Dreptul la muncă și pericolul pentru alții

UN amic mi-a trimis un screenshot cu un șofer de UBER. A mers cu el și omul nu avea aparat auditiv și comunica prin semne.

Inițial te întrebi cum a luat permisul, apoi cum reușește să facă UBER, dar astea sunt probleme separate. Eu mă întreb ce se întâmplă dacă nu aude ambulanța și are mașina plină. Ah, că e doar el și că moare doar el, nu-mi pasă, dar ce se întâmplă dacă omoară și pe alții?

Ce e mai important, dreptul lui la muncă sau pericolul pe care îl prezintă pentru alții când e la volan?

sofer-uber

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

64 comentarii

  1. Ar fi interesant de întrebat Uber România și văzut ce opinie au.

    00
  2. citeste printre randuri: „sunt surd”
    ghilimele??? stiu, trebuia: SUNT „SURD”
    deci poate NU VREA omul sa comunice cu nimeni.
    si asa regulile la ridesharing spun sa nu initiezi discutii nesolicitate cu calatorii.

    00
  3. Bine ca nu era orb.

    00
  4. Salvarea are si semnale luminoase , nu numai auditive . Si la buchia legii scrie ca si gigelul din salvare trebuie sa se asigure cand trece prin intersectii , chiar daca are urgente . Adica nu intra direct cu 80km/h in intersectie si trece ca si cum ar fi singur pe strada. Banuiesc ca si asta fiind surd isi ia masuri de precautie suplimentare cand traverseaza o intersectie . Pe de alta parte sunt altii care n au probleme de genul si totusi nu vad salvarea cu tot cu semnale luminoase si auditive .

    00
  5. Uber oricum e pentru saracii care n-au masina.

    00
  6. Dar ce numar are la masina…..

    00
  7. Da amicul tău a sesizat Poliția Rutieră? Aaaa sigur că nu, că e căcăcios, ți-a trimis ție poza. Probabil nu vrea o Românie mai bună.

    00
    • Când și dat seama că e surd și nu este apt să conducă, amicul tău i-a făcut semn să oprească imediat? A coborât din mașină? Nu, că avea treabă, trebuia să ajungă undeva… acum ce să-i faci? Asta e.

      00
    • Tu ce ai facut in aceasta situatie ?
      Te-ai luat de amicul lui Vali…constructiv.

      Ai facut Romania mai buna ! Felicitaaaaari !!! Ce bine traim acum.

      00
  8. O sa ne lămurească Radu…el este porta vocea uber in on line.

    00
  9. Hai nu mai mancati rahat degeaba. Au voie, pe categoriile pentru care funcționează Uber. Uitati legea si legati-va de cap cu ea ca vb toți fără sa puneți mana sa va interesați.

    În ordinul inițial (Ordinul nr. 1049/2019) se precizează că:

    „In sensul prezentului ordin, conducatorii auto se clasifica in doua grupe:
    a) grupa 1: conducatori auto ai autovehiculelor din categoriile A, A1, A2, AM, B, B1 si BE;
    b) grupa 2: conducatori auto ai autovehiculelor din categoriile C, CE, C1, C1E, D, DE, D1 si D1E. ”

    iar conform cu noul ordin, condițiile în care o persoană deficientă de auz poate obține un permis de conducere se modifică astfel:

    „2. Auzul

    2.1. Permisele de conducere auto pot fi eliberate sau reînnoite pentru candidații sau conducătorii auto din grupa 2 numai cu avizul unei unități de asistență medicală autorizate. Se acordă o atenție deosebită examinării medicale, ținându-se seama de posibilitățile de compensare.

    2.2. Parametrii funcționali care trebuie să fie respectați în situația examinării medicale a candidaților și a conducătorilor auto din grupa 2 sunt următorii:

    2.2.1. Media pragurilor auditive pe audiograma tonală în câmp liber pentru 500, 1.000, 2.000 și 4.000 Hz să fie mai mică de 40 dB HL pentru fiecare ureche în parte și pentru fiecare ureche hipoacuzică cu corecție protetică adecvată.

    2.2.2. În situația în care există limite medicale pentru reabilitarea hipoacuziei pentru una dintre urechi, condiția minimă este să se respecte pragul maxim de 30 dB HL în câmp liber, pentru urechea mai bună, cu corecție protetică adecvată.

    2.3. Solicitanții care prezintă hipoacuzie profundă bilaterală care nu poate fi corectată la nicio ureche pot fi încadrați doar în grupa 1 dacă vehiculul dispune de oglinzi mai mari.

    2.4. Pentru solicitanții care prezintă hipoacuzie cu sau fără corecție protetică, după caz, și care solicită permis auto pentru grupa 1 se eliberează avizul apt/apt condiționat, cu recomandarea echipării autovehiculului potrivit prevederilor pct. 2.3.”

    00
    • Exact asta cautam si eu sa postez pana am vazut ca ai postat tu. Zoso se cam grabeste cu articolele fara check acum la inceput de an :)

      00
    • Bai nene, dar analfabeti functional mai sunteti!
      Voi ati citit articolul? Spune ca soferul ala surd NU AVEA FUCKING PROTEZA AUDITIVA! Nu conteaza ce grad de hipoacuzie corectabila avea, nu avea proteza, era surd complet. In situatia data omul ala nu se incadra in articolul de lege, caca-m-as in ele de oglinzi mari! Era SURD BOCNA!
      Mai trebuie sa bage in lege si responsabilitatea celorlalti de a sti limbajul semnelor, ca sa poata taximetristii surzi de pe Uber sa comunice cu clientii.

      00
    • Finch posibil sa fii tu analfabetul funcțional aici. Sa îți explic. Ai dreptul sa conduci chiar dacă ești surd 100% și nu ai nici un fel de aparat . Singura chestie obligatorie sunt acele oglinzi mai mari in cazul asta.

      Asta e valabil in toată lumea civilizată in care sper sa ajungem cândva.
      https://www.insider.com/viral-tweet-deaf-uber-driver-important-conversation-people-with-disabilities-2018-4

      Cat despre salvări, politie si pompieri când au urgente sunt obligați să aibă și semnale vizuale nu doar acustice pornite , altfel nu ești obligat să le dai prioritate.

      00
  10. Prevaleaza siguranta la calatori, la ceilanti din trafiq, plus insasi siguranta lui.

    00
  11. Cine-i orb, surd și tace, trăiește o mie de ani în pace!
    Poate era mafiot. :)

    00
  12. NOU
    #31

    Dar ce meserii au voie surzii/hipoacuzicii?

    00
  13. Eu stiu mai multi in aceasta situatie. Isi trec asta la „about” ca sa nu vorbeasca clientii cu ei. True dat. Stiu limbajul semnelor doar basic, cat sa te prinzi ca tre sa-i lasi in pace.

    00
    • Cât poate functiona smecheria asta? Ca eu de exemplu nu m-am uitat în viata mea la descrierea soferului, eventual rar la poza ca mi-a aparut pe ecran automat cu stelele.

      00
  14. poate e surd din ala care aude doar ce vrea el :lol:

    00
  15. Bine că nu era bloger

    00
  16. Stai să vezi cum e viața la serviciu cu un coleg sub tratament pentru diagnostic de schizofrenie paranoidă.

    00
    • cat timp e sub tratament e ca ori si alt om. el e diagnisticat si de aceea te sperie? sa vezi cati nu se duc la diagnostic si cati nu au tratament. poti fii unul dintre ei

      00
    • asta e viața la bloc cu un vecin bolnav de schizofrenie. nu știu dacă pe tratament, că e pensionat pe caz de boală și pensia e minusculă.
      https://imgur.com/a/KhoXRmZ

      pt cine zice că e bulshit, ăla e unul din pereții exteriori ai apartamentului meu proprietate personală, în care am locuit până acum cca 2 luni. tot ansamblul a apărut în decurs de cca un an. cererea în căsătorie a fost ultima. peretele alăturat arată aproximativ la fel.
      @Lucifer, mă strădui foarte tare să gândesc ca tine, dar în ultimul an n-am prea mai reușit.

      00
    • @A
      are talent omu’

      00
    • @A
      Apropo, ce scrie acolo pe mijloc? „Cielia, floarea cereasca?” :)))

      00
    • Salut. sunt surd total, am 58 de ani si vreau sa-mi iau carnet pe bune, cu legea in mana si tot tacamul, asa cum l-ai luat si tu. Am voie? Am. Dar intampin rezistenta, desigur. Acolo in vest, ala pe care il lauzi si visezi sa traiesti idem si in romanica, surzii au carnet de acum 100 de ani si nu le trage nimeni clopotele, doar unii ca tine. Surzii sunt la fel ca si voi oamenii astia normali: destepti, prosti, idioti, cretini, genii, respectabili, escroci, jigodii, harnici, familisti, curvari etc. Si apropo, nici ceasca nu a interzis prin lege conducerea autovehicolelor de catre surzi. Se lua carnet fara probleme pe vremea lui. Singura care a facut-o a fost idioata de Stanoiu pe vremea lui Nastase. Asa ganditi si voi, ca si ea? Hm! Citesc de 10 ani blogul asta, fara bani cei drept, dar acum m-am infuriat. O documentare prealabila e mai buna decat a arunca o petarda aiurea cum ca uber are un surd la volan. Hm! Ai idee cati tiristi sunt surzi si fac meserie de ani de zile? Ai auzit pana acum de vreun accident provocat de un surd pentru ca e/era surd? Nu cred. O zi buna.

      00
    • daca e sub tratamant si lucreza sigur e ok , ala care a scris pe pereti poate lua tratament dar sigur nu era si angajat ,

      00
    • @Sabotor, crezi m-am străduit să descifrez?!
      Pe celălalt perete, sau pe același, dar mai în stânga scrie „zeița din Elada” și pe undeva e o referire la Nike din Samotrace. :)
      @Conspicuous, am precizat din primul comentariu, vecinul meu e pensionat pe caz de boală.

      00
    • @A
      nu vreau sa te dezamagesc, da’ nu scrie „zeita din elada”, ci e un PI in fata (semnul) si apoi zdeita. Omu’ clar vrea sa te combine ;)

      00
    • Tu nu văzuși că m-a cerut și de nevastă?! Normal că vrea să mă combine. :)
      M-a invitat și la cafea, și în excursie la Sinaia, după ce mi-a cerut „împrumut” 2 lei. :)

      00
  17. Omul ăla pierde oportunități! Putea să lase pe bancheta din spate bilețelul cu „sunt surdomut” si cateva brichete, lanterne, brelocuri si maimuțoi de pluș și să facă mai multi bani decât din Uber

    00
  18. Cum a mai zis lumea mai sus, este legal . Intamplator am mers si eu cu el si a fost foarte ok. Mai atent ca ceilalti , mai civilizat la condus.
    Dar nu aude, hai sa-l omoram cu pietre

    00
  19. Recunosc, de multe ori conduc cu muzica atât de tare de nu aud nici o sirenă (salvare, politie etc.) Cu toate acestea nu am avut scăpări, nu merg ca un cal cu ochii acoperiți, vizual scanez la 360 grade, am văzut luminile la mașinile de intervenție fără probleme.

    00
    • Pe de altă parte, poate tu nu conduci 12 ore pe zi, 6 zile pe săptămână.

      00
    • @Paul: normal, de obicei la drumul casa-servici și retur, 15-20 minute. La drum lung nu dau muzica tare pt ca e obositor. Ce am vrut sa evidențiez este ca nu e musai sa auzi ce este în exteriorul mașinii pt a conduce în siguranță.

      00
    • EGO: Din ce relatezi tu, ai grave probleme.

      1. ai probleme de auz, nu receptionezi sunetele decat dupa o anumita intensitate (incearca un amplificator de sunet)

      2. Nu stiu daca regula e general valabila, dar stiu ca persoanele care au probleme cu un simt, celelalte simturi se intensifica, de aici si capacitatea ta de a scana in timp real la 360 grade tot ce se intampla in jurul tau.

      Programeaza controale la ORL si Oftalmologie cat mai repede.

      Ontopic: Nu e de ajuns doar sa vezi semnalele luminoase ale masinilor de interventie, ele pot fi aprinse din mai multe motive, de aceea trebuie sa le si auzi.

      00
  20. Urmatoarele legi reglementeaza conditiile medicale pe care trebuie sa le indeplineasca un sofer:
    http://www.dreptonline.ro/legislatie/ordin_1162_2010_norme_minime_aptitudini_fizice_mentale_conducerea_unui_autovehicul.php
    http://www.dreptonline.ro/legislatie/ordin_1255_2015_modifica_norme_minime_aptitudini_fizice_mentale_necesare_conducerea_unui_autovehicul.php
    La capitolul auz exista o singura prevedere „Permisele de conducere auto pot fi eliberate sau reinnoite pentru candidatii sau conducatorii auto din grupa 2 numai cu avizul unei unitati de asistenta medicala autorizate. Se acorda o atentie deosebita examinarii medicale, tinandu-se seama de posibilitatile de compensare.”
    Grupa 2 inseamna soferii profesionisti (categoria C,D,E). Soferii cu permis categoria B pot sa fie surzi bocna.
    In 2018 a fost un mare scandal cu un ordin al Ministerului Sanatatii care vroia sa ia dreptul de a conduce la toti soferii cu hipoacuzie / surditate . Existau niste limite de sensibilitate a auzului in decibeli. Dupa scandal a cazut si ordimul MS pe motive de discriminare.
    In prezent, daca nu esti profesionist poti sa conduci masina si cu surditate.

    00
  21. N-am femeie… Și sunt ciung!
    https://m.youtube.com/watch?v=1tHz5SHDZgI
    E la sfârșitul piesei

    00
  22. Si in State am mers cu un sofer Uber surd, deci probabil e OK.

    00
  23. asta cu salvarea e fortata. si daca asculti muzica tare in masina si nu auzi salvarea, nu e acelasi cacat?

    00
  24. Lucrez in domeniu (ONG National pentru persoane cu deficiente de auz) si pe deasupra mai am si parintii surzi deci imi permit sa fac un comentariu avizat.

    In primul rand sa stii ca exista si soferi profesionisti ba chiar si piloti de avion care sunt surzi.

    In general o deficienta duce la dezvoltarea peste medii a altui simt. La nevazatori se dezvolta peste medie auzul si orientarea, la surzi se dezvolta vederea si orientarea spatiala.

    Astfel in cazul unei persoane surde lipsa auzului este compensata de acoperirea vizuala spatiala si atentia vizuala mult mai dezvoltate fapt care arata, in practica, CULMEA, ca persoanele surde sunt soferi mai buni decat cele auzitoare.

    Asta din punct de vedere medical. Din punct de vedere statistic, numarul de accidete cauzate sau datorate unor soferi cu deficiente de auz este infirm raportat la aceleasi criterii procentuale, in cazul celorlalti soferi.

    Tocmai de aceea in tarile mai evoluate aceste persoane au drepturi egale de adetine permis auto inclusiv ca soferi profesionisti.

    Cat despre salvare, politie, etc. fix aceste persoane sunt cele mai civilizate si cele mai atente.

    Iar ca observatie: daca nu are sau nu poarta proteze auditive nu inseamna ca au auzul complet pierdut. Marea majoritate a persoanelor surde au acest handicap din nastere sau copilarie si astfel NU au putut asimila limbajul vorbit.

    Din aceasta cauza, chiar si in cazul pierderilor mai mici de auz protezele nu ii ajuta intrucat pentru ei vorbele sunt doar zgomote.

    Desigur nu vorbim despre cei cu hipoacuzie usoara.

    00
  25. O sugestie, ar fi bine ca noi toti sa ne gasim menirea profesionala:
    https://youtu.be/aUmlsNHpkmo

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube