Ecommerce: uneori trebuie să o lași baltă

Din când în când mă mai caută niște oameni ca să îi ajut cu păreri despre magazinul lor online. Au un magazin pe o nișă bănoasă, dar nișa nu te ajută dacă tu nu vrei să te ajuți. Spun aici povestea lor, poate le folosește și altora.

Oamenii se chinuie la magazin din 2012. Au înregistrat domeniul în 2008, au testat, au analizat, au stabilit contacte.

Dar au ales o platformă proastă. Inflexibilă. Greoaie. Obositoare. Paginile se încarcă greu. Sortarea produselor în pagină se încarcă greu. Căutarea nu merge. La toate sugestiile de “bă, orice altceva”, au refuzat, că lor li se pare OK asta de o au acum.

Nu are optimizări seo, că nu suportă platforma. Sigur, s-ar putea băga cineva în ea și în 2-3 săptămâni rezolva ceva minimal, dar acel cineva trebuie plătit. Sunt în căutări înaintea lor site-urile poloneze și cehești cu aceleași produse.

Nu pot pune mai mult de două poze per produs. Crapă browserul când vrei să sortezi ceva. Plata doar ramburs.

În ultimii 3 ani au început să bage cărbuni, că au văzut mișcări mari pe nișa lor. Adică au început să schimbe descrierile și pozele. Să pună produsele în mai multe categorii. Să facă orice pot ei să facă fără să plătească oameni sau să schimbe platforma.

Și acum întrebați-mă unde e problema, în afară că folosesc o tehnologie din 2011. Nu vând. Crapă browsersul. Merge site-ul greu (sunt multe cereri, deci timeout-uri dese). Nu vor să schimbe hostingul, că nu fac bani. Nu fac bani că nu bagă bani.

Le spun să renunțe. Le arăt că nu se poate cumpăra din magazinul lor. 2020, cu Chrome, nu poți ajunge la pagina de coș. Nope. Nu vor. Și nu înțeleg de ce lumea preferă să cumpere produsele pe care le au și ei din altă parte, cu 10% mai scumpe.

film-parasite

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

61 comentarii

  1. „Nu fac bani că nu bagă bani.” asta trebuie pusa in rama la multi in case!

    00
  2. „You have to spend money to make money” John Smith – Entrepreneur

    00
  3. Despre asta am trimis mail cu „spume” la un retailer de produse pt dama.
    Mesajul final „vreau, dar nu pot sa cumpar!”

    00
  4. Subscriu. Pana n-am marit cotizatia la zukeberg si indianul celalalt, n-au crescut semnificativ vanzarile. Si cel mai bine daca amicul tau nu stie, nu vrea, nu are cu ce, sa treaca pe un SaaS. Macar ei au pe cineva tehnic in spate care iti mai rezolva tichete.

    00
  5. Ce platforma recomanzi pentru magazine online? Sunt curios de platforma folosita de magazinul menționat mai sus. Oferă detalii să știm să nu ne facem și noi magazine pe platforma asta..

    00
    • depinde ce tip de magazin ai și unde vrei să ajungi în 5 ani. dac~ă vinzi 100 produse alegi altă platformă decât dacă vinzi 10.000 produse.

    • Acesta e un product placement.
      Vrei mai mult? Te inscrii la audienta!
      Tu lucrezi pe nasturi sau topoare?

      00
    • zoho(de la yahoo) e free pt 5 casute. Nu e G-suite dar nu e nici mail server tinut pe un calculator vechi bagat in beci.

      00
    • Daca vrei un magazin cu pana in 10000 de produse sa ai si grija hostingului – Prestashop sau Woocommerce. Vrei un SAAS, sa nu ai treaba cu hostingul, coodarea, etc, incearca Shopify.

      00
  6. Când 60% din firmele românești au adrese de mail pe Yahoo, 30% sunt mai emancipați și au aflat de Gmail (hai să amintesc și de 2-3 hipsteri cu adrese de iphone) orice discuție despre ecommerce e încă prematură.

    00
    • Eu rad de aia cu firme de sute de mii de euro pe an, chiar milioane cu mailuri pe yahoo/gmail. Pana mea,, e chiar asa scump un calculator care sa mearga nonstop, un ip static si un domeniu? Ca servere de mail gratis sunt.

      Bine, in acelasi timp ai mei au server de mail, si recent nu gratis. Eu din clipa 1 am zis ca folosesc exclusiv adresa mea de gmail. S-au incruntat, da ‘ aveau nevoie, lasa-l dracu. Si a intrat un ransomware, ghici cine avea toate mailurile….

      Ah, sa nu uit, google ofera mailul cu domeniul tau. Probabil costa un pic, dar beneficiezi de infrastructura lor si numele tau. Cu tot ce inseamna asta, inclusiv faptul ca tu vinzi pampersi lu costica.

      00
    • @thebblack

      nu costa nimic la google. Cumparat domeniu, cont gratuit la cloudflare pentru nameserver si acolo 5 MXuri catre google. La google cont gratuit pentru domeniu, 10 casute moca. mail cu adresa domeniului tau pe infrastructura google. pentru cateva mailuri pe zi si neparanoic la capitolul privacy e suficient de bun.

      00
    • dude, relaxati-va putin.. e doar o adresa de mail. nu conteaza de cacat de nume si de domeniu ai atata timp cat face ceea ce trebuie… dar da, voi sunteti fericiti ca „da bine”.

      00
    • D4n, multumesc pentru precizari.

      manole, am zis chiar in primul rand, firme cu cifre de afaceri de milioane de euro. nu maricica srl cu un chiosc in capu’ satului sau vreun „liber profesionist” care vopseste pereti sau schimba tevi in timpul liber. firme de constructii, firme de it (cu atat mai mult), firme cu care vrei sa faci afaceri mari. „vreau si eu sa construiesc un stadion, am auzit ca voi, firma x sunteti buni, va pricepeti” „sigur,am mai construit cateva, trimiteti niste planuri la gogaie2004@yahoo.com” evident ca nu e un criteriu esential in alegerea unui partener de afaceri, nu haina il face pe om, dar ajuta al dracului de mult.

      00
    • NOU
      #17

      @D4n – nu mai exista varianta gratuita la G-Suite. Acum e direct 4 EUR/luna/cont. That said, sunt doar 4 eur :)

      00
    • Sunt f incomod de folosit pt e-mail domeniile. Interfanta de webmail e de anii ’90, cu Outlook nu prea se conecteaza. Crede-ma ca nu conteaza absolut deloc. Eu personal daca am ceva de facut cu cineva, si se misca bine si eficient, putin imi pasa e e-mail are

      00
  7. NOU
    #19

    „poate le folosește și alții” –->”poate le foloseste si altora”.

    Si daca te cauta, e o sansa!

    00
  8. Poate au offline magazine cărora le merge, cam aceeași chestie am pățit-o cu cineva
    Erau convinși ca magazinul online merge de la sine, degeaba le-am spus ca trebuie sa pună special un om acolo, n-au vrut sa mai plătească încă un om, cică nu dovedesc cu magazinele proprii, și adevarul e ca le merg bine de tot magazinele,
    Deci iți merge, ai cu ce, și nu te înduri sa mai dai un ban sa meargă și mai bine ? si fără riscuri mari, ca nu e ca și cum ai risca totul ca la un început de afacere.
    Asta este, cu zgârciții e greu sa duci munca de lămurire, mai ales dacă le vine grosul din alta parte.

    00
  9. Cum au rezistat in piata atat timp daca nu le merge?

    00
  10. Dacă nu aș avea un NDA frumos, aș avea așa de multe de spus pe subiectul acesta, doar fac asta zi de zi de 5 ani. Oamenii încă nu realizează că dacă bagi 10€, nu o să scoți 1000€, ca dacă nu ai nimic, nu ai de unde cere și în general că un magazin online nu „există și trebuie să vândă” din neant.

    00
  11. Undeva e ori o fractură de logică sau nişa nu merge. Zici că dă timeout că sunt multe cereri, dar nu fac upgrade că nu au bani. Ce se întâmplă atunci cu ăia mulți care vin? Doar se uită? Nu cumpără nimeni ca să se producă nişte bani?

    Oricum, descrii o chestie făcută parcă la o orgie cu curry a zece programatori indieni, în ziua de azi trebuie să te chinui puțin să ajungi să omori browsere.

    00
  12. nici daca faci cu cgi-uri care cauta cu grep printr-un fisier text nu poate sa mearga asa rau
    doar daca hostingul e pe 386 cu 4mb ram si swap-ul pe floppy

    00
  13. Re tweet, eu nu inteleg de ce orice plata prin sms, mail, app costa mai mult decat cea la casiera. Un bilet ratb 1.3 ron la chiosc, 0.3 euro + tva prin aplicatie.

    Cu care ocazie fac blatul la greu pentru ca desi as vrea sa platesc, plimbatul cu ratb ma apuca dupa ora 22 cand de obicei nu mai am cash in buzunar.

    00
    • pai foarte frumos din partea ta.

      ai ramas fara cash fiindca in alte parti ai platit?
      apoi soferul ala, cand te-ai urcat si
      l-ai salutat, la sfarsitul lunii sa fie platit din blatul tau, nu? munca lui oricum nu are valoare, fata de a ta care obligatoriu trebuie recompensata.
      autobuzul, asa cum e el, nu consuma benzina, fara revizii, nimic, deci n-ar avea nevoie de ceva din blatul tau.

      exact ca acu o stamana, ies seara, in fata scarii o masina scumpa parcata aiurea. pe ea, si in fata sub stergator si in spate, un bilet scris de mana: ” ma cheama MagarealaXYZ, stiu ca am parcat gresit daar…”
      ce nasol ca n-am facut foto cu mobilul.
      nu doar ca unul e constient de greseala, o face, dar mai mult se si identifica si incearca sa o justifice!

      00
    • Nu știu ce vârsta ai, dar tu crezi că acel sms/plata online nu au comisioane?

      In SUA se numește convenience fee și dacă plătești cu cardul costă mai mult decât cash.

      Iar comisioanele tot cresc pentru că trebuie acoperite și fraudele cu clonatorii de carduri.

      00
    • Fraudele sunt acoperite by default de asigurare si banci care pot recrea banii disparuti, serios ca asta cu clonarea cardurilor nu e un argument valid

      00
    • ihim, si daca as fi avut cash in buzunar nu gasesti caseirie deschisa, si alea care sunt, sunt unde si-a intarcat dracu’ copiii.

      iar argumentul cu taxe si comisioane pe online e hilar. costa mai mult comisionul de online decat cele 3 casierite + borcanul ala + curent + ce altceva s-o mai plati pe el?

      eu zic ca pretul superior e doar taxa de fraier. vrem sa incurajam mersul cu autobuzul da’ venim cu cacaturi d-astea.

      00
    • thebblack nu poti sa iti iei direct 20 de bilete pe care sa le tii in portofel si sa le folosesti la nevoie?

      00
    • O casieriță intră in planul afacerii la cost fix. Aia și dacă vinde 10 și dacă vinde 1 milion de bilete tot atâta costă, deci prețul ei e undeva calculat deja in bilete.

      La tranzacții comisionul e pe fiecare tranzacție efectuată, deci trebuie undeva pus altfel ieși pe pierdere.

      Iar legat de fraude și astea cu bănci făcut bani din nimic eu zic să o lași mai moale cu zeitgeist și din astea. Banca centrală e cea care creează bani din nimic, la ordinele guvernului, nu de capul ei.

      Fraudele pot fi de mai multe feluri și sunt acoperite de mai mulți, depinde de la caz la caz. Iar cazurile alea trebuie evaluate și investigate iar oamenii care fac asta costă.

      00
    • Toti sunteti on topic…

      00
  14. ok, si pe ce platforma sunt?

    00
  15. Man, explică-mi și mie dacă durează 1 oră să faci un e-shop cu shopify de ce toți se bagă la platforme obscure și de kkt.

    Plm poți să îți bagi WooCommerce pe WordPress dacă te-ai obișnuit cu platforma.

    Câte nevoi speciale să ai de îți trebuie soluții custom?

    00
  16. Vrem și noi promovare cu 100 de euro dar să vindem de 10.000 euro. True story. 🙄

    00
  17. Am intalnit gandirea asta defectoasa si in alte domenii. Invartit in jurul cozii ii zic eu.
    Un exemplu revoltator ar fi cum unii asa zisi patroni de baruri si terase(a se citi bombe) care nu-si pornesc vara frigiderul pt ca nu au clienti care sa consume dar nu realizeaza ca nu au clienti pentru ca e oprit si au doar apa/cola/bere calda sau maxim la temperatura camerei. Si ce fac idiotii ca sa raceasca cola? Pun gheata! Bravo! Ce gheata? CumF$%kingParata, d’aia scumpa cat curentul pe 2 zile punga!

    00
  18. ce avem noi, se numeste economie de abtinere…cu cat te consumi si mai putin cu atat esti mai virtuos…si e asa de putin timp, cam 2000 de primaveri asa…

    00
  19. Cand am zis ca am de luat, am luat. Cand am zis ca am de dat inapoi, am zis!!!

    00
  20. Let me guess, platforma e TYPO3?

    00
  21. Eu lucrez de ceva ani cu platforma celor de la Shopify si niciodată nu am avut probleme. E adevărat, am investit și mult timp și bani, dar rezultatele sunt pe măsură.

    00
  22. Multi merg pe principiul ca „stiu ei mai bine”. De ce sa plateasca o firma decenta care sa le faca shopul online sau care sa ii ajute cu promovarea? Din pacate lumea nu vede plus valoarea in servicii si majoritatea prefera ieftinache, indiferent de ce domeniu vorbim.

    Cei mai amuzanti sunt aia care au o firma care presteaza serviciul X si se inflameaza atunci cand tarifele pe care le au sunt percepute ca fiind prea mari, batandu-se cu pumnul in piept ca ei livreaza calitate si ca e normal sa fie scump, dar cand vine reversul si au nevoie de serviciul Y aleg ce e mai ieftin pe principiul cum sa dau atat, asta sigur vrea sa ma arda.

    Lipseste grav la noi notiunea de consultanta si strategie. Toate firmele astea care fac site-uri la sacosa executa la virgula ce le zice clientul. Fara strategie, fara nimic. Nu conteaza ca ala nu stie ce vorbeste si nu are nevoie de mai bine de jumate din functionalitatile alea sau are nevoie de altele. Si aici vorbesc si de firme medii spre mari care au ceva vechime pe piata si cifra de afaceri decenta.

    La fel cum zice si Vali, romanul e pe principiul sa se faca, sa se dreaga, dar 2 m mai incolo sa nu-l deranjeze.

    00
    • De acord. Iar pt online e esential sa ai un specialist UX. Ia sa ii gasesti la noi, ca nu-s . Putina lume stie ca de fapt 80% din comenzile online sunt telefonic, pe messenger sau watsapp

      00
    • specialist UX

      ce e aia? las că știe sysadminul și UX, UI, SEO și ecommerce. plus csgo.

  23. NOU
    #54

    Ajung si eu azi prin Bucuresti, groaza urgiilor cu zapada si merg pe jos de la hotel sa iau o jucarie pt. fiica-mea. Eforturi supraomenesti prin zapada si ajung acolo ca sa vad ca nu mai e de mult magazinul la acea locatie…pe maps era, cu orar, oferta, adresa.

    00
  24. Vreau sa adaug si eu o chestie aici: invite la toata lista de facebook sa dea like paginii + review-uri postate de prieteni inainte sa se lanseze produsul. Sigur asta e cheia.

    Toti la care am vazut asta au abandonat in cateva luni, pornind de la mentalitatea ca nu au cum sa dea gres, ca vor rupe piata 0day, ba chiar ca nu vor avea timp/baza sa poate sa onoreze tot.

    00
  25. Lucrez in domeniu de vreo 7 ani. Cu rezultate bune obtinute prin truda proprie. Personal domeniul mi se lare facil DACA ai viziune. Mare majoritate a oamenilor care isi deschid shop online se lasa pagubasi f repede. In primul rand clientii sunt dificili, plata ramburs inseamna incasari f nesigure, pt ca se refuza colete pana la 40% . Puterea de cumparare a scazut, nu mai e valabil
    in 2020 ce era valabil in 2017. Cu reclamele se impute treaba, Zuck a luat-o pe aratura grav cu banarea de conturi de ads. Zoso, nu faci un articol
    despe apocalipsa Facebook Ads? Personal daca as incepe
    acum in online, as merge direct pe Emag Marketplace si gata.

    00
    • Zoso, nu faci un articol
      despe apocalipsa Facebook Ads?

      nu am destule detalii. dacă vrei să scrii ceva, dă-mi pe email.

    • Ok o sa iti scriu

      00
    • Bafta cu Emag Marketplace.
      https://imgur.com/a/G9Uz2CP

      Si on topic cu ei. Nu mai stiu in ce stadiu e NDA.
      A fost cea mai neplacuta experienta. Idei, directie si discutii super. A durat ca sa amendam contractul si a ramas 99% ca ei. Am cedat. Si hai sa vindem. Serios? Propriul produs la x? Produsele tale pe paginile 1-3? In care email zicea asta? Ca tu vei face asta. Lipsa de integritate. Ne-au anuntat prin emails automate modificari unilaterale, la nivele ireale. Am plecat cand s-a putut. Au plecat si ceilalti din bransa. Acum nu mai e nimeni, sunt doar ei.
      Bafta tuturor!

      00
    • Bai Sab tu vorbesti doar balarii. Doua comentarii doua prostii. In primul rand te informez ca nu ai nevoie de nici un UX designer si nici 2% din comenzi nu sunt telefonice si in al doilea rand a incepe cu EMAG marketplace e fail sigur. Imagineaza-ti doar ca stiu ce vorbesc.

      00
  26. Sa inteleg ca ti-au cerut sa ii ajuti cu magazinul dar au refuzat sa implementeze toate sfaturile tale ? Ceva da cu virgula. De ce mama dracului sa mai ceri ajutor daca refuzi orice sfat primit ?!

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube