Eliminarea taxei auto a deblocat un pic piața

Primele cifre sunt distrugătoare pentru argumentația APIA:

În prima luna fără taxă, românii au înmatriculat 68.731 de autoturisme second-hand, potrivit unei statistici a DRPCIV. Asta inseamna o crestere de peste 300% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.

De așteptat. Dar

În ceea ce privește mașinile noi, prima lună fără taxă a dus la creșterea vânzărilor cu aproximativ 62% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Dintre cele 8.302 înmatriculări, 2.085 au fost Dacia, 704 Skoda și 700 Volkswagen.

Așa cum spuneam, mulți români care nu puteau vinde, pentru că timbrul de mediu era mai scump decât mașina în sine, au profitat de ocazie și și-au vândut gioarsele, luându-și altele noi.

Sigur, de la 8.000 la 68.000 e o diferență mare, dar pot paria că ăia care și-au adus mașini de afară oricum nu își luau mașini noi.

Ce ar putea face membrii APIA, dacă n-ar fi idioți, ar fi să strângă rândurile, să își pună la punct oferta și să încerce să facă bani de pe urma vânzării de piese de schimb și a service-ului post-vânzare. Adică nu mecanici sictiriți și jegoși, ci oameni normali, programări respectate și așa mai departe, să vrea omul să vină în service-ul de marcă în loc să se ducă la atelierul lui nea Vasile.

Asta dacă nu e lene și își respectă cumpărătorii.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

45 comentarii

  1. Am spus că piața liberă este cea mai bună alegere. Toate taxele acestea toxice, impuse pentru favorizarea unor grupuri de interese, nu fac decât să mențină România în beznă. După comunism și după sărăcia anilor 90 avem și noi dreptul să ne bucurăm de capitalism.

    00
  2. offtopic
    Ca sa vezi… Noul XV are botul tras la indigo dupa noul insignia…

    00
  3. Daca n-ar fi lene și nepăsare în țara asta s-ar face multe. Minunile de cele mai multe ori țin foarte puțin.

    00
  4. Piaţa de piese auto e OK, în schimb e penurie de mecanici. Mă refer la mecanici care ştiu ce fac şi cum să depisteze o problemă, nu pus tester şi hai să înlocuim aia, aia şi ailaltă, poate îi dăm de cap.

    00
    • Când senzorii pe motor sunt digitali și au curenți diferiți atât ca intensitate cât și ca frecvență a curentului, transmțând parametrii către calculatorulul motorului. Și când pe fiecare ciclu motor un injector poate da și 7 jeturi separate de motorină, calculate în funcție de detonația anterioară, îți dai seama cam cât înțelege Gigel mecanicul din colț din lucrurile astea!!

      00
    • Prin state un mecanic de cartier cere 60-75$/ora de manopera, la reprezentanta 90-150$/ora.
      In Romania nu se prea face mentenanta la masina asa ca se ajunge cu masina la mecanic cam tarziu si multi mecanici nu vor sa sperie clientul asa ca schimba doar cate o piesa in speranta ca poate mai merge.
      Am vorbit cu niste prieteni care mergeau la un mecanic foarte bun si le spunea ce aveau de schimbat ca sa nu ramana cu masinile in drum , ei au ales sa mearga in lata parte ca respectivul mecanic vrea sa le schimbe toata masina asa ca sa nu te mire de ce schimba piesa cu piesa.

      00
    • @Green – nu tre’ să-mi explici mie, proiectez emulatoare de senzori, deci ştiu foarte bine despre ce e vorba. Da’ ia du-te la un service şi spune-le că bănuieşti X pentru că, deşi se întîmplă Y, problema pare a veni de la Z. Mai mult ca sigur vei primi o replică de gen: „Ce, bă, mă înveţi tu pe mine meserie?”

      @dw – eu m-am referit strict la partea de depistare, schimbările alea de piese şi toate experimentele se fac pe banii şi timpul clientului. Şi uite aşa, schimbi un sfert de maşină pentru o problemă care era în altă parte, dar pentru care nu-şi bate nimeni capul.

      00
    • @ratza
      In principiu ai dreptate.
      In ceea ce priveste partea cu „hai să înlocuim aia, aia şi ailaltă, poate îi dăm de cap”, been there, done that. La reprezentanta. :)

      00
  5. Nu faci cine stie ce bani reparand gioarse, nu degeaba cei din vest le dau pe nimic. Iti trebuie o armata de mecanici si o intreaga logistica ca sa ce ? Sa concurezi cu piese after market din Turcia copiate fara brevet ? Cu service-uri ce merg 80-100% la negru ? Solutii sunt dar sunt dure si ne-ar elibera soselele si parcarile dar nu ne plac. Ar fi inuman sa strangi 50% din masinile actuale ce nu au ce sa mai caute pe soselele din UE si sa le duci la casat. S-ar lasa cu mult sange.

    00
    • Ce facem cu mașinile armatei sau ale pompierilor?! Alea diesel non-euro, cu motor de Raba, de afumă un cartier întreg?

      00
    • Pai poti renunta benevol la masina proprie si eliberezi putin soselele si parcarile daca asta vrei. De ce vrei sa o faca altii obligati?

      00
    • Si eu sunt de acord sa-mi duca astia masina la casat peste 10-15 ani, cand va fi o rabla poluatoare. Pana atunci sper sa duca fortat la remat tot ce e sub euro 3.
      Poate sunt rau, si non Euro si tot ar fi ceva.
      Pentru ca vezi tu @alex, nu avem numai drepturi pe lumea asta.

      00
    • @Green. Alea sunt de utilitate publică. Sigur, trebuie să facem un efort (ca societate) să le „actualizăm”, dar până atunci lucrăm cu ce avem. Oricum câte pot fi alea? Gândește-te că într-o lună de lipsă taxă s-au înmatriculat 68 de mii de gioarse. 68 de MII! Crezi că în toată România sunt 68 de mii de autospeciale de pompieri?

      00
    • Deci, pentru ca momentan nu putem schimba masinile de pompieri, hai sa lasam toate rablele pe drumuri, sa nu discriminam.
      Zilele trecute scria pe aici un tip ca a vandut masina cu 450 Euro. Aia e masina care mai are ce cauta pe strazi?
      Mai dam o spaga, mai trecem un ITP, 2 ani ne descurcam
      Dar asa suntem noi, vrem drepturi si salarii ca in Germania si obligatii ca in Maroc.

      00
    • @Cipper stii, mai sunt si cazuri particulare. De exemplu eu am un Fiat Barchetta. Cazan sau geoarsa, e euro 2 doar pentru ca RAR-ul nu considera asa desi e pe listele publicate de modele euro 3.

      O intretin destul de bine (revopsita si restaurata complet acum un an).

      Inca nu e masina istorica, pentru ca s-a fabricat pana in 2005. Daca ma vezi pe strada nu o sa consideri ca e masina de 20 de ani…

      Eu propun pe modelul asta sa interzicem tot in afara de euro 5 si 6.

      00
  6. Sa te tii de acum inmatriculare de dieseluri second hand, mai ales de anul viitor:

    https://www.reuters.com/article/us-germany-autos-diesel-idUSKBN16028H

    00
    • NOU
      #17

      Clickbait, e vorba doar de stuttgart si doar „on days when pollution is heavy.”

      00
    • Problemele e mai multe:

      1. Nemtii au o vorba: Heute in Stuttgart, morgen in alle Bundesrepublik.
      2. Daca autoritatilor li se scoala, pot sa declare poluare grava vreo cateva zile. Nimeni nu risca sa ramana cu dieselul si sa se trezeasca pieton pe o perioada nedeterminata, in special daca depinde de masina.
      3. Stuttgartul nu e mic, zona metropolitana are cateva milioane de oameni. Inchipuie-ti ce ar insemna ca doar vreun milion de detinatori de dieseluri sa vrea sa le vanda. Si sa nu mai cumpere alte dieseluri, deci si dealerii de masini noi sa ramana cu ele pe stoc. Ajunge pentru vreun an de inmatriculari in toata Romania, Bulgaria, Serbia, Polonia si inca vreo cateva.
      4. Un nou standard de poluare, marcat printr-un nou tip de tzipla in parbriz intra in vigoare de anul asta: https://www.blaue-plakette.de/en/info-blue-nox-badge/blue-environment-zone/who-will-get-the-blue-badge.html, IN TOATA TARA.
      Ghici care masini sunt lovite mai aprig de noile norme?

      Una peste alta eu zic ca vin vremuri bune, cu masini ieftine.

      00
  7. Proasta miscarea asta cu eliminarea taxei indiferent din ce punct de vedere ai privi lucrurile. Cei care au platit-o se simt nedreptatiti. Cei care n-o platesc acum ne vor invada cu masini 2000-2005, deci implicit vor fi probleme majore cu mediul. Cei care si-au inmatriculat acum masini vechi isi vor da seama ca vor plati peste 6 luni nu stiu ce impozite bazate pe nivelul de poluare al rablelor cumparate…samd.

    In loc sa sprijinim industria noua, sa venim in sprijinul celor care cumpara masini noi cu subventii, sa ii incurajam mai mult pe cei care vor masini electrice, noi ne intoarcem in 2000 :)

    PS: Macar de-as vedea din nou modele Dacia 1300, alea chiar mi se pareau misto :)

    00
    • pisoi, și cu mașinile vechi ce facem? alea care au 5 sau 10 ani? le aruncăm direct?

    • NOU
      #21

      Pentru cine isi cumpara masina de 1000-1500 euro, ce subventii sa dai sa isi permita un logan de 8000 euro ?

      00
    • NOU
      #22

      Daca te durea de mediu te legai de copacii pe care ii taie PSD-ul si Hrebenciucii si UDMR-istii de tipu Atillo fugit la BudaPesta de justitia romana.
      Dar nu te doare, asa e?
      Te doare ca sunt masini ce polueaza? De ce nu te-ai legat de VW care a fost jegos cu toti europenii si este in continuare? Ai gasit sa te legi de amarastenii care daca ar putea, ar lua o masina mai buna, dar n-au de unde, ca i-a furat statu!
      Deci ia-te de Statu Roman daca vrei sa te iei de poluare – preseaza-i sa faca impaduriri, sa taie pe toti cei ce taie padurile, sa se ia de VW, sa se ia de hotii de paduri. sa fie fair fata de oamenii muncitori, nu muma pentru asistatii sociali si bugetari si ciuma pentru privati.
      In mare, preseaza-i sa faca o buna guvernare.

      00
    • Tăriceanu, tu ești băbăiatule?

      00
  8. Cred ca, in primele luni, se vor inmatricula multe masini care de facto si-au schimbat proprietarul, dar au ramas inscrise pe cel vechi. Iar acum se face schimbul, daca tot e gratuit. Sau masini care aveau taxa prohibitiva, dar acum au devenit atractive pentru cetateanul de rand. Intr-un fel e de inteles graba, nu stii cat tine perioada fara taxa.

    00
  9. Poate contabilizeaza si cazanele inmatriculate anterior pe Bulgaria.

    00
  10. APIA sa nu se mai planga de scoaterea taxei de timbru. Ei au impus-o si au tinut piata blocata atata timp, iar acum ca nu mai este au vazut ca le-au crescut si lor vanzarile.

    00
  11. nea vasile e ala care vine azi de comanda piesele pt masina, ia factura pt ele, clientul o plateste, iar maine acelasi vasile aduce inapoi o parte din piese de le storneaza – a se citi „ciubuceste”- pt ca „mai mergeau alea vechi”. asta pe langa manopera pt munca fictiva?

    00
  12. NOU
    #28

    Cifrele si procentele n-au nici o relevanta comparativ cu cele anul trecut pentru ca de cand s-a votat legea in parlament cine trebuia sa plateasca taxa a amanat inmatricularea, adica vreo 2 luni bune.
    Cata vreme azi faci programare pentru luna viitoare, statisticile sunt complet alterate.

    00
  13. Esti nebun? Sevicii post vanzare?

    Sefu, aici vorbim de o piata competitiva, chiar daca sunt marje mai mari.

    E complicat, si multe de munca:
    – ai nevoie de oameni serios pe tot fluxul: aia care te aprovizioneaza, aia care preiau clientu si il programeaza, si in cel din urma personalul din hala;
    – ai nevoie de standardizare , mangementul calitatii;
    – ai nevoie sa iti schimb strategia de marketing (acum se concentreaza pe clienti captivi in garantie/leasing/casco?!?) sa poti concura cu mecanicii de cartier.

    Greu!

    00
  14. Oameni buni, nu poate nimeni schimba mașina la 5 ani că vrea APIA. O mașină e un produs scump, care trebuie să dureze, nu e o pereche de ciorapi pe care o arunci. S-a inoculat o idee falsă că o mașină veche trebuie obligatoriu eliminată de pe stradă, chiar dacă corespunde tehnic. Dacă ar fi să măsurăm sursele de poluare ale orașului am găsi CET-urile pe primul loc, sobele de teracotă și centralele de apartament și pe urmă ar veni Gigi cu Loganul lui pe gaz. În plus multe mașini sunt pe benzină sau gaz și sunt mai puțin poluante.

    00
    • NOU
      #31

      „Corespunde tehnic” e o chestie fluida si definita prin lege. Nu elimini masina veche ci redefinesti ce inseamna sa corespunda tehnic.

      00
    • mucea, ori e fluida ori e definita prin lege. ca legea e orice numai fluida nu (poate pentru unii).

      00
    • NOU
      #33

      Legea se poate schimba, in functie de evolutia tehnologiei si societatii.

      00
  15. O întrebare rapidă. Care mașină credeți că e mai poluantă? Dacia Solenza pe gaz din 2003 sau Porsche Panamera 4S Diesel modelul 2017?

    00
  16. Eu cred ca timbrul de mediu nu avea nici o treaba cu poluarea. Era doar o modalitate de a cere bani. Nu am vazut nici o cheltuiala a timbrului de mediu care sa contracareze efectele poluarii. Am inteles. Am o masina mai veche. Asta mi-am permis. Asta mi-a placut.Nu conteaza motivele. Scoate fum mai mult decat una noua si trebuie sa platesc pt asta. Cel care strange banii angajeaza niste baieti(si fete) si planteze ceva copacei, salveaza niste bibilici , curata un parc de gunoaie. La noi nu am vazut asa ceva. Si daca poluatorul trebuie sa plateasca atunci ce facem cu companiile aeriene? Aveti idee cat polueaza un avion? Astia de ce nu pun si ei bani in borcanul pt taxe de poluare?
    Si am o intrebare: Sa zicem ca imi placea un mercedes vechi. Sa zicem cobra. Mi-a placut dintodeauna. Il cumparam. II faceam o revizie serioasa. Si apoi il folosesam la iesiri de duminica. Un alt domn cumpara aceisi masina. O punea pe bulgaria.Repara la dansa decat strictul necesar. Si cand zic strictul necesar vb doar de acele reparatii care o faceau sa se deplaseze.Anvelope sh,piese din dezmebrari… Si se folosea zilnic de ea. Masina mergea dar mai troncanea, mai scotea fum. Ce vrei? Daca intrebai un mecanic functiona eroic pt varsta si conditia ei. Din cauza ca mergea zilnic masina nr 2 avea sanse mai mari sa fie vazuta in trafic. Si toata lumea injura pe cei cu masini vechi. Masina veche nu inseamna gioarta. Dar eu cred ca de fapt problema era la ITP. Si inca exista.Pt ca nu conteaza daca masina are 5 sau 15 ani daca e intretinuta si toate componentele functioneaza corespunzator. Exista posibilitatea sa ai o masina veche de 5 ani si sa fie intr-o stare tehnica mult mai proasta decat una de 15 ani. Si chiar daca sunt in clase diferite de poluare cea noua sa polueze mai mult. Nu spun ca asta e o regula. Nu spun ca tre incurajata piata de masini vechi. Spun doar ca daca am insista pe starea tehnica a masinii mai mult decat pe anul de fabricatie poate ca aerul ar fi(un pic) mai curat.

    00
  17. Mecanicii deja nu mai fac fata, oricat de buna ai gasi masina, tot trebuie sa ii faci revizie. Filtre, ulei si in cele mai multe cazuri distributia.

    00
  18. Toata argumentatia APIA, ar functiona, daca fiecare parte si-ar face un pic treaba, furnizorii, sa ofere servicii ireprosabile pentru banii pe care ei ii cer, potentialii cumparatori sa-si intretina masinile, pe care le cumpara si sa nu fie pericol public, repsectiv intreaga legislatie sa incurajeze cumpararea de masini cat mai putin poluante(dar intr-un mod destept, fie impozitarea sa se faca in functie nivelul de poluare a masinii, raportat la cea mai eficienta clasa de poluare, respectiv eletrice si hibridele sa fie scutite de plata), desigur, neplata impozitului, ridicarea masinii, pusa intr-un loc safe.Desigur, daca e prea scump impozitul si ai vrea sa-ti iei o masina, ok om dam rabla iti dam un tichet in care includem si o parte din impozitul platit si poti sa-ti iei o masina noua/sh(insa intr-o clasa de poluare care este actuala), desigur, vrei ceva electric, hibrid, putem mari cota in asa fel, incat pretul sa ti se para ok si toata lumea e happy(cred ca o parte din scenariu, este deja implementat cel putin la nivel de hartii).

    Sigur, problema la noi, in fond este ca romanul in general, nu are multi bani si cumpara masini, care nu-si poate permite intretinerea lor corecta, multi neintelegand, ca masina este un lux, nu un drept sau cum mai spun altii destepti o necesitate.

    00
  19. Domnu Vali, inteleg ca masini avem, sosele ne mai trebe!

    00
  20. @Cipper (9 Martie 2017 la ora 1:03 pm)
    … Dar asa suntem noi, vrem drepturi si salarii ca in Germania si obligatii ca in Maroc.

    Să moară mă-ta ce logică de 2 lei, ai. Vrei să zici că avem salarii și drepturi ca-n Germania, ha? Și poate nu știm noi?!
    Păi băăăh, cap sec, când ‘o-m avea și noi, românii, salarii și drepturi ca-n Germania, atunci poți avea pretenția să avem și obligații ca-n Germania!

    Știi cât câștigă cumnatu’ și cumnata din Germania (împreună!), ca simpli muncitori angajați, fără nici o funcție de conducere? 4600 de euro pe lună, măăăh! Cât câștigă breee, o familie de simpli muncitori în România, băăăh, cap sec? 15%?

    Păi ia fă meeh, un calcul: salariul integral al familiei pe 3 luni și ai o mașină nouă în Germania? Ia zii tu, câte salarii îți trebuie în România ca să-ți cumperi o mașină nouă? Asta doar ca teorie, că în practică e și mai nasol! De ce? Pentru că, în România mâncarea e la același preț ca-n Germania (uneori chiar mai scumpă!), benzină/motorină cam la fel, etc!

    00
    • Mama e inca tanara, lu’ ma-ta ii urez drum bun. Poti s-o insotesti din partea mea.
      Apreciez ca scrii cu diacritice, desi esti partial agramat.
      Stii sa faci diferenta intre avem si vrem? Poate tu iti doresti traficul din India sau Bangladesh pe strazile noastre, eu insa tot sper ca vom putea respira si aer curat, candva. Si ca vom putea parca decent si regulamentar in Bucuresti si alte orase mari, candva.

      00
    • La 15000 de euro poți cumpăra o mașină nouă.
      Cât e 15% din 15000 de euro? E 2250 de euro.
      Dacă-i dai posibilitatea românului să-și cumpere cu 2250 de euro, aceeași mașină nouă pe care neamțul și-o cumpăra cu 15000 de euro, îți garantez că și-ar cumpăra mașini noi, toți românii ăia de care zici tu că au gioarse.

      Cât despre aglomerația stil Bangladesh, poluare și lipsa de parcări, f***te-i în c** pe ăia care-s de 27 de ani la conducerea țării, nu românii săraci sunt de vină pentru că nu sunt drumuri și parcări.

      00
  21. Eu nu înţeleg ura unora de a tăia şi spânzura în mod socialist tot ce li se pare lor că nu ar fi ok.

    Cineva are impresia că omul dacă-şi ia o maşină ieftină, o ia de-aia, că e om infect şi vrea doar să polueze, că dacă ar fi om decent şi-ar lua o maşină nouă, sau ar circula cu bicicleta că deh, e totuna că faci 2 ore până la servici sau faci 15 minute. Să fim ecologişti!

    Circuitul oricărui produs pe lumea asta de la inventarea capitalismului asta a fost: cei ce-şi permit iau de nou produsul, cei ce îşi semi-permit îşi iau de nou în rate produsul, iar ceilalţi mai săraci le cumpără la al doilea sau al treilea ciclu de viaţă.

    Pentru că sunt SĂRACI, nu pentru că au ei o pasiune pentru passatul din 98 şi vor neaparat să polueze. Dacă nu ar fi, şi-ar lua şi ei passat 2015 cu Adblue şi Euro6. Sau dacă ar fi în bani serios, ar lua doar benzinare şi gata.

    Mi se pare de 2 lei mentalitatea asta de să tăiem să spânzurăm în viaţa altora, pentru că avem noi o părere mai bună despre cum ar trebui ei să-şi trăiască viaţa. Fazele astea mă fac să-nţeleg de ce am avut comunism 50 de ani, şi dacă nu era iliescu setos de revanşă şi de putere, mai aveam încă 20 lejer şi azi cred.

    00
  22. Eu daca as guverna, as face urmatoarele: taxa auto ramane scoasa, itp-ul devine ceva sfant(puscarie pentru neconformitati), nu as introduce taxa de poluare in combustibili, as introduce in rca o taxa speciala pentru masini sub euro 4 si multi ani vechime! PS, as eradica si fenomenul bulgaresc, ai fi legal doar daca ai avea rezidenta pe acolo!

    00
    • Eu daca as guverna as declara ilegale toate naravurile romanilor si i-as face pe toti bogati in loc sa ii las saraci cum sunt cum. Si mi-as baga p..a in parlament si in UE si as da legile exact cum vreau eu.

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.