Două cu șoferi

Mi se pare teribil să fie 4 oameni într-o mașină și nici unul să nu aibă o urmă de minte și să îi spună șoferului "coițe, nu mai sta în fundul TIR-ului, că nu ai 400 cai ca să faci o depășire din scurt". Pe serpentinele de la Rucăr-Bran, toate TIR-urile aveau câte un prost care stătea în fundul lor. Și toți cu pocnitori.

Trebuie o bandă nouă pentru motocicliști. Pe mijlocul drumului, câte 20cm din fiecare bandă, și lăsați să circule pe acolo. Pentru că am văzut că pe acolo le place să circule. Două benzi pe sens? Nu e pentru ei, ei circulă peste dubla continuă, pentru că sunt neînțeleși și liberi.

Și mi se pare amuzant că tot ei sunt revoltați că parcă prea te bagi în ei. Sunt pe banda mea, Gogule, cum mă bag în tine? Uită-te la linii, dacă ești peste ea, nu mai e banda ta, e a mea.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

48 comentarii

  1. TIR + dubă = love. Mai bine tragi pe dreapta decât să te complici cu combinația asta.

    00
  2. Pai ce-ai facut boss, s-a stricat elicopterul?

    00
  3. Mda, clar eşti pesedist. Păi tu nu ai văzut că motociclistii sunt cu noi la proteste şi se bat 1vs1 cu jandarmii ?

    00
  4. La o depasire din scurt ajung si 300 de cai. Dar degeaba, ca suntem in tara tirurilor.

    00
  5. pai si daca sta in esapamentul tirului cu ce te incurca pe tine?
    plus ca nu ai nevoie de 400 de cai sa faci o depasire din scurt.
    e ok si cu 100 daca te pricepi cat de cat sa ii folosesti.
    e ca in vorba aia: „nu conteaza cat e de mare (daca nu e prea mica), conteaza cum o folosesti”.

    00
    • pai si daca nu dai semnal niciodata cu ce incurca pe tine?

      00
    • Cu ce te încurcă?!
      O frână bruscă a camionului și mașina intră sub el.
      La o fază din asta se pot produce victime colaterale.

      00
    • Îl încurcă din același motiv pentru care dacă fac 3 tiruri unul în spatele celuilalt asta, o sa mai depășești cînd o zbura porcii. Nu, nici cu 300+ cai, tăți albi și frumoși, se știe.

      Apropos, din Ungaria incepînd spre vest, dacă un tir nu lasă loc de măcar o mașină mica în fata lui, ia amenda de nu se vede. Nu știu dacă se aplica și la autoturisme.

      00
    • Aici odihneşte john2381 care a depăşit un camion cu
      toată forţa celor 100 de cai pe serpentine din scurt dar a murit pentru că din sens opus un alt camion nu a fost de acord cu el. Ghinon.

      00
    • NOU
      #15

      @john2381 te cam incurca fiindca uneori mai vrei sa depasesti si tu tirul. Iar daca distanta pe care trebuie sa o parcurgi creste cu vreo 10 metri nu prea este bine.

      00
    • NOU
      #16

      Ai zis bine „e ok si cu 100” dar ai uitat sa spui ca e vorba de IQ 100 nu de 100 de cai.
      Eu nici cu 600 de cai nu fac depasiri din scurt in Romania.

      00
    • @astia-cu-analfabetismul-functional:
      – cand esti pe serpentine nu ai unde sa depasesti, deci nu te incurca unul care il cauta pe tir la esapament
      – daca totusi ai avea loc sa depasesti un tir.. ai loc sa depasesti o „pocnitoare” chiar si cand nu lasa suficient loc (e timp sa il faca).
      – nu stiu pe care drumuri mergeti voi, dar toata lumea face loc la intrare inapoi in coloana, chiar si cei batuti in cap (probabil de soare) care claxoneaza si protesteaza.

      ps. majoritatea (foarte mare) a soferilor romani sunt cooperanti si daca te comporti corect (adica in primul rand sa faci depasirea / incadrarea / manevra cu un supliment de viteza suficient incat sa nu incurci prea tare) lucrurile decurc chiar comod.

      ps2. da, exista si exceptii (ca peste tot), mai ales cate un pensionar care e in alta luma sau cate un cocos care crede ca ii creste ceva daca nu se lasa depasit.
      aici e simplu: stai cuminte la distanta si cand e loc depasesti si nu te mai intorci.
      nicicand nu e o idee buna sa ai altfel de interactiuni cu soferii astia.

      ps3. daca tot iti place cutia manuala sa simti masina.. foloseste treptele care te ajuta sa depasesti rapid.
      nu se strica nimic daca iti pregatesti depasirea in treapta a 3a (daca asta e necesar) si nici daca ai ceva spatiu fata de masina pe care vrei sa o depasesti (sa vezi mai bine).
      ba chiar te ajuta sa cresti diferenta de viteza chiar inainte de a se elibera contrasensul pentru depasire (deci maevra mai rapida in distanta mai scurta).

      00
  6. referitor la banda pentru motociclete, sa stii ca nu e o idee rea. pe aproape toata valea prahovei ai benzile intre 3.5 si 5 metri… celor mai multi soferi pur si simplu nu le ajunge. sunt mult prea inguste. sau ma rog, mult prea largi ca sa fie si ei in stare sa mearga dracului in linie dreapta si unul dupa altul. sa mai zic si ca pe una din partile laterale, nu ca gaina fix in mijloc deja ar fi mult peste iq soferului roman.

    da, sunt motociclist si luna asta am facut valea prahovei de vreo 4 ori, mergand pe langa masini. mai putin pe contrasens pentru ca, dupa cum spuneam benzile sunt largi si DE OBICEI ai loc iar daca as sta in coloana as face soc termic rapid. in ce priveste legalitatea stiu doar ca weekendul trecut politistul l-a oprit pe ala cu duba care a schimbat brusc pozitia pe banda ca sa ma blocheze in timp ce mie mi-a facut semn sa imi vad de drum.

    stiu ca sunt si niste motociclisti care sunt in stare sa ti se arunce pe capota daca nu te dai din calea lor, ei fiind pe contra sens, dar aia sunt doar marlanii omniprezenti in orice categorie sociala din romania. in rest, daca ceilalti nu te deranjeaza, tu de ce ai face-o? sa ii moara capra?

    00
    • Nu răspunde, abtine-te, nu raspunde. E un motociclist, nu răspunde! Inchide tabul si nu răspunde!!!

      00
    • @theblack: coaie mai iesi si tu din satul tau natal si vezi cum circula motociclistii prin alte parti.
      Incepand cu Austria (ca prin Ungaria inca se mai circula haotic ca la noi) chiar si motociclistii merg in coloana nu depasind aiurea printre masini. Si banuiesc ca daca incearca smecherii romanesti amenda e suficient de convingatoare.

      00
    • Zbaj picioarele, un motociclist n-am văzut stând în coloană prin Austria. Unul.
      Toți făceau lane splitting și mulțumeau când li se făcea loc. I-adevarat, eram shea mai la țară, pe unde umbli tu probabil e altfel.

      00
    • Lasa-l ma ca o fi vazut pe vreunu cu GS si sidecase-uri de-s cat un logan si-a generalizat.
      E ca atunci cand te intreaba random pisi ce motocicleta ai si ii spui „una neagra” ca sa scapi de privirea aia nedumerita de dupa.

      00
    • Prietene, conduc de 10 ani si nu am vazut 1, unul, adica ce urmeaza dupa 0, un motociclist care sa mearga corect.

      00
  7. Niciodata nu merg cu motociclist in spate, pentru ca „imprevizibil” si pentru ca motociclete.
    Dau semnal dreapta si treg cat mai aproape de marginea drumului sa aibe loc sa treaca si duca-se.
    Ca fapt divers, aproape toti imi multumesc pt gest, nu ma „costa” nimic.
    La faza cu TIR-urile, daca tu nu mergi in spatele lui si iti iei o distanta relativ sigura, imediat locul lasat e ocupat de cel din spatele tau, care se baga intre si tot asa. E unanim valabila faza asta.

    00
  8. saracu’ de el, face soc termic daca respecta codul rutier.
    nu mai bine stai acasa la racoare si nu mai deranjezi inutil?

    00
    • A avut un discurs de bun simt pana la partea cu socul termic.

      00
    • presupun si eu ca avea si casca si hainele de protectie. Ia pune-le pe tine si stai pe loc la 40 de grade 3 ore si vezi ce se intampla. Nu sunt motociclist dar pot sa empatizez cu situatia lui. Si nu e ca si cum din cauza lui stau eu in trafic mai mult.

      00
    • Da, eu chiar ma tin dupa ei si le dau cate un bidon de apa de 2 litri sa nu se deshidrateze naibii…

      00
    • da’ stiind ca se fac 5 6 ore pe aia 30 de kilometri nu mai bine stai TU acasa? am si eu dreptul sa folosesc drumul ala la fel ca si tine, la fel ca si oricine altcineva. nu te deranjez cu nimic, pur si simplu trec pe langa tine cand am loc. dar cum ziceam, capra vecinului… cum adica eu sa fac 30 de minute si tu 5 ore… dreptate-i asta?

      00
    • @thebblack de fapt te plangi ca ceilalti participanti la trafic nu iti ofera depturi suplimentare ?
      De cate ori ai mers pe partea dreapta a drumului ca sa permiti unei masini ce merge mai repede sa te depaseasca pe stanga (pe aceeasi banda) ?

      00
    • Am racire pe aer și motor de 1500. 5 minute staționat în coloană = 30 de minute oprire pentru răcire. Uleiul se face ca apa după 20-30 de minute de coloană la Nistoresti intr-o zi de vară cu 30-32 de grade. Disconfortul meu, nu-l pomenesc, e treaba mea cum aleg echipamentul. Motorul însă, e scump și din păcate are limitări. Nu-i facut pentru coloană.
      Dar: depășesc pe toate părțile, fără să mă aștept ca cineva să-mi facă loc și când e cazul, trag dreapta ca să fiu depășit. Nu e rațiunea ajunsului mai repede cât rațiunea „trebuie să mă mișc, ca să am un pic de răcire”. Dupa ce scap de coloană, stau pe curul meu și mă las depășit. Unde ai vazut un motociclist SINGUR care face șicane când vrei sa-l depășești? Ori se duce, ori îl depășești, nu stă acolo de amorul artei.
      Sunt și motocicliști care poate nu se uită des în oglindă …da’ tot e ușor de depășit fiindcă deh, nu calcă cât un TIR.
      În plus, poți depăși pe depășire interzisă, legea îți dă voie. Dacă ineptul nu respectă legea, poți sa-l claxonezi ca să-i atragi atenția, e dreptul tău. Ultima dată când m-am uitat exista particula „cu excepția motocicletelor fără ataș” agățată de semnul cu „depășirea interzisă”. Așa că, ai loc, nu face eroisme.

      00
    • Andrei, nu vreau nici un drept suplimentar. vreau pur si simplu sa imi fie respectat dreptul pe care il am deja. arata-mi articolul de lege care interzice explicit „lane splitting”-ul. daca nu il gasesti inseamna ca tine doar de bun simt sa nu ne incurcam unul pe altul.

      acolo unde este implicat mersul pe contransens pe distante lungi, eventual si sarind dunga continua sau incurcand taficul din sens opus, ai perfecta dreptate si motociclistii, daca nu au loc pe banda lor, ar trebui pur si simplu sa astepte ca toti ceilalti care nu au loc. dar nu despre asta vorbeam, ci despre benzile alea suplimentare pentru motociclisti, acolo unde se poate FARA a incurca in nici un fel restul traficului. si evident ca asta va ramane etern la stadiul de idee pentru ca politia romana va prefera oricand sa inchida ochii la micile incalcari (o linie continua, o depasire/devansare/cum vrei sa ii zici” pe dreapta, o depasire de coloana) decat sa isi asume responsabilitatea si sa FACA ceva practic pentru fluidizarea traficului precum si pentru eventualele accidente care ar rezulta in urma actiunilor lor. acum, lasam motociclistul sa depaseasca cum vrea si daca il face careva chisalita, asta e, mortul e de vina. daca deseneaza benzile si bizonul sare dunga si ma arunca pe contrasens, da-i cu cercetare, da-i cu dosar, vezi ca e nepotul, numai probleme… pai viata-i asta?

      eu doar imi doresc mai multa atentie, mai putina malitiozitate si mai putin ranchiuna gratuita si inutila (oricum trec de el un pic mai incolo, eu pierd 30 de secunde, el va sta in continuare in coada pentru inca 2 ore).

      00
  9. am ajuns, când văd tiruri din sens opus, să apăs instinctiv pe frână și să trag spre marginea drumului, pentru că șansele să țâșnească vreunul din spatele lui sunt fantastic de mari.

    00
  10. Nu înțeleg de ce să depășești pe un drum cu serpentine chiar dacă ai avea tesla.
    Mai bine stau în spatele tir-ului la distanță suficientă decît să îl depășeșc și să dau de alt tir.

    00
  11. Intr-o tara cu apa calda, pe DN73, ala care include si pasul Rucar-Bran, in veci nu ar circula TIR-uri.
    PS Vali, mai e in lucru sectorul Bran – Brasov?

    00
    • da, sunt vreo 3 semafoare unde nu lucra nimeni și un lot in lucru la râșnov.

    • Acum 3 sapt am stat o sapt 0rin zona si traseul il faceam cu ocolire prin Zarnesti. Mai naspa daca prindeai trenul la toate cele 4 treceri de cale ferata si masina de paine pe drumul ala ingust.
      In rest, ok :)

      00
  12. Ma asteptam sa comenteze mai multi motociclisti si chiar sa ne explice aceste depasiri. Ma mai uit la niste baieti pe yt cu moto in ro, si in 90% din cazurile periculoase de a o mierli, sunt create de ei. N am nimic impotriva sa castige timp la semafor si sa se bage printre dar nu in mers, bro. Nu sta in spatele masinii in unghiul mort, stai pe mijlocul benzii. Am avut un ‘incident cu o motociclista ce statea in unghiu mort iar pe banda mi a aparut un canal si l am incadrat dar fara sa mi depasesc banda mome t in care am si observat o. la semafor m am trezit cu ea la geam bineinteles dar am impresia ca nu prea te poti intelege cu ei…

    00
    • Pe YT sunt câțiva care filmează și forțează niște situații ca să aibă material pentru video-uri. Pornind de la tobe și turat în gol ca să se facă „auziți/văzuți” și până la viteze de 130 în oraș. Sunt și alții care merg mai cuminte, dar ghici care au mai mare succes. În ambele categorii de șoferi există specimene care nu fac cinste categoriei din care fac parte, dar prin expunere și mediatizare omul empatizează cu unii sau alții. Și mai apoi devii tentat să reacționezi la fel în situații asemănătoare. Atât motocicliștii cât și conducătorii de mașini au hibele lor, ar putea trăi unii cu alții dar nimeni nu vrea să cedeze ușor sau să colaboreze. Unii să-i lase să treacă mai repede, alții să nu-i mai pună sub presiune cu zgomot și trecut la milimetru pe lângă ei.

      Faptul că faci scandal pentru vizualizări nu-i face mai conștienți pe ceilalți, ci doar îi întărâtă pe restul să spună: bine i-ai zis, data viitoare și eu le dau o lecție de condus ăstora.

      00
    • Ăia care crează situația periculoasă, sunt ăia despre care se postează pe facebook „RIP, a fost băiat bun, plânge ma-sa dupa el, haideți să mergem la capela X la ora Y sa prezentam omagii”.
      Nici motocicliștilor nu le pare rău după ăștia, stai liniștit.
      De ăștia exista, mulți, aici sau în Occident, deopotrivă. Atâta timp cât există pubertate și testosteron, o să existe si ei.

      00
    • NOU
      #43

      @Robert: daca iti creezi parerea despre motociclisti din ce pun disperatii aia pe YT ca sa obtina vizualizari e nasol. Nasol pt mine care merg 80% ca masina cand sunt cu motorul si o sa ma injuri degeaba. Aia forteaza foarte mult ca sa aiba ce filma si sunt in generla niste attention whores.
      In plus, destul de multi conducatori de motocicleta nu stiu sa utilizeze agregatul. Au impresia ca soferul din fata are 12 oglinzi si senzor de moto, nu stiu sa se plaseze astfel incat sa fie vizibili si au si impresia ca li se cuvine sa se dea lumea la o parte din fata lor.
      Ca peste tot, aia care fac tampenii sunt cei mai vizibili, si de aici ajunge la inevitabilele „motociclistii merg cu 150 km/h”, „donatori de organe”, etc.

      00
  13. Frumos trafic in poza!
    Pierderea tineretii in coloana de masini….

    00
  14. Si cand te gandesti ca poza e facuta pe portiunea aia de „drum” in care zaci in coloana cu orele.
    Si unde nu se lucreaza decat 2h/zi.
    Gen

    00
    • am trecut pe acolo marți și miercuri. miercuri lucra o singură echipă in râșnov și atât. dar semafoarele mergeau.

  15. Si baiatu’ cu motoru’ nu s-a repliat cand ai ajuns mai aproape de el?

    00
  16. Mi se pare teribil să fie 4 oameni într-o mașină și nici unul să nu aibă o urmă de minte și să îi spună șoferului „coițe, nu mai sta în fundul TIR-ului, că nu ai 400 cai ca să faci o depășire din scurt”.
    Nu cred ca ai spus asta. Daca indrazneste vreunul sa-i spuna soferului(pilotului) cum sa conduca trebuie batut la fundul gol cu cureaua de distributie. SI apoi lasat sa vina pe jos acasa.Glumesc desigur. Doar ca in unele cazuri exista riscul sa-l exciti pe bivolul de la volan si mai tare. Si sa vrea sa-ti arate el ca si cu 130j de cai si 6 trepte manuala poti fi „meserias”.
    Ce m-a invatat pe mine instructorul si cred ca multi nu au fost atenti sau au uitat e ca si daca mergi cu masina in spatele tirului sau cu motocicleta in spatele oricarui tip de masina e bine sa te asiguri ca cel din fata ta te vede in oglinda. Daca mergi cu masina in spatele tirului si tu nu-i vezi oglinzile retrovizare atunci am o veste proasta pt tine: Exista riscul ca soferul sa nu stie ca esti acolo. Si manevrele pe care le face sa te afecteze si pe tine in mod negativ. La fel si pt motociclisti. Idioti au fost sunt si vor fi mereu pe drum. Daca ai un pic de minte tre sa te gandesti ca ai plecat de acasa sa ajungi cu bine intr-un loc si nu sa participi la curse ad-hoc pe diverse teme( cine fuge mai tare, cine are coaiele mai mari, sau cine poate face mai multe pagube cu o singura manevra)
    Despre banda de motociclisti nush ce sa zic. Nu sunt motociclist. Dar vad si destui care taie curba si cu masina. Pe principiul las ca se da ala de pe contrasens. Si cand nu mai are timp sa se dea incep dramele. Si stirile de la ora 5. Pana la urma fiecare raspunde pt viata lui. Si vad cate unii( si pe 2 dar si pe 4 roti) care au impresia ca au mai multe vieti. Sau cel putin asa se comporta. Astia sunt „donatorii de organe” sau conducatorii de „bolizi” de la stiri. Si orice manevra ai face tu in trafic crede-ma ca nu vei putea in cateva secunde sau minute sa-l educi pe ala. Pt ca el a lipsit la mai multe ore de condus+ore de fizica elementara+ore de 7 ani de acasa. Oricat ai fi de bun pedagog si sofer ai fi nu vei putea umple „golul” . Asa ca fa ca mine. Da-te intr-o parte si lasa-l sa mearga pe drumul lui. Nu are rost sa-l faci parte din povestea(viata) ta. Nu merita.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.