Două buguri mișto în Waze și Instagram

Am așa o silă de oamenii care susțin sus și tare că gata, în 10 ani ne iau roboții locurile de muncă și noi să ajungem să…nu s-au gândit până aici. Majoritatea ăstora au citit două titluri de articole și au văzut un film și gata, sunt experți în AI.

Nu zic că nu se va întâmpla, zic doar că suntem departe de asta, și vă dau două exemple.

  1. Am mers două zile cu Waze pe același drum forestier, la dus și la întors, și Waze acum insistă că pot să fac asta mai des, recomandându-mi intens drumuri neasfaltate și greu accesibile mașinilor. Dacă ai făcut-o de două ori, e clar că poți! Nu contează că am bifat în setări că nu vreau drumuri fără asfalt, el insistă să mă ducă acum pe drumuri neasfaltate. Nu știu ce să-i facă să își revină.
  2. Am raportat câteva pagini cu falsuri (de obicei pantofi sport) pe Instagram. Minima logică ar fi să nu îmi mai arate măcar reclame din categoria pantofi sport, dar nu e cazul. Acum 99% din reclamele pe care le văd sunt din categoria aia. Am raportat reclame din categoria asta, deci sunt interesat de categorie, deci ia mai multe reclame. TOT LA FALSURI!!

Deci da, mai e un pic până ne iau roboții locul. Cam 20-50 de ani așa.

fun-data

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

65 comentarii

  1. Dezinstaleaza si instaleaza din nou waze. Poate asa isi revine.

    00
  2. Referitor la punctul 1, asa era sa raman blocat in creierul muntilor pe la Fundata incercand sa ajung la o pensiune pe la ora 12 nopatea.
    M-a salvat google maps care m-a scos in sosea….

    00
    • Poti sa folosesti doar harta in sensul clasic, fara guidance. Pe harta vezi care e DJ, DN, drum comunal etc.

      De cand GPS-ul m-a bagat pe un drum foarte prost, undeva prin Bulgaria, m-am lecuit sa ma incred orbeste in rutarea automata si ‘supervizez’ traseul pe care mi-l face el acolo.

      00
    • Pe Maps-me poti pune si puncte intermediare, plus ca lucreaza si offline.

      00
  3. dar daca …dar daca actiunile astea nu sunt bug-uri ci AI e asa de avansat incat isi cunosc gazda si incearca sa-si bata p&@a de el si apoi sa se intalneasca la o bere viruala platita cu moneda virtuala intr-un bar virtual.

    00
  4. Probabil sunt dintre puținii care mai folosesc iGO…

    00
    • Cum ii faci update la harti? Intreb pentru un prieten.

      00
    • @alex:
      Inundații…

      00
    • Tot igo și eu, am downgradat telefonul de la oreo la nougat că nu mai pornea primo pe el și igo nextgen e o mizerie.

      Alex, iei hărțile + .lyc corespunzător de la un prieten, găsești pe google un forum romanesc cu prieteni, rimează cu gpszone.

      00
    • Nu vreau sa fiu party pooper dar eu ma gandeam la modalitati legale de a avea iGo.

      00
    • @ alex: Legal: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.nng.igo.primong.igoworld Ai o saptamana de incercare, dupa care poti sa cumperi si hartile (in-app purchase) daca esti multumit.

      00
    • @alex, scuzele mele in cazul respectiv. Eu am un pda mio cu igo primo + hartile platite, de pe el le transfer pe telefon. Nu stiu cum se cumpara legal. Am zis de forumul respectiv ca acolo apar inainte sa le primesc eu oficial chiar si cu o luna in avans.

      00
    • @alex
      Am uitat să menționez că folosesc un țel Samsung b7350 cu Windows mobile 6.5 care nu mai are suport oficial.
      Am incercat și versiunea de Android, nu mi-a plăcut
      Am incercat și Waze, nu mi-a plăcut, probabil m-am obișnuit cu iGO il folosesc de peste 10 ani

      00
  5. O să îmi dezinstalez Waze înainte să mă urc in avion. Să nu cumva sa deschid din greșeală.

    00
  6. Deci pot sa ma consider dinozaur sau cauza pierduta, daca ma bazez pe harta clasica si pe indicatoare….

    00
  7. Pai Waze nu a luat serviciul vreunui om. Dar o sa fie luate dintre alea care sunt :) nimeni nu zice că toate…

    00
  8. Waze + limba română îmi termină propoziția în „intrați în sensul giratoriu și” când vrea să îmi zică să mă întorc.

    00
  9. Poți da, te rog, un punct de plecare, respectiv de sosire, atunci când zici că te-a dus pe neasfaltat?

    00
  10. Sa crape Waze ca mi-a mancat un an din viata in weekend. L-am folosit sa ma duca in Koln in weekend, din Brugge, dar a fost dezastru. De la blocat, la crash de cateva ori, s-a inchis inainte sa iau o iesire pe autostrada unde mai erau vreo 3 la rand. Greseala mea a fost ca am luat-o pe un drum nou mie, sa mai admir una alta.
    Si tocmai ce-mi expirase de o luna licenta la tomtom.
    In schimb, m-a salvat de un radar pitit dupa un picior de pod intre Bruxelles si Liege, ca ramaneam fara carnet.
    In vacanta, in Romania, a mers binisor.

    00
    • strange bani si cumpara ti un telefon. lasa bruxelu cu masina

      00
    • am honor 8 pro, nu cred ca e nevoie de altu’

      00
    • Fix telefonul iti e problema. Huawei (sau Honor) au o functie de battery saver foarte agresiva, care se intampla des sa doreasca sa-ti opreasca si aplicatia care ruleaza actual in foreground. De aia iti tot crapa Waze-ul in veselie. Patit si eu destul pe Mate 9 Pro.

      00
  11. Legat de punctul doi, in general algoritmii „AI” merg pe 90+% din target. Daca la tine nu functioneaza, sau daca pe tine te enerveaza, esti in minoritate si nu conteaza pentru bottom lineul lor. Retelele neuronale nu sunt (momentan) antrenate decat pentru bottom line. Momentan ei vor clici, si pana nu le este afectat profitul nu vor schimba asta.

    O chestie similara se vede pe YT dupa ce au antrenat NNu cu „maximize minutes on the platform”. Acum daca vreau sa vad un film scurt de bormasinarit, o saptamana dupa YT imi zice ca tre sa repar si masina de spalat, sa pun asfalt si sa fac afumatoare in curte :)

    00
  12. Exemple frectie.

    Vorbeste cu aia care trag sforile din linia 1-2, toti discuta numai despre automatizare si inlocuirea factorului uman cu masini.

    Nu mai conteaza ca optimizare costuri, inexistenta oamenilor angajabili si/sau etc, conteaza ca se intampla deja, e realitate.

    Sigur, primii eliminati sunt necalificatii dar chestia asta se va intampla pe scara in sus, din treapta in treapta.

    Ps vezi ca bugurile de programe software se raporteaza altundeva :)

    00
  13. Anumite job-uri se automatizeaza dar pana sa ne inlocuiasca mai e cale lunga. Waze e energofag rau si prost optimizat. Stiu de ce il folositi. Aveti impresia ca va da informatii de trafic in timp real dar de multe ori sunt false si dampulea. Eu va recomand google maps, mult mai complet din multe puncte de vedere si nu iti toaca nervi.

    00
    • Google maps folosesc si eu. Informatiile despre trafic sunt destul de precise, hartile sunt la zi, design-ul e curat. Doar ca nu iti spune unde sunt radare si, daca nu mergi legal, asta ar putea fi un punct in minus.
      Pentru mine, un punct in minus e ca nu imi spune viteza maxima legala pe portiunea de drum pe care ma aflu. In rest e cel mai bun.

      00
    • NOU
      #41

      @giani mucea informatiile despre trafic sunt corecte cam in 60-70% din cazuri, ca sa nu mai spun ca waze sau gmaps prefera sa te duca pe drumuri cu limitatoare de viteza si cateodata nici nu gaseste adresa exacta

      00
    • din cate stiu eu, gmaps foloseste informatiile de trafic ale waze.

      00
  14. Bug-ul asta cu Waze e nimic. Acum 10 zile ma intorceam de la Mangalia. Autostrada era aglomerata, dar nu era vreun accident. Mai intai m-a rutat prin Bulgaria, dar n-aveam pasapoarte pentru copii. Apoi pe la Hirsova. Am ales sa ignor Waze si am luat-o pe autostrada. Ce sa vezi? Toate alertele erau acolo, dar Waze refuza sa ruteze de pe autostrada… tot asa pana la Bucuresti. Ma gandesc ca vreun istet a pus vreo validare in legatura cu cati wazeri pot incapea pe un drum, si dadea cu virgula.

    00
    • Exact asta am patit si eu, in aceeasi perioada, veneam din vama. M-a bagat prin Bulgaria si imi dadea vreo 5 ore si jumatate. Am luat-o pe autostrada, unde waze nu mergea si am facut 3 ore si 50 de min. WTF?

      00
  15. Nici Here-Maps nu e mai breaz…
    E distractiv cand esti in Macedonia prin munti si te ruteaza pe drumuri forestiere.

    00
  16. Waze acum o saptamana, Bucuresti-Brasov (evident stiam drumul, l-am pornit de test/pt radare).
    Imi propunea varianta A3 pana la Ploiesti, mai scurta cu 1 minut. Am ales manual varianta cu DN1, am luat-o pe acolo, dar din 5 in 5 minute, la fiecare sat, ma batea la cap sa fac dreapta pe cine stie ce drum prin camp ca sa ies pe autostrada. A tinut-o asa pana aproape de Barcanesti, l-am pus pe mute si ma uitam la el cum recalculeaza in draci trasee in spirala.
    E bun pentru radare, dar in general dau flash-uri cei din sensul opus cu cateva secunde inainte sa intre notificarea.

    00
    • Sunt foarte… blonda daca scriu ca mi se pare ca Waze indica mereu drumuri lungi si ocolite? L-am folosit recent in oras, de pe telefon, si asa mi s-a parut…

      00
  17. Logic, pentru că oamenii nu fac niciodată greșeli.

    00
  18. Pr Waze – cont Google separat pentru activitățile Off-road.

    00
  19. cu waze-ul am patit una amuzanta. am avut o lucrare pe un camp la marginea bucurestiului. in capul drumului de exploatare pe care aveam treaba am ajuns cu ajutorul waze-ului pe care nu l-am mai inchis si pentru ca mai era un pic de timp pana sa apara si clientul am zis sa fac o recunoastere de unul singur. asa ca am batut dus intors cei 2.5 kilometri de drum cu loganul in treapta 1 la relanti desi pe drum se putea merge lejer cu 30. cand apare si clientul si pornim spre terenul cu pricina constat ca magnificul waze ma ocolea tot satul si ma ducea la parcela pe un alt drum de pe alt camp. pe drumul meu aparuse o dunga groasa si rosie ca focul :)). probabil (adica in mod cert) 100% din wazerii de pe acel drum (care in cazul respectiv erau si 100% din soferii de pe acel drum) circulasera recent cu maxim 5kmh pe toata lungimea drumului. probabil din cauza ca era extrem de aglomerat.

    00
  20. bulgaria-grecia anul trecut, waze si google maps au fost la egalitate ca valoare si minusuri, here a fost util cand mi-a picat roaming-ul si am ramas fara net

    50/50 au fost prostiile generate de waze si google maps, cum prin grecia nimeni nu raporta nimic erau ambele la fel de utile, eu cel putin faceam traseul zilnic in google maps si street view sa gasesc parcari, apoi setam ruta in waze, daca vedeam diferente majore le luam la rand. cele 2 buguri cretine de care m-am lovit au fost reparate surprizantor in ambele platforme, in waze am facut report si cand am ajuns acasa am editat harta (era un drum infundat care in waze figura ca activ si insista sa merg pe acolo)

    here m-a trimis pe o ruta teoretic mai buna, in practica se construia in draci si soselele erau proaste, la retur am venit cu waze pe un alt Exx la fiecare 15 minute ma uitam sa vad cand imi zice sa fac stanga ( dinspre sofia spre ruse ) ca vedeam permanent indicatoate cu „varna” si imi era ca traversez pana la vama veche. per total am castigat cam 1 ora cu waze pe traseul respectiv here/google maps (sofia – pleven – polski – ruse ). waze (sofia veliko tarnovo -polski – ruse )

    am verificat acum, in live map-ul de pe waze daca pun sofia- ruse ma duce pe traseul prin plevnen cu bifa „fastest route” fara sa ofere alternative …s-au tampit, wtf

    00
  21. Cred ca Instagramul a salvat faptul ca ai dat click pe reclamă, el crede ești interesat de ce vând ei, nu că le-ai accesat pagina să le dai report.
    Pe mine ma enervează cei care pun citate motivaționale si texte furate de pe net si apoi pun tag pentru toate orașele din țară. Nu poți sa vezi o lista cu pozele dintr-un oraș fără sa dai peste vre-un citat ‘deștept’ cu poze furate de pe facebook.

    00
  22. Acelasi lucru si in AI-ul de la youtube sau de la Amazon. Ce sa mai zicem de „publicitatea target-ata” care are doar 20 de ani vechime si nu s-a schimbat mai nimic. Ai cumparat un frigider si apoi, 6 luni, numai reclame la frigidere. Ca poate mai vrei unul si nu stiai.

    Sunt câtiva „entuziasti” care dau din gura prin revistele „tech”, apoi sunt preluati de toti gurnalistii, mestecati si scuipati inapoi populatiei. AI, N-AI, ia de-aici.

    • AI-ul de YT pare bine facut – mie-mi baga video-uri din categoria care ma intereseaza, cu frecventele de categorie corecte.

      00
  23. waze e pt aglomeratia din oras, ca sa o iei pe scurtaturi printre blocuri

    cat priveste AI-ul, daca 90% din oameni sunt tampiti si fac alegeri cretine, algoritmul va interpreta acele alegeri statistic si va considera ca sunt alegerile optime. combinat cu ticalosia companiei de a genera cat mai mult profit, rezultatul e guta la recomandari. csf ncsf

    00
  24. Pornind de la niste bug-uri in waze, ajungi la concluzia ca AI-ul o sa fie ceva peste 20-50 de ani.

    Mult exagerat, progresele sunt mult mai rapide, chiar daca sunt un pic ascunse acum. Dar noi sa fim sanatosi si mai vorbim peste vreo 5 ani.

    Ce mi se pare „imucurator” pentru noi e ca progresele pe parte de hardware/mecanica sunt limitate. Capacitatea fantastica de deplasare si ajustare a omuli, plus chestia asta super numita mana, sunt greu de imitat inca.

    Socul o a loveasca intai in muncile repetitive, inclusiv in condusul masinii, si acolo unde totul poate sa fie software bazat pe accesarea inteligenta a unui volum mare de date
    de exemplu im munca unui consilier juridic.

    00
  25. Asta cu lasam necalificatii fara munca e un fel de sperietoare gen sunt altii 1000 la usa, si cateodata se deschide si usa. daca stai la coada la mcdonalds ai sa vezi ca se prefera casierul in locul panoul doar ca corporatia te obliga sa alegi panoul … aveai tu articol pe undeva.

    reclamele cauta undeva setarile de gdpr

    00
  26. 1. Raportează problemă de hartă. Atât timp cât destinația ta e pe un drum neasfaltat, te va băga pe drumul neasfaltat. Când raportezi problemă de hartă, un editor va intra în coversație cu tine și va rezolva, sperăm, harta.

    Harta este făcută și administrată de utilizatori, voluntari. Aplicația nu face decât să te ducă la destinație în funcție de niște criterii și în funcție de cum e hartă făcută. Atunci când un editor înțelege problema respectivă, dacă îi este explicată corect, atunci o poate rezolva…

    Așadar, nu trebuie privit ca fiind o problemă cu Waze. În definitiv waze nu este și nu va fi vreodată o inteligență artificială și să înțeleagă ce vrea utilizatorul. Waze nu face decât să calculeze ruta cea mai rapidă considerând drumurile existente. Waze folosește reguli stricte și nu merge pe reguli inventate care ar putea în definitiv să creeze probleme.

    Atât timp cât un utilizator întâlnește o problemă cu ruta/harta și nu raportează problemă de hartă și nu oferă feedback în vederea rezolvării, harta nu se va remedia automat și nici Waze nu va avea cum să remedieze problema automat.

    00
  27. pai duntem departe cu multe… dar din pacate fuga asta dupa si mai multi bani ne afunda tot mai tare in mocirla. De ex… dai unfollow la 100 de oameni pe instagram deodata… el cinsidera ca ai facut ceva gresit si iti da la primi 10-15 dupa…poate ai noroc sa iti dea. Deci astea sunt bug-uri in defavoarea ta… de asta ii doare la basca oricate report-uri le-ai face. Ce conteaza ca vand fake-uri… daca sar oamenii cu banii de reclama.

    00
  28. @Zoso: Cum setezi in Waze sa eviti drumurile nasoale? Eu stiu doar de evitarea drumurilor cu taxa ( Avoid toll roads ).

    00
  29. ce tare-i topicul ăsta, spune multe … este despre viitorii roboți care ne vor lua sau nu locurile de muncă dar 99% din comentarii discută ampulea despre erori gps în deplasarea umană.

    povești inutile despre cum cutare app l-a pe băgat eronat pe cutare individ pe cutare drum

    fain attention disorder ;)

    00
    • :) chiar fain attention disorder. articolul este intitulat „doua buguri misto in waze si instagram” si din corpul textului mai putin de 15% din cuvinte (respectiv 2 propozitii) se refera la roboti si locurile de munca pe care acestia le vor lua.

      nici nu-mi imaginez cum o fi reusit lumea sa sa abereze pe marginea altor buguri din waze si instagram… serios… chiar nu-mi imaginez :).

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.