După sensul unic pe DN1, un alt ministru vine cu o nouă tâmpenie: 30km/h prin localitate

Ministrul Sănătății, Victor Costache, la o conferință de presă la sediul PNL Iași:

„Dacă pot da din casă (…) soluție la care lucrează colegii, dar nu o să fie populară și o să ne certați. Este o soluție care s-a adoptat la nivel european. Primul lucru pe care îl faci, limitezi viteza, se limitează la 30 la oră. Dar, probabil, colegul meu nu a vrut să vă spună ca să nu îl certați prea tare.” (sursa)

Băi, orice numai să nu impoziteze masiv rablele, să le ridice de pe unde sunt abandonate sau să îi pună pe polițiștii rutieri la muncă. Sunt în stare să își taie câte un deget sau să își sacrifice primul copil mai degrabă decât să iasă și să spună că poliția rutieră nu își face treaba și ar trebui să iasă toți, zilnic, pe străzi.

Și mai e ceva ce puțini înțeleg. De fiecare dată când e vorba de poluarea mașinilor, apare unul cu linkul ăla cu “poluarea cea mai mare e produsă de navele container”, ceea ce e adevărat, omițând complet să spună sau să înțeleagă că el nu respiră poluarea aia. El respiră poluarea mașinilor care trec pe lângă el, pe lângă casa lui, pe lângă serviciul lui.

Hai că nu e greu să faci legătura între numărul crescând de cancer la românii de 30-40 ani (uitați-vă prin jur, toți avem cel puțin o cunoștință) și aerul pe care îl respirăm. De aia (1) mașinile poluante trebuie scoase din orașe și (2) redus numărul mașinilor.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

84 comentarii

  1. Limitarea poate sa fie redusa si la 10 km/h. Atata timp cat nu e nimeni care sa aplice leagea, degeaba.

    00
  2. corect, trebuie ca masinile sa mearga mai incet in oras, sa afume mai mult timp acolo.

    00
  3. O măsură bună ar fi taxarea primarului orașului care baga in intravilan terenuri prin care trece DN. De exemplu Buftea s-a extins pe DN7. Unde se circula cu 90 e acum limita 50.
    Progres, nu?
    Despre scos mașinile din orașe ideea cea mai buna e sa faci orașele mai mici și cu clădiri mai puțin înalte și mai spatiate
    Despre personajul de la Ministerul sănătății primele impresii sunt că Sorina Pintea era mai competenta

    00
    • Exista o metoda de taxare a primarilor. Se cheama „alegeri locale” si se intampla odata la 4 ani parca. Dar hai sa ne uitam la exmplul tau: Buftea.
      Primar Pistol Gheorghe din anul 2012, reales in 2016 : „Gheorghe Pistol a câștigat al doilea mandat în fruntea orașului Buftea, fiind votat de aproximativ 70% din Bufteni.”
      Legat de reducere vitezei, e normal, ptr ca la un gugle search decoperi ca primarul a omorat un om pe trecerea de pieteni prin 2008 si avea viteza de … 50km/h (urma de franare avand cam 70 de metri)
      Deci nu inteleg ce nu intelegi.

      00
    • @UrsuPolar

      Frate, daca mai strangi doua trei informatii despre Pistol asta, poti castiga frumos din drepturi de autor: sigur s-ar vinde bine ca scenariu de filme cu mafioti. Doar ca ar parea un pic supra-realist filmul. Uite, mai pun si eu.

      „La data accidentului, autoturismul marca Mercedes Benz aparținea firmei KDP Construct SRL de unde soția edilului a încasat salariu în ultimii ani conform declaraților de avere ale primarului Pistol.”

      Sau:

      „Gheorghe Pistol, consilier judeţean de Ilfov, deţine împreună cu familia sa 650 de hectare de teren, cu 200 mai mult decât familia lui Gigi Becali. Gheorghe Pistol îşi foloseşte rudele ca paravan pentru tranzacţii imobiliare. Mama sa are 120 de hectare de teren, iar sora- 58.”

      00
  4. Poate s-a pripit ala in declaratii, nu ii cred atat de prosti incat sa puna limitarea de viteza. Nu mai zic ca minte ca si Orban cu pretul energiei, 90% din tarile normale au limita de 50 la ora in orase (https://en.wikipedia.org/wiki/Speed_limits_by_country) – ca in Germania in unele zone rezidentiale e mai mica, e altceva. Dar sa zica si cate autostrazi au germanii daca tot vrea sa faca o comparatie.

    00
  5. o solutie de cacat. Bine, se testeaza piata, nimic mai mult.
    viteza mai mica de deplasare, timp de deplasare mai mare din A in B, consum mai mult de combustibil, poluare mai mare, per total.

    poluarea din orasele mari se poate rezolva cu sosele de centura, care sa-ti permita sa ocolesti orasul mai rapid fata de traversarea lui. Nimeni intreg la minte nu va intra in oras daca centura il scoate ma repede spre unde are el treaba.
    Acum nu stiu exact cat la suta din trafic este de tranzit (distante mai mari) si cat este direct spre un oras.

    eu sunt de acord cu impozitarea pe baza de emisii. Pe de alta parte au dreptate si aia care au rable si fac putin KM/an. O masura cat de cat justa este impozitatea atat la pompa cat si pe emisii. Asa toti platesc, mergi putini KM dai putin la taxele pe carburant, dar platesti mai mult daca ai rabla la taxele pt emisii.

    tot ce inseamna combaterea poluarii este pe bani. Sta in decizia noastra daca vrem sa facem ceva sau nu.

    00
    • Teoria ta era foarte bună dacă și consumul era constant. Ceea ce nu este.
      Pentru vitezele de autostrăzi s-a studiat puțin situația și sunt până la 15-20% mai puține emisii dacă se merge la 110 și nu la 130. Dar pentru că fizică și cum noi discutăm probleme de săraci cu viteze de 30-50 km/h s-ar putea să nu fie așa mare diferență la viteze mici.

      00
    • Ba sa stii ca s-ar putea sa fie. depinde foarte mult unde are motorul respectiv punctul optim. Unde transforma cea mai mare parte din benzina in energie si nu in caldura. Ma indoiesc ca le 30 in treapta a 3-a. Poate cineva mai compentent sa ne lamureasca?

      00
    • Asta este prostia imensă la noi. Nu se fac centuri ocolitoare. Toate DN-urile sau măcar cele considerate drum european trebuiau să aibă centuri peste tot, așa cum au făcut ungurii cu E60. Multe sate și orașe sunt ocolite (nu toate, dar multe).

      Noi am zis că nu băgăm bani pe ideea că suntem mai mafioți, facem autostrăzi direct. După 40 de ani (trebuie să ne obișnuim cu cifra aia) încă trecem prin toate satele posibile, iar autostrăzile sunt ca și basmele cu Harap Alb.

      Aș fi perfect de-acord și cu 10 km/h în localitate, dacă am avea drumuri ocolitoare și autostrăzi.

      Dar așa, să zici că în vest au 30 km/h limită în sate…când știi bine că ei au autostrăzile ce noi doar le visăm…trebuie să fii unul din analfabeții funcționali din statisticile alea…

      00
    • Traficul de tranzit in buc e urias. Principalul nod rutier, tot ce vine din port prin buc vine si centrele logistice sunt pe A1 pe partrea cealalta.

      00
  6. ministrul ăla aberează… „soluția aia” europeană este aplicabilă doar în zonele rezidențiale unde ai în apropiere acces la drumuri de capacitate și viteză mare, care să preia restul traficului.

    Deci, în orașe întâi să facă bulevarde cu câte 4-5 benzi pe fiecare sens care să preia volumul de trafic principal și abia apoi să se gândească să impună limită de 30 la oră pe arterele rezidențiale de legătură cu drumul respectiv.

    00
  7. Eu ca să îmi iau salariul trebuie să mă prezint zilnic la sv și să-mi fac treaba!
    Polițiștii ăia rutieri care nu ies în stradă dar sunt de serviciu în ziua respectivă pt ce sunt plătiți în ziua aia?
    Adică, hai, înțeleg că la o pițipoancă angajată de un politician pt favoruri sexuale te aștepți, dar la un angajat ordinar, angajat pt o treabă, să fie normal ca treaba lui să nu fie niciuna mi se pare ireal!

    00
    • Treaba lui nu e niciuna, treaba lui e sa stea la panda si sa colecteze bani pentru sefi, sefii sefilor, baronul local, partid.
      Asigurarea sigurantei traficului nu e o activitate… lucrativa.

      00
  8. Care e legatura intre poluare si limita de viteza? Nu l-a intrebat nimeni pe individ ce debiteaza acolo? Nici unul mai rasarit? Pe ce se bazeaza?

    Daca de la 50 la 30 scade poluarea cu un anumit procent, inseamna ca la 10k/h e si mai eficient.

    00
    • Cel mai eficient e cand stai pe loc in trafic.

      00
    • scade viteza, teoretic scad emisiile, dar ma tii cu 30% mai mult timp pe strada cand puteam sa am motorul oprit de-acum o juma’ de ora

      00
    • Corcodusule, la 30 la ora stai in treapta a 2-a relativ turat sau pooate in a 3 dar nu-i cade bine motorului. In orice caz, ca sa menajezi motorul, la 30 la ora ai alte turatii fata de 50-70 la ora dar intr-o treapta superioara. Si nu prea iese bine pentru poluare. Mai pe inteles, o distanta anume o parcurgi mai incet dar cu motorul mai turat. Timp mai mult in care ies noxe pe teava.

      00
  9. Eu n-aveam mari sperante in astia. Nici macar la nivelul justitiei. Se stie ca pe timpul PD(PNL)-ului a fost trecuta legea ca daca victima isi retrage(inclusiv de frica) plangerea, infractorul scapa. Tot pe timpul lor a fost micsorat adaosul de pedeapsa pentru infractiunile cu violenta in grup.
    Insa cu masuri de genul 30km/h pare ca-si cam bat pla de noi. Si-i cam devreme. Pentru ei.

    00
  10. Au reusit sa elimine prin lege radarele fixe numai bine ca 50% din politistii de la rutiera sunt blocati cu un radar undeva printr-un tufis in loc sa fie acolo camere ce dau amenzi in mod automat si in alte cazuri in afara de viteza:
    1. depasirea coloanei
    2. mers pe linia de tramvai
    3. vorbit la telefon
    4. nepurtarea centurii
    5. masina ce circula pe drumuri publice fara RCA (momentan avem fara rovinieta doar)
    6. blocarea intersectiei
    7. stationare in locuri interzise

    Nu inteleg de ce un politist trebuie sa fie prezent pentru ceva ce se poate automatiza foarte usor.

    Si asta cu 30 km/h… problema e ca nu se respecta, nu ca ni exista legea. 60 km/h in localitate era ok.

    P.S. pe Mac, ninsoarea asta pe care ai bagat-o in tema face load pe procesor nevoie mare. Simti ca ninge ca se porneste si coolerul in dusmanie :)

    00
    • Pe macu meu nu face, si Ps are dreptate omu cu tot, aata timp cant bucurestiu e tot o parcare imensa toate lumea merge cum vrea si se ating viteze si de 100km/h constant, e super legea, nimanu nu-i v apasa ata timp cat nu exista constrangerea legii, amenda, jap amenda iar si mai mare, automatizarea lor etc…

      00
    • Amin frate, asta e una din chestiile care ma deranjeaza si pe mine foarte mult. In afara de amenzi pt vitezasi de 2 ori pe an filtre in trafic pt alcolemie politia nu mai stie alceva. Eu nu tin minte sa fi auzit vreodata ca politia sa amendeze pe cineva ca nu a semnalizat. De acolo si legenda cu soferii de BMW si panza de paianjeni de pe schimbatoare. Paianjenii aia exista pt ca politia le permite sa existe.
      Cate tipuri de contraventii si infractiuni exista in codul rutier … sute. Cate aplica astia? Doua-trei.

      00
  11. Eu am o nelămurire: care e viteza medie de deplasare acum, în marile orașe ?
    Exemplu personal: într-o zi normală de navetă din afara Timișoarei pânâ la școlile copiilor, serviciu și înapoi (~50km) am o medie de 36km/h. Dacă aș locui în oraș, media asta ar fi bibișor mai mică.
    Limita de 30/h mi se pare ok pe termen lung, împreună cu alte măsuri complementare, inclusiv astea ce le zice zoso. (aș mai adăuga favorizarea mașinilor electrice, inclusiv la transportul în comun)

    00
    • In Buc: 20-22 in perioada asta. Vara urca pana la 25.

      00
    • @guoi, exact cum spune @dorel, viteza medie de deplasare in Bucuresti este de 20-22 km/h.
      Dar asta se obtine pentru ca pe anumite tronsoane se circula cu 60-70 km/h.
      Daca impui o limita maxima de 30 km/h si te asiguri ca se respecta, asta inseamna ca media va cobori undeva pe la 15 km/h, ceea ce ar fi tragic.

      00
    • Aveti voi 22. Eu care merg inainte de 9 si dupa 18, cu tot poporul, pe 6 km fac 25 – 30 minute.

      00
    • Da, nu e suficient ca partea de sud a orasului nu are centura, mai pune si TIR-urile sa circule cu 30 km/h prin oras, ca nu e destula poluare.

      00
    • Viteza medie in buc parca era 19, pe 2018. A fost unul din motivele pentru care am trecut la trotineta.

      00
    • Se facuse un studiu despre viteza medie de deplasare prin orase si depinde de multi factori, la orase europene aglomerate e cam 30-40% din viteza maxima legala. La 50km/h cat e acuma limita, probabil ca prin Bucuresti se circula in medie cu 15-20km/h.
      Daca se trece la limita de 30km/h, probabil se va circula cu 9-12km/h in medie (ceva mai mult decat daca ai merge pe jos).

      00
    • In Bucuresti, cand mergi bine (din ce in ce mai rar) esti la 22-24 de km pe ora. Vorbim de mers seara tarziu, in zilele de concediu, cand mai toti sunt plecati. Poate doar tarziu in noapte sa iesi mai bine.

      La un trafic relativ normal esti pe la 14-17 km/ora.

      Cand e nebunie (din ce in ce mai des) pornesti de la de la 10-11 km/ora si te duci in jos. Poti ajunge si la 5-6 km/ora, daca alegi prost traseul si ora/ziua.

      00
  12. Politicienii spun numai tampenii si nu fac nimic (bine). Iar inventam roata?
    Unii candideaza ca sa termine ce au inceput. Dezastrul, probabil. De ce nu se taxeaza masinile in toata tara dupa emisii si masa, de exemplu? Cu diversi coeficienti aplicati. Cum este in alte tari. Se va renunta natural, in timp, la masinile poluante. Oricum solutia o reprezinta centurile ocolitoare si transportul public. Cum spunea cineva mai sus, aplicata legea pentru cateva cazuri, macar. Dar, aplicata. Daca fiecare oras impune o taxa de poluare, o calatorie Bucuresti Baia Mare va presupune plata a 10-15 taxe? Absurd… Politia locala sa verifice masinile parcate si sa amendeze, macar pe bulevardele mari. Plus ridicarea masinilor oprite care incurca foarte rau traficul. Afara parca e limita de 30 km/h mai ales in zone rezidentiale si centrale.

    00
    • @Dragos, impozitele pentru masini uzuale sunt o gluma proaste. Cunosc oameni care se plang de 200 de lei pe an, ceea ce mi se pare absurd cand vorbim de masini de cateva zeci de mii de euro. Ar trebui marite impozitele de minim 5 ori, mai ales ca Anaf poate pune proprire foarte usor acuma. Plus scumpite locurile de parcare de resedinta. In Bucuresti e absolut jenant sa dai 100 de lei pe an pe un loc de parcare. Ar trebui minim 100 de lei pe luna. Apoi benzi dedicate de autobuze si politie la treaba….dar deja e utopie.

      00
    • @DanMk – corect.
      Ca idee in Viena platesti 120 Euro/an pentru dreptul de a parca long term in zonele de parcare short term (toate parcarile stradale in zonele rezidentiale sunt short term) + ceva maruntis.
      La astia se adauga taxa de parcare orara (cea de pe parcometru) – undeva pe la 2 euro/h intre orele 9-20 (parca). Asta te duce la cel putin 150 Euro/luna – daca nu stai pe acasa in weekends si ajungi acasa seara pe la 18.
      Si nu exista conceptul de locul tau de parcare. Parchezi in zona unde gasesti liber.

      https://autorevue.at/ratgeber/parkpickerl-in-wien#wie_lange_gilt_das_parkpickerl

      Sunt curios ce politician de Dambovita ar avea coaie sa propuna asa ceva.

      00
  13. intre a renunta la rabla si a da vina pe ceilalti, ce ti se pare mai usor?! exact… plus ca pentru asta s-a murit la Revolutie, ca sa renuntam noi la cazanul german?! /s

    00
  14. Nu, nu, nu e de la poluare cancerul, e de la e-uri…

    00
  15. jmekera solutia. asta in conditiile in care viteza medie e mult inferioara limitei propuse iar acolo unde se poate merge mai repede, nu respecta nimeni limita de acum.

    00
  16. NOU
    #47

    nu sunt suficienti politisti. daca nu ma insel, dincolo de povestile cu „putorile de la stat”, Romania are printre cei mai putini bugetari raportat la populatie. la fel profesori si alti functionari ce nu pot fi inlocuiti de A.I. sau de softuri simple. doar ca e un dezechilibru cum sunt distribuiti acesti functionari. uite, la Oradea din 1 ianuarie 2020 orice operatie la Primarie ce poate fi efectuata pe platforma online (unde e gratuit), va fi taxata cu 10 lei. in locul functionarilor ce-si vor pierde joburile (care pot fi efectuate de un soft simplu) ar putea fi angajati politisti rutieri de exemplu. s.a.m.d.

    00
    • Sigur, asta este problema in Romania: „nu sunt suficienti politisti la circulatie”.

      Si da, o mare parte dintre cei care lucreaza la stat sunt putori. Daca ar fi atat de greu cum ii vezi pe toti ca se plang, nu s-ar mai da spagi sa lucrezi la stat. Nu ar mai tine toti cu dintii de posturile alea „prost platite”.
      Ar fugi in mediul privat, unde este lipsa de personal.

      00
    • Aici avem o problema. Dap. Romania are un numar de bugetari relativ mic in comparatie cu tarile din Europa, in special cu cele din nord, gen Danemarca, Norvegia sau chiar Germania, unde numarul e mult mai mare (si raportat la populatie si raportat la populatia activa)

      Dar. Romania are CELE MAI MARI CHELTUIELI din UE cu salariile bugetarilor, raportate la incasarile bugetare, adica 32,6%. Adica o treime din taxele colectate se duce pe salariile bugetarilor. Mult peste ce cheltuie cam orice tara din UE.

      Sesizati problema? Practic nu mai putem angaja bugetari, chiar daca ar mai fi nevoie, pentru ca salariile bugetarilor au luat-o razna, media veniturilor la bugetari e aproape dubla fata de salariul din mediul privat. Nu mai sunt bani pentru salariile noilor angajati.

      Sa vad si eu cum putem iesi din dilema asta.

      00
  17. Bosulache, sa inteleg ca ai pile mari la pnl, dupa art anterior.

    In ultimele doua zile e o desfasurare de forte in bucuresti cum nu am mai vazut in viata mea, poate doar la summit nato. Se dau amenzi, se opresc maimutoi, ridica masini. Febra sarbatorilor.

    00
  18. 3000 Euro amenda pt DPF OFF si ridicarea certificatului pana la remediere, interzis ce e sub euro 4 ( sau 5 dar totusi majoritatea sunt 4 si nu se baga nimeni) si taxarea in functie CO2/km. Inca ceva interesant dar nu sunt sigur daca e chiar asa, cica injectia directa pe benzina da aceleasi particule cancerigene ca dieselul, iar motoarele pe benzina dau mai mult CO2 pe teava, tot in teorie. E asa sau nu e asa?

    00
    • A trebuit sa ajung la raspunsul u nr 30 ca sa vad o parere cu adevarat valabila.
      Cel mai usor mod in care scoti poluarea din oras e sa taxezi masinile cu euro mic in asa fel incat saracii sa nu si e mai permita. scz boss da nu e pt toata lumea masina.
      DPF OFF sa fie infractiune si aplicata pe bune

      00
    • ce leagtura are dpf cu poluarea masinii? daca ai turbine praf injectoare blocate egr-uri infundate la ce te ajuta dpfu? tot vei scoate fum ca tractoru. Banuiesc ca nu ati vazut dieseluri euro 3-4 fara dpf din fabrica care sa nu scoata fum nu? Si da stiu ca nu doar despre fumul vizibil e problema, dar sunt atatea cazane care merg cu fumu dupa ele si efectiv mori langa ele ca o masina in parametrii fara dpf pare science fiction…

      00
  19. pai si ce? acu se merge cu mai mult?

    00
  20. Eu as interzice masinile in orasele mari. Busuri taticule si transport in comun cat mai bun.

    00
    • Si ce facem cu cei care au alergii la bara galbena sau la cea din metal? Cum ating o bara de transport in comun, cum le apar pete pe piele. In popor se mai numeste boala „saracului”.

      00
    • Ce reședință de județ are transport in comun bine pus la punctin afara de poate Cluj? Că sa nu întreb care mai are 🤔

      00
    • Brașovul mi se pare peste Cluuj.

      00
    • @CK pai nasol, n are decat sa si plimbe rabla prin afara orasului :).

      @muiO e putin irelevant. Sa se implementeze, sa faca chestii, sa munceasca, sa mai lase drq birocratiile..oh wait..
      Chestie funny, am plecat dintr un oras mic unde nu e un rahat de autobuz decent din zona de sus a orasului pana jos.. 2 -3km… In schimb taxi uri la greu. Nu tu autobuz scolar, nu tu bus normal. Pt ca ni se vrea , pt ca aia cu taxiuri o sa moara si o sa fie nevoiti sa munceasca pe bune sa faca ceva, plm.

      00
  21. „Daca ai avea 2 fabrici, ai dona una pt Revolutia Comunista ? As dona ! Daca ai avea 2 masini ai dona una pt Rev Comunista ? As dona ! Daca ai avea 2 gaini ai dona una pt Rev Comunista ? Nu. Pai de ce nu ? Pai gainile chiar le am.” Asa se intampla in multe domenii: ala care are masina noua vrea sa se interzica masinile vechi ca il incurca, ala cu masina veche trage de ea ca de pula saracului si poluarea oricum e de la vapoare… :) . Ala ce nu are masina ar vrea sa se interzica toate masinile in orase(apa, talpa, laba). Suntem de rasul plansului.

    00
  22. Sa vezi ce o sa va depășeasca zoso cu bicicleta, lol!

    00
  23. Daca pun limita 30 km/h in oras va deveni rentabil dvdv timp sa mergi cu autobuzul / bicicleta / trotineta electrica (si mai sigur pentru cei care folosesc ultimele doua tipuri de vehicule) – asadar mai putine masini in trafic, adica mai putina poluare. Logic. Pacat ca nu se va putea forta aplicarea.

    00
    • Nu se va intampla asta.
      Daca cobori limita la 30 km/h se va merge mai incet prin oras, ceea ce insemna ca masinile vor sta mai mult in trafic, automat vor polua mai mult.
      Chiar daca sa spunem ca 20% dintre soferi vor lasa masinile acasa si vor merge cu trotineta, restul de 80% vor continua sa mearga cu masina si vor consuma mai mult combustibil pentru aceeasi distanta parcursa.

      PS: transportul in comun abia face fata in acest moment la numarul de calatori actual, deci cu siguranta nu poate prelua un flux suplimentar de vreo 200.000 de calatori zilnic (vezi imaginile cu statiile de metrou de la Piata Victoriei sau Unirii).

      00
  24. In Germania, in centrul localitatilor, ca sunt sate, sau comune, limitatea este la 30 km/h. In restul localitatii e 40km/h.
    Nu tin minte sa fi vazut pe cineva care sa nu respecte asta.

    00
    • Asa este. Si nici in afara localitatilor nu te depaseste aproape nimeni daca tu mergi cu 100.
      Dar uiti ceva: autostrazi si drumuri expres.
      De ce ai risca sa iei amenda cand, daca vrei, ai posibilitatea sa mergi cu viteza mare?

      00
    • Inteleg ca noi, daca nu avem autostrazi, trebuie sa folosim localitatile pe post de autostrada !

      00
    • radu: ai uitat să menționezi că în aceeași Germanie sunt autostrăzi cu limita de viteză „-”

      00
    • In Germania nu este limita de viteza pe autostrada.
      De la caz, la caz se pune limitare in functie de coditiile de trafic, aglomerari(stau-uri), lucrari de intretinere, refacere, etc.

      00
  25. „Și mai e ceva ce puțini înțeleg. De fiecare dată când e vorba de poluarea mașinilor, apare unul cu linkul ăla cu “poluarea cea mai mare e produsă de navele container”, ceea ce e adevărat, omițând complet să spună sau să înțeleagă că el nu respiră poluarea aia. El respiră poluarea mașinilor care trec pe lângă el, pe lângă casa lui, pe lângă serviciul lui”

    True. O adaugare-TOATE navele deep sea angajate in comertul international vor trece de la 1 Ianuarie 2020 pe combustibil mult mai putin poluant-cu 0.1% concentratie de Sulf. Un fel de motorina.
    Chiar acum asta fac la nava pe care sunt -schimb pe noul tip de combustibil.

    http://www.imo.org/en/MediaCentre/PressBriefings/Pages/13-sulphur-2020-update-.aspx

    00
  26. Ca sa lamurim odata problema asta, la 30km/h consumul de combustibil la 100 km este cam cu 30%mai mic fata de 50km/h. La suta de km, sa nu mai aud teoria ca masina mergand mai incet sta mai mult in trafic si pana la urma polueaza mai mult. Apropo, era o problema cam ca asta la testul PISA la care s-au cernut analfabetii functionali vorba cuiva :-)

    00
    • Ai invatat matematica de la tanti Veoryka Dancila? Se vede. Apropo, cam orice masina are eficienta maxima ( consum bun, poluare mica) in ultima sau eventual penultima treapta de viteza in jurul turatiei de cuplu maxim. Adica in general intre 80-110 km/h, cu unele exceptii. Zi-mi, te rog, care polueaza mai mult: unu care merge cu 3000 de ture la 30km/h sau altu care are 3000 ture la 50-70km/h? Primu’ polueaza cam de 2 ori mai mult pe aceeasi distanta parcursa. Sa mai zic ca de la 70 km/h poti sa mai rulezi mult in frana de motor sau pe liber, deci consum minimal pentru inca 100-200 de metri, pe cand de la 30 km/h nu ai multa distanta de parcurs, iar trebuind sa accelerezi sa pastrezi ritmul de mers. Etc ETC etc.

      00
  27. … cat de greu ar fi sa pui niste camere si sa te apuci de dat amenzi? Mi se pare prostie crasa tot ce tine de amenzi si contestari alela.

    Trimiti amenda direct in plic cu poza/filmarea si dupa tragi banii direct de pe card si ai terminat cu smecheria, ca e altul soferul sau nu stiu ce figura.

    00
  28. senzatie majoraa cu 40 la … oh wait

    00
  29. Maine, poimaine interzic si scobitul in nas, doar ca sa scoata ceva si sa para ca lucreaza.

    00
  30. Mai bine te lasi de fumat intai si ai scapat de poluarea directa. Aia indirecta e apa de ploaie. Think about it…

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube