Două știri importante: judecătorul și Musk

De câteva săptămâni, presa românească e călare pe subiectul judecătorului american care bla bla bla. E ceva prin SUA, se întâmplă doar la ei, n-are nici o legătură cu noi, deciziile luate acolo nu se pogoară asupra noastră ca prin miracol (dacă știți de vreo decizie a Curții Supreme din SUA care a fost luată în considerare pentru orice pe la noi lăsați un link sau ceva). E genul ăla de știre stupidă, ușor de tradus, pentru că sclavul care o face nu are altceva mai bun de făcut și nici nu știe să facă jurnalism de nici un fel.

Altă știre absolut inutilă e ce face Elon Musk cu Tesla, ba e dat în judecată, ba nimic. Cu update-uri la minut. Minima logică ar spune că te uiți pe geam înainte de a trata un subiect, și dacă nu vezi nimic în legătură cu el, te oprești. Anul ăsta au fost înmatriculate în România șapte Tesla. E evident că 99% din oameni nu vor trece mai departe de titlu, indiferent cât de interesant e subiectul. Zero Tesla sub 20.000€ sh, deci nu ne interesează, ăia 7 care au avut 100.000€ să își ia una își văd de treaba lor. Dacă ar avea o urmă de inteligență, ar întreba câte procese are ăla acum. Peste 100? Hai să nu scriem de al 101-lea.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

43 comentarii

  1. Aidi bah… Pai daca ploua la Moscova, umblau gusterii cu umbrela in mana la Bucuresti.

    Crezi ca s-a schimbat ceva?

    00
  2. Vine iarna. Cum se incalzeste Tesla? Doar asa, de curiozitate, nu ca as vrea sa-mi iau.

    00
    • Foloseste curent electric si porneste sistemul de climatizare. Sunt convins ca au pana si incalzire in scaune ca doar nu e cine stie ce tehnologie. In plus in mers cand bateriile se descarca ele se incalzesc si sunt racite cu un sistem cu lichid. Acel lichid cald este folosit si el la incalzirea habitaclului.
      Probabil ai fi vrut sa intrebi cam ce autonomie mai au pe perioada de iarna si daca nu se descarca mai repede, ei bine si eu sunt curios. Dar eu chiar as vrea sa-mi cumpar o masina electrica doar ca la bloc si la munte e mai ciudat cu incarcatul si autonomia. Unde mai pui ca un drum in Thasos(a se citi orice destinatie favorita a romanilor) trebuie calculat altfel.

      00
    • Cu Thassos e simplu, cind ajungi acolo pui pe drum inapoi, ca deja ti-ai facut concediul asteptind prin statiile de incarcare.

      00
    • Nu prea se poate „fura curent” când vine vorba de transfer de energie. Și cred că toată lumea știe că cea mai ineficienta metoda e să te încălzești folosind curent electric. De exemplu, becurile vechi aveau doar 2% lumină, 98% era căldură. Se încălzea camera dacă aprindeai becul? :) 98W nu se simt, transformati in căldură. Un reșou are 2kW, consumă 2kWh, și nu prea e eficient.
      Întrebarea e foarte bună, și eu aș vrea să știu cu cât scade autonomia mașinii.
      (Pentru ca nu știu: mașina se încarcă la rețeaua normală? La priză de 220V? Dacă nu, rețeaua de încărcătoare pentru Tesla acoperă bine România?)

      00
    • Sirocou pe motorina :).

      00
    • Renault fluence electric, cu autonomie 160km….la 0 grade afara, full incarcat, in bord arata autonomie 80km. Poate in realitate mergea ceva mai mult si estimarea CB-ului nu era prea chiar reala…

      00
    • @Cristi nu mai spune prostiile alea ca trece femeie de servici sa faca putin curat, citeste tampenia cu ”cred că toată lumea știe că cea mai ineficienta metoda e să te încălzești folosind curent electric” moare de ras si o plateste patronul de noua. La electric 99% din energia consumata se transforma in caldura

      00
    • Bună idee!
      Cică ti-ar trebui garaj încălzit. ;)
      „My garage is not heated, and I have a feeling my wife would frown upon kill me if I asked her if we could heat the garage after I sold her on the car by telling her how much money I would save on gas by buying an EV.”

      00
    • E plin internetul de teste cu Tesla în condiții de iarnă. Cu și fără cold weather spec. La fel de plin e și cu diverse filmulețe/texte despre sistemul de încălzire. Bineînțeles, e mai isteț să întrebați aici, unde veți primi specualțiile unor oameni care în proporție de 99,99% n-au condus în viața lor o Tesla.

      Toate întrebările de aici sunt la 2-3 click-uri distanță pe google.

      00
    • Bai nicu, energia electrică de unde vine?
      Hai sa ardem cărbuni pentru a produce energie electrică, ca omul sa o foloseasca… pentru a o transforma în căldură?
      Acum aplica randament pentru toate mașinile din lanțul ăsta și vezi pierderile reale.
      A, și vezi din nou partea cu femeia „de servici”… ai vrut sa pari „kul”, așa e?
      A te încălzi folosind energie electrică e cea mai păguboasă metodă. De asta e folosită numai in zone unde nu mai merge cu sobe si unde nu se poate trage gaz. Randamentul final e mizerabil.
      Cine pe cine „plătește patronul de nouă”?

      00
    • @Cristi

      O soba cu carbuni ce randament are?
      Nu toti au avut gaze naturale sa-si faca o infrastructura de distribut gaze ca romanii. Bulgarii stiu ca „se incalzesc” cu energie electrica (carbune+nuclear), francezii la fel (nuclear). Fiecare se incalzeste cu ce are. La fel si Tesla.

      00
    • Cu cine cacat sa discut despre randamente?
      Da, ma, Tesla e o super mașină, iar Musk e un Mesia al acestui secol.
      Sugeti-i-o in grup.
      „Soba cu cărbuni ce randament are”… mai mare decat „soba cu cărbuni” + turbine + retea de joasă tensiune + retea de înaltă tensiune + rețea de joasă tensiune + caloriferul tau electric.
      Pierd timpul.
      Luați-va bon de ordine pentru supt pula lui Musk.
      Mai băgați ironii „kul” cu femei de serviciu.
      Cacat.

      00
    • @Cristi
      Ma pis pe Musk si pe Tesla daca asta ai inteles tu.
      Ai adus in discutie niste lucruri tehnice. Toata salba de transformatoare+pierderi de transport+randament centrala te duce la in randament de +20%. Soba are sub 10% la care adaugi si transportul carbunelui pana la soba. Probabil ajungi la 5% randament net, versus +20% incalzirea electrica. Sa mai vorbim si care e mai confortabila?
      Smenul cu masinile electrice e ca scot poluarea din oras, eventual o duc pe la 200-300 de metri altitudine. Sursa energiei electrice e in mix de carbune+nuclear+gaz natural+hidro in procente variabile. Daca esti intr-o tara cu apa calda, mai adaugi, cu o pondere mai mica, ce-i drept, in mix de solar+eolian+biomasa. Deci poti misca o masina fara sa arzi doar benzina si motorina.

      00
    • Tesla are sistem de climatizare hibrid:
      – un AC cu invertor, miscat de un motor electric. Raceste si incalzeste in domeniul -5C… 50C
      – sistem de incalzire cu clasic, cu lichid, energia din rezistente electrice, pentru temperaturi sub -5C.
      Ambele sisteme sunt eficiente, reducand autonomia cu maxim 10%. Daca sistemul de incalzire consuma maxim 2kW, atunci in 5 ore consuma 10kWh energie din bateria de 100kWh. Temperatura joasa reduce oricum autonomia, pentru ca bateria nu mai poate livra aceeasi energie ca la 25C, de asta autonomia scade iarna, dar nu din cauza sistemului de incalzire.

      Sistemul de termostatare a bateriei e unul autonom, nu are treaba cu restul masinii, raceste sau incalzeste bateria si atat.

      00
  3. Țin să te contrazic: ceea ce se întâmplă în America influențează într-o mai mică sau mai mare măsură țările conectate la sistemul de valori de acolo. Dacă SUA devine ultraconservatoare asta se va propaga și la statele care își iau lumină de acolo, vezi ceea ce se întâmplă acum prin Polonia, Ungaria și la noi. Liderii antidemocractici îl dau ca exemplu pe Trump pentru a-și justifica acțiunile. Nu mai vorbesc de modul în care SUA se implică în războaiele din Siria, Yemen etc. Valurile de refugiați au influențat puternic politica externă și internă a multor state din UE

    00
    • Întotdeauna e si secțiune de știri externe. Era și când aveam granițele închise. O mai fi oameni interesați de ce e in America și care nu prea știu engleza, ca sa intre direct pe site-uri străine. In fond și în ziarele in engleză mai scrie de Dragnea din când în când. Chiar nu mi-aș dori ca numai noi să știm ce face.

      00
    • m, da-l in spanac pe dragnea, invata sa scrii, te rog mult, ca m-a luat capul citind comentariul tau…

      00
    • Unde n-am scris corect? Luminează-ma. Altfel o sa cred că te-a durut capul de la lungimea textului. Foarte probabil sa fie așa, daca mi-ai spus sa-l dau in spanac pe Dragnea. Ti-ar placea, nu? Pesedistule. Voi sunteți aia pe care va doare capul de la texte simple. Atenție, iar am depășit 3 rânduri , pregateste-ti Nurofenul , luzere.

      00
    • Atat ai putut, sa ma faci pesedist si luzer pentru ca ti-am atras atentia ca prioritatea ta ar trebui sa fie gramatica limbii romane si cum se acorda subiectul cu predicatul, nu dragnea.
      Dar ai dat-o in bara iar la “…voi sunteti aia pe care _va_ (in loc de _ii_) doare capul…”; despre logica afirmatiei nu mai zic nimic.
      Felicitari, m! Ai facut un necunoscut pesedist si luzer pentru ca ti-a spus ca nu stii scrie corect in limba romana. De oameni ca tine are nevoie tara asta…

      00
    • Luzere pesedist, e perfect corect cum am scris, mai pune-te pe invatat. Daca in loc de vă scriam ne, le, îmi etc. era incorect. îi și vă sunt corecte. De tine nu are nevoie tara (presupunând că ar trebui sa conteze de ce oameni are nevoie tara, comunistule), cu așa observații și capacitate redusă de înțelegere a unui text.

      00
    • Și unde n-am făcut acord între subiect și predicat, luzere apărător al lui Dragnea?

      00
    • @ Vaultboy : „…ceea ce se întâmplă în America influențează într-o mai mică sau mai mare măsură țările conectate la sistemul de valori de acolo. Dacă SUA devine ultraconservatoare asta se va propaga…”

      Vorbești aberități meștere!
      A zis Fluture că pe noi nu ne atinge politica!
      Ia și informează-te…
      :-)

      00
    • Stimabile m, am hotarat ca nu meriti sa iti explic ce ai gresit, inclusiv secundele petrecute sa iti scriu cuvintele astea sunt pierdute pentru mine, dar vreau sa marchez momentul de maxim penibil cand tu jignesti in repetate randuri fara sa fi fost jignit, doar pentru ca ai fost tras de maneca privind relatia (defectuoasa) pe care o ai cu limba romana; cel mai amuzant gasesc faptul ca tu chiar esti convins ca ai dreptate. Te voi lasa in conul de umbra in care iti duci existenta, nu meriti mai mult decat ti-am oferit deja.
      Sa ai o viata fericita si implinita la fel ca pana acum, lipsita de frustrari si incrancenari. :)

      00
    • Așa, scoate-te fraiere, nici n-ai ce sa explici, este? Recunoaște că nu înțelegi bine limba romana. Tu ai inceput cu jignire, aia să-ți fie clar. Ăla nu e tras de mânecă, luzere. Și e mai jignire e că nu ai recunoscut că ai greșit.

      00
  4. Doua stiri si mai importante: Tesla a anuntat demiterea din functia de CEO a talharului, pardon, a lui Muska, si aranjamentul facut cu SEC pt. plata unei amenzi de 40 mil. usd!
    Pam-pam!

    00
    • Se vede cat de ,,priceput,, esti.
      NU a fost demis din functia de CEO ci din cea de presedinte.Care e altceva.Dar nu ai de unde sa cunosti.Ba chiar CEO va ramane.NU va plati 40 milioane ci 20.In rest, ai dreptate.

      00
    • S-a mai prabusit un mit. Previzibil dealtfel, prea oferea numai ceea ce doreau unii oameni sa auda.

      00
    • Partea amuzanta e ca absolut nici un fapt din afirmatia ta nu e real.

      00
    • Nu si-a folosit prea bine asii din maneca, putea sa-i faca pedofili pe aia de la SEC.

      00
    • Bizarii din România chiar nu stiu ce înseamnă CEO, adica presedintele consiliului de administratie, adica seful executiv al companiei, iar amenda e chiar de 40 mil. pt. specularea bursei in mod ilegal, deci frauda economica!
      Restul e…..vanare de vant; multi fani are Muskă asta pe-acilisea, zici ca si-au luat toti masini electrice de la Tesla pe 1000 E !!
      Daca cineva isi inchipuie ca SEC e vreun organism santajabil(adica un fel de ICCJ românesc) se insala amarnic!
      Deci, Muskă, esti pa-pa, doar un alt mare fonfleu al „culturii americane”!
      Pe pariu ca primul automobil electric cu adevarat fezabil, va fi construit de chinezi??

      00
    • Si totusi e in continuare CEO, produce si vinde din ce in ce mai multe masini care au o calitate din ce in ce mai buna. Mai construieste o fabrica in China si una in Olanda (sa speram), mai lanseaza o masina si un camion, mai obliga industria sa se ridice de pe cur.
      Partea buna in toata treaba asta e cu amenda aia. Poate il doare suficient incat sa taca din gura in viitor si sa se concentreze pe facut masini si rachete.

      00
    • @marcel

      Maestre, dacă tot nu ești bizar, ce-ar fi să stăpânești termenii pe care-i folosești.

      Amenda e de 20+20. Jumătate el, jumătate compania Tesla. Iar demisia e din funcția de președinte (Chairman), în timp ce va rămâne în funcția de director executiv (CEO). Reproducerea corectă a faptelor n-are nicio legătură cu calitatea de fan Elon Musk.

      Ps. Dacă chinezii chiar vor scoate prima mașină electrică fezabilă (a se citi la un preț decent), ea se va baza pe tehnologie „împrumutată” de la cei care chiar dau ora exată în domeniu.

      00
  5. S-a însurat Borcea a treia oară și ăștia o ard internaționalist cu americanii ăia… De Bianca mai știe cineva ceva? O fi bine, săraca?

    00
  6. Sa fie doar stiri din Vaslui zic.

    As spune ca diferenta dintre jurnalismul din tari precum Germania si Romania este tocmai aplecarea excesiva in cazul Romaniei pentru stiri interne. Evident, Germania este o putere globala, are sens procentul mai mare de stiri externe, dar nu este singurul motiv, pur si simplu oamenii sunt mai interesati de ce se intampla in lumea larga. Confirmarea lui Kavanaugh este un subiect intern statelor unite, dar asta nu inseamna ca indirect nu ne priveste si pe noi, atata timp cat SUA isi mentin statul de superputere politica, economica si bullshit generator global.

    Na, pe mine ma intereseaza subiectul, ar trebui sa nu mai scrie astia articole pentru ca pe zoso nu-l intereseaza? Who the f… is zoso to decide?

    00
    • Vrem mai multe rewievuri spirituale la masini, ca ala de ieri! Golfita inseamna curva ! Nu trece o zi sa nu inveti ceva interesant!!

      00
  7. Apăruse una săptămâna trecută la 27k cu 550k km, s-a dat ca pâinea calda.

    00
  8. daca curtea suprema din SUA ajunge sa fie controlata de conservatori o sa fie rau pentru toata lumea. aia sunt pe viata acolo, iar modificarile pe care le pot impune republicanii sprijiniti de marii industriasi vor afecta economia si politica globala. sau putem sa ne facem ca nu ne intereseaza pt ca avem doar 7 tesla prin romanica.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube