Economia limitatorului de viteză

traversati-pe-verdeLimitatoarele de viteză sunt bune și utile prin zonele rezidențiale, îi mai calmează pe vitejii de cartier care vor să îi dea 200 pe străzile unde sunt școli sau treceri de pietoni.

Dar mă amuză abordarea limitatorului de către șoferul român:

  1. treci cu viteză moderată peste el.
  2. îl consideri șină de tren și treci cu 5km/h peste el, după care accelerezi puternic în următorii 300m ca să pui frână pentru că ai ajuns la un semafor și e roșu.
  3. ești cu ditai tancul (LandCruiser, Patrol, Outlander) și treci cu el încetișor, ca să nu se se strice mașinuța.

Singurii care pot trece cum vor ei sunt ăia cu trotinete (Tico, Matiz, C1, ForTwo) sau ăia cu mașini joase, dar parcă nici ăia nu sunt atât de disperați ca gigelul care oprește complet, de frică să nu îi pice rugina de pe mașină.

31 comentarii

  1. Când îi văd pe cocârdeii cu mașininoace cum frânează la ele, în timp ce eu le iau lejer la 20 – 30 cu trotineta mea, îmi vine să urlu:

    – Moșule, eu am mașinuță joasă, nu tu. Dacă eu nu fânez ca înecatul când trec peste, ai putea să nu frânezi excesiv nici tu!

    Thumb up 0 Thumb down 0
  2. Ai uitat 4. Dacă-i limitator pus doar pe o bandă (juma’ de drum) se ocolește limitatorul cu o mișcare fermă dar bruscă de volan pe banda cealaltă și se revine pe banda de mers…

    Thumb up 0 Thumb down 0
  3. Sau varianta 4: Treci cu o roată pe limitator, cu un ochi să nu strâmbi oglinda din dreapta și cu celălalt ochi și cealaltă roată printre cuiele re așteaptă cu nerăbdare să se înfigă în anvelopele tale.

    Varianta 5: Mă cac pe el de limitator, o iau pe contrasens.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  4. Mai sunt si aia care vor sa testeze portbagajul, iar in momentul trecerii peste cele limitatoare de viteza, acesta se deschide si se inchide automat.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  5. NOU
    #5

    Sau luate cu viteza mare si nici nu simti ca ai trecut peste ele.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  6. @robintel: inainte de a fi hipster, realizezi ca este o problema de suspensii, ce nu are treaba cu “masinoacele”, da? Ai vazut/auzit cum face un camion peste alea, daca trece cu viteza mai mare?
    In alta ordine de idei, suspensia de la “masinoace” costa cat jumate din “trotineta” ta, deci poate fi de inteles ca iti permiti, no?

    Thumb up 0 Thumb down 0
  7. @robintel: sa treci tu cu un GTi / Cupra / Focus ST in viteza peste ele si apoi mai vorbim si despre trotineta ta…

    Thumb up 0 Thumb down 0
  8. Mai sunt aia care tre’ sa le ia pe diagonala, ca altfel se freaca. Saracii oameni…

    Thumb up 0 Thumb down 0
  9. Uite aici specimene de la mama Rusia. Poate adoptă sistemul și ăia cu gipane, tot ca să nu și le strice . http://cms.springboardplatform.com/previews/1441/video/721393/0/0/1

    Thumb up 0 Thumb down 0
  10. Pis pe ele, fut bunataturi de amortizoare facute la sibiu

    Thumb up 0 Thumb down 0
  11. Cum zice Meekuu, unii il ocolesc prin curtile oamenilor, sau se urca pe trotuar.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  12. Sau ai hernie de disc si nu vrei sa-ti chinui si mai mult coloana. Si atunci treci mai incet peste ele, in ciuda disperatului din spate care desigur ca se grabeste.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  13. @robintel, nu mai bine mergi pe jos și nici nu mai ajungi sa treci peste limitatoarele alea ?

    Thumb up 0 Thumb down 0
  14. discutie cu un amic> Cum e in Anglia, iti place… R> Da-i in plm ca nu poti sa acelerezi putin ca e plin de hopuri dinalea, mi-am luat masina si nu pot sa-i dau blana ca ii plin de dinalea. Bine-nteles ca el se plangea ca nu poate merge printre casute cu 100 km\h, da trist!

    Thumb up 0 Thumb down 0
  15. ieri m-am trezit cu un idiot in fata pe motiv de “depasire limitator viteza”. Cam cat creier iti trebuie sa mergi pe contrasens, cu motivul ala, cand vine o alta masina de acolo?

    Thumb up 0 Thumb down 0
  16. La Cluj-Napoca exista niste limitatoare interesante si prost marcate. Sunt damburi in toata regula, au cca 20cm inaltime, 1m latime si sunt cu lungimea pe toata banda (cel putin in zona gradinii botanice). Anul trecut am raschetat scutul metalic pe un astfel de “limitator” desi aveam in jur de 30km/h.
    Cu astfel de “limitatoare”, indiferent de motorizare, vei reduce viteza si vei trece peste ele cu grija.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  17. Ia explică-ne tu, ca un mare conducător auto, care e varianta corectă de a trece peste ele.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  18. Eu trec cu circa 20 km/h sau mai putin, pentru ca sa fim seriosi sunt facute aiurea, in interior se simt ca si cum ai intrat in vreun crater, insotite si de un zgomot puternic!

    Thumb up 0 Thumb down 0
  19. Depinde de limitatoare. Ca sunt si ele ; soft , hard si hardcore (acele limitatoare facute din beton). Peste alea soft e ok sa treci cu un 20la ora dar alea hard le simti in dinti.
    PS. Daca tu nu le simti tu in masina asta nu inseamna ca toate articulatiile masinii nu le simt.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  20. La mine de exemplu, desi am o trotineta de Fiesta si veche, tot le iau cu viteza mica pentru ca: 1.Suspensia spate e mai rigida si se simte urat daca am pasageri si 2.E joasa si am reusit pierd o parte din scutul termic al esapamentului dupa cateva vitejii la limitatoare. Dar nici nu le iau cu 2 km/h totusi.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  21. @Alex et co.

    Lasă, că suspensiile alea nu se uzează de la trecut peste 100 de zone din alea pe an, ci de la zburat prea jos pe 10,000 de Km de carosabil prost, că – la curbe – drumul este un pic înclinat și mașina este împinsă în jos de inerție și alte magii…

    E ca și cum ai face o dietă: renunți la sarea în care îți înmoi ceapa cu care mănânci pita și slana.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  22. @robintel: Inerţia îţi coboară botul maşinii la frânare sau spatele maşinii la accelerare. În curbă maşina este împinsă în lateral de către forţa centrifugă, nu de inerţie.

    Revenind la subiect, am citit că există limitatoare din astea care rămân rigide dacă le abordezi la o viteză prea mare, dar se aplatizează şi nici nu le simţi dacă urci pe ele la viteza corectă. A văzut cineva aşa ceva în România? Are cineva pile pulitice? Căci ar fi un motiv excelent pentru schimbarea limitatoarelor actuale. O afacere reciproc avantajoasă, căci puliticianul ar lua spaga şi comisioanele de rigoare dar şi automobilistii s-ar alege cu ceva.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  23. Bai, mai lasati-ma, ca m-am saturat de loganistii care iau alea cu 5 la ora, sa nu-si strice masinile… Cu 30-40 trec peste alea, o viata am, nu stau s-o pierd la “limitatoare”, da-o dracu de masina, ca nu se strica de la alea la 30-40.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  24. @robintel: parerea mea este ca un soc in amortizor de la un damb (fie el limitator) face cat mia de km de “drumuri proaste”. Gandeste-te cum bati mai repede un cui: te asezi pe el si astepti sa intre, poate in 1-2-5-10 ani sau ii tragi 1-2 ciocane si e gata.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  25. Băi, din proprie experiență vă zic că dacă treci cu viteză medie peste un rahat d’ăla într-un Jeep mare, e extrem de nasol..

    Așa că fostul meu șef avea propria strategie: accelerare la 60km/h ca să nu se simtă.

  26. problema mea e ca oricum as trece peste frumoasele limitatoare tot se va gasi unul sa-mi spuna ca nu fac bine.Asa ca trec cum vrea lupa mea. Tine de starea mea de spirit din acel moment, tine de masina pe care o conduc in acel moment si mai ales de geografia locului(ca si damburile astea nu e toate la fel). La fel cum nici io nu-s la fel in momente diferite ale aceleiasi zile si nici in zile diferite dar la aceiasi ora chiar daca se intampla sa trec peste acelasi damb.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  27. Mie mi-a placut o faza acum vreo doua saptamani de m-a uns pe suflet, eu le iau, limitatoarele de obicei cu vreo 50-60, daca sunt mai uzate, sau 30-50 daca sunt noi.
    Acum doua saptamani un fost loganist cu un LAND CRUISER aproape se OPRISE, in momentul in care eu de pe contrasens veneam cu 60 la ora, s-a speriat ca l-am vazut bine in momentul cand am zburat peste limitatoarele alea cu zgomotul aferent…
    Land cruiser da?

    Thumb up 0 Thumb down 0
  28. La mine pe strada sunt limitatoare din 10 in 10 metri. Le-au facut aia de Gaze, cand au tras teava la oameni.

    Dupa ce au tras teava au dat cu bitum peste si ca sa fie siguri ca tine au dat cu varf asa de vreo 5-10 cm. Dupa 2 luni…..gogoasa s-a desumflat si in loc de varf acum avem cat ii strada de lata gropi de 5-10 cm adancime.

    Cand merg cu masina imi aduc aminte de tren. tata…tata….tata :)

    Thumb up 0 Thumb down 0
  29. Din cate stiu eu limitatoarele alea se numesc “ralantisoare”. Oare s-a intrebat cineva de ce? In denumire aveti si raspunsul la cum trebuiesc abordate

    Thumb up 0 Thumb down 0

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.