Efectul dezinfectant al crizei

O căruţă de firme de construcţii nu mai vor să participe la licitaţiile statului, pentru că e nasol, contractele nu mai pot fi câştigate pe sume de nimic şi apoi umflate cu 400%, cum se făcea până acum.

De aia autostrada Bucureşti-Ploieşti e pe butuci şi de aia alte lucrări nu sunt atractive, deşi afară e criză.

Firmele astea de şmecheraşi vor dispărea la un moment dat. La fel cum au dispărut şi marii dezvoltatori imobiliari de carton, la fel cum au dispărut şi marii cheltuitori din Bamboo. Încetişor, paraziţii ăştia vor degaja terenul şi vor lasă loc unor firme care chiar ştiu să facă treabă. 

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

12 comentarii

  1. Dar de ce crezi că nu se mai pot câștiga licitațiile, apoi contractele umflate? Inclusiv recent, la pasajul de la Mihai Bravu din București peste Dâmbovița s-a întâmplat acest lucru. Acum nu mai lucrează nimeni de două luni, dar se circulă pe două benzi în loc de patru.

    00
  2. asa sa fie, desi…

    00
  3. nu e treaba chiar atat de simpla, statul fasareste rau banii oricum, uita-te la autostrada Brasov-Bors (Oradea), au inceput lucrarile acum 7 ani!!! si au facut doar 10% din ea, Bechtelul s-a facut la randul sau de rahat pentru ca profesionalismul american merge mana in mana cu impotenta guvernantilor

    00
  4. Inside scoop:
    Firmele de constructii care licitau pe proiectele statului acum 10-15 ani, liciteaza si astazi. Intr-adevar, cifrele din constructii au scazut mult pe timp de criza dar se supravietuieste. Am suficiente exemple in jurul meu ca sa nu iti dau dreptate.

    Nu cred ca se compara cu sectorul de imobiliare sau cu baietii din bamboo pentru simplul motiv ca lucrurile functioneaza dupa alte criterii. Pe imobiliare s-a mers mai mult pe specularea breselor din sistemul bancar. In constructii, vorbim de relatii de prietenie de 10-15 de ani.

    00
  5. Lasa, nu le plange de mila, contracte cu statul inca se castiga de din astia, vezi licitatia lu’ Udrea unde singurul candidat ok (care indeplinea caietul de sarcini) era ProTV. LOL!

    00
  6. AMIN !

    00
  7. Vali, sa te auda al de sus :D

    Ramane pe piata cine poate, restul se cam duc. E nasol ca pica si antreprenori care poate meritau sa ramana pe piata, dar pica multe mere stricate, asa ca nu putem decat sa ne bucuram .

  8. Neah, să zicem că nu e cazul să comentez de unde au găsit băieţii de la Adevărul ştirea aia că şi eu mai fac de-astea numai că „cu link”. În articolul original, pe care „îl aveau şi ei” se spunea cam aşa:

    „Una dintre problemele privind adjudecarea licitaţiei era legată de condiţiile impuse, care sunt foarte stricte. Din cauză că lucrările sunt finanţate prin Fondul European pentru Dezvoltare Regională, nu sunt acceptate depăşiri de termene sau creşterea valorii contractate. Printre criteriile de selecţie se numără şi unul privind cifra medie de afaceri pe ultimii trei ani, care trebuie să fie în valoare de 7 milioane de lei. În plus, firmele interesate trebuie să prezinte şi o declaraţie în care să menţioneze principalele lucrări executate în ultimii 5 ani şi certificări de bună execuţie. Cuantumul garanţiei de bună execuţie este de 10 % din valoarea contractului, fără TVA. „

  9. Ar fi bine dar nu prea cred ca mai sunt firme bune care sa faca o treaba pe masura :-(

    00
  10. NOU
    #10

    sfanta naivitate… sau cum s-o numesc? iote un exemplu major care te contrazice: ministerul transporturilor reziliaza contractul cu umbrarescu pe aurostrada bucuresti-ploiesti, dupa ce omul face 50% din treaba si incaseaza 95% din bani. asta se intampla ca omul sa-si poata muta utilajele in liniste pe sectoarele din coridorul 4 castigate la licitatie, ca daca nu, e eliminat.

    00
  11. Firmele de pe DN1 au incasat cat s-a putut, tripland preturile. Ulterior au castigat licitatii in vest, la ce se construieste pe langa ARAD… Deci nu a murit nimeni – din pacate…

    00
  12. Esti destul de optimist.

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.