari unde nu mor soferii pe capete ca in romania, exista un sistem ceva mai anevoios.
    de obicei sunt trei faze prin care treci pana primesti permisul propriu-zis.
    prima faza este cea de invatacel. inveti, dai testul scris, il iei. dupa 3 luni in care faci scoala de conducere practica sau 6 luni sau un an daca te invata tac-to, dai testul practic pentru cealalt permis, de sofer fara experienta. daca ai luat si pe asta, abia dupa doi ani (timp in care esti restictionat destul de mult, de exemplu nu ai voie sa conduci dupa ce apune soarele pana cand rasare, daca depasesti viteza legala cu 15 km/h ramai fara permis, daca ai baut o bere ai belit-o etc. etc.) obtii permisul fara restrictii.

    00
  43. Cea mai buna soluție pentru traficul de la noi sunt camerele montate peste tot. Ai mers cu viteza amenda, nu ai semnalizat amenda, ai ținut b2 ocupată amenda. Amenda sa vina frumos acasa in plic. Poliția sa se ocupe de cei care dau semne ca sunt băuți și de filtre in care sa verifice de la stingător pana la faruri. Numai așa ne civilizăm și învățam sa circulam. Nu prea departe De noi, in Bulgaria nu am văzut sa se conducă ca la noi. In oraș orice mașina mergea in limita, pe autostrada aveai dreptu la 140 bulgarii mergeau cu 100 ( și nu vorbesc de rable din care curgeau tablele)
    In alta ordine de idei cum fac sa-mi treacă teama de condus la munte? Am mers o singura data pana la intrarea in Sinaia si m-am întors. Ma simt aiurea pe serpentine, ma simt aiurea ca ar trebui sa merg mai încet decât restul și as forma coada in spatele meu etc. Câteva drumuri noaptea când e liberă șoseaua ar ajuta?

    00
  44. E plin de dubiosi, si lumea nu mai suporta. In urma cu 4 ore era unul oprit in mijlocil drumului (banda 2 din 3) mergand spre aviatorilor de la ambasada chinei. nu tu avarii, nu tu nimic, proasta in masina, soferul plecase la plimbare…

    00
  45. Băi Vali,

    O dată la 2-3 ani încerc să înțeleg ce te face pe tine cel mai feimăs influențăr și cel mai citit blog, și încep să te citesc o vreme. După care îmi dau seama de ce te detestă cei care te urăsc: pentru că ești defect la cap.

    Cum ar veni, mereu „alții e de vină, căcum să nu se ia oamenii cinstiți dupe ei, chiar dacă pleacă de acasă mâncați, beuți și futuți?” Cum adică „Câți idioți suporți? În spatele câtor tâmpiți atenți la telefon poți să mergi?” Păi, fratele meu român, depinde cât ții la viața ta.

    Uite, în Germania (care, între noi vine vorba, funcționează încă acceptabil DIN INERȚIE, căci lăsând la o parte contravențiile rutiere, nu are cine să sancționeze celelalte contravenții și infracțiuni din spațiul public, fie și aruncatul gunoaielor pe jos) eu nu mă comport necivilizat pentru că un arăbete jegos o face. Mă oftic că nu există un polițist care să aplice legea, dar eu continui să mă comport după cum mi se pare că MĂ respect eu. În bucățica asta de Germanie pe care o văd ai idee câte babe octogenare conduc ca ultimele praștii, și cu toate astea ceilalți le evită, nu le claxonează, nu fac prostii pe principiul „cât să mai suportăm”? Băi frate, oprește baba la octogon, se asigură, te vede pe tine ca mașină, o vezi că te vede, și apoi se bagă fix în botul tău! (La fel și ca pieton: te vede, dă din cap și trece peste tine. La 85 de ani de vită proastă.) Nici aici nu se ridică permisele așa cum ar trebui. Și există accidente, dar nu câte ar fi dacă ar conduce numai români.

    Cât despre filmulețul ăla de cacao, ce văd eu e următoarele: așa-zisul „rahat de om” a încetinit după indicatorul de limitare a vitezei la 80 km/h. Iar tu mergeai cu peste 80. Așadar, tu ești în culpă, tataie! Besides, pe orice bandă există posibilitatea ca mașina din față să încetinească, frâneze, etc. Dacă ești indispus sau doar român, nu ai Adaptive Cruise Control, să se ocupe el de distanța față de mașina din față?

    Deci ai scris postarea asta ca să arăți cât de român ești. Brava. Să nu vii în Germania, că avem destui necopți la cap aici și fără tine.

    Bun, și acum poți aplica „3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.” sau îi poți lăsa pe pupincuriștii tăi să mă înjure.

    00
    • O dată la 2-3 ani încerc să înțeleg ce te face pe tine

      ai scris greșit „acum câțiva ani eram o gașcă de muiști stabiliți în străinătate care, pentru a ne da măsura inteligenței și civilizației, scriam cele mai oribile chestii posibil despre tine, pentru că suntem civilizați”. nu te obosi să negi doar pentru că tu ai șters. deci discuția ar trebui să pornească de aici: nu-mi place de ceea ce scrii, așa că m-am gândit că ar fi frumos din partea mea să scriu că ai fost bătut de părinți și abuzat sexual când erai copil.

      pe subiect.
      am stat și eu în germania, am condus și eu în germania. nu doar în oraș, nu doar pe autostradă, nu doar prin zone civilizate. știu la ce te referi. știu că și acolo sunt șoferi proști, bătrâni, neatenți. dar procentul este infim. poate 5%. aici procentul e 30% jegoși, 50% incompetenți. un cocktail mortal. dacă urmărești firul articolului, și nu e greu, că nu sunt multe paragrafe, vezi că e vorba de cum pleci de acasă civilizat și calm și ajungi să te enervezi din cauza proștilor. e un narativ în articolul ăsta, și el funcționează doar dacă citești tot. dacă iei doar ce-ți place ca să combați, da, sunt idiot. dacă iei întregul narativ, îmi dai dreptate.

      la filmulețul ăla, prostul e singurul care a încetinit, pentru că e singurul care nu știe că semnele alea au fost uitate acolo. a mai trecut pe acolo de 100 de ori, nu a fost niciodată nimic, semnele alea sunt de acum 3-4 ani când a fost deschisă autostrada, că mai erau lucrări, ele s-au terminat, semnele au fost abandonate acolo, pentru că românia.

      acum, că am încheiat subiectul și iar ai fost deplasat, mă aștept, ca și dățile trecute, la același gen de articole mizerabile, pentru că civilizație. nu dezamăgi.

      ps: vreau să te ajut un pic, nu comentezi pentru prima oară aici, comentezi de 12 ani.

    • Da, mă: 2006, 2011, 2018. Sunt un comentator frecvent. Se pare că mă cunoști atât de bine pe mine și gașca mea de muiști. Să mori tu.

      Dar tu ai rămas frustrat pe veci că NU ai fost abuzat sexual când erai copil. Îți pot recomanda un psihopup bun.

      Un indicator rutier, chiar și uitat, are valoare de lege. Dar tu ești român, nu ai cum să pricepi asta. Vezi că și prin Brașov mai sunt indicatoare „40” de la șantiere care nu mai sunt de 7 ani. Prilej ideal pentru milițieni. Ar trebui să le dau o listă, să mai mănâncă și gura lor un ban cinstit.

      Acum mă scuzi, sunt ocupat. Aștept să trec zebra. Nu, nu e nici o mașină pe o rază de 1 km, dar semaforul e roșu. Am apăsat pe buton și aștept.

      00
    • once a căcănar, always a căcănar. auzi, prima oară comenând aici…

    • In legatura cu limitarea de viteza, 2 lucruri: 1 De unde stii tu ca individul respectiv stia ca semnele au ramas acolo de cand era in constructie autostrada?
      2 Ai o limita de viteza pe orice sosea. Daca cineva alege sa mearga cu viteza legala pe orice banda tu nu ai nici un drept sa vii cu o viteza mai mare din spate si sa te oftici ca respectivul merge CU VITEZA LEGALA acolo. Asta e una din marile boli ale romanului, inclusiv a ta Vali.

      00
    • repetă după mine: nu pui frână ca un imbecil pe banda a treia! nu pui frână ca un imbecil pe banda a treia! nu pui frână ca un imbecil pe banda a treia! nu pui frână ca un imbecil pe banda a treia! nu pui frână ca un imbecil pe banda a treia! nu pui frână ca un imbecil pe banda a treia! nu pui frână ca un imbecil pe banda a treia! nu pui frână ca un imbecil pe banda a treia! nu pui frână ca un imbecil pe banda a treia! nu pui frână ca un imbecil pe banda a treia! nu pui frână ca un imbecil pe banda a treia! nu pui frână ca un imbecil pe banda a treia! nu pui frână ca un imbecil pe banda a treia! nu pui frână ca un imbecil pe banda a treia!

    • Da ma, merci! Ai dreptate cu frana, dar de restul ce spui? Si ce am spus mai sus am mai spus-o si cu alta ocazie pentru ca am observat ca si tu le ai cu vitezele mari, pressingul si probabil si cu restul marlaniilor pe care le fac astia de vin lansat cu mult peste limita de viteza avand impresia ca sunt pe Autobahn si ca soseaua trebuie sa se muleze pe nevoile lor.

      00
    • man, știi de ce nu pui frână bruscă la viteza aia? pentru că ăla din spate e posibil să nu vadă semnul și tu ai peste 150, că ești pe banda a treia. tu ai incetinit la 80 și eu vin cu 150 și te fac avion.

      cât privește doi, e iar o apucătură de imbecil. nu e treaba ta cu ce viteză circul eu pe altă bandă. legea nu spune „mergi pe ce bandă vrei tu cu viteza legală”, nici „așează-te în fața lui”, spune „circulați pe banda din dreapta dacă e liberă. deci da, am drept să te consider imbecil dacă stai pe b2 sau b3 cu b1 liberă când mă vezi că vin.

    • și-ți mai zic ceva. ce crezi că reușești nedându-te la o parte? exact, să mă enervezi. deci o să te devansez și apoi o să îți fut o frână în bot sau o să îți arăt degetul. și, dacă rabla ta nu are frâne sau roți, ghici ce, fie mă lovești și plătești prostia, fie ajungi in parapet. totul din prostia ta de a nu cunoaște legea și de a dori să enervezi pe cineva.

    • Cum spuneam, de acord in legatura cu frana. La fel sunt de acord si ca trebuie sa fii putin muist sa mergi chiar si cu viteza legala pe alta banda decat 1 daca aia e libera. Ideea pe care vreau sa o expun nu e asta ci faptul ca ala care e acolo nu incalca legea. Tu care vii din spate cu viteza mai mare decat limita incalci legea. Pe langa asta, poti pune si viata celorlalti participanti la trafic in pericol adoptand un comportament ca cel descris mai sus de mine + ce ai mai adaugat si tu.
      In concluzie, un comportament de genul contribuie la starea de fapt a traficului de la noi. Voi cei care procedati asa nu faceti decat sa va adaugati la lista interminabila de marlani din trafic. Va dati deranjati de ce se intampla dar procedati la fel ca cei pe care ii invinuiti si va gasiti scuze ca „daca restul fac asa o sa fac si eu sa nu pic de prost”. Cu o atitudine ca asta nu vom iesi niciodata din rahat.

      00
    • ești dus cu capul. ăla nu încalcă legea că e acolo, doar că da, că in dreapta mai sunt două benzi libere.

    • Un indicator pe fundal galben are caracter temporar și semnalizează niște lucrări pe partea carosabilă. Fmm, în loc să fiți indignați că acel indicator e încă acolo cu mult după ce s-au încheiat lucrările, ceea ce indică o durere maximă în pulă din partea administratorului drumului, voi, mai catolici decât papa, îndemnați la respectarea unei limite fără temei. Pentru că „noi muncim, nu gândim”.

      @Ludditus

      Maestre, stilul ăsta scrâboso-superior provoacă eventuale jigniri, nicidecum mesajul. Că tot vorbeai de indicatoare uitate, câte indicatoare temporare uitate ai întâlnit în Germania? Exact. Mai mult, ai observat că dupa un indicator de limitare a vitezei apare și unul de ridicare a restricției? Ei, chestia asta în România e la nivel de vis umed. Și da, e normal ca șoferii români, transpuși pe șosele germane, să se comporte mult mai rău. Ia lasă-i să facă treaba asta 10 ani (treaba = infrastructură mult superioară și rigurozitate în aplicarea amenzilor) și vei observa că diferența va deveni neglijabilă.

      00
    • ludditus a plecat înapoi în pizda mă-sii.

    • Pula mea…Legea NU iti interzice sa stai pe alta banda decat 1 chiar daca aia e libera.
      Dar cu asta termin ca e clar ca nu ajungem nicaieri. Ce e amuzant si trist in acelasi timp e ca vrem schimbare dar in realitate suntem parte din problema.

      00
  46. Cand e vorba de masini, comentariile se impart simplu, intre doua tabere:
    – misca ma boule!
    – da, de ce? ca eu merg legal!

    Frustrari in ambele tabere, frustrari peste tot, pentru ca noi am uitat de multa vreme ce insemna normalitate.

    Exceptand masinile care se rup, totusi prin zona mea de actiune (DN1 si Bucuresti), masinile arata binisor dpdv tehnic, problema este intre volan si scaun.

    1. Mitocania e omniprezenta.
    2. Mersul prea incet chiar si pe b1, motiv pentru restul sa te depaseasca si sa infunde b2.
    Astia fie sunt prosti, fie nesimtiti, fie vorbesc la telefon.
    3. Am ajuns la concluzia ca multi care dorm pe b1, o fac pentru economia de caburant. Nu cred ca realizeaza ce economie fac, dar saracia si prostia e adanc scrisa in ADN.
    Daca merg cu 180 Km/h, am consum 14l/100Km; daca merg cu 110 Km/h am 8l/100Km, dar la 400 cp!
    4. Desi am 400 de martoage sub capota, stau dracu in banca mea, daca vad ca e ditamai coloana in fata, daca fac slalom (cu multe riscuri), tot nu foloseste la nimic.
    Stiu ca doar pe aia cu bmw ii marcati mental pentru asta, dar eu sunt in tabara opusa si vad cati inconstienti cu motorizari de duzina se cred cu bemveu.
    Nu conteaza motorul, cat nebunia/nesimtirea soferului.
    Pe aia ce depasesc prin dreapta si apoi toata coloana de pe B2 franeaza brusc pt ca ei se infig in fata, le-as lua carnetul pe minim un an! E deja comportament normal pe A2 in Weekend.
    5. Fac des Rucar-BRan si mor de nervi. Acolo niciun sofer de tir nu trage dreapta 2 minute sa treaca prostii. Ieri am mers in spatele unei cisterne care urca in curbe cu 20 Km/h!
    6. Civilizatia nu se face doar din educatie, iar frica pazeste pepenii, deci aplicarea legii are un rol primordial, dar depinde cum o faci:
    – litera legii
    – spiritul legii
    La noi nu se face deloc. Dupa ora 18 e tara parasita, NFS vs GTA :)
    7. Politia, atunci cand e prezenta, are ca singur scop adunarea de amenzi intr-un mod facil: radarul de viteza.
    Realist vorbind, daca pui maine niste radare fixe incognito pe cateva artere majore si le lasi sa functioneze o luna, se elibereaza traficul cand se trag concluziile… Nu trebuie sa fii geniu pentru a constientiza asta.
    8. Avem multe si mari amenzi, sa ne speriem, dar cand ati auzit ultima oara sa fi luat cineva amenda pt vorbitul la telefon sau pentru lipsa scaunului soferului?
    A luat cineva amenda pentru ca merge prea incet (in istoria automobilistica romana)?
    9. Cand vine seara e jale la capitolul faruri! Chiar si in SUV ai probleme, dar cand mai merg cu „masina mica” imi tasnesc lacrimile pe DN-uri si franez involuntar, pentru ca trebuie sa inchid ochii. Faruri prost reglate, dar mai ales kituri Xenon!
    E chiar asa greu sa le interzici comercializarea, iar daca te prind cu ele pe DN sa te usture masiv buzunarul?

    Civilizatia se face cu bata, cel putin la inceput!

    00
    • Legat de aia cu camionu’ care se da pe dreapta, eram ieri pe un drum de tara (o banda pe sens) cu linie continua pe vreo 10km. Limita: 70kmh. In fata mea un camion. La un moment dat, da omu’ semnal, trage dreapta si ma lasa pe mine si masina din spatele meu sa-l depasim. Am scos mana pe geam, i-am multumit, ala din spate la fel, camionagiu’ a zambit si toti ne-am continuat drumu’ relaxati. Am ajuns acasa zambind.

      Aici limita de viteza e 100kmh pe autostrada, toti conduc cu 120 de obicei, da’ cam toti stau pe dreapta, ca legea zice „vehiculele mai lente stau pe banda din dreapta, cu exceptia momentelor in care depasesc”. Nu e treaba ta cu ce viteza se deplaseaza altii, legea zice sa stai pe dreapta, daca ti se pare ceva iesit din comun, suna la 911, nu te apuca sa aplici tu legea.

      00
  47. Educarea o faci cu forta. Prima data incepi sa gazezi babuinii colorati si pe cei de bulgaria polonia si franta. Dupa ce ai gazat vreo 10-20000 de lepre colorate treci la albiciosi si renunti la a sta cu radarul in boschet pentru a face norma. Dupa ce suspenzi vreo 5-6000 de permise in prima zi se mai calmeaza romanul. Dupa ce traficul este calm iei cnair cj si cl la puricat, este o groapa de 5 cm in diametru? Amenda si tot asa. Dupa ce vor vedea ca ii costa mai mult amenzile decat sa faca autostrazi si asfalt de calitate vor face si autostrazi… asta in cel mai orgasmic vis al meu de sofer ca na, pestele de la cap se impute, adica de la neamt in jos si pana la batranii ce merg la vot pentru o umbrela

    00
  48. https://www.politiaromana.ro/ro/structura-politiei-romane/unitati-centrale/directia-rutiera/statistici

    O grămadă de oameni mor anual doar în accidente rutiere, o și mai mare grămadă emigrează, dar apartamentele tot scumpe sunt, cu toate că se construiește în veselie.

    00
  49. Că să continui lista de mai sus:
    – sinucigași care intră în depășire la 2 turisme odată și deși îi vine ceva din față mai depășește una că oricum are 5000 rpm in bord și are cuplul maxim la benzinara lui de 1,2
    – ‎incalcarea liniei contiune in curbe deși eu eram pe sensul opus și mă vedea ( 4 cazuri numai 2 săptămâni (nu sunt șofer de meserie)

    00
  50. un miliard de comentarii, si tot asa nebunie si nesimtire va fi si peste 30 de ani.
    Uitati ca ce vine din urma e mai praf decat praful.
    Se vor urca beti drogati vor omora si vor scapa.
    Ţara asta nu are nici o scapare..nici un viitor.
    Regula de aur pt urmatorii 50 de ani? SCAPĂ CINE POATE!.
    si atât

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.