Două din trafic: autostradă și bicicletă

Am intrat pe autostrada București Ploiești, am pus tempomatul la 135 și mi-am văzut de treabă. În zona de 3 benzi, un Golf din ăla bun mergea relaxat pe banda a treia. L-am ajuns din urmă, m-a depășit, l-am ajuns din nou, iar m-a depășit. Lipsa semnalului era ceva obișnuit. Știți că vă spuneam acum ceva vreme de jegurile care ar vrea să treacă pe banda 1, știu că trebuie să treacă pe banda 1, dar rămân așa cu o roată pe banda a doua, ca să nu pară fraieri. Iată-l pe om. Ăsta e. Așa fac. Și nu există pedepse și nu există repercursiuni, deci de ce să se schimbe?!

Și normal că a accelerat ca să nu mă lase să intru pe banda 1. Eu, din nou, pe tempomat.

Aici avem un exponat al zicalei “a trăit degeaba până la vârsta asta”. Ce e viața dacă nu stresezi un biciclist care nu ți-a făcut nimic?

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

61 comentarii

  1. exista pista de biciclete pe trotuar
    ca sa eviti asa ceva

    00
    • Ca sa ii stresezi pe pietoni. Corect? Bat pariu ca tu esti din ala care ii da cu soneria pe trotuar ca sa iti faca lumea loc, copii, bătrâni, persoane cu handicap, sa se dea de pe pista mea! Ca pentru asta e trotuarul!

      Pistele de bicicleta pe trotuar sunt o ineptie inventata de niste edili care nu mai stiau cum sa sifoneze bugetul local.

      00
    • Este interzis sa mergi cu bicicleta pe trotuar. Pista de bicicleta sau sosea.

      00
    • Sau pista de biciclete din parcul Titan/IOR/etc. In weekend parcul plin ochi, abia ai loc sa te misti. Vin „smecherii” pe pista de biciclete cu 20-30 kmh claxonand cat ii tin degetele, ca doar ei au prioritate, nu li se poate intampla nimic, nu ca ar fi plin de copii si caini care pot fi imprevizibili, nu ca abia ai loc sa te misti. Ei TREBUIE sa aiba loc, si TREBUIE sa pedaleze cat ii tin picioarele.

      Era un chin oricum sa mergi cu bicicleta pe acolo, nu stiu de ce o faceau.
      Din fericire cineva s-a prins ca e o idiotenie si au desfintat-o.

      00
    • Bai, deja am obosit sa dau linkul asta:

      https://www.google.com/search?q=pedestrians+and+bicycles+sign&safe=active&client=ms-unknown&prmd=isnv&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjau6mnuKrkAhVFKFAKHUE4ARoQ_AUoAXoECAoQAQ&biw=412&bih=652&dpr=2.63

      Sa luam exemplul statelor civilizate, zic, si sa terminam cu filozofii usor retardate, ca nu am inventat noi apa calda, ba din contra.

      00
    • @Dan – exact! OUG 195 / 2002
      Loazele nu vor sa inteleaga. Ce mai conteaza inca o nerespectare a legii?

      00
    • tre’ sa fii tare muist sa mentionezi pistele de biciclete de pe trotuar

      00
    • @alex, iar tampenia cu trotuarele din state? Ba coaie, in bucuresti sunt trotuare si de 50 cm….unde sa keep left?

      00
    • @coco: in primul rand semnele sunt din mai multe tari. In al doilea rand mai toate indica restrictii sau obligatii pentru pietoni SI biciclete, asta insemnand ca si unii si altele ocupa cam acelasi spatiu in trafic. In al treilea rand, doar unele semne obliga la separarea stanga/dreapta intre cele doua categorii, altele indicand faptul ele ca se deplaseaza amestecat. In al patrulea rand, faptul ca semnele alea exista inseamna ca nu e o regula generala ca biciclistii si pietonii sa mearga impreuna pe trotuar, ci ca se aplica doar acolo unde e posibil (adica nu pe trotuare de 50cm, de exemplu). In al cincilea rand – si de fapt aia voiam sa subliniez – mersul pe trotuar cu bicicleta NU e o idee romaneasca, ea se aplica cu foarte mare succes in toata lumea. E mai clar acum, ba coaie?
      Romanii, fie ei soferi, biciclisti sau pietoni sufera de complexul prioritatii absolute: „Buey, cand am eu prioritate nu misca nici musca”. Realitatea din trafic e mai nuantata. Si nu, ca pieton, nu iti pica nimic daca, auzind un clinchet din spate faci un pas lateral si lasi biciclistul mai rapid sa treaca. Si nici ca biciclist nu iti cade farul de la bicicleta daca adaptezi viteza cand trotuarul e foarte aglomerat cu pietoni mai lenti.

      00
    • Pentru hateri: trotuarele in bv sunt foarte largi, au 2 3 metri. Unde sunt trotuare înguste, pista de biciclete e pe drum. Cunosc zona si daca va uitati mai atent la clip se si vede.
      Si, din comentariu nu rezulta ca sunt de acord cu comportamentul soferului de autobuz. Hai siktir

      00
    • @alex – coaie, ce arati tu e ca sunt state unde biciclistii merg pe trotuar in anumite zone. Atata tot. La noi, conform legii, nu, merg pe strada. Cat de greu e de inteles?

      00
    • Jordan, coaie, ce e atat de greu de inteles ca avem legi proaste care ar trebui schimbate?

      00
  2. Alt interviu? :D

    00
  3. Ăla e autobuz care cara muncitori la fabrici.
    Îți dai seama că se plictisește șoferul, toată ziua aceleași trasee, același autobuz.
    Mai stresează un biciclist, mai claxonează o femeie la volan, iese și el din rutină.

    00
    • ce trist

      00
    • Mă fix în pulă doare de faptul că el se plictisește.
      E prea bun și talentat? Să facă altceva, să se apuce de altă meserie, că și așa nu mai găsești oameni să curețe prunii sau să sape o grădină.
      Consideră că e sub demnitatea lui? Să fugă, coaie, la muncă în Spania. Nu am auzit să se fi terminat căpșunile și merele de cules p-acolo.
      Caut 2 meseriași de 1 lună de zile: 1 să-mi mute un calorifer și să-mi schimbe niște trasee de țevi de apă. Altul să-mi pună niște faianță. Al dracu de găsesc pe vreunu.
      Toți sunt ocupați, zic că vin să vadă, iar când sun după ei, nu mai răspund la telefoane.
      De muncă se găsește pentru toată lumea.

      00
    • @Ionut M: ai perfecta dreptate. Ar fi bun tipul ala cu autobuzul sa-ti puna niste faianta daca tot se plictiseste.

      00
    • @zoso – baws, ce algoritm de filtrare a obscenităților ti-ai pus, dacă la mine comentariile sunt trimise la aprobare pentru naiba știe ce cuvinte cheie, iar un nimeni ca Ionuț M scrie pumă fără nicio jena, și se publica direct?

      00
    • Am relații și pile la admin.
      Cill, baws, că și eu mai intru la aprobări, chiar dacă am un limbaj mai colorat și vulgar.
      Vezi să nu îți plesnească o venă pe frunte de prea multă grijă la adresa mea.
      Sunt un nimeni celebru.

      00
    • @Ionut M – hai nu te mai caca pe tine ca te-a bagat cineva in seama. N-a auzit nimeni de tine pana acum.

      00
  4. banda 1 in zona de 3 benzi e o fantezie pentru foarte multi soferi romani; rar mi se da sa fie ocupata banda 1, toti stau pe 2. Cred ca o autostrada cu 3 benzi ii incurca rau pe soferi si uita ca incarcatul benzilor se face de la dreapta la stanga indiferent de viteza de deplasare..

    00
    • NOU
      #22

      Când găsesc câte un retardat care zace pe banda a doua pe o porțiune de autostradă cu trei benzi nici nu mă mai obosesc să sar eu două benzi pentru a-l depăși prin stânga. Îl depășesc prin dreapta, de pe prima bandă. Îi claxonam la început, acum nu mai are rost.

      00
    • @Bogdan A. Ștefan
      Plus ca nici nu se consideră depășire ceea ce faci tu 👍

      00
  5. Aia cu repercuRsiuni e asa un mini-troll ca de sfarsit de saptamana.😂
    In alta ordine de idei DN1 intre aeroport si Ploiesti este mult mai infect decat autostrada.

    00
  6. Ala cu autobuzul trebuie lasat fara meserie, pe viata, daca nu cumva bagat la puscarie.
    Nu ca biciclistii ar fi sfinti, din contra. Dar ce face ala tinde spre tentativa de omor.

    Era suficient ca biciclistul sa de dezechlibreze o secunda si ajungea sub roti, cu efecte previzibile.

    Cat de cretin sa fii sa pui cuiva viata in pericol in halul ala?

    00
    • Zarax,

      In momentul in care te sui pe „o chestie” din doua-trei roti, ca si la o atingere ti se pune viata in pericol, nu ceilalti sunt de vina ca esti un sinucigas latent.

      Chiar as face o lege pe asta, ca responsabilitatea pe propria-ti viata pe bicla/motocicleta, sa-ti apartina exclusiv tie – chiar si-n accidentele in care soferul de masina/autobuz/tir/etc e de vina 100%.

      Pana la urma, e vina ta ca si la o mica bruscare iti poate lua viata, doar & fiindca ai tinut mortis sa-ti iei „transport” fara carcasa exterioara rigida cum o au vehiculele.

      00
    • @Phaff, eu zic sa se faca o lege pentru tine ca responsabilitatea pe propria-ti viata pe trotuar ca pieton sa-ti apartina exclusiv tie – chiar si-n accidentele in care soferul de masina/autobuz/tir/motocicleta/etc e de vina 100%.

      Pana la urma, e vina ta ca si la o mica bruscare iti poate lua viata, doar & fiindca ai tinut mortis sa fii pieton fara carcasa exterioara rigida cum o au vehiculele.

      00
    • Imi cer scuze ca eu am dreptate.

      00
    • Domnu phraff, daca ai avea permis luat pe bune, ai fi invatat ca bicicleta este tot un vehicul, iar tu trebuie sa il respecti ca pe orice alt participant in trafic. Stii tu: prioritate, semnalizare, depasire corespunzatoare etc.

      00
    • Trimite filmarea la poliție și garantat il lasi pieton minimum 60 de zile. Dă-l încolo, sa se duca sa puna faianță daca ii arde de harfe cu viețile oamenilor.

      00
    • Corect; cretinul aici este biciclistul, pentru ca isi pune viata in pericol; putea foarte linistit sa stea dupa autobuz, pe dreapta, in campul vizual al oglinzii retrovizoare; astfel stia si soferul ca are un biciclist in trena, nu un purece isteric.

      00
  7. Am facut eu pe justitiarul weekendul trecut, tot pe A3, zona cu 3 benzi. Am flashuit tot ce am prins pe banda din mijloc si care puteau dar nu vroiau sa mearga pe prima banda. La inceput se agitau, ma injurau, zicand probabil „ia uite-l si pe asta cu bmw-ul, n-are loc de noi”. Apoi, cand vedeau ca dupa ce trec de ei ma bag pe dreapta, se calmau si ramaneau pe b1.

    Apropos de subiectele astea din trafic: de ce nu ii dai un suc concitatdinului tau, Godina, si punteti de o colaborare misto pe site, in care sa explicati multe pasaje „interpretabile” din codul rutier, sa nu ne mai dam in cap ca chiorii prin comentarii? De ex.: biciclistii, trotinestistii, au voie sa devanseze coloane de masini stationare, printre b1 si trotuar? daca nu, printre coloanele de masini au voie? ce se intampla cu situatia in care un auto depaseste un biciclist cu vreo 50-60m inainte de o strada la dreapta si apoi face dreapta? atunci cand suntem pe autostrada si mergem in coloana pe b2, caci si b1 si b2 sunt pline. si vine gibonul din spate cu flash-uri, ne dam sau nu la o parte? ca as merge si eu mai tare, dar nu pot ca e aglomerat in fata sau merge unul probabil nejustificat pe b2. stiu ca la intrarea in sensul giratoriu se semnalizeaza drepta cand iesi sau cand schimbi benzile, dar pe bune ca pe mine ma ajuta si aia care semnalizeaza stanga, aratand intentia sa ramana in sens. o fi bine?
    Si mai am…

    00
  8. NOU
    #35

    Phaff este plecat cu vaca. De tot

    00
  9. ‘ai de capul meu, Phaff!

    00
  10. acel „nu ti-a facut nimic” e ipoteza ta inocenta

    in capul lui, bicicletele nu sunt decat niste jucarii pentru saraci si deci nu ai dreptul sa circuli pe aceeasi strada cu el.

    00
  11. Din clipul asta biciclismul pare mai periculos decat saritul din avion cu parasuta pliata de Viorel Lis. Raman in cazanul meu pe dizăl poa sa tipe toti ecologistii, in Romania nu e de urcat pe bicicleta decat la circ

    00
    • Te susțin, boss. Posesor dă Logan dizăl, din care mai urlă ocazional câte ceva hardcore.
      E bine cu cât mai mulți bicicliști. Spre rușinea mea, am 2 km pân la muncă și eu tot cu mașina mă duc. Ar fi bună o țoaclă ieftină, să mă dau cu ea.

      00
    • @Ionut M Ce bicicleta? Aia e distanta de făcut pe jos :))

      00
    • 2km sunt ~20min pe jos, sau vreo 12min jogging.

      00
  12. Bosuleeee sa i spuna cineva si ei secretul femwilor independente si pline de bani Secretfemeiindsiplinedebani https://imgur.com/a/RpBFrNZ

    00
  13. Specia aia de dobitoci de pe A3 care nu se dau la o parte complet, doar ca sa-ti faca ACC-ul sa franeze e cea mai noua mizerie pe care am intalnit-o.

    In Romania daca faci autostrada cu 10 benzi pe sens, tot se gaseste un dumbo care sa mearga pe banda a 10-a si sa fie devansat de altii.

    00
  14. Ala cu golful nu era la telefon cumva? Cam astea îs simptomele pe autostrada ca în video…

    00
  15. Țări civilizate 2019: Sute de mașini circula la oră de vârf pe autostradă, traficul e fluent, toată lumea se deplasează normal
    România 2019: Se întâlnesc singurele 2 mașini de pe autostradă,se șicaneaza.

    Pentru că oricât de normal ai vrea sa mergi pe autostrada, dai de ghiolbani care nu au ieșit in viața lor din țara asta și au impresia că dacă fac cacaturile astea sunt smecheri.

    00
  16. Dpdv legal trebuia sa circuli pe pista de pe biciclete de pe cealalta parte a bulevardului. Esti obligat!

    Dpdv al unui ciclist sa-l fwt in cap pe idiotul care proiecteaza pentru Brasov piste de biciclete care parasesc drumul principal si te poarta in lateral pe trotuare sau treceri de pietoni. Fac pariu ca e un obez stramb care n-a mers in viata lui pe bicicleta.

    00
  17. Daca exista pista de biciclete marcata, mi se pare normal sa se circule pe acolo.
    Daca e pe trotuar o parte din ea, ok poti fi si tu civilizat. Asa cum pe carosabil ceri sa aiba grija masinile sa te ocoleasca, tu la randul tau pe trotuar adapteaza viteza si nu deranja pietonii.
    Eu stiu locuri unde de-a lungul bulevardului exista pista de bicicleta la nivelul soselei, separata de sosea cu bordura, si trotuarul separat. Dar unii biciclisti circula tot printre masini (sau prin parcul de dincolo de trotuar). Pai nu e asta nesimtire?

    00
  18. De la Parcul Coral pe tot b-dul Saturn pana la gemenii si mai departe pe tot Alexandru Vlahuta, pista de biciclete e pe trotuar. Eu pe acolo merg si nu am stres.

    00
  19. Biciclistul e sinucigas. In mod normal el trebuie sa se comporte ca o masina, sa mearga pe banda. In schimb el se baga ca o pana, printre benzi – in felul asta poate fi foarte usor accidentat.

    Merg si eu cu bicicleta, dar intotdeauna imi las un metru fata de marginea benzii pe care merg (stiti voi, usi deschise, gropi de canal etc). Imi mai iau claxoane, insa faptul ca ii fortez pe soferi sa ma depaseasca precum o masina imi ofera mai multa siguranta.

    Faptul ca la un moment dat poti merge mai repede decat traficul nu iti da dreptul sa te bagi printre benzi. Aia nu se cheama depasire (care presupune trecerea de pe o banda pe alta, de-aia sunt benzile facute), ci se cheama nesimitire (ma obligi pe mine, care mergeam linistit pe banda mea, sa-ti fac loc tie ca sa nu cazi si sa-ti rupi capul). In mers un astfel de comportament ‘infipt’ e foarte periculos.

    Soferul de autobuz a mers legal, in limitele benzii lui. Legal nu poate fi tras la raspundere.

    Problema nu e nici la autobuzist, nici la edilii de la primarie, este la biciclist, care se comporta execrabil in trafic.

    00
    • zoso a uitat probabil ca unui biciclist tre’ sa-i lasi spatiu suficient, peste 1 metru, ca sa mergi langa el sau sa-l depasesti. Insa tot el se baga printre masini si le depaseste, inclusiv in giratoriu. In cazul asta, unde dracu sa se duca masina ca sa-i lase spatiu suficient?

      00
  20. repercusiuni, nu reperCURsiuni…

    00
  21. Eu in romania nu pot sa merg cu tempomat, pur si simplu nu ai unde. Se baga prea haotic in fata.

    00
  22. nu-l găsesc pe șoferul de autocar vinovat de nimic.
    Nu filtrezi traficul printre mașini aflate în mișcare !!!!!!!! fie schimbi banda dacă ai loc și poți să ții pasul cu mașinile, ori stai cuminte lângă bordură, în niciun caz nu mergi între mașini aflate în mișcare, e un risc inutil

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.