Două povești cu samsari de mașini

…de la un cititor


Am gasit un anunt pe autovit de Golf VI la vreo 7000 Euro, cutie automata. Am vorbit cu omul, am stabilit intalnirea si ne vedem undeva pe langa parcul Moghioros sa vedem ce e cu ea.

Masina arata bine cu mici exceptii dupa cum urmeaza:

1. bara fata usor iesita la capete … insignifiant si absolut deloc deranjat, insa din istoricul meu de accidente stiu ca genul ala de problema apare daca masina a avut accident in care au fost indoite aripile. Niciun accident nu iti indoaie coltul de aripa din fata fara sa atinga alte elemente (ex: bara din fata din aluminiu care absoarbe socurile, un lonjeron ceva sau un radiator).

2.  bara spate si haionul vopsite – foarte bine chiar (in sensul ca mult mai bine calitativ decat vopselurile de la noi). Asta se vede cand te uiti in unghi si vezi mici fire de praf in stratul de vopsea.

3. diverse elemente de interior aveau la imbinari (intre perne) aveau diverse straturi mai mari sau mai mici de par de animal.

4. masina avea carte de service (ireal nu?) si era adusa din Italia. Anuntul avea cca 180.000 km iar in cartea tehnica in 2014 la ultima revizie masina avea 140.000. De la o revizie la alta cca 30.000 de km deci ar fi trebuit sa aiba cam 240.000 in total. I-am zis individului si a zis ca orice samsar care se respecta "nu stiu boss, eu asa am adus-o". Dincolo de asta oricine a fost in Italia stie ca acolo absolut toate masinile au colturile julite si ca este nepoliticos sa tragi frana de mana pentru ca ei ies din parcare asa https://www.youtube.com/watch?v=z0maiqwnT-M

Acuma …tipu se ofera sa faca el RAR contra sumei de 200 Euro (100 costurile si 100 pt deranj). Masina nu poate fi testata la niciun service pentru ca nu are numere. Tipul zice ca se risca el sa o duca la un service la un amic care sigur iti spune tot ce e cu ea … mmmmnu boss.

Partea amuzanta e alta. Masinile acestui ghertoi erau toate parcate in parcarea de la Carrefour Dr. Taberei (Bd. 1 Mai cu Str. Brasov). Toate aveau numere de Bucuresti desi niciuna nu era inmatriculata.

Intrebarea e ce faci daca ii lovesti aluia masina si vrei sa ii dai amiabil. Nu il poti completa pentru ca masina nu e inmatriculata evident. Ce faci daca el iti loveste masina pentru ca lumea conduce masinile acolo ca intr-un poligon de test?

A doua intrebare: a cui sunt numerele pe care le are ala pe masina de fapt? Aia care detin legal numerele alea oare stiu?

A treia intrebare: ce face paza din parcarea Carrefour?


Samsarul nr 2 a fost chiar simpatic. S-a oferit sa imi cumpere toate masinile pe care stia ca le am (cea cu care am venit sa vad masina din anunt si una din service de care i-am zis eu).

Povestim despre masina, despre alte chestii si ce mai face el printre altele. Gen "eu aduc masini mai high-class asa … pentru clienti pretentiosi". Deja iti face o favoare pentru ca te numeri printre clientii lui pretentiosi. Nu zic … avea o scoala teribila in el. Raspunde la telefon instant, vorbeste frumos, e politicos, spalat etc.

Poanta cu asta e ca anuntul lui avea 160k, embed-ul din meta (pe care nu are cum sa il schimbe) avea 190k. Pentru unul care stie ce inseamna asta e clar ca anuntul a fost postat initial cu 190.000 si apoi a mai scazut, cand a dat si km mai jos. Sunt fineturi pe care greu le observa ori vanzatorii ori cumparatorii.

Dincolo de asta vorbim la un moment dat de dat km in jos. Mi-a picat fata cand imi zice ca el da in jos asa maxim 20k pentru confortul cumparatorului ca sa fie ala linistit cand cumpara ca e masina ok si nu e rupta da sunt altii care dau nr de km in jos cu 100k … WTF dude??? Vrei sa imi vinzi o masina si imi zici asa ceva?

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

123 comentarii

  1. Daca asemenea texte si tehnici de vanzare exista este doar din cauza cumparatorilor care accepta asemenea mizerii. Samsarache nu sunt decat niste bajeti submediocrii dar care pot combina niste clienti putin mai tampitzei ca ei

    00
    • Aceiasi faza cu o laguna, fost la om care avea vreo 20 de maisni deci parc auto serios si cand i0am zis de testare repreznetanta, omu a scos facutra originala si ca uite pt confortu clientului masian avea cu 30k in plus, pentru ca, si aici mi-a explicat faraurma de stress romanii nu cumpara decat daca au km putini iar alea de afara nu au nici una sub 200k, la preturi acceptabile.

      00
    • „……este doar din cauza cumparatorilor care accepta asemenea mizerii”

      Nu numai ca accepta, dar chiar ei „cer” sa fie tzepuiti. Romanul viseazala masini premium cu km putini la pret de nimic. Iar samsarii, care nu sunt decat niste speculanti oridinari, exact asta le livreaza fraierilor, vise.

      00
    • @bluehand: spune numele celui cu factura si numele parcului

      00
    • Aici in Romanica chiar de ai si parc auto tot SAMSAR SAU BISNITAR te numesti.

      Majoritatea vor sa cumpere masini cu km putini si eventual masina sa nu fi atins asfaltul.

      00
  2. Ce e aia „embed-ul din meta”?

    00
    • Vezi de ce nu poti fii samsar? Notiuni elementare pe care nu le stapanesti…

      00
    • Click dreapta pe pagina -> view page source / view source si undeva pe la inceput sunt niste tag-uri <meta care contin diverse informatii din articol.
      Probabil sunt create cu datele initiale si nu se actualizeaza atunci cand acele date se schimba in pagina in cazul de fata.

      00
    • cand enervezi un samsar high-class. ăla zice embedul din meta, dar tu tre s intelegi embag pendulan măta

      00
    • Ce e aia “embed-ul din meta”?

      00
  3. Cainii latra, caii trec. Toate relatarile astea vor fi valabile si peste 30 ani deoarece asa functioneaza sistemul cerere-oferta… de pretentiosi. 1-2 se trezesc si cam atat.

    00
  4. Omil a fost cinstit cu tine, metita respect. Vroiai sa te minta frumos?

    00
  5. Un samsar cinstit care îți spune cât a dat înapoi haha .

    00
  6. Nu am idee cum e in Bucuresti, dar in restul tarii, pana la eliminarea taxelor cu inmatricularea, 90% dintre samsari disparusera, acum, industria recupereaza anii pierduti… 1 din 5 masini de pe ruta Bistrita-Suceava (ce o frecventez) este cu trailer ce cara masini spre NE Romaniei. Samsarii de la inceputul anului au inflorit

    00
  7. Masina noua! Masina noua! Mai bine un „amarat” de Logan/Duster nou decat un second manarit. Tind sa cred ca nu exista (sau foarte rar) masina second care sa nu aiba kilometrajul manarit.
    Am fost cu un prieten la Cluj si-a vazut un Passat cu 135000 km, dar pe care-l vazuse cu o saptamana in urma, la Oradea, cu 180000 km. Cine stie ce a iesit la o verificare amanuntita? Va spun eu… 275000 km si 3 accidente.
    Note to self: Ia o Dacia!

    00
    • Eu cred ca undeva s-a intrunit un consiliu general al samsarilor si s-a hotarat ca cel mai bun kilometraj e la 140 000 km. Cand imi cautam masina cam pe acolo erau majoritatea.

      00
    • Nici o problema Dacia e o masina mega fiabila, da Dusteru boss? e 16k….

      00
    • daca tu pleci sa vezi passaturi (o mai fi si break) cu 135k la un pret de coco…….apoi chiar mai bine ia-ti un logan.

      00
    • Eu mi-am luat o Toyota SH cu 4500 euro acu 3 ani. In 3 ani nu am facut nici 10k km si am bagat 500 lei in reparatii (consumabilele gen ulei, cauciucuri, etc nu se pun pentru ca sunt consumabile).

      Acum zi-mi te rog de ce mi-as lua un Logan cu 13-14k euro ca sa-l tin in parcare. Pana acum as fi pierdut 3-4k doar din devalorizare. Mai exista oameni care folosesc masina rar si pentru care nu merita o masina noua

      00
    • Exista masini bune si nemanarite. Tata a cautat un an si jumatate pana a gasit ceva bun. Esti dispus sa cauti atat?

      00
    • @adi: Stai linistit, o iau!
      @Bluehand: Nu varful de gama ci un 4×4 mediu ca am drumuri la tara si am de trecut „transee”.
      @caru cu oi: Prietenul meu e in cautare de Passat.
      @Pluto: Felicitari, ai fost norocos! Ma gandeam la un Logan pana in 10000, iar daca tu n-o folosesti des nu inseamna ca altii n-o fac.
      @Zarax: Deja o fac de 6 luni si, probabil, doar prin primavara o sa-mi iau.

      00
  8. Multumesc pentru articol! Oare in alte tari se intampla acelasi lucru? Vreau sa imi cumpar masina in viitorul apropiat si sunt speriat de ce vad ca se intampla in Romania legat de cumpararea unei masini.

    00
    • In alte tari nu prea se intampla asa. Spre exemplu in Germania faci puscarie pentru acest lucru. Esti obligat sa ii spui cumparatorului tot ce a avut masina.
      Spre ex daca cumperi o masina si vanzatorul nu iti spune ca a avut accident cu ea si patesti tu ceva din cauza asta, vanzatorul va avea probleme mari. Din acest motiv nu prea se baga sa faca manarii

      00
  9. doar ca era Brighton, nu Italia, si nu iesea, ci intra :))

    A Toyota Yaris driver parks by touch in a too-small car park.
    The driver was pulling in, not trying to get out.

    00
    • I’ve been to Hastings, And I’ve been to Brighton, I’ve been to Eastbourne too

      00
    • iti dadea un exemplu in pendula mea

      00
    • @Sergiu: Oricum, e un exemplu prost ales.
      Contextul era că (în Italia, nu UK, dar asta chiar nu contează) mașinile se lasă parcate fără frîna de mînă trasă (și nebăgate în viteză) deoarece e f comun ca un altul care vrea să ocupe un loc adiacent să o împingă la propriu pe cea din spate și pe cea din față. În clipul din link, cetățeanul se poartă chiar f finuț cu mașinile între care vrea să-și facă loc (le atinge dar nu le mișcă).

      00
  10. //sfat offtopic

    daca as vrea sa vand vaca (Opel Omega Caravan 2.2 diesel, 2002, 248000 km), as lua 2000 eur pe ea ?
    alte detalii
    – fusta dreapta de sub bara fata lipseste
    – bara fata e usor julita in dreapta
    – una din bujiile incandescente e fixata printr-un adaptor (vechea buje s-a rupt si am scos-o cu burghiu si tarod)
    – consum mediu mixt 7.8l/100km

    multumesc

    00
    • Nu. Cel mult 900 EUR, daca e in stare buna, si din ce spui, nu e.

      Consumul nu e 7.8 ci 10.

      Incearca sa gasesti pe cineva care sa o ia pentru programul Rabla.

      00
    • ia vezi la cetin, că el căuta la un moment dat o mașină mare de familie.

    • Cetin uraste banatenii si ardelenii. Eu sunt amandoua acum, crezi ca mai cumpara de la mine?

      @hash, eu am masurat consumul cu metoda aia clasica, kilometri facuti supra motorina consumata, dupa mai multe rezervoare golite. Tu cim ai calculat?

      00
    • @gupi: daca era VAG luai pe ea mai mult de 2000. Restul se stie ca se strica imediat.
      Si cum poti sa fii si ardelean si banateanul din tine sa nu crape de rusine?

      00
    • Alex, când se supãrã bãnãteanul, dã ardeleanul o pãlincã. Invers, dã bãnãteanul douã beri.
      Iti dai seama ce iese când îs nervosi amândoi?

      00
    • @Gupi: ”Metoda claică” e dumnezeul metodelor. Cu condiția să fii meticulos și răbdător. Algoritmul meu e:
      1. cînd nu e aglomerat în benzinărie, cu răbdare umplu rezervorul pînă la refuz (asta înseamnă literalmente pînă cînd vezi nivelul carburantului limpede, nu spumă, în gura de alimentare)
      2. pun jurnalier pe 0 și îmi văd de drum
      3. repet operația de la pct 1. preferabil cînd rezervorul e aproape gol însă, dacă nu vreau să amestec consumurile mixt/urban (în Ro doar atît se poate, că n-avem autostrăzi suficient de lungi ca să arzi un rezervor întreg!), o fac și mai devreme.
      4. Mă uit la jurnalier, mă uit la cantitatea de carburant de pe ultimul bon, fac împărțirea și aia e.

      00
    • Păi vorbim de același lucru!

      Ce nu pricepea ardeleanul din mine e cum a reușit @hash să-mi măsoare consumul mașinii, să fie așa sigur că e 10 și nu 7.8.

      00
    • @H.
      De acord, mai putin cu vazutul nivelului benzinei, mai bine cand sare prima oara pompa. Altfel, la masinile care fac recuperare de vapori risti sa strici canistra de carbon daca umpli rezervorul pana la refuz.

      00
    • @jely: Merci, habar n-aveam de sistemul ăsta al vaporilor. În cazul meu (diesel) cred că pot rămîne la ”metoda clasică” (nu cred că motorina emană cine știe ce vapori la temperaturi obișnuite deci probabil nu există un asemenea sistem aplicat la diesel).
      Cred că ar merge și aia cu ”săritul pompei” dacă alimentezi la aceeași stație și din aceeași pompă deși unii ar putea spune că, funcție de calitate, în unele benzinării carburantul face mai multă spumă decît în altele) sau că pompa poate avea un reglaj diferit (dar asta ar fi chiar neglijabil).
      Acum mă-ntreb dacă ăsta o fi fost motivul celor ce au dat thumbs down…

      00
  11. Eu am bara fata iesita cativa milimetri, la unul din capete, in urma unei harjaieli dintr-o parcare, banuiesc ca s-a rupt vreo clema cand a frecat-o bizonul. Deci nu e obligatoriu sa iasa daca ai avut accident la aripa.

    00
    • E posibil sa nu fi fost implicata intr-un accident atat de grav precum zice autorul. Eu am intrat in altcineva ca nu mi-a acordat prioritate, si a trebuit sa schimb bara fata ca mi-a crapat partea de jos si se rupsesera niste prinderi. pentru ca celalalt sofer avea asigurare la carpatica si casco la omniasig, pentru ca nu-i asa, ce ii pasa lui, carpatica mi-a dat doar 1/2 din suma piesei originale, asa ca am fost nevoit sa pun o bara after market ce nu se imbina perfect.

      Acum, eu daca vreau sa vand masina am poza cu ea dupa accident sa poata vedea viitorul cumparator cat de grav a fost lovita si faptul ca nu a afectat cu nimic important, dar samsarul…

      00
  12. Pai stie ca stii ca toti dau km in jos si o fi zis sa lase bull shit-ul acasa.

    00
  13. Tre sa apreciezi macar sinceritatea la samsaru no2….acel moment cand toata lumea stie ca toata lumea umbla la km si nu mai conteaza…si atunci de ce nu lasi naibii km originali ca sa stiu si eu ce probleme pot aparea la tigaie in viitorul scurt si mediu…

    00
    • Daca i-a spus lui c-a dat kilometrajul inapoi cu 20k, probabil ii daduse cu mult mai multi.

      samsar cinstit = oximoron !

      00
    • Deoarece daca ai vedea 400-500.000 km ai avea un soc psihologic. Oricum producatorii auto sunt de vina in primul rand pentru ca au permis din punct de vedere tehnologic sa se poata derula inapoi kilometri.

      00
    • @PlayActive: De asta, dar încă și mai mult: ”coae, dacă ăsta zice că are 4-500.000 km rulați, înseamnă că mașina de fapt bate spre 1 milion!”
      Un om cinstit are șanse de supraviețuire doar într-o țară în care măcar majoritatea oamenilor sunt cinstiți. Într-o țară de mincinoși, cinstitul e sortit pieirii!

      00
    • Un om cinstit are șanse de supraviețuire doar într-o țară în care măcar majoritatea oamenilor sunt cinstiți. Într-o țară de mincinoși, cinstitul e sortit pieirii!

      cred că o soluție e să eviți mașinile samsarite, triada coca, nemțeștile, franțuzeștile aduse de pe alcopa și tot așa. iei ceva sincer japonez și știi o treabă :D

  14. Nu inteleg de ce cumparati masini SH. Dati 5.000 euro si in 5 ani mai bagat inca pe atat.
    Toyota ofera 9 ani garantie la Corolla din bara in bara la un pret de vreo 13k. Chiar nu se merita un pic de efort pentru a avea o masina noua???

    00
    • la 13 mii e cheală de tot.

    • Ford Ka Plus, la 11k ?

      00
    • Adica cum cheala? Nu are par pe capota? Romanu si cand moare e fudul…

      00
    • Pentru aceeasi bani dati pe o masina noua, obtii o echipare mai buna pe una SH, dar cel mai important un motor mai puternic.
      La o masina noua te duci in 2/3 locatii, in functie de ce modele alegi, faci un testdrive si o iei pe loc sau dai comanda.
      La masina SH in functie de noroc ai ce povestii dupa cateva luni de cautare :). Cel mai rentabil este cand o ruda/amic/cunostinta schimba masina, cumparata de noua din RO si sti ca este intretinuta.
      Din lipsa de timp am preferat o masina noua, dar cum am spus mai sus, a trebuit sa optez pentru o motorizare de torineta (Skoda Rapid 1.2 TSI 110CP)
      In final depinde ce ai nevoie si daca sti sa te intinzi cat duce cu ce ai, indiferent ca e matiz/dacie/opel/skoda/bmw/audi etc…

      00
    • Păcat că service-ul îl fac tot la nivel de România.

      00
    • Vezi tu, e o lupta interioara a cumparatorului…noua da cheala(chiar si cheala are chestiile stricte si decente) si SH dar cu dotari maica…de parca AC manual sau clima nui acelasi rahat. Logic, da, ai 10 000 mai cauti 3000 si cumperi corolla, dar gandu ala ca n-ai(probabil) touch screen, clima 7-zonica….o sa suferi tare.

      00
    • Mai e si situatia 2.

      Poate nu mergi cu ea decat 5-10k km pe an. Dupa 5 ani, masina noua de 13.000, o sa o vinzi cu 7000, pierdere 6000 pentru maxim 50k km.

      Masina sh de 7000, cu mai multe dotari decat cea de 13.000, mai ‘bagi in ea’ 1000, dupa 5 ani sa zicem ca o vinzi cu 4000. Pierdere 4000 si ai avut si confort mai bun.

      00
    • De ce ai vinde masina luata de noua dupa 5 ani si cu doar 50 000 km rulaj?

      00
    • De ce masini SH? Poate ca unii nu mai gasesc masini NOI in care sa se simta bine, sa le placa condusul. Poate ca toate cazanele noi sunt cam la fel, acelasi stil, feeling….etc. Printre altele, mie-mi place Corsa C datorita ergonomiei care MIE imi este perfecta. Loganul cu al sau bord cat un dulap nu ma pasioneaza deloc. Ca exemplu: am dat 2000, am mai bagat 1000+ dar am masina pusa la punct, fiabila. Si e masina cu toate dotarile, ceea ce la un logan ( sau orice masina la acest buget ) nu se ofera. Decat o Corolla cheala da’ scumpa ca dracu mai bine o masina mica, cinstita, pe care pot s-o intretin cum vreau. Si cu toate reparatiile si costuri de intretinere, nici vorba sa ajung la 10-13.000 euro in vreo 9 ani. Deci care-i avantajul unei masini noi?

      00
    • de unde bre 9 ani garantie ? ai vazut tu ceva, dar era monitorul invers; la ei pe site e 6 ani sau 200.000km.

      00
    • @alex Ca te plictisesti da ea; Ca mai apar 2 copii si realizezi ca iti trebuie ceva mai mare; Ca te muti in Greenfield si iti trebuie 4×4; Dupa un timp vrei una mai tanara, careia nu i s-au lasat… arcurile. Motive sunt destule.

      00
    • @Ovi nu stiu ce optiuni ai tu pe Corsa, dar Logan venea chel cu consum instant si alte date care pe corsa nu erau.

      „Si e masina cu toate dotarile, ceea ce la un logan ( sau orice masina la acest buget ) nu se ofera. Decat o Corolla cheala da’ scumpa ca dracu mai bine o masina mica, cinstita, pe care pot s-o intretin cum vreau. Si cu toate reparatiile si costuri de intretinere, nici vorba sa ajung la 10-13.000 euro in vreo 9 ani. Deci care-i avantajul unei masini noi?”

      Ma indoiesc ca ai pe o Corsa C optiunile default de pe o Corola, iti spun ca fost posesor de Corsa C. Daca este si diesel enjoy. Si cu siguranta nu o sa tii Corsa aia 9 ani de zile.
      Incercati cand faceti comparatii sa fiti cat de cat mere cu mere.
      Tu iei o corsa C din 2006 sa zicem (ultimul an de fabricatie) deci vechime 11 ani si te gandesti sa o mai tii 9 ? :) really

      00
    • @Ciprian,
      Nu fac neaparat comparatie Corsa – Corolla, ar fi aiurea. Compar cu ce as fi putut sa iau cel mai ieftin dar sa fie nou. Corsa nu e cea mai buna masina, nu-i fac reclama, eu sunt fan Fiat. Dar nu l-am gasit pe Tony, sa mi-l Fix It, daca intelegi ce zic ;) Totusi, Opelul asta imi place din cu totul alte motive. ACEST Opel, nu orice Corsa gasit pe strada, sa fim intelesi. Are dotari care mie imi plac. Punct. Are o pozitie la volan care Mie mi-e confortabila. Are servodirectie electrica….care a contat mult la alegerea masinii. N-o fi cea mai smechera dar unii fac diferenta intre hidraulica si electrica. Si e a dracu’ de buna la viteze mari, spre deosebire de aia hidraulica. Am motor pe benzina, fiabil, relativ cu nerv. E ok dar mi-ar fi placut un 1.8 .
      Neaparat am vrut sa fie din 2003, singurul an in care nu s-a montat EGR.
      Massina are o combinatie de culori foarte misto, alt punct in plus. E vorba de caroserie + interior.
      Totusi, pentru gama 2000-3000 euro recomand cu sinceritate un …..Logan :) Si neaparat pe benzina. Am si logan in familie, stiu ce-i poate…tabla. Nu am vazut masina mai usor de intretinut care sa aiba calitatile lui, desi a blamat din toate partile. Inclusiv din partea mea, dar doar in cazul celor noi. SH sunt best buy in categoria asta de pret. Anyway, ma bucur ca ai avut Corsa C.
      Si ca ultima intrebare: Cu ce pot sa inlocuiesc o Lancia Thema 8.32 ? Ceva contemporan care sa ofere aceleasi senzatii si stil. Design. Feeling. Nu vorbesc de performante 0-100km/h sau viteza maxima.
      p.s.: Nu mersi, nu vreau o masina cheala dar care sa aiba consum instant. Consider ca-s sofer suficient de bun sa-mi dau seama cand si in ce conditii masina papa mai multa benzina decat e necesar. Se numeste experienta. Si prefer 4 airbaguri si clima automata decat un amarat de computer sa-mi zica ce face sugativa de motor.

      00
    • ciprian, „dar cel mai important un motor mai puternic”.. pentru ca se stie, limita de viteza e stabilita in functie de caii putere ai masinii. coaie, ai 65 de cai, 50… ai rs5 de 450, sky’s the limit…

      sau ca sa iti vorbesc altfel… sunt un om care face in interes de serviciu minim 50k de kilometri pe an. am facut navete de 150 de kilometri zilnic si cu loganul 1.5 de 65 de cai si cu ala nou de 110. stii care a fost diferenta de timp? sub 1%. evident am mers 99% legal. adica sunt un prost.

      00
    • @Ciprian: 110CP motorizare de trotininetă?? Dar cîți CP ai vrea, dude? Ce-ai face cu 300? Ți-ai lua remorcă sau rulotă?

      00
    • Ovi incearca 166 face lift ;)

      00
  15. Ma mir de ce mai sta de vorba cu smecheri de astia. Eu daca mi-as cauta masina, i-as ocoli pe baietii astia indiferent de situatie.

    00
    • Ei, na, atunci or să-și trimită la negocieri mătușile cu batic pe cap, înnodat sub gît… Și alea nu lasă din preț sub limita stabilită de nepot! :)

      00
  16. Adica ala ii dadea 20k psihologici gratis si el tot nu a voit sa cumpere masina. Pai de aia e ma tara asta unde este.

    00
  17. Poantele astea romanesti sunt deja „so 90’s”. In straienzia, mai ales in SUA, e alta poanta acum. Masini lovite grav scoase la licitatie de firme specializate, care cosmetizeaza un pic accidentul. Adica masina este trecuta ca busita in anunt, se vede ca e busita, dar ea a fost de fapt mult mai rau busita. Avantajele sunt ca ei iau masina aia pe nimic, pun piese pe ele tot avariate (indoite, sparte, dar nu facute puzzle) pe care le iau pe nimic si vand masinile scump, ca lumea crede ca de fapt airbagul a sarit din cauza ca e bara sparta, etc, etc. Deci nu se mai risca sa le repare si sa se vada reparate, doar indulcesc un pic accidentul.

    Gen asa : https://www.youtube.com/watch?v=ZLoojHPXWzE

    00
    • Pe-a mea, dupa ce-am avut o dauna totala, unii d-astia au cumparat-o. Asta acum vreo 10 ani. :-)

      00
    • Mainile astea din video sunt pentru east-europeans, majoritatea americanilor lease ( un fel de inchiriere pe 2,3,4 ani), masinile dupa accident sunt platite de asigurare si ajung la „auction” unde de cele mai multe ori au access doar „dealeri” – au firma care se ocupa cu vanzarea de masini. Acele masini un „Title Salvage ” dauna totala dupa accident. Poate sa fie masina sub un an vechime nu mai are nici o garantie.
      Un lease la luxury car e 500-600$ pe luna si unii au si free maintenance. O masina decenta e la 300-400$ iar una economy pe la 200$. VW Jetta lease e la 180$/luna, esti limitat la numarul de km parcursi intr-un an pe la 20,000 km.

      00
  18. un tutorial cu embed-ul din meta? multumesc.

    00
    • So, cand pui un link pe Facebook de exemplu iti va prelua o serie de informatii relativ tehnice cum ar fi titlul SEO al paginii. Acesta ramane neschimbat chiar daca se schimba diversi parametri din contentul paginii cum ar fi pretul sau nr de km.

      La majoritatea platformelor titlul SEO e generat automat pt Google. Ce nu stiu oamenii e ca daca editeaza anuntul titlul SEO nu se modifica si o serie de informatii pot ramane agatate din anuntul original.

      00
  19. Mda, am si eu o poveste fresh, de ieri, chiar.
    Am fost pana la Ploiesti sa vad o masina ‘recent adusa’ – arata impecabil atat estetic cat si mecanic, si se comporta excelent in trafic. Motor hibrid, full option, toate cele.
    Cu RAR-ul facut deja, cu toate actele, etc. etc., 118 000 km „absolut reali, verificabili”.
    Buuuun… Ajung inapoi acasa si imi cumpar un raport VIN cu istoricu din Olanda, in timp ce deja ma vedeam la volanul ei.
    Dl. Samsar zicea ca e adusa din Germania, dar meniul din bord era in Olandeza. Cand l-am intrebat de ce, a zis ca defapt a trecut si prin Germania, dar e originara din Olanda. Mbine.
    Cand ma uit pe raport – apareau inclusiv pozele de la licitatia initiala de unde fusese luata acum o luna, cu tot cu o poza in care kilometrajul indicat la bord era de… 196 865. Bleah!

    00
  20. Cum adica „Toate aveau numere de Bucuresti deși niciuna nu era înmatriculata” ?

    00
    • Adica placute care fie nu mai erau valabile (numere rosii expirate), fie numere straine expirate, fie, pur si simplu, numere de pe alte masini.

      00
    • adica dosar penal daca o misti 1 metru.

      00
    • Adica dosar penal in momentul in care ai pus numerele de pe alta masina,chiar daca nu o misti. Autorul a sunat la politie?

      00
    • @Robert: Să nu exagerăm. N-am căutat articolul de lege dar sunt convins că în ograda mea pot pune ce nr vreau pe mașina mea și poate am, pe vastele mele domenii, drumuri particulare pe care pot circula cu ele. Baiul începe cînd ieși pe drum public (incluzînd parcările ne-private).

      00
  21. Hai ca evoluam si noi! Pana acum cativa ani pragul psihologic era sub 100K pentru masinile aduse de afara. Acum se apropie de 140-150K si probabil in cativa ani 200K va fi acceptat fara mari probleme.

    00
  22. Cum era vorba aia: „minte-ma frumos”.Unii inca pica la marketingul samsaresc.

    00
  23. Ultimul paragraf e parfum fin.

    00
  24. Revin cu intrebarea: nu e mai simplu sa-ti iei masina noua? Miroase si mai fain inauntru, merge ca unsa, nu pui mana pe volanul pe care au pus atatia mana dupa ce s-au scobit in nas si au facut bilute, ai toate piesele originale pe ea…

    Da, e mai scumpa, dar daca tragi linie dupa 5-6 ani, nici masina second nu mai e chiar atat de ieftina.

    00
    • Tu dc nu-ti iei nevasta virgina?

      00
    • De exemplu, imi permit sa intretin masina de 40.000 – 50.000 EUR, dar nu-mi da mana s-o cumpar. Ce fac atunci? Nu mai bine iau una SH dar in mintile ei?

      Rationamentul este urmatorul: de banii de Dacie, mai pun ceva si iau o masina folosita, de 2-3 ani, dintr-o clasa superioara. Aceasta e facuta cu alte criterii de calitate, mai bune, fara design-to-cost (tabla galvanizata, aparatori de plastic pe unde trebuie, suspensie independenta, AC decent, motor mai puternic, confort, dotari etc.) Altfel este viata ca sofer si ca pasager.

      Da, costurile de intretinere pot fi mai mari; cel putin initial. Daca plec insa de la ideea ca nu-mi permit sa schimb la ea distributia, discurile si placutele de frana, vreo curea ceva, un injector, ca ma aduce in sapa de lemn, apai atunci nu trebuie sa-mi iau masina in primul rand – ca ma da peste cap financiar; or asta inseamna si disconfort moral, devin artagos, avar, etc.

      Defecte pot aparea si la o masina noua; mai ales daca este model nou. Si la o masina ieftina nu o sa prea vezi rechemari. Mai degraba as zice ca dupa 2-3 ani, la o masina rulata s-au cam manifestat toate problemele ce-or putut aparea.

      Cumparatorul de SH trebuie sa-si faca bine lectiile – sa afle tot istoricul masinii si sa refuze sa continue cumpararea daca simte ceva suspect. Asta presupune sa stii la perfectie ce dotari si ce hibe are modelul de masina pe care vrei sa-l cumperi, sa te pricepi sa detectezi falsurile (dotari care nu exista sau care se bat cap in cap, sau dotari after-market vandute ca originale), si sa „macini” cel putin 100-500 de anunturi pana te-mpotmolesti (la fiecare) in chestii care nu-ti plac. Trebuie „rabdare si tutun”, si mult know-how. Nu esti dispus sau nu stii sa faci toate astea, masina noua scrie pe tine! (cu diferenta de pret de rigoare)

      00
  25. Sfat. Dacă vreți sa ocoliți cât de cât samsarii, nu mai căutați BMW-uri, Mertzanuri etc. Luați o japoneza , de exemplu o Honda Accord, Mazda 6….. Mașini foarte fiabile și tare mișto. Și samsarii nu apreciază japonezele ca „nu se vinde sefu”.

    00
  26. Intamplarea face ca cunosc un (fel-de-)samsar de masini. Face chestia asta ocazional, asa, ca sa-i mai iasa de o maslina. Aduce masini berline/compacte ca astea se vand.

    L-am intrebat de ce da kilometrajul inapoi, iar raspunsul a fost: „pentru ca oamenii asa o vor”. Povestea lui suna cam asa: pe la inceputuri, a cumparat ceva gen Golf din Germania, cam 8 ani, undeva la 170000-180000 km. Daca stai sa faci media, iti ies cam 20-25000km/an. Nu stiu cat mergeti voi cu masinile personale, dar mie asta mi se pare o medie decenta pe an (mai ales in Germania). A dat anuntul cu kilometrii originali. A mai adaugat la pret transportul (remorca), un spalat d-ala complet (cu tapiterie, etc), inmatricularea, un polish plus vreo 2-3oo eur pentru deranjul lui.

    Dupa 2 saptamani au sunat 1-2 pierduti, strambau din nas si inchideau. A vazut ca nu merge, a dat kilometrii inapoi (cam 40000) si in alte 2 saptamani a vandut-o. Faza amuzanta e ca a fost in aceeasi bani.

    Concluziile ar fi:
    1. Toti isi doresc masini SH conduse de batrane pana la supermarket si inapoi ;
    2. Parca n-as scoate inca matematica de la bac – chiar daca pare sa nu prinda asa de bine;

    00
  27. Nu stiu cum e asta cu km boss dar eu sunt intr-o situatie tare aiurea.
    Vreau sa vand cotetu si nu am cum din cauza ca-s cinstit.

    Ia fi atent,
    Audi a3 2003 ,1.9,automata,are o gramada optiuni (inclusiv piele si scaune recaro).
    Anul trecut cand am cautat de curioizitate pe mobile.de ,mai era 1 singura cu optiunile astea la 4300.
    La noi,evident ca se dau la 2000e cu „140.000 km „. Eu ce fac cu ea ?ca are 317.000 pe bune

    00
    • pielea si scaunele alea recaro au contat cand a fost noua sau in primii 4-5 ani, acum masina are 14 ani, nu poti sa ceri bani in plus ca are piele. Poate obtii 100 de euro in plus fata de altele fara optiunile respective, uitate in jur ce masini sunt le la 4300 si vezi de ce ar da cineva banii respectiv pe masina ta si nu ar cumpara alta mai noua, mai mare, mai mica, mai…..

      00
    • Intrebare simpla. Ai citit ce am scris?despre ce 4300 vorbesti?

      00
  28. unii cică să-ţi iei SH, alţii cică să-ţi iei Logan… băi, toţi aveţi dreptate! pe mine m-aţi convins, o să-mi iau Logan SH :)

    00
  29. Dacă as vrea s-o mărit pe Jettuța trebuie să-i dau kilometrajul înainte pentru că nu mă crede nimeni că are 66000 din 2008, chiar dac-o cunosc de când era mică.

    00
    • Same here: cumpărat Freelander cu 1,5 ani vechime cu 54.000 km la bord (absolut plauzibil, nu?). Acum are 13 ani vechime și ~140.000 km la bord. Rîd de mine (cu subînțeles) toți de la service-urile pe unde mai ajung că n-au mai văzut mașină așa bătrînă cu doar atîtia km… Ba, pt o problemă minoră (bujiile incandescente), mi s-a sugerat că de fapt ar trebui să schimb motorul…
      Asta era așa, pt ”ce-ar fi dacă?”, căci n-am avut niciodată intenția s-o vînd.

      00
  30. mă gândeam la ceva: cine are de vândut mașini sau cine caută, să dea un mail și să-mi spună, suntem mulți aici, poate putem împreuna vânzători cu cumpărători.

  31. parcarea aia de la Carrefour (acum 3 luni era Billa) e foarte dubioasa. O parte apartine de McDonalds, restul pare a fi a supermarketului. zic pare pentru ca nu are vreo notificare ca e parcarea supermarketului. nu tu avertisment sa nu o lasi peste noapte etc.
    Recent a aparut si alimentare cu GPL cum intri in parcare.

    00
  32. Mai nou se scot masini la vanzare si cu 210.000 km…ca variatie la clasicul 180.000. Dar o masina veche de 10 ani ….cu 210 mii….cam putin

    00
  33. Acum 1 an cand mi-am luat eu masina, unul dintre tipii la care am fost sa vad una s-a apucat sa-mi povesteasca si sa se laude cum a facut el din 2 masini una, si imi arata si poze. Efectiv masini taiate in doua, si sudate la mijloc…

    00
  34. Deci am vazut niste BMW-uri E46 320 in Germania, tipla, la vreo 3000E, private seller, culoare argintiu.
    Romanii vad ca aduc numai cirucuri si alea la suprapret.
    Exemplu: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=249695778
    M-as duce pana in Ger dar nu am mai facut asa drum lung.

    00
  35. Anul e foarte important si vad in discutii ca rar se intelege uzura in timp care cam bate uzura de km.

    00
  36. Au aparut toti expertii in masini. Treaba asta cu samsarii exista pentru ca romanul nu intelege valoarea unei masini. El o vede pe autoscout sa zicem cu 20k euro, si in tara cu 14-15k euro, mai dotata si cu mai putini km. In mintea lui incepe sa isi spuna ca sunt aia prosti, ba chiar rad de cei care isi iau la pretul ala.

    00
  37. Romanii vor sa fie pacaliti ! Cazul meu: Cumpar de nou un Volvo S60. Fac kilometrii, fac toate reviziile doar la Volvo, istoric , tot, ca doar era masina mea, nu pentru revanzare. Bun, anul trecut, apare copilul si imi doresc sa trec la XC60. Si pun S60-ul de vanzare: bla bla bla, km 318 000 ! Stiti cate telefoane am primit? NONE, NADA, ZERO ! Pai cum sa ma sune cineva interesat, daca la pretul la care l-am propus eu era plin site-ul de masini aduse din Germania si Olanda cu 146 000km REALI ! Romanii cumparau de la samsari, desi in subconstientul lor stiau ca acele masini au peste 300k km ! Masina a fost cumparata intr-un final de un prieten, care o stia inca de la achizitie… Daca o puneam la 180k km, o dadeam in 2 zile…

    Fratemiu a vandut unui samsar un golf 5 cu 280k km, a doua zi masina era de vanzare cu 100k minus si cu 600euro mai mult. A vandut-o samsarul instant ! Aia e.. Ne place sa fim pacaliti, fiind constienti de treaba asta !

    00
  38. dragul meu, daca tot esti asa pretentios si la toate priceput de ce nu mergi dumneata la o reprezentanta vw si sa iei un golf nou?

    de ce? pentru ca esti sarac de aceea.

    sau poti merge in germania si sa cumperi un golf 6 cu 4200 euro de la o batranica de 84 ani. cu km 38000 reali.

    sunt cateva sfaturi prietenesti. un vechi proverb spune :cainele moare de drum lung iar stii cu cine de grija altuia..

    deci fii zen si publica ceva serios

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.